Kun maailma ei ole enää sama - miten oma ala vaikuttaa maailman näkemiseen?

Louhikäärme
Pilotti
Louhikäärme vastasi aiheeseen: Kun maailma ei ole enää sama - miten oma ala vaikuttaa maailman näkemiseen?
10.06.2015 15:51 #21

Dyn vastasi aiheeseen: Kun maailma ei ole enää sama - miten oma ala vaikuttaa maailman näkemiseen?
12.06.2015 02:28 #22

Louhikäärme kirjoitti: Eikös lentäjän tietotaito sitä paitsi pidä oppia ennen kuin päästetään oikean lentokoneen puikkoihin. Sitä ammattia kun olisi hieman vaarallisempaa opetella tekemällä kuin sushin valmistusta. :smile:

Nojoo, toivottavasti ainakin. :lol: Paljon on juttuja, joita olisi kiva opiskella ja osata, eri asia sitten, haluaisiko niitä tehdä työkseen päivät pitkät.

Xariel
Vesivelho
Xariel vastasi aiheeseen: Kun maailma ei ole enää sama - miten oma ala vaikuttaa maailman näkemiseen?
10.07.2015 01:35 #23

Puolikuu kirjoitti: Minulle tulee myös mieleen jatkokysymys: Oletteko koskaan harkinneet jotakin työtä, jotta oppisitten sen kautta uuden taidon?

Joo, kyllä olen. Kesätöiksi. Tässä muutama, mitä olen miettinyt:

Haluaisin olla kesän hotellissa töissä, jotta oppisin miten ne toimivat. Esimerkiksi asiakkaiden pyynnöt mietityttävät välillä, koska varsinkin elokuvissa näkyy että jos asiakas jotain pyytää, niin tämä pyyntö pyritään aina toteuttamaan. Ilmeisesti suomalaisten on kuitenkin vaikeaa pyytää mitään ekstraa, ja olisi mielenkiintoista nähdä miten tämä käytännössä toimii. Suomessa tai ulkomailla.

Haluaisin kokeilla olla töissä lentoyhtiöllä tai matkatoimistolla, sillä haluaisin ymmärtää heidän käytäntöjään paremmin. Matkatavarat, myöhästymiset, hinnoittelut, paikkojen määräytyminen, tasopisteet ja etuudet - niiden ymmärtämisestä olisi varmasti hyötyä myöhemmin.

Tällä hetkellä minulla on erittäin kiva työ tästä samasta kategoriasta - työ, jonka halusin siksi että näkisin miten tämä toimii. Olen ulkomailla kansalaispalvelutyössä, ja täällä pääsen näkemään monenlaisia tilanteita ulkomailla asuvien suomalaisten asioinnista viranomaisten kanssa. Tätä en haluaisi uraksi, mutta lyhytaikainen työ on erittäin valaisevaa - eikä enää pelota, jos vaikka hukkaisin passin ulkomailla. Tiedän miten toimia, ja miten systeemi siihen reagoi.

Valvojat: IivariSarantha
Miss Pelling, LordStenhammar, Eija, punnort