TV-sarjat

05.11.2015 13:12 - 05.11.2015 13:53 #141 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat
Olen ilmaissut asian epäselvästi viesteissäni. Tv-sarjat, joita seuraan, ovat mielestäni hyviä.Dominionin eka kausi ei minusta ollut "erityisen hyvä", mutta kuitenkin hyvä. Vertasin todellisiin huippusarjoihin kuten vaikka Game of Thronesiin. En seuraa väkisin sellaisia ohjelmia, joista en pidä. Viime vuosina olen lopettanut useita sarjoja yhteen tai kahteen jaksoon. Esimerkiksi Falling Skies oli suosittu Amerikassa ja sitä kuvattiin viisi kautta. Itse katsoin kaksi ensimmäistä jaksoa, jotka olivat sellaista roskaa, että lopetin scifisarjan seuraamisen siihen. Olisihan taso voinut nousta vaikka kakkoskaudella, mutta en todellakaan halunnut jatkaa.

Mutta joo, jos kuulen luotettavasta lähteestä, että taso nousee selvästi ensimmäisten jaksojen jälkeen, niin voin katsella OK-tasoistakin sarjaa. Nuorempana minulla oli tapana seurata tällaisia pitempään, mutta koska nykyään tarjonta on niin runsasta paljolti suoratoistopalvelujen takia, olen paljon valikoivampi. En tiedä, jaksaisinko nykypäivänä katsoa Merlinin ekaa kautta (alkoi Subilla maaliskuussa 2011), joka oli viimeistä jaksoa lukuunottamatta melko kehno. Olisihan tarjonta jo 15 vuotta sitten ollut runsasta, jos olisin laittomasti netin kautta seurannut ohjelmia. Mutta en ole koskaan tällaista sarjojen warettamista harrastanut.

Ketjussa mainituista uutuussarjoista The Bastard Executioner ja The Shannara Chronicles saapuvat HBO Nordiciin! Executioner alkaa palvelussa 18. marraskuuta, Shannara "alkuvuonna 2016". Kirjoitin kesällä Turn-nimisestä historiallisesta sarjasta. Sen toinen kausi tuli nyt syksyllä katsottavaksi HBO:hon, mutta en ole vielä ehtinyt tarkistaa. Harmi, ettei The Last Kingdomin näkymisestä ole mitään tietoa, sillä se kiinnostaa tämän vuoden sarjauutuuksista kaikkein eniten. Myös The Expanse, joka starttaa Amerikassa 23. marraskuuta, olisi kiva saada suoratoistopalveluun. Susanna Clarken romaaniin pohjautuva minisarja Jonathan Strange & Mr Norrell on varmaankin mahdollista nähdä Yleltä joskus ensi vuonna.

Olen katsellut Eloonjääneiden kakkoskautta Maxilta neljä jaksoa. Taso on noussut selvästi, ja alan jo oikeastaan fanittaa sarjaa. Jos Risingissa on Kohde-sarjan seuraajia, niin kerrotaan heille, että odotettu neljäs tuotantokausi alkaa Subilla 5. tammikuuta. Tammikuussa kanavalla on myös luvassa uusi fantasiasarja Witches of East End, jota tehtiin kaksi kautta ennen cancelointia. Juonikuvaus:

Uusi yhdysvaltalainen kauhusarja sukeltaa noituuden maailmaan. Joanna Beauchamp (Julia Ormond) ja tämän aikuiset tyttäret Freya (Jenna Dewan Tatum) ja Ingrid (Rachel Boston) elävät rauhallista elämää pienessä North Hamptonin merenrantakaupungissa. Tietämättään molemmat tyttäristä kantavat kuitenkin suvussa periytyvää noitageeniä. Toisen tyttäristä kihlautuessa käynnistyy tapahtumien ketju, joka saa perheen tietoiseksi voimistaan.

Viimeksi muokattu: 05.11.2015 13:53 Jussi.

• kyty
26.11.2015 23:37 - 26.11.2015 23:37 #142 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa TV-sarjat
Jonathan Strange & Mr Norrell vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Pidin kirjasta todella paljon, sen puutteista huolimatta. Pitäisi kai laittaa Ylelle ohjelmatoivetta, vaikka BBC:n sarjoilla on hyvät mahdollisuudet päätyä sinne joka tapauksessa. Voi tietysti olla, että sarja päätyy vain Areena-levitykseen, ja koska se on fantasiaa joka ei perustu mihinkään suuren yleisön tuntemaan kirjaan, sillä on myös vaarana jäädä hieman piiloon. Sarja on saanut hyviä arvosteluja, joten toivottavasti niin ei käy.

Tuo Universumien tomu-trilogian sovitus kuulostaa myös mielenkiintoiselta. Eikä oikeastaan yllättävältä. Elokuva oli niin iso pettymys, että oli varmasti vain ajan kysymys että joku muu yrittää tehdä uuden version. Ja koska tuottajana on jälleen BBC, rohkenen toivoa että tällä kertaa on panostettu muuhunkin kuin kiiltävään ulkoasuun. Ja jos Pullmankin on mukana...
Viimeksi muokattu: 26.11.2015 23:37 kyty.

27.11.2015 00:59 - 16.01.2016 13:56 #143 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat

Jussi kirjoitti: Innostuin muuten viime syksynä komediasarjasta Community, johon jäin täysin koukkuun. Katsoin muutaman kuukauden sisällä kaikki Viaplaystä löytyvät neljä kautta.

Nyt myös viitoskausi ilmaantui Viaplayhin, ja katselen sitä parhaillaan. Olen taas koukussa. Meneeköhän vuosi siihen, että saamme kuudennenkin kauden suoratoistopalveluun?

Jussi kirjoitti: Ketjussa mainituista uutuussarjoista The Bastard Executioner ja The Shannara Chronicles saapuvat HBO Nordiciin! Executioner alkaa palvelussa 18. marraskuuta

Samana päivänä, kun The Bastard Executionerin eka kausi ilmaantui HBO Nordiciin, uutisoitiin sarjan lakkauttamisesta liian huonojen katsojalukujen takia. En sitten ole viitsinyt tarkistaa avausjaksoa.

Jussi kirjoitti: Olen katsellut Eloonjääneiden kakkoskautta Maxilta neljä jaksoa. Taso on noussut selvästi, ja alan jo oikeastaan fanittaa sarjaa.

Nyt minulla on takana kahdeksan jaksoa eli puolet kaudesta. Olen virallisesti Eloonjääneet-fani... Kolmas tuotantokausi alkaa Amerikassa 21. tammikuuta, Suomen teeveessä toivottavasti joskus.

kyty kirjoitti: Pitäisi kai laittaa Ylelle ohjelmatoivetta, vaikka BBC:n sarjoilla on hyvät mahdollisuudet päätyä sinne joka tapauksessa. Voi tietysti olla, että sarja päätyy vain Areena-levitykseen, ja koska se on fantasiaa joka ei perustu mihinkään suuren yleisön tuntemaan kirjaan, sillä on myös vaarana jäädä hieman piiloon.

Suomessa suuri yleisö ei varmasti ole kuullut Jonathan Strange & herra Norrellista, mutta Britanniassa kirja osoittautui menestykseksi. Ensimmäisen vuoden sisällä julkaisusta Clarken romaania myytiin yli miljoona kappaletta. Yle on tosiaan erikoistunut BBC:n sarjojen näyttämiseen maassamme. Ensi vuoden syksyllä TV1:llä on luvassa epookkidraama Poldark, jota on kutsuttu "uudeksi Downton Abbeyksi".

Quantico-niminen jännityssarja alkoi Yhdysvalloissa syyskuussa ja osoittautui heti hitiksi. Nelosella se käynnistyy 6. tammikuuta, tässä esittelyteksti:

Sarjassa seurataan nuoria kokelaita, jotka saapuvat FBI:n koulutuskeskukseen Virginian Quanticoon. Koulutukseen valitut ovat älykkäitä, vahvoja ja heidän taustansa ovat tarkoin tutkittu. Miten on kuitenkin mahdollista, että erästä koulutukseen valittua henkilöä aletaan epäillä suurimman terrori-iskun suunnittelusta New Yorkiin sitten WTC-iskujen?

Jos puhutaan muista ensi kevään sarjoista Suomen televisiossa, niin Vampyyrien sukua (The Originals) toinen kausi starttaa Subilla 19. helmikuuta. The Walking Deadin mainoskatkoilla Fox-kanava rummuttaa jatkuvasti Robert Kirkmanin uutta kauhusarjaa Outcast, joka saa maailmanlaajuisen ensi-illan maaliskuussa. Uutuussarja Limitless alkaa Subilla 24. helmikuuta. Quanticon tapaan tämäkin käynnistyi USAssa syyskuussa ja kerää Atlantin takana hyviä katsojalukuja. Juoniselostus:

Uusi amerikkalainen jännityssarja on jatkoa samannimiselle menestyselokuvalle. Brian Finchin (Jake McDorman) elämä junnaa paikallaan, kunnes hän tutustuu lääkkeeseen, joka tehostaa käyttäjänsä aivotoimintaa. Aineen avulla Brian muuttuu huippuälykkääksi ja päättää käyttää uusia kykyjään FBI-agentti Rebecca Harriksen (Jennifer Carpenter) auttamiseen. Brian tutustuu myös mystiseen senaattoriin (Bradley Cooper), joka tuntee lääkkeen ja sen sivuvaikutukset perin pohjin.

Viimeksi muokattu: 16.01.2016 13:56 Jussi.

28.11.2015 01:29 #144 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa TV-sarjat
Facebookissa kiersi linkki kiinnostavaan uutiseen. www.outerplaces.com/science-fiction/item...dapted-into-tv-shows Toivottavasti mahdollisimman moni noista menestyisi hyvin.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Jussi

• tpi hahmo
  • tpi
    Mekaanikko
30.11.2015 05:57 #145 : tpi
Vastaus käyttäjältä tpi aiheessa TV-sarjat
Aika monta SyFy-kanavan tuottamaa. Onko tuo syfilis tuottanut yhtään sarjaa, joka olisi yltänyt keskinkertaisuutta korkeammalle?

01.12.2015 20:14 #146 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa TV-sarjat
The Walking Dead jäi uusimman jaksonsa jälkeen tauolle ja palaa ruutuihin joskus ensi vuoden puolella. Tämä kuudes kausi on ollut ylivoimaisesti sarjan historian huonoin ja siksi tuntuukin, että jos olisin järkevä, jättäisin sarjan seuraamisen tähän. Mutta koska koska olen katsonut uskollisesti kaikki jaksot tähän saakka, en suostu jättämään leikkiä kesken. Sen verran sarja kuitenkin kiinnostaa, että haluan tietää, miten kaikki lopulta päättyy. Siihen voi mennä reilustikin aikaa, koska sarjaa (ja sarjakuvaa) on kuulemma tarkoitus jatkaa niin pitkään kuin kysyntää riittää.

Sarja oli ihan kelvollinen siihen asti, kun Kuvernööri oli vielä mukana kuvioissa. Viides ja tämä nykyinen kuudes kausi ovat kuitenkin olleet aivan hukassa sen suhteen, mikä juonen fokus oikein on. Jaksot koostuvat lähinnä epämääräisestä sekoilusta, jossa hahmot vain hengailevat keskenään ilman, että mitään merkittävää tapahtuu. Dialogi on myös muuttunut huomattavasti kömpelömmäksi, kun kenelläkään ei tunnut olevan mitään järkevää sanottavaa. Miksi sarjakuvan hyviä keskusteluita ei hyödynnetä tv-sarjassa ollenkaan?

Superheroes are real when they're drawn in ink.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
01.12.2015 21:00 - 01.12.2015 21:03 #147 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa TV-sarjat
Samat fiiliksen Walking Deadin suhteen, ihan joka asiassa (kuvernöörijaksot olivat parasta, muu sitten vaihdellut ihan kivan ja skeidan välillä). Sarja on jo pitkään toistanut yhtä ja samaa kaavaa: porukka löytää jonkin uuden turvasataman, ehkä tutustuu joihinkin uusiin sympaattisiin ihmisiin, jossain välissä turvasatamaan hyökätään pahisten toimesta, sitä seuraa zombi-invaasio, suurin usa uusista joukon jäsenistä saa surmansa, kausi loppuu ja uusi kausi aloittaa uuden syklin. Olisin niin kovasti toivonut, että olisivat rikkoneet tällä kertaa kaavaa antamalla kotileikin tässä uudessa kaupungissa jatkua ikuisuuksiin vastoinkäymisistä huolimatta (no, eihän sitä vielä tiedä, mutta pahalta näyttää). Se ei olisi ehkä parantanut tarinaa, mutta ainakin muuttanut sitä.

Doctor Who on saanut viime aikoina jäädä. Viime jakson tosin katsoin, ja totesin että vieläkin Clara on mukana ja vieläkin sarja on melko innotonta skeidaa verrattuna ekojen tuotantokausien viihdyttävään skeidaan. Unirähmähirviöitä? Mitä vit...?

Kun Viikingit jäi tauolle, ei olekaan enää mitään hyvää katsottavaa tv-sarjarintamalla. Se ei sentään ole heikentynyt pätkääkään, joten on peräti ainoa sarja jota jään odottelemaan takaisin.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 01.12.2015 21:03 Rasimus.

01.12.2015 21:03 #148 : Dinky Dee
Vastaus käyttäjältä Dinky Dee aiheessa TV-sarjat
Omaan makuun kauden ensimmäiset neljä jaksoa taasen olivat parasta Walking Deadia sitten kakkoskauden. Sitten palattiin siihen keskinkertaisuuteen suohon, jossa on tarvottu jo pidemmän aikaa. Todella paljon mahtuu kausiin sellaisia puhtaita täytejaksoja, joissa ei tapahdu mitään järkevää ja jotka eivät edistä tarinaakaan millään tapaa.

Yksi ongelmista omaan silmään oli se, kun kolmoskaudesta eteenpäin yhden kauden jaksomäärät nostettiin kuuteentoista. Kun yhdessä tuotantokaudessa alkaa olemaan lähes kaksikymmentä jaksoa tai jopa enemmän, niin silloin sarjan laatu tahtoo väistämättä kärsiä. Monet Yhdysvaltalaisten kaapelikanavien lippulaivasarjojen kaudet ovat yleensä 10-13 jakson pituisia ja tällöin yleensä se filler-tavara jää minimiin. Myös Frank Darabontin ja erityisesti Glen Mazzaran poisjäänti aikanaan laski sarjan tasoa huomattavasti.

Tällä hetkellä tv-sarjojen puolella ei seurannassa ole WD:n ohella kuin Homeland, Fargo ja Ash vs. Evil Dead. Erityisesti Fargo ja Ash ovat olleet aivan loistavia. Parasta TV:tä pitkiin aikoihin. :grin:

M-O-O-N, that spells 'Tom Cullen'. Laws, yes!

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
01.12.2015 21:11 #149 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa TV-sarjat
Jaksomäärä tosiaan vaikuttaa. Brittituotannoissa kymmenisen jaksoa per kausi on melkeinpä sääntö, ja ne parhaimmat sarjat ovat kanssa parhaimpia. Sitten toisaalta ne huonoimmat osaavat kanssa olla skeidaa, mutta mä vaan taidan nähdä niitä helpommin kuin isomman Jenkkilän pätkiä, jotka helpommin kanssa jäävät Jenkkilään.

Pahus. Fargon ja True Detectiven kakkoskaudet, Evil Dead -sarja jne. saavat kyllä harkitsemaan maksukanavien hankkimista...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

• Moonlord hahmo Kirjoittaja
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
03.12.2015 19:04 #150 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa TV-sarjat
Tuli katsottua Australian ja Puolan yhteistuotanto, eli nuortensarja nimeltä Spellbinder (1995) . Vaikka tässä oli tyypilliseen nuortensarjan tapaan jatkuvasti kaikenlaista pieniä typeryyksiä jotka vähän ärsyttivät tämä onnistui silti koukuttamaan. Varsinkin kun suuri osa jaksoista päättyi jonkinmoiseen cliffhangeriin.

Sarja kertoo nörttipojasta joka joutuu rinnakkaistodellisuuteen missä jotakuinkin keskiaikaista maailmaa hallitsevat Spellbinderit. Nämä ovat omineet tieteet kokonaan itselleen (pitäen muut tyhminä ja helposti hallittavina), ampuvat voima-asuillaan sähköisiä palloja ja lentelevät aluksillaan. Pojan kaverit puuhalievat tässä maailmassa koittaen saada kaverinsa ulos ja poika seikkailee Spellbinder-maailmassa siellä asuvan tytön kanssa. Seikkailua ja valtapolitiikkaa lapsellisesti kirjoitettuna mutta silti mielenkiintoisena pakkauksena.

Sarja löytyy Youtubesta jos jotakuta kiinnostaa. Nyt minulla on menossa kakkoskausi, uusilla hahmoilla ja tällä kertaa lohikäärmekuninkaan maailmassa, Spellbinder-maailmaa unohtamatta sillä ekan kauden pahis seikkailee tässäkin vaikka hahmot muuten ovatkin uusia. Vaikuttaa heikommalta.

08.12.2015 14:04 #151 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat
Spike TV -niminen amerikkalainen kanava ilmoitti eilen, että Kim Stanley Robinsonin Mars-trilogia kääntyy tv-sovitukseksi. Sarjan nimi on ensimmäisen kirjan malliin Red Mars. Kymmenen jakson mittainen avauskausi on virallisesti tilattu, ja tv-sarja aloittaa kanavalla tammikuussa 2017. Käsikirjoittajana toimii J. Michael Straczynski, jonka kädenjälkeä nähtiin tänä vuonna Netflixin hienossa sarjassa Sense8. Monet pitävät Robinsonin trilogiaa scifikirjallisuuden klassikkona, mutta minulta se on jäänyt lukematta, koska kirjoja ei ole koskaan suomennettu.

Upean Black Sailsin kolmas kausi starttaa HBO Nordicilla 24. tammikuuta. Tämä on yksi alkuvuoden kohokohdista. Jos foorumilla on minun lisäksi muita Holmes NYC:n (Elementary) ystäviä, niin kerrotaan heille, että odotettu neljäs tuotantokausi käynnistyy Nelosella 13. tammikuuta.

Rasimus kirjoitti: Fargon ja True Detectiven kakkoskaudet, Evil Dead -sarja jne. saavat kyllä harkitsemaan maksukanavien hankkimista...

Nelonen tiedotti , että Fargon kakkoskausi näytetään keväällä Herolla. True Detectiven toinen kausi alkaa Ylellä 5. maaliskuuta.

08.12.2015 23:39 #152 : Dinky Dee
Vastaus käyttäjältä Dinky Dee aiheessa TV-sarjat
True Detectiven ykköskausi jäi ainakin omassa tv-historiassa yhdeksi kaikkien aikojen sarjoista. Täysin poikkeuksellista televisiota.

Moni ykköskauden tekijä pysyi mukana kuvioissa kakkoskaudellakin ja tästä syystä odotuksetkin olivat valtavat. Onkin vaikea ymmärtää, että miten niin huikean kauden jälkeen kakkoskausi saattoi olla niin valtava mahalasku. Kaikki edellytykset hyvään kauteen oli. Jo se, että tekijät eivät suostuneet siihen yleiseen muottiin, että yksi tuotantokausi/vuosi, antoi luvan odottaa jotain mahtavaa. Mm. käsikirjoittamiseen haluttiin käyttää niin kauan aikaa kuin se vaatii.

Välillä teki mieli jopa jättää katsominen kesken, kun niin sekavaksi meno äityi ja äkkiseltään ei tulekaan mieleen muita sarjoja, joiden tuotantokausien välillä olisi niin räikeä tasoero.

Ehkä yksi menestyksen avain ykköskaudessa olikin se, että koko kauden ajan ohjaajana kuin myös käsikirjoittajana pysyivät samat henkilöt. Ja vetiväthän McConaughey ja Harrelson aivan huikeat roolisuoritukset.

M-O-O-N, that spells 'Tom Cullen'. Laws, yes!

09.12.2015 19:07 - 09.12.2015 19:08 #153 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat
Salaisten kansioiden uudet jaksot, jotka alkavat USAn tv:ssä 24. tammikuuta, nähdään Suomessa Foxilla. Kanava on myös hankkinut amerikkalaisia uutuussarjoja kuten kauhukomedian Scream Queens. Kannattaa lukea koko tiedote:
www.foxtv.fi/news/fox-on-foximpi-kuin-koskaan

Se kyllä harmittaa vieläkin raskaasti, että Fox lopetti S.H.I.E.L.D.-agenttien esittämisen toisen kauden jälkeen, vaikka se näytti sarjaa viime keväällä melkein jenkkitahtiin.
Viimeksi muokattu: 09.12.2015 19:08 Jussi.

12.12.2015 13:14 - 16.12.2015 12:01 #154 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat
Edelliseen viestiin liittyen: The X-Filesin uusi kausi alkaa Suomen Foxilla 26. tammikuuta, kaksi päivää Amerikkaa jäljessä.

Jos jotkut seuraavat Game of Thronesia Ylen tahtiin, niin heille tiedoksi, että viitoskausi starttaa TV2:lla 11. tammikuuta. Silloin nähdään putkeen kauden viisi ensimmäistä jaksoa.

The Last Kingdomista on tilattu toinen tuotantokausi! Wertzone-blogin mukaan kausi pohjautuu kirjoihin Pohjoisen valtiaat ja Miekkojen laulu. TLK on kerännyt seuraamissani paikoissa todella myönteisiä arvioita, ja sitä on väitetty jopa Viikinkejä paremmaksi sarjaksi. Kovasti tekee mieli nähdä, mutta en aio sortua laittomuuksiin. Koska kyseessä on BBC:n sarja, niin voisi kuvitella, että Yle näyttää tämän vaikka ensi syksynä.

Rikossarja Legends, jonka pääosassa on Sean Bean, aloittaa MTV3:lla 11. tammikuuta. Yhdysvalloissa sarjasta pyörii parhaillaan toinen kausi. Ihan Beanin takia täytyy tarkistaa avausjakso... Juonikuvaus:

Martin Odum (Sean Bean) on peitetehtäviin erikoistunut FBI-agentti, jolla on ainutlaatuinen lahja muuntautua täysin eri ihmiseksi kutakin työtehtävää varten. Hän on esittänyt puoli vuotta työtöntä insinööriä, joka on liittynyt äärioikeistolaiseen terrorijärjestöön. Yllättäen häntä lähestyy salaperäinen muukalainen, joka väittää, että Martin Odum ei ole hänen todellinen identiteettinsä. Amerikkalainen rikosdraama.

EDIT: 15. joulukuuta uutisoitiin , että Legends on canceloitu.
Viimeksi muokattu: 16.12.2015 12:01 Jussi.

• Moonlord hahmo Kirjoittaja
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
14.12.2015 10:27 #155 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa TV-sarjat
Jussi kirjoitti:

Kim Stanley Robinsonin Mars-trilogia kääntyy tv-sovitukseksi

Tässäpä oli hieno uutinen. Kun joskus aikoinaan mietin mistä haluaisin tv-sarjan niin tämä nousi ideoiden kärkijoukkoon. Mars-trilogia on aivan definitiivinen kuvaus terraformauksesta. Kirjojen lukemisen jälkeen ei ole juurikaan enää tullut eri dokkareissa tai muualla enää uutta juttua vastaan tästä aiheesta. Kirjana tarina oli paikoitellen tylsä, koska Kim Stanley Robinson tykkäsi jaaritella välillä kaikenlaista, ja minulla kesti joidenkin osien lukemisessa jopa puolikin vuotta, mutta kaiketi ne osaavat kirjoittaa tv-sarjan jaksot mielenkiintoisemmin. Juoni on niin massiivinen ja sijoittuu pitkälle ajanjaksolle että elokuvaan tätä ei saisi mahdutettua onnistuneesti, mutta lienee tv-sarjana hyvä.

14.12.2015 12:08 #156 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat
Ketjussa oli aiemmin keskustelua Wayward Pines -sarjasta. Viime viikolla Fox tilasi toisen tuotantokauden. Tämä on hyvä uutinen, sillä ihan pidin scifisarjasta, erityisesti kauden loppupuolesta. Varmaan Suomen Fox näyttää kakkoskauden ensi kesänä. Jaksoja tulee olemaan kymmenen kappaletta.

Syfyn kolmiosainen minisarja Childhood's End, joka on sovitus Arthur C. Clarken klassikosta Lapsuuden loppu, alkaa Amerikan teeveessä tänään.

Vuosi sitten Syfyn toinen scifi-minisarja Ascension tuli nopeasti HBO Nordiciin (en ole katsonut). Toivottavasti nyt käy samoin.

• Q_Black hahmo
  • Q_Black
22.12.2015 14:17 #157 : Q_Black
Vastaus käyttäjältä Q_Black aiheessa TV-sarjat
Musta on tullut aika vaativa sarjojen suhteen. Harva kolahtaa. Aloitan aina katsomaan kaikkia sarjoja, mutta sitten ne jää kesken, tullut huomattua monen sarjan kohdalla. Game of Thronesia odotellessa on tullut hurahdettua pariin ihan käsittämättömän hyvään hömppäsarjaan:

Salem - kertoo Salemin noidista. Hiukan raakuuttakin sisältävä sarja ei sovi perheen pienimmille, mutta kyllä siihen vaan koukuttui kun pari jaksoa oli katsonut. Nyt on sitten tahkottu kaksi kautta ja ilmeisesti kolmas on tulossa joten sitä odotellessa sitten!

iZombie - samannimiseen sarjakuvaan perustuva hiukan komediallinen rikosdraamasarja. Pääosissa zombieksi muuttunut Liv, joka auttaa etsivää ratkaisemaan murhia syömällä uhrien aivoja ja saamalla heidän muistojaan itselleen. En tiiä, koukuttava! Kakkoskausi on nyt tauolla tammikuulle ja jatkuu sitten. Miten tässä jaksaa :D

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

31.12.2015 20:38 - 01.01.2016 00:52 #158 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat
Viikinkien neloskausi käynnistyy Yhdysvalloissa 18. helmikuuta. Vielä ei ole kerrottu, miten nopeasti uudet jaksot tulevat HBO Nordiciin, mutta helmikuuksi ne on luvattu. Äskettäin uutisoitiin , että tuotantokausi on 20 jakson mittainen, eli kaksi kertaa pidempi kuin edelliset. Toisaalta kausi on pilkottu kahteen osaan, ja viimeiset kymmenen jaksoa nähdään vasta loppuvuodesta.

Yle on hankkinut oikeudet mielenkiintoiseen amerikkalaiseen uutuussarjaan: Mr. Robot alkaa TV2:lla 13. tammikuuta klo 21. Ensimmäinen kausi sai juuri kolme Golden Globe -ehdokkuutta, mm. parhaan draamasarjan ja parhaan miespääosan, ja toinen tuotantokausi on tulossa. Odotan kiinnostuneena.

New Yorkiin sijoittuvan trillerin Elliot on huipputason ohjelmoija kyberturvallisuusfirmassa päivisin. Öisin hän käräyttää vilppiä harjoittavia yrityksiä. Nyt hänen taitonsa on noteerattu...

True Detective -sarjan tuottajan uusi trilleri kuvaa dystopiaa, jossa huippuälystä ja teknologiasta on tullut ihmiskunnan ylin ystävä ja samalla vaarallisin vihollinen. Ne jotka hallitsevat virtuaalimaailman, hallitsevat myös reaalimaailmaa. Missä kulkee oikean ja väärän raja, jos sinulla on äkkiä rajattomat vaikutusmahdollisuudet mutta myös vastuu tekemistäsi valinnoista? Pääosissa: Rami Malek, Christian Slater, Portia Douybleday, Carly Chaikin ja Martin Wallström.

EDIT: The Expanse -sarjasta on tilattu toinen kausi.
Viimeksi muokattu: 01.01.2016 00:52 Jussi.

06.01.2016 21:37 - 06.01.2016 23:51 #159 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa TV-sarjat
Sain katsottua Boardwalk Empiren loppuun. Tällä viidennellä eli viimeisellä kaudella väkeä pistettiin kylmäksi ennätysmäärä, joten jokaista hengissä selvinnyttä voi pitää jonkinlaisena voittajana. Sarja päättyi kuitenkin varsin traagisissa tunnelmissa, sillä yksikään hahmo ei tainnut kokea onnellista loppua. Mutta sellaista se gangsterien elämä on. Kokonaisuutena sarja oli varmaa HBO-laatua ja tuotantoarvoiltaan aivan täyttä kultaa. Vaikka Boardwalk ei ollut mitään kevyttä kamaa, siinä oli minulle oma ainutlaatuisen rentouttava vaikutuksensa. Parhaimmillaan sarja olikin aamuisin kahvin kanssa nautittuna. Viisi kautta oli sarjalle oikein hyvä mitta, sillä turhan venytyksen makua ei päässyt ilmaantumaan.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 06.01.2016 23:51 Mustelmann.

07.01.2016 23:22 - 12.01.2016 11:46 #160 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat
Viikinkien neloskaudesta on saatavilla uusi traileri:

Arrow'n toinen spin-off-sarja Legends of Tomorrow alkaa Amerikassa 21. tammikuuta. Flashiä ei ole saatu Suomen televisioon, ehkä sitten tämä?

Viimeksi muokattu: 12.01.2016 11:46 Jussi. Syy: Vaihdoin poistetun videon toimivaan.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Darkki

Valvojat: RaccoonRasimus