23.03.2015 16:01 #21 :: max
Game of Thrones
Vitoskauden erot (huom. spoilereita niille jotka ei ole lukeneet kirjoja!)
Itse tykkään TV-sarjan "rinnakkaistodellisuudesta" enemmän, koska Martinin kirjojen taso on mammuttitaudin (kolmoskirjasta eteenpäin paisuttaminen) iskemisen jälkeen lähtenyt täyteen syöksykierteeseen, kun taas tv-sarja on ollut tähän asti täyttä timanttia joka osa-alueella. Jos ja kun tv-sarja menee kunnolla kirjojen "edelle", niin viimeiset kirjat jäänee jopa lukematta.
Muokannut 23.03.2015 16:03 max

• Tapsa hahmo
  • Tapsa

24.03.2015 10:43 #22 :: Tapsa
Game of Thrones
TV-sarjan tekijät vahvistavat sarjan spoilaavaan kirjat: www.slashfilm.com/game-of-thrones-spoiling-books/

13.04.2015 09:36 #23 :: max
Game of Thrones
Piraateilla on juhla-ajat, koska 4 ekaa jaksoa vuosi samantien nettiin . Nyt voi kyllä syyttää vain omaa malttamattomuuttaan jos niihin sortuu, HBO on nyt sillä tasolla mitä on vaadittukin eli samanaikainen julkaisu joka maassa. Itse ainakin suosittelen HBO Nordicia, toimii joko nettiselaimen kautta ja siitä piuha telkkariin (tai Chromecast) tai esim. Elisa Viihteen (varmaan Sonerankin) kautta suoraan telkkariin. Samalla rahalla voi katsoa esim. True Detectivea ja Battlestar Galacticaa jos ei ole nähnyt (wink).

Avausjakso oli kyllä vähän tylsä, mutta tällaisia ne avausjaksot on.. lähinnä oli kiva nähdä suurin osa tutuista näyttelijöistä taas tositoimissa. Yhden jakson perusteella on vielä vaikea sanoa kuinka käy kun viimeksi yksi kirja jaettiin kahteen kauteen ja nyt kaksi kirjaa yhteen kauteen, tuleeko sekavaa hyppelyä vai pysyykö tähän asti timanttinen rakenne kasassa. Ensimmäisen jakson tempo kumminkin tuntui yhtä verkkaiselta kuin aiemmin. Mutta ehkä se siitä kiihtyy, kyllä luotan tekijätiimiin edelleen. Parasta spefiä telkkarissa.
Muokannut 13.04.2015 09:39 max

13.04.2015 22:59 #24 :: Niksu
Game of Thrones
Nautin todella paljon ensimmäisestä jaksosta. Muistan, että neloskausi oli kokonaisuudessaan hienoinen pettymys, mutta tällä kertaa jokainen palanen tuntui loksahtavan kohdalleen. Kiehtova kokonaisuus, joka toki oli paljolti petausta tulevaa varten, mutta kirjojen fanina nautin syvästä tunnelmasta ja pienemmistä palasista, joista tämä jakso koostui. Tykkäsin myös yleisesti rakenteesta - kaikkea ei oltu tungettu tähän samaan jaksoon, vaan tässä aloitettiin rauhallisesti muutaman avainhenkilön rakentamista tulevaa kautta varten. Bravo. Kokonaisuus oli hyvin eheä. Toki leikkaus Meereenistä Muurille oli hieman karkea ja kesti hetken sopeutua täysin uuteen ympäristöön, mutta nämä ovat pikkuisia yksityiskohtia. Ainoa todellinen valituksen kohteeni on Sansa Stark... hänen hahmoonsa on melkein mahdoton samaistua nyt, kun hän ei ole enää se kirjoissa esiintyvä tyttö, vaan jotain tuntematonta. Hänen kohtauksistaan on hankala sanoa juuta tai jaata, tai saada mitään erityisiä tuntemuksia, kun ei ole aavistustakaan siitä kuinka todenmukaisia ne ovat tai kuinka lojaaleja ne ovat kirjan Sansa Starkille, jota olen pikkuhiljaa alkanut arvostaa enemmän ja enemmän. Tv-version Sansa on siis tällä hetkellä kuin tyhjiö, en saa oikeastaan mitään irti hänestä. Kuitenkin: avausjakso oli kokonaisuudessaan hyvin kaunis ja tunnelma oli kohdallaan. Tätä on odotettu.
Muokannut 13.04.2015 23:02 Niksu

23.04.2015 19:11 #25 :: Q_Black
Game of Thrones
Neljä ensimmäistä jaksoa katsottu viidennestä kaudesta :blush:Täytyy sanoa, että hyvältä näyttää vaikkei nyt mitään kauhean erikoista ole tapahtunut. Hiukan yllätyin eräästä käänteestä joka oli sarjassa erilainen kuin kirjassa.

Varoitus: Spoiler.

Hitsiläinen, että saa nyt odottaa seuraavaa jaksoa ikuisuuden :sad:

10.06.2015 19:21 #26 :: Puolikuu
Game of Thrones
Vitoskaudessa on kyllä ollut muutamia pettymyksiä. Jotenkin pännii se, että katsojaa yritetään shokeerata keinolla millä hyvänsä. En ole oikein vieläkään päässyt yli viidennestä jaksosta, jossa

Varoitus: Spoiler.

Game of Thronesin viehätystä on ollut odottamattomat juonenkäänteet ja se, etteivät päähenkilötkään voi olla turvassa. Pohdiskelinkin erään henkilön kanssa kuinka Aryan tarina voisikin saada odottamattoman käänteen.

Varoitus: Spoiler.

Pahoin pelkään, että mitään näin irrottelevia ratkaisuja ei kuitenkaan tehdä ja saan jatkossakin seurata, miten sympaattisia sivuhahmoja pistetään kylmäksi, kun jotain dramaattista pitää kerran saada.

10.06.2015 20:06 #27 :: max
Game of Thrones
^ GRRM tekee ihan samaa halpaa shokeerausta kirjoissaan, joten en siitä niin välitä. Tämä vitoskausi on kumminkin tuntunut tähänastisista heikoimmalta, suuri osa toki johtuu lähdemateriaalista joka kolmoskirjan jälkeen heikkeni venyttelyn vuoksi (hauskaa on että kauden kiinnostavin kohtaus ei pohjannut kirjoihin), mutta olisin odottanut että kaksi kirjaa yhdistämällä olisi saatu tätäkin napakampi keitos aikaan. Tyydyn kumminkin tähän, huonokin Game of Thrones on lähellä spefisarjojen huippua..

15.06.2015 19:40 #28 :: Q_Black
Game of Thrones
Anteeksi kielenkäyttöni, mutta jumalauta mikä päätösjakso. Se pisti samaan aikaan ketuttamaan ja odottamaan jatkoa. Paljon tapahtui ja hiukan myös yllättäviä asioita. Kaikenkaikkiaan todella masentava jakso kuitenkin.

Fiiliksiä:

Sit ootellaan taas vuosi... *huoh*
Muokannut 15.06.2015 19:41 Q_Black

15.06.2015 22:02 #29 :: Puolikuu
Game of Thrones

max kirjoitti: ^ GRRM tekee ihan samaa halpaa shokeerausta kirjoissaan, joten en siitä niin välitä.

No tämä on toki totta, toisaalta sarjassa on ainakin aikaistettu monien hahmojen kuolemaa. Näyttelijäkulujen pienentämistä? Minusta myös tuntuu, että seksiä ja alastomuutta on huomattavasti vähemmän, mitä pidemmälle sarjassa ollaan tultu. Ei sillä, että olisin erityisen pettynyt.

Varoitus: Spoiler.

Jotkut hahmot ovat hieman kadonneet pimeyteen. Tulee mieleen eräs netistä lukemani kommentti: ”Olen huolissani Gendrystä. Vieläkö se poika jaksaa soutaa?” Olisi hienoa, jos seuraava tuotantokausi alkaisi hänen rantautumisellaan. :smile:
Muokannut 15.06.2015 22:04 Puolikuu

15.06.2015 23:02 #30 :: Niksu
Game of Thrones
Täytyy sanoa, että viimeinen jakso oli paras! Kauden aikana on ollut muutama aivan päällikkö jakso, sitten pari aivan kamalaa ja kourallinen jossa on sekä hyvää että pahaa.

Tämä viimeinen (+ toka vika) jakso taisi sisältää muutaman spoilerin, mutta enimmäkseen yhä kirjojen sisällä mennään. Oikeastaan suurin pettymys minulle oli Aria-kohtaukset ja erityisesti tämän vikan jakso huoratalo-kohtaus + sen jälkeinen välien selvittely Jaqenin kanssa. Hätiköity käsikirjoitus.

Erityistuuletus:

Varoitus: Spoiler.

Jakso oli hyvin ja dramaattisesti rakennettu. Antoi toivoa sarjan tulevaisuudesta!
Muokannut 15.06.2015 23:06 Niksu

16.06.2015 10:05 #31 :: max
Q Black:
Varoitus: Spoiler.

Cersein etukäteenkin hienoksi kehuttu kohtaus oli toki vaikuttava, mutta mielestäni vähän lyhyempikin olisi riittänyt kun muut juonet käytiin niin hätiköidysti loppuun.
Muokannut 16.06.2015 10:08 max
Tykännyt: Iikh

• Tapsa hahmo
  • Tapsa

16.06.2015 11:25 #32 :: Tapsa

19.06.2015 00:05 #33 :: Q_Black

max kirjoitti: Q Black:

Varoitus: Spoiler.

Tääkin on vähän niin ja näin. Toisaalla sanotaan et kirjotti ja toisaalla sitten taas et tää delaus on lopullinen. Toisaalta haluaisin nähdä mulkeroiden ilmeen kun tyyppi oiskin jaloillaan :evil::lol:

• Tablo hahmo
  • Tablo
    Peto

20.06.2015 00:04 #34 :: Tablo
Game of Thrones
Ja se että Kit nähtäisiin myös ensikaudella voi sisältää vain takaumia/hautauksen. Joten vaikka sopimus löytyisikin taskusta ei se takaa hengissäpysymistä.

20.06.2015 08:08 #35 :: Niksu

27.06.2016 16:54 #36 :: Q_Black
Game of Thrones
Ai luoja, mä oon ihan liekeissä kutoskaudesta! :heart:En tajua miten jaksan odottaa taas vuodenpäivät seuraavaa! Harmi, että ilmeisesti seuraavalla kaudella ei ole 10 jaksoa koska kuvattavaa matskua on jäljellä enää niin vähän eli kai ne pilkkoo loput 13h kahteen kauteen vielä?

Siis oikeesti, kaksi viimeisintä jaksoa oli niiiiin parhautta! Olin ihan täpinöissäni, hihkuin ja ehkä vähän vuodatin muutaman kyyneleenkin. Jotenkin juonikuvio menee just siihen suuntaan mitä mä olen halunnut...

• Lexei hahmo
  • Lexei

22.07.2016 14:20 #37 :: Lexei
Game of Thrones
Tulen tässäkin asiassa hieman jäljesssä, ja vasta viimeyön yövuorossa aloin katsomaan kyseistä sarjaa, ja nappasi kyllä heti mukaansa! Onneksi iski tylsyyden puuska, kun etsin netisstä sarjoja mitä alkaa katsoa. Kovat oli kyllä odotukset kun aloin game of thronesia katosoa, eikä ole ainakaan vielä jättänyt kylmäksi :)

• Lexei hahmo
  • Lexei

22.07.2016 14:23 #38 :: Lexei
Game of Thrones
Enkä oiken voinut vielä lukea ylempiä keskusteluja sarjasta, ettei tule vahingossakaan liikaa spoilereita! Joten pitää palata tänne hieman luekelemaan, kun on tovin jo katsellut jaksoja.

28.08.2016 14:57 #39 :: Q_Black
Game of Thrones
Ilmeisesti nyt sitten 7. tuotantokausi viivästyy alkuperäisestä julkaisukuukaudesta koska kuvaukset aloitetaan hiukan myöhemmin kuin normaalisti. Seuraava kausi siis varmaan saa ensi-iltansa joskus kesän alulla. Kaudessa tulee olemaan jaksoja varmaan 7. Aika masentavaa, mutta niin alkaa tämäkin sarja saavuttamaan loppuaan. Yhtään ei tiedä mitä tuleman pitää koska uusia kirjoja ei ole tullut. Maisie Williamsin (Arya Stark) twiittien mukaan seuraava kausi tulee olemaan eeppinen eikä kukaan osaa arvatakaan mitä tulee tapahtumaan, kiitti vaan :grin:Onko pakko odottaa vielä näin kauan?!

16.02.2017 11:45 #40 :: maahinen
Game of Thrones
Näinpä viimein kuutoskauden, kahtena puolimaratonina. Ei tuottanut pettymystä (paitsi ser Jorahia odottelin jo parannuksen löytäneenä); talvi on viimein saapunut ja komea ruumiskasa :grin:

Valvojat: RaccoonRasimus