TV-sarjat

28.09.2017 20:16 #301

BoJack Horsemanin neljäs kausi katsottu. Omaperäistä ja viihdyttävää settiä edelleen, eikä sarjalle oikein löydy verrokkeja vieläkään. Hauska hömppä yhdistyy hienosti traagiseen synkkyyteen ja pintakerroksen alta paljastuu aina jotain syvempää. Ehdottomasti parhaimpia Netflixin omia tuotantoja ja parhaimpia animaatiosarjoja ylipäätään.

Curb Your Enthusiasm (Jäitä hattuun) on jatkunut Ylellä kuudennen kauden jaksoilla ja kyllä on taas maistunut. Tunnen usein olevani oman elämäni Larry David, koska väärinkäsitykset ja kiusalliset tilanteet kuuluvat minunkin arkipäivääni. Ihan hervottoman hauska sarja, vaikka välillä myötähäpeähuumori saavuttaa suorastaan kivuliaat mittasuhteet.

I'm just a normal everyday pervert.

Last edit: 28.09.2017 20:30 : Astorethein.

yarskiss
yarskiss vastasi aiheeseen: TV-sarjat
29.09.2017 00:36 #302

Myrskylinnut oli ykkössarja lapsuudessani, heti Batmanin jälkeen... Batman tuli kahdessa osassa keskiviikkona ja torstaina - voi sitä odotusta seuraavaan jaksoon.
Mulla oli Thunderbird 2 pienoismallikin (se vihreä mötikkä), mutta aika on sen syönyt jonnekin.

Dyn vastasi aiheeseen: TV-sarjat
05.10.2017 18:36 #303

Olen katsellut nyt Brittilässä ollessa Luciferia ja minusta se on oikein hauskaa, kevyttä viihdettä. Henkilöhahmot ovat hupaisia ja käänteiden seuraaminen ei vaadi turhaa aivotyötä, sillä yksittäiset jaksot rakentuvat lähinnä murhien ratkaisemisen ympärille, ja kauden läpi kulkeva juoni on melko simppeli. En ole lukenut sarjakuvia, joten mitään ennakko-odotuksia ei ole ollut pilaamassa.

09.10.2017 20:36 #304

Muistin taas jatkaa Viikinkejä eteenpäin ja katsoin läpi kolmannen kauden. Sarja kolahtaa edelleen, vaikka pientä pakan hajoamista onkin nähtävissä. Hommat ovat isollaan ja Ragnarilla on monta rautaa tulessa. Uusi nainenkin tuntuu löytyvän heti, minne mies ikinä meneekään. Kauas on tultu ekan kauden ajoista, jolloin uuden laivan rakentaminen oli se merkittävin juttu.

Pakko ihmetellä, mikä Ragnarin päätavoite oikein on. Englannissa on systeemit pahasti kesken ja sekaisin, mutta silti hän halusi lähteä Pariisiin suunnilleen heti, kun kuuli kaupungin olemassaolosta. Ja kun miehen mukana kulki koko ydinporukka, muissa sijainneissa ei tainnut olla ketään valvomassa kuninkaan etuja. No, retkeltä palattiin takaisin, joten Englanninkin päädyssä säädetään vielä.

Pariisiin hyökkäyksen ensimmäinen vaihe oli kyllä yksi hienoimmista taistelukohtauksista ikinä missään. Ihastelin täysillä äpärien taistelua Game of Thronesissa, mutta tämä oli vielä kovempi. Kausi loppui niin ärsyttävän laskelmoituun cliffhangeriin, että neloskauden blu-ray-levyt menevät tilaukseen aika sukkelaan.

KiLLPaTRiCK
Epäkuollut
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: TV-sarjat
10.10.2017 02:58 #305

Sarja on hieno omalla tavallaan.
Ja blue-ray on ainoa tapa katsoa. Törkeän kaunista silmäkarkkia ja äänet hyökkäävät kuin olisit mukana.

22.10.2017 22:28 #306

Astorethein kirjoitti: Kausi loppui niin ärsyttävän laskelmoituun cliffhangeriin, että neloskauden blu-ray-levyt menevät tilaukseen aika sukkelaan.

Näin tein ja neljä jaksoa on takana. Vaikuttaa edelleen hyvältä, vaikka kauden fokus ei ole vielä selvinnyt ainakaan minulle. Haavoittunut Ragnar on jaksanut nousta ylös sängystä ja siinä kaikki. Toisaalta Peter Franzenin ilmestyminen lupaa kommelluksia ja onhan myös Rollon tilanne varsin mielenkiintoinen. Jasper Pääkköstä en ole vielä nähnyt, mutta hän astuu mukaan luultavasti pian.

KiLLPaTRiCK
Epäkuollut
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: TV-sarjat
23.10.2017 13:09 #307

Itselläni tuo neloskauden vol. 2 avaamattomana hyllyssä. Ehkä tämän innoittamana siirtyy se katselujonossa ylemmäksi.

On tämä muuten puoli erikoista. Ensin Cornwall kirjoittaa sarjaa näistä tapahtumista (Ragnar Uthredin kasvatti isä) Sitten tämä sarja eri näkökulmasta ja lopulta vielä tuo Last Kingdom TV-sarja, jossa muutaman ekan Uthred kirjan tapahtumat siirtyneet töllöön. Kovasti näyttää kiinnostavan nämä tapahtumat.
Joskin onhan tuota ruusujen sotaakin kuvattu naisten ja miesten näkökulmasta, kirjoissa, TV-sarjoissa ja elokuvissa
Minäkin luin Korpin Kannuksen juuri loppuun.

14.11.2017 19:02 #308

Joo tosiaan se Viikinkien neloskauden eka puolikas tuli katseltua. Melko tylsää menoa tällä kertaa. Hyvää kamaa edelleen, mutta ei loisteliasta. Jotenkin oli jatkuvasti sellainen hengailufiilis läsnä, vaikka välillä miekkoja kalisteltiinkin. Suomalaisnäyttelijät pärjäsivät ihan kelvollisesti, Franzén tosin selvästi paremmin kuin Pääkkönen. Kauden toinen puolikas saa odottaa, koska ei partaa naaman täydeltä.

The Walking Dead pyörii telsussa parhaillaan, nyt jo kahdeksannen kauden jaksoilla. Täyttä paskaahan sarja on nykyisin, ei siitä mihinkään pääse. Kaikki on hidasta, kankeaa, typerää ja samoja asioita toistetaan loputtomasti. Ei ollut Neganista sarjan pelastajaksi, vaikka hyvä pahis onkin.

Mietin, että mitähän seuraavaksi. Gotin uusin kausi on katsomatta ja se jopa kiinnostaakin kohtuullisesti. Hyllyssä olisi myös Mad Menin kaksi ekaa kautta ja koska en ole sarjaa ikinä katsonut, pitäisi vähän sivistää itseään. Christina Hendricksiä on tullut ihasteltua toki jo muissa yhteyksissä.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: TV-sarjat
16.11.2017 12:47 #309

Saas nähdä miten käy Viikingeissä kun Ragnar on poissa pelistä ja keskitytään jälkikasvun touhuihin. Katoaakohan sarjasta tehot? Noita viikinkilegendoja ja -faktoja kyllä riittää enemmänkin, mutta kun katsojat (mäkin) tuppaavat leimautumaan yksittäisiin päähenkilöihin...

Heh... Outlander - Matkantekijä on hyvä sarja ja olen yhä koukussa vaikka en koekaan kuuluvani kohderyhmään (vaikutelma on ns. vastakkaiselle sukupuolelle suunnattu "herttasarja"). Vähän kyllä alkoi mennä överiksi toissa jaksossa, jossa paneskeltiin varmaan kymmenkunta minuuttia (ei sellaisella Game of Thrones -tyylillä, vaan sellaisella romanttisella tavalla - siitä plussat) ja jouduttuani käymään muita asioita hoitamassa palasin ja hämmästelin "Onko tää tosiaan vielä sitä samaa kohtausta?"

Tuli muuten aloitettua pikkuhiljaa wanhenevan HBO:n Carnivale-sarjan uudelleenkatsominen. Pahus kun on hidastempoinen sarja - ei se siltä tuntunut ensiesityksessään melkein viistoista vuotta sitten. Parissa ekassa jaksossa juoni vielä eteni kohtuuvauhdilla, mutta neljännen jakson kohdalla alkoi jo tuntua, että tämän jakson välistä jääminen ei haittaisi tarinan seuraamista. Yllätys oli, että sarja on alunperinkin filmattu ja lähetetty 16:9-kuvakoossa, sen sijaan että on vain leikelty siihen muotoon dvd-julkaisua varten. Niin se aika vierähtää.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Last edit: 16.11.2017 12:53 : Rasimus.

16.11.2017 20:42 #310

Rasimus kirjoitti: Walking Dead on kieltämättä sarja, joka ei vain kohoa legendaariseen suuruuteen. Mutta kyllä se Negan silti parasta on sitten Kuvernöörin, jamppari vain saa liian vähän ruutuaikaa koska tarkoituksena on ilmeisestikin tehdä tämän ja Rickin riidoista ainakin pari tuotantokautta...

Negan ei tosiaan viihdy näyttämöllä liian usein, minkä tämä uusikin kausi osoittaa. Ekassa jaksossa yksi hahmo jäi Neganin vangiksi muiden paetessa paikalta, mutta asiaan ei ole palattu mitenkään. Huonon rytmityksen voikin lisätä sarjan pitkään syntilistaan.

Kuten muistelin, Walkkikselle on olemassa myös oma ketjunsa. En tosin tiedä, miksi kukaan haluaisi keskustella huonosta sarjasta, kun ei hyvistäkään oikein riitä juttua.

www.risingshadow.fi/forum/teatteri/2927-...-dead-tv-sarja#49336

29.11.2017 20:03 #311

Astorethein kirjoitti: Hyllyssä olisi myös Mad Menin kaksi ekaa kautta ja koska en ole sarjaa ikinä katsonut, pitäisi vähän sivistää itseään.

Eka kausi ja vähän toistakin on nyt katsottu ja sarja on kyllä valloittanut puolelleen. Virkistävän erilaista kamaa siihen verrattuna, mitä yleensä katselen. Ihmisiä ei tapeta eikä rakennuksia räjäytetä, mutta silti meinaa vähän jännittääkin. Mainostoimiston elämä ei kuulosta erityisen kiehtovalta tarinan aiheelta, mutta sitä se vaan kuitenkin on. Don Draper on erittäin hyvä ja arvoituksellinen päähenkilö, eikä minua edes haittaa, että muut hahmot tuntuvat vain statisteilta hänen rinnallaan. Toki muutkin hahmot toimivat, mutta suurin osa kaikesta koetaan herra Draperin näkökulmasta.

Sarjassa ei ole kovin selkeää tai eteenpäin kulkevaa juonta, mutta juoni onkin lähinnä pastellinsävyistä tunnelmointia 60-luvun Amerikasta. Hahmot ovat se juttu, ei niinkään tiettyyn maaliin tähtäävä tarina. Tässä mielessä Boardwalk Empire on hieman samantyyppinen sarja, eli mennään ihmissuhteet ja autenttinen ajankuva edellä. Muutakin yhteistä löytyy: kerronta on hidasta ja rauhallista, eikä tupakassa ja alkoholissa säästellä.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: TV-sarjat
29.11.2017 23:25 #312

BoJack Horsemanin neljäs kausi katsottu Netflixistä, ja täytyy sanoa että siinä oli pari parhaiten tehtyä jaksoa, mitä muistan nähneeni länsimaisessa animaatiosarjassa. Tai ehkä animekin mukaanluettuna. Sarja on vain parantunut edetessään, ja odotan mielenkiinnolla (ja lievällä kauhulla) mitä viides kausi tuo tullessaan.

30.11.2017 00:14 #313

Jaahas eli viideskin kausi on jo vahvistettu? Kelpaa kyllä minulle, koska onhan BoJack parhaimpia Flixin omista sarjoista. Kesti kyllä jonkin aikaa, ennen kuin pääsin tuohon kunnolla sisään, sen verran erikoista menoa välillä. Hyvä, jos hevosmieheen jaksetaan panostaa edelleen.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: TV-sarjat
30.11.2017 01:52 #314

Näinpä, tosin neljännen kauden lopussa kävi itellä mielessä että tähänhän tämä voisikin loppua... Sarjan luonteen huomioon ottaen oletan, että tiedossa on taas masentavia juonenkäänteitä. Toisaalta toinen juttu taas jäi ns kesken.

Emelie vastasi aiheeseen: TV-sarjat
30.11.2017 12:41 #315

Olen ottanut nyt tänä syksynä oikein asiakseni katsoa Netflixistä Marvelin sarjoja.

Jessica Jones ja Daredevilin eka kausi tuli katsottua jo aiemmin ja ne olivat hyvää tavaraa. Nämä muut yksilösarjat (Luke Cage, Daredevil s2 ja Iron Fist) eivät sitten olleet ihan niin priimaa..

Luke Cage oli hyvin tehty ja siellä oli kiinnostavia elementtejä ja hahmoja (Shades, Cottonmouth, Misty Knight), ja alkukausi olikin koukuttavaa menoa. Loppukausi, ja sieltä erityisesti Diamondback, olivat sitten taas pettymys. Koko sarja lässähti kahden viimeisen jakson aikana. Toivottavasti toinen kausi tarjoaisi enemmän solmittuja langanpäitä.

Daredevilin kakkoskausi oli ensimmäistä selvästi heikompi. En jaksanut yhtään kiinnostua Elektra-kuviosta. Kauden parasta antia oli Punisher ja erityisesti Castlen ja Pagen välinen kommunikointi ja kemia. Castle tuo Karenista esiin ihan erilaisen puolen ja se tekee hyvää Karenin hahmolle. En ole vielä pääsyt Punisherin ekaan kauteen asti, mutta siitä on kovat odotukset. Castle on tällä hetkellä minusta yksi koko Marvelin tv-sarjamaailman kiinnostavammista hahmoista.

Iron Fistin kahlasin läpi, koska se on todella oleellinen Defenders-sarjan kannalta. Olipa jäätävän kauhea sarja. Pari ekaa Iron Fistin jaksoa olivat ihan menettelevää tavaraa, hidassoutuista, mutta niinhän noissa sarjoissa on melkein aina tainnut ollakin. Mutta tahti ei siitä muuttunut, paitsi siten kahdessa vikassa jaksossa, joissa olikin jo enemmän juttuja ja juoni eteni. Huonosti kirjoitettu, korni ja täynnä juoniaukkoja. Finn Jonesilla ei ole pienintäkään karisman poikasta, että edes sillä saisi vietyä homman kotiin. Aluksi Colleen Wing oli kiinnostava, mutta se typistyi sitten nopeasti melkoisen yksiulotteiseksi hahmoksi. Parhainta koko sarjassa oli ehkä Ward ja lähinnä Wardin hahmon kehitys, ja toki viimeisen jakson pari hienoa taistelukohtauksessa ollutta juttua…

Nyt olen noin puolessa välissä Defenderiä, ja mieli lepää. En edes tajunnut kuinka paljon kaipasin Jessica Jonesia ennen kuin hahmo ilmestyi ruutuun. Toivon kyllä kovasti, että Handille saataisiin jokin merkittävämpikin motivaatio. Siitä on yritetty tehdä pelottavaa salaseuraa, mutta se ei kyllä siltä yhtään tunnu.

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: TV-sarjat
01.12.2017 19:55 #316

Joitakin foorumilaisia kiinnostanee se, että Mr. Robotin tuore kolmoskausi starttaa TV2:lla 11. joulukuuta eli ihan kohta.

Jussi kirjoitti: Ryhmä-X -aiheinen The Gifted nähdään Amerikassa syksyllä Fox-kanavalla. Onkohan mahdollista, että tämä esitetään samaan tahtiin Suomen Foxilla?

Ei samanaikaisesti, mutta The Gifted alkaa Suomen Foxilla 20. joulukuuta. Jenkeissä kriitikot ovat tykänneet, siellä sarja käynnistyi lokakuussa.

Syyttäjä Reed Struckerin perhe joutuu pakenemaan, kun koululla sattuu välikohtaus ja perheen teini-ikäiset lapset paljastuvat mutanteiksi. Amerikkalainen scifi-sarja.

Olen ketjussa maininnut temppeliritareista kertovan historiallisen draaman Knightfall . Nyt on selvinnyt, että HBO Nordic esittää sarjan meillä jenkkitahtiin 7. joulukuuta lähtien. BBC:n kolmiosainen minisarja Gunpowder ilmaantuu palveluun 19. joulukuuta. Se kertoo vuoden 1605 ruutisalaliitosta, ja pääosaa esittää Kit Harington. The Magiciansin kolmoskausi aloittaa Nordicissa 11. tammikuuta, päivän Yhdysvaltoja jäljessä.

HBO Nordic esittää nyt Amerikan tahtiin Marvelin Runaways -sarjaa. Tällä hetkellä on neljä ensimmäistä jaksoa saatavilla. Tämäkin pohjautuu sarjakuviin.

Jokainen teini pitää vanhempiaan pahoina, mutta entä jos se olisikin totta? Marvelin Runaways-sarjassa kuusi erilaista teiniä, jotka eivät tahdo edes sietää toisiaan, joutuvat yhdistämään voimansa yhteistä vihollista vastaan — vanhempiaan.

Jussi kirjoitti: Kehitteillä oleva historiallinen sarja Britannia vaikuttaa erittäin kiinnostavalta. Se kertoisi Rooman valtakunnan invaasiosta Britanniaan.

Sarja alkaa Englannin televisiossa 18. tammikuuta. Tässä ensimmäinen traileri:

Jos joku seuraa scifisarjaa Zoo, niin hänelle tiedoksi, että Sub aloittaa kolmannen kauden esittämisen 10. tammikuuta.

Sub on myös hankkinut oikeudet uuteen jännitys/scifisarjaan Salvation. Tämä käynnistyi Amerikan tv:ssä kesällä, ja toinen kausi on jo tilattu. Sarja starttaa Subilla 7. tammikuuta.

Valtava asteroidi uhkaa törmätä Maahan kuuden kuukauden kuluttua tuhoten koko maapallon. Pentagon yhdessä tekniikan opiskelijan Liam Colen ja miljonääri-neron Darius Tanzin kanssa aikovat pelastaa ihmiskunnan lähestyvältä maailmanlopulta. Jotta massahysterialta vältyttäisiin, asia halutaan täysin pitää julkisuudelta piilossa. Samaan aikaan puolustusministeriöllä on omat huippusalaiset suunnitelmansa torjua asteroidin törmääminen.

Ketjussa ei ole mainittu sitä, että Alan Mooren legendaarinen Vartijat-sarjakuva kääntyy HBO:n tv-sarjaksi. Sovituksen pomona toimii Damon Lindelof.

Syyskuussa uutisoitiin, että upeasta The Last Kingdomista on tilattu kolmas kausi. Sarjan ykköskausi muuten löytyy nyt Suomen Netflixistä. En ole vieläkään nähnyt kakkosta, sillä odottelen boksin hinnan laskemista.

Ostin mustasta perjantaista Eloonjääneiden (The 100) neloskauden alle kympillä. Kausiboksi on juuri julkaistu Suomessa. Tänään paketti tuli postiluukusta, en ole vielä ehtinyt katsoa. Katselen tällä hetkellä jälkijättöisesti Viikinkien neloskauden viimeisiä jaksoja, jotta voin aloittaa uunituoreen viitoskauden HBO Nordicilta. Minua myös kutkuttaa kovasti se, että Agents of S.H.I.E.L.D:in neloskausi on ilmaantunut Viaplayhin. Futuramakin löytyy palvelusta kokonaisuudessaan – minulla on pari viimeistä tuotantokautta näkemättä (ei esitetty koskaan Suomen tv:ssä).

EDIT: Täytyy vielä kertoa se, että Poldarkin kolmoskausi alkaa Ylellä 23. tammikuuta.

Last edit: 03.12.2017 22:08 : Jussi.

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: TV-sarjat
01.01.2018 15:40 #317

Olen itse aika pihalla tästä nykyajan tv-sarjaosastosta, esim. mitä noin Marvelin supersankareihin tulee, mutta toisaalta eivätpä ne sarjakuvaversiotkaan ole yleensä niin innostaneet (Nahkahiirimiestä sen sijaan luen aina joskus). Mutta tiesin että Punisher on vain tyyppi, joka ampuu ihmisiä pyssyllä. Sarja piti siis katsastaa. Kyseessähän on jonkin sortin spinoff jostain trikoosankarihommasta (okei, se on Daredevil).

Miksiköhän Punisher on tavattu kääntää Tuomariksi, kun se voisi olla myös RANKAISIJA?

Ykköskausi sisältää 13 jaksoa ja on toki tehty sellaiseen kaareen, joka olisi ollut ihan eheä jos toista kautta ei olisi tullut – tosin se varmistui ja on vissiin kovasti tekeillä jo. Syntytarina vissiin käytiin Daredevilissä tai jotain, koska asiaa vain sivutaan, Punisherhan lähti kostoretkelleen koska perheensä tapettiin ja ehtikin pistää koko joukon porukkaa kylmäksi. Nyttemmin mies sitten viettii hiljaiseloa raksatyömaalla työskennellen, kunnes saa viestin salaperäiseltä taholta, ja menneisyys epämääräisissä operaatioissa Afganistanissa alkaa kummittelemaan. (Sarjispunishan on Vietnamin sodan veteraaneja, mutta sellaiset alkavat olla jo vähintään viiskymppisiä)

Kyllähän tämä kelpo viihdettä on, jos pitää teknisestä ja brutaalista väkivallasta eikä hermostu jos kaikki ei ole ihan niinkuin sarjakuvassa (toki Punisherista on muutenkin jo aika monta inkarnaatiota). Välillä meno on kuin Schwarzeneggerin parhaissa actionpätkissä (Punisherilla ei ole varsinaista weapon of choicea vaan hyvinkin laaja asevarasto), mutta toisin kuin Commandossa, tässä sarjassa on sentään ihan oikea juonikin. Lisäksi hahmoa nyt pyritään syventämään sellaisilla huomioilla, että äijä on oikeastaan sekaisin kuin seinäkello käydessää kirjaimellista sotaa vihollisiaan vastaan kotomaan maaperällä. No, sodassakin sentään tavataan ottaa vankeja...

3,5 tähteä – puolikkaan tähden vie kauden keskivaiheella tapahtuva junnaus sekä ihmissuhdedraama, jota on kirjaimellisesti tuskaista katsoa, toisin kuin kaikkia graafisia elämänpäättymisiä kuten myös toistuvia kenttäkirurgian toimia. (Mikään ei kuitenkaan ole niin paha kuin Deadwoodin virtsaputken läpi tapahtuva sappikiven poisto, jota ei edes näytetty amerikkalaisten kullinpelon vuoksi)

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: TV-sarjat
04.01.2018 16:33 #318

Minä en sitten yhtään lämmennyt The Gifted:lle. Taas yksi vakavissaan tehty sarja, joka ei erotu mitenkään muista yliluonnollisista sarjoista.

Joltakulta on jäänyt hoksaamatta, että Legion oli hyvä ja joukosta erottuva nimenomaan twinpeaksmäisen häiriintyneisyyden takia, ja kilpailevan sarjisyhtiön Gotham on hyvä ja joukosta erottuva nimenomaan yliampuvan sarjismaisen friikkigallerian ansiosta (menemättä kuitenkaan 60-luvun Batmanin linjoille - se olisi ehkä liikaa).

Ehkä ajatus Marvelilla on kuitenkin ollut nimenomaan siinä, että supersankaritouhu pitää ottaa vakavasti, ja sitten on ikävä kyllä päädytty tekemään hajutonta ja mautonta ilman kunnollista särmää (siinä suhteessa pitäisi tarkistaa Punisher, se on hahmo josta tuntuu että sitä on mahdotonta tasoittaa sisäsiistiksi sarjaksi).

Kyllä minulle tuottaa hankaluuksia uskoa, että Marvelin tv-sarjat olisivat hyviä, ihan samalla tavalla kuin en jaksa uskoa DC:n elokuviin.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Last edit: 04.01.2018 16:38 : Rasimus.

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: TV-sarjat
05.01.2018 01:12 #319

Rasimus kirjoitti: Minä en sitten yhtään lämmennyt The Gifted:lle.

Katselitko enemmän kuin avausjakson? Minua eka jakso ei vielä vakuuttanut, mutta päätin tarkistaa myös seuraavan, joka paransi selvästi. Aion katsoa koko kauden Suomen Foxin tahtiin. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että Legion on huomattavasti kiinnostavampi Marvel-sarja. Tänään ilmoitettiin , että The Gifted saa toisen kauden.

Jussi kirjoitti: Nyt on varmistunut, että George R.R. Martinin vanha pienoisromaani Nightflyers kääntyy Syfy-kanavan sarjaksi.

Scifisarjasta julkistettiin virallinen lehdistötiedote , josta selviää mm. näyttelijöiden nimet. Netflix on mukana Nightfyersin teossa, ja sarja esitetäänkin Yhdysvaltain ulkopuolella Flixissä.

NIGHTFLYERS follows eight maverick scientists and a powerful telepath who embark on an expedition to the edge of our solar system aboard The Nightflyer - a ship with a small tightknit crew and a reclusive captain - in the hope of making contact with alien life. But when terrifying and violent events begin to take place they start to question each other - and surviving the journey proves harder than anyone thought.

Suomessa American Godsia voi katsella laillisesti Amazon Prime Video -suoratoistopalvelusta. Minä en ole koskaan sitä kokeillut, mutta lainasin nyt kausiboksin kirjastosta, mikä on myös laillinen tapa. Vasta ensimmäinen jakso on takana, mutta jo se vakuutti. Minulla on Neil Gaimanin kirjan lukemisesta niin pitkä aika (noin 15 vuotta), että vertailu lähdemateriaaliin on vaikeaa. Kuvattiinko päähenkilö Shadow romaanissa tosiaan tummaihoiseksi? Se arveluttaa, että fantasiasarjan showrunnerit lähtivät lätkimään marraskuun lopussa.

Vanhemmillani näkyi C More ilmaiseksi Telia TV:n kautta, ja tuli joulun aikaan tsekattua Valkoisen prinsessan kaksi ensimmäistä jaksoa. Ihan näiden perusteella sarja tuntui Valkoista kuningatarta laadukkaammalta. Tuotantoarvot, näyttelijät sekä käsikirjoitus olivat edeltäjäänsä parempia. Pitäisi nähdä loputkin jaksot, mutta ilmaisjakso on päättynyt...

Suomen Netflixiin on muuten ilmaantunut The Flashin kolmoskausi. Minulla on yhä kakkonen näkemättä, vaikka tykkäsin yllättävän paljon ekasta kaudesta.

Eloonjääneiden (The 100) kolmas tuotantokausi saa ensiesityksen Suomen televisiossa. Se alkaa Subilla tiistaina 27. helmikuuta. Keskiyöllä näytetään kaksi ensimmäistä jaksoa putkeen. Kausi ei ole yhtä hyvä kuin kakkonen, mutta kannattaa katsoa.

Last edit: 05.01.2018 01:21 : Jussi.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: TV-sarjat
05.01.2018 03:00 #320

Onko täällä muut vielä huomanneet Foxin esittämää The Orville sarjaa? Oli mielestäni ihan viihdyttävää Star Trek parodiaa ensimmäisen jakson perusteella.

Pitääkin mainita nyt samalla, että Viikingit sarjan tuoreessa jaksossa näkyi uusia roolihahmoja, jotka saattaisivat kiinnostaa ehkä joitakin Risingläisiäkin. Eli eräs saamelainen seurue, mutta he olivat valitettavasti kyllä hyvin kaukana oikeista historiallisista saamelaisista melkein joka yksityiskohdan suhteen.
Sen aikakauden fanina harmittaa melkoisesti, kun nykyajan "viikinkisarjoista" tehdään yleensä niin epäautenttisesti vaatetuksen ja muidenkin yksityiskohtien suhteen. Last Kingdomista löytyy valitettavasti jopa vieläkin pahempia tyyli/lavastusmokia kuin tuossa, mikä on laskenut katselunautintoa huomattavasti. Ihmeellistä kun niin monet antiikin roomaan tai tudor/rokokoo/viktoriaaniseen-aikauteen sijoittuvat sarjat onnistutaan tekemään niin ajanmukaisen näköisiksi, mutta 700-1000 luvuille sijoittuvien sarjojen miesväki muistuttaa lähinnä jotakin fantasiahenkistä prätkäjengiä rähjäisine nahkarotseineen . :roll:

Tässä malleja hieman realistisemmista viikinkimuodeista. i.pinimg.com/originals/d3/21/30/d3213049...75bc7bce86e62b06.jpg - i.pinimg.com/736x/89/10/18/89101876259c4...hield-viking-men.jpg - sciencenordic.com/what-vikings-really-looked - www.historyonthenet.com/viking-clothing-warm-and-durable/

Valvojat: RaccoonRasimus
FreakyMike