Seksi ja seksuaalisuus

Thialfi
Thialfi vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
13.01.2015 22:38 #41

Baarien lisäksi on yökerhoja eli tanssiravintoloita. Minut meinattiin kerran heittää ulos sellaisesta, koska luin siellä kirjaa. (Paikan nimessä luki 'café' ja olin siellä odottamassa yöbussia.)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari, iju

15.01.2015 10:18 #42

Moonlord kirjoitti: Ei se useinkaan ole kiinni siitä etteikö haluja olisi, vaan puuttuu kykyjä ja taitoja toteuttaa niitä. Ujous on ainakin miehillä yksi pahimpia muureja. Jos ei osaa lähestyä naisia näiden haluamalla tavalla, tai jää sanattomaksi tilaisuuden tullessa vastaan, niin vaikea siitä on alkaa seksisuhdetta kehittämään.

EN nytkään moiti ketään. Mulla on vain hyvin raju tapa sanoa asiani, koska haluan että ne ymmärretään oikein.

Ujous ei ole sellainen este, että sen kanssa pitäisi elää koko elämäänsä. Ujous on vain luonteenpiirre, jota voi muokata. Tottakai se vaatii työtä, ja on varmasti tosi vaikeaa, mutta se ei ole mikää este.

Kaikkea oppii tekemällä.

Oli paljon asiaa tuossa postissa, mihin en oikein keksinyt muuta sanottaa , mutta tää mitä sanoin ujoudesta pätee siihenkin.

Itse teen näin: Juttelen likalle ja pyydän puhelinnumeroa. Turhaa jäädä siellä baarissa enempää keskustelemaan. Sit jos nään uuden mielenkiintoisen, pyydän siltäkin.

Sit ku darra on ohi, soitan likoille ja järjestän treffit. Sitten menen treffeille ja katon miten lähtee liikenteeseen. En mäkään kyllä yhdenyön seksistä tykkää. Joskus kun olen ollut tosi epätoivoinen, olen sitä harrastanut. Yleensä kaikki ne on jatkunut tapailuna/seurusteluna, keheen oon baarissa törmänny.

Paljonhan on nykyää muitaki mahkuja hakea seuraa, esim netissä olevat treffipalvelut. Olen ainakin muutamasta kokeillut hakea seuraa, ja iha hyvin pelittää. Tietysti koska kuva on aika tärkeä noissa jutuissa, kuten baarijutuissa ulkonäkö, kannattaa siihen panostaa. Baarijutuissa uudet kuteet ja mieluummin asiantuntijan kanssa ostetut, sekä valokuvajutuissa iha valokuvaajan kanssa otettu kuva, kunnon vaatteilla, siis tyyliin todella hyvä kuva.

Ite tykkään iskeä naisia iha kaupoista, liikennevaloista, kirjastoista, siis kaikkialta muualta ku baareista. En itekkään oikein tykkää nääs tosta baarijutusta, koska siellä useat likat on kännissä, eikä pääse näkemään sitä "todellista" ihmistä heti alkuun. Tässä iskemisessä on se hyvä puoli, että tähän ei monilla ole munaa, ainakaan Suomessa, niin sitä usein saa hyvät pongot jo siitä. Usein tälläsessä tilanteessa sitä on sekä iskijä ja iskettävä yhtä jännittynyt, niin se menee siitä iha ok.

Se on vain paha tosiasia, että ulkonäkö merkkaa TODELLA paljon näissä jutuissa. Jos ei halua seinäruusuksi, ei pidä pukeutua kuin seinäruusu. Sekin tietysti vaatii itsetuntoa, että uskaltaa laittaa vaatteet päälle joissa erottuu joukosta, mutta siihenkin tottuu parin ekan kerran jälkeen.

Kaikki tämä vaatii myös munaa ja rohkeutta. Mutta ei näissäkään ole mitää erikoista. Pari ekaa kertaa jännittää, sitten helpottaa. Tai sitten kuin Vesa-Matti Loiri, hänhän oksentaa aina ennen esiintymistä, vieläkin.

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 15.01.2015 10:22 : poistettu.

15.01.2015 11:48 #43

Tässä on hyvä mainita asiasta jonka olisin jonkun toivonut aikoinaan osoittavan minulle:

Tälläisestä päivänsäde/menninkäinen-kombosta tuskin tulee mitään.

Ja jos ammatinvalinta on mennyt kohdalleen, niin omasta koululaitoksesta pitäisi löytyä myös samanhenkisiä, ovathan he päätyneet elämänvalinnassaan hyvin samanlaiselle polulle kuin sinäkin. * *

EDIT: Mutta sen sanon edellisen kommentoijan hyväksi että jos siihen mukavaan ihmiseen törmää niin pyytäkää puhelinnumero* * * vaikka jännittäänkin. Minulla (ja varmaan monella muullakin) on muistissa kertoja jolloin jutteli tunteja bussissa, conissa tai kahvilassa ja sitten lopuksi ei tullut pyydettyä yhteystietoja. Nämä "olisi voinut olla"-muistot ovat niitä muistoista katkeransuloisimpia.
__________________________

* Olettaen ettei koe näitä kahta viimeistä mainittua näe arvojensa vastaiseksi.

* * Tämä on nyt vähän aiheen vierestä, mutta jos jostain syystä vaikuttaa siltä ettei samanhenkisiä löydy edes koulukavereiksi, niin kannattanee pohtia miksi opiskelupaikassa on ensinnäkään ja voisiko seuraavassa yhteishaussa hakea paremmin.

* * *Tai sähköposti, facebook-, snapchat- tai muu tunnus, mitä nuoriso nyt käyttääkään.

[NiTessine] Joo, no, tosta viestistä ei tiedä pitäiskö sitä kommentoida vai vertaisarvioida.

Viimeksi muokattu: 15.01.2015 12:01 : iju.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hillo, Rinja, Kuurankukka, Raimu

17.01.2015 19:32 #44

Jos kirjoitan kirjan: Kuinka iskeä naisia, tule sinne kommentoimaan.

Mortit ja Vertit saavat käydä ihan missä tahansa, ja seuranhakupaikkoja on monenlaisia.

Itse olen ollut baarimikkona monissa paikoissa, ja kokemuksesta voin sanoa, että niitä ravintoloitakin on erilaisia. Kaikissa ei soi musiikki.

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 17.01.2015 23:33 : Iivari. Syy: Ei tarvinne lainata koko edellistä viestiä :)

18.01.2015 01:31 #45

Jos kirjoitan kirjan..

Mene ja kirjoita kirja. Siitä saattaa jollekulle olla jopa hyötyä!

Kyseenalaistaisin silti onko siitä hirveästi hyötyä juuri tämän foorumin käyttäjille. Ongelmani viest(e)issäsi on että tarjoat ratkaisukaavaa minkä (1.) varmasti jokainen suomalainen tietää ja (2.) jonka moni keskustelija on aiemmin tässä keskustelussa erikseen maininnut olevan itselleen sopimaton.

Lisäksi haluaisin sivuhuomiona mainita että kirjoitustapasi on töykeä ja alentuva. En ole pyrkinyt loukkaamaan sinua: suonet minulle saman kohteliaisuuden.

Kaikissa ei soi musiikki.

Musiikin äänenvoimakkuus tai jopa suoranainen puute ei välttämättä ollut edellisen viestini kovinta ydintä.

Muotoillakseni ydinajatukseni uudestaan: henkilö tapaa varmimmin sydänkumppaninsa paikasta jossa molemmat viihtyvät mielellään. Ensitapaaminenkin menee paremmin jos kumpikin kokee olonsa rennoksi ja itsevarmaksi (kokee olevansa "mukavuusalueellaan"). Tämä ei ole asiantila jos toinen kokee tapaamispaikan (ja sen kanta-asiakkaat) vieraaksi, jopa pelottavaksi. Se että tarjoat tilanteessa ratkaisuvaihtoehdoksi "man up!" etkä pohdi miten bibliofiilimme saisi olla oma rento itsensä, ahdistanee lukijakuntaa enemmän kuin palvelee.

Perinteinen ratkaisukaava on selkeästi toiminut omalla kohdallasi. Onnittelen ja olen puolestasi iloinen. Toivoisin kuitenkin että huomioisit että meillä jokaisella ei ole samaa polkua onneen. Se että yrität toistuvasti sitä pakottaa vaikuttaa toisten tarpeita väheksyvältä.

Viimeksi muokattu: 18.01.2015 01:35 : iju.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Dyn, Kuurankukka, Echramath

18.01.2015 03:06 #46

Alkaa kuulostaa enemmän suhde keskustelulta kuin seksi ja seksuaalisuus keskustelulta, vaikka toki suhteet tähän myös paljolti liittyvätkin.

Seksi ja seksuaalisuus ovat olennainen ja tärkeä osa elämää ja kukin toteuttaa sitä omalla tavallaan. Vähemmän tai enemmän ja monilla eri tavoila. Ja toki on myös sitten aseksuaaleja, mut he ovat aika poikkeus kuitenkin.

Yhden yön jutut on minusta aika teini puuhaa ja pidän ehkä juuri vähän epätoivoisina tai keskenkasvuisina aikuisia jotka sellaista harrastaa. Suhteen ei silti tarvi olla mikään seurustelusuhde, että siinä voisi olla seksiä. Mun mielestä kuitenkin siinä tarvitaan jonkinlaista luottamusta ja kiintymystä, että seksi voisi olla oikeasti hyvää ja nautinnollista.

Ihmiset ovat usein seksuaalisuudestaan tosi epävarmoja ja osoittavat sitä eri tavoin. Harvoin oikeasti tapaa todella itsevarmaa ihmistä. Moni voi näyttää siltä ulkoa päin, mutta totuus voi olla loppujen lopuksi aivan toinen. Minä olen siitä hassu ihminen, että olen seksuaalisesti tosi itsevarma, mutta kaikella muulla tapaa olenkin sitten aika epävarma.

Minä koen, että ihmiset loppujen lopuksi hakevat ennemminkin parisudetta kuin seksiä. Toki ihminen on utelias olento, joka haluaa kokeilla ja kokea kaikenlaista, mutta eniten se haluaa hellyyttä, turvallisuutta ja huomiota.

Hellyys ja toisen huomiointi on mielestäni tärkeää seksissä, siksi mieluiten se liittyy rakastavaan seurustelusuhteeseen. Välittämistä on kuitenkin monenlaista, miksi parisuhde ei ole välttämätön hyvän seksin kokemiseen.

Eniten minua harmittaa ihmisten ujoudessa sellainen totaallinen epätoivo ja itsensä surkuttelu. Ei sellainen mitään auta, vaikka varmaan vähän kaikki sellaiseen välillä sortuu. Myöskään se, että yrittää esittää parempaa kuin onkaan on aika epätoivoista. Ei paremman esittäminen tee kenestäkään yhtään sen parempaa henkilöä. Oman itsensä ja seksuaalisuutensa kanssa tasapainon löytäminen on vaikeaa myönnetään.

Kannattaa yrittää hakea rohkeutta ja toivoa sisältään. Kyllä sitä sieltä löytyy. Helpottavaa on myös tietää, ettei kukaan ole ainoa epävarma näissä asioissa. Jotkut on enemmän ja toiset vähemmän, mutta kaikki ovat epävarmoja joskus.

En tiedä osasinko hyvin sanoa asioita, mutta yritin kovasti.

18.01.2015 03:09 #47

Ps: Antakaa kirjoitusvirheet anteeksi jos niitä on.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

18.01.2015 11:13 #48

EN ole alentuva, enkä loukkaava. Keskustelin alunperin herran kanssa, jolle vastasin baareista. En suositellut mitään, tai muuta. Tiedättekö, miten normaalit ihmiset keskustelee?

Se on ihan imartelevaa, että minun jokaiseen sanaan tartutaan tällä foorumilla. Siitä tietää, että ne luetaan ihan jokaista tavua myöten. Mutta kun aletaan irrottelemaan asioita omista ympyröistään, se on hieman ärsyttävää.

Jos nyt kaikki Mortit ja Vertit koittaisi parantaa myös luetun ymmärtämistä, ei vain tavujen, se olisi mukavaa.

18.01.2015 13:41 #49

On pakko kommentoida, että asenteesi on jokseenkin häiritsevä ja tämä jos mikä on erittäin luokkaava kommentti. Ehkä sinun olisi syytä miettiä millainen itsensä ilmaisu on kohteliasta ja mikä ei. Mietin pitkään että puuttuisinko tähän keskusteluun, koska mielestäni hiukan lapsellista provosoitumista useammaltakin taholta. Nyt kuitenkin sait minutkin provosoitumaan.

Tässä on kyseessä keskustelu aiheesta seksi ja seksuaalisuus. Tarkoituksena ei ole käydä mitään loukkaussotaa.

Viimeksi muokattu: 18.01.2015 14:02 : Adaera.

Raimu
Teknikko
Raimu vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
18.01.2015 14:01 #50

Mikä tämä mortit ja vertit -juttu nyt on? Täysin hedelmätöntä vittuilua.

into the blank ass yonder

18.01.2015 14:08 #51

Baarikeskustelu alkoi tästä Moonlordin minulle osoittamasta kommentista:

"Baarissa käynnitkin olivat useimmiten sitä, että istuin yksin jossain nurkassa tylsistymässä, kun ei ketään tuntenut enkä osannut ottaa kontaktia, tai edes halunnut, valtaosa porukasta kun tuntui olevan jotain juntteja känniääliöitä joiden kanssa en tuntenut mitään yhteyttä. Itsetuntokin oli tietysti heikko, entisenä koulukiusattuna, mutta sen sain kuntoon siihen aikaan harrastamani itsepuolustusharrastuksen ja tuon mainitsemani naisen ansiosta."

Itse jatkoin:
"Baarijutuista. No baarejakin on erilaisia. Teinihelveteissä, missä oksennusta löytyy kaikkialta muualta kuin vessanpöntöstä, voi se muukin siellä tapahtuva toiminta olla vähä ala-arvoista.

."

Sitten tulee selkeästi minulle osoitettu viesti ijü:lta, jonka koin henkilööni käyväksi:

"Ei ole kovin palkitseva idea lähteä ehdottamaan introvertille ihmiselle että seuraa saa "menomestoista". Niissä pokaamisessa on se huono puoli että haaviin jää lähestulkoon ihmisiä jotka viihtyvät sellaisissa paikoissa. Puhun nyt (kärjistäen) ekstroverteista, korkean melutason kestävistä ihmisistä jotka todennäköisesti toteuttavat näitä ominaisuuksia myös vapaa-ajallaan."

"Paljon hyödyllisempää olisi ehdottaa että kävisi runsaasti coneissa, festivaaleissa, yliopiston kerhoissa (oli opiskelija tai ei), vapaa-ajan seurojen tapaamisissa, miiteissä tai harrastuslajeissa joista itse tykkää (ja joissa sukupuolijakauma on kohdallaan). Myös poliittiset nuorisojärjestöt tai seurakunnan järjestämä toiminta voisi olla hyviä paikkoja samanmielisten löytämiseen. *"

"Mutta sen sanon edellisen kommentoijan hyväksi että jos siihen mukavaan ihmiseen törmää niin pyytäkää puhelinnumero* * * vaikka jännittäänkin. Minulla (ja varmaan monella muullakin) on muistissa kertoja jolloin jutteli tunteja bussissa, conissa tai kahvilassa ja sitten lopuksi ei tullut pyydettyä yhteystietoja. Nämä "olisi voinut olla"-muistot ovat niitä muistoista katkeransuloisimpia"

Joten ärtymykseni on oikeutettua.

18.01.2015 14:33 #52

Kiitos ystävälliselle Adaeralla.

Luin tämän topikin ensimmäinen viestini. Siinä oli selvästi provosoiva sävy:

"EN ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, ketkä ei harrasta seksiä vasta kuin aikuisiällä. Toki usein siinä on esteitä, ihan siis kunnon esteitä, mutta mitä ainakin parin nuoremman kaverini sekoiluja katsellut, niin on siinä kyllä selkärangassakin vikaa, ja naisten kohtelussa. Ei ne naiset niin outoja olentoja, että niitä pitäisi kohdella kuin vieraita koiria. Sitten kun tulee pakit (mikä kuuluu asiaan HALOO, sitten vaan uudestaa heti yrittämään), niin ollaan niin vihoissaan ja katkeria kaikille naisille ja elämälle. Voi jestas. Sitten sitä ihmetellään, kun tuntuukin niin hankalalta lähestyä naisia, keitä kohtaan tunnet tässä vaiheessa jo todella vahvoja antipatioita."

"EN ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, ketkä ei harrasta seksiä vasta kuin aikuisiällä."

Tämä jo tälläsenään on todella provosoiva. Se kertoo kirjoittajasta kaksi asiaa:
A) Ei ole paljoa tullut mietittyä asiaa, jos ei muuta syytä keksi.
B) Haluaa erottaa itsensä toisista tavalla, joka mollaa muita ja kehuu itseään.

Tämä oli tässä. Kiitoksia, että sain tämän tälleen selvittää. Se merkkaa minulle paljon! :lol:

Dyn vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
18.01.2015 14:38 #53

Jospa nyt jokainen katsoo siihen peiliin, ja miettii, mitä on tullut mahdollisesti sanottua... Tämä on arka aihe, jossa toisen henkilön fiiliksiin asettuminen voi olla hyvinkin palkitsevaa. Vaikka kukaan ei tarkoituksella yrittäisi loukata toista, miettikää *joka ikinen*, mitä kirjoitatte.

18.01.2015 15:07 #54

Puhutaanpa välillä ihan aiheesta.

Eli ammattilaisen käsitys terveestä seksuaalisuudesta on, että kaikki on sallittua makuukammarissa/keittiössä/kylpyammeessa niin kauan, kuhan lakia ei rikota.

Itse, kun kriminologiaa olen vapaa-ajallani opiskellut viimeiset viisi- kuusi vuotta, niin aina löydän sieltä hyviä seksuaalisuuteen liittyviä juttuja. Seksuaalirikolliset kuten pedofiilit saavat Japanissa toteuttaa (saivat) halujaan loliconin (ja muitten vastaavien) avulla, mikä käsittääkseni on tiputtanut pedofiileihin liittyvä rikollisuutta Japanissa.

Aloitteleva sarjamurhaaja Antti Härmäläinen, joka unelmoi siitä että saisi kuristaa miehen ja nauttia tajuttomasta vartalosta ilman keskeytyksiä, niin pitäisikö hänelle tarjota keinoja toteuttaa tätä, ilman että tarvitsee rikokseen sortua? Missä menee raja?

Pitäisiko Japanin tapa käsitellä kieroutunutta seksuaalisuutta tuoda myös muualle maailmaan?

Mielenkiintoisia juttuja.

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 18.01.2015 15:19 : poistettu.

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
18.01.2015 15:53 #55

Japanissa on kai enemmänkin tapoja tuottaa kieroutunetta seksuaalisuutta. Maassa oli ihan tervehenkinen eroottisen taiteen kulttuuri, mutta sitten hävisivät yhden sodan ja amerikkalaiset saivat määritellä lainsäädäntöä: pikakelaa muutama vuosikymmen ja meillä on lonkeropornoa.

Ei Suomessakaan ole "piirrettyä lapsipornoa" kriminalisoitu ja se on sinällään hyvä, sillä vaikka se nyt jonkun mielestä iljettävää olisikin, jo senkin takia että jouduttaisiin kummallisiin linjanvetoihin siitä, mikä on taidetta, mikä mauton vitsi ja mikä oikeasti pornoa. Poliisit olivat kuulemma käyneet tsekkaamassa Sarjisfestareiden näyttelytilat yleisövihjeen perusteella – joku oli järkyttynyt nähtyään Katariina Katlan kuvat hänen ensimmäisestä seksifantasiastaan – osapuolet olivat kuusivuotias Katariina ja Optimus Prime...

Pornograafinen sarjakuva ja itsetyydytys ainoana seksuaalisuuden toteutustienä? Jaksanko uskoa, että se riittää kovinkaan monelle? Tietysti virtuaalitodellisuus (joo, käytin nyt tuota sanaa oikeasti) kehittyy ja on tietysti tavattu ihmisiä, yleensä nuoria miehiä, joiden mielestä "2D-hahmot" voittavat "3D:n" eli elävätä ihmiset mennen tullen...

Pedofiilisistä taipumuksista puheenollen, niitä on mielestäni turhan pitkään ajateltu lähinnä rikosilmiönä ja ikävä kyllä jälkikäteen – lapsen hyväksikäyttöä on jo tapahtunut tai vähintäänkin ihan oikeaa (valo- tai videokuvattua) lapsipornoa on löytynyt hallusta. Terveydenhuolto- ja mielenterveyspuolella ollaan oltu varsin neuvottomia, miten menetellä, jos potilas alkaa selittämään, että nämä hänen halunsa uhkaavat aiheuttaa vahinkoa muille.

Nyt tosin tuli vastaan ainakin tällainen suomalainen verkkosivu, Otan vastuun .

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari, Ageha, iju

Dyn vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
18.01.2015 16:08 #56

JPAP kirjoitti: Juttelin viime vuonna erään rouvan kanssa, joka oli ammatiltaan seksuaalisuuden asiantuntija (seksineuvoja/mikä lie ammattitermi), niin kysyin että missä menee terveellisen seksuaalisuuden raja. Vastaus oli että niin kauan kaikki on ok, kuhan ei satuta ketään. Tämä ei käsittääkseni tarkoita sitä, että S&M-leikit ja muut ovat kiellettyjä, vaan lähinnä lain puolesta. Mikä on todella mielenkiintoista.

Terapiahenkilökunta todennäköisesti näkee enemmän ei-niin-terveitä seksisuhteita kuin suhteita, joissa bdsm on tasapainoinen osa molempien (tai kaikkien) osapuolten seksielämää. Tässä asiassa en lähtisi kritisoimaan mitään, mitä itsestään vastuussa olevat ja suhteellisen tasapainoiset, täysi-ikäiset ihmiset tekevät yksin tai toistensa kanssa, kunhan nyt sivullisia tai ympäristöä ei vahingoiteta.

18.01.2015 16:11 #57

Virtuaalitodellisuus (vai mitä termiä käytit) on muuten todella hyvä pointti. Pitäisikö aloitteleville pedofiileille ja sarjamurhaajille tarjota virtuaalinen todellisuus, missä saisi käsitellä halujaan, ilman negatiivista leimaa yhteiskunnan taholta?
Todella mielenkiintoinen pointti.

Itse uskon, että jos ihmiset kenellä tulee nuorena hälyyttäviä piirteitä kehitykseen (tuhopoltot, tirkistely, eläimiin kohdistuva väkivalta), ja myöhemmin iällä, kun fantasiat ovat kehittyneet, olisi mahdollisuus jollain tapaa käsitellä omaa seksuaalisuuttaan, se olisi ennaltaehkäisevä seikka NRO1.

Jos otetaan esim Jeffrey Dahmerin tapaus, jonka lapsuudessa oli kaikki nämä hälyyttävät ominaisuudet (isällä oli ollut myös pyromaniaa) , ja myöhemmällä iällä kehittyivät homoseksuaaliset halut ja fantasia omasta tahdottomasta seksiorjasta.(Pakko editoida tätä, koska en halua että ymmärretään väärin. En tarkoittanut gay- ihmisistä termiä seksuaalisesti häiriintyneet, vaan jälkimmäisestä) Olisiko hän pystynyt käsittelemään nämä asiat , jos yhteiskunnassa jossa hän eli, olisi ollut parempi turvaverkko seksuaalisesti häiriintyneille? Jeffrey on sanonut monissa haastatteluissa, että pahinta oli, kun ei voinut puhua omasta seksuaalisuudestaan kenellekkään. Jeffrey yhdisti itsensä paholaiseen (pahuuteen) ja antoi mennä. Tästä syystä kymmenet nuoret miehet menettivät henkensä.

Pakko aukaista vähän tuota seksiorjajuttua vielä. ELi Jeffrey Dahmerillahan oli fantasia tuottaa itselleen zombienkaltainen tahdoton seksiorja. Hän teki tämän poraamalla uhrien kalloihin ja lisäämällä eri nesteitä, koittaen vahingoittaa aivojen sitä kohtaa mikä tuottaa "vapaan tahdon".

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 18.01.2015 17:15 : poistettu.

Sam Karpalosuo
Kaartilainen
Sam Karpalosuo vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
18.01.2015 16:14 #58

JPAP kirjoitti: Missä menee raja?

Raja on hyvin helppo vetää: About kaikki mikä tapahtuu vapaaehtoisten aikuisten välillä on okei, tietysti lukuunottamatta esim. murhaa monista syistä, mm. siksi että vapaaehtoisuutta olisi hankala varmentaa.

Ihmisen seksuaalisuus lukuisine fetisseineen muodostaa rikkaan ja kiinnostavan maailman, mutta tietenkään kaikki jutut eivät sovi kaikille ja joukossa on paljon tavaraa joka hämmentää ja pelottaakin vaniljasta pitävää. Eikä siinä mitään, ei kenenkään pitäisikään joutua kohtaamaan materiaalia joka ei vastaa omia mieltymyksiä. Mutta se pistää kyllä ärsyttämään kun tämä hämmennys niin usein kääntyy epäluuloksi ja syytöksiksi sairasmielisyydestä.

En tiedä oliko tarkoituksesi vihjailla mitään sellaista JPAP, ja jos ei niin pahoittelen tätä olkinuken hutkimista. Nämä kysymykset nousevat kuitenkin sen verran usein esiin seksuaalisuuteen liittyvissä keskusteluissa ja aina esiin tulee myös vihamielisiä mielipiteitä, että ajattelin käestää.

Jokainen voi itseltään kysyä, hämmentävää tavaraa kohdatessaan, että mitä haittaa siitä on kenellekään. Mitä haittaa on vapaaehtoisten keskenään harrastamasta sadomasokismista, pariskuntien raiskausleikeistä, piirustusten ja roolipelin tasolla tapahtuvasta furry-fetisismistä, tai vaikka siitä että seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu yksinomaan koneisiin? Näin kesympiä esimerkkejä mainitakseni.

Jep, monet näistä ovat ahdistavia/huvittavia/inhottavia jos ei satu mielenkiintoa jakamaan, ja voihan sitä väittää että fetissit vääristävät yksilön omaa seksuaalisuutta ja yhyy; mutta se on kuitenkin kyseisen yksilön oma asia, eikä se ainakaan pilkkaamalla ja kauhistelemalla parane.

Eli jospa antaisi kaikkien kukkien kukkia ja varaisi kauhistelun sellaisiin tapauksiin, kun oikeasti tapahtuu rikos.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Valerie, Ageha

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
18.01.2015 16:32 #59

Joku aika sitten olikin vähän julkista keskustelua. Aikuisen lievä pahoinpitely on edelleen asianomistajarikos: toisin sanoen aikuista saa edelleen piiskata vaikka siitä sitten jäisikin näkyviä jälkiä, jotka muut uimakerholaiset seuraavana päivänä näkevät.

Innokkaiden amatööridominoiden kannattaa toki selvittää, mitä kohtia ihmisestä sopii leikkimielisesti piestä (vihje: ei munuaisiin!) ja sinne takapuoleen ei sitten kannata tunkea mitään mikä voi jäädä sinne (hyviä ideoita: ihmiskehon osat, tarkoitusta varten suunnitellut seksilelut; huonoja ideoita: muut seksilelut, pullot, perunat , yleensäkin kaikki satunnainen tavara mitä kotoa nyt löytyy ).

Viimeksi muokattu: 18.01.2015 16:32 : Echramath.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Raimu, Sam Karpalosuo, iju

18.01.2015 18:02 #60

Olin tulkitsevinani viestisi siten että edellisen käyttäjän valitellessa ujouttaan sinä yllytit häntä voittamaan pelkonsa ja menemään eteenpäin. Tämä on sinänsä hyvä vastaus. Mutta kun kyseessä oli ja on avoin keskustelu, ei kahdenvälinen, niin liityin mukaan ja tarjosin mielestäni paremman vaihtoehdon niin alkuperäiselle kirjoittajalle kuin keskustelua seuraavalle käyttäjäkunnalle.

Niin, ja mitä tulee normaaliin keskusteluun, niin hyvä foorumikeskustelu ei jää kahden ihmisen keskinäiseksi sananvaihdoksi vaan jokainen viesti osoitetaan aina jokaiselle foorumia lukevalle ihmiselle.

Huomioi toki että myös kiittelin viestiäsi niiltä osin kuin olin kanssasi samaa mieltä. Pahimmillaan taisin sanoa "ei ole palkitseva idea", eli "on hyödytöntä sanoa", mikä on mitä suurimmissa määrin asiaan, ei ihmiseen kohdistuva kritiikki.

Jos olen väärinlukenut sinua niin pyydän anteeksi. "Tällä foorumilla" on kuitenkin hieman harhaanjohtavasti sanottu, kun olen lukenut viestejäsi vain tässä yhdessä keskustelussa. Olen ollut epäaktiivinen niin pitkään ettei minulla ollut näköjään käyttäjätunnusta myöskään viimeistä edeltävällä foorumisoftalla, joten edellinen viestini oli varmaan joskus ennen vuotta 2007.

Pidän tätä hyvin alentuvana tapana puhutella käyttäjäkuntaa. Mortti ja Verttihän ovat Mikin reilusti alaikäiset sukulaispojat (lähteestä riippuen 5 - 10 vuotta). Kun foorumin keskimääräiset käyttäjät ovat jokseenkin vanhempia ja edustavat melko tasaisesti molempaa sukupuolta (ja tässä keskustelussa puhutaan kaikenlisäksi seksistä ja seksuaalisuudesta!) niin onko tämä tämä hyvä tapa osoittaa sanat lukijoille?

A) Ei ole paljoa tullut mietittyä asiaa, jos ei muuta syytä keksi.
B) Haluaa erottaa itsensä toisista tavalla, joka mollaa muita ja kehuu itseään.

Olihan tuo aika nopeasti nopeasti kirjoitetun näköinen, tuo aloitusviesti. Sen puolesta on kuitenkin sanottava että siitä sai selkeän kuvan lähestymiskulmastasi ja oli helppo lähteä rakentavasti keskustelemaan.

Tämä on hieman liikkuva maalipyykki siinä mielessä, että konsensus tai terveellisyys* ei ole sama kuin laillisuus, kuten esimerkiksi homojen parisuhteeseen liittyvässä keskustelussa on hyvin käynyt ilmi.

Toisaalta sama koskee tietenkin kaikkea rikollisuutta - rikos on rikos vain jos se on lakikirjassa. Jos sitä ei siellä ole, kyse on pahimmillaankin vain äärimmäisen huonosta käytöksestä (jolla saattaa tietenkin olla myös raskaita seurauksia, kuten kohteelle viimeiseksi kokemukseksi jäävä sakinhivutus) .

Toisaalta myös tuo "vapaaehtoisuus" on hieman vaikea käsite. 1970/80-luvulla kun seksuaalitutkimus oli voimakkaassa käymistilassa tietyt puolueet ja politiikot ajoivat pedofilian laillistamista sikäli kun kyseessä oli vapaaehtoinen kanssakäyminen (mm. Länsi-Saksassa Vihreät). Tänään ajattelemme ettei lapsi kykene suostumistaan oikeustoimikelvottomana henkilönä antamaan (ja sama tietenkin koskee nykyajattelussa myös mikäli toinen osapuoli on voimakkaan humaltilan vaikutuksessa).

Muutaman kerran olen joutunut tilanteeseen jossa on täytynyt kieltäytyä sukupuolisesta kanssakäymisestä kun toinen osapuoli on (täysi-ikäisyydestään ja vesiselvyydestään huolimatta) vaikuttanut siltä ettei hänellä ole mahdollista tehdä (omasta mielestäni) harkittua päätöstä. Asia on kaksinkerroin ikävä sikäli että hetkeen heittäytyminen olisi niin helppoa ja toisaalta koska toiselle osapuolelle on vähän vaikea sanoa ettei kunnioita häntä ihmisenä niin paljoa että uskoo tämän olevan kykenevä ottamaan vastuun teoistaan.

Erityisen vaivaannuttavaksi koen varsinkin fani/idoli-suhteet jossa idoli käyttää hänen julkisuus- tai mielikuvaansa liitettyjä ajatuksia henkilökohtaiseksi gratifikaatiokseen. Aivan oma kaavoitusalue helvetissä on lisäksi ihmisillä jotka tietoisesti yrittävät luoda itselleen tarunhohtoisen sädekehän saadakseen naiivin, nuoren henkilön sänkyyn. * *

---
* Terveellisyys on mielenkiintoinen sanavalinta kun puheena on seksi -- kaikki seksiin liittyvät asiathan eivät ole, noin somaatikan kautta ajatellen, kovin tervettä. Jo pelkästään sukupuolitauteja ajatellen.

* * Kuulin toissailtana hyvänpäiväntuttuni kehuvan humalatilassa että oli onnistuneesti saanut lovia sängynjalkaan mm. väittäen olevansa klubilla kaveriensa kanssa juhlimassa onnistunutta pörssilistausta. Toinen käytetty tarina kuulemma koski onnistunutta jääkiekko-ottelua SM-sarjassa ("eivät ne naiset kuitenkaan jääkiekkoilijoita tunnusta. Kunhan sanoo vaan niin kummasti muuttuvat lämpimiksi").Barneystintson-vitsit ovat hauskoja teoriassa, ei siinä vaiheessa kun kuulee jonkun niillä onnistuneen.

Valvojat: IivariSarantha
Jussi