Maahanmuuttokeskustelu

27.09.2015 21:47 #41

Minulla on ollut verenpaine korkealla viimeaikoina näitä maahanmuuttouutisia lukiessani sen takia, että olen sitä ryhmää johon Sipilän leikkaukset osuvat kaikkein pahiten. Liki neljännes palkastani tulee viikonloppuhommista ja hyvin suurella todennäköisyydellä 45 päivän vuosilomani tullaan leikkaamaan 30 päivään, kesälomarahojen leikkaamisestakin taisi olla puhetta?.

Nyt vielä toistaiseksi on pienestä palkasta jäänyt 200-300 kuussa törsättäväksi, jatkossa eletään kädestä suuhun. Joten varmaan ymmärtänette jos minulla ei ole kauheasti ymmärrystä niitä kohtaan, jotka saavat kaiken ilmaiseksi tänne tullessaan.

Se ei niinkään haittaisi jos tulijat olisivat lapsiperheitä ja muita jotka näyttäisivät olevan avun tarpeessa, mutta kun toistaiseksi on näyttänyt vahvasti siltä että mennään vahvasti elintasopakolaisten puolelle. Mutta kuten sanoin aikaisemmin, toivon että apu kohdistettaisiin pakolaisleireille, missä saataisiin enemmän aikaan pienemmällä panoksella, eikä hyysäämällä pakolaisia näin kalliissa maassa.

Tiedän toki mv-lehden epäluotettavuuden. Esim. tänään oli uutinen jossa kerrottiin neljän ulkomaalaisen hakanneen suomalaista ja minulla on hyvin vahva epäilys että se olisi uutisankka. Puhumattakaan niistä ufo-jutuista sun muista lapsellisuuksista mitä siellä on joskus ollut. Mutta onpa siellä näkynyt useampikin juttu, jotka ovat ensin näkyneet siellä ja sitten seuraavana päivänä iltasanomissa tms. etusivulla. Eikä se todellakaan ole ainut uutislähde mitä seuraan, muutama ulkomaalainenkin lehti, kuten The Guardian on seurannassa. Vaihtoehtomedioita tulee seurattua siitä syystä että ne ovat epäkorrekteja, eivätkä sensuroi tai siloittele mitään uutisia kuten monet massamediat.

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
27.09.2015 22:08 #42

Muuten toistaiseksi en ennätä sanomaan muuta kuin että seuraan keskustelua moderaattorin roolissa, mutta tähän

Moonlord kirjoitti: Minulla on ollut verenpaine korkealla viimeaikoina näitä maahanmuuttouutisia lukiessani sen takia, että olen sitä ryhmää johon Sipilän leikkaukset osuvat kaikkein pahiten.

minun on sanottava vanhana vasemmistonuorena, että yksi oikeistohallitusten suurimmista valtakirjanvarmistajista on tehdä leikkauksia juuri siten, että köyhät alkavat tapella muiden köyhien (matalapalkkaiset työttömien, työttömät maahanmuuttajien, maahanmuuttajat koulupudokkaitten jne.) kanssa murusista kun keksejä jaetaan isokenkäisille. Jos siis haluaa kritisoida Sipilän hallituksien leikkauksia, joiden suuruusluokka lasketaan miljardeissa, on aika turha kohdistaa huomio turvapaikanhakijoiden kustannuksiin, jotka ovat toistaiseksi pysyneet miljoonissa ja saisivat satakertaistua ennen kuin olisivat samassa yksikössä.

Puhumattakaan sitten vasemmistolaiskristillisistä periaatteista, joiden mukaan vähäosaisia kuuluu auttaa. Mutta on aivan ymmärrettävää, että oikeistolaiset eivät niihin sitoudu, joten esimerkiksi perussuomalaisten tukijoita on usein turha kritisoida periaatetasolla.

Mutta, jatkakaa. Toistaiseksi tämä on pysynyt varsin asiallisena internetin mittakaavalla, vaikka Risingin keskusteluksi tässä onkin jo aika paljon latautuneisuutta. Toisaalta sen kyllä ymmärtää tilanteen takia, mutta toivon, että jatkossakin muistatte olevanne täällä ettekä Suomi24:ssä :heart:

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Viimeksi muokattu: 27.09.2015 22:09 : Iivari.

28.09.2015 11:01 #43

Iivari kirjoitti: mutta toivon, että jatkossakin muistatte olevanne täällä ettekä Suomi24:ssä

Joskus mä kaipaan villin anonyymeja sfnetin newsgroup-aikoja. Silloin olisi tullut syötyä jokaisen tämän ketjun keskustelijan maksat hienon viinin kanssa, mielipiteeseen katsomatta. Nyt ei enää viitsi kun trollaus tuntuu niin typerältä touhulta verrattuna teini-ikään...

Iivari kirjoitti: yksi oikeistohallitusten suurimmista valtakirjanvarmistajista on tehdä leikkauksia juuri siten, että köyhät alkavat tapella muiden köyhien (matalapalkkaiset työttömien, työttömät maahanmuuttajien, maahanmuuttajat koulupudokkaitten jne.) kanssa murusista kun keksejä jaetaan isokenkäisille.

Veikkaan ilmiön olevan ihan peruspsykologiaa, joka tapahtuu silloinkin kun vasemmistohallitus suostuu tekemään leikkauksia. Leikkaukset eivät ehkä kohdistu duunariin, mutta esim. valtion laitokset ym. joita leikataan, alkavat kyräillä miten naapurilta leikataan. Auttaa, jos suhteet kyseiseen naapuriin ovat muutenkin vähän huonolla tolalla.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 28.09.2015 11:15 : Rasimus.

28.09.2015 15:28 #44

Politiikassa on aina helppoa ajatella että eliitillä olisi jotain ilkeitä suunnitelmia meidän köyhien varalle, mutta veikkaan että suurin osa poliitikoista ei tee asioita tahallaan. En pysty uskomaan että Suomessa haluttaisiin johtajatasolta lietsoa tahallaan epäjärjestystä. Ihmisen peruspsykologiaan tuntuu vähän kuuluvan oman menestymisen varmistaminen. Siitähän maahanmuuttovihakin osittain tulee, se sanotaan ihan suoraan: "ne vievät mun rahat".

Ja jos pärjää itse hyvin, pelkää puolueen kannatuksen romahtavan ja samalla joutuu pakon edessä ratkaisemaan talous- ja muita ongelmia, niin helpostihan siinä käy niin että joudutaan tekemään tai ei uskalleta tehdä asioita - ja tuloksena aina joku ryhmä suuttuu. Tosin usein selvästi vältetään suututtamasta "tärkeitä" ihmisiä kuten rikkaita. Mutta niinhän se on aina mennyt, ei mitään uutta siinä.

(Mut foliohattuilussa pitäisi aina muistaa että foliohattu ei oikeasti suojaa mitään, se vain vahvistaa signaaleja.)

Rikoksista sen verran että pakolaiset eivät poliisin mukaan nosta rikostilastoja, vaikka ei ole tässä nyt heittää mitään linkkiä. Ainoa missä jotkut tietyt etniset ryhmät ovat ilmeisesti ihan oikeasti yliedustettuja ovat raiskaukset, ja ne johtunevat niistä aiemmin mainitsemistani asenneongelmista, joista on hankala puhua ilman että se voidaan tulkita "persuiluksi". En edes tiedä miten omat tekstini voidaan tulkita, millä puolella niiden mukaan olen.

Viime päivinä on taas aika vahvasti näkynyt se miten hanakasti ihmiset ovat leimaamassa kokonaisia ryhmiä. Muutaman mielenosoittajan takia "kaikki" suomalaiset ovat rasisteja ja öykkääjiä ja poliisi ei välitä mistään, ja toisaalla "kaikki" maahanmuuttajat elintasopakolaisia ja rikollisia jotka vievät meidän rahat. Ei tässä mitään lietsomista tarvita, ihmiset tekevät sen ihan itse - ja samalla unohtavat että köyhälläkin menee Suomessa nyt paremmin kuin koskaan historiassa, jos asioita ajatellaan oikeasti satojen vuosien aikajänteellä. Ja monilla on muualla todella kurjaa tälläkin hetkellä. Minun olisi ollut syytä sanoa tämä eräälle ihmiselle muutama päivä sitten, mutta en uskaltanut. :roll:

28.09.2015 18:03 #45

Jos "joku" viitsii asiaa tutkia, niin katsoo jonkin tietyn vuoden rikostilastot etnisen jakauman mukaan, sekä kyseisen vuoden väestön etnisen jakauman, ja kyseisen vuoden etnisen väestön ikäjakauman mukaan. Mikäli noita tietoja Tilastokeskus enää julkistaa. Itse tyydyn heittämään vain vanhaa mutua...

Joskus 2000-luvun alussa oli pakolaiskeskustelu myöskin sen verran pinnalla, että silloin oikeasti näin vaivaa Tilastokeskuksen sivuilla roikkumisessa ja erilaisten artikkeleiden metsästyksessä. Otin tutkinnan kohteeksi somalit.

Tuolloin rikostilastoissa oli selvä piikki tietyn tyyppisissä rikoksissa (kai juuri nuo raiskaukset ja mahdollisesti omaisuusrikokset katuryöstöinä) per capita verrattuna kantasuomalaisten rikoksiin per capita.

Toinen asia, joka tuli ilmi, oli että vähemmistön väestöjakauma oli vahvasti nuorempaa väkeä kuin kantasuomalaisilla.

Pienen laskeskelun jälkeen rikoksia per capita -piikki selittyi suurimmaksi osaksi juuri sillä, että rikoksentekoikäisiä (teineistä nuoriin aikuisiin) oli prosentuaalisesti huomattavasti enemmän kuin kantasuomalaisilla.

Kun ikäjakaumalla tasoitti tilaston, piikki oli yhä siellä, mutta huomattavasti matalampi. Tilastovirhe mahdollinen.

Tai sitten, kuten jotkut sosiaalipsykologit ovat maininneet, voi selittää ensimmäisen nuoren polven sopeutumisongelmilla uudessa ympäristössä, vanhempien kulttuurin ja uuden vieraan kulttuurin välimaastossa (vrt. mun tässä ketjussa jo aikaisemmin mainitsema nuorisojengikuvio - sillä oli paljon yhteistä 60/70-luvun maaltamuuttajien käytöksen ja ongelmien kanssa. Voin kaivaa artikkeleita, jotka käsittelevät aihetta syvemmin). Köyhien ja työttömien perheiden vesat perseilevät kansallisuuteen katsomatta.

Niin. Ja sattumoisin vanhempi väestö ei pahemmin tee rikoksia.

28.09.2015 20:39 #46

Tosiaalta suurimmat perinteiden vaalijat ja ihmisoikeuksien kaventajat ovat usein nimenomaan vanhoja. Nuorissa on myös tulevaisuus, vaikka nuoret miehet syyllistyvätkin rikoksiin herkemmin. Mut ei sekään aina ikää katso vaikka olisi todennäköisempää. nuorissa on paljon fiksuja samalla kun vanhempi voi olla ahdisteleva namusetä. Samoin jotkut vanhemmat ovat lähettäneet lapsiaan takaisin kotimaahan kun nämä ovat länsimaalaistuneet liikaa.

En tiedä miten poliisi on tilastoja tulkinnut, mutta poliisilta tuli joskus (uutisissa? keskusteluohjelmassa?) lausunto että ulkomaalaisten osuus ainakin puskaraiskauksissa on oikeastikin isompi, mutta sieltä muistaakseni myös tähdennettiin, että maahanmuuttokeskukset pakolaisineen harvemmin nostavat riskiä, vaan tekijät ovat muuta porukkaa. Miten sitten tilastoja tulkitseekin niin faktaa on että on olemassa maita, joissa nainen ei voi kulkea vapaasti ja turvassa edes samassa mittakaavassa kuin Suomessa, ja jos ihmisten asenteet olisivat joka paikassa samanlaisia, näin ei pitäisi olla. Vaikka usein kuuleekin mielipiteen että ihmisen asenteet ovat pelkkä valintakysymys, aivan kuin kokemukset ja opitut asiat eivät muokkaisi lainkaan sitä millaisia meistä tulee.

Yritin etsiä tarkkaa lähdettä mutta en äkkiseltään löytänyt. Vastaan tulee lähinnä hirveä kasa maahanmuuttovastaista älämölöä ja Poliisi-TV:n vanha raportti.

28.09.2015 20:55 #47

Tarkemmin muistellen. Se oli muuten rikoksista annetut vankilatuomiot, mitä tutkin. Ei sinänsä rikosten tyypit tai määrä. Koska rikosten määrä on epäluotettavampi tapa arvioida rikollisen aineksen määrää (yksi kaveri, joka tehtailee urakalla rikoksia, vääristäisi tilastoa). Näin ollen 2000-luvun alun somalien raiskausrikosten mahdollinen suurempi määrä hukkuu muiden rikosten muodostamaan keskiarvoon. Eli siinä mielessä ei tuo munkaan aikoinaan tekemä tilastojen tulkinta välttämättä ole ristiriidassa tämän hetken poliisiarvion kanssa.

Täytyy löytää aikaa taas kaivella noita esiin, kun nyt alkoi oikeasti kiinnostamaan. Hitonmoinen urakka.

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
28.09.2015 20:59 #48

www.optula.om.fi/material/attachments/op...65_Lehti_ym_2014.pdf

Rikostilastoihin liittyen: tätä tutkimusta ainakin on siteerattu viime aikoina.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rasimus

28.09.2015 22:05 #49

Kiitos kauheasti! Täytyy lukea tuo doku kunnolla. Joskus.

Näin alustavasti tuossa tutkimuksessa on suuremmat kertoimet afrikkalaisryhmillä kuin mitä minä muistan saaneeni. En ole yllättynyt, en ole koulutettu tuohon hommaan. Voin sanoa puolustuksekseni vain sen, että minä tutkin noin kymmenen vuotta varhaisempaa tilannetta ja luultavasti erityyppistä tietoa (vangit vs. tuomiot).

Muoks: Eh... Sivun 40 eteenpäin käppyrät vastaavat enemmän omia havaintojani. Mitäköhän lueskelin sieltä aiemmin...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 28.09.2015 22:13 : Rasimus.

poistettu
Pilotti
poistettu vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
29.09.2015 11:29 #50

Aivan naurettavaa kyllä tämä "uusnatsismi". Asun itse Torniossa, ja täällä nostettiin pakolaiskeskuksen lipputankoon hakaristilippu. Pari päivää siitä, täällä alkoi partioida kaduilla 20-henkinen suomalaisporukka etsien pakolaisia. Miehet ovat päällisin puolin hyvinkin ruman näköisiä, läskimahoja ja suoraan sanoen juoksukuntoa ei ole. Olen tässä vain odotellut, että luen aamulehdestä kuinka 20-henkinen suomalaisporukka on saanut turpaansa, kun ovat haastaneet riitaa hyväkuntoisille entisille sotilaille.

On se ihme, kun joillain ihmisillä ei ole parempaa tekemistä tai enempää aivosoluja. No ei oikeastaan ole. Ei kyllä yhtään.

Jos joku teistä sattuu olemaan uusnatsi, niin olen pahoillani, jos loukkasin oikeuttasi olla rasisti.

Clone Megan Fox!

29.09.2015 12:44 #51

Jotenkin voisi kuvitella ettei Rising ole ehkä paras paikka löytää uusnatseja.

29.09.2015 15:16 #52

Tuosta JPAP:n mainitsemasta katupartioinnista tuli mieleen nettikeskustelu missä suomalainen islamisti (Vaarallinen Muhammed nimellä suomi24:sta trollaava) ihmetteli suomalaisten individualismia ja vannoi yhteisöllisyyden nimeen. Noissa kulttuureissa miehillä on tapana viettää illat keskenään miesporukoissa jutellen ja kotona vaimon kanssa vietetään suhteellisen pieni osa ajasta verrattuna suomalaiseen kulttuuriin. Juuri koskaanhan nuo eivät liiku pienissä porukoissa vaan aina joukolla.

Tuolla tavalla ne valtaavat äkkiä pienten paikkakuntien katuelämän iltaisin. Esimerkiksi Lappajärvelle, 3200 asukkaan kuntaan, tulossa satoja pakolaisia. Ei siinä yksinäisen suomalaismiehen auta kuin vaihtaa hyvissä ajoin kadun toiselle puolelle kun iso lössi tulee vastaan. Minkälaisia kokemuksia teillä pääkaupunkiseudun asukkailla on moisesta? Seuraako tästä vastavuoroisesti suomalaisten nuorten jengiytymistä?

Viimeksi muokattu: 29.09.2015 15:17 : Moonlord.

29.09.2015 15:22 #53

Olen kävellyt ison somalijoukon läpi pariinkin otteeseen. Näistä syyrialaisista ei ole niinkään vielä kokemusta. Ei mitään ongelmia. Kiitos kysymästä.

Suominuorten jengiytyminen on jo tapahtunut, jos et ole huomannut. Perusteetta ja ei niin kovin hyvin seurauksin. Pidän tällä hetkellä maahanmuuttokriitikoita isompana uhkana yhteiskuntarauhalle.

Muoks: Iivarin viestin jälkeen vähän siistitty sävyä.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 29.09.2015 15:51 : Rasimus.

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
29.09.2015 15:30 #54

Olin tuossa viime talvena kolme kuukautta töissä Sellon kirjastossa Leppävaarassa Espoossa. Nuortenosastolla, joka on yhdessä nuorisotoimen kanssa hallinnoitu nuorisotila. Enemmistöllä asiakkaista on useita äidinkieliä. Ongelmia syntyy pääasiassa samoista syistä kuin muuallakin: joku suomenkielinen on kännissä tai jotkut kolmetoistavuotiaat yrittää olla koviksia, jotta kuustoistavuotiaat arvostaa. Mitään tekemistä ongelmien laadulla ei ollut etnisten taustojen kanssa.

Ei olisi ilmeisesti pitänyt kehua keskustelun tasoa. Jatkettaisko taas asiallisemmin?

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

max
max vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
29.09.2015 16:41 #55

Moonlord kirjoitti: Tuolla tavalla ne valtaavat äkkiä pienten paikkakuntien katuelämän iltaisin. Esimerkiksi Lappajärvelle, 3200 asukkaan kuntaan, tulossa satoja pakolaisia. Ei siinä yksinäisen suomalaismiehen auta kuin vaihtaa hyvissä ajoin kadun toiselle puolelle kun iso lössi tulee vastaan. Minkälaisia kokemuksia teillä pääkaupunkiseudun asukkailla on moisesta?

Jos nyt stereotyyppien kautta mietin keitä saa useimmiten Helsingissä varoa, niin mieleen nousee enemmänkin suomalaiset arvaamattoman sekakäyttäjän oloiset tyypit kuin maahanmuuttajat, joista iso osa ei käytä energiajuomia kovempaa tavaraa. Sattumanvaraiset pahoinpitelyjengit ym. taitaa olla maahanmuuttajien tuoma juttu, mutta ne on itselle tuttuja lähinnä lehdistä, niin vaikea suhtautua, kaikki sairaammat jutut lienee kuitenkin enemmän poikkeus kuin sääntö, taustasta riippumatta. Toki maahanmuuttajien porukat saattaa joskus kovaäänisyydellään ärsyttää, mutta lähtökohtaisesti enemmän aina epäilyttää jos suomalaisia nuoria on huomattavan iso määrä liikkeellä.

Viimeksi muokattu: 29.09.2015 16:45 : max.

29.09.2015 17:33 #56

max kirjoitti: Sattumanvaraiset pahoinpitelyjengit ym. taitaa olla maahanmuuttajien tuoma juttu

Tämän vuosituhannen ilmiönä ehkä, mutta sitten on taas se kultainen 60/70-luku, jonka jengitouhu muistutti vähän liikaakin tätä taannoista nuorison ryöstely- ja pahoinpitelyjengitouhua (johon siis kuului kantasuomalaisia maahanmuuttajanuorten lisäksi, etnisyys ei vaikuttanut asiaan).

Artikkeli aiheesta . Itse myllypurolaisena muistan vielä nuo jengiytymisen jälkimainingit. Villeimpiä aikoja en päässyt näkemään, mutta kyllä vielä 80-luvun puoliväliin asti esim. puotinharjulaisten, kontulalaisten ja myllypurolaisten nuorten välillä oli satunnaisia yhteenottoja. Heli Savin oli tuttu mummeli minullekin.

Muoks:
http://www.uuttahelsinkia.fi/fi/myllypuro/perustietoa/historia tuli vastaan:

”Vuonna 1977 koimme nuorten kanssa viimeisen ja vaikeimman konfliktin, joka avasi salvat väliltämme ja löysimme yhteisen sävelen toiminnallemme. Sen jälkeen ei oma nuorisomme ole tehnyt pienintäkään ilkivaltaa”, kertoo Yläkiventie 5:n talotoimikunnan perustaja edesmennyt Heli Savin.

Paskapuhetta :cheesy:

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 29.09.2015 18:10 : Rasimus.

29.09.2015 18:39 #57

Rasimus kirjoitti:

Suominuorten jengiytyminen on jo tapahtunut, jos et ole huomannut.

En ole huomannut, koska täälläpäin ei ole minkäänlaisia jengejä. Historiaa jos muistelee niin joskus 70-80-luvulla Seinäjoella "isommassa kaupungissa" asuva serkku kertoi nuorten jengeistä, Teddyt ja mitä niitä nyt olikaan, mutta sekin taisi jäädä sinne 80-luvulle. Mistään suuremmista yhteenotoista en kyllä muista kuulleeni silloinkaan, koska niillä taisi olla omat reviirit missä viihtyivät.

Jos otetaan huomioon suuri nuorisotyöttömyys, ja sitä myöten syrjäytymisen uhka, kulttuurierot porukkojen välillä ja kilpailu naisista niin tulevaisuudessa tulee olemaan kova urakka, jos meinataan pitää nuoret rauhallisina. Ja miksei vanhemmatkin. Mielenkiinnolla seuraan sivusta tuota Kauhavan tilannetta. Sinne on kuulemma tullut hyvin noita lapsiperheitä ja ne on otettu hyvin vastaan, mutta veikkaanpa että jos ensimmäinen raiskaus joskus tulee niin pohjalaisten veri kiehahtaa helposti.

Niin ja mainitaan nyt vielä, ettei jää mielikuvaa että täällä ollaan kusi sukassa noiden suhteen. En henkilökohtaisesti pelkää "mustien miesten laumoja". Noiden paikallisten känniääliöidenkin kanssakin on pärjätty ilman kahinointia vaikka jonkinmoista huutelua on esiintynyt. Näin rauhallista miestä on vaikea provosoida mihinkään. Olen aikoinani opettanut itsepuolustuslajia ja osaan pitää itsestäni huolen.

29.09.2015 19:56 #58

Pelkäisin enempi eri ryhmien yhteenottoja kuin mitään yksittäistä tahoa joka toisi kaikki ongelmat muassaan. Ei sisällissodastakaan nyt niin kauaa aikaa ole. Ihmisillä on vähän liian herkästi taipumus kääntyä toisiaan vastaan ihan vain sillä perusteella että kuulutaan eri ryhmiin. Kokeissa on todettu, että aivot lakkaavat reagoimasta toisten ihonväriin kun ihmiset tuntevat kuuluvansa samaan joukkueeseen . Varsinkin nuoret liikkuvat paljon yhdessä, ja se onkin parempi tapa estää ongelmia kuin eri ryhmien välinen kyräily. Siinä on vain pakko joustaa perinteistä.

Toki on jengejäkin ja osittain ongelmat johtuvat rasismista, jota esiintyy puolin ja toisin maahanmuuttajien ja kantaväestön välillä. Sekä vielä eri vähemmistöjen välillä kun eri porukat eivät tykkää toisistaan.

Moonlord kirjoitti: Jos otetaan huomioon suuri nuorisotyöttömyys, ja sitä myöten syrjäytymisen uhka, kulttuurierot porukkojen välillä ja kilpailu naisista niin tulevaisuudessa tulee olemaan kova urakka, jos meinataan pitää nuoret rauhallisina.

Tyttölapsien vähäinen arvostus Kiinassa johti jo siihen ettei naisia riitäkään kaikille, mutta eipä sielläkään kai pahemmin ole mellakoitu sen takia. Tosin ehkä siellä kukaan ei ajattele niin että kaikilla on oikeus omistaa nainen.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

29.09.2015 22:35 #59

Moonlord kirjoitti: .En henkilökohtaisesti pelkää "mustien miesten laumoja".

Juu varmasti et. Esitit kuitenkin asian niin, että yksinäisellä suomalaisella miehellä olisi pelättävää. Tämä vaatii jo vähän enemmän analysointia.

Tarkennan mikä minua ärsytti...

"Ei siinä yksinäisen suomalaismiehen auta kuin vaihtaa hyvissä ajoin kadun toiselle puolelle kun iso lössi tulee vastaan" oli asenteellista artikulaatiota... Hyppäsit kauhukuvalla latautuneeseen lauseeseen suoraan viattomasta ajatuksesta ulkona keskenään sosialisoivista ulkomaalaisista. Ikäänkuin jengiytyminen ja vaaralliseksi muuttuminen on tällaisen käytöksen automaattinen seuraus. Ja mikä pahinta: vaaralliseksi ei itseasiassa muututa, vaan sitä muka jo ollaan. Noin niinku etnisenä ominaisuutena.

Jos tätä et tarkoittanut, niin olen pahoillani väärinkäsityksestä. Sinun pitää siinä tapauksessa opetella muotoilemaan asiasi paremmin. Käyttäisitkö samaa terminologiaa, jos mainittaisiin, että siinä noita maajusseja kerääntyy illan suussa kylänraitille?

Alkoi hyvin, mutta sitten... Naiset? Ne tulee ja vie meidän naiset? :shock: Kyty, he is all yours...

Ne muuten syrjäytyvät myös yhdessä. Siitä syntyy yhteenkuuluvuutta. Jengejä ja levottomuuksia syntyy yhteisymmärryksessä, eri kansallisuusryhmien välillä, ja ihan ilmankin kansallisuusryhmiä. Etnisyyden korostaminen näiden uhkakuvien torjunnassa ei nyt vain toimi.

Moonlord kirjoitti: veikkaanpa että jos ensimmäinen raiskaus joskus tulee niin pohjalaisten veri kiehahtaa helposti.

Sitä en epäile. Johan jokaisesta huhutustakin tapahtumasta on nettiraivo ja lynkkausmieliala heti yllä.

Toisaalta kun pienelle paikkakunnalle, jossa jokainen tuntee pakostikin toisensa, joudutaan sijoittamaan ihmisiä, niin näiden kanssa on pakko tulla toimeen. Ei voi vetäytyä omaan bunkkeriinsa kyräilemään ja puhumaan paskaa ihmisistä joista ei tiedä yhtikäs mitään. Se kun on yksi isoimmista ongelmista suurten kaupunkien maahanmuuttajien ja kantaväestön välillä: yritetään välttää toisten kanssa elämistä.

Rasimus kirjoitti: Suominuorten jengiytyminen on jo tapahtunut, jos et ole huomannut.

Okei. Tuo oli liioittelua. Uusnatsien touhua ei voi vielä kutsua jengimäiseksi toiminnaksi niin kauan kuin ei pystytä osoittamaan, että muutamat riehujat olisivat nimenomaan lähetetty riehumaan. Läheltä kuitenkin liippaa. Eikä nämä tähänastiset mielenosoitusperseilijät ole olleet tarpeeksi järjestäytyneitä ansaitakseen jenginimitystä (en laske foorumeiden "mennään mielenosoitukseen" -innostuksia järjestäytymiseksi).

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 29.09.2015 23:01 : Rasimus.

max
max vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
30.09.2015 07:32 #60

Jotenkin pidän noita nykynuorten jengejä kumminkin eri juttuna, uutena ilmiönä, vähän sairaampana ja arvaamattomampana. Kun 80-luvulla oli vaikka teddyt vs. punkkarit tai 90-luvulla skinit vs. maahanmuuttajat tai 00-luvulla moottoripyöräjengi vs. moottoripyöräjengi, niin siinä on aina suht selkeät osapuolet, ja ehkä jopa jonkinlainen kunniakoodisto. Tietty jompaankumpaan osapuolista voi kuulua ilman että tekee mieli tapella, ja sikäli voi joutua uhriksi tahtomattaan (etenkin skinien tapauksessa), mutta hommassa oli silti joku järki (vaikka olisikin kieroutunut järki). Kun taas uutisten perusteella nykyjengit on enemmän periaatteella me vs. maailma. Kellopeli appelsiini-tyylinen ultraviolence on oikeasti tullut, eli kuka vaan oon tarpeeksi epäonnekas tullakseen väärällä hetkellä vastaan, on sillä kertaa se uhri.

Viimeksi muokattu: 30.09.2015 07:33 : max.

Valvojat: IivariSarantha
Pisania, LordStenhammar