Syy foorumilla käymiseen

Astorethein
Poimuvelho
Astorethein vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
11.02.2015 14:27 #21

Oma Rising-taipaleeni alkoi noin kymmenen vuotta sitten, jolloin kirjoittelin foorumille hyvinkin aktiivisesti. Niihin aikoihin luovat harrastukseni olivat vielä voimissaan ja tarinapuolelle tulikin läheteltyä runoja ja novelleja varsin tiuhaan. Galleriassa oli myös näytillä piirustuksiani ja maalauksiani, mutta tuo kaikki on jo kaukaista menneisyyttä. Sen lisäksi, että en piirrä enkä kirjoita nykyään juuri lainkaan, on myös kirjojen lukeminen jäänyt vähemmälle. Voisi sanoa, että olen liikkunut melko kauas sivuston fokuksesta, vaikka fantasia, scifi ja muu sellainen yhä kiinnostaakin.

Seuraan kyllä keskusteluja lähes päivittäin, mutta kynnys osallistua niihin on jostain syystä noussut aika korkeaksi. Voi johtua siitäkin, että Rising ei ole minulle enää pääasiallinen paikka ajatusten vaihtoon, vaan lähinnä yksi lurkkausfoorumi muiden joukossa. Moden viitta on kuitenkin edelleen harteillani, joten yritän siinä ohessa suorittaa myös valvontatehtäviä.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 11.02.2015 14:28 : Astorethein.

Melian
Melian vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
21.05.2015 23:28 #22

Fantasian fanitus, lukuinnostus esim. Muoksin jos tulee muuta mieleen.

Olen periaatteessa paluumuuttaja, joten tuntui hyvältä jatkaa täällä käyntiä. :)
(Anteeksi kirppuviesti)

Niin pieni ja hento, ja silti vahva.

Pitemmällä tauolla 26.4.2016 alkaen.

poistettu
Pilotti
poistettu vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
21.05.2015 23:54 #23

Kirjoitus, ja koska meillä on niin mahtavan hyber uber, super hyvä kirjoituspiiri, johon haluamme koko ajan vain lisää väkeä (olemme kyltymättömiä). Käyn täällä myös , koska kirjoituspiirissä saa todella hyvää palautetta.

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 21.05.2015 23:56 : poistettu.

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.08.2016 06:17 #24

Moni uudemmista käyttäjistä ei ehkä tunne minua, ja tiedä tai ainakaan tajua sitä, kuinka Risingshadow oli joskus minulle sosiaalisen elämäni kulmakivi. Rising ei koskaan ollut sen keskus eikä ainoa sosiaalisuuteni aspekti; rekisteröitymistäni seuraavat vuodet 2001-2003 sotkamolainen harrastajateatteriseura oli minulle keskeisempi, lukioikäisenä 2003-2006 ilmaisutaidonlukioseura intensiivisempi ja yliopistoelämän aikana 2006-> opiskelijapiirit näkyvämpiä. Olennaista Risingshadow'ssa sosiaalisena ympäristönä on ollut se, että se on ollut koko ajan olemassa. Viisitoista vuotta. Yksitoista niistä yhtenä ylläpitäjistä.

Risingin ja sen foorumin merkitys on muuttunut vuosien varrella. Välillä on ollut aikoja, jolloin olen lähinnä käväissyt täällä tekemässä vähimmäisvelvollisuuteni, välillä taas olen päätynyt tekemään tunteja viikossa ja kymmeniä kuukaudessa joitain juttuja Risingin eteen.

Nyt huomaan suhteeni Risingiin jälleen muuttuneen. Minulla on Facebookissa yli 2000 kaveria, joista vain vajaata sataa en ole koskaan tavannut livenä. Kuljen live-elämän yhteiskunnassa pääasiassa sellaisia reittejä ja sellaisissa seuroissa, joissa minut tunnetaan tai vähintäänkin tiedetään. Haluankin tehdä niin. Haluan vaikuttaa yhteiskunnassa ja haluan olla näkyvä ihminen.

Mutta samalla, kun Risingilla ovat käyttäjäpolvet ja aktiivit vaihtuneet (vaikka onneksi koko ajan jotkut ovat myös pysyneet), samalla Risingista ja nimenomaan tästä meidän foorumistamme on tullut minulle eri tavalla merkityksellinen. Pakopaikka, piilopaikka, sellainen kulmaus netissä, jossa saa olla niin näkymätön kuin ylläpitäjänä vain voi olla. Tänne uskallan kirjoittaa vapaammin ja sattuvammin omista asioistani. Vaikka nettipersoonani on julkinen ja vaikka tiedän, että kuka tahansa Risingin viestejä lukeva saa helposti selville kuka olen niin reaalielämässä kuin muuallakin netissä (se on itse asiassa tarkoitukseni), minun luottamukseni siihen, että kaikki te viestini lukevat ihmiset tekisitte sen, on rauhallisen vähäinen. Se on tavallaan ihanan lohduttavaa.

Olla anonyymi vaikka on täysin identifioitavissa. Siltä minusta tuntuu täällä tällä hetkellä. Se on kotisivustossani (joksi tätä kutsun, ja jonka Darkki on hyväksynyt ^^) jotenkin ihana leppoisa tunne.

Syy foorumilla käymiseeni tätä nykyä on siis se, että te olette täällä mutta ette pahemmin välitä siitä olenko minä. Niin hassua kuin se onkin.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Astorethein, Piru Naiseksi

Papp
Rahtari
Papp vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.08.2016 22:20 #25

Kyllä tuo kirjoituspiiri pysäytti, oon etsinyt viimeiset pari vuotta paikkaa, jossa kirjoittaa. Pakko mikä pakko. Siis kirjoittaminen.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
10.08.2016 11:02 #26

Kirjoituspiiri on paikka, johon voi suoltaa suolloksiaan, ja keskusteluissa voi sekä purkaa tuntojaan että kohentaa tieteisaiheisia tietojaan. Löydän kanssani samanhenkistä ryhmää, joka ei kuitenkaan koostu klooneista.

Viimeksi muokattu: 10.08.2016 11:04 : Piru Naiseksi. Syy: lisäys
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

Shirius
Salamatkustaja
Shirius vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
24.09.2016 15:09 #27

Olen yli viisikymppinen nainen ja aloin lukea sci-fiä teini-ikäisenä. Luin A.C. Clarken 2001:n ja tajuntani käytännöllisesti katsojen räjähti ja sen jälkeen olen ollut koukussa varsinkin hard core sci-fiin ja tieteisiin. Yksi kirja vaikutti elämäni harrastuksiin ja jopa ammatinvalintaan.

Siihen aikaan, kun aloin itse harrastaa alaa, olin naiseksi outo lintu. Ei ollut muita naisia, jotka olisivat olleet kiinnostuneita sci-fistä. Sci-fin jälkeen löysin fantasian, mutta ystäväpiirissäni ei ollut ketään siitäkään innostunutta. Vasta tavatessani mieheni löysin samanhenkisen ihmisen. Onneksi.

Tulin palstalle em. historian kokeneena siksi, että löysin tämän palstan ja tajusin, että voisin keskustella muiden kanssa lukukokemuksista. Toivoisin löytäväni uusia mielenkiintoisia kirjailijoita ja pysyväni kärryillä siinä, missä nykyään ollaan menossa. Tämä palsta vaikuttaa mukavalta tarpeisiini nähden.

Valvojat: IivariSarantha
punnort, duiduli79, PercyJacksonfani