Maahanmuuttokeskustelu

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
04.10.2015 23:18 #81

Hmm.. No jos pakolaiskriisistä alkaisi semmoinen ketjureaktio, että euroopan rajat alkavat pettämään, niin eiköhän tulijoita olisi lopulta paljon muitakin kuin vain pelkät "pakolaiset".
Aasiasta, Lähi-Idästä ja päiväntasaajan eteläpuolisesta Afrikasta löytyy tälläkin hetkellä varmasti jo ainakin muutama miljardi ihmisiä, jotka elävät niin äärettömässä köyhyydessä, että tulisivat mielellään Eurooppaan jos siihen avautuisi mahdollisuus.

Siitä määrästä olisi varmasti hankalaa erottaa pelkät elintasopakolaiset niistä jotka oikeasti tarvitsisivat turvapaikkaa.

Last edit: 04.10.2015 23:27 : FreakyMike.

04.10.2015 23:26 #82

Korjattu YK:n katsaus vuodelta 2014 puhuu 60 miljoonasta, eli 12% EU:n väestömäärästä.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Last edit: 04.10.2015 23:26 : Rasimus.

09.10.2015 14:45 #83

Vastaanottokeskuksen pakolaisen tuottamista kuluista . Ei tosin sisällä vieläkään tietoa maahan asianmukaisesti päässeen, mutta työttömäksi jääneen, maahanmuuttajan tuottamia kuluja ensimmäisenä parina vuonna, tai pidemmällä tähtäimellä.

Koko vuoden vastaanottotoiminnan hinta per henkilö oli viime vuonna keskimäärin 20 368 euroa. Turvapaikanhakemuksen käsittelyn tavoiteaika oli puoli vuotta. Yhden turvapaikkapäätöksen omakustannehinnaksi tuli 1 593 euroa. Vastaanottotoiminnan kokonaiskulut vuonna 2014 olivat 62 miljoonaa euroa. Turvapaikanhakijoita tuli Suomeen tuolloin yhteensä 3 651. Tänä vuonna määrän ennustetaan kohoavan 50 000:een.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Last edit: 09.10.2015 14:48 : Rasimus.

09.10.2015 15:12 #84

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
10.10.2015 17:19 #85

Naapurikunnassa Kihniöllä avataan ensi viikolla vastaanottokeskus, jonne majoitetaan alustavan tiedon mukaan noin 200 henkeä. Asia tuli kunnanjohtajallekin täytenä yllätyksenä, sillä keskusta ei perusta SPR (jonka kanssa oltiin vasta neuvoteltu asiasta) vaan eräs sosiaali/terveysalan yritys. Infotilaisuudessa infottavana taisivat olla tavisyleisön lisäksi yhtä paljon myös kunnan työntekijät.

Joskus Suomen persuimmaksikin kunnaksi julistetussa Kihniössä on asukkaita hiukan yli parituhatta, joten väestö saa pakolaisista piristävää lisäväriä. Ympäristö koostuu pääasiassa metsistä, joten kiinnostavaa nähtävää maailmanmatkaajilla ainakin riittää.

Ja jos synkät kuusikot käyvät tylsäksi, niin aina voi vierailla täällä suuressa metropolissa, jonka merkittävin turistikohde on Suomen ensimmäinen teräksinen vesitorni.

I'm just a normal everyday pervert.

Epeli_88
Epäkuollut
Epeli_88 vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
10.10.2015 19:16 #86

Kuvittelinko vain, vai oliko edellä havaittavissa aavistus sarkasmia?

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
24.11.2015 21:44 #87

Nyt on ilmeisesti tapahtunut ensimmäinen turvapaikanhakijan tekemä raiskaus.
www.iltalehti.fi/uutiset/201511240100006_uu.shtml

Pääministeri Juha Sipilä piti tapausta niin vakavana, että kutsui koolle kriisikokouksen.
www.iltalehti.fi/uutiset/2015112420719886_uu.shtml

Ajattelin heti, että mikäli pojat todella ovat syyllistyneet raiskaukseen, niin heidät voidaan omasta puolestani lähettää saman tien pikapostina sinne, mistä ovat tulleetkin. Mutta koska pojat ovat alaikäisiä, voi asia olla hieman ongelmallinen. Lisäksi MTV:n mukaan he ovat kotoisin Afganistanista, jonka muistelen olevan varsin vastahakoinen ottamaan omia kansalaisiaan takaisin. Poliisi ei kuitenkaan ole vahvistanut, että mahdolliset raiskaajat olisivat Afganistanista kotoisin.

Kyllähän tällainen melko tuohtuneita fiiliksiä herättää, kun pakolaistilanne muutenkin on varsin haasteellinen. Vaikka tapahtumien kulku onkin vielä epäselvä, voidaan kuitenkin olettaa, että raiskaus on todella tapahtunut. Jos väkivaltaa pakoon tulleet ihmiset syyllistyvät täällä itse väkivaltaan, niin en voi todeta muuta kuin että voi jumalauta.

I'm just a normal everyday pervert.

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
24.11.2015 22:55 #88

Minusta siinä on ironiaa, että lähi-idästä tulleet turvapaikanhakijat kiusaavat homoja omiensa keskuudessa.

yle.fi/uutiset/irakilainen_homo_joutuu_p...ssa_suomessa/8453642

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

25.11.2015 03:35 #89

Pääsevät mielestäni liian helpolla jos vain karkoitetaan. Näkisin mielelläni että he ensiksi kärsisivät täällä täyden linnatuomion (käytännössä eristyskopissa) ja sitten tuomion jälkeen vasta kenkää perseelle. Ikäkin olisi syytä varmistaa hammaslääketieteen keinoin eikä suin päin soveltaa alennettua rangaistus-skaalaa "alaikäisyyden" vuoksi.

Eikä muuten ollut kaiketi edes ensimmäinen raiskaus. Arabi-pakolaiset raiskasivat lokakuussa kuulo- ja näkövammaisen keski-ikäisen naisen Tapanilassa. Ja huhujen mukaan jossain VOK:issa olisi SPR:n työntekijöitä ahdisteltu.

Useimmille maahanmuuton vastustajille tämä ei tosin ollut mikään yllätys, vaan valitettavasti täysin ennustettu tapahtuma heidän naisvihamielisen kulttuurinsa huomioon ottaen. Eikä tule jäämään viimeiseksi kerraksi :(. Varsinkaan jos tuomiossa annetaan maahanmuuttaja-alennus niinkuin näissä on näemmä ollut tapana. (Ehdollista sille poikajoukolle joka väkisten sormetti nuorta suomalaista naista, ja ehdollista myös sille aikuiselle mamulle joka iski 12-vuotiaan ja pani tätä joka reikään)

Tällainen kuva tuli vastaan yhdellä trollisaitilla, joten en ota kantaa siihen onko se totta vai feikki, mutta se liippaa totuutta ikävän läheltä.
aijaa.com/rJ3eti

Kaikkialla muualla Euroopassa kiristetään maahantuloa mutta täällä Orpo ei saa mitään aikaiseksi. Ruotsi on täynnä ja jos siellä on tulijoille luvassa vain telttamajoitusta niin sehän on varmaa että ne tunkevat tänne sieltä. Tämä muuttovirta ei lopu ennenkuin se lopetetaan ja sanotaan että nyt riittää. Tulijoita meinaan riittää.

ISIS on saamassa Syyriassa pahasti turpiinsa Venäjältä ja kun paikat alkavat siellä kuumottaa niin seuraavaksi ne hajaantuvat pitkin Eurooppaa. Suomessakin on varmasti jokunen ISIS terroristi, meiltäkin lähti sinne 70 henkilöä ja en usko että ne kaikki sille matkalle jäävät. On vain ajan kysymys kunnes täälläkin pamahtaa vaikka emme olekaan ykköskohteena. Nämä islamistit inhoavat länsimaista elämäntyyliä kaikkialla, eli ei tarvitse kuvitella että olisimme täällä turvassa sen takia ettemme ole osallistuneet sotatoimiin niitä vastaan. Ja lähtihän meiltä kouluttajia Irakiin avustamaan taistelussa ISIStä vastaan, eli vaikkemme ole itse liipasinta painaneetkaan, olemme olleet osallisina sotatoimissa niitä vastaan (ja hyvä niin).

Ruotsin tilanne on jo likimain katastrofaalinen. Maa on lähellä romahdusta. White Flight ilmiö toimii siellä hyvin ja vuoden aikana(?) (en jaksa kaivaa uutista ja tarkistaa aikaa) Ruotsista on muuttanut pois 51 000 asukasta eli suurin poismuuttoaalto vuosikymmeniin. Suurin osa Australiaan, jonka tiukka linja pakolaisten suhteen tunnetaan.

Itävallassa aseet on myyty loppuun kun kansalaiset, varsinkin naiset, ovat varustautuneet tuleviin levottomuuksiin. Samaan aikaan EU on tiukentamassa aselakeja Pariisin terrori-iskujen innoittamana. Lainkuuliaisilta kansalaisilta pitää saada aseet pois. Eihän se nyt käy päinsä että ihmiset itse pystyisivät puolustamaan itseään terroristeja vastaan. Tästä voit allekirjoittaa vetoomuksen lakimuutoksen vastustamiseksi jos jotakuta kiinnostaa. Tuo lakiehdotus tekisi esim. vapaaehtoisen maanpuolustustoiminnan ja jotkut urheilulajit mahdottomiksi.

Jotkut ovat väläytelleet että tämä maahanmuuttokriisi olisi tarkoituksellista kansallisvaltioiden alasajamista niin että saataisiin liittovaltiokehitys etenemään. Mitä esim. Alexander Stubb ajaa voimakkaasti . Se on varmaa että maahanmuuttoaallosta on tiedetty ja siihen on kehotettu varautumaan vuosia ennemmin kuin suurimmat tulo-aallot alkoivat. Tiedä sitten siitä, mutta pessimistinä en yhtään kyllä ihmettelisikään jos jotkut tuhokapitalistit ajaisivat Eurooppaa levottomuuksiin vain sillä perusteella että asekauppa kannattaisi, jälleenrakennuksella saisi hyvät liksat ja saataisiin kunnon poliisivaltiot aikaiseksi ja kansa kontrolliin.

25.11.2015 08:15 #90

Astorothein kirjoitti: Nyt on ilmeisesti tapahtunut ensimmäinen turvapaikanhakijan tekemä raiskaus.

Just joo... Ensimmäinen...

Moonlord kirjoitti: Näkisin mielelläni että he ensiksi kärsisivät täällä täyden linnatuomion (käytännössä eristyskopissa) ja sitten tuomion jälkeen vasta kenkää perseelle

Tässä tulee vastaan tasa-arvoisuus lain edessä. Jos saavat Suomen lain mukaisen tuomion täällä, niin sen jälkeen homma on Suomen lakiperiaatteiden mukaan sillä selvä eikä esim. karkoitusta voi käyttää jatkorangaistuksena. Karkoitus tulee silloin päinsä vain jos nämä eivät ole vielä edes päässeet maahanmuuttoprosessista läpi ja heidät voidaan katsoa - ihan rikokseen liittymättömistä syistä - ei-sopiviksi kansalaisiksi.

Moonlord kirjoitti: Varsinkaan jos tuomiossa annetaan maahanmuuttaja-alennus niinkuin näissä on näemmä ollut tapana. Ehdollista sille poikajoukolle joka väkisten sormetti nuorta suomalaista naista

Väittämättä, etteikö maahanmuuttaja-alennuksia esiintyisi (vaikea ottaa selvää esiintyykö vai ei, enkä ihmettelisi jos esiintyy), niin haluan vain huomauttaa, että on niitä ihan samanlaisia ehdollisia on jaettu supisuomalaisillekin. Etenkin siinä kuuluisassa hovioikeudessa. Vastaavasti maahanmuuttajia on ihan oikeasti ehdottomiakin tuomioita istumassa, mm. pahoinpitelyistä ja raiskauksista. Usein rikoksenuusijoina, kuten suomalaistenkin kohdalla, sillä meikäläisessä oikeuskäytännössä vankila on se vihonviimeinen vaihtoehto etenkin ensikertalaisten kohdalla. Ongelma raiskauksissa ja niiden tuomioissa ei ole etnisyys, vaan koko lakikäytäntö yleensä .

Moonlord kirjoitti: Ruotsin tilanne on jo likimain katastrofaalinen. Maa on lähellä romahdusta.

Onks tää samanlaista juttua kuin että Suomi on Kreikan tasoa velkaongelmiensa kanssa? Aika vahva sana tuo romahdus.

Moonlord kirjoitti: Jotkut ovat väläytelleet että tämä maahanmuuttokriisi olisi tarkoituksellista kansallisvaltioiden alasajamista niin että saataisiin liittovaltiokehitys etenemään

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Last edit: 25.11.2015 08:53 : Rasimus.

25.11.2015 12:22 #91

Jep. tiedän hyvin että tuo loppuviesti oli foliohattuosastoa, mutta noitakin on joskus kiva pohtia :wub:

Esimerkiksi USA:n toimintaa asian suhteen. Huhujen mukaan USA perusti Daeshin syrjäyttämään Assadin. Aseisti sitä aluksi ja vahingossa? tiputti sille aseita vielä silloinkin kun se oli nimitetty koko maailman viholliseksi ja pahimmaksi terroristipesäkkeeksi. 2000 Humveen unohtaminen (Irakin armeijan jäljiltä) Daeshin saataville kuulosti sekin aikoinaan turhan sopivalta sattumalta. USAn taistelu sitä vastaan on sekin ollut kohtalaisen tehotonta, on kuulunut väitteitä tyhjän aavikon pommittamisesta jne. Venäjä on ollut siellä vain hetken ja saanut jo enemmän aikaiseksi. Obama on estänyt suurimman osan armeijan suunnittelemista iskuista Daeshia vastaan, sillä perusteella ettei salli yhtään siviiliuhria. Montakohan uhria näiden henkiin jätettyjen terroristien toimesta on sillä välillä tullut?

Itävallan tiedustelu väitti jossain välissä, että CIA rahoittaa pakolaisten merimatkoja. USA ei myöskään kanna vastuutaan koko Lähi-Idän politiikan sekoittamisesta alunperin, eikä ota juuri yhtään pakolaisia. Voisi jopa ajatella että heikko, sekasortoinen Eurooppa olisi USAn intresseissä, vähemmän kilpailua tai jotain.

Tulikin nopsaan vahvistusta tuolle kun sanoin että Suomikin on Daeshin kohteena.
Isis listasi kohteensa: Suomi mukana uudella videolla

Rasimus kirjoitti:

Nehän suunnittelevat sen somalialaisen lapsiraiskaajan ja -murhaajan karkottamista joka on istunut suomen vankilassa jo 19 vuotta heti tuomion loputtua? Meinasivat jo välillä päästää vapaalle jalalle mutta kohtasivat kovaa vastarintaa kansalta.

Maahanmuuttoviraston edeltäjä, Ulkomaalaisvirasto on syyskuussa 2001 tehnyt päätöksen Husseinin karkottamisesta tuomion kärsimisen jälkeen.[1] Poliisi pyrkii toteuttamaan karkotuksen heti Husseinin vankilatuomion päätyttyä niin ettei Hussein ehdi olla vapaudessa Suomessa.[17]

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
25.11.2015 13:56 #92

Moonlord kirjoitti: Anyway, minun oikeustajuni sanoo että pelkkä karkoitus on liian heppoinen rangaistus. Jos suomalainen menee Thaimaaseen ja raiskaa lapsen siellä, kuskataanko hänet nopsaan takaisin Suomeen. Ei, kyllä hän istuu siitä linnassa. Miksi pakolais-status tekisi rötöstelystä sallitumpaa ja antaisi käteen vapaudu vankilasta-kortin?

Suomen löperön (ainakin mitä seksuaalirikoksiin tulee) oikeuslaitoksen tuntien väittäisin, että se karkottaminen voisi olla jopa ankarampi rangaistus. Äkkiäkös tuomiosta osan voi suorittaa ehdollisena tai avovankilassa, kun vankilassa pitäminen Suomessa on niin järjettömän kallista.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

25.11.2015 14:12 #93

Äää. Mä vähän puhuin läpiä päähäni karkotusten suhteen. Suoranaista paskapuhetta, itse asiassa. En ajatellut asiaa ihan kunnolla. Ei-kansalaisen voi toki aina karkottaa osana tuomiotaan. Sekoitin sen, että kynnys vaihtelee mm. henkilöhistorian ja statuksen mukaan. Pakolaisten kohdalla humanitaarisista syistä.

Mä oon ihan hissukseen.

Moonlord kirjoitti: Miksi pakolais-status tekisi rötöstelystä sallitumpaa ja antaisi käteen vapaudu vankilasta-kortin?

Onneksi en muista nähneeni todisteita tästä ilmiöstä (mutta se ei tarkoita, etteikö sitä tapahtuisi). Pikemminkin julkisuuteen päästetyt tuomiot näyttävät olevan ihan linjassa suomalaisillekin annettujen tuomioiden kanssa. Valitettavasti vain tuomiot ovat helvetin pieniä, kuten tuossa linkkaamassani artikkelissakin todetaan.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Last edit: 25.11.2015 14:14 : Rasimus.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
26.11.2015 22:39 #94

Salaliittoteorioita on huono alkaa kehittelemään, mutta toki lienee totta että valtiot pelaavat mahdollisimman paljon omaan pussiin. Mutta suomalaisia poliitikkoja en pystyisi näkemään minään huippuälykkäiden salaliittona. Oikeastaan pelkään päinvastaista. :lol: Vähänhän se vaikuttaa siltä että maailmaa yritetään muokata siihen suuntaan, että se hyödyttäisi eniten isoja yrityksiä. Kuten se hämärä kauppasopimus. Tai metsähallituslain uudistus.

Tämä kuuluisi kai tavallaan potutusketjuun mutta tämä on sille ehkä sopivampi paikka: jouduin kuuntelemaan atalkia sivukorvalla. Särähti hieman korvaan, kun keskustelun persu sanoi tapaamillaan musliminaisilla olevan hyvin erilainen käsitys naisten oikeuksista kuin hänellä, ja toinen keskustelija totesi siihen että että se on heidän oma valintansa ja he ovat vahvoja naisia.

Pitäisikö tuo nyt tulkita niin että on ihan ok opettaa lapselle pienestä asti että tällä ei ole samoja oikeuksia, ja kun hän alkaa uskoa että se on ihan ok niin kaikki on ok koska se on "oma valinta"? :shock: Mihin sitten vedetään raja? Tarkoittikohan keskustelija oikeasti tuota? Tuntuu myös oudolta että samalla kun ihmisoikeusjärjestöt ilmaisevat huolensa naisten oikeuksien puolesta erityisesti fundamentalistisissa maissa, poliittisesti korrekti mielipide tuntuu olevan että mitään ongelmaa ei oikeasti ole? Tai ainakin siitä on hankala puhua. Eihän se tarkoita ettei Suomessakin olisi ongelmia, ja ettei naisten syrjintää painettaisi täälläkin villaisella, mutta mutta...

Tällaista tekstiä ei taatusti päästettäisi esimerkiksi Ylen keskustelussa läpi, joten arveluttaa painaa lähetä-nappia. Haluaisin ajatella on ihan ok pitää huivia jos se tuntuu itsestä hyvältä, mutta samalla sen pohjimmaiset syyt tuntuvat ikäviltä. Tosin asiaan vaikuttaa sekin että olen (liian?) kriittinen vanhoillista uskovaisuutta kohtaan, sillä se aiheuttaa niin paljon ongelmia, oli kyse sitten mistä uskonnosta tahansa. Täälläkin maahanmuuttoa eniten vastustavat nojaavat pelottavasti "perinteisiin kristillisiin arvoihin". Niin, se jo aiemmin mainittu hevosenkenkäteoria...

Tuntuu että tällainen myös kärjistää mielipiteitä, mitä juuri nyt pitäisi välttää. Tietysti naisten oikeudet ovat aina hankala puheenaihe, jos kritiikki kohdistuu muihin kulttuureihin, se nähdään helposti rasismina, jos taas länsimaihin, heti on joku sanomassa että valkoista heteromiestä tässä sorretaan ja kamalaa kun konservatiivit ovat vainon kohteena.

Enhän itse edes pysty näkemään maailmaa uskovaisen silmin. Tuntuu ihan oudolta kun joku on juomatta kofeiinia vain siksi että se kielletään yhteisössä, tai arvostaa tiedettä kunhan siihen ei liitetä evoluutiota. Tai on lukematta fantasiaa sen takia että Raamatussa ollaan noitavastaisia ja koska se liippaa muutenkin saatananpalvontaa. (No, jos olisin, en luonnollisesti olisi täällä.) Tuntuu että mitä liberaalimpi uskovainen, sitä vähemmän hän noudattaa sääntöjä vain sääntöjen noudattamisen vuoksi, vaan pikemminkin sen mukaan mistä on oikeasti haittaa muille. Tietysti vaikeaa kun kaikilla on se oma käsitys siitä mikä on oikein ja hyvää elämää, joku muu ei voi varmasti käsittää sitä miksi minä koen asiat niin kuin koen. On ihmisiä, jotka kokevat ihan oikeasti uhiksi sellaiset asiat, jotka ovat itselle ihan ok, kuten homopigviineistä kertovat lastenkirjat. Ja siinä voi olla todella vaikea objektiivisesti ajatella että onko se kirja oikeasti uhkaava vai ei.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Puolikuu

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
26.11.2015 23:22 #95

Kytylle: Ainakin minä olen sitä mieltä, että aikuinen ihminen saa tyytyä alisteiseen asemaan niin halutessaan, jos se on oma valinta. Toivon kuitenkin, että Suomeen tulevien musliminaisten osalta tiedotus pelaa niin hyvin, että he saavat tietoa siitä, että halutessaan heillä on Suomessa mahdollisuus valita toisinkin.

Toivoisin myös Suomen koululaitoksen kasvattavan maahanmuuttajatyttöjä ymmärtämään, että heidän ei tarvitse hyväksyä alisteista asemaa, jos he eivät tahdo.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Maahanmuuttokeskustelu
26.11.2015 23:53 #96

Totta tuokin, ainahan on asioita mistä joku ei tykkää mutta toiselle on okei. Tietysti sekin on väärin että ei saa pukeutua uskonnon vaatimalla tavalla jos kokee sen tärkeäksi, vaikka käytännön tausta olisikin naisen alisteisessa asemassa. Tosin en tiedä miten voidaan varmistaa että kyseessä on todella oma valinta, eikä kasvatus/aivopesu tai yhteisön paine. Onhan jenkeissäkin toitotettu yleiseltä tasolta että homous on ihan ok, mutta silti moni uskoo sen olevan syntiä ja piiloutuu, tekee itsemurhan tai yrittää eheytyä, tai tulee kaapista ja saa sen takia lähtöpassit kotoa. Ero omaisiin voi olla iso pelote. Vielä isompi jos uhataan väkivallalla. Ulkoapäin voi olla vaikea sanella yhteisölle että käytäntö ei ole oikein, varsinkin kun joskus voi olla eriäviä mielipiteitä siitä mikä on "oikein".

Valvojat: IivariSarantha
Nella