TV-sarjat

Rasimus
Käärmevelho
Rasimus vastasi aiheeseen: TV-sarjat
22.05.2017 22:14 #281

Katsellut noita Olipa kerran X -sarjoja silloin tällöin, ja jotenkin muistelin niiden olleen penskana vauhdikkaampia ja vetävämpiä. Niin ne ajat muuttuvat, en yhtään epäile ettei nuo olisi olleet sydäntä tykyttävän jänniä 80-luvun alussa :grin:

Itse olen kuluneen viikon aikana katsonut vain kolmea sarjaa, yhtä maratoonina dvd:ltä, yhtä vaikutuisena seurattavana, yhtä vahinkona tylsistyneenä.

Nimittäin...

Supernaturalista sain viimeinkin aikaiseksi hankkia yhdennentoista tuotantokauden pitkän epäröinnin jälkeen. Epäröinti siksi, että ei ole ollut enää moneen tuotantokauteen varsinaisesti sytyttävä sarja. Mutta nyt näin puoleenväliin päästessä olen jostain syystä pitänyt kyseisestä kaudesta (vaikka kaukana ollaan alkupään tuoreudesta). Pimeys vaikuttaa vähän paremmalta kauden pääpahikselta. Voi vain toivoa, että vielä paljastuu ettei kyse edes ole pääPAHIKSESTA, vaan jostain moniulotteisemmasta kuviosta. Mutta vähän epäilen, että älylliset revittelyt eivät sarjaan vieläkään kuulu...

National Geographicsin Genius on ihan oikea draamasarja, eikä puolidokkari Marsin tapaan. Siitä plussaa. Mutta vähän hajuton ja mauton tuo tuntuu olevan, eikä Geoffrey Rushin vanha ukko Einstein esiinny kuin ekassa jaksossa tuomassa katsojat sarjalle, jonka jälkeen keskitytäänkin nuoreen Einsteiniin. Tiedepuolen yksinkertaistukset annan anteeksi, vaikka en uskokaan että Einstein itse vetäisi mutkat noin suoriksi edes opettajan hommia tehdessään. Mitä tulee henkilökuvaan (tehdäänkö päähenkilöstä kiillotettua sankaria vai ei... tärkeä asia henkilödraamoissa), niin olen kuullutkin, että Albert on ollut aika kusipäinen ja muista ihmisistä välittämätön persoona...

Sitten se eldritchiläistä kauhua edustanut kokemus tuli kun erehdyin kanavasurfatessa katsomaan Nuorta McGyveriä. Sarjan jätin aikoinaan suosiolla pilottiin, joka muokkasi Ihmemiehestä niin nykyformaattisen viihdeagenttisarjan kuin suinkin mahdollista. CSI:n miljoonat versiotkin tuntuivat omaperäisemmiltä ja ainutlaatuisemmilta. Eikä mielikuva parantunut kun menivät tuossa jaksossa raiskaamaan Macin arkkivihollisen palkkamurhaaja Murdocin. Aivan kuin alkuperäinen sarja ei olisi tehnyt pidemmän päälle tarpeeksi hyvää työtä sillä saralla...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 22.05.2017 22:17 : Rasimus.

Astorethein
Poimuvelho
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
23.05.2017 16:51 #282

Olen vilkaissut Nuorta McGyveriä muutaman minuutin verran ja siihen se saa jäädäkin. Alkuperäisessä Ihmemiehessä parasta oli herkullisen juustoinen kasarimeininki, mistä ei uudessa sarjassa ole tietoakaan. Legendaarinen tunnari on sentään mukana, mutta muutoin takatukka ei liehu yhtään entiseen malliin. Ehkä nuoriso pitää nuoresta Ihmemiehestä enemmän.

I'm just a normal everyday pervert.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: TV-sarjat
25.05.2017 19:26 #283

EI TYKKÄÄ!!!

Ei ole kuin yksi ja oikea MacGyver. Nimittäin Richard Dean Anderson!

Katsonu kans muutaman jakson noit uusia mutten vain innostu. Tunnari on oikea mutta kyllä se alkuvireokin olisi voinut jäädä.

Ehkä se on kasaritunnelma mikä puuttuu mutta ei kiitos tätä uutta.

Race like first!
Train like second!

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: TV-sarjat
06.06.2017 23:08 #284

Tänään tuli sitten Valkoisen Prinsessan viimeinen jakso. Jäi kyllä jotenkin kesken. Mahtaisikohan tuohon tulla suora jatko-osa? Olisin kyllä olettanut, että sarja olisi jatkunut pidemmälle kuin mihin tuo nyt jäi. Olisi mielenkiintoista vaikkapa saada sarja, joka keskittyisi Arthuriin ja Henryyn.

Viimeksi muokattu: 06.06.2017 23:09 : Niksu.

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: TV-sarjat
14.06.2017 00:40 #285

Sense8:n toinen kausi tuli katsottavaksi toukokuun alussa. Alle kuukauden päästä Netflix ilmoitti, että sarja on canceloitu .

Twin Peaks alkaa uusintana alusta MTV3:lla 12. syyskuuta. Kanava on luvannut näyttää myös uudet jaksot, jotka löytyvät tällä hetkellä HBO Nordicista.

Jussi kirjoitti: Grimmin viides kausi esitetään myös ilmaiskanavalla eli Subilla 30. kesäkuuta lähtien. Uusi ohjelmapaikka on perjantain keskiyö.

Sub päätti näyttää kauden nopeaan tahtiin. Kolme jaksoa viikossa: perjantaista sunnuntaihin. Esitysaika on yhdentoista tienoilla.

Olen ketjussa puhunut Eloonjääneet-sarjasta (The 100). Siitä on näytetty Suomessa ilmaiskanavilla vain ensimmäinen kausi. Kehumani kakkoskausi esitetään lopultakin Subilla 29. heinäkuuta lähtien. Tätäkin tulee kolme jaksoa viikossa, ja esitysaika on yhdeltä yöllä. Ennen toisen kauden alkamista näytetään ensimmäinen uusintana, 30. kesäkuuta alkaen.

Viikinkien neloskauden jälkipuolisko (viimeiset kymmenen jaksoa) nähtiin talvella HBO Nordicissa. En ehtinyt sitä katsoa, ja nyt koko sarja on poistunut palvelusta. Kauden loppupuoli esitetään Subilla 15. elokuuta lähtien, uusi jakso tulee tiistaisin ja keskiviikkoisin yhdeksältä. Tämä on hyvä juttu.

Supernaturalin faneille tiedoksi, että tuore 12. kausi alkaa Subilla myös 15. elokuuta. Jaksoja tulee kolmesti viikossa keskiyöllä.

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: TV-sarjat
16.06.2017 23:44 #286

Mahtaakohan tuosta 'Hollow Crown' sarjasta tulla "kolmas" kausi?

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: TV-sarjat
Eilen 15:10 #287

Niksu: Ainakaan Wikipedian mukaan jatkoa ei ole luvassa.

Jussi kirjoitti: Sense8:n toinen kausi tuli katsottavaksi toukokuun alussa. Alle kuukauden päästä Netflix ilmoitti, että sarja on canceloitu.

Sarjaan kuvataan kuitenkin vielä yksi jakso .

Grimmin kuudes eli viimeinen kausi alkaa Subilla lauantaina 2. syyskuuta. Keskiyön jälkeen tulee aina kaksi jaksoa peräkkäin, alkamisaika vaihtelee joka viikko.

Ensi maanantaina eli 21. elokuuta Kutosella käynnistyy 12 apinan toinen tuotantokausi klo 21.00.

Variety uutisoi , että Good Omens -tv-sarjan pääosiin on kiinnitetty Michael Sheen ja David Tennant. Kuusiosainen sarja pohjautuu Pratchettin ja Gaimanin klassikkoromaaniin Hyviä enteitä. Tämä nähdään Suomessa todennäköisesti Amazon Prime Video -palvelun kautta.

Valvojat: RaccoonRasimus
Paikalla 0 jäsentä ja 29 vierailijaa: