Seksi ja seksuaalisuus

11.01.2015 22:18 #21

Olen heteroseksuaali ja mieltymykseni ovat aika vaniljaa. Seksuaalisuuteni on ollut minulle aika helppo ja selvä aihe murrosiästä asti - ihastuin ikäisiini tyttöihin, tutustuin naisruumiin ihmeelliseen maailmaan internetin kätköjen avulla ja aloin myös seurustella tyttöjen kanssa lukioikäisenä. Poikiin minulla ei ole sen kummemmin ollut mieltymystä missään vaiheessa. Tunnistan kyllä jos joku tyyppi on hyvännäköinen ja olen miettinyt millaista olisi suudella poikaa mutta en ole siihen ryhtynyt.

Seksi kuuluu kohdallani enimmäkseen tai kokonaan parisuhteeseen ja on kyllä aika tärkeä osa parisuhdetta. Ei niin ettei sitä voisi olla seurustelun ulkopuolella mutta en oikein usko parisuhteeseen ilman seksiä. Tai ainakin jos jossain vaiheessa seksiä on ollut niin sitä olisi hyvä olla jatkossakin. Eli kannattaa seurustella sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa seksuaalinen suuntautuminen sopii yhteen (siis ei näin: hetero-homo, hetero-aseksuaali yms.)

Näen myös asian niin että itsetyydytys on luonnollinen osa ihmisen seksuaalisuutta molemmilla sukupuolilla eikä vakituisen seksin harrastaminen välttämättä tarkoita että sille ei kuitenkin olisi omaa sijaansa silloinkin.

11.01.2015 22:24 #22

Minusta kierointa ja omalla tavallaan inhottavinta seksin hankkimisessa, ylläpitämisessä ja missä milloinkin on ihmisten -- yleensä miesten -- asenne, että vastakkaista (tai samaa) sukupuolta lähdetään iskemään, pokaamaan, tai jotain vastaavaa. Kuitenkin aika monet ihmiset ajattelevat näitä juttuja tunteet edellä, ja seksi tulee kuvioihin jos jollain muulla tasolla synkkaa, tekisi mieli seurustella tai ihan vain olla toisen kainalossa.

Varmasti on tyyppejä, jotka hankkivat seksiä seksin takia, ilman sen suurempia tunnelatauksia tai odotuksia kumppania kohtaan... mutta onko se kovin kestävä asenne pidemmän päälle? Erityisesti, jos takaraivossa kuitenkin on se parisuhteeseen päätyminen, en lähtisi tekemään päätöksiä tai suunnitelmia pelkkä seksinhalu edellä. Toki jos pelisäännöt ovat molemmille osapuolille selvät ja seksi pidetään seksinä, niin eihän siinä mitään pahaa ole. Mun puolesta aikuiset ihmiset puuhatkoon keskenään mitä lystäävät, mutta eniten (henkisiä) ruumiita tuntuu tulevan siinä vaiheessa, kun odotukset, tunteet ja teot eivät ihmisillä osu ihan yksiin.

Seksi nyt ylipäätään tuntuu olevan aihe, jossa attribuutit määrä ja laatu dominoivat ihan uskomattomasti -- yleensä vielä jonkinlaisessa relaatiosuhteessa, että määrä implikoisi laatua. Olin minäkin nuorempana ollut kiinnostunut niin määrästä, laadusta, tyylistä ja tavastakin. Nyttemmin tylsän keski-ikäistyvänä ihmisenä olen alkanut arvostaa turvallista, tasaista parisuhdetta, jossa on seksiä saatavilla tutun kumppanin kanssa jos sitä sattuu jompi kumpi haluamaan. Tämän alueen yllätykset ovat oikeastaan aika yllätyksettömiä pidemmän päälle -- kun on kokeillut ja nähnyt tarpeeksi, ei vaan jaksa enää, ja energia menee aivan muiden asioiden luomiseen, kuten ystävyyssuhteisiin ja ihmisten mentaalimaailmaan tutustumiseen.

Toki pidemmässä parisuhteessakin elävä kohtaa välillä tyyppejä, jotka olisivat kiinnostavia, pantavia tai muuten vain ihania, melkein jopa potentiaalisia kumppaneita. Elämäntilanteeni nyt vain on mitä on, ja vaikka parisuhteen ulkopuolinen lääppiminen ei olisikaan kokonaan pannassa, en yksinkertaisesti enää jaksa sitä rumbaa, mikä liittyy uuteen ihmiseen tutustumiseen niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Tai sanotaanko, että mieluummin panostan siihen psyykkiseen puoleen, saanpahan enemmän ystäviä ja vähemmän ei-toivottuja sosiaalisia tilanteita. Ihastunut voi olla kivan platonisestikin, ja seksissä tärkeintä kuitenkin minusta on se päänsisäinen maailma, ei se miten mitäkin toteuttaa.

Raimu
Teknikko
Raimu vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
11.01.2015 22:24 #23

Pyöritellessäni mitä ihmettä tästä aiheesta kirjoittaisi oli jotenkin helppo huomata, kuinka kimputtunut seksi on kaikenlaisten eri asioiden kanssa epämääräiseen sykkyrään. Läheisyys, suhteet, mielihyvä, turhautumiset itseensä ja muihin, pettymykset, kaikkea mahdollista on siellä tökkimässä nurkissa koko ajan nyt kun pitäisi jotain kirjoittaa.

Näin jälkikäteen ainakin osaan sanoa, että olisi ollut huomattavasti helpompaa kasvaa aikuiseksi ilman seksiin liittyvää kiertoratapommitukseen verrattavaa kohkaamista kaikissa tarinoissa, medioissa ja kouluporukkajauhamisissa. Nuoruuteni oli tässä asiayhteydessä umpikuiva aavikko ja siitä sitten kelvosti nappasin lisää murheita itselleni.

Nyt sitten aikuisena seksi on kyllä erittäin kivaa, mutteipä mitenkään maailmoja kaatava kokemus tahi varsinaisesti sellainen harraste, jossa yhtäkkiä kaikki palaset loksahtaisivat paikalleen ja tajuaisi, mistä ollaan aina kohkattu.

Pitänee yrittää enemmän. :p

into the blank ass yonder

Viimeksi muokattu: 11.01.2015 22:34 : Raimu.

11.01.2015 22:35 #24

Seksi on aika mystinen asia kun sitä lähtee miettimään, vähän kuin jos pureskelee jotain sanaa niin alkaa kuulla sen vain kummallisena äänteiden jonona merkityksen sijasta. Kelatkaa nyt että (vähintään) kaksi ihmistä yksin ollessaan riisuvat vaatteet ja panevat sen sinne ja ähisevät ja vääntelehtivät ja pumppaavat sen sijaan että katsoisivat telkkaria tai idlaisivat Risingin irc-kanavalla. Onhan se tosi omituista, arkitodellisuudesta poikkeavaa toimintaa. Niin on kyllä hiihtäminenkin.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

11.01.2015 22:42 #25

Tapsa kirjoitti: Kelatkaa nyt että (vähintään) kaksi ihmistä yksin ollessaan riisuvat vaatteet ja panevat sen sinne ja ähisevät ja vääntelehtivät ja pumppaavat sen sijaan että katsoisivat telkkaria tai idlaisivat Risingin irc-kanavalla. Onhan se tosi omituista, arkitodellisuudesta poikkeavaa toimintaa. Niin on kyllä hiihtäminenkin.

Just chätissä puhuttiin, miten kaikkinaiset hyväilyt, suudelmat ja ihan vain silittelyt usein jätetään pois laskuista, vaikka toisen niskan suutelu voi olla niin kiihottavaa, että se menee paremmanin "vääntelyn ja pumppaamisen" edelle. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ihmiset arvostavat toistensa koskemista ihan liian vähän, ja vaikka se pumppausosuus olisikin kivaa, hyväilyjen ei tarvitse johtaa siihen tai mihinkään muuhunkaan, mihin tarvitaan vaatteiden riisumista.

Mitä nyt itse lisäsin aiemmin topikin aiheeksi myös seksuaalisuuden, niin pari sanaa siitä. Mun on hirveän hankala asettua ihmisten asemaan, jotka näkevät usein vastakkaisen sukupuolen jotenkin outona, pelottavana tai eteerisenä. Kiinnostun itse miehissä ja naisissa eri asioista noin fyysisesti (naisten tissit on jee, miesten on vähän vähemmän) mutta toisaalta myös samoista, kuten luonteenpiirteistä (ja pepuista). Olen ehkä siinä mielessä klassinen biseksuaali, etten juurikaan erottele ihmisiä pelkän sukupuolen perusteella. Ensisijaisesti kuitenkin kiinnostun ihmisten korvavälistä, enkä uskoisi päätyväni mihinkään petipuuhiin ihmisen kanssa, joka ei ole myös persoonana kiinnostava.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Raimu, Ageha

11.01.2015 22:46 #26

Dyn kirjoitti: toisen niskan suutelu voi olla niin kiihottavaa, että se menee paremmanin "vääntelyn ja pumppaamisen" edelle.

Samaa mieltä, mutta onko se seksiä?

11.01.2015 22:50 #27

Tapsa kirjoitti:

Samaa mieltä, mutta onko se seksiä?

Voi kuule, nyt päästiin mielenkiintoiselle osa-alueelle. Onko ylivirittyneen ihmisen hyväily laukeamiseen asti seksiä, jos ei kosketa lainkaan yleisesti miellettyihin erogeenisiin alueisiin? Onko seksiä jättää joku makuuhuoneen nurkkaan sidottuna alasti, ilman että jälkeenpäin tapahtuu yhtään mitään? Onko puhelin- tai webbikameraseksi seksiä, jos ihmiset ovat eri mantereilla? Tai onko se seksiä, että toinen rutiininomaisesti makaa paikallaan (tai jopa nukkuu) toisen pumpatessa ja puuhatessa? :wink:

Minusta on vaan kauhean kapeaa määritellä seksi "vääntelyksi ja pumppaamiseksi", vaikka se näin periaatteessa varmaan se yleisin määritelmä onkin.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Raimu

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
11.01.2015 22:50 #28

Lainaan itseäni edeltävältä foorumilta:

Loppuheitto: jos simuloin kumppanini läheisyydessä seksuaalisessa tilanteessa käsin yhdyntäliikkeitä, ja kumppanini kiihottuu siitä yhtä paljon tai enemmän kuin yhdynnästä keskimäärin, voiko minun sanoa harrastaneen seksiä? Tai jopa olleen yhdynnässä?

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

iju
Teknikko
iju vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
11.01.2015 23:12 #29

Minua yllytettiin kirjoittamaan tämä viesti.

Ensin haluan seurata Ekin hyväksi osoittamalla linjalla ja kuvittaa viestini suuren suomalaisen taitelija Palsan teoksella Vapautuminen (teos on oikeasti väreissä mutten onnistunut sellaista versiota tähän hätään etsimään:

Sitten ajattelin sanoa että olen sen 30-vuotta vanha ja kategoriassa "käyttäjänimeni on helposti yhdistettävissä henkilötietoihini". En siis viitsi ihan mitä tahansa laukoa. Toisaalta itsensä kanssa sinuiksi tulo oli välillä aikamoista soutamista, joten ehkä olisi hyvä muiden iloksi sanoa pari sanaa. Young people, I was once in your shoes!

Joskus teininä ahdisti ajatus siitä että aivot ja kroppa kehittivät mielenkiinnonkohteita ilman että siltä osalta, jota nyt paremman sanan puutteessa kutsun vaikka "ijün sieluksi" kysyttiin yhtään mitään. Asiaa ei oikein auttanut että teini-ikäni ajoittui 90-luvulle kun AIDS ja monet sukupuolitaudit yleistyivät mediakeskusteluissa ja seksuaalivalistuksessa voimakkaasti, mikä antoi minulle erittäin fatalistisen näkökulman seksiin. Minua häiritsi myös tapa jolla seksuaalisuus liitetään länsimaissa niin voimakkaasti identiteettiin: miehen pitää olla tietynlainen, homon pitää olla toisenlainen ja oman laatikon ulkopuolelle ei ole menemistä*.

Seksuaalisuus ei ole myöskään ainoastaan sitä että oppii puhumaan tykkäämilleen ihmisille (ja voin sanoa etten ole vuosien varrella siinä tullut kovin hyväksi, vaikka joitain onnenkantamoisia onkin tapahtunut* *). Laaja alue on myös se miten kohtelee asioita (päässään ja IRL) joita tulkitsee seksuaalisiksi: mm. alusvaatteet, paljas pinta mainoksissa, paljaat ranteet (muslimeilla), seksuaalisuus populaarikulttuurissa, kontekstissa (alastomuus saunassa, makuuhuoneessa, julkisella paikalla), fetissit tai seksuaaliset kiinnostuksenkohteet (tissit, peffa, lihakset, hiukset, anime-hahmot, S/M, Alexander Stubb). Ne voi yrittää kieltää, hiljaa nauttia "syntisenä ilona", hyväksyä tai niissä voi kieriskellä.* * *

Vuosien aikana minä olen hyväksynyt että seksuaaliset kiinnostuksenkohteeni ovat yhteiskunnan tuotosta siinä missä muutkin kiinnostuksenkohteeni (toisenlaisessa yhteiskunnassa kiinnostuksenkohteeni seksuaalisuuteen kuin myös kirjallisuuteen olisivat hyvikin toisenlaisia). Turha siitä on hirveästi stressiä ottaa. Kun uuden mielenkiinnonkohteen löytää (pysyvän tai väistyvän) niin siitä kannattaa iloita kohtuuden rajoissa jos mahdollista.

Viimeinen suuri ongelmani koskee sukupuolten objektointia mediassa. Toisaalta on mukava katsella sen tuotoksia, toisaalta kyseessä on yhteiskunnallinen ongelma kun samaa materiaalia käytetään fantasioiden täyttämiseen ja toisaalta omakuvien tekemiseen (esimerkiksi iltalehtien tapa käsitellä nuorehkoja naisia, puhumattakaan erotiikka- ja pornojulkaisuista).

Toivottavasti tästä oli jotain iloa. Kirjoitin viestiä hieman turhan pitkään.

*Tämä on muuten melko tuore ajatus. Muinaisessa Kreikassa (ja vielä 1800-luvulla!) ei ollut seksuaalisuutta, ainoastaan seksuaalisia tekoja. Vastaavasti voidaan ajatella ettemme pohdi ihmisten persoonallisuutta sen kautta tykkäävätkö he enemmän hedelmäkarkeista vai salmiakista. Muinaisen Kreikan ajatuksenjuoksussa oli monta melko hullua juttua (esim. Platon ajatus opettaja-oppilas-suhteesta), mutta tämä on yksi asia jonka olen viime vuosina pyrkinyt sisäistämään osaksi omaa ajatuksenjuoksua. Lähestymistavan hyvä puoli on ettei se korota seksuaalisia mieltymyksiä osaksi kokonaisuutta joka on persoonallisuutemme. Jos tällä viikolla diggaan enemmän tietynlaisesta ihmiskropasta kun seuraavana, minun ei tarvitse miettiä miten tämä muuttaa omakuvaani. Koska vastaus on aina sama: ei mitenkään.

* *Aiemmin annettu huomio että parempi kohdella toista ihmisenä eikä yrittää toiseuttaa tätä vieraaksi elämänmuodoksi vaikutti ihan hyvältä. Myönnettäköön että tästä ei ole hirveästi iloa jos ihailee toista kaukaa eikä tunne toista persoonana, ainoastaan maineelta.

* * * Itse liputan hyväksymisen puolesta. Se että alkaa toimia omana vanginvartijanaan vie elämästä kaiken onnen; "syntinen hyvä" aiheuttaa syyllisyyttä ja turhia korjausliikkeitä ja toisaalta kieriskely vaikuttaisi vääristävän persoonan aivan toiseen suuntaan. Parempi vain ihan viileästi sanoa keskustelussa että [asiassa X] on jotain itseä seksuaalisesti kiinnostavaa ja siirtyä päiväohjelmassa eteenpäin. Harvoilla X:n arvoilla kukaan lähtee puhujaa tuomitsemaan (jos kommentti oli asiayhteydessä asiallinen). Lopputuloksena on, minä luulen, huomattavasti tasapainoisempi ihminen (vrt. keskustelut ruuansulatuksesta, jotka näyttävät vanhemmilla ihmisillä olevan hyvinkin yleisiä salonkikeskusteluja).

[NiTessine] Joo, no, tosta viestistä ei tiedä pitäiskö sitä kommentoida vai vertaisarvioida.

Viimeksi muokattu: 11.01.2015 23:16 : Iivari. Syy: kuva spoilereihin
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tapsa, Hillo, Kuurankukka

paanpa
Mekaanikko
paanpa vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
12.01.2015 07:09 #30

No niin, näin aamusta ketjun uudelleen selanneena keskustelusta paistaa mielestäni se lähtökohtainen oletus, että ihmisellä on ylipäänsä mahdollisuus voida suuntautua ihmissuhteissa kiinnostaviksi tuntemiaan henkilöitä kohden, mikä ilmeisesti voi useissa tapauksissa johtaa ystävyyttä syvempään suhteeseen.

Tämähän vaatii käytännössä sen, että esim. seurustelusuhteen molemmat osapuolet tuntevat toisiaan kohtaan jotain positiivista, sykähdyttävää, yms. Koska ketjun aihepiiriin kuuluu "seksi", voisi vielä tarkentaa tällaisen suhteen osapuolten mitä ilmeisimmin tuntevan fyysistä vetovoimaa toisiaan kohtaan. Siis mikäli suhteen osapuolet eivät ole esim. juuri aseksuaaleja.

Perusasioitahan nämä. Niitä, joista ns. parisuhdemarkkinat, sinkkukulttuuri ja seurustelusuhteet koostuvat.

Mikä monesti hämmentää ihan mediaa seuratessa, ja nyt tällä foorumilla, on tietynlainen ON/OFF -jaottelu.

Yritän kuvailla tätä esimerkin avulla.

ON: Henkilö elää yksin, hän on sinkku. Hän tunnistaa itsessään esim. fyysisen ja henkisen läheisyyden tarpeen. Hän on kiinnostunut romanttisessa/seksuaalisessa mielessä X:n edustajista. Hän suuntautuu senhetkisessä ympäristössä (esim. opiskelupaikka + siihen liittyvät iltakarkelot & vapaa-ajan aktiviteetit) muiden ja erityisesti X:n edustajien pariin. Hän saattaa tutustua heihin, muodostaa ystävyyssuhteita ja/tai seurustelusuhteen, johon kuuluu lähtökohtaisesti seksuaalisuuden toteuttaminen, koska hänen kumppaninsa tuntee vetoa häneen ja hän tuntee vetoa kumppaniinsa. Ja se on "okei", koska hän haluaa toimia näin.

OFF: Henkilö elää yksin ilman seurustelusuhdetta. Hänellä ei ole käytännössä fyysisen läheisyyden tarvetta, ainakaan seksuaalisessa mielessä. Hän kenties opiskelee, tapailee ystäviään, käy iltariennoissa jne. Hän on aseksuaali, jolle riittävät platoniset suhteet, ja se on "okei", koska hän ei halua muuta.

Tämän melko jäykän jaottelun väliin jäävät kuitenkin ne henkilöt, jotka tunnistavat itsessään ON-kohdassa mainitsemani läheisyyden tarpeen, kiinnostuksen muita kohtaan, kenties vetoa jossain elämänvaiheessa vastaan tulevaa ihmistä kohtaan, mutta: jotka käytännössä päätyvät elämään OFF-kohdan mukaisesti ilman läheistä romanttista ihmissuhdetta. Vastoin tahtoaan, vastoin tunnistamiaan tarpeita, unelmia -- koska he eivät syystä tai toisesta täytä ON-kohdan mukaisen "hot, free & single" -asenteen vaatimuksia ulkonäkönsä, älykkyytensä, luonteensa suhteen.

Ihmiselämään kuuluu toki se, että jos toisen henkilön tilanne tai vaikka ideologia on hyvin kaukana omasta kokemushistoriasta, on sitä vaikea ymmärtää ja siihen hyvin haasteellista samastua ja löytää ylipäänsä neutraalia lähestymistapaa näihin. Ehkä osassa tämänkin ketjun viesteistä ja niiden herättämissä reaktioissa on kyse tästä. Helposti tulee lauottua itselle etäisen ajattelumaailman edustajan suuntaan sellaista, jonka hän saattaa kokea suorana pottuiluna. Sama pätee myös itse toisen kirjoittamaa lukiessa. Käytännössä kai juuri sen vuoksi, ettei omaa kokemusta tai edes kunnollista käsitystä toisen tilanteesta.

Ensimmäinen romaanini, Pauli Myyrä, on nyt myynnissä: www.paanpa.net/paulimyyra

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Strato

Warghast
Warghast vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
12.01.2015 08:38 #31

Itse taidan tipahtaa juurikin noiden paanpan ON ja OFF joukkojen välille.. olen kohta 32 vuotias mies vailla sen kummempaa kokemusta niin seurustelusta kuin seksistäkään. Osa syynä tälle taitaa olla koko peruskoulun kestänyt koulukiusaaminen, joka jätti suht pysyvät jäljet niin omaan ruumiinkuvaan kuin ihmispelkoon.

Nyt vanhempana olen huomannut sen, että vaikka tosiaan välillä sielu huutaa sitä vastakkaisen sukupuolen läheisyyttä, se ei kuitenkaan tarkoita, että haluaisin seksiä. Ennemminkin kumppanuutta ja sitä psyykkistä yhteyttä.

En pidä itseäni seksikkäänä, enkä kaipaa sen fyysisen tarpeen täyttämistä. ilmeisesti olen opettanut itseni tukahduttamaan sellaiset "haihattelut" täytenä mahdottomuutena, sillä kun en kerran tunne vetoa itseeni, miksi joku nainen tuntisi ja siten ne tuntemukset on vain turhaa ajan haaskausta.

On hyvinkin mahdollista, että jos joskus sattuisin sen kumppanin löytämään, joutuisi tätäkin puolta tutkiskelemaan, sillä mielestäni jonkin asteinen seksuaalisuus kuuluu parisuhteeseen (ei tosiaan välttämättä se paikka T paikkaan Y ja puhina ja punnertaminen vaan ns. tarkoitushakuinen kosketus). Epäilen, että ensimmäinen yritys päättyisi lyhyeen silkasta kauhusta..

mitä taas tulee siihen seksuaalisuuteen, eli jos en kerran etsi seksiä niin miksi sitten etsin parisuhdetta vain naisten kanssa? koska naiset vain kiehtovat enemmän.. vaikka olen itse suhteellisen passiivinen ja joskus jopa submissiivinen, tiedän kämppiskokemuksista, että jos talossa on enemmän kuin yksi mies niin jossain vaiheessa otetaan yhteen niin, että sarvet (tai umpiluu kallot) kolisevat.

nyt kun tuntuu, että alkaa pieni valonkajo loistamaan yksinäisyyden tunnelin päässä, ja olen mahdollisesti tutustunut kiinnostavaan naiseen, niin näitä on joutunut pohdiskelemaan ja ahdistumaan.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka, Moonlord

12.01.2015 22:40 #32

En voi löytää itseäni tuosta ON/OFF-jaottelusta. En ole ikinä, oikeasti ikinä, ollut mikään hottissinkku, joka olisi tarkoitushakuisesti lähtenyt iskemään ketään tai oikeasti kunnolla uskaltanut edes jutella kiinnostavalle ihmiselle. Tai sitten jos olen, se on yllättänyt itsenikin (tai olen ollut humalassa...) Olen aina käyttänyt vapaa-aikani kirjoja lukemalla ja tietokoneella, joten ei siinä tosiaankaan ole tullut missään baareissa käytyä. Kaikki seksikumppanini olen löytänyt kaveriporukasta, jossa olen hengannut muuten vain, ja tämä koostuu lähinnä joko niistä kirjafriikeistä tai tietokonefriikeistä opiskelukaverit sisältäen.

13.01.2015 14:33 #33

Kokeillaas tätäkin uudestaan. Niin en moiti ketää, ketkä ei halua seksiä harrastaa vasta kuin on täysi-ikäisiä. Mutta en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä kenellä ei seksuaaliset halut herää kuin vasta vanhempana. Ite olen ainakin ollut kuin kiimainen jänis siitä asti, kun synnyin.

Olen aina nauttinut seksuaalisuuteni rajojen etsimisestä. Olen niin varma omasta seksuaalisuudestani, että pystyn olemaan parhaita kavereita poikien/miesten kanssa, jotka ovat gay tai bi, mikä ei todellakaan luonnistu kaikilta valitettavasti. En näe gay- ihmisiä mitenkään erilaisina. He vain harrastavat peppuseksiä (ja mitä naiset harrastavat), ja olenkin löytänyt todella ihania ihmissuhteita gay-jäbistä. Tietysti siinäkin tulee tilanteita, että esim kännissä haluaa meigäläisen peppua kokeilla, mutta sanon kyllä todella selvästi mitä olen mieltä asiasta, eikä sitten tule enää.

Mielestäni me kaikki olemme ihmisiä seksuaaliseen suuntaan katsomatta. Ja jollain tavalla itsessäni ainakin herää suojeluvaisto, jos gay-ihmisiä kiusataan.

Haluaisin, että hippiaate olisi vielä voimissaan; vapaata seksiä kaikkien kanssa! Hippiaatteessa oli niin monta ihanaa asiaa mukana, että huh. EIkä vähäisimpänä vapaa seksuaalisuus.

Tiesittekö minkä takia sarjamurhaajat murhaa? Koska seksuaalisuus. Seksuaalisuus on yksi tärkeimmistä ihmisen psyykkeeseen vaikuttavista asioista, enkä voi sietää tiukkapipoisuutta, jossa seksiä harrastetaan pimeässä huoneessa ja ullakolla. Jos sarjamurhaajatkin olisivat saaneet käsiteltyä oman seksuaalisuutena, kun sen aika oli, ei varmasti vankilat olisi täynnä hulluja sosiopaatteja ja psykopaatteja. Useat persoonallisuushäiriötkin johtavat juonensa seksuaalisuudesta. Seksuaalisuus on kaikkialla. Se on kuin ilmaa.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
13.01.2015 14:47 #34

JPAP kirjoitti: Kokeillaas tätäkin uudestaan.
Tiesittekö minkä takia sarjamurhaajat murhaa? Koska seksuaalisuus.

Onhan kouluampujienkin kohdalla sanottu, että veriteot olisivat ehkä jääneet tekemättä, jos nämä yksinäiset ja vihaiset miehet olisivat vain saaneet pimppiä. Painottaisin kuitenkin sanaa ehkä, vaikka seksuaalinen turhautuminen on hyvinkin voinut vaikuttaa näiden tyyppien henkiseen terveyteen.

I'm just a normal everyday pervert.

13.01.2015 14:54 #35

Astorethein kirjoitti:

JPAP kirjoitti: Kokeillaas tätäkin uudestaan.
Tiesittekö minkä takia sarjamurhaajat murhaa? Koska seksuaalisuus.

Totta! Nyt puhutaan spree-tappajista, ja heihinkin pätee ihan samat jutut kuin muihin ihmisiin. Se vain on paha juttu, että koska spree-tappaminen on nyt löytänyt tiensä Suomeen, niin se tulee lisääntymään. EI tarvitse katsoa kuin jenkkeihin, siellä se on jo arkipäivää, vaikka alkoi hiljaa.

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
13.01.2015 15:10 #36

Ja siitä sit oma keskustelunsa, kiitos.

17 populaarimyyttiä, jotka pitäisi riisua valheistaan eli toisin sanoen listausta siitä, mitä kaikkia vahingollisia oletuksia, opetuksia ja valheita meidän sukupolvellemme vielä on kerrottu, varsinkin naisolioille. Aika moni noista on valitettavan yleinen vielä nytkin teinien maailmassa vaikka me vanhemmaksi kasvaneet teinit alamme jo päästä selville siitä, kuinka niiden ei pitäisi olla lainkaan keskustelussa.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

13.01.2015 15:38 #37

Iivari kirjoitti: Erityisesti minua on kohdannut tuo "kuukautisten aikana ei voi harrastaa seksiä", joka vielä ihan aikuisiksi kasvaneita ihmisiäkin välillä on pitänyt otteessaan. Toki kaikille sallittakoon oma gorensietokykynsä, mutta vaikka menkat ois runsaat, niin se ei todellakaan tarkoita, ettei seksiä voisi harrastaa niiden aikana - joskin sitä saattaa joutua soveltamaan. Mutta sehän on vain hauskaa.

Mä olen kyl kans samaa mieltä. EN ymmärrä mikä, mutta ainakin mun likkakavereille on tullut joku ihan ihme luolamiesvaihe, just kuukautisten aikaan. Ei siinä ole ollut paljoa vastaan sanomista, kun seksiä on haluttu. Mutta onneks mä tykkään myös verisistä kauhuleffoista, verisistä pihveistä, tosielämän sotapätkistä youtubesta, niin ei mulla ole kans ongelmaa ollut. :lol:

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
13.01.2015 17:32 #38

JPAP kirjoitti:

Ei se useinkaan ole kiinni siitä etteikö haluja olisi, vaan puuttuu kykyjä ja taitoja toteuttaa niitä. Ujous on ainakin miehillä yksi pahimpia muureja. Jos ei osaa lähestyä naisia näiden haluamalla tavalla, tai jää sanattomaksi tilaisuuden tullessa vastaan, niin vaikea siitä on alkaa seksisuhdetta kehittämään.

Itse olin pahasti jälkijunassa seksin suhteen. Ensimmäinen nainen joka osoitti minua kohtaan seksuaalista kiinnostusta tuli vastaan harrastusympyröissä, kun olin jo 28-vuotias. Sitä ennen olin naisille kuin ilmaa, ujo hiljainen mies, jota kukaan ei huomannut. Baarissa käynnitkin olivat useimmiten sitä, että istuin yksin jossain nurkassa tylsistymässä, kun ei ketään tuntenut enkä osannut ottaa kontaktia, tai edes halunnut, valtaosa porukasta kun tuntui olevan jotain juntteja känniääliöitä joiden kanssa en tuntenut mitään yhteyttä. Itsetuntokin oli tietysti heikko, entisenä koulukiusattuna, mutta sen sain kuntoon siihen aikaan harrastamani itsepuolustusharrastuksen ja tuon mainitsemani naisen ansiosta.

Kuulin 20 vuotta myöhemmin, että yläasteellakin yksi tyttö oli ihastunut minuun, ei vain harmikseni osoittanut sitä mitenkään silloin. Joskus sitä miettii että kuinka toisenlaiseksi elämä olisi muodostunut, jos olisi jo silloin päässyt tutustumaan naisiin lähemmin.

Parisuhde tai mikään siihen viittaava on vielä kokematta, tunteet kun eivät ole kohdanneet, minä ihastun tavoittamattomiin naisiin ja minusta kiinnostuneet ovat olleet lähinnä yksinhuoltajia, joka on nostanut minun kynnystäni tehdä mitään asian suhteen, vaikka olen huomannutkin kiinnostuksen.

Nykyään suomessa vastakkaiseen sukupuoleen tutustuminen on pahasti baareihin painottunut, ja jos ei ole sellaisia sosiaalisia ympyröitä missä voisi tutustua vapaisiin naisiin niin heikkoa tekee. No, on sentään naapurit ja työkaverit joiden kanssa voi jotain päästä kehittymään, vaikka baareissa hyppääminen ei kiinnostaisikaan. Ainakin itselleni on baareista jäänyt mielikuva, että siellä toiminta painottuu enemmän yhden yön juttuihin, mutta kuuleman mukaan moni on sieltä kumppaninsakin löytänyt?. Tämänikäisenä ei ole enää kiinnostusta etsiä kumppania baarista, en usko tarjonnan olevan kovinkaan tasokasta omassa ikäluokassani, enkä näe kokevani menettäväni mitään vaikka jää jonkin baariruusun sulot testaamatta. Teillä siellä isoissa kaupungeissa on varmaan fiksujakin baareja missä käydä, mutta täällä pikkukaupungissa kun on pitänyt yleensä valita teinihelvetin ja räkälän välillä...

Itse olen tällainen vanhanaikainen romantikko joka ei valtavasti innostu siitä, että kenenkä tahansa tuntemattoman kanssa hyppäisi sänkyyn. Vaadin jonkinlaista tunnesidettä ja luottamuksellisuutta ennen seksipuuhia. Olenkin antanut enemmän pakkeja kuin saanut (niistä monikin kyllä on mennyt ujouden ja osaamattomuuden piikkiin kuin siihen, etteikö nainen olisi kelvannut seksikumppaniksi tilaisuuden ollessa vähän toisenlainen).

Kylillä liikkuukin huhu, jonka mukaan olen umpihomo. Joillekin se tuntuu olevan vaikeata käsittää, ettei suhteen hommaaminen ole kaikille yhtä helppoa ja sille sitten pitää alkaa keksimään typeriä selityksiä.

Tällä hetkellä on fiilikset, että olen luovuttanut naisten suhteen. Tähän mennessä olen pärjännyt hyvin ilman että nurkissa pyörii ketään muita, niin kyllä tuo loppuelämäkin menee jo hyvällä rutiinilla. Elämä ilman naista on rentoa, vapaus tehdä mitä tykkää eikä tarvitse kuunnella kenenkään nalkutusta.

Yhteen aikaan iski kaipuu saada oma perhe mutta tässä keski-ikäisenä alkaa olla lapsentekoikäkin pian ohitse, ellei sitten löydä pian paljon itseään nuorempaa naista.

Meni seksin sijaan vähän suhdejuttuihin, mutta kun nämä ovat mielestäni erottamattomia, niin menkööt.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Strato

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
13.01.2015 18:53 #39

Tässä ehkä monillekin kannattaa muistuttaa, parisuhteeseen pääsemiseen ei välttämättä tarvita mitään vippaskonsteja. Varsinkin jos puhutaan scifinörteistä ja muista omituisten otusten kerhoista. Vilpitön ja kömpelö suoraan asiaan meneminen saattaa johtaa haluttuun tulokseen ja jos ei johda, se voi sattua ja vaatia pari viikonloppua nollausjuopottelua, mutta yleensä ihmiset ovat kuitenkin lämminhenkisiä ja ihmissuhde voi jatkua toisella tasolla (vaikka se vaatisikin merkittävää itseohjelmointia taholla, jonka tunteet eivät saaneet vastakaikua).

Siis suoraan asiaan as in "olen ajatellut sinusta vähän epätoverillisella tavalla" eikä suoran asiaan kuten se seksikeskustelussa ymmärretään. Itseasiassa tämän jonkun ihan toisen ketjun asiaan.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka, Raimu

13.01.2015 21:47 #40

Echramath kirjoitti: Sen sijaan en kyllä tiedä miten ihmiset saavat sitä irtoseksiä baarista. Minkälainen keskustelu siellä tapahtuu? Tiedän vain vitsien huonoja iskurepliikkejä? Miten hyvät toimivat? En osaisi kirjoittaa sellaista kohtausta mihinkään teokseen...

En myöskään jaksa ymmärtää, mutta toisaalta minäkin olen tällainen kirjojen parissa viihtyvä scifinörtti. Jos menen yksin baariin, minulla on läppäri mukanani, enkä todellakaan halua mitään humalaista randomseuraa. Jos menen seurassa, noh, silloin minulla on jo seuraa. Ja oikeasti, mitä olen ollut ympäristöä havainnoivinani, kaikki muutkin pitäytyy kyllä niissä omissa pöydissään. Ehkä tää baarijuttu on myöskin sieltä myyttiosastolta loppujen lopuksi.

Valvojat: IivariSarantha
Jussi