Tänään televisiossa

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Tänään televisiossa
09.02.2014 19:01 #21

Neloselta tulee yhdeksältä Brian Selznickin Hugo Cabret kirjaan pohjautuva elokuva, joka voitti aikoinaan viisi Oscariakin. Näin sen muutama vuosi sitten ja pidin steampunk-henkisestä visuaalisesta tyylistä tosi paljon ja myös tarinakin oli oikein kaunis.

Heh.. Huomasin juuri että Yle Femiltäkin alkaa samaan aikaan hieno vaha-animaatio Mary ja Max. Siinä australialainen pikkutyttö alkaa kirjeenvaihtoon New Yorkissa asuvan keski-ikäisen ukkelin kanssa jolla on Aspergerin oireyhtymä ja se kaukokaveruus jatkuu myös tytön aikuistumiseen saakka.
Tosi sympaattinen leffa tuokin, joten vaikeaa valita kumman leffan katsoisi, vaikka olen nähnyt molemmat jo aikaisemminkin. :)

Viimeksi muokattu: 09.02.2014 19:20 : FreakyMike.

Veadela
Epäkuollut
Veadela vastasi aiheeseen: Tänään televisiossa
09.02.2014 20:25 #22

Itse olen lukenut Hugo Cabret kirjan ja olen halunnut katsoa siihen kirjaan perustuvan Hugo-elokuvan. Tänään sitten aion katsoa sen :lol:

"The most important things are the hardest to say"
- Stephen King

21.02.2014 19:08 #23

Katsokaapa tänään klo 21.00 Subilta American Beauty (1999), mikäli ei vielä ole tullut nähtyä. Nimi on arveluttava ja alku hieman hidas, mutta hieno elokuva on kyseessä.

Plus seuraat tuulen mukana lentävää roskaa ehkä hieman eri silmin tämän nähtyäsi.

Elenna
Elenna vastasi aiheeseen: Tänään televisiossa
01.03.2014 18:31 #24

Tänään tulee Subilta klo 19.55 Top Gear, jossa vieraana Benedict Cumberbatch. Tiedän, että Risingillakin on monia Uuden Sherlockin (ja oletettavasti myös Cumberbatchin) faneja, joten mainostelen tätä jaksoa myös täällä. Ja Top Gear on vaan yliveto, vaikken autoihmisiä olekaan.

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

max
max vastasi aiheeseen: Tänään televisiossa
09.03.2014 12:14 #25

Tänään alkaa Agents of SHIELD kahden jakson voimin Foxilta yhdeksältä, joten jos Marvel-jutut kiinnostaa niin muistakaa katsoa. Kärsivällisyyttä tosin vaaditaan, koska homma alkaa muuttua oikeasti kiinnostavaksi vasta jossain kutosjakson mailla, mutta onneksi paranee siitä aika tasaisesti.

Viimeksi muokattu: 09.03.2014 12:15 : max.

22.03.2014 20:48 #26

Yle Teemalla hetken kuluttua eli klo 21.00 David Bowie elokuvassa The Man Who Fell To Earth.

Myöhemmin, klo 22.05 kakkosella uudelleenfilmatisointi noir-klassikosta The Postman Always Rings Twice. Pääroolessa Jack Nicholson ja Jessica Lange.

Viimeksi muokattu: 22.03.2014 20:50 : Formaldehyde.

04.05.2014 21:12 #27

Foxilla kello 21.55 elokuva Dead Poets Society. Nuoruuden intoa, ahdistusta ja kirjallisuutta. Ei ehkä kaikkien kuppi teetä, mutta minä liittyisin välittömästi, jos moiseen seuraan olisi jäsenyys tarjolla. Menossa mukana mm. Robin Williams ja Ethan Hawke. Elokuva on vuodelta 1989.

Louhikäärme
Pilotti
Louhikäärme vastasi aiheeseen: Tänään televisiossa
26.05.2014 16:45 #28

Viimeksi muokattu: 26.05.2014 16:46 : Louhikäärme.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: HourglassEyes

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Tänään televisiossa
26.05.2014 18:42 #29

Louhikäärme kirjoitti: Yle Teemalla alkaa iltayhdeksältä uusi ranskalainen yliluonnollinen jännityssarja Kuolleista palanneet , joka vaikuttaa aika mielenkiintoiselta.

Minäkin voin suositella sitä, katsoin koko sarjan Areenasta joku kuukausi sitten. Todella tunnelmallinen, outo ja karmeakin sarja. Jos siihen tulee toinen kausi niin katson varmasti senkin.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Tänään televisiossa
26.05.2014 20:36 #30

Ihanaa, että joku täällä muistutti! Olisin unohtanut kokonaan.

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Tänään televisiossa
07.06.2014 12:53 #31

Tänään tulee kakkoselta scifielokuva Aikamatkustus FAQ klo 23:40-1:00. Peribrittiläinen, eli on sopivasti humoristinen, ei itseään niin vakavasti ottava. Vähän Doctor Who:n tyylinen itse asiassa ja pubireissuja ei unohdeta. Ja teemana tietysti aikamatkustus, kuten nimikin kertoo.

10.06.2014 16:37 #32

^ Kiitos vinkistä, tuli viihdyttyä tuon äärellä.

Jos ketään kiinnostaa katsella toista maailmansotaa vaihteeksi saksalaisten silmin, tulee tänään Sam Peckinpahin hieno Cross of Iron (1977). Tv 2 klo 22.05.

14.06.2014 17:20 #33

Teemalla nähtävissä tänään klo 21.01 Kubrickin klassikko A Clockwork Orange (1971). Valitse edellä mainittu, jos epäröit tämän ja Ridley Scottin Robin Hoodin (2010) välillä. Hattu päähän ja henkselit kiinni. Pääosan esittäjä Malcolm McDowell täytti juuri eilen 71 vuotta.

Livillä klo 23.00 Roman Polanskin Bitter Moon (1992), jota muistelen myös ihan katsomisen arvoiseksi.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Tänään televisiossa
14.06.2014 23:15 #34

Täytyy kyllä huomauttaa, että musta Kellopeli Appelsiini (mainittu clockwork...) on päässyt vanhenemaan pahasti, mutta se on silti parempaa katsottavaa kuin mainittu Robin Hood -tulkinta...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Tänään televisiossa
14.06.2014 23:58 #35

Niillä, jotka kukkuvat tänä yönä myöhään ja välittävät jalkapallosta, on mahdollisuus seurata ylen kakkosella tänä yönä yhdeltä alkavaa futisklassikkoa nimeltään Englanti-Italia. Ei miulle ainakaan löydy unta ennen kolmea näillä näkymin.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Tänään televisiossa
23.06.2014 12:40 #36

Yle Femillä alkaa tänään Orphan Black klo 22. Suosittelen tarkistamaan ensimmäisen jakson, jos sarja ei ole tuttu.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Tänään televisiossa
04.07.2014 23:46 #37

Kääntäkää kanavat Subille, sieltä tulee Hitchcockin Linnut (23:45 - tällä hetkellä mainoksia).

20.09.2014 21:03 #38

Editors julkaisi koko lailla vuosi sitten kappaleen nimeltä Formaldehyde. Kyseisen musiikkivideon nähtyäni en voi kuin ihmetellä mistä he tiesivät fiksaatiostani arkkua raahaavaan mieheen mustissa.

Sitä alkuperäistä Djangoa olisi luvassa tänään kello 00.00 kakkosella, jos nyt jostain syystä tekisi mieli nähdä likaisia miehiä ja vanhaa kunnon väkivaltaa. Tai Franco Neron sievät sinisilmät.

21.09.2014 17:16 #39

Täällä taas.

Kolmen vartin päästä Teemalla (klo 18.00) tarjolla mykkäelokuvaklassikko vuodelta 1928. Nimisuomennos Jeanne d'Arcin kärsimys kertoo täsmälleen mistä elokuvassa on kyse. Helvetin hienoja kuvia ja Maria Falconettin jumalaiset, toismaailmalliset kasvot. (pun slightly intended)

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Tänään televisiossa
21.09.2014 17:49 #40

Formaldehyde kirjoitti:

Komppaan tätä. Todella hieno elokuva. Olen noita Jeanne D'Arc-elokuviakin kerännyt enkä olisi etukäteen uskonut että ylivoimaisesti parhaaksi niistä osoittausuisi mustavalkoinen mykkäelokuva vuodelta 1928 :)

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Satu Mahkonen