Matkustaminen ja pienet reissut

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Matkustaminen ja pienet reissut
17.08.2017 20:48 #141

Help! I need somebody!!

Joo taas olis helsingi reissu eres. Klo 11 Valo talolla haastattelu ja sit klo 18 tutun 50 v juhlat. Pitäs keksiim itä tekee tuossa välissä? Onko hyvää fantasia/scifi kirjakauppaa keskustan läheisyyressä?

Auttakaa te viisaammat

Race like first!
Train like second!

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Matkustaminen ja pienet reissut
17.08.2017 21:05 #142

Valo talon sijainnista en tiedä, mutta Fantasiapelit löytyy Kaivopihalta.

25.08.2017 14:09 #143

Vietin tuossa viikon New Yorkissa itsekseni, aika kului lähinnä kahviloissa kirjaa lukiessa ja hyvin syöden. Erittäin rentouttavaa. :smile:

Se, mitä tänne tulin mainostamaan, on oikeastaan NYCin Botanical Garden, jonka koko olemassaolon opin vasta tällä reissulla. Iso alue, useita erilaisia näyttelyitä sekä sisällä että ulkona, kokonaisuutena erittäin mielenkiintoinen päiväkohde Bronxin puolella. Suosittelen lämpimästi! Näin elokuussa suurin osa kukista oli tietenkin jo ohi, mutta nautin tuolla käyskentelystä silti - ja sain jalkani melko uuvuksiin, mutta mitäs pienestä. Tuntemattomampi kohde kun ilmeisesti on, vierailijat vaikuttivat olevan enimmäkseen paikallisia, joten tuo sopii myös pakopaikaksi turistimassoilta.

03.09.2017 19:02 #144

Mut löytää viikon päästä Bristolista, josta palaan Suomeen kirjamessuviikolla - täytyyhän sitä messuilemaan päästä. Kauheasti ei ole tarkoitus turisteilla, mutta lyömättömät viikonloppukohteet ja päivämatkan säteellä sijaitsevat kiinnostavat vinkit ovat tervetulleita. Stonehenge ja Bath on jo nähty. :smile:

05.10.2017 18:21 #145

Nyt olen kuukauden päivät majaillut Bristolissa tai tarkemmin Nailseassa, ja turisteilu on jäänyt sangen vähälle, kun päivät ovat kuluneet väikkärin naputtamiseen ja muihin työjuttuihin. Yhden paikallisen turistikohteen ehdin nähdä, nimittäin Tyntesfieldin viktoriaanisen kartanon tässä lähinurkilla. National Trustin kohteista löytyy kartanoa jos toista, mutta tämä oli kyllä erittäin vierailemisen arvoinen kohde: hieno rakennus, jota oli entisöity huolella, kiinnostavat puutarhat, iso ja hieno piha, ja vanhaan navettaan tehty erittäin hauska kahvila, jossa sai istua syömässä skonsseja vanhassa lehmäkarsinassa.

31.07.2018 00:13 #146

Minä täällä taas, hei. Olen matkustellut viime ajat lähinnä ympäri tätä kotisaartani, joten jos joku kaipaa matkavinkkejä Irlantiin (erityisesti Dublinin ulkopuolelle), täältä pesee.

Omat seuraavat matkani kohdistuvat duunin puolesta Saksan Bremeniin elokuussa, Barcelonaan syyskuussa, ja syys-lokakuun vaihteessa pakkaan pakaasini kohti Australiaa ja Singaporea. Bremenissä pitäisi olla vapaa viikonloppu vähän ihmetellä maisemia (aasi-kissa-koira-kukko-juttuja?) ja syödä makkaraa, Barcelonassa on ehkä mahdollisesti vähän turisteiluaikaa, ja öäh Melbournessa pitäisi olla parikin viikonloppua ylimääräistä. Suapi siis nähdä, mitä tässä taas ehtii näkemään.

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Matkustaminen ja pienet reissut
24.09.2018 21:29 #147

Viimeinen vuosi on ollut matkustamisen suhteen aika hiljainen, lokakuussa kävin Kreetalla ja sen jälkeen pari hassua kertaa Norjassa ja Ruotsissa. Maiden keräily kuitenkin jatkuu, pari viikkoa sitten vietin viikon Lissabonissa Portugalissa.

Lissabon on kaunis ja yllättävän halpa eurooppalaiseksi pääkaupungiksi. Se on myös kompakti, keskustan alue on mahdollista ottaa haltuun yhden päivän aikana ja viikko pelkästään tuolla vaatisi jo vähän mielikuvitusta, että tekemistä riittäisi koko ajalle. Tällä kertaa matkaan kuului myös pari katolla vietettyä uima-allaspäivää sekä jokunen retki lähiseudulle. Ensimmäisenä päivänä kävimme Euroopan mantereen läntisimmässä pisteessä Cabo da Rocassa, jossa oli komeita kallioita eikä sitten paljon muuta. Matka jatkui Sintraan, jossa kävimme kiertelemässä Quinta da Regaleiran viehättävän palatsi/puutarha-alueen. Koska päivä pääsi venähtämään pitkäksi, menimme Sintraan vielä toisenkin kerran katsastamaan Maurien muurin (paikallinen Kiinan muuri) sekä Penan palatsin (skitsofreninen Disney-linna).

Lissabon itsessään on tosiaan kaunis ja hyvin kansainvälisen tuntuinen kaupunki, johtuen epäilemättä Portugalin siirtomaahistoriasta. Keskusta on rakennettu kukkuloille, joten kävely edestakaisin mäkiä pitkin tulee kyllä tutuksi. Turistit ovat ottaneet kaupungin haltuun, ehkäpä paikan pienuudesta johtuen turrejen määrä tuntui aika isolta verrattuna paikallisväestöön (toisaalta niin kai se on nykyisin vähän joka puolella Eurooppaa). Kerran kokeiltiin paikallisia vanhoja ratikoita, muuten ei lähdetty tunkemaan muiden turistien mukana sillipurkkeihin. Kaupunki (vai maa?) on tunnettu kaakeleistaan, katujen varret täyttyivät valtavan kauniilla taloilla jotka oli päällystetty mitä mielikuvituksellisimmilla kaakeleilla. Tunnelma oli etelän maiden tapaan rento, myös maan löysä huumepolitiikka tuli nopeasti tutuksi katujen kulmilla päivystävien kaupustelijoiden ansiosta.

Ulkona syöminen oli todella halpaa ja luonnollisesti viini oli vettä halvempaa. :roll: Jos aikaa ja kiinnostusta olisi ollut enemmän, olisi ollut epäilemättä mielenkiintoista tehdä kierros jossain paikallisella viinitilalla. Noh, toin kuitenkin muassani pullollisen jos toisenkin portviiniä. Suosikkileivonnaiseni Aasian ajoilta on myös Portugalin kansallisleivos (Hongkongissa egg tart, Portugalissa pasteis de nata), joten loman aikana vedin pullaa enemmän kuin normaalisti parissa kuukaudessa Suomessa. Säät suosivat koko matkan ajan, lämpötila oli +30, joten säidenkin puolesta voi kyllä suositella näin syykuussa.

Suoraan tuolta reissulta jäin Helsinkiin, josta tein työmatkan Tukholmaan. Olen reilu vuosikymmen sitten vaihtanut Tukholmassa junaa kahdesti, mutten ole ikinä käynyt kaupungissa sen kummemmin. Nytkin vierailuaikaa oli vain nelisen tuntia, mutta kävelin satamasta Gamla Staniin ja pyörähdin pikaisesti myös Södermalmilla. Kiinnostava kaupunki, jossa olisi kiva käydä joskus ihan ajan kanssa Mutta ei enää ikinä risteilyalukselle, ensi kerralla joku saa maksaa huomattavia summia että jalkani sellaiseen paattiin lasken.

Seuraavaa matkaa ei ole vielä suunnitteilla, mikä on kyllä vähän poikkeuksellista itselleni. Ensi vuonna kuitenkin tulee pyöreitä täyteen monella ystävällä, joten ehkäpä sitä jonkinlaista reissua saisi tämän aiheen ympärille kehiteltyä...

Always follow your doubts.

Valvojat: IivariSarantha