TV-sarjat

10.07.2019 16:11 #421

Itse asiassa Shannara kuvattiin Uudessa-Seelannissa.

Minä katsoin Camelotin kokonaan, lainasin kausiboksin kirjastosta. Paras asia sarjassa oli hieno alkutunnari.

Jussi kirjoitti: Joo, olen alkanut odottaa, milloin saamme uutisen Belgarionin tarun tai Tarun kolmesta miekasta kääntymisestä tv-sarjaksi. Viime syksynähän ilmoitettiin, että Raymond E. Feistin Riftwar-saagasta suunnitellaan tv-sovitusta. Kuten KiLLPaTRiCK sanoi, on kohta kaivettu esiin kaikki kaupallisesti menestyneet fantasiakirjasarjat. Joe Abercrombie vielä puuttuu...

Unohdin Robin Hobbin. Hän on yksi parhaiten myyvistä fantasiakirjailijoista, mutta televisio- tai elokuvaoikeuksia Näkijän taruun ei ole vielä hankittu.

Viimeksi muokattu: 10.07.2019 22:52 : Jussi. Syy: Korjasin näppäilyvirheen

21.07.2019 23:59 #422

American Godsin toinen kausi tuli päätökseen huhtikuun lopulla. En ole sitä nähnyt, koska sarja on Suomessa tarjolla Amazon Prime Videossa, jota en tilaa. Katsoin ensimmäisen tuotantokauden lainaamalla kirjastosta kausiboksin, ja varmaan kakkonen tulee tarkistettua samalla tavalla. Minulla oli mennyt ohi, että jo maaliskuun puolivälissä sarjan kolmas kausi vahvistettiin virallisesti.

Amazon on tilannut tv-sovituksen Brian K. Vaughanin sarjakuvasta Paper Girls.

Eilen uutisoitiin, että The Orville siirtyy Amerikassa Fox-kanavalta Hulu-suoratoistopalveluun. Toivottavasti tämä ei tarkoita sitä, että sarjan seuraavia kausia ei nähdä Suomen Foxilla.

Yllättävänä tietona Warhammer 40,000 -universumista kehitetään live action -sarjaa. Tv-sarja pohjautuisi Dan Abnettin Eisenhorn-romaaneihin.

Netflixin Noiturista julkistettiin ensimmäinen traileri:

En ole vielä varma, annanko tv-sarjalle mahdollisuuden, vai jätänkö sen kokonaan välistä.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: TV-sarjat
04.08.2019 13:13 #423

Vietin kesälomani tänä vuonna melko paljon sohva kiinni selässä. Keskityin suurilta osin aasialaisiin tv-sarjoihin, koska jotenkin länsimaalainen tyyli ei vain jaksanut kiinnostaa. Ehkä paras sarja, minkä Netflixistä löysin on etelä-korealainen Romance is a bonus book, ohessa Netflixin lyhyt trailer, joka ei valitettavasti kyllä anna sarjalle oikeutta. Sarja kertoo yli kolmekymppisestä Kang Dan-i'sta, jonka elämä ei ole mennyt aivan niin kuin piti. Dan-i päätyy töihin samaan työpaikkaan lapsuudenystävänsä, kirjakustantamon kustannuspäällikkönä toimivan Cha Eun-Ho'n kanssa. He ovat olleet ystäviä siis vuosikausia, mutta Dan-i on onnistunut pitämään salassa elämänsä alamäen ja Eun-Ho puolestaan rakkautensa Dan-i'a kohtaan. Sarja sisältää romantiikkaa, draamaa ja komediaa. Kirjakustantamon työporukka ovat mitä mainioimpia persoonallisuuksia ja draamatilanteet paikoin ihanan yliammuttuja. Tykkäsin kovasti ja suosittelenkin sarjaa lämpimästi, mikäli pieni vaihtelu kiinnostaa. Tällä hetkellä kausia on yksi, jaksoja 16. Huhuja kakkoskaudesta on kuitenkin liikkeellä. Ykköskauden päätös on kyllä yksinäänkin hyvä.

Mikäli taasen jotakuta kiinnostaa äärimmäisen turhauttava teiniromantiikka (vaihtoehtoiset olotilat sarjaa seuratessa: Ihana/Revin hiukset päästäni, koska olette idiootteja!) tarjoaa Netflix uuden (2018) Meteor Garden sarjan, joka perustuu löyhästi mangasarjaan. (Sarjasta on olemassa myös vanhempi versio vuodelta 2001) Turhauttavuudestaan huolimatta en voinut jättää sarjaa kesken. Sarjan huonoimmat puolet olivat sen pituus; yksi kausi kestää 49 jaksoa sekä sarjan kaksi päätösjaksoa, jotka poikkeavat suuresti muun tuotannon ilmeestä. Viimeinen jakso on suorastaan psykedeelinen. Mutta ah, tuo teiniromantiikka...

Jeps. Joskus sitä vain kaipaa vaihtelua :lol:

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
04.08.2019 22:24 #424

Katsoin Stranger Thingsin kaksi ensimmäistä kautta. Sarjaa on kehuttu paljon ja onhan kasarinostalgiassa uppopaistettu katoamismysteeri jo lähtökohtana kiinnostava. Nettikuhinasta huolimatta en ollut spoilaantunut lainkaan, mikä olikin hyvä juttu, sillä sain yllättyä sarjan parissa useaan kertaan. Tietysti sen nostalgisen luonteen takia kliseillä pelattiin paljon, mutta kyllä se mysteeri oli onneksi ihan oikea mysteeri. Sarjan tunnelma ja tyyli on todella vetovoimainen ja vaikka en ole edes elänyt kasarilla, sain siitä paljon irti jo pelkän ajankuvan takia. Näyttelijät ovat kaikki hyviä jopa muksujoukkoa myöten, mitä nyt Winona Ryderin hermoheikkous kävi ajoittain vähän rasittavaksi. Elevenin mykkä tuijotus tuntui aluksi turhauttavalta, mutta lopulta on todettava, että nuori näyttelijä sai hahmoon harvinaisen vahvaa läsnäolon tuntua.

Kakkoskausi oli sekin viihdyttävä, mutta erinomaiseen ykköseen verrattuna selvästi tyhjänpäiväisempi. Kasarifiilistely toimi edelleen, mutta parhaimmat paukut oli kyllä tässä vaiheessa jo käytetty. Mysteeri oli sama ja muutenkin kakkoskausi tuntui hieman turhalta toistolta. Kolmoskausi ilmestyi hiljattain, mutta minulla ei ole sitä kohtaan erityisen suurta intoa. Eiköhän sekin tule silti katsottua, kunhan pidän vähän taukoa ensin. Väliajalla taidan pitää virettä yllä kuuntelemalla esim. Rattia ja katsomalla muutaman aidon kasarielokuvan.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 04.08.2019 23:52 : Astorethein.

KiLLPaTRiCK
Epäkuollut
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: TV-sarjat
05.08.2019 02:59 #425

Luet ajatuksia.
Ensimmäinen kausi on rajoja rikkova. Toinen jo toistaa, koska olemme jo nähneet edellisen.
Ja Winona olisi yksi Wesleyhin rinnastettava nopeasti tapettava hahmo.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: TV-sarjat
05.08.2019 07:36 #426

Juu. Astorethein sanookin Stranger Things:stä olennaisen. Katsomisen periaatteessa voi lopettaa ekaan kauteen, jos kaipaa vain tarinavetoisuutta, nostalgiapaukkuna se kestää vähän paremmin. Olisivat ennemmin vaihtaneet tarinaa kokonaan johonkin toiseen kasariteemaiseen juonikuvioon (naapuriin muuttava vampyyri/ihmissusi/avaruusolento olisi klassikko), jos eka kausi oli vähän kautta rantain Stephen Kingiä ja Spielbergiä. Mutta hyvä sarja silti oli vielä toisellakin kaudella. Itse en vielä tiputa sitä pois fanituslistalta, kunhan vain myönnän että toistaa itseään.

Samat fiilikset oli mulla Ash vs. Evil Dead:stä. Eka kausi kolahti koska Evil Dead, mutta sitten vitsi väljähtyi melkein välittömästi ja loppumaton splättäys ei enää riittänytkään kantamaan sarjaa eteenpäin. Efekti oli paljon pahempi kuin Stranger Thingsissä, koska ST vielä jaksoi kiinnostaa, Ashin perseily ei. Kolmatta kautta en edes oikeasti katsonut, vaikka jokainen jakso kyllä pyöri ruudulla.

The Terror:sta odotin jostain syystä rogercormanilaista kauhutarinaa, sijoittuuhan se 1800-luvulle ja kahdelle viktoriaaniselle laivalle (tutkimusalukset jotka etsivät pohjoista meritietä mutta jäävät sille tielleen), mutta tuotantoarvot ovatkin hyvät ja edes tahallista perinneköykäisyyttä ei löydy, ja vähäiset shokkiarvot ovat aika hyvää makua. Ja The Terror oli oikeasti toisen kadonneen tutkimusaluksen nimi (mitä lie aluksen nimeäjä ajatellut). Mutta yliluonnollista sentään tarinassa oli mukana, vaikka ei ollutkaan lopulta varsinainen pääsyy miehistön harvenemiseen (enemmän kyse on kärpästenherramaisesta matkasta pimeyden ytimeen). Eli hyvä sarja, mutta voi juma kuinka hidastempoinen mulle nykytoiminnan pilaamalle katsojalle...

Altered Carbon on varmasti muiden mielestä hyvä sarja, mutta minua tökki se ettei siinä ollut ensimmäistäkään omaa ajatusta. Koko juttu oli kokoelma kyberpunkin kaikkia mahdollisia kliseitä. Jopa päähenkilö oli tyypillinen kovaksikeitetty ja fyysisissä yhteenotoissa voittamaton dekkari, mikä ei ollut ainakaan harvinainen hahmo kyberpunk-tarinoissa. Mutta sellaiselle joka kaipaa tyylipuhtaita kyberpunk-fiilistelyitä, sarja varmaan sopii ekan tuotantokauden verran. Kiitettävästi tuotantokausi muodosti eheän kokonaisuuden, johon voi lopettaa, ilman että avoimia juonilankoja väkisin pedataan ja jätetään jatkoa ajatellen.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 05.08.2019 07:41 : Rasimus.

24.08.2019 23:22 #427

Joe Hillin romaaniin pohjautuva kauhusarja NOS4A2 saa toisen tuotantokauden. Ensimmäisen kauden näkee Suomessa Amazon Prime Videosta.

Amazonin scifisarjan The Expanse viides kausi on virallisesti vahvistettu.

Amazonin uusi supersankarisarja The Boys on kerännyt paljon huomiota. Se on sovitus Garth Ennisin samannimisestä sarjakuvasta. Toinen kausi vahvistettiin heinäkuussa ennen ensimmäisen saapumista palveluun.

Universumien tomu -telkkasarjasta on tulossa kolmen kauden mittainen. Varsin loogista, kun kirjojakin on kolme.

Marvel paljasti kolme uutta tv-sarjaa, jotka nähdään Disney+ -suoratoistopalvelussa: She-Hulk, Moon Knight ja Ms. Marvel. Nämä ovat aiemmin ilmoitettujen tapaan osa Marvel Cinematic Universea.

HBO Max on tilannut kahdeksanjaksoisen sovituksen Madeline Millerin bestseller-kirjasta Circe. Jostain syystä tätä historiallista fantasiaromaania ei ole suomennettu.

Netflix canceloi The OA:n, mysteerisarja jää kahden kauden mittaiseksi.

Amazon suunnittelee tv-sarjaversiota scifi-kauhuelokuvasta Event Horizon (1997).

Hulu kehittää uutta tv-sarjaa Linnunradan käsikirjasta liftareille.

Kaksi päivänmäärää Suomen television tahtiin sarjoja seuraaville:

- American Horror Storyn kahdeksas kausi "Apocalypse" alkaa Subilla 2. syyskuuta.
- Olipa kerran -sarjan seitsemäs eli viimeinen kausi käynnistyy Herolla 9. lokakuuta.

Viimeksi muokattu: 24.08.2019 23:39 : Jussi.

tpi
Mekaanikko
tpi vastasi aiheeseen: TV-sarjat
07.09.2019 20:48 #428

Kukaan ei ole maininnut Amazonin The Boys -sarjaa?
Ilman muuta katseltavien listalle. Mennen tullen paras supersankari TV-sarja ikinä. Tämä nyt ei ihan kirjallisuutta ole, mutta katsoin Amazon Primeltä The Boys -sarjan.
Jäätävän ”realistista” menoa, jossa imago ja viimeisen gallupin tulokset on tärkeintä + tietenkin viimeisen vuosineljänneksen tuotto. Todella hienoja näyttelijäsuorituksia ja vaikuttavia kohtauksia kuten lentokoneen pelastus terroristien kynsistä.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: TV-sarjat
07.09.2019 23:44 #429

tpi kirjoitti: Kukaan ei ole maininnut Amazonin The Boys -sarjaa?

Jussi mainitsi juuri tuossa sinua edeltäneessä viestissä, mutta sattuuhan näitä.

I'm just a normal everyday pervert.

13.09.2019 12:25 #430

Nyt uutisoidaan, että HBO suunnittelee uutta seuraajasarjaa Game of Thronesille. Pilottijakson tilaus on kuulemma lähellä. Sarja kertoisi Lohikäärmeiden tanssi -nimellä (Dance of the Dragons) tunnetusta Targaryenien sisällissodasta, joka tapahtui 170 vuotta ennen Tulen ja jään laulun alkua. Sisällissodasta löytyy kuvaus George R.R. Martinilta viime marraskuussa ilmestyneestä kirjasta Fire & Blood.

Jätin GoT:n katsomisen tauolle neljännen kauden jälkeen, koska en halua spoilaantua vielä julkaisemattomien kirjojen tapahtumista. GoT:n ensimmäinen seuraajasarja tunnetaan epävirallisella nimellä The Long Night, ja siitä on äsken kuvattu pilottijakso valmiiksi. HBO ei ole vielä tehnyt päätöstä, tilaako se sarjasta ensimmäisen kauden. The Long Night sijoittuu kauas Westerosin historian alkuhämäriin eikä pohjaudu mihinkään Martinin kirjaan.

Minulla ei ole kiinnostusta The Long Nightiin ennen kuin olen lukenut Tulen ja jään laulun kokonaan. Voisi kuvitella, että viimeisessä kirjassa paljastetaan menneisyyden salaisuuksia esimerkiksi Muukalaisiin liittyen, ja The Long Night sitten spoilaisi asioita. Mutta jos Lohikäärmeiden tanssia käsittelevä sarja oikeasti toteutuu, niin katson sen ilman muuta. Sisällissodasta kertova noin 200-sivuinen osuus oli yksi Fire & Bloodin huippuhetkistä, ja tv-tulkinta lukemastani Martinin kirjasta kiinnostaa aina.

Universumien tomu -telkkasarja aloittaa BBC:llä Britanniassa 2. marraskuuta, ja HBO esittää sitä päivän viipeellä.

Alexander Skarsgård näyttelee Randall Flaggiä Tukikohdan uudessa tv-sovituksessa.

Showtime-kanava tekee tv-sarjan Mervyn Peaken Gormenghast-kirjoista.

Ursula K. Le Guinin Maameri-kirjoista suunnitellaan uutta tv-sarjaa.

Outlanderin viitoskausi käynnistyy Amerikan televisiossa 16. helmikuuta 2020. Suomessa Ylellä varmaan joskus myöhemmin.

The Walking Deadin kymppikausi alkaa Suomen Foxilla 7. lokakuuta.

Ei liity scifiin tai fantasiaan, mutta kerrotaan vielä se, että Yle näyttää True Detectiven kolmannen kauden 7. lokakuuta lähtien.

Viimeksi muokattu: 13.09.2019 20:38 : Jussi.

Valvojat: RaccoonRasimus
LordStenhammar, punnort, Nokka10