Matkustaminen ja pienet reissut

02.11.2014 23:47 #61

Olen nyt kotiutunut Englannin reissultani, ja päällimmäinen fiilis on, että kiva kun suihkusta tulee tasaisesti lämmintä vettä. Ollakseen maa, joka rakensi kuitenkin yhden kaikkien aikojen suurimmista kansainvälisistä imperiumeista, siellä on vesijohtoasiat kyllä järkyttävässä kunnossa.

Cambridge oli ihana pikkukaupunki, jossa sinällään olisi ollut enemmän nähtävää kuin ehdin käydä työnteolta. Kalliihko kohde on, mutta jos haluaa Lontoon sijaan nähdä jotain hieman erilaista, voihan tuota suositella. Turistipaikoista Fritzwilliam Museum on melkoinen mini-British Museum, ja kasvitieteellinen puutarha näytti kivalta ulospäin (sisään en koskana ehtinyt, harmi). Kohtuulähellä Camin keskustaa hengailee semivapaana lehmiä ja hevosia, joten voi siinä samalla ottaa tuntumaa brittiläiseen maaseutuu.

Lontoossa ehdin käydä vain kertaalleen, ja silloinkin koko päivä meni eläintarhassa, mutta se oli kyllä ihan näkemisen arvoinen kohde. Toinen potentiaalinen Lontoon päiväni meni sairastellessa, mutta jäipähän nähtävää myös ensi kerralle. Samoin Birminghamissa käväisin päiväseltään junalla. Vierailin yliopistolla työn merkeissä, joten keskusta jäi pääasiassa näkemättä, mutta kiinnostavalta vaikuttava kaupunki sekin.

Juna on Brittilässä ehdottomasti helpoin tapa liikkua, jos ei ole autoa tai halua vuokrata sellaista, mutta voi hitto ne junat - hitaita, kalliita, ja aivan täynnä porukkaa. Liput kannattaa ehdottomasti ostaa netistä etukäteen, lippuluukun hinta on helposti tuplat. Pyhinä ja viikonloppuisin on tarjouksia, jotka paitsi täyttävät junta, tarjoavat turistillekin edullisemman vaihtoehdon käydä esimerkiksi Lontoosta jossain lähikaupungissa. Ja aina, aina osta myös avoin paluulippu samalla kun menolippu, säästä selvää rahaa.

Stonehengestä jo kirjoitinkin, eikä autoiltua tullut enempää, vaikka koinkin ihan helpoksi sitten lopulta ajaa 'vääränpuoleisessa' liikenteessä. Kaikenkaikkiaan hyvä reissu, syksyinen Englanti on kaunis ja aurinkoisia päiviä oli paljon. Kuukauden asuminen hotellihuoneessa ilman keittiötä oli melkoista säätämistä, joten senkin puolesta on ihan kiva olla kotona.

Seuraavalle reissulleni lähden jo sunnuntaina, mutta se on onneksi lyhyempi... Menen käymään parin päivän seminaarissa Saksassa lähellä Luxembourgin rajaa.

04.11.2014 18:37 #62

Reissujalkaa vipattaa. Edellisen kerran ulkomailla tuli käytyä elokuussa, kun vietin viikon Kreikassa (jos toissaviikon Haaparannan reissua ei lasketa). Haluaisin harjoitteluun ulkomaille, mutta paremman puutteessa myös normireissut kelpais. Niinpä kyselen hyvissä ajoin vinkkejä, onko kokemuksia Itävallasta tai Israelista? Ensi keväänä olisi tarkoitus ainakin Wieniin suuntailla ystävää katsomaan, mutta myös Jerusalemissa on kaveri vaihdossa. Majapaikat on siis hoidossa, mutta onko ehdotuksia must see-kohteista?

07.12.2014 19:47 #63

Skie: Sekä Wienissä ja Jerusalemissa on varmaan enemmän must-see kohteita kuin ehtii matkan aikana kiertää, joten siitä vain valitsemaan. Kummassakaan en ole käynyt, mutta mukava olisi.

Sen sijaan lähden taas rapakon taakse, sillä maaliskuussa on konferenssi St. Louisissa, jonne menen esittämään paperiani. Koska en tiedä kaupungista tai koko Missourista mitään, paitsi että siellä on se joku suomalaisen suunnittelema kaari, niin matkavinkkejä otetaan vastaan. USA:ssa saan kyllä yleensä hyvin aikani kulumaan ihan vain shoppailemalla, ja konffakin toki vie täyspäiväisesti huomion, joten kovin pitkälle sieltä ei pääse karkaamaan -- iltapäiväksi tai pariksi ehkä.

Emelie vastasi aiheeseen: Matkustaminen ja pienet reissut
16.12.2014 11:40 #64

Lontoon reissu on takana (nyt olen ehtinyt jo viikon verran toipumaan siitä. :tongue: )

Hyvä reissu, joskaan ei ehkä ihan kaikilta osin onnistunut. Reissun aloitus oli vähän floppi: flunssa iski päälle ihan todenteolla (lentokoneessa matkustaminen on kamalaa kipeänä) ja loppuviimein kun sitten pääsimme hotellille, selvisi, että varauksemme ei ollut tullut perille. Kaikki lähialueen hotellit tuntuivat olevan ihan täynnä ja lopulta päädyimme jonkin hotellin aulabaariin istumaan ja etsimään netistä vapaata huonetta meidän vierailun ajaksi. Oli vähän kuumottavaa, kun useampi hotelli mitä katsoimme (järkevän hintainen) varattiin käytännössä meidän nenän edestä. Lopulta saimme varattua itsellemme huoneen, tosin selvästi kalliimmalla kuin mitä me olimme alun perin maksamassa. Uusi majoituspaikka oli onneksi melkein yhtä hyvä sijanniltaan kuin alkuperäinenkin (laitoimme valitusta sille sivustolle, jolta alunperin varasimme majapaikan päästyämme takaisin Suomeen; tällä hetkellä on se fiilis, että he tulevat korvaamaan meille aiheutuneet lisäkustannukset, saa nähdä).

Hotelli oli ihan ok, mitä nyt lattiat narisivat ja lämpimän veden saaminen suihkusta oli ongelma. Vedenkeitin löytyi, joten pääsin keittelemään itselleni finrexejä tasaisella tahdilla. Huone oli muuten lämmin ja kohtuu tilava. Säätkin suosivat, pelätyn jatkuvan tihkusateen sijaan oli poutaa ja melko leutoa. Ihan kivat kävelysäät, ei tuntunut sairastaminenkaan niin kauhealta.

Brittiläinen ruoka oli juuri sellaista mitä sen muistikin olevan eli ei kovinkaan kummoista. Aamiaisista en välittänyt, joko paahtoleipää marmeladilla tai sitten pekonia ja kanamunia (hiilareita tai sitten rasvaa...). Ainakin pekonissa ja kananmunissa oli proteiinia. Yhdessä pubissa söin hyvän piiraan, mutta sekin oli lähinnä hirvikeittoa, jonka päällä oli sellainen voitaikinaleipä. Eli ei sinänsä piiras piiras. Parhain ruoka tuli syötyä italialaisessa ravintolassa.

Nähtävyydet rajoittuivat melkein pääosin museoihin. Museum of Londonissa oli maksullinen Sherlock Holmes näyttely, joka tuntui vähän tylsältä. Museon oma perusnäyttely (ilmainen) sen sijaan oli parempi, Lontoon historia alkuajoista melkein nykypäivään. Tate Modern jäi meille aika etäiseksi, en saanut mitään otetta sen taiteesta. Olen varmaan liian luonnontieteilijä tai matemaatikko, mutta arvostan logiikkaa ja sitä, että teoksen ideasta saa edes jotain irti. Nyt tuli nostettua kyllä tyhjä arpa... Nykytaide ei kyllä muutenkaan ole koskaan ollut vahvuuksiani. Mutta sekin oli ilmainen, joten mitään ei hävitty (oikeastaan vaan voitettiin, sillä löydettiin Tate Modernin museokaupasta Alice's Adventures in Wonderland -kirja Tove Janssonin kuvituksilla, hieno!). Imperial War Museum oli omalla tavallaan ihan hieno paikka kanssa, tosin mieheni arvosti sitä varmasti enemmän (figusotapeliharrastajana on tietysti jo käynytkin useasti siellä). Ensimmäisen maailmasodan erikoisnäyttely oli mielenkiintoinen. Tiedemuseo sitten taas ei ollut niin mielenkiintoinen kuin kuvittelin, mutta matikkaosio oli hauska.

Towerissakin käytiin, se oli hieno paikka. Pidän muutenkin vanhoista linnoituksista ja muureista, joten viihdyin kyllä. Mentiin ihan aamusta ja päästiin sisään ilman jonotusta. Muutenkaan siellä ei ollut ihan kauheasti porukkaa, liekö ajankohta (joulukuun alku, perjantai) syynä. Toinen vähän vähemmän museokohde oli Westminster Abbey, josta pidin varmaan kaikista eniten käymistäni kohteista. Haudat olivat hienoja ja näyttäviä. Kun meni tarpeeksi ajoissa, joutui jonottamaan vain hetken ulkosalla ja sitten pääsikin karkuun suuremmilta ihmismassoilta.

Nähtävyyksien väliin jäävän ajan me käytimme kirjakaupoissa, oma suosikkini on Waterstone's Piccadillyllä. 5 kerrosta kirjoja, ihan parhautta. Käytimme siellä varmaan toista tuntia aikaa ihan vaan pelkästään kirjoja hypistellen.

Ehdottomasti fiksuimmat ostot mitä me teimme olivat ennen matkaa hankitut 2 zonen travelcardit, joilla pystyy liikkumaan 2 zonen alueella rajattomasti valitun aikajakson sisällä. Toinen parhain ostos oli ostaa ennakkoon junaliput Gatwickilta Victoria-asemalle ja takaisin (avoimet liput). Säästi selvää rahaa ja aikaa (kun ei tarvinnut jonottaa).

Viimeksi muokattu: 16.12.2014 11:42 : Emelie.

16.12.2014 12:09 #65

Emelie kirjoitti: -- lämpimän veden saaminen suihkusta oli ongelma.

Tämä ei tosin ole vain hotellin ongelma, tämä on koko Brittilandian oma pikku maakohtainen ongelma. :tongue:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Matkustaminen ja pienet reissut
26.12.2014 19:43 #66

Taas on se vuoden aika. :) Huomenna pitäs sitten suunnata kohti lentokenttää ja reenikauden ensimmäistä pitkää etelänleiriä.

Kengät ovat jo tässä pari viikkoo kuluttanut juoksumaton tylsää maisemaa joten sul asvaltti huhuilee minua ja vahvasti. Enää vaan isoja mietintöjä.

Mites taas sitä tavaraa on noin paljon mukana ja kaikista vaikein mitä kirjoja, leffoja ja rakennettavaa ottaa mukaan?

No tässä on hyvin onneks ilta ja yö miettiä pakkausta. :D

Race like first!
Train like second!

18.01.2015 16:13 #67

Mulla on ihan kauhea matkakuume. Maaliskuussa mennen USA:aan, mutta se on vasta maaliskuussa, ja vaikka kauheasti pitäisi tehdä ennen sitä, silti jo jänskättää ja olisi kiva päästä reissuun. Kohde on varsinaisesti St. Louis Missourissa, mutta lennän työkaverini kanssa ensin Chicagoon, jossa olemme päivän toipumassa aikaerosta.

Haluaisin lähteä kyllä jossain välissä taas matkaan ihan vain lomalle. Yleensä olemme käyneet kesällä Lapissa ja Norjassa, mutta jos tänä vuonna menisi vaikka Islantiin... Lennot ovat aika halvat, ja auton vuokraamalla voisi ajella ympäri saarta. Skotlantikin olisi ihana, tai Irlanti. Uudessa-Seelannissa haluaisin aivan palavasti käydä uudelleen (kymmenen vuotta sitten siellä kävin), mutta rahapuoli vähän painaa. Työmatkoissa on se hyvä puoli, että isoimmat kuluerät eli lennot ja majoitus menevät firman piikkiin. Mutta mistä saisin hyvän syyn matkustaa työn puolesta eteläiselle pallonpuoliskolle? :eek:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie

21.02.2015 01:02 #68

Ostin kaverin kanssa lennot Norskilta, meno Oulu-Helsinki-Budapest, paluu Split-Helsinki-Oulu. Eikä ollut edes kovin kalliit. Huhtikuussa matkaan, matka-aika reilut kaksi viikkoa. Olen aikaisemmin harmitellut, että kun ei tullut nuorempana sitä Itä-Euroopan reiliä koskaan tehtyä… No nyt otetaan vahinko takaisin tämmöisen minireilin muodossa.

Näillä näkymin suunnitelmana on Budapestin kautta moikkaamaan kavereita Wieniin ja Salzburgiin, ehkä pieni pyrähdys Saksan puolella, josta sitten Ljubljanaan. Sieltä Kroatiaan, luultavasti eteläkärkeä kohti, sillä Game of Thrones aiheutti pienen pakkomielteen päästä näkemään Dubrovnik. Samalla voisi käydä kääntymässä Montenegrossa tai Bosnia-Hertsegovinassa, kun kerran naapurissa ollaan. Kunhan päivää ennen lennon lähtöä hommaudutaan Splitiin, niin no worries.

Olen aika huoleton reissaaja periaatteessa, majoitusten varaaminen yms. on tämmöisellä kiertelyreissulla yliarvostettua, mutta nyt pitää vissiin skarpata kun on kaveri messissä. Toisaalta, en nyt tiedä onko itselläkään enää ihan sitä suurinta hinkua yöpyä ankeassa 16 hengen dormissa, jos voi vähän etukäteissuunnittelulla hommata samaan hintaan huoneiston.

Oon jo aika innoissani, rinkka on raahattu komerosta pois, vaikka lähtöön on vielä melkein kaksi kuukautta. :smile:

Viimeksi muokattu: 21.02.2015 01:03 : Skie. Syy: Typo
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Dyn

04.04.2015 03:03 #69

Chicago: Suosittelen, jos museoissa kiertely kuuluu oleellisena osana lomaan, ja jostain syystä muut USA:n suurkaupungit on jo nähty tai sattuu saamaan halvat lennot. Taide- ja arkkitehtuuripuolella museovalikoima oli tosin laadukkaampaa kuin luonnontieteellisellä, tosin planetaarioon ei ehditty, vaikka sitä kehuttiin. Eurooppalaiselle museoiden 3D-rainat ja silmille hyppivät tehosteet tuntuvat vähän... noh, amerikkalaisilta. Chicago tuntui kyllä ihan peruskivalta kaupungilta, joskin shoppailumahdollisuudet tuntuivat hiukan rajallisilta ja ravintolavalikoima kalliinpuoleiselta.

Pilvenpiirtäjät näyttävät ihan samalta kaikissa kaupungeissa, mutta täälläkin sellaisiin olisi taas päässyt sisään, mutta enpä ehtinyt. Michigan-järvellekään en päässyt risteilemään, ja varmaan vähän lämpimämpänä ajankohtana se olisi muutenkin ollut miellyttävämpää. Näin maaliskuun ratoksi Chicagossa tuli yhtenä päivänä sitten vielä luntakin, mikä rajasi pois sekä risteilyt että pilvenpiirtäjät (tai ainakaan niistä ei olisi enää nähnyt mitään).

St. Louis: Ei mitään nähtävää. Okei, se Eero Saarisen suunnittelema kaari, mutta se onkin sitten ainoa. Kaareen kannattaa ostaa liput hyvissä ajoin, jos aikoo päästä sisään, sillä ainakin meidän päivänämme lauantaina kaikki liput oli jo myyty. Mississippillekin olisi päässyt risteilemään, vaan ei menty, sää oli sen verran tuulinen ja jopa hiukan hyytävä. Varmasti parempi kesäkohde kuin mihinkään muuhun vuodenaikaan, mutta näkeminen loppuu äkkiä, ja turhia riskejä kaihtavalle vähän turhan arveluttava paikka: kaikkiin kaupunginosiin ei kuulemma kannata ihan tuosta vain kävellä enää pimeän tultua, tai välttämättä päivälläkään.

Ruokavalikoima oli enimmäkseen keskinkertaista ja ulkona syöminen kallista, ja kun omaa keittiökulttuuria ei ole - jos ei lasketa eineksiä, rasvaisia ribsejä ja ällömakeita kastikkeita sen aivan liian suuren lihamäärän päällä - niin erottuvaa plussaa verrattuna muihin etelävaltioiden kaupunkeihin ei taida oikein syntyä. Jopa Unescon maailmanperintökohde Cahokia Mounds oli vähän pettymys: museo keskittyi taas enemmän hehkutukseen kuin tutkimukseen, ja pätevä kävelyalue oli jätetty rakentamatta toteamalla, että alueen sisällä kohteesta toiseen voi toki siirtyä autolla... Hohhoijaa.

Työn puolesta matka oli tällä kertaa antoisampi kuin turistina, sillä konferenssi, johon osallistuin, oli kiinnostava ja hyödyllisen tuntuinen. Saattoi siitäkin syystä jäädä se paikkojen katselu vähemmälle, kun enemmän innostui matkan ammatillisesta osuudesta.

28.04.2015 20:23 #70

On jo jonkin aikaa ollut matkakuumetta (vaikka juuri matkalta palasin) ja vähän kesälomaakin pitäisi pitää, niin tulin sitten repäisseeksi ja varasin (luottokortilla) lennot ja hotellin New Yorkiin kesäkuulle. Ihan vain itselleni. Museoita, kahviloita, hyvää ruokaa, Central Park aivan hotellin nurkalla. Tuskin maltan odottaa. :cheesy:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie

13.05.2015 20:02 #71

Viime kuussa tuli tosiaan tehtyä pieni minireili kaverin kanssa Euroopassa. Matka-aika 16 päivää, kohteina viisi maata (alkuperäisen kuuden sijaan) ja mahtava reissu, ei voi muuta sanoa. Kaikki käydyt maat olivat mulle uusia, ja oma maalaskurini alkaa näyttää tämän reissun ansiosta jo kolmekymmentä. :smile:

Teini-ikäisenä kävin reilaamassa läntisessä Euroopassa aika laajalti, ja itäinen puoli jäi kokonaan kokematta. Alunperin tarkoituksena oli tehdä myöhemmin reili myös Itä-Eurooppaan, mutta eipä sitä koskaan kesällä ole vapaata ollut, joten se jäi aina toteuttamatta. Alunperin olin siis ihan vain vaihdossa olevaa ystävääni menossa Wieniin tapaamaan, mutta matka alkoi hiukan paisua, ensin päätin että haluan vierailla jossain naapurimaassa, sitten sain matkaseuraa ja lopulta tästä tuli kuin tulikin ihan oikea Euroopan turnee.

Sepustuksesta tuli aivan liian pitkä, laitan spoilereihin ettei ole aivan pakko lukea. :D

tl;dr… Onnistunut reissu, tiivistettynä nähtiin todella paljon herttaisia taloja, hienoja siltoja ja eri kaupunkien merkittäviä kukkuloita, joiden päällä oli aina jonkinmoinen linna. :D Museot jätettiin suosiolla käymättä, nähtävää ja koettavaa riitti aivan tarpeeksi ilman niitäkin. Suosittelen kaupungeista erityisesti Budapestiä ja Dubrovnikia, Ljubljanakin varmaan erinomainen kohde lyhyelle viikonloppureissulle.

30.05.2015 01:03 #72

Kävin tänään vaihtamassa rahaa, joten pientä matkakuumetta alkaa jo olla ilmassa. :cheesy: Ensin pitää tosin tehdä viikon työreissu Ouluun, sen jälkeen sitten 17.6. nokka kohti New Yorkia. Sain työkaverilta lainaksi NYCin Eyewitness-kirjan (paras matkaopassarja, suosittelen), ja sitä on tullut jo jonkin verran selailtua. Liian paljon en halua suunnitelmia tehdä, vaan mennä sinne minne nokka aamulla osoittaa. Viikko on kuitenkin niin lyhyt aika, ettei kaikkea kuitenkaan ehdi nähdä, ei mitenkään.

Sarantha
Liejuvelho
Sarantha vastasi aiheeseen: Matkustaminen ja pienet reissut
01.06.2015 23:27 #73

"Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut."

14.06.2015 23:51 #74

Olin juuri Oulussa viikon verran työreissussa. Majoitus koko porukalle oli Nallikarin leirintäalueen mökeissä, ja iso suositus niille tästä suunnasta. Kiva ja kompakti mökki, jossa on iso suihku ja toimivan kokoinen keittiö, eikä hintakaan päätä huimannut (tosin paikallisella yliopistolla saattoi olla niille vielä joku spessudiili). Majoituspaikkana ihan samantasoinen tai jopa paremmin hintansa väärti kuin viereinen kylpylähotelli Eden, jonka sängyissä sain pari vuotta sitten selkäni kipeäksi, mutta Nallikarin mökissä sen sijaan en. Sama ranta siinä on vieressä.

Muuten Oulua vaivaa vähän sama ongelma kuin kaikissa muissakin suomalaisissa pikkukaupungeissa: kun olet nähnyt niistä yhden, olet melko suurella todennäköisyydellä nähnyt ne kaikki. Käytiin siellä ulkkarien iloksi ihmettelemässä toripoliisia ja paikallista elämänmenoa ja syömässä kerran jos toisenkin jätskit ulkona. Vähän hassulta tuntui joutua alkuasukasoppaaksi - näin helsinkiläisenä siis - mutta onneksi muutama aiempi Oulu-kerta pelasti ainakin vähän. :)

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Matkustaminen ja pienet reissut
15.06.2015 11:36 #75

Sarantha kirjoitti: Me lähdetään äitini kanssa Visbyyn risteilylle heinäkuussa. Konsepti on sama kuin Tukholman risteilyillä, eli perillä ehditään olla yksi päivä aamusta iltaan. Jotain siinäkin ajassa kuitenkin ehtii nähdä. Onkohan kukaan muu tämän foorumin väestä käynyt siellä? Kaipaisin vinkkejä erityisesti siihen, miten tuolla ehtisi tuossa ajassa näkemään muutakin kuin kaupungin keskustan. Saaren luonto kiinnostaisi kovasti.

Olen telttaillut kuukauden Gotlannissa; sain n. miljoona punkkia (ja antibioottikuurin). En ole koskaan nähnyt yhtä paljon rupikonnia: metsäautoteitä iltahämärissä piti ajaa kävelyvauhtia välttyäkseen ajamasta niitten päälle. Raukit ja gotlanninrussit kuuluvat luontonähtävyyksiin, samoin vuosisatoja laidunnetut kalkkiniityt. Päivä on kovin vähän, parasta varmaan olisi vuokrata auto tai osallistua valmisretkelle - en tiedä onko sellaisia, mutta olettaa voisi.

Jupe
Jupe vastasi aiheeseen: Matkustaminen ja pienet reissut
25.07.2015 21:34 #76

Olen kesälomallani menossa Lissaboniin neljäksi päiväksi. Pää syy miksi Portugali on Sintran kaupunki joka sijaitsee noin 25km Lissabonista. Siellä on linna, palatsi ja puutarhoja.

MUTTA en tiedä vielä mitä muuta keksisin ja ihan Lissabonin sisällä. Jos on käynyt Lissabonissa ja mielellään saa ehdotella nähtävyyksiä. :wink: En ole ollenkaan kiinnostunut kirkoista ja katedraaleista mutta taas pidän taiteesta, historiasta museoista, linnoista ja palatseista. :smile:

Viimeksi muokattu: 25.07.2015 21:36 : Jupe.

25.07.2015 21:46 #77

Mitä mitä, en ole kirjoittanut New Yorkin reissustani! Paitsi museoketjuun Metropolitanista ja MoMAsta . Tarkoitus oli käydä useammassakin museossa, mm. Guggenheim jäi välistä, mutta uskoakseni päädyn NYCiin vielä myöhemminkin ja tällä kertaa pääsääntö oli ehdoton rentous ja loman vietto, eli kun ei tullut museofiilis, ei sitten menty museoon. :)

NYC on iso kaupunki, eikä sitä mitenkään näe viikossa. Kävelin paljon Central Parkissa ja istuin mutanttinurmikolla (niin pehmeä ja paksu!) lukemassa kirjaa. Hotellini oli aivan Central Parkin lounaiskulmassa, joten siitä oli helppo kävellä sekä puistoon, keskeisiin museoihin että etelään kaupungille. Mm. Fifth avenuen luksuspuoteja tuli kurkittua, lähinnä ikkunaostosmielessä tosin. Ulkona oli koko viikon kolmeakymmentä astetta lämmintä, joten suurin osa jengistä pakeni alennusmyynteihin, mihin sitten en tungokseen enää itse välittänyt änkeytyä. Mutta ihan hyvä näin, joitain pieniä ostoksia tuli tehtyä (lähinnä kosmetiikkaa, josta tiesin mitä olin hakemassa).

Yksin matkustaessa on se hyvä puoli, että voi tehdä mitä mielii ja syödä missä haluaa ilman keskusteluja tai kompromisseja. Huono puoli on se, että ravintoloissa yksikseen odottelu on välillä aivan mahdottoman tylsää - NYCissä tämä ratkesi mukavasti sillä, että hain aika paljon take away -ruokaa ja söin puistossa tai hotellilla: burritoja, baakeleita, salaatteja, burgereita, kaikkea namia (ja varmasti mahdottoman epäterveellistä, mutta hei, loma). Ja paljon jättilatteja ja lemonadea. Ja tietysti jalopenosipsejä, ei voi selvitä USAn reissusta ilman oikeaoppisia jalopenosipsejä. :cheesy:

Ilman muuta kaupunki, johon lähden uudestaankin. USA-suosikkinani tosin edelleen pysyy San Francisco, mutta hyvä kaupunkikohde tämäkin, ja lämpöä riitti joskin ei nyt ihan samanlaisia Tyynenmeren aaltoja kuin toisella puolella mannerta. NYCin ulkopuolella kävin viikonloppuna pistäytymässä Princetonissa ja New Jerseyssä rannikolla, joten pääsin myös kahlaamaan meriveteen.

Viimeksi muokattu: 25.07.2015 21:47 : Dyn.

Valokaapeli
Riiviö
Valokaapeli vastasi aiheeseen: Matkustaminen ja pienet reissut
26.07.2015 10:51 #78

Ollaan tälläkin hetkellä tyttöystävän kanssa reissussa. Matka on vasta alussa ja nyt hämmästellään vielä huomisaamuun asti Alppeja minkä keritään. Huomenna otetaan taas reilikortit käyttöön ja vietetään Italiassa melkein viikko, josta jatketaan vielä Pariisiin ja Englantiin!
Tarkemmin matkatarinoita voi lukea osoitteesta: www.rantapallo.fi/valokaapeli/

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Matkustaminen ja pienet reissut
03.08.2015 11:11 #79

Huh Huh!

Tässä täyttelen Pekingin kilpailureissun viisumia ja ihmettelen miksi pitää kertoa tyttöystävän opiskelupaikka/oma opiskelupaikka/lähimpien sukulaisten ammatti ja MIKSI KAIKKI ON KIINAKSI!!!

Ei tää muuten mua häirittis mutta on toi mandariinikiina vähän kadoksissa. Samalla joutuu ottaa värillisen passikuvan itsestään. Tässä sitä ihmettelemist. Kuvaamo ei suostunut antamaan kuvaa minulle käteen vaikka lupauduin maksamaan enemmän!!! Tunti meni tapelles et myyjä lopulta suostui kaikkia ohjesääntöjä vastaisesti tulostamaan kuvan.

No enää 13 päivää reissuun :)

Race like first!
Train like second!

03.08.2015 21:06 #80

Nylkky kirjoitti: Huh Huh!

No enää 13 päivää reissuun :)

Heh, ollaan vissiin täytelty jotenkin erilaisia viisumeita, minun täyttämässä versiossa oli kaikki myös englanniksi. Passikuvankin sain viidessä minuutissa, sisään kuvaamoon, sanoin että Kiinan viisumiin tarvis kuvan, salaman välähdys ja kävelin sen jälkeen pois neljä värillistä passikuvaa kourassani.

Harmittaa suunnattomasti että lähden Pekingiin vasta kuun lopussa, missaan MM-kisat kokonaan! Olis hieno ollu käydä paikan päällä katsomassa. :)

Valvojat: IivariSarantha
FreakyMike