Sleepy Hollow

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Sleepy Hollow
24.04.2016 21:56 #21

Pitkällisen tauon jälkeen olen palaillut taas sarjan pariin. Itseasiassa päädyin katsomaan viimeksi kesken jäänyttä kakkoskautta puolivahingossa, kun Shadowhuntersin päätösjakson jälkinälässä etsin itselleni jotain muutakin "uutta" katsottavaa. Tauon jälkeen Sleepy Hollow'n kakkoskausi upposikin taas ihan mukavasti.

Teemaltaan kausi oli selkeästi synkeämpi kuin ensimmäinen,

ja ensimmäiseltä kaudelta tuttua Ichabod Cranen charmantia historoitsija-huumoria nähdään huomattavasti vähemmän Cranen ja Abigailin yrityksissä pitää maailmanloppu poissa ja Sleepy Hollow'n kaupunki autuaan tietämättömänä sisällään tapahtuvasta jatkuvasta yliluonnollista myllerryksestä. Henkilöhahmojen tarina tuntuu olevan kakkoskauden kantava voima, varsinkin keskeisten hahmojen ja vallitsevien ristiriitojen takia. Kauden lopun "dramaattiset käänteet" olivat siis hyvin odotettavissa.

Nyt olen jo ehtinyt aloitella 3. kauttakin muutamalla jaksolla. Tyylisuunta on kääntynyt taas hieman valoisampaan ja humoristisempaan suuntaa kovan synkistelyn jälkeen. (- 4. Jakso hammaskeijuineen sai kyllä inhon väristykset kulkemaan useammin kuin kerran , yöks!) Abigail Mills on siirtynyt FBI agentiksi ja Ichabod puolestaan alkaa hyväksyä sen, että tähän aikakauteen hän on tullut jäädäkseen ja maalliset asiat, kuten oma asunto ja kansalaisuus mietityttävät - pukeutumistyylilleen Crane on kuitenkin pysynyt ihastuttavan uskollisena.
Kauden pahiksena näyttäisi olevan Pandora, joka lippaineen on tullut sotkemaan pikkukaupungin elämää ja hiukan erilleen ajautuneiden Todistajien työtä.

19.05.2016 14:13 #22

Viime viikolla uutisoitiin, että Sleepy Hollow'sta on virallisesti tilattu neljäs kausi. Tämä ei ollut varmaa, koska sarjan katsojaluvut ovat olleet laskussa. Suomessa ei ole vielä näytetty kolmostakaan.

Katsoin viime vuonna Subilta kakkoskauden jakso viikossa -tahtiin. Aluksi ihmettelin näkemiäni kommentteja tason huononemisesta. Olihan meno vähän heikompaa kuin ykkösellä, mutta en isoa eroa huomannut. Suurin ongelma oli se, että kausifinaalia muistuttava jakso nähtiin jo yhdentenätoista. Kausi jatkui kuitenkin tämän jälkeen vielä pitkään – jaksoja oli 18 kappaletta.

Mutta sitten tuli neljä viimeistä jaksoa, joiden suuresta juonenkäänteestä en tykännyt yhtään. Minusta se oli erittäin huonosti toteutettu ja pohjustettu.

Ei minulla yleensä ole tapana hermostua tv-sarjojen juonenkäänteistä ja valittaa niistä netissä, mutta Sleepy Hollow'n kanssa kävi näin... Siskoni suuttui tapahtuneesta niin paljon, että ilmoitti lopettavansa sarjan seuraamisen.

Viimeksi muokattu: 19.05.2016 14:57 : Jussi.

15.11.2016 12:35 #23

www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/sleepy-hollow

Kolmannen kauden pituus on 18 jaksoa. Neloskausi näköjään käynnistyy Amerikassa tammikuun alussa. Suomen Netflixistä löytyy Hollow'n kaksi ensimmäistä tuotantokautta.

Viimeksi muokattu: 15.11.2016 13:23 : Jussi.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Sleepy Hollow
15.11.2016 18:45 #24

Jussi kirjoitti: Muistutetaan siitä, että Sleepy Hollow'n kolmoskausi alkaa Subilla viikon päästä eli 22. marraskuuta. Esitysaika on tiistaisin klo 23.00. Jos siis risinglaiset yhä seuraavat sarjaa... En tiedä, tulevatko jaksot tällä kertaa Katsomoon.

www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/sleepy-hollow

Jaa-a, muistaiskohan tuota seurata, jäi netistä seuraaminen kolmoskauden osalta keväällä kesken. Enpä ole toisaalta pitkään aikaan mitään sarjaa ihan tv-kanavilta seuraillut, (Kolme hurraahuutoa dvd bokseille!) voisi olla vaihteeksi ihan viihdyttävääkin ja kyllä Sleepy Hollow aina tosi-tv: n hakkaa. Huonoimmillaankin.

Ihan puujalkana tuli mieleeni; eilen avattiin telkka ihan vain yllättääksemme itsemme. Hetken kanavasurffailun jälkeen katsottiin hetki Frii -kanavalta(?) (Eilen vasta tämäkin olemassaolon havaitsimme, telkkaa ei todellakaan tule katsottua nykyisin...) jotain aaveenmetsästys ohjelmaa. Se saattoi jopa olla nimeltään juuri tuo, en nyt satu muistamaan...
Ohjelma toi minulle kuitenkin mieleen Supernaturalissa esiintyvän Ghostfacers -jengin ja huvitinkin itseäni hihkaisemalla Ghostfacers! aina sopivan tilaisuuden tullen. Niinpä niin, hullulla on halvat huvit ja idiootilla ilmaiset...

22.01.2017 13:24 #25

Jussi kirjoitti: Neloskausi näköjään käynnistyy Amerikassa tammikuun alussa.

Subilla nyt pyörivä kolmoskausi tulee päätökseen 21. maaliskuuta. Mutta yllättäen kanava jatkaa heti perään tuoreella neloskaudella. Maaliskuun 28. päivä pääsemme siis näkemään neljättä tuotantokautta samalla tiistain myöhäisillan ohjelmapaikalla. Kuten sarjaa Subilla seuraavat ovat huomanneet, siirsi kanava pari viikkoa sitten Hollow'n esitysaikaa tunnilla eteenpäin.

Jussi kirjoitti: En tiedä, tulevatko jaksot tällä kertaa Katsomoon.

Kolmoskauden jaksoilla on normaali kahden viikon katseluaika Katsomossa. Vähän myöhäistä mainita asiasta...

10.05.2017 21:07 #26

Sub näyttää neloskauden loppuun nopeampaan tahtiin. Ensi viikosta lähtien uusi jakso tulee sekä maanantain että tiistain myöhäisillassa.

Eilen uutisoitiin, että Sleepy Hollow on canceloitu . Neljäs tuotantokausi jäi sarjan viimeiseksi.

Valvojat: RaccoonRasimus
duiduli, LordStenhammar, Jussi, punnort, Pisania