TV-sarjat

04.07.2016 18:57 #201

Innostuin katsomaan "ahmimalla" The Magiciansin kauden loppuun: katselin jaksot 3–13 neljässä päivässä. Kun pääsi yli siitä, että tarinaa ja osaa hahmoista oli muutettu paljon, toimi sarja hyvin. Kirjojen hengelle oltiin kuitenkin uskollisia, mikä on se tärkein asia. Ja olihan kivaa yllättyä juonenkäänteistä: romaanien lukijanakaan en voinut arvata monia tapahtumia. Kauden loppuratkaisukin oli ihan muuta kuin odotin. Kiinnostavana seikkana Julian tarina oli otettu trilogian keskimmäisestä osasta The Magician King. Viimeisessä jaksossa siirryttiin Filloryyn, ja kuten pelkäsin, tuli budjetin pienuus esille. Se kyllä pelasti paljon, että dialogissa tehtiin pari itseironista viittausta asiaan. Kakkoskauden kuvaaminen on aloitettu, ja toivon, että budjettiin saatiin korotus.

The Shannara Chroniclesissa on paremmat maisemat, tehosteet ja lavasteet, mutta The Magicians on kaikilla muilla osa-alueilla selvästi parempi. Sarjat edustavat tietenkin fantasian eri lajityyppejä. Taikureissa oli mukana rajuja kohtauksia, joiden oletin jäävän pois tv-tulkinnasta. Vähän ihmettelin sitä, että kirosanoja uskallettiin käyttää vapaasti. Normaaleilla amerikkalaiskanavillahan fuckin sanominen on ehdottomasti kielletty, eikä Syfy ole kaapelikanava. Minulle selvisi, että Pohjois-Amerikan televisiossa näytettiin sensuroitu versio kaudesta, jossa kiroilu oli poistettu. Onneksi HBO Nordic hankki leikkaamattomat jaksot.

Kanadalaisen Killjoys-scifisarjan eka kausi tuli katsottavaksi HBO Nordiciin pari päivää sitten. Toisen kauden jaksot ilmaantuvat palveluun yksitellen Amerikan tahtiin. Sarja on ns. avaruusscifiä, jota on viime vuosina nähty vähän tv:n puolella. En ole vielä ehtinyt katsoa, mutta aion tarkistaa ensimmäisen jakson. Luin viime vuonna myönteisiä kommentteja Killjoysista. Juonikuvaus:

Sarjan keskiössä ovat kolme huimapäistä planeettojenvälistä palkkionmetsästäjää. Kolmikko suorittaa vaarallisia tehtäviään kaukaisessa tähtijärjestelmässä ja koettaa pysytellä puolueettomana, vaikka järjestelmän planeetat ovat ajautumassa veriseen luokkasotaan. Hannah John-Kamen on upea mutta luonteeltaan särmikäs Dutch. Hän on alansa huippu ja yhteisönsä rakastettu jäsen, joka saa ihmiset luottamaan itseensä luokkarajoihin katsomatta. Huolettoman oloinen ja suojeleva käytös kätkee kuitenkin taakseen synkän menneisyyden.

Subilla aloittaa 4. syyskuuta CBS:n uutuussarja BrainDead . Tyylilajiksi annetaan scifi/komedia/jännitys. Yhdysvaltain televisiossa sarja käynnistyi kesäkuun puolivälissä. Traileri:

Jussi kirjoitti: syksyllä TV1:llä on luvassa epookkidraama Poldark, jota on kutsuttu "uudeksi Downton Abbeyksi".

BBC:n Poldark starttaa Ylellä 4. lokakuuta. Sarja pohjautuu Winston Grahamin historiallisiin romaaneihin. Traileri:

Viimeksi muokattu: 05.07.2016 02:51 : Jussi.

Dyn vastasi aiheeseen: TV-sarjat
07.07.2016 03:09 #202

YLE näyttää tosiaan ostavan brittituotantoja ihan urakalla, ja hyvä niin! Seuraavana vuorossa on Philippa Gregoryn historialliseen romaaniin perustuva Valkoinen kuningatar keskiviikkoisin, joskin minähän katson näitä tällä hetkellä vain Areenasta. 1400-luvun Englantiin ja ruusujen sotaan sijoittuva sarja alkaa ihan kiinnostavasti ja sisältökin vaikuttaisi ainakin Muskettisotureita vakavammalta, saa nähdä miltä seuraavat jaksot näyttävät.

07.07.2016 11:15 #203

Valkoinen kuningatarhan on uusinta – Yle näytti sen ensimmäisen kerran kaksi vuotta sitten. Itse katsoin sarjan syksyllä 2013 HBO Nordicista.

Bates Motelia, joka kertoo tapahtumista ennen Psykoa, ei kai ole mainittu ketjussa? Katselin viime vuonna kaksi ekaa kautta Yleltä ja tykkäsin. Nyt TV2 tiedotti , että odotettu kolmas kausi käynnistyy kanavalla 12. joulukuuta. Uusintakierros sarjan alusta alkoi maanantaina. Amerikan televisiossa nähdään ensi vuonna jo viides tuotantokausi. Suomen Netflixistä löytyy BM:n kaudet 1–2.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
10.07.2016 20:39 #204

Aloitin tässä lomalla Arrested Developmentin, kun sitä kovasti kehuttiin eräällä toisella foorumilla. Taisin nähdä pari jaksoa silloin aikanaan (2003-2004?), kun sarja pyöri telkkarissa, mutta kokonaan sitä ei taidettu koskaan näyttää. Muistikuvia ei ole kyllä säilynyt, mutta Netflix onneksi auttaa haltuunotossa. Lyhyesti kuvailtuna sarja kertoo perheyrityksestä, jonka bisnekset menevät hieman pieleen ja sitten sattuu ja tapahtuu kaikenlaista hullua.

Kolme kautta on nyt takana ja pienen alkuhämmennyksen jälkeen sarja voitti minut puolelleen. Tyyli on todella omaperäinen ja vinksahtanut, joskus vähän liiankin, kun kaikkea randomia tapahtuu jatkuvasti ja tilanteet linkittyvät toisiinsa mitä oudoimmilla tavoilla. Jokainen jakso on oikeastaan pelkkää huumoritykitystä, kun tilanteita ei pahemmin pohjusteta, vaan niitä vaan isketään ruutuun nonstoppina. Tuollainen ei varmasti ole kaikkien juttu, mutta meikäläiseen uppoaa, ainakin enimmäkseen.

Hahmoista suosikeikseni ovat nousseet Gob ja Tobias, mutta herkullisia persoonia ovat kyllä kaikki muutkin. Näyttelytyö on kaikin puolin erinomaista ja jokainen tuntuu heittäytyvän rooliinsa ihan eri tavalla "normaaleihin" sitcomeihin verrattuna. Pidän erittäin paljon jopa Michael Cerasta, vaikka yleensä en ole voinut sietää häntä.

I'm just a normal everyday pervert.

20.07.2016 21:59 #205

Yllättävä uutinen : Walking Deadin luoja Robert Kirkman kehittää tv-sarjaa Roger Zelaznyn klassisista Amber-kirjoista! Jos hanke oikeasti toteutuu, ja tv-sovituksesta tulee menestys, voi se nostaa romaanien suosiota entisestään. Uutisessa mainitaan, että sarjan osia on myyty yli 15 miljoonaa kappaletta maailmanlaajuisesti. Suomentaminen lopetettiin kesken vain kahden kirjan jälkeen.

Minä pidin viidestä ensimmäisestä osasta valtavasti, mutta en ole vieläkään lukenut viittä viimeistä. Olen ymmärtänyt, että ne ovat ensimmäisiä heikompia. Mutta jos tv-sarja kuvataan, niin täytyy lukea loputkin kirjat. Olen muutenkin suunnitellut uusintakierrosta sarjan alkupuoliskosta.

21.07.2016 09:04 #206

Tiistaina alkoi Ylellä P.D. Jamesin kirjaan perustuva 3-osainen sarja Pemberleyn kartanon tragedia (tätä ei ole ilmeisesti aiemmin esitetty Suomessa?).

"Mitä tapahtui 6 vuotta Ylpeys ja ennakkoluulon jälkeen Mr Darcylle, Elizabethille ja Mr Wickhamille? P.D. Jamesin Jane Austenin hengessä luoma hulppea rikostarina kertoo Elizabethin ja Darcyn myöhemmät vaiheet. Entäpä jos onnen yrttitarhaan olisi luikertanut käärme ja tehnyt murhan?"

Tämän voi katsoa myös Areenasta, näyttää olevan siellä 30 päivää.

Freyja
Freyja vastasi aiheeseen: TV-sarjat
21.07.2016 12:36 #207

Jussi kirjoitti: Yllättävä uutinen : Walking Deadin luoja Robert Kirkman kehittää tv-sarjaa Roger Zelaznyn klassisista Amber-kirjoista! Jos hanke oikeasti toteutuu, ja tv-sovituksesta tulee menestys, voi se nostaa romaanien suosiota entisestään.... Mutta jos tv-sarja kuvataan, niin täytyy lukea loputkin kirjat. Olen muutenkin suunnitellut uusintakierrosta sarjan alkupuoliskosta.

Tämä oli yllättävä & ilahduttava uutinen ja toivon mukaan toteutuu. Minulla on samankaltaisia ajatuksia ainakin uudelleen luvusta suomennettujen osalta.

Emelie kirjoitti: Tiistaina alkoi Ylellä P.D. Jamesin kirjaan perustuva 3-osainen sarja Pemberleyn kartanon tragedia

Oli kyllä hengetön aloitusjakso, tekemällä tehty. Ei innostanut, mutta kaipa ne loputkin jaksot tulee katsottua, kun muuta parempaa ei ole tekeillä.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

23.07.2016 11:16 #208

Viikinkien neloskausi palaa tauolta syksyllä, mutta tarkkaa päivänmäärää ei ole vielä kerrottu. Kauden loppupuoliskosta julkistettiin eilen traileri, joka näyttää todella lupaavalta:

Eilen paljastettiin ensimmäinen traileri myös Starz-kanavan American Godsista. Tämä siis pohjautuu Neil Gaimanin menestysromaaniin Unohdetut jumalat.

Tällä viikolla uutisoitiin , että neljäs kausi tulee olemaan Black Sailsin viimeinen. Aluksi Penny Dreadful lopetettiin, ja nyt Sails... Se on tietenkin hyvä juttu, että jo kuvatessa tiedetään, että sarja päättyy tähän kauteen.

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: TV-sarjat
24.07.2016 21:25 #209

Uskalsin tältä pohjalta kurkistaa Black Sailsin ensimmäisen jakson. Meriroisto/purjelaivahommat aina kiinnostavat, mutta epäilen aina pahaa amerikkalaisista tv-sarjoista ja niiden loputtomasta jauhamisesta. Ehkä tuosta vielä pari jaksoa voisi kokeeksi katsoa (ep1 ei jotenkin vakuuttanut, meno tuntui suorastaan höhlältä ja juonittelun määrä yli-yrittämiseltä).

Sen sijaan American Godsin traileri kyllä nosti kulmakarvoja, varsinkin siinä vaiheessa kun selvisi, että Ian McShane on Wednesday. Muutenkin vaikuttaa hyvin castatulta (Kristin Chenoweth on tosin vähäsen turhan petite Easteriksi). Tämä ei voi jatkoa loputtomiin, lisäksi tiedän mitä siinä tulee tapahtumaan, joten voin vain fiilistellä americanaa.

Viimeksi muokattu: 24.07.2016 21:25 : Echramath.

29.07.2016 21:32 #210

Nyt on vahvistettu , että Amerikassa lokakuussa käynnistyvä Vampyyripäiväkirjojen kasikausi on sarjan viimeinen. Subilla pyörii parhaillaan 7. tuotantokausi.

Wayward Pinesin kakkoskausi alkaa Suomen Fox-kanavalla 1. syyskuuta. Traileri:

Ensimmäinen katsaus The Magiciansin toiseen kauteen:

kyty
kyty vastasi aiheeseen: TV-sarjat
05.08.2016 10:35 #211

Netissä useampi on nyt kehunut sarjaa Stranger Things , joka on ilmeisesti katsottavissa vain Netflixissä. Itselläni ei ole vielä Netflixiä, joten en ole sarjaa nähnyt, mutta katsoin previkan ja vaikuttaa ihan mukavalta nostalgiajutulta.

05.08.2016 11:44 #212

Mainitsin keväällä kehitteillä olevan historiallisen draaman Britannia. Nyt hanke on edennyt : näyttelijöitä on kiinnitetty ja Amazon on tullut mukaan rahoittamaan sarjaa. Juonikuvaus:

Britannia is set in 43AD as the Roman Imperial Army – determined and terrified in equal measure – returns to crush the Celtic heart of Britannia – a mysterious land ruled by wild warrior women and powerful druids who can channel the powerful forces of the underworld.

Yle julkaisi artikkelin Poldarkista. Siitä selviää, että TV1 näyttää sarjan kaksi ensimmäistä kautta putkeen. Esitysaika on tiistaisin klo 21.30. Kakkoskausi käynnistyy Britanniassa vasta syyskuussa, joten se nähdään Suomessa varsin nopeasti.

Kohde-faneille tiedoksi: MTV3 esittää viidennen eli viimeisen tuotantokauden 22. elokuuta alkaen!

12 apinaa , joka alkaa Kutosella 28. elokuuta, kerää ilmeisesti hyvin katsojia. Kesäkuun lopulla Syfy tilasi kolmannen kauden.

11.08.2016 08:57 #213

Freyja kirjoitti:

Emelie kirjoitti: Tiistaina [19.7.] alkoi Ylellä P.D. Jamesin kirjaan perustuva 3-osainen sarja Pemberleyn kartanon tragedia

Joo, aloitusjako ei päätä huimannut, mutta kokonaisuutena minusta ihan onnistunut sarja, kyllä sen katsoi.

Netflixin puolella sain Jessica Jonesin 1. kauden loppuun. Syyskuun lopussa siellä alkaa Luke Cage. Sitä ennen pitäisi ehkä saada katsottua Daredevilin ensimmäinen kausi...

Ensi lauantaina (13.8.) Yle Teemalla klo 21 alkaa Hollow Crown -sarjan toinen tuotantokausi (Shakespearen näytelmien tv-elokuvasovituksia). Luvassa on Henrik VI (part 1, part 2) ja Richard III. Henrik VI:tä näyttelee Tom Sturridge, ja Richard III:sta Benedict Cumberbatch.

Viimeksi muokattu: 11.08.2016 08:59 : Emelie.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: TV-sarjat
11.08.2016 09:18 #214

Oonko mä jo valittanut, että Outcast ei etene mihinkään vaan yhtä merkittävien juonenkäänteiden odottelua? Alkanut jo melkein tahallisesti unohtua katsoa jaksoja välistä. Tokihan tekijämiehen Walking Dead kärsii paljon samasta ilmiöstä, mutta siinä on sentään säännöllisesti oikeata toimintaa.

Jussi kirjoitti: 12 apinaa , joka alkaa Kutosella 28. elokuuta, kerää ilmeisesti hyvin katsojia.

Perk... Mukavan rupinen ja pihalla olevan oloinen Bruce Willis vaihdettu varmaan vuosikymmeniä nuorempaan kauniiseen poikaan...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

27.08.2016 12:16 #215

The Wertzone -blogin mukaan R. Scott Bakkerin The Prince of Nothing -fantasiatrilogian tv-oikeudet on hankittu. Jos tv-sarja toteutettaisiin samalla budjetilla ja osaamisella kuin Game of Thrones, voisi lopputulos olla jotain todella hienoa. Itse fanitan Bakkerin kirjasarjaa, ja olisi kiva, jos tv-sovitus toisi reilusti uusia lukijoita. No oikeuksien ostaminen on erittäin yleistä, mutta tv-sarjojen toteutuminen ei.

George R.R. Martin bloggasi elokuun alussa, että Wild Cards -antologiat ovat kääntymässä tv-sarjaksi.

Päätin muuten lopettaa Fear the Walking Dead -sarjan seuraamisen. Suomen televisiosta tätä spinoffia ei näe, mutta HBO Nordicista löytyy. Kuuden jakson mittainen avauskausi oli ihan OK-tason katsottavaa. Kaudella nähtiin se, mikä emosarjasta puuttui: yhteiskunnan romahdus zombiviruksen levittäytyessä. Mutta kakkoskaudella kiinnostus painui nopeasti nollaan. Kestin kolme jaksoa, sitten päätin jättää kesken. Toisen kauden pituus olisi 15 jaksoa.

Minulla on tällä hetkellä menossa ilmaiskuukausi Netflixiä – en ollutkaan käyttänyt palvelua vuoteen. Tsekkasin Agent Carterin toisen kauden. Tämä oli selvä parannus ensimmäisestä, ja nyt sarjan cancelointi rupesi harmittamaan. Ei Carter silti vieläkään pärjännyt SHIELD-agenteille. Elättelen toivoa, että Suomessa näyttämätön SHIELDin kolmoskausi tulisi nyt syksyllä Viaplayhin. Vieläkin harmittaa rankasti Fox-kanavan päätös lopettaa sarjan esittäminen...

Viimeksi muokattu: 27.08.2016 12:19 : Jussi.

28.08.2016 11:51 #216

Subin loppuvuoden ohjelmistoa on selvinnyt. Ilokseni moni seuraamani sarja jatkuu uusin jaksoin:

- Arrow'n neloskauden päätösjakso nähdään tänään Subilla. Tauko ei ole pitkä, sillä viitoskausi starttaa kanavalla 3. marraskuuta, noin kuukauden Amerikan tahtia perässä.
- Sleepy Hollow'n kolmas kausi aloittaa 22. marraskuuta.
- Supernaturalin kymppikautta on Subilla jäljellä vielä kaksi jaksoa. Yhdestoista kausi käynnistyy 30. marraskuuta.
- Vampyyripäiväkirjojen spin-off Vampyyrien sukua palaa vihdoinkin Subille. Sarjan toinen tuotantokausi alkaa 4. joulukuuta. Ykköskauden päätösjakso näytettiin kanavalla helmikuussa 2015.

Jussi kirjoitti: Jos joku seurasi viime syksynä Subilta Zoo-nimistä jännityssarjaa, niin tämän toinen kausi alkaa kanavalla 1. syyskuuta.

Zoon jatkuminen aikaistui päivällä – kakkoskausi käynnistyy kanavalla jo ensi keskiviikkona (31.8.).

Jussi kirjoitti: Subilla aloittaa 4. syyskuuta CBS:n uutuussarja BrainDead.

Viikon päästä siis alkaa. Tässä kanavan laatima esittelyteksti:

Uudessa amerikkalaisessa scifikomediasarjassa avaruusoliot ovat soluttautuneet Yhdysvaltain kongressiin. Dokumentaristi Laurel Healy (Mary Elizabeth Winstead) alkaa työskennellä senaattoriveljelleen varmistaakseen rahoituksen seuraavaa elokuvaansa varten. Washingtonissa nainen kuulee hurjan tarinan: avaruudesta peräisin olevat hyönteiset ovat päätyneet useiden kongressiedustajien aivoihin aiheuttaen jännitteitä puolueiden välillä. Pitääkö väite paikkansa, ja jos kyllä, miten maan politiikka saadaan pelastettua avaruusolioiden armoilta?

Q_Black
Q_Black vastasi aiheeseen: TV-sarjat
28.08.2016 14:32 #217

Itsekin on vähän päässyt taas sarjojen katsomisen makuun pitkästä aikaa. Oikeastaan tuntuu, että seuraan aika montaa sarjaa samaan aikaan aina fiiliksen mukaan. Vikingsien neljäs kausi on paria jaksoa vaille katsottu. En oikein koskaan ole sen erityisemmin tykännyt sarjasta, mutta Jasper Pääkkösen ja Peter Franzénin takia piti katsoa tänne asti :grin: Ehkä sitä tulee seurattua jatkossakin.

Täytenä hömppäsarjana tylsiin hetkiin on toiminut Scream Queens. En vielä tiedä onko sarja vaan totaalisen typerä ja ärsyttävä vai nerokkaan sekopäinen. Joka tapauksessa, jakso silloin tällöin. Nyt alkoi Livillä se uusi rikossarja Blindspot ja sitä olen pari jaksoa katsastanut myös. Vaikuttaa mielenkiintoiselta, joten aion seurata jatkossakin.

En oikein koskaan saanut kiinni The Walking Deadista, mutta aloin hetken mielijohteesta katsomaan The Fear of Walking Deadia ja jäin siihen kyllä koukkuun! Musta se vaan vaikuttaa paremmalta kuin sisarsarjansa! Ehkäpä sitten tämän innoittamana tulee joskus katsottua TWD:kin.

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: TV-sarjat
29.08.2016 19:10 #218

Katsoin Onton Kruunun toisen kauden tuossa läpi.

Henry VI oli upea, koskettava hahmo. Hänet vallasta suistaneet Yorkin veljekset jäivät aika värittömiksi... paitsi Richard III. Hän oli irvokas karikatyyri, jonka monologeista en varsinkaan tykännyt. Kaipa hahmon yksipuolisessa pahuudessa voi nähdä jotain runollista, mutta itse pidän enemmän syvällisemmästä tulkinnasta. Kaipa tämän voi katsoa niinkin että on tarkoituksellisesti jätetty hahmon tulkitseminen katsojan vastuulle, mutta yhtä hyvin voi olla että tämänlainen epämuodostunut kuvotus on haluttu keskiajan ennakkoluulojen mukaisesti kuvata myös sielultaan läpimädäksi. Kuten sanoin en tästä tavasta esittää hahmo juurikaan pitänyt... varsinkaan kun hänen peilikuvakseen asetettiin hartaat, komeat ja kaunosanaiset hahmot eli tässä tapauksessa Henry VI ja Henry VII. Margaret Anjoulainen kävi läpi mielenkiintoisen hahmokaaren juonittelevasta pahasta kuningattaresta Richard III:nen kolkuttavan omatunnon peilaajaksi. Suosikkikohtaukseni oli Richard III:sen ja Anne Nevillen ensikohtaaminen... joka sitten heti sen jälkeen pilattiin taas Richard III:sen monologilla, jossa hänen pahuuttaan jälleen kerran turhan painokkaasti korostettiin.

Viimeksi muokattu: 29.08.2016 19:14 : Niksu.

30.08.2016 08:29 #219

^ Minä katselin myös tuon toisen kauden, ja minusta Richard III oli puolestaan kuvattu hyvin. En ole tätä näytelmää lukenut, mutta minulle on jäänyt se olo, että Onton kruunun tulkinta hahmosta oli hyvin lähellä alkuperäistä.

Netflixiin tuli lopulta Downton Abbeyn kuudes ja viimeinen kausi, joten sain tämänkin sarjan katsottua loppuun. Sarja kärsi hiukan siitä, että kauden katseli parin päivän sisällä: ajan kuluminen vääristyi, joten kaikki asiat tuntuivat tapahtuvan liian nopeasti. Viimeinen kausi oli kyllä kovasti langanpäiden solmimista ja positiivisen lopun etsimistä kaikille hahmoille, joka kaikesta huolimatta jätti hyvän mielen.

01.09.2016 12:24 #220

Foxilta tuli ilouutinen: Scream Queensin toinen kausi näytetään nyt syksyllä Amerikan tahtiin. Kausi alkaa kanavalla 21. syyskuuta, päivän Yhdysvaltojen esitystä jäljessä.

Ketjussa oli puhetta Valkoinen kuningatar -sarjasta, joka pyörii parhaillaan uusintana Ylellä. Minulta meni kokonaan ohi se, että helmikuussa ilmoitettiin virallisesti, että Philippa Gregoryn historiallinen romaani The White Princess kääntyy myös tv-sarjaksi. Tämä jatkaa Valkoisen kuningattaren tarinaa. Jaksoja tulee olemaan kahdeksan, ja sarja on puhtaasti Starz-kanavan tekemä (BBC ei ole enää mukana). Valkoisen prinsessan kuvaaminen alkoi kesällä. Wikipediasta voi katsoa näyttelijälistauksen.

Emelie kirjoitti: Aloin myös katsella hiukan Richard III:n ansiosta Sherlockia (koska Benedict Cumberbatch). Minulle on tämä sarja mennyt ohi jostain syystä kokonaan, ja ekan jakson katsottuani en voi ymmärtää, että miksi.

Mitä saatan olla maailman ainoa ihminen, johon Uusi Sherlock ei iskenyt... Kun sarja aikoinaan alkoi Ylellä suurten kehujen saattamana, katsoin innostuneena ekan jakson. Se oli valtava pettymys, ja lopetin seuraamisen siihen. Vuosien kuluessa hehkutus on vaan kasvanut, ja jouluspesiaalia näytettiin Suomessakin elokuvateattereissa ympäri maan. Olen miettinyt, pitäisikö sarjalle antaa uusi mahdollisuus, mutta tuskin tyyli muuttui ensimmäisen jakson jälkeen? Pidän valtavasti Steven Moffatin kädenjäljestä Doctor Whossa, mutta Uusi Sherlock vain ärsytti (yhden jakson perusteella). Cumberbatch on minusta erittäin hyvä näyttelijä, mutta hänen esittämänään Sherlock Holmes tuntui todella rasittavalta hahmolta. Nelosella pyörivästä Holmes NYC:stä sen sijaan tykkään...

Valvojat: RaccoonRasimus
Eija, Jukuke