TV-sarjat

18.03.2016 23:27 #181

Koska Suomen Fox näyttää nykyään paljon amerikkalaisen emokanavansa sarjoja, on hyvinkin mahdollista, että Lucifer esitetään sillä myöhemmin tänä vuonna. Scifisarja Second Chance, joka alkoi jenkki-Foxilla Luciferin tapaan tammikuussa, starttaa Suomen Foxilla toukokuussa. Olen nähyt myönteisiä kommentteja Luciferista, joten sarja kiinnostaa.
EDIT: Lucifer ei ole Foxin tuottama sarja, vaikka se kanavalla USAssa näkyykin, vaan Warner Bros. Televisionin. Tuskin siis saamme sarjaa Suomen Foxille.

Tänään saatiin hyvä uutinen : Viikingeistä on tilattu viitoskausi! Se tulee olemaan 20 jakson pituinen – samaan tapaan kuin nyt pyörivä nelonen. Viime viikon jaksossa muuten esiteltiin Peter Franzénin näyttelemä uusi hahmo.

CDON myy älyttömän halvalla uusia tv-sarjojen kausibokseja. Tilasin The Flashin ykköskauden blu-raynä hintaan 9,95 €, ja paketti saapui tänään postiluukusta. Kyllästyin odottamaan, että sarjan näkisi Suomen tv:stä tai jostain maamme suoratoistopalveluista. Seuraan Subilta Arrow'ta, jossa on crossover-jaksoja, ja Suomen Netflixistä löytyvä Legends of Tomorrow kiinnostaa. Päätin, että Flashin eka kausi täytyy katsastaa viimeistään nyt.

Tällä viikolla uutisoitiin myös, että Batmaniin pohjautuvan Gothamin kolmas kausi on varmistettu. Suomen televisioon sarjaa ei ole vieläkään saatu, mutta Netflixistä löytyy avauskausi. Minä en ole kokeillut Gothamia, mutta se kiinnostaa erityisesti siksi, että Mentalistin luoja Bruno Heller on kehittänyt sen. Anttilassa oli myynnissä ykköskauden boksi blu-raynä kympillä, mutta en ostanut.

Se harmittaa, että seuraamani Kohde (Person of Interest) loppuu viidenteen kauteen.

Viimeksi muokattu: 18.03.2016 23:44 : Jussi.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: TV-sarjat
19.03.2016 00:10 #182

HourglassEyes kirjoitti: Lucifer sarjan, joka perustuu siis Neil Gaimanin Sandman/Lucifer tuotantoon

Ei kai se Lucifer-sarjakuva itsessään ollut Gaimania? Vain tarina, jossa Lucifer otti loparit Helvetistä, oli Gaimanin Sandmanista. Ei sikäli, että se konseptia heikentäisi...

Itseäni karmii sarjan ylikuormitettu poliisigenreformaatti, mutta kun sarjaa ei ole varsinaisesti IMDb:ssä haukuttukaan, niin kai tuon kanssa voisi ottaa saman riskin kuin otin Gothaminkin kanssa.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 19.03.2016 00:11 : Rasimus.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: TV-sarjat
19.03.2016 09:06 #183

Rasimus kirjoitti:

Juu, Mike Carey tuota sarjakuva Luciferia todellakin kirjoittaa ja tekee siinä helkkarin hyvää työtä. TV -sarja on juuri poliisiformaatin vuoksi saanut fanikunnalta kritiikkiä, mutta itse suosittelen katsastamaan molemmat! (Tom Ellisiä ei vain voi kehua liikaa Luciferina!) :grin:

19.03.2016 12:37 #184

Huomasin, että Subilla käynnistyy uutuussarja Crazy Ex-Girlfriend 30. huhtikuuta. Pääosan esittäjä Rachel Bloom voitti tammikuussa roolistaan Golden Globen.

Uuden amerikkalaisen musikaalikomediasarjan keskiössä on nuori sinkkunainen Rebecca (Rachel Bloom), joka jättää elämänsä New Yorkissa ja muuttaa pikkukaupunkiin nuoruuden heilansa Joshin (Vincent Rodriguez III) perässä. Uudessa kotikaupungissaan Rebecca saa töitä lakifirmasta ja päätyy on-off-suhteeseen exänsä parhaan ystävän Gregin (Santino Fontana) kanssa.

Jos jotkut Risinglaiset seuraavat Pahan jäljillä -sarjaa (The Following), niin kerrotaan heille, että kolmas eli viimeinen kausi starttaa Subilla 17. huhtikuuta.

ABC-kanavan uusi raamatullinen draama Of Kings and Prophets canceloitiin kahden(!) jakson jälkeen heikkojen katsojalukujen takia.

Viimeksi muokattu: 24.03.2016 00:49 : Jussi. Syy: Crazy Ex-Girlfriendin startti myöhästyi viikolla.

06.04.2016 15:48 #185

Kirjoitin ketjussa Red Mars -telkkasarjasta. Nyt projekti on ajatutunut vaikeuksiin .

Erittäin hyvä uutinen: Grimmin kuudes kausi on vahvistettu ! Minulla on katsominen jäänyt kolmeen kauteen, koska Sub ei ole esittänyt enempää. Neloskautta ei myöskään löydy Suomen suoratoistopalveluista. Täytyy harkita kausiboksia, kun sen hinta on laskenut siedettäväksi.

Seuraan Blacklistiä TV5:ltä, mutta menestyssarja on ollut tauolla kakkoskauden päättymisestä asti. Amerikassa pyörii kolmonen, ja neljäs kausi on tilattu. Nyt Blacklist on saamassa spinoffin .

14.04.2016 11:50 #186

Puhuin edellisessä viestissä Grimmistä. Nyt saatiin ilouutinen: sarjan neloskausi aloittaa Subilla 26. kesäkuuta! Esitysaika on sunnuntaisin klo 23.15.

Kehitteillä oleva historiallinen sarja Britannia vaikuttaa erittäin kiinnostavalta. Se kertoisi Rooman valtakunnan invaasiosta Britanniaan.

Jussi kirjoitti: Penny Dreadfulin toinen kausi käynnistyy Subilla 13. huhtikuuta.

Sittenkin vasta 9. heinäkuuta. Tässä sarjan kolmannen kauden uusi traileri:

Viimeksi muokattu: 14.04.2016 11:54 : Jussi.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: TV-sarjat
22.04.2016 10:44 #187

Tässä oon nyt kattellut Arrown, Flashin ja Legends of Tommorrow jaksoja. Olen jotenkin tykästynyt sarjaan vahvasti ja nyt mietin onko hyviä supersankari sarjoja lisää? Legends on ainoa jota olen katsonut suoratoisto palvelulta ja en ole tykännyt katsella sieltä. Dvd on ainoa tapa millä näitä katselen joten tiedättekö jotain jo saatavilla olevaa?

Kiitos ja anteeksi

Race like first!
Train like second!

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: TV-sarjat
22.04.2016 10:51 #188

Rasimus kirjoitti: Heh. Scream Queens vaikuttaa juuri niin häröltä, hönöltä ja genretietoiselta sarjalta kuin pitääkin. Eka jakso sai minut koukuttumaan saman tien. Ikävä kyllä epäilen, että perinteiseen tapaan juuri ekassa jaksossa on kaikki paukut, ja suurin osa tuotantokaudesta on huomattavasti tylsempää ja köyhempää tavaraa.

Meinasin ohittaa koko Scream Queensin, koska mainos sai epäilemään etten ole missään määrin kohderyhmää. Uteliaisuus kuitenkin voitti! Ekat 15 min oli vähän sellainen WTF-fiilis, mutta kun hiffasin mistä sarjassa todella on kyse, niin innostuin! Sarjahan on ihan helmi ja erottuu persoonallisuudellaan!

+ jännittävä ja viihdyttävä
+ Ihanan kamalaa säikähdyskauhua (tykkään kauhusta, joka ei ole yliluonnollista, vaan murhaaja on ns. verta ja lihaa).
+ vanhojen Scream-leffojen tunnelmaa ja 90-luku vahvasti läsnä juonessa
+ mustaa huumoria ja parodiaa (paikoitellen menee ihanasti överiksi, välillä tulee mieleen Scary Movie -leffat)
+ loistavat näyttelijät (esim. Jamie Lee Curtis)
+ kutkuttavat roolihahmot (esim. Chad)
+ loistavan tunnelmallinen musiikki, jota käytetään herkullisesti

En nyt keksi mitään pahaa sanottavaa. Oon tähän mennessä katsonut neljä jaksoa ja olen peruuttamattomasti koukussa. Suosittelen kaikille kauhun ja kieron huumorin ystäville. :grin:

Jos kammoat verta, jätä väliin.

23.04.2016 00:21 #189

Minäkin tykkään Scream Queensista. Sarjan toinen tuotantokausi on onneksi vahvistettu.

Jussi kirjoitti: Nyt myös viitoskausi ilmaantui Viaplayhin, ja katselen sitä parhaillaan. Olen taas koukussa. Meneeköhän vuosi siihen, että saamme kuudennenkin kauden suoratoistopalveluun?

Communityn 6. kausi on nyt Viaplayssa.

Jussi kirjoitti: Scifiuutuus Second Chance starttasi Amerikan teeveessä pari viikkoa sitten. Suomen Foxilla se alkaa toukokuussa.

Tarkka alkamispäivä on 10. toukokuuta. Second Chance perii Minority Reportin esityspaikan Foxilla.

Stephen Kingin tunnettu pienoisromaani Usva (The Mist) kääntyy tv-sarjaksi. Ensimmäinen kausi on virallisesti tilattu .

Huomasin, että AMC:n uutuussarjan Into the Badlands kuusijaksoinen avauskausi on ilmaantunut HBO Nordiciin. Tämänkin sarjan toinen kausi on varmistettu.

Seuraamani Hannibalin kolmas eli viimeinen kausi löytyy nyt Suomen Netflixistä! Milloin ehtisi kaiken kiinnostavan katsoa...

28.04.2016 13:35 #190

Arrow jäi Subilla viikko sitten tauolle kesken neljättä tuotantokautta. Enää viisi jaksoa on jäljellä. Sub tiedotti Facebookissa, että sarja jatkuu kanavalla vasta 31. heinäkuuta. Tauko voisi olla vähän lyhyempi...

Ketjussa oli aiemmin puhetta uudesta Lucifer-sarjasta. Kolme viikkoa sitten kerrottiin , että toinen kausi on vahvistettu.

Jussi kirjoitti: Tilasin The Flashin ykköskauden blu-raynä

Katsoin eilen tuotantokauden loppuun. Vähän meni aikaa, koska jaksoja on 23 kappaletta, ja seurasin samalla muitakin sarjoja. Täytyy sanoa, että jo ensimmäisellä kaudella The Flash oli selvästi parempi kuin Arrow koskaan. Ja kolmannelle kaudelle asti Arrow mielestäni paransi koko ajan – tällä hetkellä pyörivällä neloskaudella taso on notkahtanut. Voisi siis kuvitella, että jatkossa Flashistä tulee entistä parempi.

En ole koskaan elämässäni lukenut Salama-sarjakuvia, joten en siltä pohjalta katsellut tv-sarjaa. Mutta ajatus maailman nopeimmasta miehestä oli hyvä, kuten myös toteutus: erikoistehosteissa ei ollut mitään valittamista. Sarjan tyyli on erilainen kuin Arrow'n, enkä jäänyt kaipaamaan sisarsarjan jokaviikkoisia pitkiä lähitaistelukohtauksia. Yllättävän paljon Flashissä muuten nähtiin crossovereita. Tuntui, että jatkuvasti Arrow'n porukkaa ramppasi Central Cityssä, ja pari kertaa käytiin myös Starling Cityssä. Ei niin, että tämä olisi jotenkin häirinnyt.

Kauden pääpahis oli onnistuneempi kuin yksikään Arrow'n vastaavista. Hän oli myös sarjan paras näyttelijä. Eihän Flashiä voi verrata amerikkalaisten kaapelikanavien laatusarjoihin, mutta en sellaisella asenteella sitä katsonutkaan. Sarja oli kuitenkin odottamaani parempi. Ihan yllätyin siitä, miten jotkut kauden päätösjakson kohtaukset vetosivat tunteisiini.

Viimeksi muokattu: 28.04.2016 13:36 : Jussi.

15.05.2016 11:00 #191

USAssa on viime aikoina lakkautettu monia sarjoja, ja toiset ovat saaneet uudet kaudet. Esimerkiksi Agent Carter canceloitiin 2. kauden jälkeen. Minä olen vasta katsonut ekan tuotantokauden, toinen löytyisi Suomen Netflixistä. Mainitsin ketjussa aiemmin sen, että Supergirl jatkuu 2. kaudelle. Nyt selvisi, että sarja loikkaa CW-kanavalle, joka on Arrow'n, The Flashin ja Legends of Tomorrow'n koti. Pitkään seuraamani rikossarja Castle, josta pyörii parhaillaan Herolla kuudes kausi, päättyy huomenna Amerikan tv:ssä nähtävään kasikauden viimeiseen jaksoon.

NBC-kanava on virallisesti tilannut ensimmäisen kauden uudesta Timeless-nimisestä aikamatkustussarjasta. ABC-kanavan kilpaileva aikamatkustussarja on Time After Time, joka sai päivää aiemmin vahvistuksen . En ole koskaan lukenut Joe Hillin Locke & Key -kauhusarjakuvaa, mutta siitä on nyt kehitteillä tv-sarja. Charlaine Harrisin Midnight, Texas -trilogia kääntyy tv-sarjaksi. NBC tilasi toissapäivänä ekan kauden. Koska kyseessä ei ole kaapelikanava, ei menosta tule yhtä hurjaa kuin HBO:n True Bloodissa. Saa nähdä, suomentaako Gummerus kirjat.

Tällä viikolla uutisoitiin myös musikaalikomediasarja Galavantin canceloinnista – kaksi kautta ehdittiin kuvata. Huomasin, että sarjan ensimmäinen tuotantokausi löytyy nyt Viaplaysta. Täytyykin tsekata... Suomen Foxilla juuri päättynyt Minority Report ja tiistaina alkanut Second Chance saivat kumpikin odotetusti kirveestä . Scifillä ei mene hyvin Amerikan Fox-kanavalla.

Jussi kirjoitti: Wayward Pinesin toinen kausi alkaa Amerikassa 25. toukokuuta. Vielä ei ole tietoa siitä, näytetäänkö tämä Suomen Foxilla.

Facebook-vastauksen mukaan toka kausi esitetään Suomessa "loppukesän aikana".

Jussi kirjoitti: Outcast on lykkääntynyt kesälle.

Outcast alkaa Suomen Foxilla 6. kesäkuuta. Uusi traileri:

Viimeksi muokattu: 15.05.2016 11:09 : Jussi.

24.05.2016 21:43 #192

HBO Nordic ilmoitti, että The Magiciansin ensimmäinen kausi tulee katsottavaksi palveluun 20. kesäkuuta! Siihen mennessä minulla pitäisi olla luettuna kirjasarjan toinen osa The Magician King, jotta voin tarkistaa tv-sovituksen. Toinen kausi esitetään myöhemmin samaa tahtia Amerikan kanssa. Facebookissa Nordicilta kysyttiin, saapuuko myös The Expanse palveluun. Vastaus oli kielteinen. Milloinkohan tämä sarja saadaan Suomessa näkyviin? Odottelen yhä myös tietoa siitä, esittääkö Yle kaksi todella kiinnostavaa BBC:n sarjaa: Jonathan Strange & Mr Norrell ja The Last Kingdom.

Penny Dreadfulin 2. kauden alkaminen Subilla on lykkääntynyt viikolla. Uusi starttipäivä on 16. heinäkuuta.

Nyt on selvinnyt, että Viikinkien uusi neloskausi käynnistyy Subilla 31. elokuuta. Itse katsoin tämän keväällä HBO Nordicista. Tai oikeastaan kyseessä on vasta 4. kauden ensimmäinen puolikas.

Jos joku seurasi viime syksynä Subilta Zoo-nimistä jännityssarjaa, niin tämän toinen kausi alkaa kanavalla 1. syyskuuta. Amerikassa kausi starttaa kesäkuun lopulla.

Dyn vastasi aiheeseen: TV-sarjat
29.05.2016 00:38 #193

Katsoin juuri BBC:n The Musketeers -sarjan kolmoskauden (duh) ekan jakson, kun se tuli telkkarista - ja aion kyllä katsoa seuraavan osan ensi lauantaina, sen verran mukaansatempaava! Ennen kaikkea hyviä näyttelijöitä. Tietysti yhden jakson perusteella ei voi vielä sanoa, miten hyvä sarja on kokonaisuudessaan, ja näin kesken kaikelta mukaan hyppääminen on ehkä vähän hassua, mutta eiköhän tästä hyvä tule.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: TV-sarjat
29.05.2016 17:47 #194

Odottelen kovasti Garth Ennisin Preacher -sarjakuvista tehtyä uutta tv-sarjaa. Jesse Custer on saarnamiehenä aivan omaa luokkaansa ja tarina jotain aivan muuta kuin missään aiemmin lukemassani. Seksiä, väkivaltaa, huumeita viinaa ja Jumalan etsintää... Kertakaikkisen kiehtova pläjäys!

Trailer:

hieman syvempi katsaus sarjaan:

29.05.2016 20:48 #195

Viisiosainen Irlannin pääsiäiskapinasta kertova draama Rebellion – verellä ja sydämellä alkaa TV1:llä ensi keskiviikkona. Kaipa eka jakso pitää tsekata. Koko sarja tulee samana päivänä katsottavaksi Areenassa.

Dyn kirjoitti: Katsoin juuri BBC:n The Musketeers -sarjan kolmoskauden (duh) ekan jakson, kun se tuli telkkarista

Musketööreille löytyy oma ketju Risingista. Yle muuten näyttää uusintana kaksi ekaa tuotantokautta 8. kesäkuuta lähtien, ja kolmas eli viimeinen kausi esitetään näillä näkymin joskus ensi vuonna:

yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/08/muskete...kolmas-kausi-tulossa

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie

01.06.2016 17:16 #196

BBC:n tuore kuusiosainen tulkinta klassikkoromaanista Sota ja rauha alkaa TV1:llä 23. elokuuta.

FX-kanava tilasi kahdeksan jakson mittaisen avauskauden Legion-sarjasta. Tämä Ryhmä-X -aiheinen Marvel-draama käynnistyy Amerikan televisiossa ensi vuoden alussa.

Jussi kirjoitti: Odottelen yhä myös tietoa siitä, esittääkö Yle kaksi todella kiinnostavaa BBC:n sarjaa: Jonathan Strange & Mr Norrell ja The Last Kingdom.

Kysyin asiasta Yleltä, ja sain tänään ikävän vastauksen:

Ainakaan nykytiedon mukaan kumpikaan sarja ei ole tulossa Ylen ohjelmistoon.

Perinteisesti Yle on näyttänyt meillä BBC:n sarjat, eikä niitä yleensä löydy maamme suoratoistopalveluista (Netflixistä jonkin verran). MTV3 kyllä esitti viime vuonna BBC:n Kadonnut-sarjan ekan kauden, mutta ei kai silti voi toivoa, että jokin kaupallisista kanavistamme hankkisi mainitsemani sarjat. Kovasti haluaisin nähdä molemmat – varmaan ne julkaistaan joskus kausibokseina suomenkielisellä tekstityksellä varustettuina. Ehkä Netflix kuitenkin tarttuisi... The Last Kingdomiahan on tulossa vielä lisää, sillä sarja ei jäänyt yhteen kauteen. Bernard Cornwellin Uhtred-romaanit ovat suosittuja Suomessa, joten tv-sovitukselle löytyisi katsojia.

Viimeksi muokattu: 02.06.2016 11:38 : Jussi. Syy: Muokkasin vähän tekstiä.

12.06.2016 11:50 #197

Jos foorumilla on Supernaturalin faneja, niin heille tiedoksi, että kymppikausi alkaa Subilla 18. kesäkuuta. Jaksoja näytetään kaksi viikossa, lauantain ja sunnuntain myöhäisillassa. Vampyyripäiväkirjojen uusi seiskakausi käynnistyy kanavalla 20. heinäkuuta. Tämä esitetään todella nopeaan tahtiin, yksi jakso joka arkipäivä.

Amerikan televisiossa viime syksynä startannut hittisarja Blindspot nähdään Livillä 18. elokuuta lähtien. Toinen kausi on jo varmistettu.

Muistinsa menettänyt nainen löydetään New Yorkin Times Squarelta iho kauttaaltaan tatuoituna. Yksi tatuoinneista on FBI-agentti Kurt Wellerin nimi. Mistä muistinsa menettänyt nainen on tullut, mikä on hänen taustansa? Miksi hänen selkäänsä on tatuoitu FBI-agentin nimi? Tästä käynnistyy riipivä jännitysnäytelmä, jossa johtolankoina toimivat mystiset tatuoinnit. Pääosissa Jaimie Alexander ja Sullivan Stapleton.

Puhuin edellisessä viestissäni The Last Kingdomista. Tällä viikolla tapahtui uusi käänne: Netflix tulee mukaan sarjan tekemiseen. Toinen kausi näytetään Britanniassa yhä BBC:llä, mutta Yhdysvalloissa ja monessa muussa maassa Netflixin kautta.

Minusta Netflixin mukaantulo on hyvä uutinen. Rahoitus on nyt turvattu, ja sarjan jatkuminen kolmannelle kaudelle on entistä todennäköisempää. En ole Viimeistä kuningaskuntaa vielä yhtään jaksoa nähnyt, mutta kirjojen fanina uskon pitäväni. Toinen kausi starttaa artikkelin mukaan vasta ensi vuonna. Sen luultiin alkavan jo syksyllä.

Varietyn uutisessa listataan maat, joissa TLK tulee näkymään Netflixissä. Suomi ei ole mukana, joten sarjan esittäminen meillä on yhä auki.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: TV-sarjat
12.06.2016 23:29 #198

Minä tykkään Uthred kirjoista valtavasti ja siksi en ole viitsinyt edes katsoa The Last Kingdon tv-sarjaa. Useat historiaharrastajat ovat haukkuneet sen sarjan lavastukset ja muun rekvisiitan ihan lyttyyn, joten en haluaisi ottaa sitä riskiä, että jollakin tavalla vesittäisin kaikki hienot mielikuvani kirjojen tapahtumista.

Olen nähnyt jo Matt Eastonin ja Lindybeigen tekemät arvosteluvideot sarjasta ja nuo lyhyet selostukset näyteclippeineen riittivät jo ihan tarpeeksi.. :roll:

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: TV-sarjat
20.06.2016 12:42 #199

Preacheria oikeastaan odotankin, vaikka en ole alkuperäistä sarjista ikinä lukenut. Ainakin kiinnostaa lähtökohta saarnamiehestä, johon asettuu demonin ja enkelin äpäräpenska antaen tälle jumalallisen/helvetillisen käskyäänen, ja joka lähtee etsimään Jumalaa kysyäkseen pari hyvää kysymystä miksi tämä on jättänyt paskan maailman oman onnensa nojaan... Toisaalta pelottaa alkuperäissarjiksen maine jonkinlaisena perseilyfestivaalina.

Walking Deadin sarjismaakarin toiseen tuotteeseen perustuva Outcast ei ole mua vakuuttanut. Parin ekan jakson perusteella maalin kuivumisen katsominen voisi olla hyvä kilpailija sarjan seuraamiselle. Ehkä se tästä vielä paranee kunhan saa esittelynsä tehtyä.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

23.06.2016 12:08 #200

Katselin eilen Penny Dreadfulin 3. kauden viimeisen jakson HBO Nordicista. Tämä olikin koko sarjan päätösjakso. PD:n tekijät olivat päättäneet jo hyvissä ajoin, että sarja loppuu kolmoskauteen, mutta tätä ei paljastettu etukäteen, sillä katsojat haluttiin yllättää. Minusta tuotantokausi oli taas erinomainen, mutta ehkä kuitenkin kakkosta heikompi. Loppuminen on tietenkin ikävää, mutta eipä sarjaa pidennetty väkisin. Taso olisi saattanut pudota.

The Magiciansin eka kausi saapui maanantaina HBO Nordiciin, ja olen nyt katsonut kaksi ensimmäistä jaksoa. Koska olen lukenut kirjan, suhtaudun sarjaan ensisijaisesti adaptaationa. Ihan tykkään sovituksesta, on kiva nähdä kirjoista tuttuja kohtauksia ja henkilöitä tv-ruudulla. Juonta on toki muutettu rajusti, mukana on uusi keksitty päähenkilö Kady, ja toisen päähenkilön Janetin nimi on jostain syystä vaihdettu Margoksi. Mutta en muuta odottanutkaan, sillä televisio on erilainen media kuin kirjat. Sarjan tunnelma tuntuu kuitenkin oikealta, ja näyttelijät ovat onnistuneita. The Magicians vaikuttaa olevan huomattavasti uskollisempi tulkinta kuin MTV:n The Shannara Chronicles.

Kirjailija Lev Grossman on mukana tv-sarjan tekemisessä, ja hänen mukaansa tärkein asia eli romaanien henki on säilytetty. Filloryn fantasiamaailmasta annettiin jo maistiaisia, ja haluan nähdä, millaisella budjetilla Narnia Fillory on toteutettu myöhemmissä jaksoissa. Tietenkin juonta on voitu muuttaa niin paljon, että tv-sarjassa keskitytään Brakebillsin taikakouluun ja muuhun "oikeaan" maailmaan. Se on kiinnostavaa, että jaksojen tekstitys on ensimmäinen kerta, kun saamme suomenkielisiä käännöksiä kirjojen termeille. Sama tapahtui aiemmin Terry Goodkindin Totuuden miekan kanssa. Tässä vielä lainauksena The Magiciansin esittely HBO Nordicista:

Lev Grossmanin suosittuihin kirjoihin perustuva sarja seuraa älykkään mutta introvertin parikymppisen Quentin Coldwaterin vaiheita. Quentin on lapsesta asti rakastanut fantasiakirjoja, jotka kertovat taikamaasta nimeltä Fillory, ja kirjojen maailmasta on tullut hänelle lähes pakkomielle. Nuorukaisen elämä muuttuu, kun hän pääsee opiskelemaan hyvin salaiseen eliittikouluun, jossa opetetaan nykyaikaista noituutta tehokkain ja ankarin menetelmin. Magia ei kuitenkaan tunnu tuovan elämään sitä, mitä Quentin oli kuvitellut: onnea, jännitystä ja merkityksen tuntua… kunnes hän ystävineen saa selville, että Fillory on oikeasti olemassa.

Uusi HBO-sarja Westworld aloittaa lokakuussa. Traileri on lupaava:

EDIT: Scifisarja 12 apinaa käynnistyy Kutosella 28. elokuuta. En ole tätä katsonut, vaikka se löytyisi HBO Nordicista. Tällä hetkellä Amerikassa pyörii sarjan toinen tuotantokausi.

Viimeksi muokattu: 25.06.2016 14:52 : Jussi.

Valvojat: RaccoonRasimus
Jussi, rudi92, LordStenhammar, Timo