TV-sarjat

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: TV-sarjat
01.09.2016 12:33 #221

Jussi kirjoitti: Mitä saatan olla maailman ainoa ihminen, johon Uusi Sherlock ei iskenyt... Kun sarja aikoinaan alkoi Ylellä suurten kehujen saattamana, katsoin innostuneena ekan jakson. Se oli valtava pettymys, ja lopetin seuraamisen siihen.

Ensimmäinen jakso on heikkoin näistä Uusi Sherlock jaksoista. Sekin riippuu onko nähnyt sen englantilaisen erikoisversion vai kansainvälisen jakson. Monille tutuni on tehnyt saman ja katsonut vain ensimmäisen jakson ja lopettanut siihen. Kannattaa siis yrittää uudestaan ja mieluummin unohtaa ensimmäinen jakso. Niin minä tein ja tykästyin sarjaan. Varsinkin tämä edellinen tv:ssä näytetty kausi oli loistava, koska tarina nitoutui enenmmän yhteen. Täällä on varmasi Marvel leffojen katsojia joka on katsonut sarjaa. Joten sama periaate! Kannattaa katsoa lopputekstit loppuun ennnen kuin kääntää kanavaa ;)

Race like first!
Train like second!

03.09.2016 12:14 #222

Nylkky: kiitos viestistäsi. Ehkä Sherlockille pitäisi antaa toinen mahdollisuus...

Nylkky kirjoitti: Sekin riippuu onko nähnyt sen englantilaisen erikoisversion vai kansainvälisen jakson.

Katsoin sen jakson, jonka Yle näytti.

Kirjoitin ketjussa aiemmin siitä, että Grimmistä on tilattu kuudes tuotantokausi. Alkuviikosta uutisoitiin , että kuutonen tulee olemaan sarjan viimeinen. Minulla on tästä kaksijakoiset ajatukset. Tietenkin harmittaa, että seuraamani sarja päättyy. Mutta toisaalta kuusi kautta on todella paljon, ja täytyyhän sarjan joskus loppua. Kiinnostukseni Grimmiin olisi saattanut kadota seiska- tai kasikaudella, jos taso olisi romahtanut. Ja se on tärkeää, että sarjan päättyminen on tiedossa hyvissä ajoin, jotta saadaan kunnollinen lopetus. Yhtäkkinen cancelointi katsojalukujen hiipuessa kun on aina uhkana. Kuudes kausi alkaa Amerikan tv:ssä tammikuussa, ja jaksoja on 13 kappaletta. Suomessa Grimmistä näytetään vasta neloskautta.

Ketjussa ei kai ole mainittu kehitteillä olevaa Krypton-nimistä Syfy-kanavan sarjaa? Se kertoo tapahtumista Krypton-planeetalla kaksi sukupolvea ennen Teräsmiehen syntymää, ja päähenkilönä on Teriksen isoisä Seg-El. Eilen tiedotettiin, että naispääosan näyttelijä on löytynyt .

Viimeksi muokattu: 03.09.2016 12:18 : Jussi.

Mab
Mab vastasi aiheeseen: TV-sarjat
03.09.2016 15:32 #223

Emelie kirjoitti: ^ Minä katselin myös tuon toisen kauden, ja minusta Richard III oli puolestaan kuvattu hyvin. En ole tätä näytelmää lukenut, mutta minulle on jäänyt se olo, että Onton kruunun tulkinta hahmosta oli hyvin lähellä alkuperäistä.

Näin minäkin olen asian ymmärtänyt. Shakespearehan käsittääkseni pohjasi Rikhard III:n hahmon hyvin Tudor-myönteisiin lähteisiin, mikä oli tietysti poliittisesti korrekti valinta Elisabet I:n hallituskaudella :tongue:

Uudesta Sherlockista taas sen verran, että minä pidin kyllä kovasti ensimmäisestä ja toisesta tuotantokaudesta, mutta kolmannelle en niin lämmennyt. Sarjaan alkoi tulla mukaan häiritsevissä määrin sellaisia ärsyttävyyksiä, mitä myös Doctor Whossa on viime aikoina ollut, mikä varmaankin selittyy sarjojen samoilla taustavoimilla.

Suurinta iloa television puolella viime aikoina minulle on ehkä tuonut Penny Dreadful. Olen nyt toisen tuotantokauden loppumetreille ja kovasti mietityttää, mistä saan kolmannen katsottavakseni sitten kun kakkosen jaksot loppuvat. Minullahan ei mitään netflixejä tai maksullisia kanavia ole, mutten ehkä jaksa odottaa vuotta - tai kauan lie siihen menee, että kolmoskausi tulee Katsomoon - eikä dvd-julkaisuakaan ole vielä markkinoilla. Pah!

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: TV-sarjat
03.09.2016 17:15 #224

Se ei tee sitä yhtään paremmaksi.

Sherlockista sen verran, että minun suosikki jaksoni on yhä nimenomaan se ensimmäisen kauden ensimmäinen jakso. Ensimmäisen kauden toinen jakso oli siihen verrattuna pettymys. Kolmas jakso oli hyvä. Toisella kaudella oli myös muistaakseni hyviä jaksoja. Siitä eteenpäin on mennyt niin paljon alamäkeen että en edes jouluspesiaalia viitsinyt katsoa.

Mab
Mab vastasi aiheeseen: TV-sarjat
03.09.2016 18:00 #225

^ Ahaa, ok, luulin että sinua hiersi Onton kruunun Shakespeare-tulkinta, mutta ongelma taisikin olla jo Shakespearen tulkinnassa. Joo, kyllähän sitä toki voi klassikoitakin kritisoida :smile:

Minusta taasen oli ihan hauska vaihteeksi nähdä tällainen oikein perinteisen sysimusta pahis, etenkin kun hahmo oli muuten niin onnistuneesti toteutettu. Pidin kovasti hänen monologiensa sujuvasanaisuudesta ja Onton kruunun Rikhardina nähty BC oli hyvä roolissa.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: TV-sarjat
07.09.2016 19:56 #226

Vihdoinkin :heart: Luciferin :heart: 2. kausi alkaa! Vielä pari viikkoa pitäisi malttaa odotella...

Toivon mukaan kakkoskausi tuo tullessaan enemmän Lucia ja vähemmän parjattua (ja epäolennaista) poliisitoimintaa.

08.09.2016 22:41 #227

Syksyllä on tulossa muutenkin DVD-julkaisuja, jotka ovat ainoa laillinen tapa katsoa uudet kaudet. Itse tykkään kovasti Eloonjääneistä (The 100), ja tämän sarjan kolmoskauden boksi ilmestyy meillä syyskuun lopulla. The Flashin toinen kausi julkaistaan Pohjoismaissa lokakuun alussa. Maikkari näytti Eloonjääneiden kakkoskauden viime talvella maksullisella Maxilla, joten on mahdollista, että kolmonenkin tulee sitä kautta. Suomen Netflixistä löytyy ykköskausi. Flashiin maamme kanavat tai suoratoistopalvelut eivät ole vielä tarttuneet – ostin ekan kauden blu-ray-kausiboksin alkuvuodesta, kun sen sai CDONista kympillä.

The Last Kingdom, josta olen puhunut ketjussa (vaikka en ole nähnyt jaksoakaan), on nyt saatavilla kausiboksina suomeksi tekstitettynä. Hinta on kyllä liian suolainen... Odottelen hinnanlaskua ja ekan kauden mahdollista näkymistä muuta kautta.

Eilen uutisoitiin, että Sarah J. Maasin bestseller-kirjasarja Throne of Glass kääntyy Hulun tv-sarjaksi. Kirjoja on ilmestynyt viisi kappaletta (plus novellikokoelma), ja vielä yksi on tulossa. Huvittavaa, että tv-sovituksen nimenä on Queen of Shadows, joka on neljännen kirjan nimi. Näköjään sanaa "Throne" ei uskalleta käyttää! Maasin sarja on ns. korkeafantasiaa eli sijoittuu omaan fantasiamaailmaan. Tehosteiden luulisi siis vaativan ison budjetin. En ole itse Throne of Glassia kokeillut – menestyssarjaa ei tuntemattomasta syystä ole suomennettu. ToG on young adult -kirjallisuutta eli suunnattu nuorille lukijoille. Kun sarjan avausosa ilmestyi kesällä 2012, sitä mainostettiin näin:

Looking for the teen girl version of Game of Thrones? Find it in this sweeping fantasy debut

Viimeksi muokattu: 08.09.2016 22:52 : Jussi.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: TV-sarjat
08.09.2016 23:23 #228

Jussi kirjoitti: Lucifer vaikuttaa kiinnostavalta, mutta Suomessa sitä ei voi vielä katsoa laillisesti. DVD-kausiboksi julkaistaan maassamme lokakuussa, mutta en aio ostaa. Ehkä sitten joskus, kun hinta on pudonnut kymmeneen euroon. Ja voihan eka kausi ilmaantua lähiaikoina johonkin suoratoistopalveluistamme.

Tämä on surullisen todellista arkea Suomessa ja pätee moniin mielenkiintoisiin sarjoihin. Itse ostan kyllä dvd:t/blu-rayt ihan mielelläni kaikista sarjoista mihin tykästyn, laadunkin takia ja en yleensä malta odotella kovin paljon alennuksiakaan - mutta kyllä sitä haluaa ensin nähdä mitä on hankkimassa, boksit ovat kuitenkin suhteellisen arvokkaita. Luciferinkin kohdalla odottelen vielä tulisiko siitä blu-ray versiota, ainakin cdonilla olen nähnyt vain dvd boksin. Mahtaakohan sarja edes löytää Suomen tv-ohjelmistoon missään vaiheessa...? Netflix voisi tietysti olla yksi vaihtoehto.

max
max vastasi aiheeseen: TV-sarjat
09.09.2016 14:09 #229

Melkein kaikki katsomisen arvoiset sarjat tulee joka tapauksessa joltain maksukanavalta.. En muista milloin olisin viimeksi seurannut jotain sarjaa ihan telkkarista (poikkeus joka vahvistaa säännön: Ylen BBC-diili eli pukudraamat, Sherlock ja Who). Perinteinen telkkari alkaa olla synonyymi uutisille, urheilulle ja kotimaiselle hömpälle. Vähänkin syvällisemmät sarjat Orphan Black,Sense8 jne. on HBO/Netflix-akselilla ja Hyvä niin. Mieluustihan niitä kattelee ihan ison maailman tahtiin.

Viimeksi muokattu: 09.09.2016 14:09 : max.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: TV-sarjat
11.09.2016 14:14 #230

Jännä juttu. Katson Scream Queens:in uusintoja, eli nyt toista kertaa lyhyen ajan sisällä, ja se tuntuu yhä hyvältä. Se on varma laadun merkki.

Wayward Pines alkoi uuden tuotantokauden jaksoin, mutta kyseistä sarjaa en yksinkertaisestikaan pysty katsomaan. Se sotii liian paljon mun logiikan tajuani vastaan. Sääli, että sarja alkoi niin lupaavasti ja muuttui kertarysäyksellä yhdeksi typerimmistä vakavissaan tehdyistä sarjoista mitä olen ikinä nähnyt. Perustelut asenteelleni olen jo listannut paljon aiemmin kun sarja alkoi. On se kumma miten paljon ohjelman koettuun katselumukavuuteen vaikuttaa ihan vain se, mitä sarjan on tarkoitettu olla - ei olisi mitään ongelmaa jos se olisi tarkoitettu Scream Queensin tapaan tahallisen hölmöksi.

Nyt jo päättynyt Supernaturalin 10. tuotantokausi ei ole vieläkään tipahtanut täyden skeidan joukkoon, mutta eron alkupään tuotantokausiin huomaa selvästi. Edessä ei voi olla enää muuta kuin alamäkeä, joten olisi hyvä lopettaa vielä kun sarjassa on edes jotain itsekunnioitusta ja muisteltavaa jäljellä. Tuli vain mieleen kun Jussi puhui Grimmin lopettamisesta kuudenteen tuotantokauteen.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: TV-sarjat
13.09.2016 23:18 #231

Hei.

Netin puskaradiossa liikkuu uutisia että Wheel Of Time olisi kääntymässä tv-sarjaksi! Huhut kertovat että sen pitäisi haastaa Game Of Thrones pitkänä fantasia tv-sarjana.

Toivon että tämä toteutuu ja todellisuudessa haastaa GOTin.

Race like first!
Train like second!

Emelie vastasi aiheeseen: TV-sarjat
16.09.2016 07:44 #232

Nylkky kirjoitti:

Ensimmäinen jakso on heikkoin näistä Uusi Sherlock jaksoista.

Minä olen tullut samaan tulokseen. Nyt näistä viidestä katsomastani jaksosta, ekan kauden eka jakso on heikoin, mutta ei missään nimessä edelleenkään huono. Ensimmäinen jakso oli kuitenkin aikalailla pintaraapaisu ja intro hahmoihin, seuraavissa jaksoissa päästään sitten jo hiukan lähemmäs hahmoja ja persoona alkaa näkyä. Toisella kaudella aletaan sitten jo melko nopeasti nojaamaan Sherlockin ja Watsonin ystävyyteen, joka minusta tuo sarjaan fiilistä.

18.09.2016 13:30 #233

Nyt on selvinnyt, että Viikinkien neloskauden jälkipuolisko (viimeiset kymmenen jaksoa) käynnistyy Amerikan televisiossa 30. marraskuuta. Varmaan HBO Nordic esittää jaksot taas jenkkitahtiin. Subilla pyörii tällä hetkellä kauden alkupuolisko.

Westworldistä julkaistiin elokuun lopulla uusi traileri. Ensimmäinen jakso tulee katsottavaksi HBO Nordiciin 3. lokakuuta. HBO:n uuden ohjelmapolitiikan johdosta sarjaa ei koskaan nähdä Suomen tv:ssä. Suoratoistopalvelu ja myöhemmin kausiboksi ovat ainoat lailliset keinot katsoa. Pari vuotta sitten HBO ilmoitti lopettavansa yhteistyön Ylen kanssa. Jo kesken olevat sarjat (kuten Game of Thrones) voidaan näyttää loppuun, mutta uusia ei ole tulossa. Eikä HBO myy oikeuksia uusiin sarjoihinsa muillekaan suomalaiskanaville vaan esittää ne meillä ainoastaan HBO Nordicin kautta.

Jussi kirjoitti: Foxilta tuli ilouutinen: Scream Queensin toinen kausi näytetään nyt syksyllä Amerikan tahtiin. Kausi alkaa kanavalla 21. syyskuuta, päivän Yhdysvaltojen esitystä jäljessä.

Kakkoskauden startti lykkääntyi Suomessa jostain syystä viikolla. Scream Queensin jatkumispäivänmäärä on siis 28.9.

Rasimus kirjoitti: Wayward Pines alkoi uuden tuotantokauden jaksoin, mutta kyseistä sarjaa en yksinkertaisestikaan pysty katsomaan. Se sotii liian paljon mun logiikan tajuani vastaan. Sääli, että sarja alkoi niin lupaavasti ja muuttui kertarysäyksellä yhdeksi typerimmistä vakavissaan tehdyistä sarjoista mitä olen ikinä nähnyt.

Minä pidin ekan kauden jälkipuoliskosta enemmän kuin alkupuolesta. Kun se totuus kaupungista selvisi, muuttui tarina kiinnostavammaksi.

Rasimus kirjoitti: Nyt jo päättynyt Supernaturalin 10. tuotantokausi ei ole vieläkään tipahtanut täyden skeidan joukkoon, mutta eron alkupään tuotantokausiin huomaa selvästi. Edessä ei voi olla enää muuta kuin alamäkeä, joten olisi hyvä lopettaa vielä kun sarjassa on edes jotain itsekunnioitusta ja muisteltavaa jäljellä.

Olen kuullut useasta lähteestä, että 11. kauden pitäisi olla suuri hyppäys laadussa ylöspäin. Joku väitti, että se on sarjan paras tuotantokausi sitten viidennen.

Viimeksi muokattu: 18.09.2016 13:44 : Jussi.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
22.09.2016 21:07 #234

Olen katsellut mainiota animaatiosarjaa nimeltä Archer. Se kasaa agentti- ja vakoojaelokuvien kliseet yhteen nippuun ja vääntää niistä pöhköä ja melko härskiäkin huumoria. Vähän kuin Bond-elokuvat olisi pistetty tehosekoittimeen kirkkaan viinan kanssa. Seitsemäs kausi ilmestyi hiljattain, mutta minulla on menossa vasta neljäs kausi. Suomen teeveessä tätä ei ole näkynyt ja tuskin ikinä näkyykään, mutta kaikki kaudet löytyvät Netflixistä.

Päähenkilö on Isis-järjestössä (ei se terroristiryhmä) työskentelevä salainen agentti Sterling Archer, joka hallitsee aseet ja tekniset vempeleet, mutta ryyppää toisinaan liikaa ja käyttäytyy kuin ikuinen teinipoika. Muut työntekijät ovat myös värikästä sakkia ja kaikkia yhdistää pääasiassa tarve vittuilla jatkuvasti toisilleen. Jokainen 20-minuuttinen jakso kertoo oman kertomuksensa ja parhaimmillaan meininki on erinomaisen epäkorrektia ja sekopäistä. Ei aivan South Park-mittaluokassa, mutta kuitenkin.

Piirrostyyli istuu silmääni erittäin mukavasti, tykkään hahmojen paksuista ääriviivoista ja pikkutarkoista taustoista. Sarja näyttää melkein liiankin hyvältä ja "ammattimaiselta" ronskiin huumoritykitykseen nähden. Huutaen lausutut vuorosanat ärsyttivät aluksi paljonkin, nykyään onneksi vähemmän. Ihan kaikki jaksot eivät ole iskeneet täysillä, mutta Archerin parissa on kuitenkin mukava heittää aivot nollille.

Hauskoja kohtauksia eri kausilta.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 22.09.2016 21:10 : Astorethein.

27.09.2016 15:20 #235

Netflixin käyttäjille vinkiksi: Penny Dreadfulin kaksi ensimmäistä kautta on lisätty palveluun.

Jason Mottin romaaniin Palanneet pohjautuva amerikkalainen fantasiasarja Resurrection löytyy nyt Viaplaystä. Sarjaa tehtiin kaksi kautta ennen viimevuotista cancelointia, eikä sitä ole näytetty Suomen televisiossa.

Yle ilmoitti, että Mr. Robotin kakkoskausi käynnistyy TV2:lla 20. maaliskuuta. Vielä on siis odottamista, mutta hyvä juttu, että oikeudet on hankittu.

Jussi kirjoitti: Arrow'n neloskauden päätösjakso nähdään tänään Subilla. Tauko ei ole pitkä, sillä viitoskausi starttaa kanavalla 3. marraskuuta, noin kuukauden Amerikan tahtia perässä.

Eipä starttaakaan. Sub muutti mielensä ja perui Arrow'n jatkumisen marraskuussa.

Jussi kirjoitti: Syksyllä on tulossa muutenkin DVD-julkaisuja, jotka ovat ainoa laillinen tapa katsoa uudet kaudet.

Listaan voisi lisätä Supergirlin – ekan kauden boksi tulee Pohjoismaissa myyntiin marraskuussa. Tätä en kyllä aio missään nimessä ostaa, ellei hinta painu alle kymmenen euron. Luulisi, että sarjan näkee Suomessa vielä jotain toista kautta.

Jussi kirjoitti: Camelot on kiinnostanut minua jo vuosia, se debytoi samanaikaisesti Game of Thronesin ykköskauden kanssa. Mutta yksikään suomalainen tv-kanava ei ole näyttänyt sitä. Täytyy kai lainata dvd-boksi kirjastosta.

Nyt lainasin boksin kirjastosta ja tarkistin kaikki kymmenen jaksoa. Camelot osoittautui ihan päteväksi sarjaksi, ja olisin katsonut toisenkin kauden, jos sarjaa ei olisi canceloitu. Lavasteet ja maisemat olivat hienoja, ja näytti siltä, että tehostebudjetti oli vastaavaa tasoa kuin GoT:n ykköskaudella. Mutta ei tämä mikään huippusarja ollut. Päähenkilön esittäjä ei vakuuttanut – en tiedä, oliko vika näyttelijän kyvyissä vai valittiinko hänet vain täysin vääränlaiseen rooliin. Jamie Campbell Boweria katsellessa ei tullut yhtään kuningas Arthur mieleen. Guineveren näyttelijä/hahmo ei myöskään sytyttänyt.

Eva Green teki loistavaa työtä naispääosaa Morgania esittäessään, kuten Niksu sanoi aiemmin ketjussa. Pidin myös Joseph Fiennesistä Merlininä. Viikingeistä tuttu Rollon näyttelijä oli kiinnostavaa nähdä Gawainin roolissa. Camelot oli kaapelikanavan ohjelma, joten siinä ei tarvinnut välittää amerikkalaisten peruskanavien rajotteista. Parasta sarjassa oli Eva Greenin ohella alkumusiikki ja musiikki ylipäätään. Camelot saikin Emmy-ehdokkuuden alkutunnaristaan, muttei voittanut.

Viimeksi muokattu: 27.09.2016 19:52 : Jussi.

04.10.2016 14:46 #236

Katselen parhaillaan Netflixistä Hannibalin kolmatta eli viimeistä kautta. Vielä on kaksi jaksoa jäljellä. Nyt sarjassa käsitellään Punainen lohikäärme -romaanin tapahtumia. Suomessa ykköskausi näytettiin Nelosella, mutta kakkonen vain maksullisen Ruudun puolella, eikä kanava koskaan hankkinut kolmatta. Maamme Netflixistä onneksi löytyy koko sarja.

Visuaalisesti Hannibal on mahtavaa katsottavaa, ja näyttelijät ovat erinomaisia. Amerikassa katsojaluvut pysyivät matalalla, mikä johti cancelointiin viime vuonna. Sarjan pomon Bryan Fullerin mukaan neloskausi on kuitenkin mahdollinen, asiaa ruvetaan pohtimaan ensi vuoden elokuussa. Silloin sarjassa päästäisiin Uhrilampaiden tapahtumiin.

Jussi kirjoitti: Jos foorumilla on minun lisäksi muita Holmes NYC:n (Elementary) ystäviä, niin kerrotaan heille, että odotettu neljäs tuotantokausi käynnistyy Nelosella 13. tammikuuta.

Nelonen jätti keväällä sarjan tauolle, kun kautta oli esitetty 10 jaksoa. Nyt on selvinnyt , että loput 14 tulevat katsottavaksi Ruutu-palveluun 11. marraskuuta. Viidettä kautta aletaan esittää Ruudussa joulukuun alussa. Toivottavasti jaksot näkyvät ilmaisella puolella eivätkä maksullisella Ruutu+:lla.

Jussi kirjoitti: Flashiin maamme kanavat tai suoratoistopalvelut eivät ole vielä tarttuneet

Nyt tilanne on muuttunut. The Flashin ensimmäinen kausi on katsottavissa Suomen Netflixissä.

Jussi kirjoitti: En ole itse Throne of Glassia kokeillut – menestyssarjaa ei tuntemattomasta syystä ole suomennettu.

Törmäsin tietoon, että kirjasarja on käännetty 29 eri kielelle. En yhtään tiedä, miksei suomi ole mukana. Olisi helppo keino kotimaiselle kustantamolle tienata rahaa. Maasin kirjoja on nyt myyty maailmanlaajuisesti yli kolme miljoonaa kappaletta – ensimmäinen julkaistiin vuonna 2012. Toteutuessaan tv-sarja varmasti nostaa romaanien suosiota entisestään. Throne of Glassin laadusta en kyllä osaa sanoa mitään...

Viimeksi muokattu: 04.10.2016 14:47 : Jussi.

Siivetön lohikäärme
Siivetön lohikäärme vastasi aiheeseen: TV-sarjat
10.10.2016 11:38 #237

Olen nyt viime aikoina katsonut The Walking Deadia. Olen nyt katsonut neljä kautta ja yritän saada katsottua loputkin ennen kuin seitsemäs kausi alkaa. Mielestäni sarja on ihan hyvä, mutta välillä siinä on aika turhia jaksoja, joissa ei tapahdu juuri mitään.

Katsoin myös Netflixin Luke Cage -sarjan ja pidin siitä. Se ei ollut kuitenkaan niin hyvä kuin Daredevil tai Jessica Jones. Ensi vuonnahan sitten tulee Marvelilta Netflixiin ainakin Iron Fist ja Defenders. Odotan että myös nämä sarjat olisivat hyviä.

Viimeksi muokattu: 10.10.2016 11:38 : Siivetön lohikäärme.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: TV-sarjat
10.10.2016 19:06 #238

Scream Queensin toisen tuotantokauden eka jakso vähän säikäytti vaikuttamalla aika hirveältä paskalta. En oikein tiedä miksi, sillä eipä tuo tarkemmin ajatellen mitään "uutta" ollut. Toinen jakso sitten vaikuttikin vähän perinteisemmältä menolta. Mutta miksi taas joku slashersarjamurhaaja? Sehän jo hoidettiin ekalla kaudella. Katsotaan kuitenkin vielä kolmas jakso ennen tuomiota.

Kolmen jaksoa sen sijaan on katsottu Preacher:sta, josta en ole alkuperäistä sarjakuvaa lukenut, joten en tiedä mitä menetän. Mutta tv-sarja vaikuttaa aika mainiolta ja hurtilta menolta (vampyyri-Cassidy...). Vaihteeksi sarja, joka ei ole geneeristä ja tylsää poliisisarja- / viikon hirviön jahtaus -formaattia, jota niin moni uusi fantasia-tv-sarja jostain syystä noudattaa...

...kuten Lucifer, joka ei vaikuttanut niin kauhean huonolta, mutta eipä siinä ole kyllä mitään erikoisempaa syytä seurata, etenkään yliluonnollisena poliisisarjana... Luciferin hahmo on ärsyttävä tungettelija, ei ainakaan Sandmanissa esiintynyt hahmo (Luciferin omaa sarjistakaan en ole lukenut) tällanen ollut. Taas kolmen jakson perusteella sanottuna, ehkä tuo vielä ryhdistäytyy edetessään. Jäin kaipaamaan Luciferiin rakastunutta puolikaskasvoista demonimuijaa, jonka paikan on ottanut tämä ihan puhekykyinen baarimikkomuija...

Siivetön lohikäärme kirjoitti: Olen nyt viime aikoina katsonut The Walking Deadia.

Tuon sarjan taso tosiaan vaihtelee aika reippaasti. Kuvernöörijaksot ovat mielestäni parhaimpia, ja kaikki sen jälkeen ovat taas aika puuduttavia ja tuotantokausitason juonikuviot itseään toistavia, kunnes ihan nyt viime aikoina aletaan taas ryhdistäytyä Negalin porukoiden tullessa kuvioihin. Miestä itseäänhän saa odottaa koko pirun tuotantokauden, kunnes vasta viimeisessä jaksossa se esiintyy pikaisesti cliffhangerina tähän tulevaan tuotantokauteen. Saa luvan olla odottamisen arvoinen :tongue:

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 10.10.2016 19:10 : Rasimus.

10.10.2016 21:54 #239

Sub näytti viime vuonna The Strainin ensimmäisen kauden, mutta jatkoa ei ole kuulunut. Amerikassa on parhaillaan menossa vampyyrisarjan kolmoskausi, ja äskettäin kerrottiin, että neljäs eli viimeinen tuotantokausi on tilattu . Kirjoja on vain kolme, joten onhan tämä vähän erikoista. Olen nähnyt ainoastaan ekan kauden, joka kattoi ensimmäisen romaanin tapahtumat.

Huomasin vasta nyt, että Subilla pyörivän Zoo-sarjan kolmas kausi vahvistettiin virallisesti jo elokuussa.

Vinkki: The 100 -sarjan (Eloonjääneet) kakkoskausi löytyy nyt Suomen Netflixistä. Tämä on aiemmin esitetty maassamme vain maksullisella Max-kanavalla. En tiedä, tuleeko se koskaan ilmaispuolelle.

Black Sailsin neljäs eli viimeinen kausi starttaa Yhdysvalloissa 29. tammikuuta. Varmaan näemme jaksot taas päivän viipeellä HBO Nordicista. Trailerin perusteella luvassa on hieno lopetus:

Viimeksi muokattu: 10.10.2016 21:55 : Jussi.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
24.10.2016 20:56 #240

Walking Deadin seitsemäs kausi alkaa tänään Foxilla kymmeneltä. Saamme siis kohta tietää, kenet Negan pieksee pois päiviltä Lucille-mailallaan. Vaikka kausi olisi täyttä kuraa muuten, niin ainakin lähtötilanne on mielenkiintoinen. Tai ehkäpä tekijät ovat niin mulkkuja, että kutoskauden cliffhanger olikin pelkkää kusetusta ja kaikki selviävät hengissä. Reipas tunti vielä, niin totuus selviää.

I'm just a normal everyday pervert.

Valvojat: RaccoonRasimus
Emelie, Kuurankukka