• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu

01.01.2014 20:26 #1 :: Hiistu
Tänään televisiossa
Mitä kiinnostavaa televisiossa näkyy tänään tai lähivuorokausien aikana? Vinkatkaa muillekin!

Mikäli jostain sarjasta tai elokuvasta syntyy keskustelua, kannattaa sille perustaa myös oma ketjunsa.

Tänään alkaa klo. 21 Nelosella tuplajaksolla sarja Under the Dome . Perustuu Stephen Kingin kirjaan, suomennos Kuvun alla. En ole lukenut kirjaa, mutta televisiosarja kiinnostaa.
Muokannut 05.01.2014 14:10 Hiistu

• Jouni hahmo
  • Jouni
    Upseeri

02.01.2014 15:34 #2 :: Jouni
Tänään televisiossa
Nyt ei olla spefin äärellä (tietääkseni), mutta tänään alkaa kakkoselta Siskonpeti -niminen kotimainen sketsisarja. Vauhdissa Niina Lahtinen, Pirjo Heikkilä, Sanna Stellan ja Krisse Salminen, sekä tasa-arvon nimissä Joonas Nordman ja Jarkko Niemi. Esikuvana kuulemma brittihuumorin klassikko Ponille kyytiä, joten lopputulema lienee mitä tahansa loistavan viihteen ja myötähäpeän multihuipentuman väliltä. Sekuntiakaan en ole sarjaa vielä nähnyt, joten en ota vastuuta tästä tiedotuksesta.

• Fere hahmo
  • Fere
    Kaartilainen

05.01.2014 13:39 #3 :: Fere
Tänään televisiossa
Nämä ei nyt ihan tänään tule, mutta en kuitenkaan sitten muista laittaa niin laitanpa nyt. Elin ensiviikolla subilla on kova alotusjaksojen putki.

Tiistaina klo.22 Sleeppy hollow
Keskiviikko klo 22 Viikingit
Torstaina klo 22 Revolution

Revolutionista olen jo ensimmäisen kauden katsonut ja ihan viihdyttävää huttua oli. Nyt olisi sitten tarkoutus katsastaa nuo kaksi ylempääkin. Mainittakoon vielä että Sherlock NYC palaa tauolta myös tiistaina.

Eihän tässä jouda iltasin enään muuta tekemäänkään ku vahtaa töllötintä.

05.01.2014 14:43 #4 :: Celestine
Tänään televisiossa
Perjantaina alkaa ylellä kolmiosainen sarja Nuori James Herriot, joka on tehty 2000-luvun alussa. Eli kyse ei ole Kaikenkarvaiset ystäväni-sarja (pääosissa Chiristopher Timonthy ja Robert Hardy), joka on aivan ihana :heart: Lukemassani arvostelussa sarjaa ei mitenkään kehuttu, mutta kyllä sen nyt katsoo...
Muokannut 05.01.2014 14:43 Celestine

07.01.2014 19:22 #5 :: Formaldehyde
Tänään televisiossa
Jos jotakuta kiinnostaa sotaelokuva, tulee tänään klo 22.05 Oliver Stonen palkittu Platoon - Nuoret sotilaat (1986). Rooleissa mm. Willem Dafoe, Forest Whitaker, Charlie Sheen ja Johnny Depp.

Ja kuten Fere tuossa aiemmin muistuttelikin, suurin piirtein samoihin aikoihin alkaa uusi Sleepy Hollow-niminen sarja Subilla. Pisteet IMDB:ssä vaikuttavat lupaavilta kuten myös sarjan traileri. Heads will roll... ehkä?

• VMN hahmo
  • VMN
    Painajainen

07.01.2014 19:30 #6 :: VMN
Tänään televisiossa
Sleepy Hollow kiinnostaisi pirusta, mutta aikaa ei ole. Kuulemma aikamoista fantasia sekoiluahan se on. Viikinkien matkaan olisi ollut myös kiva lähteä.

Joulupukki voisi todellakin tuoda ensi vuonna ne pari lisätuntia vuorokauteen...

• Fere hahmo

• Narri
    Peto
08.01.2014 10:11 #8 :: Narri
Tänään televisiossa
Fringen tokavika kausi alkaa.
www.mtv.fi/fringe/

Upea scifi-sarja hukattiin täällä ihmeellisiin lähetysaikoihin ja pitkiin taukoihin.

• tnjrp hahmo
  • tnjrp
    Mekaanikko
08.01.2014 10:43 #9 :: tnjrp
Tänään televisiossa
Vaikka lähettävän kanavan webbisivua pitäisi tietysti uskoa yli muiden lähteiden, niin toivottavasti kyseessä sentään on Fringen viides ja viimeinen kausi. Neloskausi on jo nähty Suomessa.
Muokannut 08.01.2014 10:44 tnjrp

• VMN hahmo
  • VMN
    Painajainen

08.01.2014 15:41 #10 :: VMN
Tänään televisiossa

Fere kirjoitti: En ole ihan täysin varma joulupukin surpevoimista, mutta lisätunnin vuorokauteen voi olla liikaa. Sen siaan liikaahan ei ole tallentava digiboxi, jota itse suosin. Olen kuullu myös isojen poikien puhuvan jostain Internetistä

Ihmeet kuten tallentava digiboksi ja Internet löytyvät, ei vain sitä aikaa katsoa, oli katselutapa mikä tahansa (: Jonottamassa on jo yli puolillaan oleva digiboksi täynnä leffoja ja kolmen eri sarjan tuotanokaudet DVD:llä. Listasta löytyy kymmenisen vanhaa, jo päättynyttä sarjaa jotka haluaisin nähdä ja uusia tulee aina lisää. Niin, että jos muutama tunti jotta voisi edes jostain aloittaa?

08.01.2014 16:35 #11 :: Piru Naiseksi
Tänään televisiossa
Ähkytän digiboksiani tallennuskomentoineni siinä määrin, että laitepolo joutuu pian joko mahalaukun laajennusleikkaukseen tai mikäli kyseinen toimi ei mahdollistu, ...vaihtoon. Ihka omasta ohjelmstostani kerkiän sitten katsoa ehkä kokonaista runsaan puolet, ja tämä selittää, miksi sovitinparka täyttyy. Digitekniikka on tuonut töllöttelijälle vapautta aikatauluun mutta samalla lisännyt tarjonnan runsautta liiaksi asti. (Ohjelmien määrää lisää toki eniten kanavien lukuistuminen.)
Tulipa mieleeni, että sosa tilaamastani maksukanavapaketista jää kokonaan käyttämättä. Mietin: miten perustellen viihdekauppiaat kokoavat kanavapakettinsa. Tuntuu siltä, että tuotteeseen niputetaan muutama ns. laatukanava ja loput paketista on, mitä on. Laadukasta tieteisasiaa saisi olla nykyistä enemmän, vai mitä muut ajattelevat...?

08.01.2014 21:14 #12 :: FreakyMike
Tänään televisiossa
Suomen maksukanavameininki ärsyttää minuakin. Jos olisi mahdollista muodostaa sopiva yhdistelmä valitsemistani yksittäiskanavista kohtuulliseen hintaan, (Esimerkiksi pelkkä kahden kanavan paketti Discoverysta ja National geographicista ilman extrakanavia) niin tilaisin heti, mutta useimmissa maksukanavapaketeissa on nettisivujen perusteella ihan liikaa materiaalia mikä ei voisi vähempää kiinnostaa. Urheilu varsinkin.. :tongue:

• Narri hahmo
  • Narri
    Peto
08.01.2014 23:39 #13 :: Narri

10.01.2014 22:23 #14 :: Huoleton
Tänään televisiossa

Narri kirjoitti: Ylen kanavilta tulee nykyään valtavasti hyvää, laadukasta ohjelmistoa ILMAN mainoksia. Digiboksiin kertyy niin paljon katsottavaa, ettei aika riitä. Netflixillä täydentelen.

Olen hankkinut telkun, tallentavan digiboxin ja erityisesti YLE on yllättänyt mahtavalla tarjonnallaan. Olen aivan rakastunut tuohon tallentavaan digiboxiin, jossa neljän kuukauden tallentamisen jälkeen on noin 80 leffaa, 20 jaksoa erinäisiä sarjoja/dokkareita. On ihanaa, kun saa kelata mainokset ja katsoa leffoja, jotka eivät eksyisi vuokraamosta kotiin.

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti

11.01.2014 00:24 #15 :: Ansa
Tänään televisiossa

Eikä sovi unohtaa, että Putouksen uusi kausi alkaa klo 19:30 (MTV3).

11.01.2014 00:55 #16 :: Formaldehyde
Tänään televisiossa

Ansa kirjoitti: Yle Teema esittää kolmen Palmun illan eli kello 21:00 lähtien ruudusta näkyy Komisario Palmun erehdys, Kaasua, komisario Palmu sekä Tähdet kertovat, komisario Palmu.

Viehättävää. Kaasua on ollut oma suosikkini, koska Pentti Siimes. "Kalle seisoi ja minä ajoin. Kalle ajoi ja minä seisoin..." Kaikki ovat kyllä pahuksen hyviä. Tee itsellesi palvelus ja katso nämä, elleivät vielä tuttuja ole. Neljäs ja viimeinen osa Vodkaa, komisario Palmu näyttää tulevan Teemalta 16. tätä kuuta.

RIP Matti Ranin.
Muokannut 11.01.2014 01:09 Formaldehyde

16.01.2014 15:17 #17 :: Formaldehyde
Tänään televisiossa
I do not mean to pry, but... Mitä aiot tehdä tänään illalla? Mitä jos katsoisit Prinsessan ryöstön (The Princess Bride, 1987) kakkoselta? Alkaa samaan aikaan kuin Hannibal eli kello 23.05.

The Grandson: Has it got any sports in it?

Grandpa: Are you kidding? Fencing, fighting, torture, revenge, giants, monsters, chases, escapes, true love, miracles...

The Grandson: Doesn't sound too bad. I'll try to stay awake.

Grandpa: Oh, well, thank you very much, very nice of you. Your vote of confidence is overwhelming.

16.01.2014 21:45 #18 :: FreakyMike
Tänään televisiossa
Minäkin suosittelen tuota Prinsessan ryöstöä, jos joku on sattunut vielä missaamaan sen. Tosi hieno "old school" fantasialeffa.

Olisi varmasti kivaa nähdä pitkästä aikaa myös Labyrintti, Willow, Legenda, Päättymätön tarina, Tumma kristalli ja Krull elokuvatkin, koska olivat Prinsessan ryöstön ohella niin ikimuistoinen osa omaa lapsuuttani joskus 80-90 luvuilla.
Tykännyt: Formaldehyde

18.01.2014 18:30 #19 :: Formaldehyde
Tänään televisiossa
Teemalla klo 22.30 bromanssin esitaistelijat, eli Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969). Antisankareina Paul Newman ja Robert Redford. Klassikko. Yksi parhaita lännenelokuvia koskaan.

Huomenna nelosella klo 21.00 King Arthur (2004), jos kiinnostaa nähdä Hannibalin Mads Mikkelsen (Tristan) ja Hugh Dancy (Galahad) samassa elokuvassa. Muissa rooleissa mm. Keira Knightley, Til Schweiger, Clive Owen ja Jouni Hyny... Stellan Skarsgård.

Lisäksi huomenna jatkuu BBC:n Sherlock. Tv 2 klo 20.15. :cool:
Muokannut 18.01.2014 18:45 Formaldehyde

22.01.2014 03:37 #20 :: Huoleton
Tänään televisiossa
Voiko jälkikäteen suositella sarjaa?

Strike Back Linkin takaa esittely: "HBO:n uusi iskevä toimintatrilleri on kuin kuvausta globaalin arkitodellisuutemme suurimmasta uhasta: kansainvälisestä terrorismista...//...
Britannian huippusalainen terrorisminvastainen ryhmä, Sektio 20, on menettänyt yhden parhaista miehistään. Pakistanilaisterroristit ovat kaapanneet agentti John Porterin, jonka vapautusyritys on tärkeimpänä agendalla.

Pelastaakseen Porterin ja saadakseen kiinni pääkohteensa, terroristi Latifin, Sektio 20 lähettää agenttinsa Michael Stonebridgen maailman toiseen laitaan rekrytoimaan joukkoonsa Porterin vanhan ystävän, entisen Pohjois-Amerikan erikoisjoukkojen sotilaan Damien Scottin, joka maineensa ryvettymisen vuoksi toimii nykyään vain rahasta."

Tykkäsin ekoista kahdesta jaksosta, jotka ovat yhtenäinen jakso. Oletan sarjan jatkuvan jaksoissa, joissa yhdessä aina tapahtuu yksi asia, jota tutkitaan. Vähän erilaisen oloinen sarja.

Valvojat: RaccoonRasimus