TV-sarjat

25.10.2016 14:42 #241

Supergirl on nyt katsottavissa Suomessa! HBO Nordicista löytyy ensimmäinen kausi kokonaisuudessaan, ja toisen kauden jaksot ilmestyvät palveluun Amerikan tv-esityksen tahtiin. Ei tavitse miettiä kausiboksin hankkimista...

Olen kirjoittanut ketjussa Syfy-kanavan avaruusoopperasarjasta The Expanse, joka pohjautuu James S.A. Coreyn romaaneihin. Suomessa tätä ei ole voinut laillisin keinoin katsoa. Vähän aikaa sitten uutisoitiin , että Netflix on hankkinut Expansen oikeudet Pohjois-Amerikan ulkopuolella. Ensimmäisen kauden pitäisi ymmärtääkseni ilmaantua Suomenkin Netflixiin 3. marraskuuta. Toinen kausi näytetään palvelussa ensi vuonna.

Netflix-käyttäjille voisi myös antaa vinkiksi, että HBO Nordicista tuttu Black Sailsin kolmoskausi on lisätty tähänkin suoratoistopalveluun. Legends of Tomorrow'n kakkoskautta voi taas seurata viikon jäljessä Amerikan tahtia. Netflixin edustaja muuten sanoi eilen Facebook-sivulla:

Kyllä, Star Trekin kaikki 727 jaksoa, mukaan lukien Star Trek: The Next Generation, ovat tulossa ohjelmistoon tämän vuoden lopussa. Myös Suomen Netflixiin!

02.11.2016 11:54 #242

Ketjussa ei kai ole mainittu BBC American tuoretta tv-sovitusta Douglas Adamsin Dirk Gentlyn holistisesta etsivätoimistosta? Netflix on hankkinut siihen oikeudet Yhdysvaltain ulkopuolella, ja kaikki jaksot tulevat katsottavaksi Suomessakin 11. joulukuuta.

Suomen Netflixistä löytyy nyt Gothamin toinen kausi. En ole tätä sarjaa nähnyt vielä jaksoakaan.

Risingin käyttäjiä saattaa kiinnostaa se, että MTV3 esittää jouluna BBC:n Agatha Christie -sovituksen Eikä yksikään pelastunut. Tämä näytettiin viime jouluna Englannissa. Neljä tunnin pituista jaksoa tulee Maikkarilta 26.–29. joulukuuta. Näyttelijöinä minisarjassa ovat mm. Charles Dance, Miranda Richardson, Aidan Turner, Sam Neill ja Toby Stephens.

Eikä yksikään pelastunut on kihelmöivän jännittävä mysteerisarja, joka perustuu Agatha Christien samannimiseen salapoliisikirjallisuuden klassikkoteokseen. Kymmenen ihmistä saa mystisen kutsun salaperäiselle saarelle. Pian yksi toisensa jälkeen heistä alkaa saada surmansa ja herää kysymys onko joku heistä myös murhaaja?

Ehkä jotkut innostuvat siitä, että MacGyver-reboot Nuori MacGyver starttaa Subilla 18. tammikuuta. Minä en 80-luvun lapsena tällaista pyhäinhäväistystä aio katsoa. Richard Dean Andersonkaan ei ole mukana... Alkuperäinen sarja tunnettiin maassamme nimellä Ihmemies.

EDIT: Mainitaan vielä se, että Vampyyripäiväkirjojen 8. eli viimeinen kausi alkaa Subilla 19. tammikuuta.

Viimeksi muokattu: 07.11.2016 12:34 : Jussi. Syy: Lisäsin Vampyyripäiväkirjat viestiin.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
12.11.2016 20:53 #243

Rolling Stone listasi taannoin 100 parasta tv-ohjelmaa.

Mukana on kaikkea mahdollista animaatioista tietokilpailuihin, joten parhaus ei välttämättä ole tässä aivan absoluuttinen määre. Kyseessä on enemmänkin tunnetuimmat ja kulttuurisesti tärkeimmät-lista. Ainakin amerikkalaisesta ja englanninkielisestä näkökulmasta. Keskusteluahan tällaisten on tietenkin myös tarkoitus herättää. Varoitan, että sivu on videoupotuksineen aika raskas. Top 5 näyttää seuraavalta:

1. The Sopranos
2. The Wire
3. Breaking Bad
4. Mad Men
5. Seinfeld

Pystyn hyväksymään voittoviisikon ilman suurempia mukinoita, onhan kaikkien aikojen suursuosikkini Breaking Bad mukana. Sopranosin ykkössijan melkein arvasinkin ja kyllähän sekin ilman muuta kärkikahinoihin kuuluu.

I'm just a normal everyday pervert.

Eija
Varjoinen
Eija vastasi aiheeseen: TV-sarjat
14.11.2016 21:02 #244

Jussi kirjoitti: Netflixin käyttäjille vinkiksi: Penny Dreadfulin kaksi ensimmäistä kautta on lisätty palveluun.

Kiitos vinkistä. Olin missannut koko sarjan, kun tuli telkkarista. Katsoin eilen 2. kauden loppuun ja pidin kovasti. Eri klassikko hahmojen yhdistäminen samaan tarinaan toimi mainiosti ja Vanessa Ivesia näyttelevä Eva Green on ihastuttavan-kauhistuttavan ilmeikäs näyttelijä. Ei malttaisi odottaa 3. kautta - koska lie tarjolla subilla tai netflixillä...

15.11.2016 22:31 #245

Voisi kuvitella, että Penny Dreadfulin 3. kausi esitetään Subilla ensi kesänä. Ja sitten Suomen Netflixiin syksyllä 2017, en tiedä yhtään. HBO Nordicista kolmoskausi löytyy, ja ehkä sopimuksessa on määritelty, miten pian toinen suoratoistopalvelu saa sitä näyttää.

Kelley Armstrongin bestseller-kirjoihin pohjautuvan Bittenin kolmas eli viimeinen kausi saapui keväällä HBO Nordiciin. En ehtinyt sitä katsoa, ja nyt huomasin, että koko sarja on poistettu palvelusta! Haluaisin kyllä nähdä tämän kanadalaisen sarjan loppuun, olisi pitänyt olla nopeampi... Hyvänä asiana Yhdysvaltain vapaussodasta kertovan Turnin kolmoskausi on ilmaantunut HBO:hon.

American Horron Storyn tuore kuutoskausi "Roanoke" alkaa Subilla 18. helmikuuta.

Nyt on selvinnyt, että The Magiciansin toinen kausi starttaa Amerikassa 25. tammikuuta. HBO Nordic näyttää meillä jenkkitahtiin. Uusi traileri:

Jussi kirjoitti: Vähän aikaa sitten uutisoitiin , että Netflix on hankkinut Expansen oikeudet Pohjois-Amerikan ulkopuolella. Ensimmäisen kauden pitäisi ymmärtääkseni ilmaantua Suomenkin Netflixiin 3. marraskuuta. Toinen kausi näytetään palvelussa ensi vuonna.

The Expansen avauskausi on tosiaan ollut puolitoista viikkoa maamme Netflixissä. En itse voi katsoa ennen kuin olen lukenut James S.A. Coreyn Leviathan Wakesin. Avaruusoopperan toisen kauden tarkka alkamisajankohta USAssa on selvinnyt: 8. helmikuuta. Netflixin pitäisi näyttää tuotantokausi Amerikan tahtiin. Ensimmäinen luvatuista Star Trek -sarjoista on muuten saapunut Suomen Flixiin: Deep Space Nine kokonaisuudessaan.

Jussi kirjoitti: Bates Motelia, joka kertoo tapahtumista ennen Psykoa, ei kai ole mainittu ketjussa? Katselin viime vuonna kaksi ekaa kautta Yleltä ja tykkäsin. Nyt TV2 tiedotti , että odotettu kolmas kausi käynnistyy kanavalla 12. joulukuuta.

Sittenkin vasta 16. tammikuuta.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
18.11.2016 20:02 #246

The Walking Deadin käynnissä oleva kausi on tuntunut toistaiseksi pykälän verran paremmalta kuin pari edellistä. Negan on osoittautunut kerrassaan mahtavaksi kusipäähahmoksi ja mies taitaakin olla ensimmäinen kiinnostava pahis sitten Kuvernöörin. Kauden aloitusjakso oli yhtä rajua kamaa kuin odotinkin, eikä sarja olekaan päässyt ravistelemaan katsojaa vastaavalla tavalla pitkiin aikoihin. Muut jaksot ovat olleet melkoisesti tylsempiä, mutta sarja maistuu kuitenkin ihan hyvältä taas vaihteeksi.

Herättelin vanhan rakkauteni eloon ja astuin jälleen Game of Thronesin maailmaan. Katsominen jäi aikanaan kolmoskauteen ja tauko sen ja nelosen välillä ehti kyllä venyä aivan liian pitkäksi. Keitä nämä ihmiset ovat? Ketkä kaikki olivatkaan jo kuolleet? Alussa olin ihan pihalla, mutta pian menneet tapahtumat palautuivat onneksi mieleen. Kausi tuli katsottua melkein yhdeltä istumalta ja ihan mahtavaa settiähän sekin oli, kuten aiemmatkin. Monta hienoa hahmoa menetti taas henkensä, mutta pelilaudalla on vieläkin niin monta kiehtovaa nappulaa, ettei menetyksiä jää pitkäksi aikaa suremaan. Viidennen kauden blu-ray-boksi tipahtaa postiluukusta toivon mukaan ensi viikolla.

Netflix-tarjonnasta täytyy nostaa esiin firman omaa tuotantoa oleva animaatiosarja BoJack Horseman, jonka kolme ilmestynyttä kautta katsoin alkusyksystä. Sarjan maailmassa osa ihmisistä on eläimiä ja päähenkilö BoJack on ihmishevonen, joka oli kauan sitten menestynyt sitcom-tähti. Sarja ei keskity helppoon eläinhuumoriin, vaan rosoisen päähenkilönsä loputtomaan vaellukseen päihteiden, seksin ja kadotetun identiteetin ristiaallokossa. Toki huumori on sarjan ydin, mutta välillä liikutaan varsin ankeissa tunnelmissa. Will Arnett tekee loistoduunia hevosmiehen äänenä ja onhan miehen ääni muutenkin silkkaa mahtavuutta.

Hieno alkutunnari tiivistää hyvin sarjan tunnelman:

I'm just a normal everyday pervert.

18.11.2016 20:52 #247

Hollywood Reporter uutisoi tällä viikolla, että Robert A. Heinleinin Hugo-palkitusta klassikkoromaanista Stranger in a Strange Land on tekeillä Syfy-kanavan tv-sarja.

"From my point of view, Stranger in a Strange Land isn’t just a science-fiction masterpiece … it also happens to be one of my favorite books ever,” NBCUniversal Cable Entertainment chairman Bonnie Hammer said Tuesday in a statement. "The story is timeless and resonates more than ever in today’s world. As a fan, I can’t wait to see it come to life as a world-class television event.”

Kirjaa ei jostain syystä ole suomennettu, vaikka sitä kutsutaan artikkelissa yhdeksi kaikkien aikojen tunnetuimmista scifi-romaaneista (mikä on totta).

Alkuviikosta myös tiedotettiin , että Marvelin The Inhumans -sarjakuva (suomeksi Epäinhimilliset) ei käännykään elokuvaksi vaan suuren budjetin tv-sarjaksi. Ensimmäinen kausi käynnistyy syksyllä 2017 – jaksoja on kahdeksan.

ABC's The Inhumans will explore the never-before-told epic adventure of Black Bolt and the royal family.

Sarja nähdään ABC-kanavalla, jolla pyörii myös S.H.I.E.L.D.-agentit. Tykkäsin SHIELDistä, mutta minulla sarjan katsominen päättyi siihen, kun Suomen Fox lopetti esittämisen toisen kauden jälkeen. Yksikään maamme suoratoistopalveluista ei ole toistaiseksi näyttänyt kolmoskautta, eikä sitä ole julkaistu meillä kausiboksina.

Jussi kirjoitti: FX-kanava tilasi kahdeksan jakson mittaisen avauskauden Legion-sarjasta. Tämä Ryhmä-X -aiheinen Marvel-draama käynnistyy Amerikan televisiossa ensi vuoden alussa.

Suomen Foxilla pyörii mainoksia, joiden mukaan Legion starttaa kanavalla helmikuussa. Hienoa, että sarja nähdään meillä jenkkitahtiin. Traileri:

Viimeksi muokattu: 18.11.2016 22:01 : Jussi.

22.11.2016 21:14 #248

Legendary Entertainment on hankkinut elokuva- ja tv-oikeudet Frank Herbertin Dyyniin. Saa nähdä, kummalla puolella sovitus nähdään, jos projekti ylipäätään etenee. Vuosituhannen alussahan Syfy-kanava esitti kaksi Dyyni-minisarjaa.

max kirjoitti: Melkein kaikki katsomisen arvoiset sarjat tulee joka tapauksessa joltain maksukanavalta.. En muista milloin olisin viimeksi seurannut jotain sarjaa ihan telkkarista (poikkeus joka vahvistaa säännön: Ylen BBC-diili eli pukudraamat, Sherlock ja Who).

Koska foorumilla näyttää olevan paljon Uuden Sherlockin faneja, niin täytyy kertoa suru-uutinen. Yle menetti oikeudet sarjaan, ja tammikuussa alkava Sherlockin neloskausi näytetään Suomessa Netflixin kautta. Netflixin käyttäjiä tieto tuskin harmittaa... Suomennoksen taso olisi varmaan ollut laadukkaampi Ylen puolella. Lainaus TV2:n Facebook-sivulta:

Valitettavasti tulevaa, neljättä kautta ei nähdä enää Yleisradion kanavilla. Mieluusti olisimme senkin esittäneet, mutta emme saaneet oikeuksia.

Subilla pyörivä satiirinen scifisarja BrainDead, jonka olen maininnut ketjussa, canceloitiin ensimmäisen kauden jälkeen.

Viimeksi muokattu: 23.11.2016 14:43 : Jussi.

05.12.2016 16:50 #249

Alkuperäinen Star Trek (TOS) löytyy nyt Netflixistä. Kyseessä on siis filmiltä remasteroitu HD versio, hyvällä maulla päivitetyillä efekteillä. Näin ollen kuvanlaatu on parempi kuin jo palvelussa olevalta DS9:ssä... Eli jos ei liika camp häiritse niin katsomaan. Tämän lisäksi kannattaa tarkistaa For the love of Spock dokumentti.

06.12.2016 00:30 #250

Toimintadraamasarja Arrow (uusi, 5. kausi) kertoo miljonäärisuvun perijästä Oliver Queenistä (Stephen Amell), joka on jo vuosia suojellut kotikaupunkiaan Starling Cityä salanimellä Arrow. Uusi rikollisjoukko johtajanaan Tobias Church (Chad L. Coleman) astuu kuvioihin. Oliver tajuaa pian, että kaupungin suojelemiseksi tarvitaan uusi tiimi.

Jos joku on seurannut Dexteriä Suomen tv:n tahtiin, niin viimeinen eli kahdeksas kausi esitetään meillä vihdoinkin ilmaiskanavalla. Tuotantokausi starttaa Herolla 16. tammikuuta, ja jaksot näytetään nopeaan tahtiin. Nelosen maksupuolella kausi on aiemmin nähty, ja koko sarja löytyy sekä Netflixistä että HBO Nordicista.

Jussi kirjoitti: Katselen parhaillaan Netflixistä Hannibalin kolmatta eli viimeistä kautta. Vielä on kaksi jaksoa jäljellä. Nyt sarjassa käsitellään Punainen lohikäärme -romaanin tapahtumia. Suomessa ykköskausi näytettiin Nelosella, mutta kakkonen vain maksullisen Ruudun puolella, eikä kanava koskaan hankkinut kolmatta. Maamme Netflixistä onneksi löytyy koko sarja.

Nelonen päätti esittää Hannibalin upean kakkoskauden lopultakin ilmaispuolella. Se starttaa naistenkanava Livillä 5. tammikuuta. Jaksoja näytetään torstaisin aina kaksi peräkkäin.

Puhuin ketjussa aiemmin siitä, että syksyllä Suomessa julkaistaan kausibokseja, jotka ovat ainoa laillinen keino katsoa uusia jaksoja minua kiinnostavista sarjoista. Mustana perjantaina tilasin kaksi CDONista; molemmat maksoivat vähän alle kympin. Valintani olivat The Flashin kakkoskausi (blu-ray) ja The 100:n kolmoskausi (dvd). Tiedän myös, että saan joululahjaksi The Last Kingdomin ekan kauden blu-raynä!

Syfy-kanavan Wynonna Earpin eka kausi on ilmaantunut Suomen Netflixiin.

Viimeksi muokattu: 17.01.2017 22:25 : Jussi. Syy: Korjasin toimimattoman linkin.

19.12.2016 14:40 #251

Star Trek: Enterprise löytyy nyt Netflixistä.

Palvelun supersankarisarjat ovat kyllä suhteellisen puuduttavia ja katsominen on jäänyt muutaman jaksoon, ja OA ei vielä ainakaan sytyttänyt. Sen sijaan yllättäen Dirk Gentlyn holistinen etsivätoimisto on erinomainen ja ei niin yllätäin Stranger Things samoten. Vaikkakin nuorempia saattaa pseudonostalgia ärsyttää Stranger Thingsissä (vr. PT Cruiser ). Ideoita on lainailtu ainakin Poltergeistista (siis luonnollisesti kasikytluvun alkuperäisestä) Akirasta, Alienista, ET:stä jne.

Muita läpikatsottuja ovat Manh(a)ttan, joka ei juurikaan ole historiallisesti uskottava, sekä Ascension joka pääjekun paljastuessa ei pahemmin kiinnosta, ainakaan lisäkausien muodossa (joita ei näytä olevan tulossakaan...)

max
max vastasi aiheeseen: TV-sarjat
20.12.2016 17:40 #252

Hullujen päivien aikaan jaettiin ilmainen HBO kuukaudeksi koodeja, joka nyt pääsi hyötykäyttöön Westworldin merkeissä. Ensimmäiset jaksot katselin puoliväkisin hypen vuoksi (koko idea Westworld-päivityksestä tuntui ihan pöljältä, koska alkuperäinen leffahan on oikeasti ihan paska). Jossain nelosjakson paikkeilla kuitenkin napsahti ja loppukausi nousi tv-sarjasuosikkien joukkoon. Lost-vertaukset on ihan ansaittuja, en muista milloin jonkun tv-sarjan mysteerit olisivat koukuttaneet näin pahasti.

Joululomalla oli tarkoitus katsella Star Trekia Netflixista, kun luvattiin loppuvuonna kaikki vanhat sinne, mutta eipä näy niitö parhaita.. Ehkä sitten Expanse.

01.01.2017 15:29 #253

Netflix canceloi Marco Polon. Toinen kausi jäi näin ollen viimeiseksi.

Jussi kirjoitti: Syfy-kanavan uusi draamasarja Incorporated – pimeyden verkko käynnistyy Amerikassa marraskuun viimeisenä päivänä. Sub on hankkinut sen, ja alkaa näyttää sarjaa 8. tammikuuta.

Viikon päästä siis alkaa. Tässä kanavan laatima esittelyteksti:

Vuonna 2074 ilmastonmuutos on tehnyt tuhojaan, suuryritykset pitävät valtaa ja ihmiset on jaettu kahteen ryhmään. Vihreällä alueella työskennellään geeniteknologian alalla ja eletään futuristisessa yltäkylläisyydessä. Punaisella alueella rehottaa anarkia ja väkivalta ja ruoasta on pulaa. Vihreällä alueella on kuitenkin soluttautujia, jotka elävät kaksoiselämää. Eräs soluttautuja aloittaa vaarallisen tehtävän. Amerikkalainen lähitulevaisuuteen sijoittuva scifi-trilleri, jossa suuryrityksillä on rajaton valta. Sarjan tuottajia ovat Matt Damon ja Ben Affleck.

Jussi kirjoitti: Kelley Armstrongin bestseller-kirjoihin pohjautuvan Bittenin kolmas eli viimeinen kausi saapui keväällä HBO Nordiciin. En ehtinyt sitä katsoa, ja nyt huomasin, että koko sarja on poistettu palvelusta! Haluaisin kyllä nähdä tämän kanadalaisen sarjan loppuun, olisi pitänyt olla nopeampi...

Huomasin, että Bittenin kaikki kolme kautta ovat ilmaantuneet Suomen Netflixiin. Myös Star Trek: The Next Generation on nyt saatavilla. Uuden Sherlockin neloskauden avausjakso tulee huomenna (2. tammikuuta) katsottavaksi Flixiin.

Syfy-kanavan Van Helsing -sarjan eka kausi saapui vähän aikaa sitten maamme Netflixiin. Toinen kausi on jo tilattu.

Game of Thronesista tutun Richard Maddenin uusi projekti on Medici: Masters of Florence. Tykkään historiallisista draamoista, joten tämäkin kiinnostaa, jos se tulee joskus Suomessa katsottavaksi. Ensimmäisellä kaudella on kahdeksan jaksoa, ja toinen tuotantokausi on vahvistettu.

Netflixistä löytyvää White Rabbit Projectia voi suositella Myytinmurtajien faneille. Murtajien viimeinen kausi muuten käynnistyy Subilla 19. helmikuuta.

Viimeksi muokattu: 01.01.2017 15:43 : Jussi.

01.01.2017 20:04 #254

Jussi kirjoitti: ...Myös Star Trek: The Next Generation ...

Netflixistä löytyvät nyt siis kaikki Trek-sarjat, piirrettyä Star Trek: The Animated Series
myöten. Kuten TOS myös The Next Generation on filmiltä uudelleen masteroitu versio. Sarja oli kuvattu 35mm filmille, josta on tehty alkuperäinen 4:3 televisioversio. Nyt siis koko sarja on digitoitu 1080p materiaaliksi. Kaikki kuvan päälle tulevat materiaali on jouduttu tekemään uudestaan, kuten esim. tekstit ja erikoistehosteet. 2011 valmistunut urakka on ehkä suurin yksittäinen filmi restaurointi maailmassa. Filmille on tallentunut enenemän kuin mihin 4:3 kuvasuhde rajaa mutta koska sommittelu on tehty 4:3 muotoon, näkyvillä tulisi studion seiniä, avustajia ja mikkejä siinä määrin että myös uusi HD versio on 4:3 kuvasuhteella.

03.01.2017 19:12 #255

Isänmaan puolesta -sarjan (Homeland) uusi kuutoskausi käynnistyy Amerikan televisiossa 15. tammikuuta. MTV3 alkaa esittää sitä lyhyellä viipeellä: kausi starttaa kanavalla jo 12. helmikuuta.

Jussi kirjoitti: Suomen Foxilla pyörii mainoksia, joiden mukaan Legion starttaa kanavalla helmikuussa. Hienoa, että sarja nähdään meillä jenkkitahtiin.

Legion aloittaa Suomen Foxilla 9. helmikuuta, päivän Yhdysvaltoja jäljessä.

Jussi kirjoitti: Sub kertoi, että Arrow'n tuore viitoskausi nähdään keväällä kanavalla. Alkamisaika ei ole vielä tiedossa.

Nyt on selvinnyt, että viitoskausi starttaa Subilla 3. huhtikuuta. Kanava esittää tuotantokauden nopeaan tahtiin, neljä jaksoa viikossa.

Jussi kirjoitti: Amazonin Prime Video -suoratoistopalvelu aloittaa mahdollisesti Suomessa joulukuussa. Tämä olisi kilpailija Netflixille. Ehkä Philip K. Dickin klassikkoromaaniin pohjautuva The Man in the High Castle tulee palvelun myötä laillisesti katsottavaksi maassamme.

Videopalvelu tosiaan aloitti joulukuussa meillä, ja The Man in the High Castlea voi katsella sieltä. En ole itse Amazon Prime Videota kokeillut, mutta suomalaisille käyttäjille on kuulemma tarjolla hittisarjasta ainoastaan ensimmäinen kausi. Tänään uutisoitiin , että TMitHC:n kolmas kausi on virallisesti vahvistettu. Minun täytyy lukea Philip K. Dickin romaani, ennen kuin voin katsoa.

Freyja
Freyja vastasi aiheeseen: TV-sarjat
03.01.2017 20:02 #256

Jussi kirjoitti: Videopalvelu tosiaan aloitti joulukuussa meillä, ja The Man in the High Castlea voi katsella sieltä. En ole itse Amazon Prime Videota kokeillut, mutta suomalaisille käyttäjille on kuulemma tarjolla hittisarjasta ainoastaan ensimmäinen kausi.

Katsoin joulunalusviikolla, kun oli viikon ilmainen tutustumisjakso käytössä ja pidin sarjasta ja sen tunnelmasta paljon. On tosi harmi, ettei se kakkoskausi ollut myös saatavilla suomalaisille, kun kerrankin oli fiiliksiä ja aikaa. Mietin, että mahdoinko tehdä virheen, kun katsoin sarjan ensin, sillä en ole lukenut Dickin kirjaa. Epäilen, että sovitus on kohtalaisen löyhästi kirjan mukainen. Aion kyllä lukea kirjan ja katson ehdottomasti 2. kauden sitten kun se on saatavilla.

Penny Dreadfulin kolmoskautta odotan saapuvaksi Netflixiin. En juurikaan katso sarjoja enää tv-kanavilta, joissa lähetetään mainoksia. Kärsivällisyys ei kestä. Aivan liikaa on tarjolla kaikenlaisia sarjoja, joihin ei yksinkertaisesti aika riitä. Välillä tulee pidettyä maratoneja, kuten nyt joululomalla, jolloin katselin rästistä pois Black Mirrorit, Westworldin, The Expansen ja mainitun The Man in the High Castlen. 3% jäi roikkumaan Netflixille vielä, sitä on kehuttu.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

04.01.2017 23:53 #257

Kutonen alkaa näyttää 26. helmikuuta Heroes Rebornia. Esitysaika on sunnuntaisin klo 22. Minä katsoin tämän vuosi sitten Viaplaystä ja ihan tykkäsin. Parasta Heroesia sitten alkuperäisen sarjan ykköskauden.

Suosittu scifi-draamasarja Heroes saa jatkoa uudella nimellä Heroes Reborn Kutosella helmikuussa. 13-osainen jatko-osa muodostaa oman itsenäisen tarinansa ja sen pääosia näyttelevät mm. Zachary Levi ja Robbie A. Kay. Vanhoista Heroes-näyttelijöistä mukana on Jack Coleman.

Freyja kirjoitti: En juurikaan katso sarjoja enää tv-kanavilta, joissa lähetetään mainoksia. Kärsivällisyys ei kestä.

Minäkään en pidä mainoksista, joten en katso koskaan ohjelmia suorana mainoskanavilta vaan tallennan Elisa-viihteeseen, jossa katkot voi hypätä yli. Se on kyllä iso miinus, että Elisassa voi nauhoittaa teräväpiirtona ainoastaan Ylen kanavia ja MTV3:sta. Muilla kanavilla on sitten heikko kuvanlaatu esimerkiksi suoratoistopalveluihin verrattuna. Tekstitykset ovat kyllä tv-kanavilla yleensä laadukkaampia.

Freyja kirjoitti: Aivan liikaa on tarjolla kaikenlaisia sarjoja, joihin ei yksinkertaisesti aika riitä.

Sama juttu minulla. Vaikka kuinka paljon kiinnostavia sarjoja, joita ei vaan ehdi kokeilla. Jos lopettaisin kokonaan kirjojen lukemisen, niin ehkä sitten... Siskoni on jakanut tunnuksensa HBO Nordiciin ja Netflixiin, mutta viime viikkoina en ole mitään näistä kahdesta katsellut. Tällä hetkellä seuraan Viaplaystä SHIELD-agenttien kolmoskautta sekä The Clone Wars -animaation kuutoskautta. Jälkimmäinen sarja on poistumassa kuukauden sisällä palvelusta, joten se täytyy saada loppuun lähiaikoina. Netflixistä se katosi vuodenvaihteessa.

Väitin toisessa ketjussa, että Amazon Prime Videossa olisi tarjolla suomalaisille Mr. Robotin toinen kausi. Ilmeisesti tämä ei pidäkään paikkaansa.

EDIT: Mainitaan vielä se, että The Strainin Suomessa näyttämätön kakkoskausi saapuu HBO Nordiciin 12. tammikuuta.

Viimeksi muokattu: 06.01.2017 22:17 : Jussi.

17.01.2017 22:48 #258

Musikaalikomediasarjan Crazy Ex-Girlfriend eka kausi nähtiin Subilla viime keväänä/kesällä, mistä ketjussa oli juttua. Nyt on selvinnyt, että kakkoskausi näytetään AVAlla. Tämä on ensimmäistä lyhyempi, 13-jaksoinen. Uusi kausi käynnistyy kanavalla 13. huhtikuuta, ja se näytetään todella nopeaan tahtiin, yksi jakso joka arkipäivä.

Crazy Ex-Girlfriendiin liittyen CW-kanava tilasi sarjasta kolmannen kauden. Monet muutkin kanavan sarjat saavat uudet tuotantokaudet, esimerkiksi Supernatural, Arrow, The Flash, Legends of Tomorrow ja Supergirl.

Mahdollisille Castle-faneille tiedoksi: sarjan seitsemäs kausi aloittaa Heron "kyttäputkessa" 20. helmikuuta.

Jussi kirjoitti: Ihmemaa Oz -aiheinen Emerald City alkaa Amerikassa NBC-kanavalla 6. tammikuuta. Trailerin perusteella sarja vaikuttaa kiinnostavalta. Ehkä tämä nähdään joskus Suomessakin?

Viaplay esittää sarjaa Suomessa. Palvelusta löytyy nyt kolme ensimmäistä jaksoa.

Synkkä tulkkaus Ihmemaa Ozista, jossa tornado vie Dorothyn Ozin maahan. Linnunpelätin on vaihdettu sotilaaseen joka on kadottanut muistinsa. Yhdessä he lähtevät Emerald Cityyn, jossa odottaa vallanhaluinen hallitsija, profetioita ja noitia.

Jussi kirjoitti: The Strainin Suomessa näyttämätön kakkoskausi saapuu HBO Nordiciin 12. tammikuuta.

Kauden näkee myös ilmaispuolella, sillä se starttaa Subilla 25. maaliskuuta. Uusia jaksoja tulee kaksi peräkkäin lauantai-iltaisin.

EDIT: Ylellä nähdään 4. huhtikuuta lähtien Jenna Colemanin tähdittämä uutuussarja Victoria.

Kevään odotetuin draamauutuus puolestaan on erinomaisia arvioita saanut brittisarja Victoria, jossa 18-vuotiasta kuningatar Victoriaa näyttelee Jenna Coleman. Sarja kuvaa sitä, miten impulsiivisesta nuoresta tytöstä kasvaa arvostettu ja pitkäaikainen brittiläisen imperiumin hallitsija, rakastava puoliso ja nykyaikainen uraäiti. Sarja alkaa Yle TV1:ssä 4.4.

Mr. Robotin toisen kauden alku Ylellä on vähän myöhästynyt, se tapahtuu 3. huhtikuuta.

Viimeksi muokattu: 19.01.2017 12:35 : Jussi.

01.02.2017 14:13 #259

Yle julkaisi tammikuun alkupuolella kiinnostavan katsauksen tämän vuoden kansainväliseen tv-tarjontaan. Artikkelin mukaan 24:n spinoff 24: Legacy aloittaa toukokuussa Livillä. Minä jätin alkuperäisen sarjan aikoinaan kesken, kun sankarin suorittama jatkuva kiduttaminen alkoi ottaa päähän...

Jos joku risinglainen seuraa Bonesia, niin sarjan 12. eli viimeinen kausi käynnistyy MTV3:lla 5. huhtikuuta.

Suomen televisiossa on näytetty Grimmin neljä ensimmäistä tuotantokautta. Neloskausi päättyi Subilla marraskuussa. HBO Nordiciin on tänään ilmaantunut sarjan kaudet 1–5. Nyt pääsen siis katsomaan viitoskauden .

HBO Nordicilla starttasivat viikon sisällä The Magiciansin ja Black Sailsin uudet kaudet. Kumpaakin tulee yksi jakso viikossa Amerikan tahtiin. Olen molemmat avausjaksot katsonut, ja hyvältä näyttää, erityisesti Black Sails. Magiciansin kakkoskausi ei taida pohjautua ollenkaan Lev Grossmanin trilogian keskimmäiseen osaan The Magician King, vaan sarjan tekijät ovat ilmeisesti keksineet uuden juonen. No käyhän se näinkin, en ainakaan pysty arvaamaan tapahtumia ennakkoon.

Puhuin aiemmin ketjussa siitä, kuinka Nelonen jätti Holmes NYC:n (Elementary) neloskauden kesken viime keväänä, ja esitti sen myöhemmin loppuun maksullisessa Ruutu+-palvelussa. Nyt neljäs kausi on saapunut Suomen Netflixiin.

Justus-sarjakuvaan (Archie) pohjautuva uutuusdraama Riverdale nähdään Suomen Netflixissä jenkkitahtiin. Tällä hetkellä on vasta ensimmäinen jakso tarjolla.

Suomen Netflixiin on myös ilmaantunut 1700-luvun turkiskaupasta Pohjois-Amerikassa kertova Frontier. Vaikuttaa kiinnostavalta, mutta en ole ehtinyt kokeilla. Historiallisen sarjan pääroolia esittää Jason Momoa. Ensimmäisellä kaudella on kuusi jaksoa, ja toinen kausi on jo vahvistettu.

Viimeksi muokattu: 01.02.2017 14:15 : Jussi.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: TV-sarjat
10.02.2017 11:31 #260

Katsastin tänä aamuna tallenteista eilen alkaneen Legionin ensimmäisen jakson. Hiukan kaksijakoiset tunnelmat vielä näin ensi alkuun.
Legioona ei ole minulle tuttu missään muodossaan, joten tässä mennään WYSIWYG meiningillä ja pilotti vaikutti täten hieman sekavalta,
Hallerin kohtaukset, jolloin hänen voimansa lähtevät ns. lapasesta oli hyvännäköistä katsottavaa, varsinkin hidastetut pätkät.
Sarjassa on potentiaalia, mutta toivon, että seuraavissa jaksoissa ei olla ihan yhtä salamyhkäisiä sen suhteen, mistä ovat peräisin ja mitä oikeastaan ovat Hallerin mutanttitaidot, jotta kokonaisuudesta tulisi hieman simppelimpi seurattava. Pianhan se nähdään.

Valvojat: RaccoonRasimus
Pisania