TV-sarjat

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: TV-sarjat
22.05.2017 22:14 #281

Katsellut noita Olipa kerran X -sarjoja silloin tällöin, ja jotenkin muistelin niiden olleen penskana vauhdikkaampia ja vetävämpiä. Niin ne ajat muuttuvat, en yhtään epäile ettei nuo olisi olleet sydäntä tykyttävän jänniä 80-luvun alussa :grin:

Itse olen kuluneen viikon aikana katsonut vain kolmea sarjaa, yhtä maratoonina dvd:ltä, yhtä vaikutuisena seurattavana, yhtä vahinkona tylsistyneenä.

Nimittäin...

Supernaturalista sain viimeinkin aikaiseksi hankkia yhdennentoista tuotantokauden pitkän epäröinnin jälkeen. Epäröinti siksi, että ei ole ollut enää moneen tuotantokauteen varsinaisesti sytyttävä sarja. Mutta nyt näin puoleenväliin päästessä olen jostain syystä pitänyt kyseisestä kaudesta (vaikka kaukana ollaan alkupään tuoreudesta). Pimeys vaikuttaa vähän paremmalta kauden pääpahikselta. Voi vain toivoa, että vielä paljastuu ettei kyse edes ole pääPAHIKSESTA, vaan jostain moniulotteisemmasta kuviosta. Mutta vähän epäilen, että älylliset revittelyt eivät sarjaan vieläkään kuulu...

National Geographicsin Genius on ihan oikea draamasarja, eikä puolidokkari Marsin tapaan. Siitä plussaa. Mutta vähän hajuton ja mauton tuo tuntuu olevan, eikä Geoffrey Rushin vanha ukko Einstein esiinny kuin ekassa jaksossa tuomassa katsojat sarjalle, jonka jälkeen keskitytäänkin nuoreen Einsteiniin. Tiedepuolen yksinkertaistukset annan anteeksi, vaikka en uskokaan että Einstein itse vetäisi mutkat noin suoriksi edes opettajan hommia tehdessään. Mitä tulee henkilökuvaan (tehdäänkö päähenkilöstä kiillotettua sankaria vai ei... tärkeä asia henkilödraamoissa), niin olen kuullutkin, että Albert on ollut aika kusipäinen ja muista ihmisistä välittämätön persoona...

Sitten se eldritchiläistä kauhua edustanut kokemus tuli kun erehdyin kanavasurfatessa katsomaan Nuorta McGyveriä. Sarjan jätin aikoinaan suosiolla pilottiin, joka muokkasi Ihmemiehestä niin nykyformaattisen viihdeagenttisarjan kuin suinkin mahdollista. CSI:n miljoonat versiotkin tuntuivat omaperäisemmiltä ja ainutlaatuisemmilta. Eikä mielikuva parantunut kun menivät tuossa jaksossa raiskaamaan Macin arkkivihollisen palkkamurhaaja Murdocin. Aivan kuin alkuperäinen sarja ei olisi tehnyt pidemmän päälle tarpeeksi hyvää työtä sillä saralla...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 22.05.2017 22:17 : Rasimus.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
23.05.2017 16:51 #282

Olen vilkaissut Nuorta McGyveriä muutaman minuutin verran ja siihen se saa jäädäkin. Alkuperäisessä Ihmemiehessä parasta oli herkullisen juustoinen kasarimeininki, mistä ei uudessa sarjassa ole tietoakaan. Legendaarinen tunnari on sentään mukana, mutta muutoin takatukka ei liehu yhtään entiseen malliin. Ehkä nuoriso pitää nuoresta Ihmemiehestä enemmän.

I'm just a normal everyday pervert.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: TV-sarjat
25.05.2017 19:26 #283

EI TYKKÄÄ!!!

Ei ole kuin yksi ja oikea MacGyver. Nimittäin Richard Dean Anderson!

Katsonu kans muutaman jakson noit uusia mutten vain innostu. Tunnari on oikea mutta kyllä se alkuvireokin olisi voinut jäädä.

Ehkä se on kasaritunnelma mikä puuttuu mutta ei kiitos tätä uutta.

Race like first!
Train like second!

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: TV-sarjat
06.06.2017 23:08 #284

Tänään tuli sitten Valkoisen Prinsessan viimeinen jakso. Jäi kyllä jotenkin kesken. Mahtaisikohan tuohon tulla suora jatko-osa? Olisin kyllä olettanut, että sarja olisi jatkunut pidemmälle kuin mihin tuo nyt jäi. Olisi mielenkiintoista vaikkapa saada sarja, joka keskittyisi Arthuriin ja Henryyn.

Viimeksi muokattu: 06.06.2017 23:09 : Niksu.

14.06.2017 00:40 #285

Sense8:n toinen kausi tuli katsottavaksi toukokuun alussa. Alle kuukauden päästä Netflix ilmoitti, että sarja on canceloitu .

Twin Peaks alkaa uusintana alusta MTV3:lla 12. syyskuuta. Kanava on luvannut näyttää myös uudet jaksot, jotka löytyvät tällä hetkellä HBO Nordicista.

Jussi kirjoitti: Grimmin viides kausi esitetään myös ilmaiskanavalla eli Subilla 30. kesäkuuta lähtien. Uusi ohjelmapaikka on perjantain keskiyö.

Sub päätti näyttää kauden nopeaan tahtiin. Kolme jaksoa viikossa: perjantaista sunnuntaihin. Esitysaika on yhdentoista tienoilla.

Olen ketjussa puhunut Eloonjääneet-sarjasta (The 100). Siitä on näytetty Suomessa ilmaiskanavilla vain ensimmäinen kausi. Kehumani kakkoskausi esitetään lopultakin Subilla 29. heinäkuuta lähtien. Tätäkin tulee kolme jaksoa viikossa, ja esitysaika on yhdeltä yöllä. Ennen toisen kauden alkamista näytetään ensimmäinen uusintana, 30. kesäkuuta alkaen.

Viikinkien neloskauden jälkipuolisko (viimeiset kymmenen jaksoa) nähtiin talvella HBO Nordicissa. En ehtinyt sitä katsoa, ja nyt koko sarja on poistunut palvelusta. Kauden loppupuoli esitetään Subilla 15. elokuuta lähtien, uusi jakso tulee tiistaisin ja keskiviikkoisin yhdeksältä. Tämä on hyvä juttu.

Supernaturalin faneille tiedoksi, että tuore 12. kausi alkaa Subilla myös 15. elokuuta. Jaksoja tulee kolmesti viikossa keskiyöllä.

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: TV-sarjat
16.06.2017 23:44 #286

Mahtaakohan tuosta 'Hollow Crown' sarjasta tulla "kolmas" kausi?

16.08.2017 15:10 #287

Niksu: Ainakaan Wikipedian mukaan jatkoa ei ole luvassa.

Jussi kirjoitti: Sense8:n toinen kausi tuli katsottavaksi toukokuun alussa. Alle kuukauden päästä Netflix ilmoitti, että sarja on canceloitu.

Sarjaan kuvataan kuitenkin vielä yksi jakso .

Grimmin kuudes eli viimeinen kausi alkaa Subilla lauantaina 2. syyskuuta. Keskiyön jälkeen tulee aina kaksi jaksoa peräkkäin, alkamisaika vaihtelee joka viikko.

Ensi maanantaina eli 21. elokuuta Kutosella käynnistyy 12 apinan toinen tuotantokausi klo 21.00.

Variety uutisoi , että Good Omens -tv-sarjan pääosiin on kiinnitetty Michael Sheen ja David Tennant. Kuusiosainen sarja pohjautuu Pratchettin ja Gaimanin klassikkoromaaniin Hyviä enteitä. Tämä nähdään Suomessa todennäköisesti Amazon Prime Video -palvelun kautta.

Marski
Marski vastasi aiheeseen: TV-sarjat
28.08.2017 17:50 #288

Itse olen viimeaikoina innostunut katsomaan joitakin uudempia lastenohjelmia, jotka ovat kuitenkin sellaisia, että olisin nauttinut niistä myös lapsena. Vielä en hirveän moneen ole päässyt kiinni, muuta Gravity falls ja Over the Garden wall olivat kyllä molemmat niin nautinnollista katsottavaa, että uskon, että toivoa lastenohjelmien suhteen ei ole vielä menetetty.

Gravity fallsissa viehättävää oli huumori, jossa oli ripaus aikuisempia vitsejä. Ja erittäin mahtavaa oli se, kuinka hyvin juoni oli punottu yhteen ja lähes kaikki kysymykset saivat vastauksen ennen loppua. Totta kai, koska kyseessä on Disneyn sarja, on monet kohtaukset jätetty melko lapsiystävällisiksi, mutta kokonaisuus oli aivan huippu.

Over the garden wall taas pysyi pitkän aikaa melko hienovaraisena, lukuunottamatta muutamia pelottavia kohtauksia, mutta lopussa se menee sellaiseksi, että ainakin itse olisin lapsena saanut traumoja.

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT

kyty
kyty vastasi aiheeseen: TV-sarjat
28.08.2017 20:50 #289

Over The Garden Wall on tosiaan aivan mahtava sarja (ja valitettavasti se on hyvin vaikea katsoa Suomesta käsin). En muista, olenko maininnut sen täällä aiemmin, en kai...? Itse mietin välillä, oliko sarjassa ajateltu edes pelkästään lapsikatsojia, vaikka sen Cartoon Networkin sarjana pitikin sopia myös lapsille, ja parhaat lastensarjat sopivat usein myös aikuisille. Cartoon Networkhan on tuottanut myös jotain missä on selvästi ajateltu nuoria/aikuisia, kuten Regular Show. Joka tapauksessa OtGW oli aika vaikuttavan synkkä ja alakuloinen, ollessaan samalla hauska, ja siinä oli tuhottomasti asioita joita bongata, joista kaikkia en edes tajunnut itse tai huomannut ensimmäisellä katsomiskerralla.
Viittauksia kansanperinteeseen ja vanhoihin animaatioihin/leffoihin oli aikasta lailla paljon.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
29.08.2017 21:09 #290

Archerin kahdeksas kausi tuli katsottua lomalla. Hommassa ei mennyt kauan, kun jaksojakin oli vain kahdeksan. En ehkä olisi enempää jaksanutkaan, ainakaan tiukalla usean jakson katsomistahdilla. Katsoin seiskakauden vasta tuossa keväällä ja taukoa oli ehkä liian vähän, kun meininki tuntui turhankin samanlaiselta. Mutta kyllä Archer nytkin muutamat naurahdukset aiheutti. Terminaattori/Tom of Finland-tyylinen kyborgi-Barry oli mielestäni edelleen hauska, vaikka olikin jo nähty juttu.

Psychoville aiheutti huomattavasti kovemmat fiilikset. Kuten muissakin sarjoissaan, pääkaksikko Pemberton/Shearsmith näyttelee useampaa eri hahmoa. Täytyy kyllä ihailla, miten erilaisiksi tyypeiksi he pystyvät muuttumaan, enkä tarkoita pelkkää maskeerausta. Sarjan ideana on outoakin oudompi murhamysteeri, joka linkittää toisiinsa joukon värikkäitä henkilöitä, jotka ovat hulluja, surullisia, säälittäviä tai vain huvittavia. Sarja on vain kahden kauden pituinen, mutta synkkää huumoria riittää joka jakson edestä.

I'm just a normal everyday pervert.

02.09.2017 21:50 #291

Nyt on selvinnyt, että Twin Peaksin uusi kolmoskausi nähdään Subilla 21. marraskuuta alkaen.

Syfy on tilannut Killjoysiin kaudet neljä ja viisi. Nämä tulevat olemaan scifisarjan viimeiset. Suomessa Killjoysia voi katsoa HBO Nordicin ja Netflixin kautta.

Stephen Kingin tunnettuun pienoisromaaniin pohjautuva amerikkalainen tv-sarja The Mist ilmaantui äskettäin Suomen Netflixiin. Vielä ei ole tietoa siitä, saako kauhusarja toisen kauden.

En ole maininnut ketjussa sitä, että The 100 -sarjan (Eloonjääneet) kolmoskausi saapui Suomen Netflixin kesäkuussa. Saa nähdä, lisätäänkö nelonenkin sinne ennen kausiboksijulkaisua. Nettikauppojen mukaan 4. kausi tulee maassamme myyntiin marraskuun alussa.

Katsoin vähän aikaa sitten Black Sailsin neljännen eli viimeisen kauden loppuun HBO Nordicista. En ollut aiemmin ehtinyt. Kausi oli erittäin hyvä, samoin viimeinen jakso. En olisi ikinä uskonut, että sarjan lopetus

EDIT: Mainitaan vielä se, että Luciferin kaksi ensimmäistä kautta löytyvät nyt Netflixistä. Sarjasta on ollut puhetta ketjussa.

Viimeksi muokattu: 03.09.2017 11:33 : Jussi.

Alkemisti
Kaartilainen
Alkemisti vastasi aiheeseen: TV-sarjat
05.09.2017 23:05 #292

Jussi kirjoitti: Toiselle Syfyn avaruusscifisarjalle kävi huonommin. Dark Matter canceloitiin , eli kolmas kausi jäi viimeiseksi. Sarjaa ei ymmärtääkseni näe maamme suoratoistopalveluista.

Mahdollisuus Dark Matterin neljänteen ja viidenteen kauteen on vielä olemassa. Tämä onkin suotavaa, sillä se on eittämättä maailman paras TV-sarja. Syfy ei olekaan voinut moneen päivään twiitata mitään niin, etteikö jokainen vastaustwiitti kiroaisi heitä canceloinnin vuoksi.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: TV-sarjat
08.09.2017 17:36 #293

Täällä aina on itselle tullut niin monta uutta tv sarjaa että välillä pitää hypätä vanhoihin hyviin sarjoihin.

Huomasin tuossa siskonpoikaa vahtiessani että viikonloppuisin on alkanut tulla Myrskylinnuista ANIMAATIO!!! MITÄ IHMETTÄ!!! Siskonpoika katseli innostuneena ja minä järkyttyneenä. No tästä järkytyksestä tointuneena kaivauduin kirjahyllyni ja dvd hyllyny syvyyksiin.

Ei muisti minua tänäänkään pettänyt vaan löysin alkuperäisen Thunderbirdsin dvd-boksin ja nyt sitten sain siskonpojan koukkuun ainoaan ja alkuperäiseen Myrskylintuihin.

Kuinka moni muistaa nämä nukkefilmit?

Race like first!
Train like second!

kyty
kyty vastasi aiheeseen: TV-sarjat
08.09.2017 18:23 #294

Nylkky kirjoitti: Kuinka moni muistaa nämä nukkefilmit?

Minä! En tosin ihan 60-luvulta lähtien, mutta uusintakierrokselta kun Myrskylintuja haluttiin tuoda uudestaan Tuotteeksi. Muistelisin, että silloin ilmestyi myös joku Myrskylinnut-lehti, olikohan sarjakuvalehti jonka kuvitus oli otettu sarjasta? Onkohan tuo uusi sarja sitten saanut minkäänlaista suosiota, sitä ei löytynyt edes Googlella ilman ylimääräistä kaivamista.

Joskushan vanhan sarjan uusintaversio voi toimiakin, ja joissain tapauksissa olla jopa parempi jos alkuperäinen oli huono, mutta tässä tapauksessa on hieman vaikea ymmärtää miksi uusi sarja on ylipäätään tehty. Jotenkin katselen suopeammalla silmällä uusia sarjoja, joissa on otettu inspiraatiota vanhoista. Kuten vaikkapa hyvin, hyvin paljon pienemmille suunnattu Oktonautit, joka on ottanut innoitusta mm Myrskylinnuista, ja sen verran mitä olen sarjaa päässyt näkemään niin tuli fiilis että tekijät ovat selvästi nauttineet työstään.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: TV-sarjat
08.09.2017 23:56 #295

Kun alkuperäistä Myrskylinnut sarjaa näytettiin uusintoina joskus 2000-luvun alussa niin katsoin sitä aktiivisesti ja tykkäsinkin sarjasta juuri niiden yksityiskohtaisten pienoismallien takia. Ainoa asia mikä välillä kyllä hieman häiritsi katselunautintoa oli taustalla näkyvät siimat, ja muut mallien liikuttelussa käytetyt apuvälineet, mutta 60-luvun tekniikalla oli kai liian vaikeaa editoida niitä pois.

En ollut tietoinen uudesta animaatiosarjasta, mutta ainakin se 2004 tehty elokuva oli kyllä ihan surkea verrattuna originaalisarjaan.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: TV-sarjat
09.09.2017 23:16 #296

Minä osuin vähän huonoon saumaan. Sarjaa ei taidettu lähettää sellaisina vuosina, että olisi osunut minun herkkään ja vaikutteille alttiiseen kasvuvaiheeseen varhaisteini-iässä, joten en ikinä lämmennyt kyseiselle nukkeanimaatiolle. Tai no, jos se on esitetty myös Kolmoskanavalla (MTV3:sen edeltäjä 1986-1992) niin sitten ehkä, mutta sen kanavan esitykset onnistuin missaamaan.

Silloin kun sen näin joskus 2000-luvun puolella, niin oli pakko arvostaa nukketekniikan ja erikoistehosteiden yhdistelmää. On jotenkin mielipuolinen ajatus. Jotenkin kuvaavaa, että kyseessä oli brittisarja - ne veikot ovat aina menneet vähän omia polkujaan.

Mielipuolisesta puheen ollen... Jotenkin karmii ajatus, että minulle tutumpi on joku halvatun Team America -elokuva, joka parodioi kyseistä sarjaa mitä huonoimmalla maulla.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

KiLLPaTRiCK
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: TV-sarjat
10.09.2017 23:26 #297

Jos ne Myrskylinnut noin kovasti kiinnostavat, niin niistä on blurayt olemassa, joista nuo siimat ja muut on poistettu.
On jopa kaksi eri versiota. Toiset alkuperäisellä kuvasuhteella 4:3 ja toiset tällä meidän uudenmalla 16:9:llä. Kuvanlaatu vanhoihin DVD:eihin verrattuna on aivan ylivertainen.
Myrskylinnut, kuten lähes kaikki tuon ajan sarjat, on kuvattu 35 milliselle filmille, joten niistä saisi jopa 4K UHD erottelu kyvyn levyt aikaiseksi, jos vaan haluaisi.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: TV-sarjat
11.09.2017 00:53 #298

KiLLPaTRiCK
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: TV-sarjat
11.09.2017 14:50 #299

Jep ja tuo on se uudempi oikealla kuvasuhteella 4:3 eli sillä meidän vanhalla kuvaputkitöllöön tarkoitetulla.
Vanhempi julkaisu suhteella 16:9 oli tehty/raiskattu leikkaamalla ylhäältä ja alhaalta osa kuvasta pois.

16.09.2017 00:43 #300

The Last Kingdomin toinen kausi julkaistaan Suomessa 9. lokakuuta. Tämä on pohjoismainen versio, josta löytyy suomenkielinen tekstitys. On jännää, että ainoa laillinen tapa BBC:n loistosarjan seuraamiseen maassamme on kausiboksin hankinta. Siitä huolimatta, että Bernard Cornwellin romaanit myyvät meillä hyvin.

Jos jotkut seuraavat Vampyyrien sukua -sarjaa (The Originals) Suomen tv:n tahtiin, niin näille tiedoksi, että Sub aloittaa kolmoskauden esittämisen 7. joulukuuta.

Hyviä enteitä -telkkasarjaan on nimetty lisää näyttelijöitä. Voisikohan Jalava ottaa kauan sitten loppuunmyydystä kirjasta uuden painoksen tv-kannella, kun sovitus tulee katsottavaksi 2019?

Nyt on varmistunut, että George R.R. Martinin vanha pienoisromaani Nightflyers kääntyy Syfy-kanavan sarjaksi. Erinomainen alkuperäinen kertomus on yhdistelmä scifiä ja kauhua. Tv-sarja on väkisin löyhä tulkinta, koska pienoisromaanissa ei ole kovin paljon lähdemateriaalia, ainakaan moneksi kaudeksi.

EDIT: Ketjussa mainittu Heroes Reborn starttaa Kutosella 15. lokakuuta. Sarjan piti alkaa kanavalla jo helmikuussa, mutta se lykkääntyi syksyyn.

Viimeksi muokattu: 16.09.2017 13:46 : Jussi.

Valvojat: RaccoonRasimus
S.T.A.R., Jossu89, Lukijatar, FreakyMike