• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 3 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 109 päivää sitten)

Äänestäminen vaaleissa

1 2%
Jos saisin.
3 6%
Äänestäjiä yhteensä: 50
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
25.05.2014 13:30 #21 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Äänestäminen vaaleissa
^ Näin käy myös täällä tänä vuonna. Vihreiden kanssa kipuilen usein juuri tuon maaseutuasian vuoksi. Vasemmisto-vihreät on usein se akseli, jolla päätöstä teen.

25.05.2014 14:36 #22 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Äänestäminen vaaleissa
^Varsinkin kunnallisvaaleissa ja eduskuntavaaleissa on kätevä äänestää Vihreitäkin. Omalta paikkakunnalta läpi saatu ehdokas tuo aina varmasti jotain myös kotiinpäin!

Kiintoisana bongauksena sanottakoon, että gallupissa näyttäisi siltä, että aktiivisella äänestyksellä Vasemmistoliitto saattaisi napata Suomesta toisenkin edustuspaikan! Se olisi kiinnostavaa sillä miinus tapahtuisi Kokoomuksen edustajistossa. Toivottavasti äänestäjät ovat aktiivisia ja liikauttavat pakaroitaan kohti äänestyspaikkaa. Nykyään niitä on sen verran, ettei jalkojen pitäisi hirvittävästi väsyä matkalla ;)

Ars Longa Vita Brevis

• max hahmo
  • max
25.05.2014 20:36 #23 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Äänestäminen vaaleissa
Äänestän kaikissa vaaleissa. EU-vaalit kiinnostaa vähiten, ihannemaailmassani Suomi ei kuulisi EU:hun vaan olisi korkeintaan oma liitto joko pohjoismaiden tai Venäjän kanssa.

• Lenora hahmo
  • Lenora
25.05.2014 22:54 #24 : Lenora
Vastaus käyttäjältä Lenora aiheessa Äänestäminen vaaleissa
Näissä vaaleissa oman ehdokkaan löytäminen oli harvinaisen hankalaa ja tuskailin lopullisen valintani kanssa vielä äänestyspaikallakin. Minulla oli kolme vahvaa ehdokasta loppumetreillä ja toivon tehneeni oikean valinnan äänestäessäni ihmistä jonka poliittinen ura on vielä lyhyt, mutta näkemykset kiinnostavia.

• Fiktiivi hahmo
  • Fiktiivi
25.05.2014 23:06 #25 : Fiktiivi
Vastaus käyttäjältä Fiktiivi aiheessa Äänestäminen vaaleissa
Olen äänestänyt lähestulkoon kaikissa vaaleissa missä olen ollut äänioikeutettu. Tällä kertaa en tullut perehtyneeksi ehdokkaisiin kovin laajalti, mutta eipä minun puolittain fiilispohjainen ääneni ole sen huonompi kuin kenenkään muunkaan puolittain fiilispohjainen ääni.

Vaalikoneita en käytä (poikkeuksena Lehden vaalikone ), vaan tutustun vanhanaikaisesti siihen, mitä ehdokkaat itsestään kertovat. Siitä nimittäin yleensä selviää, mitä asioita he aikovat ajaa. Lisäksi Suomen vaalijärjestelmässä kuitenkin ääni menee ensisijaisesti puolueelle, joten maksimaalisen hyvän tyypin haravoiminen koko poliittisen kentän laajuudelta on vähän turhaa.

Pian voi sitten aloittaa tulosten kommentoinnin...

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
03.06.2014 13:24 #26 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Äänestäminen vaaleissa

tiarAnon kirjoitti: Ranttasin tossa justiinsa aiemmin siitä, miten tärkeää nuorten kaupunkilaisten ois äänestää ennakkoon, koska siinä ihmisryhmässä on kaikkein eniten sitä, että äänestyspäivänä ei sitten jaksetakaan.

Minä taas olen äänestänyt aina vaalipäivänä. Äänestäisin ennakkoon, jos tietäisin, että olen vaikka ulkomailla vaalipäivänä. Jos oikeasti haluaa äänestää, kyllä sinne vaaliuurnalle raahautuu vaikka toinen jalka haudassa. En edes tiedä haluanko sellaisten ihmisten äänestävän, joille vaalit ovat niin yhdentekevät, että äänestäminen riippuu säästä tai viitsimisestä. Veikkaan, että tällaiset ihmiset eivät ole niinkään perehtyneitä ehdokkaisiin vaan äänestävät ennemmin mielikuvan perusteella. :roll:

En ole kovinkaan ihastunut puoluekenttäämme ja joudun tekemään aina kompromisseja ehdokasta sekä puoluetta valitessani. Puolueen valintaan vaikuttaa toki se, mistä vaaleista on kyse. Vältän äänestämästä takuuvarmoja ääniharavia ja valitsen tavallisesti naisehdokkaan, jos se on mahdollista. En kuitenkaan ole niin ehdoton, että olisin äänestänyt viime presidentinvaaleissa Essayahia tai Biaudetia, sillä en voi sietää kumpaakaan. :cheesy:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

04.06.2014 10:45 #27 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Äänestäminen vaaleissa
Ennen tämän vuoden eurovaaleja olin äänestänyt kaikissa vaaleissa, joissa suinkin mahdollista. Kuitenkin olin tänä keväänä liikkeellä mentaliteetilla: "Ääni eurovaaleissa on ääni EU:lle." Joten boikotoin ja yritin saada maksimaalisen määrän muitakin boikotoimaan eurovaalit protestina kasvavaa EU-integraatiota kohtaan. Havaitsin tämän lähtökohdan tehottomaksi ja tyytynen jatkossa äänestämän protestiryhmittymiä.

Kunnioitan kyllä kunnallis-, eduskunta-, presidentti- ja kirkollisvaaleja erittäin korkealle ja äänestän niissä joka kerta.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

• tiarAnon hahmo
  • tiarAnon
04.06.2014 23:58 #28 : tiarAnon
Vastaus käyttäjältä tiarAnon aiheessa Äänestäminen vaaleissa

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Knox Gargol

05.06.2014 00:11 #29 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Äänestäminen vaaleissa

tiarAnon kirjoitti: Se on valitettavan kylmä fakta, että äänestämättä jättämällä ei vaikuteta. Esimerkiks Slovakiassa äänensä anto alle 20 prosenttia äänioikeutetuista, mutta systeemi jatkaa eteenpäin. EU-integraatiota vastaan taisteleminen on aikamoinen helvetti, mutta sisältä päin siihenkin vaikutetaan. Joku on sanonu, että äänestämättä jättäminen on ääni vallitsevalle järjestelmälle. Protestiryhmiä on lukuisia, kannattaa äänestää niitä, jos tuntuu siltä, ettei mikään valtapuolueista jaa omia arvoja.

Olet täysin oikeassa. Ikävä kyllä kyseinen kylmä fakta tärähti ohimoon vasta, kun oli jo liian myöhäistä enää lähteä äänestämään. Useat protestiryhmistä sinänsä ovat puolueina minulle vieraita kaikessa muukalaisvihamielisyydessään. Toivotaan, että tässäkin asiassa olen erehtynyt.

Your body and soul,
Each others' mate,