• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 79 päivää sitten)

Museot ja museokortti

• kyty
08.01.2020 01:24 #101 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Museot ja museokortti
Kävin katsomassa vähän aikaa sitten Ateneumissa Taiteilijoiden Ruovesi- ja Maailmalta löysin itseni-näyttelyt. Erityisesti mieltä lämmitti Hugo Simbergille omistettu huone. Ja yläkerrassa oli pop up-kahvila, joka on auki näyttelyiden ajan. Tunnelma oli ihanan 1800-lukulainen, tykkäsin kovasti! :heart:

Myös Lux Helsinki on katsastettu, vaikkei se museokorttiin tai museoihin oikeastaan liitykään. Lempiteokset löytyvät edelleen edellisvuosilta, mutta tähänkin vuoteen mahtui paljon mukavaa. Ruuhkat tosin olivat jotain uskomatonta.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
21.02.2020 12:22 #102 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Museot ja museokortti
Sain synttärilahjaksi museokortin, jei! Tykkään museoista mutta on tullut käytyä vähän laiskasti viime aikoina. Käyn yleensä katsastamassa kotikupungin museon jokakesäisen näyttelyn ja yhteen aikaan vieraillimme isäni kanssa lähistön kotiseutumuseoissa ahkerasti. Harmi vaan ettei täällä päin ole yhtä paljon ja monipuolista museotarjontaa kuin esim. pääkaupunkiseudulla, mutta nyt tulee varmasti katsastettua nekin paikat, joissa en ole ennen käynyt (Apteekkimuseo ja Suomen Joutsen nyt ainakin). Ja toivottavasti saisi houkuteltua iskän lähtemään mukaan jonnekin kauemmaksikin.

Don't mess with the neon love chicken.

• kyty
23.02.2020 23:13 #103 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Museot ja museokortti
Helsingin museotarjonta on ehkä tietyllä lailla monipuolisempi, mutta toisaalta Turussa on sellaisia museokorttikohteita mitä Helsingissä ei, joten en tiedä voiko paikkoja suoraan vertaillakaan. Tietysti Turun tarjonta on aika historiapainotteista, joka on tietysti itselle vain hyvä asia. Pitäneekin kesällä tehdä taas museokorttimatka Turkuun, ja ehkä käydä Tampereellakin... Harmi, ettei kaikkia kohteita millään saa mahdutettua yhteen päivään.

07.03.2020 23:05 - 07.03.2020 23:06 #104 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Museot ja museokortti
Kävin tänään päivällä eilen auenneessa taidenäyttelyssä Hämeenlinnan kauppakeskus Linnassa . Kyseinen rakennus on ollut lähes tyhjillään jo kauan, ja sen kohtalo on aiheuttanut eripuraa ja päänvaivaa kaupunkilaisille jo pitkään. Nyt Linna on saanut ainkin toistaiseksi käyttöä, kun yhden kerroksen tyhjät liiketilat on täytetty modernilla taiteella. Teokset ovat graffitipainotteisia, mutta löytyy myös valo- video- ja äänitaidetta, melko perinteinen galleriatila ja muutama kirjaimellisesti iso yllätys. Olin positiivisesti yllättynyt, miten näyttäviä ja rohkeita teoksia näytillä oli, ja yllätyin siitäkin miten paljon nähtävää oli. Tulipas siinä monta kertaa sana "yllätys", eri muodoissa!

Linnan näyttely "Äiti kielsi, mut me ei kuunneltu" on täysin ilmainen, suosittelen käymistä.
Viimeksi muokattu: 07.03.2020 23:06 Adolfina Romanov.

Valvojat: IivariSarantha
Uusin jäsen: Esma Salkanovic