TV-sarjat

21.11.2019 22:59 - 21.11.2019 23:00 #441 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat
Kirjoitin ketjussa aiemmin siitä, että Michael Moorcockin Dorian Hawkmoon -fantasiakirjoista (The History of the Runestaff) suunnitellaan tv-sarjaa. Pari päivää sitten uutisoitiin, että filmatisointioikeudet Moorcockin tunnetuimman hahmon Elricin seikkailuihin on hankittu. Kolme lainausta Deadlinen artikkelista:

At a time when platforms are looking for the next Game of Thrones, this certainly fits the bill in terms of a sprawling series. The Elric stories are Moorcock’s best-selling works, a series of complex and layered novels that take place across multiple dimensions of reality and alternative universes.

Fischer and New Republic see the Elric saga — which begins with the 1972 novel Elric of Melniboné, as having cross-platform franchise potential. They are first leaning into the TV series with Mazzara & Wilmott. The novels are sensual and atmospheric sword-and-sorcery tales that center on the title character, a brooding albino warrior who presides over an unruly, decadent island nation. The novels follow Elric on a series of adventures, in which he is betrayed by his cousin, sent into exile and attempts to come to terms with his own humanity.

“Glen, Vaun, Brian and I all grew up on the iconic works of genre masters like Michael Moorcock, and the Elric Saga is among the most influential titles in the canon of fantasy-horror storytelling,” said Fischer. “We feel privileged to have been entrusted by Mike and Linda Moorcock with a character and narrative universe as rich and diverse as Elric, and hope to deliver to generations of fans the enthralling experience they’ve been demanding for so many years from these masterworks of genre literature.”

Minä olen Elricin fani, joten tv-sarja kiinnostaa. Vaikka sarja oikeasti toteutuisi ja siitä tulisi hitti, niin tuskin Elric Melnibonélaisesta otetaan uutta painosta. Elric-saagan seuraava osa Kulkija kohtalon merillä on suomennettu valmiiksi, mutta käännöstä ei koskaan julkaistu.

Toisena asiana Viikingit saa jatkoa. Netflix on tilannut Vikings: Valhalla -nimisen sarjan. Ensimmäisellä kaudella on 24 jaksoa.

Written and executive produced by feature writer Jeb Stuart (Die Hard, The Fugitive), Vikings: Valhalla begins 100 years after the original series concludes and dramatizes the adventures of the most famous Vikings who ever lived: Leif Erikson, Freydis, Harald Harada and the Norman King William the Conqueror (also a Viking descendant). These men and women will blaze new paths as they fight for survival in an ever-changing and evolving Europe. This is the explosive next chapter of the Vikings legend.

Viimeksi muokattu: 21.11.2019 23:00 Jussi.

30.11.2019 21:45 - 30.11.2019 21:49 #442 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat
Kerroin syyskuussa virheellisesti Lukusalin puolella siitä, kuinka Patrick Rothfussin Kuninkaansurmaajan kronikan maailmaan sijoittuva tv-sarja ajautui vaikeuksiin. Showtime hylkäsi tekeillä olevan sarjan, ja sille yritettiin etsiä uutta kotia. Nyt marraskuussa Lin-Manuel Miranda antoi lyhyen päivityksen tv-sarjan tilanteesta.

Miranda's answer suggests work on The Kingkiller Chronicle is ongoing, despite its current uncertain status.

Livillä alkaa merenneito-aiheinen draamasarja Siren 1. tammikuuta. Sarjaa on Amerikan televisiossa näytetty kaksi kautta, ja kolmas on tulossa.

Bristol Coven pikkukaupunki Washingtonissa tunnetaan merenneitotarinoistaan. Kun merentutkimuskeskuksessa työskentelevä Ben törmää eräänä iltana salaperäiseen naiseen, hän alkaa pohtia voisiko tarinoissa piillä totuuden siemen. Mutta miten kadonnut kalastaja ja salaperäinen armeijan yksikkö liittyvät asiaan?

1. tammikuuta myös käynnistyy Ylellä Ruusun nimi, uusi kahdeksanjaksoinen sovitus klassikkokirjasta.

Umberton Econ romaaniin perustuva sarja vie vuoteen 1327. Euroopassa käydään sotaa oikean uskon puolesta Paavin ja keisarin joukkojen välillä. Fransiskaanimunkki William saa tehtävän – ja varjon.

Historiallisiin sarjoihin liittyen Yle on näyttänyt Medicit, Firenzen valtiaiden kaksi ensimmäistä kautta. Kolmas tuotantokausi tulee olemaan Medicien viimeinen, ja toivottavasti sekin esitetään tulevaisuudessa Ylellä.

Huomasin, että Amazon tekee minisarjan konkistadori Hernán Cortésista. Vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Fantasia/scifi/kauhusarjoja on nykyään niin paljon, ettei kaikista pysy perässä. Minulle uutena tietona Netflixiin ilmestyy 5. joulukuuta Ian Somerhalderin tähdittämä V Wars.

Nopeasti leviävä sairaus, joka muuttaa uhrinsa verta imeviksi pedoiksi, asettaa parhaat ystävykset eri puolille taistelussa ihmiskunnan tulevaisuuden puolesta. Jonathan Maberryn ja Alan Robinsonin sarjakuvaan pohjautuvassa sarjassa nähdään muun muassa Ian Somerhalder, Adrian Holmes ja Jacky Lai.

Viimeksi muokattu: 30.11.2019 21:49 Jussi.

01.12.2019 01:02 #443 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa TV-sarjat

Jussi kirjoitti: Fantasia/scifi/kauhusarjoja on nykyään niin paljon, ettei kaikista pysy perässä.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

01.12.2019 13:44 #444 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa TV-sarjat
Eilen oli sellainen nollauspäivä pitkän viikon jälkeen.
Pitsaa, keittoa ja toinen kausi Discoveryä. En meinannut pystyä katsomaan koko sarjaa.
Onko tämä edes Star Trekkiä? Budjetti taivaissa ja kaikki näyttää kuin elokuvissa. Sillalla töissä ihmisiä kuin Triplan avajaisissa ja aina samat, kun ennen vaihtui pari kaveria jaksosta toiseen ja puhua ei saanut, kun olisi pitänyt maksaa näyttelijälle enemmän.
Mutta juoni, näyttelijät melkoista tuubaa. Eihän sarjat ennen voineet olla näin huonoja? Nehän olisivat saaneet kirveestä heti. Vaikka välissä oli ollut joku Ferengi jakso, seuraava saattoi olla jo SciFi klassikko. Mutta miten tämä paranee, kun pääjuoni (sellainen on pakko nykyisin olla) on aivan paska, näyttelijät tuntuvat karanneen viime vuosituhannen Turkan Suomi TV-sarjoista. Ovat upseereja tähtilaivastossa, mutta toimivat tyhmemmin kuin minun normi työkaverini ja reagoivat joka asiaan kuin maailmanloppuun ja itkeä pitää omia tunteita.
Välillä lennellään kuin Armagedon leffassa, ihan vaan siksi, kun budjetti antaa periksi. Joku voi kuolla, mutta se oli ylimielinen ja ärsyttävä, niin ei sillä ollut mitään väliä. Kukaan ei häntä edes muista. Mutta jos jollain päähenkilöllä on kaksihaarainen hius, niin sitä itketään kuorossa.
Onko se vain minä, mutta ikävä tulee aikoja jolloin SciFi-sarja joutui olemaan parempi/älykkäämpi kuin normi TV-sarja, jotta pysyi edes tuotannossa? Nyt tuntuu olevan toisinpäin.

05.12.2019 14:40 - 05.12.2019 22:50 #445 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat
Yle uutisoi siitä, että suomalainen Laura Birn on kiinnitetty tärkeään rooliin Applen Säätiö-sarjassa:

Laura Birnille merkittävä rooli legendaarisiin scifi-kirjoihin perustuvassa tv-sarjassa

Astorethein kirjoitti: Ei kaikkien perässä tarvitsekaan pysyä. Suurin osa on joka tapauksessa skeidaa tai korkeintaan keskitasoa, joten kannattaa käyttää harkintaa siinä, mihin aikaansa kuluttaa. En usko, että olet itsekään katsonut puoliakaan sarjoista, joita olet sinänsä ansiokkaasti ketjussa mainostanut.

Joo, minulla kirjojen lukeminen on tärkeämpi ajanviettotapa kuin tv-sarjojen katselu. Silti olin pyrkinyt siihen, että tietäisin, mitä scifi/fantasia/kauhusarjoja on tällä hetkellä menossa. Nuoresta saakka olen tykännyt genresarjoista, ja lukiolaisena minulla oli tapana joka viikko kirjastossa lukea Katso-lehdestä palstaa, jossa kerrottiin viimeisimmät kuulumiset scifisarjojen rintamalta. Mutta nykyään perillä pysyminen on suuren tarjonnan takia mahdotonta, ja olen luovuttanut asian suhteen.

Suurin osa scifi/fantasia/kauhusarjoista on tosiaan keskitasoa, mutta hyviä löytyy mielestäni yhtä paljon kuin skeidaa. Ja riippuu täysin ihmisestä, mitä mieltä tasosta on. Katselen esimerkiksi parhaillaan Vampyyrien sukua -sarjan (The Originals) kakkoskauden viimeisiä jaksoja. Minä tykkään, mutta monista koko sarja on varmasti täyttä roskaa.

EDIT: Sanotaan vielä, että Joe Hillin kauhusarjakuvaan pohjautuva Locke & Key starttaa Netflixissä 7. helmikuuta.
Viimeksi muokattu: 05.12.2019 22:50 Jussi.

06.01.2020 21:23 - 06.01.2020 21:27 #446 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa TV-sarjat
Aloitin joulunpyhinä katsastamaan Netflixin The Witcher -sarjaa ja nyt on viimeinen jakso 1. kaudelta katsottu.
Kriitikot ovat tiettävästi jo onnistuneet teilaamaan sarjan pystyyn, suurimmilta osin sarjaa verrataan aina GoT:iin, mikä on mielestäni jo alun alkaen ollut naurettavaa ja tarpeetonta. Fanit sen sijaan ovat ottaneet suurimmilta osin sarjan ilolla vastaan ja tyytyväisiin katselijoihin lukeudun minäkin.
Toki sarjasta näkee, ettei sitä ole tehty jättibudjetilla, mutta nostan silti Netflixille hattua toteutuksesta.
Juoni pomppii osien välillä eri kohtiin aikajanalla, kuten kirjoissakin on ollut tapana, joten tämä ei tuottanut itselle hankaluuksia hahmottaa. (Tosin olen itse lukenut vasta sarjan kolme ensimmäistä osaa, sekä pelannut osat 1 & 2)

Koska en ole sarjaa kokonaan vielä lukenut, en pysty suuremmin kommentoimaan kuinka paljon hahmojen taustatarinoihin/ulkomuotoon on pistelty vapautuksia, ainoastaan Trissin näyttelijän ( Anna Shaffer ) hiusvärin olisin toivonut olevan hieman vaaleampi/rusehtavampi (kirjoja ajatellen) tai punertava (peleistä).

Parasta antia on tietenkin Geralt itse. Henry Cavill on mielestäni nappivalinta yrmeän Noiturin rooliin. Cavill on kuuleman mukaan itse Witcher fani ja pyrki roolissaan todentamaan juuri pelimaailman Geraltia äänellään/äänähtelyillään ja tämähän toimii. Facebookista ainakin löytyy jo kirjava pino meemejä Cavill/Geralt Fuck! murahduksista. Myös Geraltin vaatetus/varustus mukailee pelimaailman ilmettä.

Erilaisia hirviöitä ensimmäisellä kaudella ei juurikaan näe, vaan suurin osa pahuutta esitetään Nilfgaardialaisten muodossa sekä keskitytään eri hahmojen lähtökohtatarinoihin, toivon mukaan tähän tulee muutos (luvatulla) seuraavalla kaudella. Taisin lukea jostain, että kausia olisi tarkoitus tehdä seitsemän...? Toivottavasti sarja kantaa sinne asti. Odotan jo nyt blu-ray julkaisua, tämän haluan omaan hyllyyni. Sitä odotellessa saatan katsastaa sarjan Netflixiltä vielä uudestaan. Ja pelaaminen oli tietysti pakko aloittaa uudestaan sarjan innoittamana, ykkösosaa on tullut taas tahkottua takapuoli puuduksissa useampana päivänä.

Viimeksi muokattu: 06.01.2020 21:27 HourglassEyes.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: kyty

10.01.2020 15:44 #447 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa TV-sarjat
Itse vielä arvon, josko sarjan saisi aloitettua. Osa kehuu ja osa taas haukkuu tai sanoo, että väkivalta menee liian raa'aksi mikä hieman huolettaa, itsellä kun ei ole enää vatsaa sille TV-sarjoissa, vaikka kirjoissa ei niin haittaa jos ei ihan överiksi mene.

Mutta muistanko itse väärin, vai näyttääkö Geralt jotenkin nuorelta verrattuna kirjoihin tai peleihin (joita en ole pelannut)? Aluksi luulin sen takia, että sarja sijoittuisi jonnekin Geraltin nuoruusvuosiin, mutta koska Ciri on mukana niin eihän se voi. Juoni kuitenkin ilmeisesti hyppii sinne tänne, mutta oletan, ettei seuraamista haittaa vaikkei muistaisi/tietäisi kirjojen tai pelien tapahtumia... sarja on arvatenkin suunniteltu niin, että sitä voi katsoa ummikkonakin?
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Adolfina Romanov

13.01.2020 21:24 #448 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa TV-sarjat
Kyllähän sarjasta pari "yöks" -kohtaa löytyy, mutta epäilen suuresti, että esim. juuri GoT:issa raakuutta nähdään huomattavasti enemmän.

Kuten kirjoissa, tv-sarjassakin nähdään Geralt eri vuosien aikana, joka vaikuttaa myös miehen ulkonäköön. Ehkä eniten hiusten väriin, joka harmaantuu mitä pidemmältä aikajanaa taphtumia näytetään.

Ja minulla on ainakin pari tuttavaan, jotka ovat sarjan katsoneet ja siitä pitäneet, vaikkeivat ole koskaan kirjoja lukeneet tai pelejä pelanneet. Suosittelen kokeilemaan!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: kyty

18.01.2020 21:38 #449 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat
Amazon päätti olla tekemättä Musta torni -telkkasarjaa. Harmi. Pilottijakso kuvattiin viime vuonna, ja yhdessä päärooleista oli Jasper Pääkkönen.

House of the Dragonin ensimmäinen kausi tullaan näkemään HBO:lla vasta vuonna 2022.

HBO:n Watchmen ei saa toista kautta. Vaikka olen Vartijat-sarjakuvan ihailija, en ole katsonut yhtään jaksoa, sillä tv-sarja ei kiinnosta. Se tehtiin ilman Alan Mooren suostumusta ja on pelkkää fanifiktiota.

Westworldin kolmas tuotantokausi starttaa HBO:lla 15. maaliskuuta.

HBO ei ole vielä päättänyt, tehdäänkö His Dark Materialsiin kolmas kausi. Tämä käsittelisi Maagisen kaukoputken tapahtumat.

The CW -kanava antoi 13 draamasarjalle uudet kaudet. Mukana ovat mm. The Flash, Supergirl, Legends of Tomorrow, Black Lightning, Batwoman ja Legacies. CW on myös tilannut uuden sarjan Superman & Lois.

Penny Dreadful: City of Angels aloittaa Showtimella 26. huhtikuuta. Koska alkuperäinen Penny tuli HBO Nordicista Amerikan tahtiin, niin toivottavasti tämä uusikin sarja.

Snowpiercer debytoi TNT-kanavalla 31. toukokuuta. En tykännyt elokuvasta, eikä tämä tv-sarjaversiokaan innosta. Tarinan premissi maapalloa kiertävästä junasta, jossa viimeiset ihmiset elävät, on minusta älytön.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Adolfina Romanov

20.01.2020 00:05 #450 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa TV-sarjat

Jussi kirjoitti: Ensimmäiset valokuvat BBC American The Watch -sarjasta on paljastettu. Päätin jo alkusyksystä, etten tule katsomaan tv-sarjaa, ja nämä kuvat vain vahvistavat näkemystäni. Terry Pratchettin tytär osoitti tyytymättömyytensä linkittämällä vanhaan Ursula Le Guinin kommenttiin Maameren tv-adaptaatiosta. The Guardian otsikoi: Discworld fans are right to be nervous about the BBC's 'punk rock' The Watch.

Nyt päätin minäkin, etten aio katsastaa sarjaa, vaikka aiemmin elättelin toiveita että se olisi edes jotenkin katsastamisen arvoinen. Eihän noista kuvista voisi edes arvata, että kyse on Pratchettin maailmasta! X__X Jos haluaa venyttää noin paljon, ehkä olisi paras tehdä kokonaan uusi sarja eikä käyttää kirjoja pohjana.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Jussi

20.01.2020 12:39 #451 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat

kyty kirjoitti: Ja juuri puhuttiin siitä, miten paljon filmatisoinnit vaikuttavat kirjojen markkinointiin. Filmatisointihan voi vielä antaa pahimmillaan niin väärän kuvan kirjoista, ettei niille tule uusia lukijoita. Tai vaihtoehtoisesti katsojat odottavat kirjoilta jotain mitä niissä ei ole, mikäli sarjasta tulee menestys - mitä en todellakaan usko, mutta tulevaisuutta ei kannata lähteä ennustelemaan ennen kuin näkee.

Hyviä pointteja. Kun kirjoitin viestin Sapkowski-ketjuun, en ollut vielä nähnyt valokuvia. Vaikuttaa siltä, että The Watch voisi sijoittua post-apokalyptiseen maailmaan.

20.01.2020 13:01 #452 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa TV-sarjat

Jussi kirjoitti: Pahoin pelkään, että The Watchin käynnistyessä Pratchettin vartiosto-kirjoista otetaan Britanniassa ja Pohjois-Amerikassa uusia pokkaripainoksia, joiden kansitaide on tv-sarjasta. Feet of Clayn kanteen voisi valita Cheery Littlebottomin ( oikeanpuoleisena kuvassa ), koska hahmo esitellään tässä kirjassa...

Näin saattaa käydä, mikä olisi todella valitettavaa. En ole mikään filmatisointikansien fani, mutta yleensä ne vastaavat kirjan sisältöä edes jotenkin. Nyt voi vain toivoa että mahdollisissa uusintapainoksissa on joku muu kuva.

Olisin muuten veikannut Cheeryn olevan Cheeryn sijasta jonkinlainen punk-haltia, jos ei tietäisi mikä hahmo on kyseessä.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

22.01.2020 18:58 - 22.01.2020 19:07 #453 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa TV-sarjat
Altered Carbon – Muuntohiilen toinen kausi saapuu Netflixiin 27. helmikuuta.

Hulu ei ole vielä päättänyt, saako Castle Rock kolmannen tuotantokauden. Vaikka olen Stephen Kingin kirjojen fani, en ole kokeillut tv-sarjaa eikä se kiinnosta minua. Suomessa Castle Rockia voi katsoa HBO Nordicista.

Ken Follettin kahdesta Kingsbridgeen sijoittuvasta historiallisesta romaanista Taivaan pilarit ja Maailma vailla loppua tehtiin minisarjat. Nyt myös kolmas kirja Tulipatsas aiotaan sovittaa tv-sarjaksi. Uutisessa minua kiinnostaa enemmän se, että Epix-kanava suunnittelee tv-tulkintaa Bernard Cornwellin upeasta trilogiasta The Warlord Chronicles! Tv-sarjan nimi olisi ensimmäisen kirjan mukaan The Winter King.

From the acclaimed producing team at Bad Wolf (The Night Of, His Dark Materials) comes this drama series adaptation of Bernard Cornwell's trilogy of Arthurian novels, The Warlord Chronicles.

Jos tv-sarja totetutuu ja siitä tulee menestys, niin voitaisiinkohan trilogia suomentaa kokonaan? Arthur-sarjaa pidetään yleisesti Cornwellin hienoimpana saavutuksena, eikä minunkaan mielestä Uhtred-sarja pärjää sille.

J.J. Abramsin HBO-scifisarja Demimonde etenee.

Netflixin mukaan The Witcher – Noituri on palvelun kaikkien aikojen menestynein alkuperäissarjan lanseeraus:

Using the updated approach, the company said it had its best result yet for a first-season original TV series with The Witcher. Through its first four weeks of release, 76 million member households chose to watch the action fantasy.

Minä en lukeudu katsojiin, vaikka Sapkowskin kirjojen fani olenkin.
Viimeksi muokattu: 22.01.2020 19:07 Jussi.

22.01.2020 22:12 - 22.01.2020 22:20 #454 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa TV-sarjat
True Detective oli kakkoskaudella selvästi heikompi loistavaan ykköseen nähden, mutta viihdyin senkin äärellä oikein mukavasti. Aikanaan se on varmasti ollut pettymys niille katsojille, jotka odottivat laadun jatkuvan yhtä korkeana tietämättä, mitä olisi luvassa. Itse kuitenkin osasin kalibroida odotukseni oikealle taajuudelle, joten kakkoskauden löysempi käsikirjoitus ja tylsemmät hahmot eivät päässeet yllättämään kovin pahasti. Tonttikauppoihin, kunnallispolitiikkaan ja korruptioon liittyvä juoni oli lähtökohdiltaankin hemmetisti ykköskauden murhamysteeriä huonompi, mutta perushyvää HBO-laatua tämäkin silti on. Kuvaus oli kaunista ja synkkää tunnelmaa riitti kunnolla, joskin jatkuvat otokset moottoriteistä menivät kyllä liioittelun puolelle. Vince Vaughnin esittämän mafiapomon vaimo oli saakelin kuuma.

Vikings ei vakuuttanut viidennen kauden ekalla puoliskolla, eikä toinen ollut mainittavasti parempi, vaikka Rollon vierailu vanhojen tuttujensa luona meinasi vähän innostaa. Tyyppi kuitenkin näyttäytyi oliko nyt kahdessa jaksossa, minkä jälkeen fokus oli taas Ragnarin jälkikasvun keskinäisessä nahistelussa. Isällä olisi ollut vielä paljon opetettavaa, sillä kukaan pojista ei meinaa saada elämäänsä järjestykseen. Ivarin kehitys entistä mielenvikaisemmaksi despootiksi oli tragikoomista seurattavaa, mutta pelkkä maaninen virnuilu ei valitettavasti tee hahmosta kiinnostavaa. Joudun ilmaisemaan pettymykseni, jos Ivar ei pääse hengestään kutoskaudella. Peter Franzén vetää muuten edelleen aika hyvin, vaikka hänen hahmonsa onkin vain yksi partanaama muiden joukossa.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 22.01.2020 22:20 Mustelmann.

• Rinja
26.01.2020 16:10 - 26.01.2020 16:11 #455 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa TV-sarjat

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"
Viimeksi muokattu: 26.01.2020 16:11 Rinja.

• HVM hahmo
  • HVM
    Upseeri
27.01.2020 13:10 #456 : HVM
Vastaus käyttäjältä HVM aiheessa TV-sarjat

Rinja kirjoitti: Yle uutisoi että Peter Franzén on kiinnitetty näyttelijäksi Ajan pyörä - sarjaan. Siitä ei ole vielä tietoa, mihin rooliin.

Juu, jutussa sanotaan myös että joku Rouva (vai oliko se neiti) Hauki on kiinnitetty pääosaan, mut mulla oli semmoinen kutina että ko. kirjasarjan päähenkilö oli Raimo Kaksvirroilta...

27.01.2020 13:45 #457 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa TV-sarjat
Franzen on aika vanha. Ei kai se voi olla Lan?

• HVM hahmo
  • HVM
    Upseeri
27.01.2020 14:32 - 27.01.2020 14:33 #458 : HVM
Vastaus käyttäjältä HVM aiheessa TV-sarjat
Huh, piti oikein tarkistaa Franzénin syntymävuosi, ja puuh en vielä kuulu kategoriaan "aika vanha".

Kiinnostaa kyllä käyttävätkö virallisia lausuntaohjeita nimille. "Naiivi" ja "Lojaali" voisivat aiheuttaa tahatonta komiikkaa TV sarjassa...
Viimeksi muokattu: 27.01.2020 14:33 HVM.

27.01.2020 15:24 #459 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa TV-sarjat
Ehkä Peter on kuitenkin jossain pahiksen roolissa?
Mutta pelästyin, ettei vaan köyhän miehen Viggoa joku näe hänessä?

• Rinja
28.01.2020 11:06 #460 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa TV-sarjat
Wikipediaan on jo listattu tiedetyt näyttelijät ja heidän roolinsa: linkki

Franzén on tuossa listassa, mutta roolihahmon nimeä ei. Hesarin artikkelin mukaan hän esittää jotakin sivuroolissa olevaa kaitsijaa (eli ei Lania).

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"

Valvojat: RaccoonRasimus
Ruska, Pisania, Mustelmann