TV-sarjat

15.01.2016 15:00 #161

Huomasin, että Heroes Reborn on ilmaantunut Viaplayhin . Täytyykin tarkistaa, miten hyvästä sarjasta on kyse. Tykkäsin alkuperäisetä Heroesista, jota seurasin aikoinaan MTV3:lta ja Subilta, vaikka taso laski myöhemmillä kausilla. Viaplaystä löytyy tällä hetkellä 10 jaksoa - tuotantokauden pituus on 13 jaksoa.

Isänmaan puolesta -sarjaa (Homeland) seuraavat ilahtunevat tiedosta, että uusi viitoskausi aloittaa MTV3:lla 20. maaliskuuta. Joulukuussa uutisoitiin, että kuudes kausi on jo virallisesti tilattu.

Jussi kirjoitti: Pidin valtavasti Penny Dreadfulin kakkoskaudesta, jonka katsoin HBO Nordicista. Taso nousi jo ennestään hyvän avauskauden jälkeen.

Penny Dreadfulin toinen kausi käynnistyy Subilla 13. huhtikuuta. Kannattaa ehdottomasti katsoa, sillä tästä ei tv-sarja oikein paremmaksi voi mennä. Itse odottelen malttamattomana kolmannen kauden alkamista. Amerikan televisiossa se starttaa 1. toukokuuta, ja HBO Nordicissa toivottavasti heti seuraavana päivänä.

Jussi kirjoitti: Viikinkien neloskausi käynnistyy Yhdysvalloissa 18. helmikuuta. Vielä ei ole kerrottu, miten nopeasti uudet jaksot tulevat HBO Nordiciin

Nyt selvisi, että uusi kausi alkaa HBO:ssa 19. helmikuuta.

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: TV-sarjat
20.01.2016 12:56 #162

Aloitin katsomaan norjalaista 10-osaista minisarjaa Miehitetty . Norja on aikeissa lopettaa öljyntuotannon ja siirtyä saasteettomaan torium-voimaan, mistä EU ja Venäjä eivät oikein tykkää. Venäjä vastaa miehittämällä Norjan.

Vasta kaksi osaa on esitetty suomessa tähän mennessä ja MTV3 Katsomossa on toinen jakso vielä katsottavana, että vielä ehtii mukaan jos missasi alun. Toistaiseksi taso ei ole ollut huimaava mutta aihe ainakin on mielenkiintoinen. Norjalaisilla on hyvin muistissa miehitys toisen maailmansodan aikana ja mielenkiintoista katsoa kuinka sitä traumaa käsitellään tässä sarjassa.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
20.01.2016 23:23 #163

Rooman blu-ray-boksi tuli viimein korkattua ja eka kausi onkin jo melkein katsottu. Sarja jäi aikanaan kokonaan väliin, joten sivistyksessäni on ollut varsin huomattava aukko. Onhan tuo aivan ainutlaatuinen sarja, kaikki näyttää niin julmetun isolta ja hienolta, ettei vastaavaa massiivisuutta ole tullut juuri vastaan. Game of Thrones taitaa olla ainoa sarja, jonka visuaalisuus ja yleinen mittaluokkka on samaa tasoa Rooman kanssa. HBO-sarjat tosin ovat muutenkin tuotantoarvoiltaan hieman normisalkkareita korkeammat. Toki myös muut tavaramerkit ovat mukana, eli verta ja tissejä on runsaasti tarjolla. Outoa, että jännitän monien hahmojen kohtaloa, vaikka historia spoilaakin, miten useimmille tulee lopulta käymään.

I'm just a normal everyday pervert.

20.01.2016 23:44 #164

Richard Morganin upea scifiromaani Muuntohiili kääntyy Netflixin sarjaksi!

Jussi kirjoitti: Itse odottelen malttamattomana kolmannen kauden alkamista. Amerikan televisiossa se starttaa 1. toukokuuta, ja HBO Nordicissa toivottavasti heti seuraavana päivänä.

HBO vahvisti tänään, että Penny Dreadfulin kolmoskausi tosiaan alkaa palvelussa 2. toukokuuta.

Fear the Walking Deadinin kakkoskausi käynnistyy HBO Nordicissa 11. huhtikuuta. Ykköskautta ei ole vielä näytetty Suomen televisiossa. Toinen kausi on aiempaa pidempi: 15 jaksoa. Seitsemän ensimmäistä episodia näytetään keväällä, loput kahdeksan joskus myöhemmin tänä vuonna.

21.01.2016 15:21 #165

Mä suhtauduin ideana Gothamiin vähän nihkeästi. Tuli sellaiset Smallville-vibat, vaikka ei Smallvillekään mikään umpipaska sarja ollut. Sen sijaan kun katsoin neljä ekaa jaksoa "jostain", olin myyty ja päädyin ostamaan ekan tuotantokauden dvd:nä Discshopin joulualesta.

Pidän sarjaa tällä hetkellä enemmänkin kuvauksena Pingviinin noususta Gothamin rikoskuninkaaksi, joten erikoisesti Bruce Wayne -kakara on sarjan turhin hahmo ja sivujuonne. En yhtään jäisi kaipaamaan jos Bruce leikattaisiin pois, sillä kauden puoleen väliin mennessä tällä ja Waynejen murhamysteerillä ei ole ollut mitään juonellista merkitystä muulle sarjalle. Mutta siitä syntyisi toki looginen ongelma: Gotham City ilman viittaustakaan (tulevaan) Batmaniin?

26.01.2016 21:06 #166

Katsoin eilen Maxin ohjelmakirjastosta Eloonjääneiden kakkoskauden päätösjakson. Scifisarja nousi suosikkieni joukkoon ja onnistui kauden aikana jatkuvasti yllättämään. Pari kertaa jopa ajattelin: "Eihän näin voi tapahtua!", mutta tapahtui kuitenkin. Eloonjääneet osoittaa, että kaapelitelevision ulkopuolellakin Amerikassa osataan tehdä todellista laatudraamaa. Koko toisen kauden teemaksi voisi nostaa kahden päähenkilön keskustelun viimeisen jakson lopusta:

- I tried, I tried to be the good guy.
- Maybe there are no good guys.

Fox julkisti tiedotteen kevään ohjelmatarjonnasta. Ketjussa mainitsemani Outcast on lykkääntynyt kesälle. Scream Queens aloittaa kanavalla 17. maaliskuuta. Ensimmäinen maaliskuuta käynnistyy uusi scifisarja Minority Report:

Minority Report jatkaa vuonna 2002 ilmestyneen, Tom Cruisen tähdittämän samannimisen elokuvan tarinaa 11 vuotta myöhemmin. Rikoksia ehkäisevä yksikkö on lakkautettu, ja murhia ennustaneet ovat päässeet vapauteen. Yksi heistä on Dash (Stark Sands), joka päätyy auttamaan etsivä Lara Vegaa (Meagan Good) ehkäisemään ja ratkaisemaan tulevaisuudessa tapahtuvat rikokset. Sarjassa nähdään myös That 70s Show’sta tuttu Wilmer Valderrama.

Scifiuutuus Second Chance starttasi Amerikan teeveessä pari viikkoa sitten. Suomen Foxilla se alkaa toukokuussa. Sarjan alkuperäinen nimi oli "The Frankenstein Code", mutta se vaihdettiin. Esittelyteksti:

Eläkkeellä oleva sheriffi Jimmy Pritchard ammutaan ryöstön yhteydessä. Goodwinin tiedenerokaksoset herättävät Pritchardin eloon nuoren miehen kehoon, antaen hänelle mahdollisuuden korjata elämässään tekemät virheet. Sarjan pääosassa on muun muassa True Blood –sarjassa nähty Robert Kazinsky.

Aion tarkistaa TV5:llä 9. helmikuuta aloittavan Vallan suhteet -jännityssarjan (State of Affairs) avausjakson. Pääosassa nähdään Katherine Heigl.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
01.02.2016 18:48 #167

Katsoin Rooma-sarjan loppuun blu-reiskana. Taattua HBO-laatuahan tuo oli, vaivaisen kahden kauden mittakin oli oikeastaan ihan sopiva, kun juonikuviot saatiin viimeisteltyä asiallisesti. Tosin viimeistelytyyli oli melko samanlainen kuin Boardwalk Empiressä, eli loppuratkaisuun mennessä melkein kaikki olivat kuolleet muutaman tärkeimmän hahmon selvitessä maaliviivalle asti.

Sitä jäin vähän harmittelemaan, että kunnon taistelukohtauksia oli todella vähän. Isompien sotajoukkojen kahinoitakin oli mukana vain yksi, joka sekin oli kohtauksena aivan liian lyhyt, jotta olisin ehtinyt mehustella sitä tarpeeksi. Noh, HBO:n toinen olennainen osaamisalue eli paneminen oli kuitenkin hoidettu asianmukaisella pieteetillä.

Marcus Antonius oli varmaankin suosikkihahmoni. Hän oli yhtäaikaa ylimielisen ärsyttävä, mutta myös sympaattisen rempseä persoonallisuus. James Purefoy näytteli häntä sen verran erinomaisesti, että nyt tekee mieli tarkistaa muita miehen roolitöitä. Solomon Kane ja Ironclad ovat niistä ennestään tuttuja, molemmat voisi hyvin katsoa uudelleenkin.

I'm just a normal everyday pervert.

07.02.2016 17:59 #168

Kuvittelenko vain, vai onko päällä jokin kuiva kausi tv-sarjoissa? Maksukanavien ulkopuolella siis... Muistelen kuulleeni, että sentään True Detectiven toinen kausi alkaisi kohta YLE:ltä, mutta en tiedä varmasti enkä jaksa googlettaa.

Silicon Valley:tä olen katsonut jonkin verran. En oikein osaa sanoa onko se nyt niiiiin hyvä sarja, mutta sen verran olen jäänyt koukkuun että joka jakso on katsottu. Softabusiness itsessään on työn puolesta tuttua, mutta tuollainen teknohuuma, mitä sarja lähinnä käsittelee, lienee enemmän jenkkijuttu. Ainakaan "innovatiivisessa it-startup-firmassa" työskentelevä kaveri ei ole myöntänyt touhun muistuttavan edes etäisesti sarjaa täällä Suomessa, mutta ollaan yhdessä kyllä voitu uskoa, että 2000-luvun teknokuplan yhteydessä se olikin tuollaista pelleilyä.

Gotham, josta puhuin pari viestiä takaperin, oli mainiota tavaraa ekan tuotantokauden alkupuoliskon verran, sen jälkeen alkoi vähän tuntua yhdentekevältä "mitäs nyt seuraavaksi tehtäisiin" -touhulta. Loppujaksoissa Fish Mooneyn seikkailut alkoivat tuntua jo vähän yliampuvilta, ja vika jakso töksähti pahasti siinä mielessä, että vedettiin stetsonista cliffhangeri, joka ei edes tuntunut sopivan aikaisemmin nähtyyn: viimeksi kun Fish nähtiin, häntä ammuttiin vatsaan, nyt hän yht'äkkiä oli taas kunnossa ja hänellä oli uusi jengi kasassa jonka kanssa hän pelmahti juuri viime tingassa paikalle isoon tuotantokauden grand finaleen... Eeeh... Huonoa kerrontaa...

Emelie vastasi aiheeseen: TV-sarjat
08.02.2016 07:39 #169

Rasimus kirjoitti: Muistelen kuulleeni, että sentään True Detectiven toinen kausi alkaisi kohta YLE:ltä, mutta en tiedä varmasti enkä jaksa googlettaa.

Mä googletin mielenkiinnosta ja YLE:n sivut kertovat, että toinen kausi alkaa lauantaina 5.3. klo 21

10.02.2016 12:06 #170

Bryan Fuller on nimetty uuden Star Trek -sarjan showrunneriksi. Hyvä juttu, sillä tykkäsin kovasti miehen kahdesta aiemmasta sarjasta, Pushing Daisiesista ja Hannibalista.

Syfy-kanava tilasi toisen kauden The Magicians -sarjaa. Ennen kuin eka kausi tulee Suomessa katsottavaksi, täytyy lukea avausosa Lev Grossmanin trilogiasta, johon tv-sarja pohjautuu. Kun bestseller-kirja aikoinaan ilmestyi, olin varma, että se suomennetaan. The Magicians tuntui juuri sellaiselta teokselta, jota suomalaiset kustantajat eivät jätä välistä. Romaani myös käännettiin useille kielille, esimerkiksi ruotsiksi. Mutta olin väärässä, suomennosta ei koskaan tullut. Myös trilogian loput osat saivat ruotsinnokset.

Deborah Harknessin menestyskirja Lumottu (A Discovery of Witches) ja koko trilogia kääntyy mahdollisesti tv-sarjaksi.

Täältä löytyy vähän tietoa Wayward Pinesin toisen kauden juonesta.

Jussi kirjoitti: Arrow'n toinen spin-off-sarja Legends of Tomorrow alkaa Amerikassa 21. tammikuuta. Flashiä ei ole saatu Suomen televisioon, ehkä sitten tämä?

Netflix nappasi Suomen-oikeudet sarjaan. Legends of Tomorrow'n ensimmäiset jaksot ovat katsottavissa palvelussa.

punnort
punnort vastasi aiheeseen: TV-sarjat
17.02.2016 23:02 #171

Katson juuri Stargate Universea, ja tän käsikirjoittajalla ei ole hajuakaan, kuinka scifiä kuuluu käsikirjoittaa. Scifissä katsojan mielenkiintoa pidetään yllä sillä, että scifimaailmasta ja sen ihmeistä annetaan tipoittain lisää tietoa. Olen nyt katsonut neljä levyä, ja perusasetelman kuvaamisen jälkeen mitään uutta ja mielenkiintoista ei ole tullut. Sitä vastoin aikaa on käytetty aavikolla samoiluun,romahtavassa luolastossa sekoiluun ja yhdentekeviin valtataisteluihin päähenkilöporukân sisällä. Alienit ovat jääneet etäisiksi möröiksi, joista ei ole saatu juurikaan tietoa. Tää sarja, toisin kuin aiemmat Stargatet, on syvältä.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: TV-sarjat
18.02.2016 07:19 #172

Stargate Universe oli kyllä harvinaisen raskassoutuinen. Vasta toisen kauden loppupuoliskolla alkoi tarinaan tulla mielenkiintoista juttua.

Minuun iski Stargateista parhaiten ekan sarjan loppu, missä hihhulit lähtivät ristiretkelleen. Kait se tökki tällaista ateistia niin pahasti vastakarvaan, että siitä nousi pintaan (v)ihastuttavat fiilikset.

Tuli katsottua uuden Supergirl sarjan pilotti. En voi sanoa pitäneeni. Näyttelijävalinta oli mielestäni epäonnistunut. Päähenkilö oli nörtähtävä ja kömpelö hahmo joka yritti sopeutua uuteen rooliinsa supersankarina. Ei omannut juurikaan sellaista karismaa mitä tämä rooli olisi vaatinut. Esimerkiksi Smallville sarjassa tuo rooli oli muistaakseni hyvin täytetty ja omasi oikeanlaisen "partiotyttö" imagon. (Pitipä tarkistaa... Laura Vandervoort :heart: supertyttönä).

Sarja oli heikosti käsikirjoitettukin. Aika monihan Teräsmies tarinoista on kyllä ollut melko lapsellinen, joten periaatteessa tämänkin pitäisi sopia joukkoon. Pahiksina joukko "Phantom Zonelta" paenneita superrikollisia. Romantiikkaakin kaiketi luvassa kun supertyttö kuolaa karismaattisen Jimmy Olsonin perään (sarjakuvassa Olson ei kylläkään ollut karismaattinen, eikä musta). Työpaikan pomona Ally MacBealina tutuksi tullut Calista Flockhart, joka vetää tiukan pomon roolin naurettavuuksiin asti.

25.02.2016 22:16 #173

The Expansen eka kausi tuli Amerikassa päätökseen kuukauden alussa. Yhä odottelen, milloin Syfyn avaruusoopperasarjan näkee Suomessa. Luulisi, että jokin suoratoistopalveluista tarttuu siihen. Kausi ei yllättäen kattanutkaan kokonaan Leviathan Wakesin tapahtumia, vaan suunnilleen kaksi kolmasosaa romaanista. Katsojaluvut eivät olleet erityisen hyvät ja laskivat sarjan edetessä, mutta kuten kerroin ketjussa aiemmin, tilasi kanava silti toisen kauden. 13-jaksoinen kakkoskausi nähdään Syfyllä vasta alkuvuodesta 2017.

Olen katsonut HBO Nordicista puolet Black Sailsin kolmoskaudesta (eli viisi jaksoa). Mahtavaa seurattavaa jälleen kerran, Black Sails kuuluu minusta parhaiden nykyisten tv-sarjojen joukkoon. Nyt on keskitytty aiempaa enemmän "perinteiseen" merirosvoseikkailuun. Tämä saattaa nousta jopa kakkoskautta paremmaksi, mutta pitää katsoa aluksi kausi kokonaan.

Viestin lopuksi Penny Dreadfulin kolmoskauden tuore teaser-traileri:

03.03.2016 19:20 #174

Dan Simmonsin historiallinen kauhuromaani The Terror kääntyy tv-sarjaksi . Amerikkalainen AMC-kanava on tilannut kymmenjaksoisen avauskauden. Täytyy lukea bestseller-kirja ennen katsomista. Sarja debytoi AMC:llä joskus ensi vuonna.

Amerikkalaisessa Hulu-palvelussa pyörii parhaillaan kahdeksanosainen sarja 11.22.63. Tämä on sovitus Stephen Kingin samannimisestä romaanista . Nyt selvisi, että sarja aloittaa Suomen Foxilla 11. huhtikuuta! Tuleekin kiire lukea kirja... Traileri:

fi-fi.facebook.com/foxfinland/videos/10153950629752838/

06.03.2016 12:04 #175

Melkein missasin eilen True Detectiven toisen kauden alun YLE:llä...

Glaurung
Glaurung vastasi aiheeseen: TV-sarjat
06.03.2016 13:38 #176

Itse odotan kuumeisesti milloin Hannibal -sarjan päätös kausi alkaa. Olen nähnyt kauden englanniksi, mutta olisi ihan kiva katsoa myös suomeksi. Mads Mikkelsen sopii Hannibalin rooliin täydellisesti ja itse ainakin olen pitänyt enemmän tv- sarjasta kuin elokuvista, vaikka pidin niistäkin. Odotellessani uutta kautta olen katsellut Once Upon a Timea, jossa olen viimeinkin taas kärryillä. Sarja tekee uuden aluevaltauksen vierailemalla manalassa ja ainakin trailereiden perusteella hyviä katselu hetkiä on tulossa.

Diara
Diara vastasi aiheeseen: TV-sarjat
06.03.2016 14:03 #177

Rasimus kirjoitti: Kappas... Walking Dead on mennyt muuttamaan konseptiaan. Nykyinen turvapaikka on kokenut jo parikin katastrofia, ja Rickin poppoo yhä jaksaa asustella siellä ja tulevaisuus näyttää valoisemmalta! Yleensähän homma menee niin, että heti kun selviytyjät saavat edes pienen palan onnea ja pysyvyyttä, kaikki tuhoutuu ja nämä ovat taas tien päällä. En yhtään pane pahakseni sarjan leppymistä ja muuttumista saippuaoopperamaisemmaksi vähäksi aikaa.

Tämähän kuulostaa positiiviselta. Minulla jäi nimittäin Walking Dead kesken, kun en jaksanut sitä, miten koko ajan toistetaan tuota samaa kaavaa, että hetki ollaan turvassa ja sitten taas tien päällä. Kolme kautta tien päällä tarpomista riitti minulle. Muuten ihan viihdyttävä sarja, mutta kyllästytti se jatkuva samankaltaisuus, koko ajan tiesi, ettei se porukka kovin kauaa ehdi hengähtää. Ehkä nyt sarjalle voisi sitten antaa uuden mahdollisuuden.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

11.03.2016 23:41 #178

Ketjussa on keskusteltu uudesta Supergirl-sarjasta. Tällä viikolla kerrottiin , että toinen kausi on tilattu.

"Supergirl" continues to be well-received by critics; it hasa 97 percent rating on Rotten Tomatoes.

Maaliskuun aikana on muutenkin uutisoitu ahkerasti amerikkalaisten tv-kanavien sarjojen jatkumisesta. Erityisesti The CW kunnostautui tällä saralla. Seuraamistani sarjoista uudet kaudet saavat mm. Olipa kerran, S.H.I.E.L.D.-agentit, Quantico, Arrow, Vampyyripäiväkirjat, Vampyyrien sukua, Supernatural ja Eloonjääneet (jes!). Tai no SHIELDiä en ole voinut katsoa sen jälkeen, kun Suomen Fox lopetti menestyssarjan esittämisen. Vampyyrien suvusta (The Originals) on Subilla näytetty vain ykköskausi.

Kiinnostavia sarjoja, joita en ole nähnyt mutta jotka myös saavat jatkoa, ovat mm. Flash, Legends of Tomorrow ja iZombie.

Emelie vastasi aiheeseen: TV-sarjat
18.03.2016 10:04 #179

Olen viime aikoina uudelleen-katsellut pari erittäin hyvää mini tv-sarjaa, ja koska ne olivat niin hyviä, pakko hehkuttaa niistä tänne.

Jane Eyre (2006) , 4-osainen sarja

Kotiopettajattaren romaanista on tehty vaikka kuinka monta adaptaatiota, mutta tämä on minusta ehdottomasti paras. Ruth Wilson Jane Eyrena ja Toby Stephens Rochesterina ovat toimiva parivaljakko. Wilsonin Eyre on varmaan lähimpänä sitä mielikuvaa, joka minulla on hahmosta: ei kaunotar, mutta silti silmää miellyttävä, eikä ole ihan niin viaton tai naiivi kuin mitä joskus hänestä voisi kuvitella. Stephensin Rochester on sitten taas puolestaan juuri sopivan synkkämielinen ja karkea, mutta samalla vähän kuin huomaamattaan näyttää myös herkemmän puolensa. Tämä sarja toimii ehdottomasti juuri siitä syystä, että sen kantavat voimat, päänäyttelijät, ovat niin hyviä rooleissaan. Pidin myös sarjan värimaailmasta, joka oli pääosin harmaa muutamilla väriläiskillä. Kaikki oleelliset kirjan kohtaukset ovat mukana ja mustalaiskohtaus, joka minusta on tehty kirjassa hiukan heikosti, on tässä sarjassa paremmin toteutettu.

North and South (2004) , 4-osainen sarja

Toinen suosikkini historiallisista tv-sarjoista. Perustuu Elizabeth Gaskellin samannimiseen romaaniin. Tapahtumat sijoittuvat 1850-luvun Englantiin, jossa eteläisestä Englannista kotoisin oleva Margaret Hale muuttaa vanhempiensa kanssa pohjoiseen. Muutto on pienoinen kulttuurishokki perheelle ja pakkaa sekoittaa puuvillatehtaan omistaja, melkoisen synkkä John Thornton. Tässäkin romantiikka on oleellinen osa tarinaa, mutta se kulkee tarinassa mukana yhtenä juonikuviona, ei vain pelkkänä. Minusta tämä on mielenkiintoinen kuvaus 1850-luvun Englannista, luokkajaosta ja siitä, miltä elämä tuntui tuohon aikaan. Toki tämä on taas hyvin paljon puhtoisempaa ja suoraviivaisempaa kuin mitä se todennäköisesti olisi ollut tuolloin, mutta silti tässä on kiva fiilis. Taaskin värimaailma on erityisen silmää miellyttävä. Pohjoisesta on tehty synkkä, harmaa ja kylmän oloinen, kun taas etelä esitetään vihreänä ja paljon puhtoisempana. Tämä toimii hyvin myös siinä, että ymmärtää Halen perheen sopeutumisvaikeuksia.

Juonellisesti tarina on ilmeisesti hyvinkin lähellä alkuperäistä teosta (en ole lukenut, mutta pitäisi). Tarinan elementit toimivat hyvin, mutta tässäkin ehdottomasti parasta ovat näyttelijät. Brendan Coyle (Downton Abbeyn Bates) työläisenä, Sinéad Cusack John Thorntonin synkkänä äitinä, Daniela Denby-Ashe naiivina, mutta sympaattisena Margaret Halena ja Richard Armitage John Thorntonina. Se, mihin minä tällä katselukertaa kiinnitin eniten huomiota, oli Armitage, hänen eleensä ja ilmeensä. Aivan loistavaa näyttelyä, varsinkin viimeisessä kohtauksessa. Pienelläkin ilmeen muutoksella koko tunnelma muuttuu.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: TV-sarjat
18.03.2016 17:15 #180

Näin loman alkuun päätin heti katsastaa tämän Fox -kanavan Lucifer sarjan, joka perustuu siis Neil Gaimanin Sandman/Lucifer tuotantoon, jossa Lucifer on ottanut loparit Helvetistä ja omistaa LUX klubin Enkelten Kaupungissa. Eilisilta ja tämä iltapäivä tuli vietettyä sarjassa tähän mennessä ilmestyneiden kahdeksan jakson parissa ja...

Huonointa sarjassa on se, että tässä on kyseessä taas kerran yksi poliisisarja. Siis ihan oikeasi Lucifer on auttamassa poliisitutkimuksissa...? No, varsinainen auttamisenhaluhan tässä ei Luciferin puolelta ole varsinaisesti kyseessä, vaan herran Morningstaria kiehtoo/häiritsee LAPD:n murhaetsivän Chloe Deckerin (Naisetsivä, kyllä taas yksi klisee lisää) kyky vastustaa miehen charmia, joka on, pakko myöntää, huomattava. Mitenkään yllättämättä tällä genrealueella Luciferista tulee siis eräänlainen konsultti etsivä Deckerin kiusaksi. Luciferin isukki puolestaan ei ole hyväksymässä poikansa "lomaa" ja erinnäiset demonit ja enkelit käyvätkin silloin tällöin "esittämässä kutsuja" tuhluripojan kotiinsaamiseksi. Lucifer puolestaan kamppailee omien vaikeuksiensa kanssa, pitkäaikainen maassaelo on alkanut tuoda esille hänessä inhimillisiä piirteitä, kuten esiinnousevia tunteita ja jopa kuolevaisuutta ja näitä käydään purkamassa terapeutin sohvalla...

Eli siis perin kliseinen ja "tämä on niin nähty" -asetelma. Mikä siis sai minut istumaan tuntikaupalla koneen ääressä parina päivänä?

Vastaus: Tom Ellis . Ellis on kertakaikkisen ihastuttava, hurmaava ja pirullisen viekotteleva Luciferin roolissaan ja vetää kyllä brittiaksentillaan maton alta kaikilta muilta roolisuorituksilta. Vaikka kaikki muu sarjassa on ehkä kliseistä, Lucifer itse on kiehtova, helvetillisen hauska ja jopa sympaattinen persoonallisuus, tästä saanemme kiittää suuresti itse Gaimania. Tästä johtuen onkin mielenkiintoista seurata mitä sarjan osalta tulee tapahtumaan, jenkeissä kun uskonnolliset piirit ovatkin aloittaneet melkoisen kampanjoinnin sarjan lopettamisen puolesta, koska se esittää Paholaisen liian hyvänä hahmona. Neil Gaiman ei tunnu olevan kovin huolissaan sarjan vastustajista ja muistuttaakin heitä , että he yrittivät samaa aikanaan myös Sandmanin kohdalla. "I wonder if they noticed it didn’t work last time, either… "

Odottelen innokkaana siis jatkoa, kliseistä huolimatta. Lucifer on pirullisen hauska - mutta mitenkään kilttinä hahmona häntä on turha pitää.

trailer

Valvojat: RaccoonRasimus