Äänestäminen vaaleissa

1 2%
Jos saisin.
3 6%
Äänestäjiä yhteensä: 50
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
pihlajapuu
pihlajapuu vastasi aiheeseen: Äänestäminen vaaleissa
25.05.2014 13:30 #21

^ Näin käy myös täällä tänä vuonna. Vihreiden kanssa kipuilen usein juuri tuon maaseutuasian vuoksi. Vasemmisto-vihreät on usein se akseli, jolla päätöstä teen.

Morgan Blood
Morgan Blood vastasi aiheeseen: Äänestäminen vaaleissa
25.05.2014 14:36 #22

^Varsinkin kunnallisvaaleissa ja eduskuntavaaleissa on kätevä äänestää Vihreitäkin. Omalta paikkakunnalta läpi saatu ehdokas tuo aina varmasti jotain myös kotiinpäin!

Kiintoisana bongauksena sanottakoon, että gallupissa näyttäisi siltä, että aktiivisella äänestyksellä Vasemmistoliitto saattaisi napata Suomesta toisenkin edustuspaikan! Se olisi kiinnostavaa sillä miinus tapahtuisi Kokoomuksen edustajistossa. Toivottavasti äänestäjät ovat aktiivisia ja liikauttavat pakaroitaan kohti äänestyspaikkaa. Nykyään niitä on sen verran, ettei jalkojen pitäisi hirvittävästi väsyä matkalla ;)

Ars Longa Vita Brevis

max
max vastasi aiheeseen: Äänestäminen vaaleissa
25.05.2014 20:36 #23

Äänestän kaikissa vaaleissa. EU-vaalit kiinnostaa vähiten, ihannemaailmassani Suomi ei kuulisi EU:hun vaan olisi korkeintaan oma liitto joko pohjoismaiden tai Venäjän kanssa.

Lenora
Lenora vastasi aiheeseen: Äänestäminen vaaleissa
25.05.2014 22:54 #24

Näissä vaaleissa oman ehdokkaan löytäminen oli harvinaisen hankalaa ja tuskailin lopullisen valintani kanssa vielä äänestyspaikallakin. Minulla oli kolme vahvaa ehdokasta loppumetreillä ja toivon tehneeni oikean valinnan äänestäessäni ihmistä jonka poliittinen ura on vielä lyhyt, mutta näkemykset kiinnostavia.

Fiktiivi
Fiktiivi vastasi aiheeseen: Äänestäminen vaaleissa
25.05.2014 23:06 #25

Olen äänestänyt lähestulkoon kaikissa vaaleissa missä olen ollut äänioikeutettu. Tällä kertaa en tullut perehtyneeksi ehdokkaisiin kovin laajalti, mutta eipä minun puolittain fiilispohjainen ääneni ole sen huonompi kuin kenenkään muunkaan puolittain fiilispohjainen ääni.

Vaalikoneita en käytä (poikkeuksena Lehden vaalikone ), vaan tutustun vanhanaikaisesti siihen, mitä ehdokkaat itsestään kertovat. Siitä nimittäin yleensä selviää, mitä asioita he aikovat ajaa. Lisäksi Suomen vaalijärjestelmässä kuitenkin ääni menee ensisijaisesti puolueelle, joten maksimaalisen hyvän tyypin haravoiminen koko poliittisen kentän laajuudelta on vähän turhaa.

Pian voi sitten aloittaa tulosten kommentoinnin...

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Äänestäminen vaaleissa
03.06.2014 13:24 #26

tiarAnon kirjoitti: Ranttasin tossa justiinsa aiemmin siitä, miten tärkeää nuorten kaupunkilaisten ois äänestää ennakkoon, koska siinä ihmisryhmässä on kaikkein eniten sitä, että äänestyspäivänä ei sitten jaksetakaan.

Minä taas olen äänestänyt aina vaalipäivänä. Äänestäisin ennakkoon, jos tietäisin, että olen vaikka ulkomailla vaalipäivänä. Jos oikeasti haluaa äänestää, kyllä sinne vaaliuurnalle raahautuu vaikka toinen jalka haudassa. En edes tiedä haluanko sellaisten ihmisten äänestävän, joille vaalit ovat niin yhdentekevät, että äänestäminen riippuu säästä tai viitsimisestä. Veikkaan, että tällaiset ihmiset eivät ole niinkään perehtyneitä ehdokkaisiin vaan äänestävät ennemmin mielikuvan perusteella. :roll:

En ole kovinkaan ihastunut puoluekenttäämme ja joudun tekemään aina kompromisseja ehdokasta sekä puoluetta valitessani. Puolueen valintaan vaikuttaa toki se, mistä vaaleista on kyse. Vältän äänestämästä takuuvarmoja ääniharavia ja valitsen tavallisesti naisehdokkaan, jos se on mahdollista. En kuitenkaan ole niin ehdoton, että olisin äänestänyt viime presidentinvaaleissa Essayahia tai Biaudetia, sillä en voi sietää kumpaakaan. :cheesy:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Äänestäminen vaaleissa
04.06.2014 10:45 #27

Ennen tämän vuoden eurovaaleja olin äänestänyt kaikissa vaaleissa, joissa suinkin mahdollista. Kuitenkin olin tänä keväänä liikkeellä mentaliteetilla: "Ääni eurovaaleissa on ääni EU:lle." Joten boikotoin ja yritin saada maksimaalisen määrän muitakin boikotoimaan eurovaalit protestina kasvavaa EU-integraatiota kohtaan. Havaitsin tämän lähtökohdan tehottomaksi ja tyytynen jatkossa äänestämän protestiryhmittymiä.

Kunnioitan kyllä kunnallis-, eduskunta-, presidentti- ja kirkollisvaaleja erittäin korkealle ja äänestän niissä joka kerta.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

tiarAnon
tiarAnon vastasi aiheeseen: Äänestäminen vaaleissa
04.06.2014 23:58 #28

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Knox Gargol

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Äänestäminen vaaleissa
05.06.2014 00:11 #29

tiarAnon kirjoitti: Se on valitettavan kylmä fakta, että äänestämättä jättämällä ei vaikuteta. Esimerkiks Slovakiassa äänensä anto alle 20 prosenttia äänioikeutetuista, mutta systeemi jatkaa eteenpäin. EU-integraatiota vastaan taisteleminen on aikamoinen helvetti, mutta sisältä päin siihenkin vaikutetaan. Joku on sanonu, että äänestämättä jättäminen on ääni vallitsevalle järjestelmälle. Protestiryhmiä on lukuisia, kannattaa äänestää niitä, jos tuntuu siltä, ettei mikään valtapuolueista jaa omia arvoja.

Olet täysin oikeassa. Ikävä kyllä kyseinen kylmä fakta tärähti ohimoon vasta, kun oli jo liian myöhäistä enää lähteä äänestämään. Useat protestiryhmistä sinänsä ovat puolueina minulle vieraita kaikessa muukalaisvihamielisyydessään. Toivotaan, että tässäkin asiassa olen erehtynyt.

Your body and soul,
Each others' mate,