TV-sarjat

29.07.2015 20:04 #121

Bernard Cornwellin Uhtred-romaaneihin pohjautuva kahdeksanosainen sarja The Last Kingdom käynnistyy lokakuussa BBC Americalla:

Toivottavasti tämä viikinkiajan Englantiin sijoittuva sarja saadaan nopeasti Suomen teeveeseen. Voisi kuvitella, että Bazar Kustannus julkaisee silloin Viimeisestä kuningaskunnasta uuden pokkaripainoksen tv-kannella.

Minä tykkään kovasti kirjoista ja odotan innostuneena tv-sovitusta. Hyvä juttu, jos The Last Kingdom tuo romaaneille lisää lukijoita. Mutta se on ikävää, että tv-sarja on taas nimetty kirjasarjan ensimmäisen osan mukaan (Game of Thronesin tyyliin). Toisaalta Cornwellin sarjalla ei koskaan ole ollut selkeää virallista nimeä niin englanninkielisessä maailmassa kuin Suomessakaan. Ehkä tulevaisuudessa, jos tv-tulkinta osoittautuu menestykseksi, koko kirjasarjasta puhutaan nimellä "The Last Kingdom".

Viimeksi muokattu: 29.07.2015 20:12 : Jussi.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: FreakyMike, Kuura, Nylkky

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: TV-sarjat
29.07.2015 23:07 #122

Luin eilen HS:stä yllättyneenä uutisen, että HBO aikoo tehdä uuden version James Herriotin kirjoihin perustuvasta sarjasta Kaikenkarvaiset ystäväni. Itse olen kyllä nauttinut sellaisista HBO:n sarjoista kuin True Detective, GoT ja Sopranos, mutta että englantilainen maalaiseläinlääkäri HBO:n sarjassa. Tarkoitus on kuulemma tehdä sarjasta "iloisempi ja seksikkäämpi". Mielenkiinnolla jään odottelemaan.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

13.08.2015 12:50 #123

Eilen uutisoitiin , että Frederik Pohlin klassisesta scifiromaanista Avaruuden portti on tekeillä tv-sarja.

Pidin valtavasti Penny Dreadfulin kakkoskaudesta, jonka katsoin HBO Nordicista. Taso nousi jo ennestään hyvän avauskauden jälkeen. Kesäkuussa saatiin odotettu uutinen: sarjasta on tilattu kolmas tuotantokausi.

Pari viikkoa sitten kerrottiin , että Black Sailsin neljäs kausi on vahvistettu. Minusta on jännää, ettei yksikään suomalainen tv-kanava ole hankkinut oikeuksia tähän merirosvodraamaan. Kyseessä on kuitenkin todellinen huippusarja. No HBO Nordicista onneksi löytyy.

Historiallisiin tv-sarjoihin liittyen katsoin viime talvena HBO:sta Turnin ekan kauden. Sarja tunnetaan myös nimellä Turn: Washington's Spies . Jos Yhdysvaltain vapaussota aiheena kiinnostaa, niin tätä voi suositella. Turn ei ollut mikään erityisen hyvä, mutta ihan pätevää katsottavaa. Sarjan tason pitäisi kuulemma nousta kakkoskaudella, mutta sitä ei vielä löydy HBO Nordicista. Kolmaskin kausi on varmistettu. Suomalaiset tv-kanavat eivät ole toistaiseksi löytäneet Turniä.

Ketjussa ei ole mainittu uutta avaruusoopperasarjaa The Expanse, joka pohjautuu James S.A. Coreyn suosittuun kirjasarjaan. Eilen tiedotettiin , että Expanse aloitttaa Amerikan televisiossa 14. joulukuuta. Minulta löytyy hyllystä ensimmäinen romaani Leviathan Wakes, joka täytyy lukea ennen tv-sovituksen kokeilemista. Kymmenjaksoinen ykköskausi perustuu tähän. Voi olla, että joku maamme suoratoistopalveluista näyttää sarjan lyhyellä viipeellä.

The Last Kingdomista on saatavilla traileri:

Viimeksi muokattu: 13.08.2015 12:55 : Jussi.

18.08.2015 23:48 #124

Ketjussa mainittu Fear the Walking Dead alkaa HBO Nordicissa 24. elokuuta.

Parempi traileri The Last Kingdomista:

Ian McDonaldin uusi scifiromaani Luna: New Moon mahdollisesti kääntyy tv-sarjaksi .

Viimeksi muokattu: 09.09.2015 12:37 : Jussi. Syy: Korjasin linkin.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: TV-sarjat
19.08.2015 08:49 #125

En mahda sille mitään, tämän kaltaiset tv-sarjat ovat heikkouteni. Olin lueskellut tästä jo SFX:stä ja nyt näin trailerin. Pelottavaa vaan, että sarja on FOX:in, niillä kun on tapana axettaa kaikki hyvätkin sarjat heti ekan kauden jälkeen...

20.08.2015 10:38 #126

Luciferissä ei varmaan kuitenkaan vieraile Sandman? Ja lähtökohta poliisia avustavasta paholaisesta ei oikein tunnu hyvältä, kun ajattelee ettei moista kuviota tainnut olla alkuperäisessä DC-sarjiksessa johon tuo sarja perustuu. Muuten ihan kiva katsoa, kuinka kauan sarja kestää ennenkuin tv-yhtiö alkaa pelätä hihhuleiden mielipiteitä. Mieluiten kuitenkin näkisin jonkun HBO:n DC-Vertigon kumppanina.

20.08.2015 10:46 #127

HBO voisi minun puolesta tehdä kaikki vähänkin budjettia vaaivammat sarjat yksinoikeudella. Jotenkin ei viime vuosinna ole pinna kestänyt muiden sarjoja. Marvel-sarjat on ihan ok, mutta niissä onkin varmaan melkoinen koneisto takana. Muut tuntuu aina samoilta salkkareilta jollain pienillä yliluonnollisilla mausteilla että saadaan geek-yleisö innostumaan. Varmasti budjetit on kumminkin isommat kun esim. ysäriscifissä, missä oli kunnon lavasteet ja seikkailua ja ihmeen tuntua, niin ties mihin ne rahat menee. Smallvillesta ja Roswellista lähti alamäki. HBO:n Game of Thronesit ja Orphan Blackit, ja tietty BBC:n Doctor Who alkaa olla ainoat valopilkut..

Viimeksi muokattu: 20.08.2015 10:50 : max.

31.08.2015 12:03 #128

BBC tekee China Miévillen romaanista Toiset neliosaisen tv-sovituksen.

Uusi Shannara-traileri:

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: TV-sarjat
01.09.2015 11:40 #129

Onko kukaan kuullut Nightwing nimisestä sarjasta?

Kaikki puhu et se olisi Robinin tarina ilman Batmaniä? Jos jokun tietää niin onko katsottava vai onko kuraa?

Race like first!
Train like second!

01.09.2015 15:52 #130

Veikkaisin meh-kokemusta. Tarkoitat varmaan tätä pienen budjetin kickstarterilla rahoitettua nettisarjaa ( kotisivu ). Jaksot eivät perinteiseen tapaan ole pitkiä ja katsominen YouTubesta ilmaista, joten mitään ei menetä vaikka vilkaisisikin.

Itse olen digannut nettisarjoista lähinnä The Guildia, Fallout Nuka Breakia ja Chad Vaderia, mutta en erehtyisi pitämään niitä suurena laatutaiteena, joka kilpailisi esimerkiksi Power Rangersien kanssa. :tongue:

Palaan asiaan kun olen itse tsekannut sarjan.

Muoks: Ei hyvä. Amatöörius vahvana. Tekijöillä varmasti hauskaa ja yritystä. Netti-tv-sarjat toimivat parhaiten kun ne ovat kieli poskessa tehtyjä (sattumoisin noi mun kolme suosikkiani on komediaa). Komiikka kun on vaikeampi mokata huonolla castauksella, näyttelijätyöllä yms.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 01.09.2015 16:13 : Rasimus.

01.09.2015 17:49 #131

Guildin coniin sijoittuva kausi ja Dr. Horribles Singalong blog ovat toistaiseksi ainoat näkemäni nettisarjat, jotka on oikeasti katsomisen arvoisia. En tosin kovin antaumuksella genreen paneutunut, koska suurin osa myötähävettää jo kuvakaappauksellaan ennen kuin ehtii playtakaan painaa.

01.09.2015 18:46 #132

Ai niin. Doctor Horrible. Kuinka mä sen meninkään unohtamaan. Se oli vieläpä ns. ihan oikeiden näyttelijöiden ja leffan tekijöiden tuotantoa (Joss Whedon, Neil Patrick Harris, Nathan Fillion...). Tosin on noiden muidenkin mun mainitsemien sarjojen tekijät jossain tekemisissä ammattimaisen leffatuotannon kanssa (Falloutin tekijät lähinnä erikoistehostemiehiä).

05.09.2015 23:17 #133

Sub alkaa esittää Arrow'n neloskautta lyhyellä viipeellä jenkkitahdista. Kausi käynnistyy kanavalla 19. marraskuuta - Amerikassa 7. lokakuuta. Kolmoskautta on Subilla jäljellä vielä kaksi jaksoa. Harmi, ettei sisarsarjaa Flashiä nähdä Suomen tv:ssä.

Laajempi traileri The Bastard Executionerista. Sarja alkaa Yhdysvalloissa 15. syyskuuta.

Viimeksi muokattu: 05.09.2015 23:22 : Jussi.

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: TV-sarjat
29.09.2015 13:13 #134

Uutta Sherlockkia tuli katsottua kaksi ekaa kautta. Sarja oli hypen veroinen, hyvin kirjoitettu. Sarjan siirtäminen nykyaikaan ei ollut sekään hassumpi idea. Oli kiva katsoa sarjaa jonka ansiosta Cumberbatch ja Freeman nousivat näyttelijöiden ykköskastiin. Eivät tainneet kuvauksissa vielä arvata tulevaa suosiota. Samalla huomasin että Freemanilla oli omat maneerinsa joita olin aiemmin pitänyt Hobbitissa Bilbon rooliin eläytymisenä. Moriartyn esittäjän valitseminen ei ehkä osunut täysin nappiin, mutta tyyppi oli hyvin kirjoitettu sentään.

03.10.2015 16:22 #135

Tänään jaetussa Anttilan esitteessä mainostetaan, että Flashin eka kausi tulee myyntiin ylihuomenna (5. lokakuuta). Kunhan hinta on laskenut alle 15 euroon, voisi boksin ostaa omaksi. Jos siis siihen mennessä sarja ei ole vieläkään alkanut Suomen tv:ssä tai jossain suoratoistopalvelussa. Olen kuullut Flashistä paljon hyvää, ja tykkään Arrow'sta.

Suomen Netflixiin ilmestyy nyt lokakuussa kiinnostavaa katsottavaa, esimerkiksi Salemin ja Gothamin ykköskaudet. Myös kehumani The 100 -sarjan (Eloonjääneet) avauskausi saapuu palveluun kuun lopulla.

Saki
Saki vastasi aiheeseen: TV-sarjat
03.10.2015 18:56 #136

Flashista puheen ollen, se näyttäisi tulevan nyt lokakuussa jenkkien Netflixiin, mutta mistään en ole löytänyt tietoa milloin se tulisi Suomeen. Tietäisikö joku?

06.10.2015 14:58 #137

Jussi kirjoitti: Ehkä tulevaisuudessa, jos tv-tulkinta osoittautuu menestykseksi, koko kirjasarjasta puhutaan nimellä "The Last Kingdom".

Ei tarvinnut odottaa kovin kauas tulevaisuuteen... Cornwellin amerikkalaiskustantaja on julkaissut uudet painokset sarjan kahdesta ensimmäisestä osasta tv-kansilla, ja The Pale Horsemanin etukannessa lukee "Book 2 of The Last Kingdom". Ensimmäisen kirjan tv-kansi näyttää tällaiselta .

The Wertzone -blogin mukaan tv-sarjan kahdeksanjakoinen avauskausi kattaa sekä Viimeisen kuningaskunnan että Kalpean ratsastajan tapahtumat. Ilmeisesti tämän takia tv-kansiversio julkaistiin molemmista kirjoista samanaikaisesti. Ensimmäisissä arvosteluissa The Last Kingdomia on verrattu Game of Thronesiin, vaikka kyseessä ei ole fantasiasarja. Alkutekstijakso on vaikuttava:

Kiva nähdä Cornwellin kirjoista tuttu kilpimuuri tv-ruudussa:

Viimeksi muokattu: 06.10.2015 15:01 : Jussi.

Q_Black
Q_Black vastasi aiheeseen: TV-sarjat
12.10.2015 21:38 #138

Ite nyt oon kattonu tota Salem - sarjaa joka tässä kuussa alkaa/alkoi myös Netflixissä. Ihan jees... vähän välillä jopa ällö :D Kertoo siis noidista ja noitavainoista. Siihen on vissiin kolmas kausi tulossa jenkeissä.

Ja G.R.R. Martinin toinen kirjasarja on tulossa tv-ruuduille. Kertoo siis ihmissusista. Maltan tuskin odottaa! :P Tarinoiden teossa on ollut myös mukana mm. Stephen King.

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

04.11.2015 13:14 #139

The Last Kingdomiin liittyen Bernard Cornwellin toinen kirjasarja The Warlord Chronicles saattaa kääntyä tv-sarjaksi. Kuningas Arthurin tarua käsittelevän trilogian avausosa on suomennettu nimellä Talvikuningas.

Eilen uutisoitiin , että Philip Pullmanin Universumien tomu -trilogiasta on suunnitteilla BBC:n tv-sovitus. Kahdeksanjaksoinen avauskausi pohjautuisi ensimmäiseen kirjaan Kultainen kompassi. Seuraan erittäin kiinnostuneena hankkeen etenemistä.

Olen katsellut HBO Nordicilta tv-sarjaa Dominion, jota ei ole esitetty Suomen televisiossa. Palvelu näytti kesällä/alkusyksystä toisen kauden melkein jenkkitahtiin. Minusta eka kausi ei vielä ollut erityisen hyvä, vaikka viihdyttävää katsottavaa. Toisella kaudella taso nousi selvästi. Yllätys oli suuri, kun näin uutisen sarjan lakkauttamisesta. Muutamaan vuoteen mikään cancelointi ei ole harmittanut yhtä paljon. Tarina jäi täysin auki, ja toisen kauden päätösjaksossa pohjustettiin vahvasti seuraavan tuotantokauden tapahtumia.

En edes tiennyt, että Dominion oli lopettamisuhan alla. Luin vähän ennen ilmoitusta sarjan pomon haastattelun, jossa tämä vihjaili kolmannen kauden juonenkäänteistä. Eihän lakkauttaminen olisi samalla tavalla harmittanut, jos tarina olisi saanut kakkoskauden lopussa jonkinlaisen päätöksen. Dominion pohjautuu Legion-nimiseen heikkoon elokuvaan vuodelta 2010.

04.11.2015 15:27 #140

Jussi, pidempään mietityttänyt kysymys, miten jaksat katsoa kokonaisia kausia noita sarjoja jotka on "ihan ok" ja sitten vielä toista perään?? Itseä hajottaa jo jos hyvässäkin sarjassa on vaikka kaksi heikompaa jaksoa putkeen.

Valvojat: RaccoonRasimus
LordStenhammar