TV-sarjat

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: TV-sarjat
21.05.2015 09:58 #101

Jäi eilen mainitsematta, mutta ehkä ihmiset ovatkin jo huomanneet: Tässä ketjussa alkanut lastenohjelmia koskeva keskustelu on jaettu omaksi ketjukseen. Keskustelu jatkuu siis tuolla: Lapsuuden(kin) televisio-ohjelmat .

21.05.2015 17:09 #102

Ens tiistaina alkaa kakkosella Leftovers . Vähän aikuisempaa ja näyttelijävetoisempaa fantsua (Perrottan kirjat käsittelee yleensä keskiluokkaista elelyä), jonka skenaario on että mitä jos taivaaseentempaus tapahtuisi oikeasti, miltä tänne maan päälle jäävistä tuntuisi ja mitä täällä ajateltaisiin. Hyviä näyttelijöitä löytyy, Liv Tyler ja Christropher Eccleston etunenässä ja imdb-arvostuskin kohdallaan, hyvältä vaikuttaa. Sarja näytetään trendikkääseen Areena- ja nauhurikatseluun sopivaan maratontyyliin eli puoli kautta pötköön ja sitten toinen puoli.

Millonkohan Flash muuten tulee Suomeen? Arrow ei ole missään vaiheessa sytyttänyt yhtä paljon kuin Marvelin sarjat, mutta Flashista olen lukenut paljon lupaavia kommentteja että aika paljon irrottelevampaa menoa olisi luvassa.

Viimeksi muokattu: 21.05.2015 17:17 : max.

21.05.2015 20:21 #103

max kirjoitti: Millonkohan Flash muuten tulee Suomeen?

Tätä minäkin olen odottanut. Subin ohjelmatiedot ovat selvillä lokakuun loppuun asti, eikä Flashiä ole mukana. Ehkä sarja alkaa kanavalla vasta myöhemmin, tai sitten Subilla ei ole oikeuksia siihen. Alkuvuodesta hämmästeltiin, kun Suomen Fox ei näyttänyt Agent Carteria. Syyksi paljastui se, että Netflix oli hankkinut sarjan Suomen-oikeudet. Mutta Flashia ei toistaiseksi ole tullut yhdeltäkään maamme suoratoistopalveluista.

Grimmin kohtalosta Subilla olen vähän huolissani. Viime vuonna kolmas kausi alkoi 28. heinäkuuta. Toivoin, että Sub toimii samoin neljännen kanssa, mutta sarjaa ei löydy ollenkaan ohjelmataulukoista. Se on selvillä, että pitkään seuraamani Supernatural palaa tauolta Subille ysikauden jaksoin 19. syyskuuta.

Olipa kerran -sarjan neljättä kautta odottelen malttamattomana, mutta Nelonen ei ole suostunut kertomaan jatkumispäivänmäärää tai edes sitä, näytetäänkö kausi pääkanavalla vai Herolla. Hannibalin toisen tuotantokauden katsoin onneksi viime elokuussa Ruutu+ -palvelusta, kun siskollani oli ilmaisjakso. Sitä ei ole vieläkään esitetty Nelosella. Pidin toisesta kaudesta erittäin paljon.

Viimeksi muokattu: 24.05.2015 02:29 : Jussi. Syy: Kirjoitusvirhe korjattu

10.06.2015 08:50 #104

En suoranaisesti vihannut Matrixin jatko-osia, vaikka ne loivatkin pohjaa nykyajan vitsaukselle eli cgiryminälle, Speed Racer oli mielestäni yksi 2000-luvun parhaita leffoja ja Pilvikartasto oli varmaan suunnilleen niin onnistunut kun kirjasta sai aikaan, mutta nyt usko Wachowskeihin on kyllä pohjamudissa. Jupiter Ascending oli aika karmaiseva tekele, mutta ajattelin sen olevan vain välityö ja Sense8 pyörähti suurin odotuksin ruudulle..

Arghhhh. Sisarusten nykytyöt on kuin tumblria oksennettaisiin ruudulle. Varmaan niille on oma yleisönsä, mutta se en ole minä. Yhden aikakauden loppu.. Mutta onneksi viime vuosina on noussut paljon uusia nimiä esiin niin elokuvan kuin tv:n puolella, joten Wachowskit voivatkin rauhassa painua unholaan elleivät ohjaustauollaan vaihda suuntaa, mitä epäilen. Sense8: en missään nimessä suosittele!!

Master
Riiviö
Master vastasi aiheeseen: TV-sarjat
10.06.2015 17:57 #105

max ottikin esille sarjan Leftovers! Ihan sattumalta katselin ykkösjaksoa silloin kun se alkoi ja olen siitä pitäen katsellut. Tunnistin myös Liv Tylerin ja Christopher Ecclestonin. Sarjan mystinen tunnelma vie mukanaan. Onko tätä sarjaa mainostettu televisiossa ollenkaan?

"Hush now. Listen to your Master."

Vehka
Poimuvelho
Vehka vastasi aiheeseen: TV-sarjat
13.06.2015 18:12 #106

Olen nyt tällä viikolla katsonut harvoina vapaahetkinäni Netflixin uutta sense8-sarjaa, joka kertoo kahdeksasta erilaisesta ja eri puolilla maailmaa elävästä (mutta saman ikäisestä) ihmisestä, joilla on kyky jakaa toistensa kykyjä, kielitaitoa ja ajatuksia ja "vierailla" toistensa elämissä. Se on Wachoskin sisarusten ideoima sarja, minkä kyllä huomaa niin hyvässä kuin pahassa.

Itseäni miellyttää sarjassa kovasti sen hahmojen laaja skaala: on tummaihoista, korealaista, meksikolaista (?) telenovela-näyttelijää, transnaista, intilaista avioliittokäsitystä ja muutenkin mukava sekoitus eri näkökulmia ja kulttuureja. Toisaalta monet asiat on esitetty hyvin stereotyyppisesti ja mutkat suoriksi vetäen, mutta toistaiseksi sense8 on silti onnistunut olemaan myös monin paikoin virkistävä ja mielenkiintoinen. (Ja tykkään aivan valtavasti tällaisista telepatiaa liippaavista jutuista, joten sekin tietysti nappaa.) Yksi kiva juttu on myös se, että hahmoista paljastuu uusia puolia (tosin hitaanlaisesti - kahdeksan päähenkilöä on aika paljon), ja alkujaksojen inhokeista tulikin loppua kohden melkeinpä suosikkeja.

Sarjassa on kuitenkin yksi sellainen piirre, jota kestän sarjoja katsoessa (ja kirjoja lukiessa) aika huonosti: kun jollain hahmolla menee hyvin, katastrofin uhkan voi jo tuntea ilmassa. Inhoan sellaista jatkuvaa aaltoliikettä - joka tosin on fiktiossa tosi tyypillinen - koska symppaan hahmoja niin vahvasti, että on hirveän vaikea katsoa koko sarjaa, kun koko ajan joutuu pelkäämään, että mitäköhän kamalaa sitä seuraavaksi tapahtuu. :roll: (Eikä Wikipediasta edes vielä löydy juonitiivistelmiä, joilla voisi spoilata itsensä, kun kyseessä on niin uusi sarja...)

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: TV-sarjat
15.06.2015 10:10 #107

Jussi kirjoitti:

max kirjoitti: Millonkohan Flash muuten tulee Suomeen?

....

Flash- hämmentävää ja erittäin harmillista, ettei Suomessa älytty alkaa esittää sitä rinnan Arrow:n siihen liittyvien jaksojen kanssa, koska molemmat sarjat ovat hetken hyvin kiinni toisissaan. Ja Flash on mahtava. Ihanan pirteä ja positiivinen. Jotenkin ysärihenkinen perhesarja Arrowhun verrattuna.

Grimm- lempparini. Täytyy varmaan kysellä suoraan Subilta asiaa.

15.06.2015 12:22 #108

Minä odotan kärsivällisesti Flashin alkamista Suomen tv:ssä. En harrasta ollenkaan sarjojen laitonta katselua netistä, ja minulla on muutenkin liikaa ohjelmia tallennettuna (ja odottamassa kausibokseilla sekä HBO Nordicissa).

Huoleton kirjoitti: Grimm- lempparini. Täytyy varmaan kysellä suoraan Subilta asiaa.

Ei kannata missään nimessä Subin Facebook-sivulla kysellä. Siellä kysymyksiin vastaavalla tyypillä (tyypeillä?) ei ole mitään tietoa sarjojen jatkumisajoista. Aina tulee standardivastaus: "Valitettavasti sarjan jatkosta ei vielä tässä vaiheessa ole tietoa". Siitä huolimatta, vaikka kyseinen sarja olisi alkamassa kuukauden päästä, ja tieto löytyisi Maikkarin sivustolta.

Jussi kirjoitti: Olipa kerran -sarjan neljättä kautta odottelen malttamattomana, mutta Nelonen ei ole suostunut kertomaan jatkumispäivänmäärää tai edes sitä, näytetäänkö kausi pääkanavalla vai Herolla.

Mainitsin asiasta jo toisessa ketjussa, mutta neloskausi nähdään syksyllä Herolla.

15.06.2015 14:20 #109

Spinoff-sarjat ei varmaan yleensä hirveästi kanavia houkuta, mutta jostain Agent Carterista Flash eroaa sillä, että sen lisäksi että siihen ilmeisesti viittaillaan kolmoskaudella, on Arrow & Flash sarjoista on myös tulossa yhteissarja, joten jossain välissähän se Flash on pakko näyttää. Ellei Arrow sitten ole sellainen hankinta joka vain unohdetaan hiljaa kesken kaiken, kai se on ihan hyvin menestynyt?

Mirelle
Mirelle vastasi aiheeseen: TV-sarjat
18.06.2015 22:21 #110

Katson tv-sarjoja melkein yhtä paljon kuin luen kirjoja, ja niistä suosikkejani ovat olleet Uusi Sherlock (nerokasta aivopohdintaa), Doctor who (ihastuttavan höpsöllä tavalla hyvä) ja The vampire diaries (koukuttava!). Pääosin pidän eniten brittiläisistä sarjoista ja näyttelijöistä, en kylläkään tiedä mistä se johtuu. Monesti olen meinannut aloittaa Game of thornesin, mutta olen tullut tulokseen, että luen kirjat ensin.

Q_Black
Q_Black vastasi aiheeseen: TV-sarjat
19.06.2015 00:10 #111

Mie oon kyllä nykyisin niin huono seuraamaan mitään sarjoja. Aloitan aina kattomaan jotain, mutta sitten se jää. Game of Thrones on nyt ainut mitä olen täsmällisesti seurannut.

Penny Dreadfulia vois yrittää katsastaa uudelleen. Katsoin vain ekan jakson. Koska löytyy Buffyt bokseina niin niihin olen nyt kesällä jäänyt koukkuun :lol:

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

26.06.2015 23:09 #112

Wayward Pines alkoi hyvin, mutta vitosjakso tiputti sarjan mun kirjoissa "logiikka mättää rikollisen paljon" -kategoriaan. 60-luvun Saarroksissa-sarjaa muistuttava kuvio oli hyvä ja kiehtova niin kauan kunnes tuli aika alkaa selittelemään tapahtumia. Tämähän ei yleensä koskaan toimi muutenkaan tällasissa ns. WTF-tarinoissa ("What The Fuck", eli "Niin Omituista Ja Surrealistista Että Pitää Kysyä Mitä Helvettiä").

Itseäni pohdituttavia seikkoja:

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 26.06.2015 23:11 : Rasimus.

04.07.2015 12:59 #113

Susipalatsi (Wolf Hall) alkaa TV1:llä 25. elokuuta:

yle.fi/aihe/artikkeli/2015/07/02/susipalatsi

Kuusiosainen sarja pohjautuu Hilary Mantelin upeisiin historiallisiin romaaneihin Susipalatsi ja Syytettyjen sali. Odotan erittäin kiinnostuneena.

Kustannusosakeyhtiö Teos julkaisee Susipalatsista syyskuussa uuden pokkarilaitoksen tv-sarjan takia.

Viimeksi muokattu: 04.07.2015 13:00 : Jussi.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: haplotus, Nylkky

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
11.07.2015 19:39 #114

Boardwalk Empire on yksi niistä monista sarjoista, joita olen seurannut sivusilmällä, jos on sattunut olemaan telkka auki oikeaan aikaan. Satunnaisia jaksoja katsomalla en ole kuitenkaan päässyt juonesta juurikaan perille, joten oli korkea aika ottaa itseä niskasta kiinni ja perehtyä sarjaan kunnolla keskittyen. Levyä siis kelkkaan ja Atlantic Cityn viinanhuuruista ja tupakansavuista meininkiä haistelemaan.

Kolme kautta on nyt katsottu ja onhan sarja ollut aivan loistava. Aluksi tarinan hidas tempo, runsas dialogi ja toiminnan vähäisyys hieman vieroksutti, mutta viritettyäni mieleni oikealle taajuudelle sarja on muuttunut koko ajan paremmaksi. Steve Buscemi pääosassa vetää helvetin hyvää roolia ja muutenkin näyttelijät ovat parasta ykkösluokkaa. Kelly Macdonald on joka jaksolta vain suurempi ilo silmälle ja onhan se aksenttikin täyttä hunajaa korville. Michael Shannonin kieltolakiagentti on yksi suosikkihahmoistani, sillä roolissa on juuri oikealla tavalla jäyhä ja kulmikkaan näköinen mies.

Neljäs kausi odottaisi korkkaamistaan, mutta taidan pitää vähän taukoa, koska sarja ei varsinaisesti ole kovin rentoa tai kevyttä katsottavaa. Palaan asiaan varmaankin sitten, kun ilmat muuttuvat vähän synkemmiksi, niin oikeaan tunnelmaan pääseminen onnistuu paremmin.

I'm just a normal everyday pervert.

12.07.2015 11:48 #115

The Shannara Chroniclesin traileri julkistettiin. Terry Brooksin kirjoihin pohjautuva fantasiasarja aloittaa ensi tammikuussa. Kymmenjaksoinen ensimmäinen kausi on sovitus romaanista The Elfstones of Shannara.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Nylkky

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
12.07.2015 19:38 #116

Jos joku sattuu olemaan vielä kiinnostunut, niin The Walking Dead jatkuu lokakuussa kuudennen kauden jaksoilla. Tuttuun tapaan Fox esittää sarjaa vuorokauden viiveellä jenkkien ensiesityksestä. En jaksa odottaa uudelta kaudelta paljon mitään, mutta täytyyhän sekin katsoa, kun sarjaa on kuitenkin tullut seurattua alusta asti. Luvassa on varmasti perinteistä zombitappoa, paljon paskanjauhantaa sekä uusia, ärsyttäviä sivuhahmoja.

Huomattavasti enemmän kiinnostusta herättää Walking Deadin sisarsarja Fear the Walking Dead, joka sijoittuu zombiepidemian alkuhetkiin ja kertoo aivan uudesta selviytyjäporukasta. Vielä ei tosin ole tietoa, saadaanko sarja Suomen tv-ruutuihin. Uutuus ei ilmeisesti seuraa sarjakuvien tapahtumia, mutta niiden käsikirjoittaja Robert Kirkman on kuitenkin tässäkin mukana. Veikkaan varovaisesti, että sisarsarja saattaa jopa piristää pääsarjan tylsänpuoleiseksi vajonnutta zombimeininkiä.

Täytyy silti sanoa, että tämäkään traileri ei lupaa mitään kovin erikoista:

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 12.07.2015 19:39 : Astorethein.

13.07.2015 12:37 #117

Boardwalk Empire ja Outlander ovat niitä sarjoja, jotka viehättävät nimenomaan ajankuvallaan, ne eivät siis tunnu tarvitsevan toimintaa tai mitään. Etenkin Boardwalk Empiren tapauksessa on kiva arvuutella, miten paljon sarjassa on oikeata historiallista tapahtumaa ja henkilöä ja miten paljon keksittyä. Nucky Thompsonin hahmo ainakin muunnelma todellisesta esikuvastaan, mutta iso osa muusta kaartista on enemmän tai vähemmän historiallisia. Vähän samanlainen tapaus joku aika sitten uusittu Deadwood, yllätyin kuinka monesta hahmosta löytyi todellinen esikuva, vaikkakin ulkonäöt ja luonteet saattoivat vähän vaihdella.

The Walking Dead:sta löytyy muistaakseni omakin ketju, mutta jos ei suurempaa keskustelua synny, niin kommentoin vain tähän suoraan että sarja on sitten ihan kivaa mutta ei ikimuistettavaa katsottavaa. Uusi kausi tulee tietenkin katsottua, mutta nyt pyörivistä uusinnoista vain Kuvernööri-jaksot taitavat päätyä digiboksitallennuksista dvd:lle :tongue:

Uudesta sarjasta en odota mitään suurempia. Mistä vetoa että zombiapokalypsin varsinaista tapahtumaketjua ei vieläkään avata, sillä voi olla vähän vaikea selittää kuinka tarkkaan ottaen kuolleiden laumat ovat päässeet kasvamaan niin suuriksi, ettei kunnon poikkeustilalait, kaupunkien sulkemiset, armeijan liikekannalle pano jne. muka auta. Tai sitten olen vain liian optimistinen amerikkalaisen asehullun yhteiskunnan virkamiesten tehokkuuden suhteen.

13.07.2015 14:44 #118

Viimeksi kuin katsoin Walking Deadia (3. tai 4. kausi) niin se oli muuttunut salkkareiksi apokalyptisessa maailmassa, joten en tiedä kiinnostaako sarjan kohdekatsojakuntaa edes varsinaisesti tietää mistä zombiapokalypsi johtuu. Minun puolesta olisi voinut loppua timanttiseen ykköskauteen koko roska. Nykyisellään sijoitan sen mieluummin samaan YA-vaikutteiseen näennäisspefijatkumoon kuin The 100 ja vastaavat, joissa spefielementit on vain tekosyy tehdä vähän edgympää saippuaa.

Viimeksi muokattu: 13.07.2015 14:46 : max.

23.07.2015 12:56 #119

Jussi kirjoitti: Eloonjääneet (The 100) saa pikauusinnan 21. toukokuuta alkaen. Scifisarja yllätti minut myönteisesti, The Wertzone -blogin suhteellisen spoilerivapaan arvostelun voi tsekata tästä . Sub on vahvistanut hankkineensa myös kakkoskauden, toivottavasti se nähdään jo syksyllä.

Eloonjääneiden odotettu toinen tuotantokausi nähdään tosiaan syksyllä Maikkarin kanavilla, mutta yllättäen maksullisella Maxilla. Kausi starttaa 5. lokakuuta. Onneksi minulla on tunnukset Sonera-viihteen kautta, sillä isäni on hankkinut kanavapaketin urheilulähetysten takia.

James Pattersonin romaaniin pohjautuva Zoo käynnistyy Subilla 18. elokuuta. Täytyy tarkistaa ainakin ensimmäinen jakso. Amerikassa sarja aloitti kesäkuun lopulla, joten sitä näytetään varsin lyhyellä viipeellä. Maikkarin sivuilta löytyy mainosvideo:

www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/zoo

Subin syksyn isoin ulkomaalainen uutuussarja on Zoo.

Syksyllä Yhdysvalloissa alkava The Bastard Executioner vaikuttaa kiinnostavalta:

25.07.2015 17:08 #120

Jaahas. Wayward Pines onnistui taas silittämään minua vastakarvaan tuotantokauden vikan jakson "Vielä kerran, pojat!" -cliffhangerillään. Jumalauta. Ihanneyhteiskunta kaatunut kapinaan ja kaikkea, ja sitten tilanne resetoidaan entiselleen...

Okei, tosin sillä erolla että nyt on kaikki aikuiset jäissä. Mutta silti.

Arvostukseni sarjaa kohtaan tosin hävisi viidennen jakson totuuden paljastuksessa, joten sinänsä iso menetys ei enää tässä vaiheessa olisi jos sarja jäisikin toistamaan kuviotaan loputtomiin. Siis sitä huonompaa kuviota, eikä aivan erinomaisten ekojen jaksojen "Mitä ihmettä on tekeillä" -mysteeriä.

Loppujen lopuksi keskinkertainen ammottavia logiikka-aukkoja tarjoava perussiirtokuntascifi. Pitäisin enemmän, jos ei olisi tuottanut niin suurta pettymystä lupaavan alun jälkeen.

max kirjoitti: Viimeksi kuin katsoin Walking Deadia (3. tai 4. kausi) niin se oli muuttunut salkkareiksi apokalyptisessa maailmassa, joten en tiedä kiinnostaako sarjan kohdekatsojakuntaa edes varsinaisesti tietää mistä zombiapokalypsi johtuu. Minun puolesta olisi voinut loppua timanttiseen ykköskauteen koko roska.

Heh. Niin ne mielipiteet vaihtelevat eri ihmisten välillä. Minuun taas eka tuotantokausi ei kolahtanut niinkään, kunhan vain vaikutti lupaavalta ja hakevan tulevaa linjaansa. Kun Kuvernööri tuli kuvioihin 3 kaudella, noustiin heti tv-sarjojen kärkikastiin. Ja sen jälkeen mentiin taas meh-tasolle ja sillä on pysytty.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 25.07.2015 17:09 : Rasimus.

Valvojat: RaccoonRasimus
LordStenhammar