TV-sarjat

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: TV-sarjat
22.03.2019 13:31 #401

Kaksi jaksoa olen Muumilaaksoa vahdannut. Samaa mieltä kuin muutkin siitä, että piirrosanimaatio toimii tietokonegrafiikkaa paremmin. Nopeatempoisempikin tämä on paljon, mikä ei ole lainkaan hyvä juttu. Ja kyllähän sen arvasi, että enää ei ajan hengen mukaisesti nähdä piippua Nuuskamulkeron tai Muumipapan käsissä - vai olenko missannut jotain? Vaikea tottua musiikkiinkin, kun vanhemman sarjan kaikki sävelmät ovat piirtyneet ikuisesti pääkoppaan. Silti täytyy katsoa, kun Muumipappa on nykyään kotoisin omasta kotipitäjästä - siis Ville Haapasalo.

THE GOD CREATED SHIT.

HVM
Upseeri
HVM vastasi aiheeseen: TV-sarjat
26.03.2019 22:50 #402

HVM kirjoitti: Pian päästään seuraaman Uuden Vuosituhannen Ilosanomaa ihan streemissä:

muropaketti.com...netflix-panostaa-animeen-isosti-luvassa-mm-uusi-neon-genesis-evangelion

21 päivä kesäkuuta Netflixissä.

29.03.2019 13:05 #403

Onko Borgiat (The Borgias) hyvä sarja? Olen lueskellut Heavy Metal-lehdestä Milo Manaran piirtämää ja Alejandro Jodorowskyn kirjoittamaa historiallista sarjakuvaa ja muistelin, että siitä on tehty joskus tv-sovituskin. Ainakin sarjis on täynnä syntistä irstailua ja reipasta väkivaltaa, toivottavasti telkkasarjakin! Kausia tehtiin kolme, eli sarja vaikuttaa ihan sopivan mittaiselta.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 29.03.2019 13:06 : Astorethein.

KiLLPaTRiCK
Epäkuollut
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: TV-sarjat
29.03.2019 19:36 #404

Itse pidin Tudors sarjasta enemmän.
Näitähän on siis kaksi:
Borgia (2011-2014)
The Borgias (2011-2013) Showtime ja tässä Jeremy Irons
Showtimen on kalliimpi mutta ihan hyvä on tuo toinenkin. Kyllä ne tuli paremman puoliskon kanssa molemmat katsottua. Aika identtiset pisteet ovat saaneet IMDB:ssä 7,8/7,9 joskin tuon Showtimen on käynyt arvostelemassa kymmenkertainen määrä katsojia.
Molemmat sisältävät pehmopornoa ja verikin roiskuu.

29.03.2019 21:53 #405

En tiennytkään, että sarjoja on kaksi, mutta pitänee tutustua molempiin jossain vaiheessa. Tuota Jeremy Ironsin versiota muistan joskus vilkaisseeni, mutta siihen se jäi jostain syystä. Sarjakuva ei varsinaisesti tarjoa erityisen vahvaa pohjamateriaalia, mutta sitä lukiessa tuli kyllä heti mieleen, että tv-sarjana tämä näyttäisi varmasti komealta.

Edit: itse asiassa en ole edes varma, perustuvatko nämä sarjat sarjakuvaan, koska hahmot ja tapahtumat ovat kuitenkin suunnilleen todellisia, eli pohjana taitaa olla enemmänkin historia. Omaa väriä lienee kuitenkin lisätty lavealla pensselillä.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 29.03.2019 23:33 : Astorethein.

31.03.2019 17:40 #406

Minä olen noista kahdesta Borgia-sarjasta nähnyt vain Showtimen version. Yle esitti sen Suomessa nimellä Borgiat, maan ja taivaan valtiaat. Ei se mikään huippusarja ollut, mutta katsoin mielellään. Eniten häiritsi se, että Showtime canceloi sarjan kolmannen kauden jäkeen. Tarina jää siis täysin kesken.

Viime viikolla uutisoitiin , että Supernatural loppuu 15. kauteen. Jotenkin vaikea uskoa, että sarja oikeasti päättyy. Se on ollut niin pitkään osa elämääni. Mutta joo, minulla on vielä paljon Supernaturalia jäljellä. Katselen vasta 11. kauden viimeisiä jaksoja.

HBO kehittää fantasiadraamasarjaa, joka pohjautuu Asunda-sarjakuvaan.

Asunda is inspired by J.R.R. Tolkien’s Middle-earth epics and Greek mythology and is similar in its settings to Westeros, the world in which the HBO hit series Game of Thrones is placed.

Vaikuttaa kiinnostavalta. Täytyy myöntää, etten ollut koskaan kuullut sarjakuvasta.

Fiktiivi
Fiktiivi vastasi aiheeseen: TV-sarjat
17.04.2019 23:27 #407

kyty kirjoitti:

Rasimus kirjoitti: Uusia muumeja en ole katsellut kuin sen verran, että tietokoneanimaatio on vaikuttanut luotaantyöntävältä ja on taas klassikkojapsisarjaan verrattuna vienyt visuaalista tyyliä poispäin Toven alkuperäispiirosten tyylistä. Ainakin muistelen, että Toven muumikuvituksessa oli paljon yhtäläisyyksiä sarjan piirrostyyliin (etenkin taustoissa, varjojen rasterointia myöten).

Kuvahaun perusteella vaihtelevasti, enkä muista että siinä olisi viivavarjostusta käytetty mitenkään hirvittävissä määrin... Mutta eipä siitä mihinkään pääse, että piirrosanimaatio on lähes aina mukavamman näköistä kuin 3D-mallinnus. Varsinkin tällaisissa tyylitellyissä sarjoissa, jotka eivät pyri täydelliseen fotorealistisuuteen. Vaikka tässä uudessakin on koitettu käsintehdyn tuntua, niin silti jokin tökkää omiin silmiini.

Pikku Myyn ääntä vastaan minulla taas ei jostain syystä ole mitään, mutta saa nähdä miten hahmoa on kehitelty. Sen perusteella mitä olen kuullut, Myylle olisi kehitelty jotain taustatarinaa, jota en muista kirjoista enkä sarjakuvista.

Nyt muutaman katsotun jakson perusteella yksi ongelma taitaa olla, että muumeja ei ole alunperin suunniteltu 3d-hahmoiksi. Alkuperäisinä viivapiirroksina ne erottuivat riittävän selvästi taustasta ja ysärin animesarjassa ne oli varmemmaksi vakuudeksi värikoodattu, mutta uuden sarjan hohtavan valkoiset pyöreämuotoiset 3d-hahmot eivät ole ihan helpoimpia hahmottaa. Varsinkin kun valaistus on liian realistinen ja hahmojen kasvoille lankeaa usein varjoja. Fotorealistisessa valaistuksessa on oma viehätyksensä, mutta sille on syynsä, että elokuvia pääsääntöisesti ei kuvata pelkässä luonnonvalossa...

kyty
kyty vastasi aiheeseen: TV-sarjat
25.04.2019 23:47 #408

Jälleen yksi "en olisi uskonut että tykkään mutta tykkään silti"-sarja. Netflixissä osui silmiin Rilakkuma ja Kaoru, jota aloin katsoa vaikken ennestään fanita Rilakkumaa tai mitään muutakaan söpöä maskottihahmoa. Sarja onkin yllättävän hyvä eikä pelkästään söpö vaan myös synkähkölle puolelle menevä, ja Aggretsukon tapaan enemmän parikymppisille aikuisille naisille kuin lapsille tehty (onko tämän nyt joku juttu näissä maskottihahmoissa?) Plussaa siitä että se on nukkeanimaatiota - tai vähintään näyttää siltä uskottavasti, en tiedä kuinka paljon tietokonetta on käytetty - ja sarjassa on hyvin rakennettua tunnelmaa kuin Ghiblin elokuvissa ikään.

30.04.2019 18:08 #409

Jussi kirjoitti: Starz-kanavan historiallinen draama The Spanish Princess. Sarja on jatkoa Valkoiselle kuningattarelle ja Valkoiselle prinsessalle, ja pohjautuu näiden tapaan Philippa Gregoryn romaaneihin. Espanjalainen prinsessa alkaa Amerikan televisiossa 5. toukokuuta.

The Spanish Princess nähdään C Morella 16. toukokuuta lähtien.

Veronica Marsin uuden kauden kaikki kahdeksan jaksoa saapuvat Huluun 26. heinäkuuta (minun syntymäpäivänä!). Suomessa Hulu ei näy, joten voi toivoa, että toinen suoratoistopalvelu esittää täällä sarjan.

Ben Aaronovichin Rivers of London -urbaanifantasiaromaaneista suunnitellaan tv-sarjaa.

Joss Whedonin HBO-sarjan The Nevers pääosanesittäjä on valittu.

Marraskuussa Yhdysvalloissa aloittaa Disneyn oma suoratoistopalvelu, ja siellä nähdään myöhemmin Marvel Cinematic Universeen sijoittuvia draamasarjoja elokuvista tutuilla näyttelijöillä. WandaVision on vahvistettu, kuten myös Loki sekä Falcon & Winter Soldier. Hawkeye on kehitteillä.

Rämeen olento -sarjakuviin pohjautuva Swamp Thing käynnistyy 31. toukokuuta DC Universe -suoratoistopalvelussa. Teaseri:

Päivänmääriä Suomen television tahtiin sarjoja seuraaville ihmisille:

- The Handmaid's Talen toinen kausi alkaa Teemalla 7. toukokuuta
- Vampyyrien sukua viides eli viimeinen kausi alkaa Subilla 20. toukokuuta
- Medicit, Firenzen valtiaat toinen kausi alkaa Teemalla 22. toukokuuta

20.05.2019 15:29 #410

Amerikan Fox-kanava päätti lopettaa The Passagen ensimmäiseen kauteen. Minulla on kaikki jaksot tallennettuna Elisa-viihteeseen, mutten ole vielä katsonut yhtään. Nyt kun kuulin canceloinnista, niin en tiedä, viitsinkö edes aloittaa tätä Justin Croninin romaanin tv-tulkintaa.

Minulta oli mennyt ohi se, että huhtikuussa Fox lakkautti The Giftedin huonojen katsojalukujen takia. Supersankarisarjaa ehdittiin tehdä kaksi kautta.

Myönteisenä uutisena The Orville saa kolmannen kauden.

Victorian kolmoskausi käynnistyy Ylellä 11. kesäkuuta. Päätin vihdoinkin tutustua tähän pukudraamaan, ja aloitin aiemmin keväällä ensimmäisen tuotantokauden. Mutta lopetin katsomisen jo kahden jakson jälkeen. Victoria ei ollut varsinaisesti huono, mutta vaikutti näkemäni perusteella makuuni liian tylsältä. Käytän likenevän ajan parempien tv-sarjojen seuraamiseen.

Mainitsin edellisessä viestissä Medicien toisen kauden alkamisen Ylellä. Rupesin vasta nyt katsomaan kaksi vuotta sitten näytettyä ykköskautta. Toisin kuin Victoriasta, niin tästä tykkään. Sarjaan on selvästi laitettu rahaa, ja se on kuvattu oikeasti Italiassa. Hyvin viihdyttävää katsottavaa, kunhan historialliset epätarkkuudet eivät häiritse. Minulla on vielä kauden päätösjakso näkemättä.

Downton Abbey on yksi tämän vuosikymmenen suurista tv-ilmiöistä, mutten ole katsonut sitä jaksoakaan. Sarja alkaa uusintana alusta Ylellä 9. kesäkuuta. Ehkä pitäisi vihdoinkin kokeilla...

Uusi traileri Universumien tomun tv-sovituksesta:

30.05.2019 22:23 #411

That '70s Show tuli saateltua päätökseen.

Aloitin katsomaan tätä alkuvuodesta ja nyt viisi kuukautta myöhemmin olen saanut nautittua kaikki 200 jaksoa. Sarja oli tietenkin jo ennestään tuttu, mutta huomattuani sen Netflixissä kaikkine kausineen päätin ottaa sen kokonaan haltuun. Perinteiseen jenkkisitcom-tyyliin jaksoilla on pituutta napakat 22 minuuttia, joten niitä oli helppo katsoa niin pienissä kuin isommissakin erissä aina silloin tällöin. Yliannostuksen välttääkseni pidin kausien välissä pidemmän tauon ja taktiikan ansiosta jaksoinkin katsoa sarjan lähes väsymättä loppuun asti.

That '70s Show (Suomessa pelkkä 70's Show ja erilaisella pilkutuksella) on aina ollut yksi sitcom-suosikeistani ja läpikatselun jälkeen olen yhä samaa mieltä. Kahdeksaan kauteen mahtuu paljon samojen vitsien toistoa, mutta sarja pysyy kuitenkin virkeänä loppuun asti. Viimeinen kausi on kyllä muita huonompi, koska siinä ei nähdä Ericiä ollenkaan ja Michaelkin häipyy pois kuvioista pian alun jälkeen. Lisäksi Eric yritettiin korvata uudella tyypillä, josta ei ollut mihinkään. En ollut nähnyt aiemmin päätösjaksoa ja vähän jännäsin, miten homma laitetaan pakettiin. No, vähän tylsästi, kun siinä vain enimmäkseen muisteltiin menneitä. Sopivaa kuitenkin, että sarja päättyy uudenvuoden aattoon vuonna -79.

Sarjan kuvaus teini-iästä ja aikuisuuden alkumetreistä on hyvin samaistuttava, vaikka en olekaan koskaan poltellut ruohoa tai joutunut pahemmin ratkomaan naisongelmia. Sarjan aikana kellarissa istuvasta kaveriporukasta tuli minunkin kavereitani ja nauroin heille ja heidän kanssaan. Pidin myös muista hahmoista, tosin Red Formanin kohdalla puhutaan enemmän kunnioituksesta. Siinä on yksi parhaimmista isähahmoista ikinä missään.

Loppuun fun fact, joka selvisi minulle vasta äskettäin: Viidennen kauden jaksojen nimet ovat kaikki Led Zeppelinin kappaleita ja muilta kausilta löytyy mm. Queenia ja Rollareita. Tunnistin kyllä joitakin biisinnimiä, mutta en tajunnut kaavaa ennen kuin netti kertoi sen minulle.

Valvojat: RaccoonRasimus
Jussi, Pisania, Astorethein, NoctilucA