-
- Kasaripopin helmet ja timantit
- Konserttisali / Pisania | Eilen 22:53
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2024
- Lukupiiri / Eija | Eilen 22:21
-
- Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
- Teatteri / kyty | Eilen 17:06
-
- Nettiselaimet
- Konepaja / Fiktiivi | 01.12.2023 18:01
-
- Mitä löytyy yöpöydältäsi?
- Satama / Ageha | 01.12.2023 17:28
TV-sarjat
TV-sarjat
Vikings, 6. kausi
Muinaisten partaveikkojen pitkäksi venähtänyt saaga tuli kuudennen kauden myötä viimeinkin päätökseensä. Ensimmäiset kolme kautta olivat mielestäni erinomaisia ja neljäskin piti vielä kohtalaisesti otteessaan, vaikka tuolloin jaksojen määrä olikin tuplaantunut kymmenestä kahteenkymmeneen. Viides kausi kärsi jo selkeästä sisällön puutteesta ja samojen asioiden toistosta, mihin ei päätöskaudella valitettavasti saada parannusta. Sinänsä hidastempoisuus ei minua tietenkään häiritse, mutta varsin usein sitä huomasi katsoneensa jakson, jossa ei tapahtunut mitään mielenkiintoista. Se on kuitenkin positiivista, että erillisiä juonilankoja ei ole enää kovin montaa siinä missä aiemmilla kausilla homma oli usein turhankin levällään. Juoni myös päättyy jokseenkin tyydyttävästi, joskaan ei säväyttävästi.
Tällä kaudella oli yllättävän vähän taistelukohtauksia, mutta sen sijaan katsoja joutuu kohtaamaan suuren määrän yhdentekevää dialogia, jonka eteen käsikirjoittaja ja sarjan luoja Michael Hirst ei tunnu nähneen paljoakaan vaivaa. Verkkaisesti ja aina eeppisen painokkaasti lausuttu dialogi on yksinkertaista ja kankeaa, eikä yleensä edistä juonta millään tavalla. Kun mitään muuta sanottavaa ei keksitä, hahmot voi aina laittaa höpisemään jumalista, kunniasta ja muusta hölynpölystä. Omituisena seikkana sarjan lopussa saavutetaan tilanne, jossa sotakirveet on ainakin puolittain haudattu, mutta sitten karvaiset barbaarit repäisevät jostain idean, että Englantiin pitää päästä riehumaan vielä kerran. Englantiin sijoittuvat kohtaukset ovat vihoviimeistä pakkopullaa, jonka merkitystä en tajunnut. Eli vaikka sarja jumittaa usein paikallaan, jotain väärällä tavalla yllättävää saatetaan heittää yhtäkkiä hatusta ilman mitään pohjustusta. Voihan katsojan pitää hereillä noinkin.
Kuten tunnettua, sarjan alkuperäinen päähenkilö Ragnar Lothbrok saavutti kohtalonsa jo neloskaudella, minkä jälkeen tarinan keskiöön nousivat hänen viisi poikaansa. Valitettavasti heistä ei ollut isänsä korvaajaksi, vaikka pojista vanhin eli Björn osoittautuikin lopulta ihan hyväksi hahmoksi. Ivar erottui tietenkin joukosta psykoottisella verenhimollaan, mutta koska hänellä ei ollut muita luonteenpiirteitä, ei häneen pystynyt katsojana juuri kiintymään. Tällä viimeisellä kaudella hahmoa onnistutaan hieman pehmentämään, mutta muutos tulee auttamatta liian myöhässä. Heikot, unohdettavat hahmot muodostuvat sarjan riippakiveksi varsinkin sen ehtoopuolella, sillä ykköskauden hahmoja ei ole viimeisen kauden lopussa mukana enää lainkaan (lopussa on tosin arvattava ylläri). Moni tärkeäksi kasvava hahmo siis kuolee ja dramaattisia poislähtöjä koetaan tälläkin kertaa. Vaikka sarjan viimeiset hetket eivät erityisemmin kosketa, kahden hahmon hautajaiset nostivat vähän kyyneltä silmään.
Kokonaisuutena ajatellen Viikingit rakentaa sopivan mahtipontisen saagan, josta ei puutu draamaa, juonittelua, romantiikkaa eikä reippaita taistelukohtauksia. Näyttelijät ovat pääosin hyviä, vaikka heille kirjoitetut repliikit eivät olisikaan. Peter Franzén pärjäsi loppuun asti hyvin ja onnistui tuomaan rooliinsa myös rentoutta, jota koko sarja olisi kaivannut enemmän. Sekin on myönnettävä, että sarja näyttää jatkuvasti perhanan hyvältä, eikä päätöskaudellakaan ole taatusti yhtäkään huonon näköistä ottoa tai huolimattomasti suunnattua valonsädettä. Kunpa sama panostus olisi yltänyt myös käsikirjoitukseen.
Muinaisten partaveikkojen pitkäksi venähtänyt saaga tuli kuudennen kauden myötä viimeinkin päätökseensä. Ensimmäiset kolme kautta olivat mielestäni erinomaisia ja neljäskin piti vielä kohtalaisesti otteessaan, vaikka tuolloin jaksojen määrä olikin tuplaantunut kymmenestä kahteenkymmeneen. Viides kausi kärsi jo selkeästä sisällön puutteesta ja samojen asioiden toistosta, mihin ei päätöskaudella valitettavasti saada parannusta. Sinänsä hidastempoisuus ei minua tietenkään häiritse, mutta varsin usein sitä huomasi katsoneensa jakson, jossa ei tapahtunut mitään mielenkiintoista. Se on kuitenkin positiivista, että erillisiä juonilankoja ei ole enää kovin montaa siinä missä aiemmilla kausilla homma oli usein turhankin levällään. Juoni myös päättyy jokseenkin tyydyttävästi, joskaan ei säväyttävästi.
Tällä kaudella oli yllättävän vähän taistelukohtauksia, mutta sen sijaan katsoja joutuu kohtaamaan suuren määrän yhdentekevää dialogia, jonka eteen käsikirjoittaja ja sarjan luoja Michael Hirst ei tunnu nähneen paljoakaan vaivaa. Verkkaisesti ja aina eeppisen painokkaasti lausuttu dialogi on yksinkertaista ja kankeaa, eikä yleensä edistä juonta millään tavalla. Kun mitään muuta sanottavaa ei keksitä, hahmot voi aina laittaa höpisemään jumalista, kunniasta ja muusta hölynpölystä. Omituisena seikkana sarjan lopussa saavutetaan tilanne, jossa sotakirveet on ainakin puolittain haudattu, mutta sitten karvaiset barbaarit repäisevät jostain idean, että Englantiin pitää päästä riehumaan vielä kerran. Englantiin sijoittuvat kohtaukset ovat vihoviimeistä pakkopullaa, jonka merkitystä en tajunnut. Eli vaikka sarja jumittaa usein paikallaan, jotain väärällä tavalla yllättävää saatetaan heittää yhtäkkiä hatusta ilman mitään pohjustusta. Voihan katsojan pitää hereillä noinkin.
Kuten tunnettua, sarjan alkuperäinen päähenkilö Ragnar Lothbrok saavutti kohtalonsa jo neloskaudella, minkä jälkeen tarinan keskiöön nousivat hänen viisi poikaansa. Valitettavasti heistä ei ollut isänsä korvaajaksi, vaikka pojista vanhin eli Björn osoittautuikin lopulta ihan hyväksi hahmoksi. Ivar erottui tietenkin joukosta psykoottisella verenhimollaan, mutta koska hänellä ei ollut muita luonteenpiirteitä, ei häneen pystynyt katsojana juuri kiintymään. Tällä viimeisellä kaudella hahmoa onnistutaan hieman pehmentämään, mutta muutos tulee auttamatta liian myöhässä. Heikot, unohdettavat hahmot muodostuvat sarjan riippakiveksi varsinkin sen ehtoopuolella, sillä ykköskauden hahmoja ei ole viimeisen kauden lopussa mukana enää lainkaan (lopussa on tosin arvattava ylläri). Moni tärkeäksi kasvava hahmo siis kuolee ja dramaattisia poislähtöjä koetaan tälläkin kertaa. Vaikka sarjan viimeiset hetket eivät erityisemmin kosketa, kahden hahmon hautajaiset nostivat vähän kyyneltä silmään.
Kokonaisuutena ajatellen Viikingit rakentaa sopivan mahtipontisen saagan, josta ei puutu draamaa, juonittelua, romantiikkaa eikä reippaita taistelukohtauksia. Näyttelijät ovat pääosin hyviä, vaikka heille kirjoitetut repliikit eivät olisikaan. Peter Franzén pärjäsi loppuun asti hyvin ja onnistui tuomaan rooliinsa myös rentoutta, jota koko sarja olisi kaivannut enemmän. Sekin on myönnettävä, että sarja näyttää jatkuvasti perhanan hyvältä, eikä päätöskaudellakaan ole taatusti yhtäkään huonon näköistä ottoa tai huolimattomasti suunnattua valonsädettä. Kunpa sama panostus olisi yltänyt myös käsikirjoitukseen.
TV-sarjat
Trailer Park Boys / 1. kausi
Tällainenkin helmi mennyt ohitse, mutta kaverin vahvan suosittelun perusteella otin sarjan viimein kokeiluun. Paljastui aika erilaiseksi kuin olin kuvitellut, vaikka tämä kaveri sinänsä olikin kuvaillut sitä ihan osuvasti. Sarjahan on nykyisin Netflixin hallussa ja kuvittelin sen olevan uusikin juttu, mutta eka kausi onkin ilmestynyt jo vuonna 2001. Sarjaa on netin mukaan esitetty Suomen televisiossa, mutta sellaisesta minulla ei ole mitään muistikuvaa. Puolidokumentaarinen tyyli ja halpa yleisfiilis tulivat yllätyksinä, mutta eivät mitenkään negatiivisessa mielessä.
Ekalla kaudella on vain kuusi lyhyttä jaksoa, mutta niiden aikana ehditään jopa kertomaan pieni ympyrän sulkeva tarina, vaikka mitään selkeää juonta ei sarjassa rakennetakaan. Kämäisen trailerikylän arki on täynnä tupakansavuisia erikoistilanteita ja viinanhuuruisia naapurikiistoja, eivätkä sarjan kaksi päähenkilöä onnistu välttelemään niitä kovinkaan hyvin. Ricky ja Julian ovat mainioita hahmoja kuin myös yhteisön poliisi Lahey, jonka arvelen nousevan täyteen loistoonsa vasta myöhemmin. Tällainen tuppukylämentaliteetista inspiroituva sekoiluhuumori iskee kyllä meikäläiseen, joten Trailer Park Boys pääsee ilman muuta jatkoon.
Tällainenkin helmi mennyt ohitse, mutta kaverin vahvan suosittelun perusteella otin sarjan viimein kokeiluun. Paljastui aika erilaiseksi kuin olin kuvitellut, vaikka tämä kaveri sinänsä olikin kuvaillut sitä ihan osuvasti. Sarjahan on nykyisin Netflixin hallussa ja kuvittelin sen olevan uusikin juttu, mutta eka kausi onkin ilmestynyt jo vuonna 2001. Sarjaa on netin mukaan esitetty Suomen televisiossa, mutta sellaisesta minulla ei ole mitään muistikuvaa. Puolidokumentaarinen tyyli ja halpa yleisfiilis tulivat yllätyksinä, mutta eivät mitenkään negatiivisessa mielessä.
Ekalla kaudella on vain kuusi lyhyttä jaksoa, mutta niiden aikana ehditään jopa kertomaan pieni ympyrän sulkeva tarina, vaikka mitään selkeää juonta ei sarjassa rakennetakaan. Kämäisen trailerikylän arki on täynnä tupakansavuisia erikoistilanteita ja viinanhuuruisia naapurikiistoja, eivätkä sarjan kaksi päähenkilöä onnistu välttelemään niitä kovinkaan hyvin. Ricky ja Julian ovat mainioita hahmoja kuin myös yhteisön poliisi Lahey, jonka arvelen nousevan täyteen loistoonsa vasta myöhemmin. Tällainen tuppukylämentaliteetista inspiroituva sekoiluhuumori iskee kyllä meikäläiseen, joten Trailer Park Boys pääsee ilman muuta jatkoon.
TV-sarjat
Trailer Park Boys / kaudet 2-4
Hiljakseen tullut tätä katseltua ja meno maittaa edelleen. Porukka vetää viinaa, tupakkaa ja muitakin tuotteita, eikä absurdilta kohellukselta vältytä. Rickyn ja Julianin ikuisuusprojekti tuntuu olevan viherkasvien muuttaminen rahaksi, minkä ympärillä sarja enimmäkseen pyöriikin, mutta toiveet rikastumisesta murenevat yhä uudestaan jos jonkinlaisiin vastoinkäymisiin. Sarjan alussa lähinnä sivuhahmona esiintynyt Bubbles on noussut ansiokkaasti päähenkilökaartiin ja hän onkin yksi trailerikylän harvoista järjen äänistä, vaikka päältä päin mies vaikuttaakin jälkeenjääneeltä. Parhaimpia jaksoja tähän mennessä on ollut The Green Bastard, jossa sekoilu ja omituiset tapahtumaketjut saavuttavat eräänlaisen multihuipennuksen. Yhteisön valvoja Lahey on odotusteni mukaisesti kehittynyt entistä hervottomampaan suuntaan ja toivon hänen pysyvän sarjassa aktiivisena toimijana. Randyn maha vain kasvaa ja uumoilen, ettei hän vedä paitaa ylleen jatkossakaan. Hyvää settiä kaiken kaikkiaan.
Hiljakseen tullut tätä katseltua ja meno maittaa edelleen. Porukka vetää viinaa, tupakkaa ja muitakin tuotteita, eikä absurdilta kohellukselta vältytä. Rickyn ja Julianin ikuisuusprojekti tuntuu olevan viherkasvien muuttaminen rahaksi, minkä ympärillä sarja enimmäkseen pyöriikin, mutta toiveet rikastumisesta murenevat yhä uudestaan jos jonkinlaisiin vastoinkäymisiin. Sarjan alussa lähinnä sivuhahmona esiintynyt Bubbles on noussut ansiokkaasti päähenkilökaartiin ja hän onkin yksi trailerikylän harvoista järjen äänistä, vaikka päältä päin mies vaikuttaakin jälkeenjääneeltä. Parhaimpia jaksoja tähän mennessä on ollut The Green Bastard, jossa sekoilu ja omituiset tapahtumaketjut saavuttavat eräänlaisen multihuipennuksen. Yhteisön valvoja Lahey on odotusteni mukaisesti kehittynyt entistä hervottomampaan suuntaan ja toivon hänen pysyvän sarjassa aktiivisena toimijana. Randyn maha vain kasvaa ja uumoilen, ettei hän vedä paitaa ylleen jatkossakaan. Hyvää settiä kaiken kaikkiaan.
TV-sarjat
Trailer Park Boys / kaudet 5-8
Sen verran väliaikatietoja, että sarja jaksaa edelleen hauskuuttaa, vaikka kyllähän tässä alkaa olla samojen asioiden ja vitsien toistoa aika tavalla. Trailerikylän asukkien sekoilu on kuitenkin ollut riittävän hervotonta, jotta kyllästymisen oireet ovat pysyneet toistaiseksi poissa. Kahdeksas kausi on Netfilixin tuottama ja mukadokkarityyli on jäänyt taka-alalle, vaikka kuvitteellinen kuvausryhmä edelleen seuraakin päähenkilöiden toilailuja. Kolme kautta olisi vielä jäljellä, mutta taidan pitää hieman paussia tässä välissä.
Sen verran väliaikatietoja, että sarja jaksaa edelleen hauskuuttaa, vaikka kyllähän tässä alkaa olla samojen asioiden ja vitsien toistoa aika tavalla. Trailerikylän asukkien sekoilu on kuitenkin ollut riittävän hervotonta, jotta kyllästymisen oireet ovat pysyneet toistaiseksi poissa. Kahdeksas kausi on Netfilixin tuottama ja mukadokkarityyli on jäänyt taka-alalle, vaikka kuvitteellinen kuvausryhmä edelleen seuraakin päähenkilöiden toilailuja. Kolme kautta olisi vielä jäljellä, mutta taidan pitää hieman paussia tässä välissä.
Tuli sairastettua kesällä niin, että uskoin siihen kuolevani. Lääkärin mielipide asiasta saattoi olla vähän eri, mutta tuli joka tapauksessa mietittyä, mitä olisin elämässä halunnut vielä kokea. Totesin, että olisin minä ne kaapissa dvd-muodossa odottaneet Salaisten kansioiden tuotantokaudet 1 - 9 halunnut vielä katsoa läpi. Niin että ensimmäisen tuotantokauden ensimmäisestä jaksosta sitten aloitin, kun olin sen verran tervehtynyt, että jaksoin katsoa televisiota.
Hitaasti etenee, kun en katso kuin jakson illassa, enkä ole nyt pariin viikkoon jaksanut töiden jälkeen katsoa sitäkään. Vaan eipä tuolla kiirettä. Alkutunnarista ja vähän rakeisesta kuvasta tulee perin hyvä mieli. Mörkit ovat ihan yhtä kamalia kuin joskus penskana, vanhaa kunnon maksansyöjähirviötäkin säikyin ihan kuin silloin joskus. Ja Mulder on niin nuori ja söötti, hih.
Hitaasti etenee, kun en katso kuin jakson illassa, enkä ole nyt pariin viikkoon jaksanut töiden jälkeen katsoa sitäkään. Vaan eipä tuolla kiirettä. Alkutunnarista ja vähän rakeisesta kuvasta tulee perin hyvä mieli. Mörkit ovat ihan yhtä kamalia kuin joskus penskana, vanhaa kunnon maksansyöjähirviötäkin säikyin ihan kuin silloin joskus. Ja Mulder on niin nuori ja söötti, hih.
Tykännyt: KiLLPaTRiCK, NoctilucA
Katsoin juuri loppuun Apple TV:stä ekan kauden sarjasta
Severance
. Täytyy sanoa että on yksi parhaista scifi- ja ylipäätään tv-sarjoista joita olen nähnyt, mutta ensimmäinen kausi jää todella kesken. Todella, todella kesken. Saa nähdä miten sarja tästä jatkuu. Jatkaako se täyttä höyryä vai tuleeko kaikkien mysteerien jälkeen eeppinen lässähdys... En tosin jaksa uskoa viimeksi mainittuun, sillä sarja on tähän asti tehty niin hyvin niin käsikirjoituksen kuin näyttelynkin osalta. Jään odottelemaan, toivottavasti tarvitsee odottaa vain tämän vuoden loppuun. Voin arvata ettei Severance ole ehkä ihan kaikkien juttu, mutta luulisin että se voisi silti hyvinkin vedota myös scifiä harrastamattomiin, sillä Philip K. Dickmäisistä kummallisuuksista huolimatta sarjan maailma on hyvin realistinen, mikä varmaan vaikuttaa siihen että se menee niin ihon alle.
Myös The Cuphead Show! on tullut katsottua kokonaan, mutta täytyy sanoa että välillä se oli hieman raskasta. Viittauksia vanhoihin animaatioihin on paljon, mutta välillä tuntui ettei sarjassa ei juuri mitään muuta olekaan. Kohellusta on, ja sikareiden ja uhkapeliteemojen sijasta paljon vanhojen animaatioiden hieman kyseenalaisiakin juonenkäänteitä, joissa vitsit ammennetaan siitä että joku törmää johonkin, putoaa ansakuoppaan tai pistää ilman syytä koko asunnon päreiksi. Tämä puoli väheni toisella ja kolmannella kaudella kun sarja alkoi selvästi mennä enemmän omaan suuntaansa, mutta kohellus säilyy. Pidän alkuperäisestä pelistä paljon enemmän, sekä tunnelman että animaatiotyön osalta, vaikka eihän siinä toki ole niin paljoa juonta että sitä voisi muuten verrata suoraan sarjaan. Ehkä tämä olisi hyötynyt pätkismäisten jaksojen sijaan hieman pitemmästä juonenkuljetuksesta? Olisiko se käynyt kohderyhmälle, joka on selvästi enemmän lapsiyleisö kuin mitä videopeliversiossa, joka oli suunnattu enemmän aikuisille/animaatioharrastajille? Sitä en oletakaan että sarjan animaatio olisi voitu tehdä samalla tavalla kuin miten se peliin tehtiin, mutta fiilis on muutenkin hyvin erilainen, ei pelkästään animaatiotekniikan takia. Mutta hyvältähän se muuten näyttää.
Myös The Cuphead Show! on tullut katsottua kokonaan, mutta täytyy sanoa että välillä se oli hieman raskasta. Viittauksia vanhoihin animaatioihin on paljon, mutta välillä tuntui ettei sarjassa ei juuri mitään muuta olekaan. Kohellusta on, ja sikareiden ja uhkapeliteemojen sijasta paljon vanhojen animaatioiden hieman kyseenalaisiakin juonenkäänteitä, joissa vitsit ammennetaan siitä että joku törmää johonkin, putoaa ansakuoppaan tai pistää ilman syytä koko asunnon päreiksi. Tämä puoli väheni toisella ja kolmannella kaudella kun sarja alkoi selvästi mennä enemmän omaan suuntaansa, mutta kohellus säilyy. Pidän alkuperäisestä pelistä paljon enemmän, sekä tunnelman että animaatiotyön osalta, vaikka eihän siinä toki ole niin paljoa juonta että sitä voisi muuten verrata suoraan sarjaan. Ehkä tämä olisi hyötynyt pätkismäisten jaksojen sijaan hieman pitemmästä juonenkuljetuksesta? Olisiko se käynyt kohderyhmälle, joka on selvästi enemmän lapsiyleisö kuin mitä videopeliversiossa, joka oli suunnattu enemmän aikuisille/animaatioharrastajille? Sitä en oletakaan että sarjan animaatio olisi voitu tehdä samalla tavalla kuin miten se peliin tehtiin, mutta fiilis on muutenkin hyvin erilainen, ei pelkästään animaatiotekniikan takia. Mutta hyvältähän se muuten näyttää.
Vaihteeksi animea Netflixistä, eli Akuma Kun. Ihan ensimmäiseksi pitää tähdentää, etten ole lukenut yhtäkään Shigeru Mizukin mangaa eikä tämäkään ollut siis entuudestaan tuttu. Lähinnä tartuin sarjaan koska se vaikutti mielenkiintoisella tavalla erilaiselta ja mukavan vanhanaikaiselta. Mitä olen ymmärtänyt, niin kyseessä ovat uudet hahmot (vaikka vanhoja on mukana sivuhahmoina) ja sarja lienee alkuperäistä Akuma Kunia synkempi. Senkin tiesin että Shigeru Mizuki teki paljon kauhumangaa ja hänen tyylinsä oli hyvin omaperäinen, ja hän piti kovasti hirviöistä ja keskittyi paljon japanilaiseen kansanperinteeseen.
Ensivaikutelma oli hieman hämmentynyt, en oikein tiennyt jaksanko katsoa eteenpäin vai en. Lopulta fiilikset kääntyivät positiivisen puolelle, sarja on lisäksi animeksi miellyttävän erilainen ja saattaa iskeä niihinkin jotka eivät perus-animesta välitä. Tyyli on kivan erilaista ja taustoista on tehty vanhanaikaisella tavalla piirretyn oloisia, viivavarjostuksia ja kaikkea. Veikkaan kyllä että tämä on niitä sarjoja jotka jakavat mielipiteet jyrkästi.
Alkuun sarja tuntui jopa hieman sekavalta, osin jopa hölmöltä. Tyyli on ilmeisesti sekoitus vanhahtavaa Mizukin omaa tyyliä ja modernimpaa animetyyliä. K-16 ikärajasta huolimatta se tuntuu vanhalta lasten animelta josta on tehty yllättävänkin raaka, synkempi ja aikuisempi versio, mutta ikärajasta huolimatta se ei ole mitenkään överisti sitä - raaimmissa kohdissa kamera kääntyy useimmiten sopivasti pois. Ajattelin myös että olisi hyödyksi jos Akuma Kun olisi entuudestaan tuttu, sillä monasti oli olo että sarja olettaa katsojan tietävän asioita. Vai olinko se vain minä joka ei heti tajunnut käsikirjoitusta ja tarvitsin tottumisaikaa ja tutustumista hahmoihin? Joka tapauksessa, ja kaikesta hölmöydestä huolimatta, jotenkin pääsin sarjaan sisään ja aion katsoa toisen kauden jos se on tulossa. Tämä nimittäin loppui kovin hämmentävään kohtaan.
Ensivaikutelma oli hieman hämmentynyt, en oikein tiennyt jaksanko katsoa eteenpäin vai en. Lopulta fiilikset kääntyivät positiivisen puolelle, sarja on lisäksi animeksi miellyttävän erilainen ja saattaa iskeä niihinkin jotka eivät perus-animesta välitä. Tyyli on kivan erilaista ja taustoista on tehty vanhanaikaisella tavalla piirretyn oloisia, viivavarjostuksia ja kaikkea. Veikkaan kyllä että tämä on niitä sarjoja jotka jakavat mielipiteet jyrkästi.
Alkuun sarja tuntui jopa hieman sekavalta, osin jopa hölmöltä. Tyyli on ilmeisesti sekoitus vanhahtavaa Mizukin omaa tyyliä ja modernimpaa animetyyliä. K-16 ikärajasta huolimatta se tuntuu vanhalta lasten animelta josta on tehty yllättävänkin raaka, synkempi ja aikuisempi versio, mutta ikärajasta huolimatta se ei ole mitenkään överisti sitä - raaimmissa kohdissa kamera kääntyy useimmiten sopivasti pois. Ajattelin myös että olisi hyödyksi jos Akuma Kun olisi entuudestaan tuttu, sillä monasti oli olo että sarja olettaa katsojan tietävän asioita. Vai olinko se vain minä joka ei heti tajunnut käsikirjoitusta ja tarvitsin tottumisaikaa ja tutustumista hahmoihin? Joka tapauksessa, ja kaikesta hölmöydestä huolimatta, jotenkin pääsin sarjaan sisään ja aion katsoa toisen kauden jos se on tulossa. Tämä nimittäin loppui kovin hämmentävään kohtaan.