TV-sarjat

30.12.2018 01:21 #381

Viime viikolla uutisoitiin , että The Last Kingdomin neloskausi on vahvistettu. Hienoa! Minä katselen parhaillaan kolmoskautta Netflixistä. Kuusi jaksoa takana, ja vielä neljä jäljellä. Tuntuu vähän oudolta käyttää suoratoistoa, koska edelliset kaudet tuli katsottua blu-ray-levyiltä. CDONin mukaan kolmannen kauden boksi ilmestyy 28. tammikuuta, mutta kyseessä on import, joten suomitekstit luultavasti puuttuvat. Samana päivänä tulee myyntiin myös kaudet 1-3 sisältävä yhteisboksi, joka on sekin import-tuote.

Kolmas kausi on vähemmän uskollinen Bernard Cornwellin kirjoille kuin kaksi edellistä, mutta siitä huolimatta tykkään siitä kovasti. Voi olla, että kaudesta tulee suosikkini tähänastisista.

Vähän aikaa sitten kerrottiin, että Charlaine Harrisin kirjoihin pohjautuva yliluonnollinen draama Midnight, Texas sai kirveestä . Toinen kausi jää viimeiseksi. En muista, voiko tätä Suomessa jotain kautta katsoa.

Supernaturalin 14. kausi käynnistyy Subilla 14. helmikuuta.

The Strainin neljäs eli viimeinen kausi esitetään vihdoin Suomen televisiossa. Se starttaa Subilla 17. helmikuuta.

06.01.2019 14:19 #382

Aloitettuani uudessa työpaikassa päätin että kertyneet kesälomat ovat niin vähäiset että säästän ne talveksi. No, nyt tuli pidettyä vapaata pyhien, kertyneiden lomapäivien ja saldojen mahdollistamana kolme viikkoa ja se aika tuli käytettyä lähinnä töllön ääressä.

Todella hieno Westworld on saamassa kolmannen kautensa joskus 2020, mutta vähän pelkään että sen sarjan kohtalona on nopea tason lasku. Ensimmäinen kausi oli todella loistavaa kamaa monessa eri ajan tasossa etenevässä kerronnassaan ja filosofisessa pohdiskelussa sen suhteen, missä välissä tekoäly alkaa olla kuin ihminen ja miten pitkälle vapaa tahtokin on vain ohjelmoitua käytöstä. Joitain lankoja jätettiin auki, mutta tarinaa oli selvästi pohdittu pitkään ja hartaasti. Nyt katsomani kakkoskausi oli yhä hyvää kamaa, mutta ei enää niin hyvää. Veikkaan, että kun jatkamispäätös on tullut, aletaan olla vähemmän aikaa kypsyneiden eväiden kanssa liikkeellä ja valitettavasti tuottajien ja keskiarvoistettujen katsojatutkimusten ehdoilla. Toinen kausi ei paljon jättänyt enää kolmannelle, mutta ehkä tekijät onnistuvat vielä yllättämään vetäisemällä esiin jotain todella uutta.

Muita katsottuja ovat Stranger Things (2. kausi) ja The Preacher (2. ja 3. kausi), jotka molemmat jatkuvat vielä näillä näkymin, ensin mainittu jopa tämän alkaneen vuoden puolella. Kasarinostalginen yliluonnollinen ET:n, Spielbergin ja wanhan hywän ajan Stephen Kingin henkinen Stranger Things ei tarjonnut mitään uutta, mutta ei myöskään osoittanut mitään tason laskun merkkejäkään. Preacherin alkuperäistä sarjista en ole lukenut, mutta tv-sovitus ainakin kolahtaa lujaa, vaikka horjuukin hyvän maun ja sen pahimman mauttoman perseilyn ja sekoilun rajamaastossa, mitä yleensä liitän (luultavasti täysin aiheetta) Garth Ennisin omiin sarjoihin (joita en ole siis pahemmin lukenut antipatioideni takia). Persenaamaksi ulkonäkönsä takia kutsutun pojan pako helvetistä Hitlerin kanssa...

Gotham (josta katsoin 4. kauden) sentään tajutaan lopettaa nyt pyörivään 5. kauteen, eli tekijöillä on selvä tarinakaari ja sen lopetus näköpiirissä (Bruce Waynen muuttuminen Batmaniksi), vaikkakin paikallaan junnaamista ja stetsonista vedettyjä käänteitä onkin matkalle mahtunut. Mutta riemastuttavan sarjakuvamaisena ja 60-lukulaisen Batman-tv-sarjan sysimustana versiona (lue: positiivisessä mielessä hölmönä) on pysytty, ja kerrankin pystyn tunnistamaan supersankarisarjasta suurimman osan sivuhahmoistakin. Tosin Leluntekijä vaati vähän pinnistelyä ja googlausta, mutta yllätyin että Professori Pyg tuntui heti tutulta.

Ja vanhoista klassikoista Miami Vice osoittautui lopulta aika juustoiseksi kun nyt sain viimeinkin aikaiseksi katsoa kaikki viisi tuotantokautta.

Jussi kirjoitti: The Orvillen toinen kausi alkaa ensi maanantaina (31.12.) Foxilla klo 20.00, vain päivän Amerikkaa jäljessä.

Supernaturalin 14. kausi käynnistyy Subilla 14. helmikuuta.

Supernatural taas piti tekijöidensä mukaan lopettaa viidenteen tuotantokauteen, mutta kun suosio vain jatkui ja jatkui. Kertoo paljon. Itsellä alkoi mitta tulla täyteen jo jokunen kausi sitten, mutta kai tuota vielä tulee katsottua sen pelossa että jotain hyvää jää muuten näkemättä.

06.01.2019 20:09 #383

Olen ketjussa puhunut The Passage -nimisestä sarjasta, joka pohjautuu Justin Croninin hittikirjoihin. Nyt on selvinnyt, että Suomen Fox näyttää tv-sovituksen viikon viipeellä Amerikan tahdista. Passage alkaa kanavalla 21. tammikuuta.

USA:n hallituksen epäonnistunut lääketieteellinen kokeilu muuttaa joukon kuolemaantuomittuja vankeja tartuntaa levittäviksi vampyyreiksi ja orpotyttö Amy saattaa olla ainoa henkilö, joka voi pysäyttää odotettavissa olevan kriisin.

Tällä viikolla kerrottiin , että Viikingit päättyy kuudenteen kauteen. Mutta seuraajasarja on jo suunnitteilla, ja sitä kehittää emosarjan luoja Michael Hirst.

Jussi kirjoitti: Netflix canceloi urakalla Marvel-sarjojaan. Aluksi kirveestä sai Iron Fist, ja nyt Luke Cage. Molempia tehtiin kaksi kautta.

Mainitaan vielä se, että marraskuun lopulla myös Daredevil lakkautettiin , kolmannen kauden jälkeen.

Rasimus kirjoitti: Olenko mä ainoa joka on pettynyt siihen, että Orville osoittautuikin Star Trek -fanipojan uskolliseksi adaptaatioksi, eikä räävittömäksi parodiaksi?

Saatat olla. Yleisesti ottaen ihmiset yllättyivät myönteisesti siitä, että The Orville ei ollutkaan räävitöntä parodiaa vaan vakavemmin tehtyä. Monet tuntuivat suhtautuvan sarjaan etukäteen hyvin varauksellisesti Seth MacFarlanen takia. Ja mitä nyt olen nettikeskusteluja lukenut, niin ekan kauden loppupuolesta näytettiin pidettävän enemmän kuin ensimmäisistä jaksoista.

Supernaturalissa olen pahasti jälkijunassa, katselen kaksi vuotta sitten Elisa-viihteeseen tallentamaani 11. kautta. Kuusi jaksoa on nyt takana. Täytyy sanoa, että taso on noussut. Olen pitänyt tuotantokaudesta enemmän kuin kolmesta edellisestä. Mutta suurin osa kaudesta on vielä näkemättä.

Viimeksi muokattu: 06.01.2019 20:11 : Jussi.

06.01.2019 21:14 #384

No niinpä tietenkin. Mulla jo mainoksista tuli mieleen Maailman lahjakkain tyttö, ja tuo juonikuvaus vain vahvistaa fiiliksiä.

Jussi kirjoitti: Tällä viikolla kerrottiin , että Viikingit päättyy kuudenteen kauteen.

Hyvä niin. Ragnar on kuollut ja enää vain tämän poikien kohtalo vaatii viimeisten juonilankojen solmimista. Siihen on hyvä lopettaa.

Jussi kirjoitti:

Saatat olla.

Syytän tässä asiassa taas ennakko-odotuksia. Jos olisin varautunut (ihan hyvään) Star Trek -klooniin, olisin enemmän täpinöissäni :smile: Mutta hei, parempaa Star Trekkiä tuo on kuin moni virallinen sarjan lämmittely.

Jussi kirjoitti: Supernaturalissa olen pahasti jälkijunassa, katselen kaksi vuotta sitten Elisa-viihteeseen tallentamaani 11. kautta. Kuusi jaksoa on nyt takana. Täytyy sanoa, että taso on noussut.

Oliko tuo se, jossa on kuvioissa Pimeys? Jos on, niin tuo olikin mukava ryhtiliike sarjalle, jolta alkoi jo loppua vakavasti otettavat pahikset kun demonit, enkelit, lusiferit ja muut oli jo pistetty halki poikki ja pinoon. Jäljellä olisi ollut enää itse Jumala, mutta Pimeys toi mukavaa vaihtelua tähän asti mustavalkoisille kuvioille.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 06.01.2019 21:14 : Rasimus.

11.01.2019 13:31 #385

Rasimus kirjoitti: Oliko tuo se, jossa on kuvioissa Pimeys?

Joo. Pari jaksoa sitten selvisi, että Pimeys on

Eilen uutisoitiin , että Netflix tekee fantasiatelkkasarjan Shadow and Bone, joka pohjautuu Leigh Bardugon Grisha-kirjoihin. Kahdeksanjaksoinen avauskausi on tilattu.

Bardugo kirjoitti aluksi venäläisvaikutteisen Grisha-trilogian, jonka ensimmäisen osan nimi on Shadow and Bone. Hänen seuraava työnsä oli Six of Crows -duologia, joka sijoittuu samaan maailmaan ja tapahtuu trilogian jälkeen. Mutta henkilöt ovat uusia, ja tapahtumapaikkakin uusi: Amsterdamia muistuttava holllantilaistyylinen kaupunki. Kyseessä on myös uusi tarina, eikä jatkoa alkuperäiselle trilogialle, vaikka aiempiin tapahtumiin on joitakin viittauksia (ja pari tuttua hahmoa tavataan lyhyesti).

Deadlinen uutisen mukaan Netflixin sarja on sovitus sekä alkuperäisestä trilogiasta että Six of Crows -duologiasta.

Shadow and Bone brings together the stories and characters of both Shadow and Bone and Six of Crows, two overlapping series that take place in Bardugo’s Grishaverse. In a world cleaved in two by a massive barrier of perpetual darkness, where unnatural creatures feast on human flesh, a young soldier uncovers a power that might finally unite her country. But as she struggles to hone her power, dangerous forces plot against her. Thugs, thieves, assassins and saints are at war now, and it will take more than magic to survive.

Kiinnostavaa nähdä, miten tässä onnistutaan.

Olen lukenut kaikki Bardugon tähänastiset kirjat, ja tykännyt niistä. Naisen tuotanto on virallisesti young adult -kirjallisuutta. Six of Crows oli ensimmäistä trilogiaa parempi, ja nuortenkirjaluokitus välillä hämmästytti minua, sillä meno oli varsin rajua.

Bardugon kirjoja on myyty yksin Yhdysvalloissa 2,5 miljoonaa kappaletta, ja niitä on käännetty 38 eri kielelle. Tuntemattomasta syystä suomi ei ole mukana.

17.01.2019 20:44 #386

Jussi kirjoitti: WSOY ei julkaise Ensimmäisestä siirtokunnasta uutta pokkaripainosta tv-sarjakannella. Tämä on hyvä juttu, sillä ainakaan minä en haluaisi nähdä virheellistä kansikuvaa (kirjojen Amy on valkoihoinen).

Olin täysin väärässä, sillä WSOY:n uusi pokkarilaitos on jo myynnissä tällaisella kannella:

Pahaa tekee nähdä, että etukannessa lukee isolla fontilla "The Passage", ja sitten pienellä alapuolella suomeksi "Ensimmäinen siirtokunta". En ottaisi tällaista omaan hyllyyn, vaikka maksettaisiin...

Aiempi pokkariversio on nyt Adlibriksessa tarjouksessa 4,90 eurolla, jos haluaa ostaa tämän ennen sen muuttumista loppuunmyydyksi.

14.02.2019 16:57 #387

Good Omens -telkkasarja saapuu Amazon Prime Videoon 31. toukokuuta, varmaan Suomessakin. Alkutunnari:

Huhujen mukaan Amazonin Taru sormusten herrasta -sarjaa saatetaan kuvata Skotlannissa.

Helmikuun alussa kerrottiin , että Legionin kolmoskausi tulee jäämään sarjan viimeiseksi. Sinänsä ikävää, että sarja päättyy, mutta artikkelin mukaan Noah Hawley oli aina suunnitellut Legionin kolmen kauden mittaiseksi. Kolmas kausi alkaa Amerikan televisiossa kesäkuussa, toivottavasti meilläkin.

Kuten tuon Legion-uutisen lopussa sanottiin, on FX-kanava virallisesti tilannut scifisarjan Y, joka pohjautuu Brian K. Vaughanin sarjakuvaan Y: The Last Man.

Uusi uljas maailma -romaanin tv-sovitus nähdään USA Network -kanavalla, asiasta uutisoitiin eilen.

Tammikuun lopulla The CW -kanava vahvisti uudet kaudet kymmenelle sarjalle. Mukana ovat mm. Arrow, The Flash, Supergirl, Legends of Tomorrow, Black Lightning, Riverdale ja Supernatural (15. kausi!).

Jos foorumilla on Agents of S.H.I.E.L.D. -sarjan ystäviä, niin heille tiedoksi, että viitoskauden näkee kohta laillisesti Suomessa. Sarjan viisi ensimmäistä tuotantokautta saapuvat Viaplayhin 4. maaliskuuta.

Scifisarja Salvationin toinen kausi alkaa Subilla 24. maaliskuuta.

EDIT: Mainitaan vielä se, että juuri ilmestyneen Jenn Lyonsin esikoisromaanin, viisiosaisen eeppisen fantasiasarjan avauksen The Ruin of Kings tv-oikeudet on hankittu . Tästä on kyllä pitkä matka siihen, että tv-sovitus oikeasti toteutuisi (oikeuksia hankitaan jatkuvasti, mutta näistä vain murto-osa etenee sarjoiksi).

Viimeksi muokattu: 14.02.2019 18:00 : Jussi.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: KiLLPaTRiCK

KiLLPaTRiCK
Epäkuollut
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: TV-sarjat
15.02.2019 02:56 #388

Kiitos Jussille. Aika kuoleva saitti, kun ainoastaan minä ja muutama alusta asti aktiivinen postaa enää ikinä mitään?

Kukaan ei ole kiinnostunut SciFi/Fantasia kirjoista? Tai ei ole kiinnostunut keskustelemaan tällä saitilla?
Ihan sama. Tulen itse nauttimaan kaikista tulevista SciFi/Fantasia kirjosta. Ja ehkä tilaamaan ison kasan jopa parjatusta Finlandia Kirjasta, kun nyt ystävänpäivän kunniaksi sai 15% alennusta kaikista kirjoista...

Viimeksi muokattu: 15.02.2019 03:02 : KiLLPaTRiCK.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: TV-sarjat
16.02.2019 20:18 #389

Kyllä minä ainakin luen tätä palstaa. Varsinkin Jussin postaukset ovat avanneet monia mielenkiintoisia tuttavuuksia ja herättäneet mielenkiintoa. Monestikaan ei ole asiaan vaan mitään sen ihmeempää sanottavaa.

Ylläolevaa Good Omens -sarjaa odotan mielenkiinnolla, Tennant on yksi suosikkinäyttelijöistä eikä vähinten Doctor Who:n takia ja Good Omens on loistava kirja!

Tässä samalla odottelen Shadowhuntersin uutta kautta, kuin myös Luciferin (saas nähdä mitä Netflix saa aikaan), jonka alunperin "päätösjaksoksi" tehty äkkikyhäelmä oli melkoinen pettymys.

Joten jatkakaa vain, infoa on ilo saada vaikkei siihen aina suoraan reagoisikaan!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Jussi, kyty

20.02.2019 18:17 #390

Kiva, että viestit kinnostavat!

Kirjoitin edellisessä postauksessani Agents of SHIELDistä. Minulta oli kokonaan mennyt ohi se, että ABC-kanava vahvisti jo marraskuussa seitsemännen kauden. Kuutoskausi alkaa Amerikan tv:ssä toukokuussa. Sarjan fanina olen tiedosta iloinen.

Viime päivinä on uutisoitu sarjojen päättymisestä. Netflix lopettaa The Punisherin toiseen kauteen ja Jessica Jonesin kolmanteen. Syfyn Nightflyers, joka äsken ilmaantui Suomen Netflixiin, jää yhden kauden mittaiseksi . Amazonin The Man in the Hight Castle loppuu neljänteen kauteen, joka saapuu palveluun ensi syksynä. En ole vieläkään lukenut Philip K. Dickin kirjaa, jonka jälkeen voisi tarkistaa tämän tv-sovituksen. Ennen Nightflyersin katsomista pitäisi muistinvirkistyksenä lukea uudestaan George R.R. Martinin pienosromaani.

En ole ketjussa maininnut sitä, että American Godsin toinen kausi debytoi Starz-kanavalla 10. maaliskuuta. Traileri:

Vähän aikaa sitten uutisoitiin , että sarjan kolmas kausi on erittäin todennäköinen.

Tammikuussa kerrottiin , että Syfy on tilannut viidennen kauden The Magicians -sarjasta. Parhaillaan kanavalla (ja Suomessa HBO Nordicilla) pyörii neloskausi. Vaikka rakastan Lev Grossmanin trilogiaa, on tämän tv-sovituksen katsominen jäänyt minulla kahteen kauteen.

Ajan pyörän tv-tulkinnan kahden ensimmäisen jakson ohjaaja on löytynyt . Sarjan kuvaaminen käynnistyy Tshekissä syyskuussa. Amazon Prime Videoon tv-sarja saapuu todennäköisesti loppuvuodesta 2020.

20.02.2019 20:17 #391

Tätä ei ole kukaan foorumilla tainnut vielä mainita, mutta katsoin Netflixistä Hildan ensimmäisen kauden, ja tykkäsin kovasti. Sarja on lastensarja, mutta sopii silti mielestäni myös aikuiselle. Eli jos visuaalisesti tyylikäs ja tunnelmallinen fantasia-animaatio kiinnostaa, kannattaa tuo katsastaa jos ei ole vielä tutustunut. Alkuperäisiä sarjakuvia, joihin sarja perustuu, en ole vielä lukenut.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: TV-sarjat
21.02.2019 13:48 #392

Murdochin murhamysteerit sarjan uudessa "Tuntematon uhka" jaksossa oli aika klassinen pulpscifi-aihe, joten kannattaa katsoa. areena.yle.fi/1-4543125

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
21.02.2019 14:26 #393

Murdochia kannattaa tietysti katsoa muutenkin. Sopivan kevyttä, mutta kuitenkin vakavasti otettavaa rikosratkontaa hieman Sherlockin tai Poirotin hengessä. Mysteerit ovat myös riittävän yksinkertaisia ilman naurettavan kummallisia twistejä, jotta tällainen hitaampikin katsoja pysyy menossa mukana. Murdoch itse on lisäksi kovin symppis hahmo.

I'm just a normal everyday pervert.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
25.02.2019 20:50 #394

Olen harkinnut useita kertoja luovuttamista The Walking Deadin suhteen, mutta jatkoin jälleen seuraamista, kun sarja palasi hiljattain tauolta. Kun on pysynyt mukana yhdeksänteen kauteen asti, kyydistä pois jääminen tuntuu vaikealta, vaikka kyyti onkin ollut tylsää ja tympeää jo vuosikausia. Nykyään tyypit lähinnä viljelevät maata ja köröttelevät hevoskärryillä, mutta Neganin metkut sentään kiinnostavat edelleen. Jos hahmo ikinä kohtaa kohtalonsa, niin sitten voisi ihan oikeasti antaa Walkkiksen mennä menojaan.

Muistin tutkia vaihteeksi Netflixin tarjontaa ja ilahduin, kun siellä oli That '70s Show kokonaisuudessaan. Onhan sarja tuttu jo vuosien takaa, mutta näkemättömiäkin jaksoja on tullut vastaan. Aloitin sarjan ahmimisen alkuvuodesta ja neljä kautta upposi alas huomattavan nopeasti. Nyt pidän paussia, jotta ähky ei yllättäisi, mutta myös loput neljä kautta maistuvat varmasti namilta. 22-minuuttiset jaksot ovat käteviä katseltavia vähän joka tilanteessa, joten sarja lienee nautiskeltu loppuun ennen kuin huomaankaan. Tämä on edelleen yksi parhaimpia kaveri-sitcomeja mielestäni.

Mad Men on minulla vieläkin kesken, vaikka aloitin sen katsomisen ainakin vuosi sitten. Palasin sarjan pariin nyt viidennen kauden jaksoilla ja muistin onneksi suunnilleen, missä mennään. Toisaalta sarja ei ole kovinkaan juonivetoinen, minkä vuoksi kaikki suuret ja tärkeät käännekohdat voi laskea yhden käden sormilla. Mad Men kiehtoo edelleen hillityn vakavalla tunnelmallaan, ajankuvallaan ja hyvillä hahmoillaan ja toimii minulle parhaiten pitkien aamukahvien yhteydessä.

I'm just a normal everyday pervert.

Fiktiivi
Fiktiivi vastasi aiheeseen: TV-sarjat
01.03.2019 23:58 #395

Muumilaakso (2019)

Anime näköjään lähtee muumeista CGI:llä. Yhden jakson perusteella näyttää ihan asialliselta visuaalisesti, muttei erityisesti vanhaa piirrossarjaa paremmalta. Tai sitten aika kultaa muistot... Reboottaus on ehkä sikäli paikallaan, että muutkin lastensarjat ovat nykyään tietokonegrafiikkaa. Tauoton toiminta myös hieman häiritsee rauhallista muumimielikuvaani, mutta sekin lienee nykystandardien mukaista. Täytyy sanoa että muutaman vuoden takaiset stop-motion-muumielokuvat ovat edelleen kevyesti parasta elävää kuvaa muumeista.

05.03.2019 13:02 #396

Muumilaaksoa katsottu täälläkin, ja toivoisin että se olisi toteutettu 2D:nä... Mutta kai 3D on tätä päivää. Hahmojen osalta sarja vaikuttaa uskollisemmalta alkuperäisteoksille kuin se tunnetuin vanhempi animaatio. Siitä on tietysti aikaa kun viimeksi katsoin Muumilaakson Tarinoita joten en voi kunnolla vertailla, mutta muistaakseni siinä oli pehmennetty paljon asioita lapsikatsojille sopivammiksi. Tässä uudessa sarjassa ikäraja on korkeampi, joten se saattaa sisällön puolesta olla osittain uskollisempi. Vaikka jää nähtäväksi miten hahmot on lopulta rakennettu ja mitä vapauksia on otettu, materiaalina kun on käytetty sekä kirjoja että sarjakuvia, jotka ovat tyyliltään hieman erilaisia...

Ihmisten reaktioita on ollut hämmentävää seurata. Kommenttien perusteella vaikuttaa siltä, että kirjat ja sarjakuvat ovat tuntemattomia todella monille, ja Muumilaakson Tarinoista puhutaan "alkuperäisenä versiona", vaikkei se ole edes ensimmäinen animaatio.

05.03.2019 21:01 #397

Eikä Pikku-Myyn ääninäyttelijä kuulosta yhtään oikealta, ei tarpeeksi särmikäs :sad:

Oliko ne jotain puolalaisia pahvinukkeanimaatioita, jotka edelsi japsisarjaa? Niistä ei ole mulle jäänyt minkäänlaista nostalgista oloa, vaikka niitäkin tuli pilttinä nähtyä.

Astorethein kirjoitti: mutta Neganin metkut sentään kiinnostavat edelleen. Jos hahmo ikinä kohtaa kohtalonsa, niin sitten voisi ihan oikeasti antaa Walkkiksen mennä menojaan.

Sillä vauhdilla mitä Walking dead menettää katsojia, niin eivät taida ehtiä Negania tapattaa ennen sarjan lopullista päättymistä. Sitä paitsi ne ovat seuranneet sen verran uskollisesti sarjakuvan vaiheita (mitä nyt hahmoja, joille tapahtuu, on jouduttu vaihtelemaan näyttelijöiden omien elämänpäätösten seurauksena), että luulisin Neganin selviävän tämän Kuiskaajat-poppoon yli (eli 2-3 tuotantokautta, päätellen miten sarjaa venytetään - paranisikohan taso jos tekisivät lyhyempiä tuotantokausia?).

Mutta tällä näyttelijäkadolla ei kohta ole jäljellä enää ainuttakaan ns. vanhaa kaartilaista.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 05.03.2019 21:03 : Rasimus.

05.03.2019 21:25 #398

Rasimus kirjoitti: Uusia muumeja en ole katsellut kuin sen verran, että tietokoneanimaatio on vaikuttanut luotaantyöntävältä ja on taas klassikkojapsisarjaan verrattuna vienyt visuaalista tyyliä poispäin Toven alkuperäispiirosten tyylistä. Ainakin muistelen, että Toven muumikuvituksessa oli paljon yhtäläisyyksiä sarjan piirrostyyliin (etenkin taustoissa, varjojen rasterointia myöten).

Kuvahaun perusteella vaihtelevasti, enkä muista että siinä olisi viivavarjostusta käytetty mitenkään hirvittävissä määrin... Mutta eipä siitä mihinkään pääse, että piirrosanimaatio on lähes aina mukavamman näköistä kuin 3D-mallinnus. Varsinkin tällaisissa tyylitellyissä sarjoissa, jotka eivät pyri täydelliseen fotorealistisuuteen. Vaikka tässä uudessakin on koitettu käsintehdyn tuntua, niin silti jokin tökkää omiin silmiini.

Pikku Myyn ääntä vastaan minulla taas ei jostain syystä ole mitään, mutta saa nähdä miten hahmoa on kehitelty. Sen perusteella mitä olen kuullut, Myylle olisi kehitelty jotain taustatarinaa, jota en muista kirjoista enkä sarjakuvista.

18.03.2019 23:42 #399

Kirjoitin ketjuun noin kuukausi sitten scifisarjojen lopettamisesta. En huomannut sitä, että helmikuun alussa kerrottiin Netflixin lakkauttaneen Matkustajat (Travelers) kolmanteen kauteen.

Star Trek: Discoveryn kolmas kausi on vahvistettu.

His Dark Materialsin ensimmäinen teaseri:

Good Omensin uusi traileri:

Jos jotakuta kiinnostaa, niin Crazy Ex-Girlfriendin neljäs eli viimeinen kausi alkaa AVAlla 14. huhtikuuta.

Arrow'n tuore seiskakausi käynnistyy Subilla 4. toukokuuta. Silloin näytetään tuotantokauden neljä ensimmäistä jaksoa putkeen. Arrow muuten loppuu ensi syksynä kahdeksanteen kauteen, joka tulee olemaan vain kymmenen jakson mittainen. Minulta oli mennyt ohi se uutinen, että CW-kanava on tilannut pilottijakson Lepakkonainen-sarjasta.

21.03.2019 23:47 #400

No nyt! Amazonin Musta torni -telkkasarja etenee, ja Rolandiksi on kiinnitetty 25-vuotias Sam Strike. Toisessa roolissa on Jasper Pääkkönen, joka näyttelee mahdollisesti Martenia. Deadlinen uutisen mukaan pilottijaksoa ei ole vielä virallisesti tilattu. Juonikuvauksen perusteella tv-sarja on sovitus Rolandin nuoruudenseikkailuista, joita nähdään jonkin verran Revolverimiehessä ja huomattavasti enemmän Velhossa.

The Dark Tower TV series is independent from the film and is meant to be a more faithful retelling of the book than the movie was. I hear it will take place many years before the events depicted in the feature and will focus on Roland Deschain’s (Strike) origin story – how he first became a gunslinger and got his guns, his first conflict with the man in black, his first love and his first mission as a gunslinger.

Pääkkönen is believed to be playing Marten, the character Roland is out to kill.

En ole vieläkään nähnyt parin vuoden takaista Musta torni -elokuvaa, joka oli iso floppi. Päätin jo etukäteen boikotoida, koska Rolandia esittämään valittiin tummaihoinen Idris Elba. Siinä ei ollut mitään järkeä hahmon ja maailman kannalta. Amazon onneksi pysyy uskollisena Kingin kirjoille tässä asiassa ja on palkannut valkoihoisen näyttelijän Rolandiksi. Samaan tapaan jättäisin katsomatta, jos kirjasarjan naispäähenkilön Susannah'n esittäjäksi otetaan joku muu kuin musta nainen.

Aina välillä huomaa, että jokin kohta tulossa oleva uusi tv-sarja on mennyt kokonaan ohi. Tällä kertaa se on Starz-kanavan historiallinen draama The Spanish Princess. Sarja on jatkoa Valkoiselle kuningattarelle ja Valkoiselle prinsessalle, ja pohjautuu näiden tapaan Philippa Gregoryn romaaneihin. Espanjalainen prinsessa alkaa Amerikan televisiossa 5. toukokuuta.

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Papercut