• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 78 päivää sitten)

Tänään televisiossa

09.02.2014 19:01 - 09.02.2014 19:20 #21 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Tänään televisiossa
Neloselta tulee yhdeksältä Brian Selznickin Hugo Cabret kirjaan pohjautuva elokuva, joka voitti aikoinaan viisi Oscariakin. Näin sen muutama vuosi sitten ja pidin steampunk-henkisestä visuaalisesta tyylistä tosi paljon ja myös tarinakin oli oikein kaunis.

Heh.. Huomasin juuri että Yle Femiltäkin alkaa samaan aikaan hieno vaha-animaatio Mary ja Max. Siinä australialainen pikkutyttö alkaa kirjeenvaihtoon New Yorkissa asuvan keski-ikäisen ukkelin kanssa jolla on Aspergerin oireyhtymä ja se kaukokaveruus jatkuu myös tytön aikuistumiseen saakka.
Tosi sympaattinen leffa tuokin, joten vaikeaa valita kumman leffan katsoisi, vaikka olen nähnyt molemmat jo aikaisemminkin. :)
Viimeksi muokattu: 09.02.2014 19:20 FreakyMike.

• Veadela hahmo
  • Veadela
    Epäkuollut
09.02.2014 20:25 #22 : Veadela
Vastaus käyttäjältä Veadela aiheessa Tänään televisiossa
Itse olen lukenut Hugo Cabret kirjan ja olen halunnut katsoa siihen kirjaan perustuvan Hugo-elokuvan. Tänään sitten aion katsoa sen :lol:

"The most important things are the hardest to say"
- Stephen King

21.02.2014 19:08 #23 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Tänään televisiossa
Katsokaapa tänään klo 21.00 Subilta American Beauty (1999), mikäli ei vielä ole tullut nähtyä. Nimi on arveluttava ja alku hieman hidas, mutta hieno elokuva on kyseessä.

Plus seuraat tuulen mukana lentävää roskaa ehkä hieman eri silmin tämän nähtyäsi.

• Elenna hahmo
  • Elenna
01.03.2014 18:31 #24 : Elenna
Vastaus käyttäjältä Elenna aiheessa Tänään televisiossa
Tänään tulee Subilta klo 19.55 Top Gear, jossa vieraana Benedict Cumberbatch. Tiedän, että Risingillakin on monia Uuden Sherlockin (ja oletettavasti myös Cumberbatchin) faneja, joten mainostelen tätä jaksoa myös täällä. Ja Top Gear on vaan yliveto, vaikken autoihmisiä olekaan.

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

• max hahmo
  • max
09.03.2014 12:14 - 09.03.2014 12:15 #25 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Tänään televisiossa
Tänään alkaa Agents of SHIELD kahden jakson voimin Foxilta yhdeksältä, joten jos Marvel-jutut kiinnostaa niin muistakaa katsoa. Kärsivällisyyttä tosin vaaditaan, koska homma alkaa muuttua oikeasti kiinnostavaksi vasta jossain kutosjakson mailla, mutta onneksi paranee siitä aika tasaisesti.
Viimeksi muokattu: 09.03.2014 12:15 max.

22.03.2014 20:48 - 22.03.2014 20:50 #26 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Tänään televisiossa
Yle Teemalla hetken kuluttua eli klo 21.00 David Bowie elokuvassa The Man Who Fell To Earth.

Myöhemmin, klo 22.05 kakkosella uudelleenfilmatisointi noir-klassikosta The Postman Always Rings Twice. Pääroolessa Jack Nicholson ja Jessica Lange.
Viimeksi muokattu: 22.03.2014 20:50 Formaldehyde.

04.05.2014 21:12 #27 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Tänään televisiossa
Foxilla kello 21.55 elokuva Dead Poets Society. Nuoruuden intoa, ahdistusta ja kirjallisuutta. Ei ehkä kaikkien kuppi teetä, mutta minä liittyisin välittömästi, jos moiseen seuraan olisi jäsenyys tarjolla. Menossa mukana mm. Robin Williams ja Ethan Hawke. Elokuva on vuodelta 1989.

26.05.2014 16:45 - 26.05.2014 16:46 #28 : Louhikäärme
Vastaus käyttäjältä Louhikäärme aiheessa Tänään televisiossa
Viimeksi muokattu: 26.05.2014 16:46 Louhikäärme.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: HourglassEyes

• kyty
26.05.2014 18:42 #29 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Tänään televisiossa

Louhikäärme kirjoitti: Yle Teemalla alkaa iltayhdeksältä uusi ranskalainen yliluonnollinen jännityssarja Kuolleista palanneet , joka vaikuttaa aika mielenkiintoiselta.

Minäkin voin suositella sitä, katsoin koko sarjan Areenasta joku kuukausi sitten. Todella tunnelmallinen, outo ja karmeakin sarja. Jos siihen tulee toinen kausi niin katson varmasti senkin.

26.05.2014 20:36 #30 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Tänään televisiossa
Ihanaa, että joku täällä muistutti! Olisin unohtanut kokonaan.

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
07.06.2014 12:53 #31 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Tänään televisiossa
Tänään tulee kakkoselta scifielokuva Aikamatkustus FAQ klo 23:40-1:00. Peribrittiläinen, eli on sopivasti humoristinen, ei itseään niin vakavasti ottava. Vähän Doctor Who:n tyylinen itse asiassa ja pubireissuja ei unohdeta. Ja teemana tietysti aikamatkustus, kuten nimikin kertoo.

10.06.2014 16:37 #32 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Tänään televisiossa
^ Kiitos vinkistä, tuli viihdyttyä tuon äärellä.

Jos ketään kiinnostaa katsella toista maailmansotaa vaihteeksi saksalaisten silmin, tulee tänään Sam Peckinpahin hieno Cross of Iron (1977). Tv 2 klo 22.05.

14.06.2014 17:20 #33 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Tänään televisiossa
Teemalla nähtävissä tänään klo 21.01 Kubrickin klassikko A Clockwork Orange (1971). Valitse edellä mainittu, jos epäröit tämän ja Ridley Scottin Robin Hoodin (2010) välillä. Hattu päähän ja henkselit kiinni. Pääosan esittäjä Malcolm McDowell täytti juuri eilen 71 vuotta.

Livillä klo 23.00 Roman Polanskin Bitter Moon (1992), jota muistelen myös ihan katsomisen arvoiseksi.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
14.06.2014 23:15 #34 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Tänään televisiossa
Täytyy kyllä huomauttaa, että musta Kellopeli Appelsiini (mainittu clockwork...) on päässyt vanhenemaan pahasti, mutta se on silti parempaa katsottavaa kuin mainittu Robin Hood -tulkinta...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

14.06.2014 23:58 #35 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Tänään televisiossa
Niillä, jotka kukkuvat tänä yönä myöhään ja välittävät jalkapallosta, on mahdollisuus seurata ylen kakkosella tänä yönä yhdeltä alkavaa futisklassikkoa nimeltään Englanti-Italia. Ei miulle ainakaan löydy unta ennen kolmea näillä näkymin.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

• Jussi hahmo
  • Jussi
23.06.2014 12:40 #36 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Tänään televisiossa
Yle Femillä alkaa tänään Orphan Black klo 22. Suosittelen tarkistamaan ensimmäisen jakson, jos sarja ei ole tuttu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie

• Ansa hahmo
  • Ansa
04.07.2014 23:46 #37 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Tänään televisiossa
Kääntäkää kanavat Subille, sieltä tulee Hitchcockin Linnut (23:45 - tällä hetkellä mainoksia).

20.09.2014 21:03 #38 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Tänään televisiossa
Editors julkaisi koko lailla vuosi sitten kappaleen nimeltä Formaldehyde. Kyseisen musiikkivideon nähtyäni en voi kuin ihmetellä mistä he tiesivät fiksaatiostani arkkua raahaavaan mieheen mustissa.

Sitä alkuperäistä Djangoa olisi luvassa tänään kello 00.00 kakkosella, jos nyt jostain syystä tekisi mieli nähdä likaisia miehiä ja vanhaa kunnon väkivaltaa. Tai Franco Neron sievät sinisilmät.

21.09.2014 17:16 #39 : Formaldehyde
Täällä taas.

Kolmen vartin päästä Teemalla (klo 18.00) tarjolla mykkäelokuvaklassikko vuodelta 1928. Nimisuomennos Jeanne d'Arcin kärsimys kertoo täsmälleen mistä elokuvassa on kyse. Helvetin hienoja kuvia ja Maria Falconettin jumalaiset, toismaailmalliset kasvot. (pun slightly intended)

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
21.09.2014 17:49 #40 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Tänään televisiossa
Formaldehyde kirjoitti:

Komppaan tätä. Todella hieno elokuva. Olen noita Jeanne D'Arc-elokuviakin kerännyt enkä olisi etukäteen uskonut että ylivoimaisesti parhaaksi niistä osoittausuisi mustavalkoinen mykkäelokuva vuodelta 1928 :)

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Jukka Peltonen