Kirjaudu Rekisteröidy
Käyttäjätunnus *
Salasana *
Muista minut
Luo tunnus
(*) kentät ovat pakollisia.
Nimimerkki *
Käyttäjätunnus *
Salasana *
Vahvista salasana *
Email *
Vahvista email *

Museot ja museokortti

02.12.2016 11:13 #61

Mä arvostan museoissa hyvää näyttelyrakentamista, jossa on käytettyä jotain ideaa, ehkä tarinaa tai teemaa, johdattelemaan katsojaa. Helpompi seurata myös vähän vähemmällä energialla, ja oppimisesta tulee loogisempaa. Siinä olen samaa mieltä kuin Emelie, että ihan jokaista ruukunsirpaletta en jaksa katsoa - näyttely, jossa on lähinnä infodumppina tavaraa ja tekstejä, ei ole kovin informatiivinen pidemmän ajan päälle. Hyvänä esimerkkinä jäi ainakin mieleen Vapriikin pyhiinvaellusnäyttely, jossa oli yllättävänkin paljon tekstiä ja tavaraa, mutta jossa oli silti jokin idea ja sitä jaksoi hyvin seurata. Tai Vapriikin terrakottasotilaat. Vapriikissa ylipäätään tunnutaan rakentavan hyvin näyttelyitä.

Joten joo, olen ehkä tässä asiassa puolitien kulkija. Ideaa pitää olla, ja näyttely pitää rakentaa hyvin. En kuitenkaan kaipaa mitään 3D-esityksiä museoon; nämä alkavat olla ainakin amerikkalaisten museoiden suurin synti mun silmissä, tosin onneksi niistä yleensä joutuu maksamaan erikseen - siis saa olla maksamatta, jos ei kiinnosta. En kuitenkaan jaksa enää käyttää koko päivää museossa, jollei sitten kyseessä ole lomapäivä ja museo, josta olen erityisesti kiinnostunut. Arvostan museokorttia erityisesti siitä, että voin käydä katsomassa museoita huone tai näyttely kerrallaan, ilman että täytyy kerätä infoa "koko rahan edestä" kerralla. Ulkomailla tulee aika usein juotua kahvit museossa, osittain siksi, että se on kätevintä, eikä tarvitse lähteä erikseen etsimään kahvilaa - ja monissa museoissa kahvilat ovat oikeasti laadukkaita, vaikkakin hiukan kalliita. Helsingissä voin mennä juomaan kahvini kotiinkin, joten en oikeasti kaipaa museoihin mitään hengailualuetta kaupungissa, jossa asun. Tarpeet ovat kuitenkin ihan erilaiset turistina, jolloin olen mm. hyödyntänyt antaumuksella museoiden ilmaisia wifi-verkkoja. :smile:

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Museot ja museokortti
02.12.2016 18:54 #62

Juu, onhan se totta että yleensä ei ole eduksi, jos samaa esinettä on liikaa esillä. (Joskus tietysti on poikkeuksiakin joissa joukossa on voimaa: yliopistomuseon vauvapääkavalkadi oli hyvin tehokas sillä karmealla tavalla, mutta nyt esillä olevalla yksinäisellä päällä ei ole enää samaa tehoa. Esimerkkejä löytyy varmasti vähemmänkin makaabereista aiheista, tuskin kukaan niitä vauvapäitä lisäkseni kaipaa, mutta tuli vain mieleen. :lol:)

Eniten tässä jurppii se miten usein kuulee puheita, että museoissa pitäisi olla mahdollisuus hengailla, tavata ihmisiä ja saada elämyksiä, ja siinä seassa museon esineistö on melkein vähän negatiivinenkin asia, koska se tuo ikäviä mielleyhtymiä ja pitäisi korvata parhaan mukaan uudenaikaisemmilla jutuilla, vaikka niiden sisältö jäisi ohueksi. Onneksi luonnontieteellisiin museoihin tämä ei tunnu vielä pätevän, ja maailmallakin niissä on runsaasti esineistöä esillä, ötökkäpeleistä huolimatta. Toki eläinmuseossa varmasti karsittiin paljon esineitä uudistuksen yhteydessä, ja hyvästä syystä, mutta niitä on yhä ns. "liikaa", jos ajattelee että pitäisi nostaa esiin vain tärkeimmät esineet. Muoks: Ei päde myöskään lelumuseoihin, mistä sitten johtuneekaan, ehkä siitä että ne ovat usein yksityisessä omistuksessa?

Näin asiasta rasiaan mikä tuli museoiden uudistuksista mieleen, on ollut mielenkiintoista huomata, että joissakin oman arvonsa tuntevissa ns "hienoissa" museoissa maailmalla on edelleen käytössä vanhoja vitriinejä, varmaan ihan paikan ilmapiirin takia. Täällä sitä ei enää voisi kuvitella näkevänsä.

Viimeksi muokattu: 02.12.2016 19:05 : kyty.

12.12.2016 09:45 #63

Dyn kirjoitti: Kävin HAMissa ihmettelemässä pilkkuja. Melkoinen migreenilähde, jos sellaisesta sattuu kärsimään, eli olisin ehkä skipannut osan installaatioista muutenkin kuin siksi, että niihin oli tuhottoman pitkät jonot. Designideoista ja monista luonnoksista tykkäsin, tällä kertaa sen sijaan installaatiot ja isommat työt löivät hiukan hutia.

Me käytiin kanssa hämmästelemässä pilkkuja ja pisteitä HAMissa. Minua viehätti enemmän ne installaatiot kuin muut työt, vaikkakin ne aiheuttivat lievää pahoinvointia. Mutta haluttu efekti tapahtui: pilkkuhuoneessa tuli olo, että eksyy taideteokseen.

Ei tämä Yayoi Kusaman näyttely ollut ihan yhtä "vau" kuin Ai WeiWein näyttely, mutta kyllä sen nyt kulki läpi.

13.12.2016 20:07 #64

Tuli harrastettua vähän ulkomaanmatkailua töiden puolesta, ja aikaa riitti aika tarkalleen yhteen museoon - Washington D.C. on täynnä niitä! Enimmäkseen ilmaisia! Amerikan historiaa, avaruutta, alkuperäiskansoja, taidetta, vakoilua, tiedettä...!

Kohteeksi valikoitui seurueen melko yhtenäisellä päätöksellä Air and Space Museum, joka olikin kyllä ehdottomasti käymisen arvoinen. Kuukiviä! Avaruusaluksia! Ainakin testikappaleita, noita tavaroita kun harvoin tuodaan takaisin maahan, jos ei ole ihan pakko. Avaruuspukuja! Kuupölyä! Kaikkea jännää! Kyllä, voin ilman muuta suositella, vaikka kovasti amerikkalaishenkiseen museoon mahtuikin 3D-teatteria ja muuta elämysasiaa, niin kyllä niitä raketteja, lentokoneita ja kuuautoja ja muita juttuja yhtään nörtimpi tyyppi pällisteli ihan ihmeekseen. Tekstiä oli liikaa, ei sitä ehtinyt eikä edes jaksanut lukea valtavassa museossa, mutta käydä kannatti.

Jos siis suuntaat jostain syystä tuohon maailmankolkkaan ja D.C. osuu syystä tai toisesta matkan varrelle, suosittelen paikallista museotarjontaa. Moni kiinnostava kohde jäi itseltäkin näkemättä, kun piti jotain töitäkin tehdä.

15.12.2016 19:37 #65

Museokortteilu jatkui tänään. Ateneum ja Kiasma ovat joinain arki-iltoina kivasti kahdeksaan asti auki, joten kävin tänään alkuillasta molemmissa. Ateneumissa katsoin uudistetun perusnäyttelyn Suomen taiteen tarina, mistä löytyi uudelleen järjestettynä oleelliset Ateneumin kokoelmien taulut. Oli Kalevala-huone ja maisemamaalaushuone teemapuolelta, eri vuosikymmeniä aikakausipuolelta. Paljon suomalaisia mestareita ja muutamia ulkomaalaisia nimiä piristykseksi. Ihan hauska virkistää muistiaan, vaikka suurin osa näistä onkin jo nähty - ja monet tutut taulut on ihan hauska nähdä aina uusiksi. Ei silti suuria ahaa-elämyksiä, vaikka näyttelystä jäikin sellainen leppoisa mieliala.

Viimeksi muokattu: 16.12.2016 10:29 : Dyn.

16.12.2016 10:25 #66

Dyn kirjoitti: Jos pelkistetty tilataide ja suuri sanoma nappaavat, tämä on ilman muutama näkemisen arvoinen näyttely - uskoisin, että ainakin Emelie tykkää, wink wink. :wink:

Haa! Täytyykin laittaa joululoman museokäyntilistalle siis. :D

Listalla onkin jo Kansallismuseon Renessanssi. Nyt - Rafaelista Tizianiin -näyttely ja Amos Andersonin taidemuseon Helsinki Noir, joka jäi kesällä käymättä. Ja toki Tekniikan museo, jossa en ole vieläkään muistanut käydä, vaikka olen asunut melkein sen vieressä kolmatta vuotta.

23.12.2016 19:08 #67

Emelie kirjoitti: Ajeltiin loppulomasta Aviapoliksen asemalle uudehkolla I-junalla kurkkamaan sen lähistöllä sijaitseva Ilmailumuseo. Siellä oli hämmästyttävän paljon lentokoneita mahdutettu kahteen isoon halliin. En niistä niin paljoa välitä, mutta silti museo oli ihan hieno paikka katsoa läpi. -- Hiukan tuli seikkailunkin makua tähän museokäyntiin, kun itse museon löytäminen oli hankalaa. Aviapolis on niin uusi asema, että sen ympäristöä rakennetaan vielä, joka tarkoitti sitä, että mm. kartta alueelta oli epätarkka. Mekin lähdimme ensin ihan väärään suuntaan, kunnes jossain vaiheessa huomasimme, että nyt on jotain pielessä. Pienen kiertelyn jälkeen kuitenkin pääsimme perille.

Me saatiin tänään viimein aikaiseksi lähteä lentokentälle muutenkin kuin matkanteon merkeissä. Ja täytyy sanoa, että autolla paikan löytäminen oli huomattavasti paljon helpompaa kuin miltä tämä teidän seikkailunne aiemmin kuulosti. Tosin osasin kai jossain määrin varautua ja katsoin ajoreitin Google Mapsista etukäteen... opasteet olivat kuitenkin autoilijalle selkeitä ja riittävän tiheässä.

Erikoisnäyttely oli kunnostuksen alla, joten näimme lähinnä ne lentokoneet. Ihan hienoja, erityisesti kun olen käynyt paikassa viimeksi nappulana ehkä 15 vuotta sitten, museoon liittyy jonkinlaista nostalgiaa. Parhaiten ensimmäiseltä reissultani muistama esine, eli vanha metallinpaljastin, oli ikävä kyllä otettu pois käytöstä tässä vuosien varrella, joten ei päässyt piipittelemään sitä enää. :grin:

Kiva museo kävellä läpi, tosin vähän jäi fiilis, että informaatio loppui jonnekin 70- tai 80-luvulle eikä sen jälkeen suomalaisessa ilmailuhistoriassa ole tapahtunut mitään. Olisi kiinnostanut nähdä edes pienen jutun verran jotain Finskin uusista konehankinnoista ja nykyisestä tilanteesta. Helsinki-Vantaan kartat ja pienoismallitkin tuntuivat olevan vuosikymmenien takaa... Kävin aiemmin joulukuussa D.C.:ssä Air and Space Museumissa, joten lentokoneita on nyt nähty oikein urakalla, tosin Ilmailumuseossa pääsi hiukan paremmin kurkkimaan niiden sisään ja yhden läpi kävelemäänkin kokonaan. Opasteet oli enimmäkseen kai suunnattu ilmailun harrastajille, ei niistä hirveästi tolkkua ottanut, mutta kyllähän tuo on omanlaisensa paikka käydä. Hiukan erilainen museo.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Museot ja museokortti
29.12.2016 07:53 #68

Mesenaattilaisena tuli käytyä Tampereella sijaitsevassa Suomen pelimuseossa jo joulukuussa. Muille se aukeaa vasta ensi vuonna.

Siellä tuli vietettyä jokunen tunti tutkiskellen ja pelaten erilaisia pelejä monelta eri vuosilta. Museon toteutus on aivan loistava ja tykästyin paikkaan niin paljon että siellä tulee käytyä jatkossakin. Enemmän aikaa tuli vietettyä massiivisen Nokialaisen kanssa, jolla pystyy pelaamaan matopeliä.

Suosittelen museossa käymistä kaikille! Ja samalla voi kiertää Vapriikin muut näyttelyt, jos jaksaa. :)

29.12.2016 13:57 #69

Museokortin hinta nousee 1.1.2017 alkaen 59 eurosta 64,90 euroon, joten jos olet ajatellut ostaa kortin itsellesi, niin tässä on vielä muutama päivä saada kortti halvemmalla. Kortin voi ostaa mistä tahansa mukana olevasta museosta tai verkkokaupasta. Olen itse ollut kyllä todella tyytyväinen tuotteeseen - ja olen varmasti jatkossakin, kunhan korttien hinnat eivät jatkuvasti nouse vitosella vuosi, sillä jossain vaiheessa ollaan kyllä jo jonkinlaisella kipurajalla. Toistaiseksi ei ole ollut mitään vaikeuksia saada kortin arvoa kulutettua (kun laskee museoiden pääsylippuina).

Mika
Teknikko
Mika vastasi aiheeseen: Museot ja museokortti
31.12.2016 14:33 #70

Museokortilla pääsee muuten myös Taidehalliin (Helsingissä), missä on vielä reilun viikon ajan tarjolla Paola Suhosen Love on the road -näyttely. Suosittelen. Itse satuin osumaan paikalle avajaisviikonloppuna, kun taiteilija itse esittely näyttelyä ja olipa näyttelyn kohdekin paikalla performanssia pitämässä.

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

04.01.2017 20:52 #71

Dyn kirjoitti: Torstaina kävin Ateneumissa katsomassa Amedeo Modigliani -näyttelyn, taiteilija jonka aikakausi boheemi Pariisi ennen ensimmäistä maailmansotaa on kieltämättä kiehtova. Tämä kyseinen taiteilija sen sijaan... nojaa. Muotokuvia, vähän outoja mun makuun, ei yhtä kiehtovia kuin monet aikalaiset ja oikeastaan lähinnä tylsiä.

Joo, käveltiin kanssa tämä läpi. Ei iskenyt, ei niistä maalauksista irronnut oikein mitään. Taitelija ja hänen läheisensä tuntuivat olevan dramaattisia ihmisiä, mutta se ei välittynyt minkäänlaisina tunteina teoksiin, ei ainakaan sellaisina, että minä olisin ne kokenut.

Dyn kirjoitti: Kiasman Mona Hatoum olikin sitten ihan eri päätä. Pelkistetyt, avoimeen tilaan suunnitellut ja muutamilla materiaaleilla toteutetut teokset sisältävät yllättävänkin paljon asiaa, ja fiilis osasta niistä on suorastaan groteski, jos ei jopa hiukan ahdistava. Hiuksista tehty palestiinalaishuivi? Muutaman muunkin ruumiinosan karvat? Rautahäkit ja -sängyt? Ajatuksia näyttelyssä kyllä herää, mutta Ateneumin leppoisan leijailun jälkeen tämä näyttely pudotti tehokkaasti maan pinnalle. Hiekkapiirturi oli hieno. Ihan käymisen arvoinen silti, mutta olisi vaatinut ehkä enemmän asiapitoista ponnistelua kuin mihin iltatuimaan enää kykenin. Jos pelkistetty tilataide ja suuri sanoma nappaavat, tämä on ilman muutama näkemisen arvoinen näyttely - uskoisin, että ainakin Emelie tykkää, wink wink. :wink:

Jep, tästä näyttelystä mä tykkäsin! :D Teokset olivat massiivisia ja omassa yksinkertaisuudessaan myös hieman ahdistavia. Kolkkoja ja kylmiä, vaikka osassa olikin enemmän elämään, kuten se hiekkapiirturi tai ledi(?)maapallo. Huomasin, että analysoin teoksia niiden muodon ja materiaalin kautta, ehkä myös hiukan sen kautta mitä ne esittävät, en niinkään taiteilijan omasta kontekstista. Mutta minusta kiinnostava ja ennen kaikkea hieno näyttely.

23.01.2017 12:37 #72

Alkuvuodesta Helsingissä järjestettiin taas Lux-valofestivaali, ja me käytiin kävelemässä se läpi. Ei ihan osunut nappiin ajankohdanvalinta, päädyttiin talsimaan Helsingin keskustassa melkein 20 asteen pakkasessa. Koska minun kylmänsietonikykyni on matala, ei taideteosten hämmästelyyn riittänyt ihan täysin mielenkiinto. Parhaimpia olivat sellaiset teokset, jotka pystyi sisäistämään yhdellä vilkaisulla, videotaide-esityksiä ei kiinnostanut siinä säässä jäädä katselemaan. Tänä vuonna oli minusta hiukan heikompi Lux kuin aiemmin, taideteokset eivät olleet yhtä vaikuttavia visuaaliselta ilmeeltään.

Kansallismuseossa en ole vieläkään ehtinyt käymään, mutta tällä viikolla aukeaa Ruplassa Juuso-karhun taidenäyttely (18.1. - 12.2.). :D Teoksiin on käytetty sormi- ja kasvovärien lisäksi mansikkaa, mustikkaa ja vadelmaa. Tämä täytyy käydä kurkkaamassa.

28.01.2017 16:11 #73

Kävin tänään yhden vanhan opiskelukaverin kanssa Luonnnontieteellisessä museossa. Lauantaina paikka oli aivan valtavan täynnä lapsiperheitä, en ajatellutkaan kohdetta niin suosituksi... Oma viimeisin muistikuvani paikasta oli sieltä lapsuudesta, ja olihan se silloin suurempi ja kaikin puolin hienompi, joten varmasti tuo on ihan toimiva kohde tuollaisille polvenmittaisille. Aikuista kävijää jaloissa pyörivät muksut sitten häiritsevät enempi tai vähempi.

Lopputuntuma näyttelystä oli "ihan jees". Sen verran olen luonnonhistoriallisia museoita maailmalla kolunnut, että kovin paljon mitään uutta ei tullut vastaan. Ehkä Suomen luontoa esittelevä osuus oli minulle kiinnostavin. Ihan hauskaa kuitenkin, että tämäkin on nyt museokorttikohde, niin saattoi käydä fiilistelemässä lapsuusmuistoja. Ylimmästä kerroksesta löytyi myös yli satavuotiaan rakennuksen historiaa esittelevä pieni näyttely, joka oli yllättävän kiinnostava.

Viimeksi muokattu: 28.01.2017 16:13 : Dyn.

11.02.2017 00:07 #74

Kävin nyt viimein Kiasmassa katsomassa Meeri Koutaniemen Pahan jälkeen -valokuvat. Aihe tuntui turhan rankalta heti Mona Hatoumin perään, joten säästin näyttelyn omaan käyntikertaan, ja ihan hyvä niin - muuten olisi ollut turhan runsaasti pureskeltavaa kerralla. Molemmat näyttelyt sulkeutuvat 26.2. ja näitä voi ihan suositella kyllä molempia, joten jos puhuttelevampi taide kiinnostaa, kannattaa vielä käydä Kiasmassa!

Koutaniemen kuvat kattoivat kolme teemaa kolmessa eri huoneessa: naisiin kohdistuvat happoiskut, naisten ympärileikkaus ja maailman pakolaisuus. Ympärileikkauskuvista osa oli ollut Hesarissa jo nähtävillä, mutta ihan helppoa niitä ei kyllä ollut katsoa vieläkään. Molemmat muutkin aiheet olivat temaattisesti rankkoja, eikä Koutaniemen dramaattinen kuvaustyyli tee niistä juuri helpompia. Toisaalta tällaisia aiheita on minusta tärkeä käsitellä, ja pidin näyttelystä siinä mielessä paljon. Rujoissa kuvissa on myös paljon kauneutta rankoista aiheista huolimatta.

Viimeksi muokattu: 11.02.2017 00:13 : Dyn.

20.02.2017 07:23 #75

Emelie kirjoitti: Ruplassa Juuso-karhun taidenäyttely (18.1. - 12.2.). :D Teoksiin on käytetty sormi- ja kasvovärien lisäksi mansikkaa, mustikkaa ja vadelmaa.

Käytiin yksi päivä Ruplassa kahvilla ja katseltiin taulut läpi. Hauska idea, ja ihan hienoja kuviakin. Olisi tehnyt mieli ostaa omallekin seinälle joku niistä, mutta kaikki oli jo myyty.

21.02.2017 16:16 #76

Amos Anderson rakentaa uutta museota Lasipalatsiin, joten suuria uusia näyttelyitä heiltä ei ole lähiaikoina ilmeisesti luvassa. Sen sijaan pari omiin kokoelmiin perustuvaa, ihan kiinnostavaa näyttelyä on. Perustajan aarteet esittelee perustajan omia kokoelmia, varsin "perus" klassista taidetta. Mieleen jäi ehkä eniten muutama teos, joiden alta on konservoinnin yhteydessä paljastunut alempia maalauskerroksia eli eräänlaisia "piilokuvia". Taide elämänasenteena sisältää toisen kotimaisen taiteentukijan ja -keräilijän, Sigurd Frosteruksen kokoelmia. Koska itse pidän paljon impressionisteista, tästä näyttelystä löytyi kiinnostavaa katsottavaa. Toisin kuin taiteilijan tai tyylisuunnan, kerääjän ympärille rakennetut näyttelyt antavat mahdolisuuden miettiä kerääjän makua ja syytä ostaa juuri niitä taideteoksia.

Tänään kävin katsomassa Kansallismuseon Come to Finland! -julistenäyttelyn. Nimensä mukaisesti museo koostuu matkailumainoksista, joita on koottu vuosisadan alusta aina olympialaisiin asti. Mukana on mm. yksi varhainen Akseli Gallen-Kallelan maalaama mainosjuliste, on hänenkin täytynyt tehdä tällaisia töitä siis leipänsä pitimiksi. :smile: Kiinnostava näyttely kaikin puolin, ja hiukan humoristisestikin kirjoitetut näyttelytekstit olivat hyvin informatiivisia. Taidetta ja historiaa samalla kertaa. Näyttelyssä on esillä myös Kansallismuseon matkailuaiheisia esineitä, kuten Helsingin olympialaisten rekvisiittaa.

20.03.2017 11:23 #77

Käytiin Ateneumissa katsomassa läpi Tuulikki Pietilän muutaman huoneen näyttely. Minulle Pietilä on aiemmin ollut tuttu vain Tove Janssonin elämänkumppanina, vaikka olen toki tiennyt hänen olleen myös graafikko. Hänen teoksiaan en ole kuitenkaan aiemmin nähnyt (tai tiedä nähneeni). Pidin tästä näyttelystä ja Pietilän taiteesta, ja ehkä eniten niistä esittävistä teoksista, koska niistä oli helpointa saada idea irti. Minun silmääni viehättävät terävällä kynällä ja ohuella viivalla tehdyt teokset, joten siinä mielessä tämä näyttely oli kuin omiaan minulle.

Kävelimme läpi myös toisen näyttelyn, Valo muuttaa kaiken – Tuomo Sepon kokoelma . Tämä oli siis Tuomo Sepon Ateneumille lahjoittaman kokoelmansa näyttely. Pietilän jälkeen tämä tökki vastaan, joten me vain tosiaan kävelimme sen läpi. Jokunen hauska veistos siellä oli, mutta muuta en siitä saanut irti.

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Museot ja museokortti
20.03.2017 12:00 #78

Sepon kokoelma on huikea, mutta runsaudenpula valtaisa. Se tarvitsee oman käymiskertansa. Minä katsoin näyttelyt toisessa järjestyksessä, joten Pietilän puoli jäi ohikävellyksi. Käyn sen kertaalleen vielä kyllä katsomassa uudelleen, ja silloin keskityn Sepon kokoelmasta vain tiettyihin juttuihin, luulen.

Olin tosiaan avajaisissa, koska kummisetäni oli Tuomo Sepon kutsuvieras. Hauska tilannekuva varsinaisen avajaistilaisuuden jälkeen tapahtuneesta kiertelystä, Tuomo Seppo vasemmalla, kummisetäni oikealla, keskimmäiset henkilöt tunnistanette: www.instagram.com/p/BRBc8Rtgvay/

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

20.03.2017 16:48 #79

Juu nuo Ateneumin näyttelyt olisi tarkoitus käydä molemmat katsomassa. Samoin Kansallismuseon uusi esihistorian näyttely aukeaa 1.4.!

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Museot ja museokortti
Eilen 18:13 #80

Kävin myös katsomassa Ateneumissa molemmat mainitut näyttelyt, ja ehkä sain itse piirun verran enemmän irti Tuomo Sepon kokoelmasta kuin Tuulikki Pietilästä. Pidin Pietilän töissä eniten niistä, joissa on selkeää esittävyyttä. Abstraktit työt eivät sitten taas niin sytyttäneet. Tuomo Sepon kokoelmassa miellytti erityisesti Veikko Vionojan maisemataulut, joissa on sellaista outoa tunnelmaa mistä pidän.

Pitää joka tapauksessa mennä katsomaan kumpikin näyttely vielä uudestaan, onneksi on museokortti.

Valvojat: IivariSarantha
Paikalla 1 jäsen ja 38 vierailijaa: