• Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 61 päivää sitten)
    • Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 134 päivää sitten)

Game of Thrones

• Q_Black hahmo Kirjoittaja
  • Q_Black
08.04.2017 22:49 - 08.04.2017 22:49 #41 : Q_Black
Vastaus käyttäjältä Q_Black aiheessa Game of Thrones
Ai hitto, että joutuu odottaa vielä pitkään! Pelottaa Danyn kohtalo koska se on mun suosikki :sad: :heart: Uskon, että seuraavasta kaudesta tulee EEPPINEN! Vihdoin Danysta on kasvanut voimakastahtoinen nainen. Ihan eri asetelma kuin alussa. Teaserikin saa jo hyppimään tuolillaan:

ENSI-ILTA SIIS 16.7.2017!

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT
Viimeksi muokattu: 08.04.2017 22:49 Q_Black.

08.04.2017 23:39 #42 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Game of Thrones
Myös muutamia promokuvia on julkaistu ensi kauden pukumuutoksista: linkki

• Niksu hahmo
  • Niksu
10.04.2017 14:19 #43 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Game of Thrones
Noista promokuvista, laitan varmuudeksi spoilerin

02.06.2017 20:32 - 02.06.2017 21:03 #44 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Game of Thrones
Sain tänään katsottua kuudennen kauden viimeisen jakson ja nautin jälleen näkemästäni. Vaikka kokonaiskuva on hajanaisempi kuin koskaan ja yhteen solmittavia juonilankoja koko kerällinen, oli tämäkin kausi ehtaa tavaraa. Suurta ja näyttävää kuvakieltä riitti ja niitä massiivisia taisteluja katselin täydessä erektiossa. Meereenin matsi oli tosin pettymys, kun oli niin lyhyt, eikä lohikäärmeillä mehusteltu tarpeeksi. Mutta äpärien taistelu sen sijaan oli veristä kultaa. Ihan sama, että taktiikkana oli rynnäköidä rynnäkköä vastaan ja Jon oli yksin ottamassa vastaan tuhat hevosmiestä. Se pitkä otto, missä hevosia ja miehiä sinkoilee ympäriinsä, sai laakin valumaan punttiin.

Siinä mielessä kausi oli vähän tylsä ja tasapaksu, että selkeitä huippukohtia ei oikein ollut. Tai olihan niitä, mutta kun eriasteisia huipentumia tykiteltiin melkein joka jaksossa, ei täydellistä vau-efektiä päässyt syntymään. Kuninkaansataman iso räjähdyskin oli vain yksi puolispektaakkeli muiden joukossa. Seiska-seasonista tulee varmasti hyvä, nyt kun Daenerys viimein pääsee pelaamaan isolle pelilaudalle. Uusi kausi tulee olemaan hyvä jo siksikin, että se on odottamani askel kohti loppua. Kunpa askeleita ei vain olisi enempää kuin on luvattu.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 02.06.2017 21:03 Mustelmann.

17.07.2017 12:01 #45 : Kajsa Blom
Vastaus käyttäjältä Kajsa Blom aiheessa Game of Thrones
Katselin äsken 7. kauden 1. jakson. Vihdoin Dany pääsee aloittelemaan valloitustaan, mutta naapuri väitti että sen näyttelijän sopimus loppuu imdb:n mukaan 2017, joten ei olisi mukana seuraavassa ja viimeisessä tuotantokaudessa?
Huhuja vaan mun mielestä. Ehkä Starkit valtaa pohjoisesta käsin koko Westerosin, en tiedä!

all's well that ends well

• Skie hahmo
  • Skie
05.01.2018 01:10 #46 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Game of Thrones

Always follow your doubts.

• Darkki hahmo
  • Darkki
16.05.2019 12:22 - 16.05.2019 12:23 #47 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Game of Thrones

Jos edellisessä kaudessa hieman alkoi näkyä jo tv-sarjan tason laskua, niin tämä vain on pahentunut viimeisen kauden osalta, jossa hahmot käyttäytyvät epäjohdonmukaisesti ja juoni pomppii oudosti... Mahtavat loppuratkaisut jäävät hieman laimeiksi, kun asioita on turhaan jouduttu kiirehtiä. Hahmot jäävät tapahtumien jalkoihin, kun ahdetaan massiivisia juonenkäänteitä kuuteen jaksoon ja hahmot vain ryhtäilevät tapahtumasta toiseen... dialogi ontuu :(

Siitäkin huolimatta, että lyttään toteutusta, niin on tämä kuitenkin televisiodraamaa parhaimillaan! Näin hieno sarja olisi kuitenkin mielestäni ansainnut hieman lisäminuutteja tapahtumien kerrontaan ja varsinkin hahmojen dialogeihin. No onneksi kirjat ovat vielä tulossa.. jotka sitten toivottavasti avaavat paremmin taustoja ja tapahtumia :)

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 16.05.2019 12:23 Darkki.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Sini

• Riku hahmo
  • Riku
    Teknikko
17.05.2019 10:27 #48 : Riku
Vastaus käyttäjältä Riku aiheessa Game of Thrones

Darkki kirjoitti: HBO:lla on nyt nähty viimeisestä kaudesta viisi jaksoa ja koko sarjan viimeinen jakso nähdään ensi maanantaina. Spoilaamatta mitään juonesta, niin olen osittain tuskastunut siitä miksi ihmeessä tämä kausi on yritetty ahtaa vain 6 jaksoon. Jo edellisessä kaudessa nähtiin vain 7 jaksoa aiempien 10 sijaan. Syy on mielestäni aika selkeä... tv-sarjan juoni meni ohi kirjoista ja tuottajilla ei ole todella mittavaa aineistoa käytettävänä sarjan juonen käänteisiin ja varsinkin repliikkeihin!

Aika monella näyttää olevan vielä vahvempia tunteita aiheesta kuin sinulla. www.change.org/p/hbo-remake-game-of-thro...ters?use_react=false Tätä kirjoittaessa addressilla kauden uudelleentekemiseksi on yli 738 000 nimeä.

17.05.2019 12:21 #49 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Game of Thrones
Mielestäni onnistunut ihan okei.
Kaikenlaista pientä tietysti on jokaisella valitettavana, mutta jotenkin se sarja pitää lopettaa.
Ei kaikille käy kivasti
Ja sarjan taso putosi jo viidennellä kaudella ihan kuin Martinin kirjojenkin.

17.05.2019 15:34 #50 : Linnunlento
Vastaus käyttäjältä Linnunlento aiheessa Game of Thrones
Kyllä, hieman liian kiiressä tehdyltä viimeinen kausi on vaikuttanut. En halua spoilata, mutta onneksi kolmas jakso oli jännittävä ja tuntui jopa piristävältä muihin jaksoihin verrattuna. Toivottavasti viimeinen antaisi saman tunteen ja onnistuisi päättämään sarjan kunniakkaasti.

20.05.2019 20:38 #51 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Game of Thrones
Neljäs ja viides jakso kehittyivät ihan mielenkiintoiseen suuntaan, mutta kauden alkupuolesta ja päätösjaksosta jäi valitettavasti vähän meh-fiilikset.
Olisin halunnut paljon eeppisempää kliimaksia sarjan loppuun ja tämä kausi jäi muutenkin kaipaamaan enemmän sen kaltaista nokkelaa dialogia ja juonitteluja, mitkä tekivät GoTista aikoinaan niin valtavan suositun tv-sarjan.

Tuntui välillä ihan siltä kuin Tyrionia, Jaimea, Jonia ja tiettyjä muitakin roolihahmoja olisi jotenkin tyhmennetty verrattuna aikaisempiin kausiin. Naispäähenkilöiden hahmonkehityksessä ei näkynyt onneksi mitään niin selvää taantumista.

• HVM hahmo
  • HVM
    Upseeri
22.05.2019 13:15 #52 : HVM
Vastaus käyttäjältä HVM aiheessa Game of Thrones
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: NoctilucA

22.05.2019 22:36 #53 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Game of Thrones
Netissä tuli vastaan muutama ihan järkevän oloinen kirjoitus missä spekuloitiin eri syitä sarjan tason laskemiselle.

www.forbes.com/sites/paultassi/2019/05/1...istake/#452ce777788a

blogs.scientificamerican.com/observation...-of-game-of-thrones/

• Darkki hahmo
  • Darkki
23.05.2019 10:44 #54 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Game of Thrones
Kiitos Mike! Noi oli hyvät artikkelit lukea läpi :)

Se positiivinen asia mikä tästä seurasi on, että odotan itse ainakin kovasti kirjojen julkaisua, jotka toivottavasti paikkaavan tv-sarjan viimeisen kauden aukkokohtia.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

14.07.2019 22:37 #55 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Game of Thrones
Sain katsottua vasta seitsemännen kauden ja oli mukavaa palata sarjan maailmaan taas pitkästä aikaa. Tämä aika pääsi tosin venähtämään liiankin pitkäksi, koska minulla oli jälleen vaikeuksia muistaa, missä oikein mennään ja kuka olikaan kuka. Onneksi muistettavaa ei ollut lopulta kovin paljoa, koska pelilaudan nappulat olivat käyneet melko vähiin ja kauden lopussa jäljelle jäivät oikeastaan vain kuninkaat ja kuningattaret pienempien pelureiden poistuttua kuvioista.

Tämäkin kausi oli hieno ja viihdyttävä, vaikka kiirehtiminen ja tapahtumien jatkuva tykittely hieman harmittivatkin. Jonin ja kumppanien zombinhakureissu Muurin taakse oli täyttä typeryyttä, mutta noin muuten hyväksyin kyllä kaikki juonenkäänteet. Viimeinen kausi kuumottelee melkoisesti, mutta odotan blu-ray-julkaisua, koska onhan sekin saatava hyllyyn muiden kausien viereen.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

15.07.2019 11:44 #56 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Game of Thrones
Osta samantien 4K julkaisu.
Varmasti pimeät kohtaukset pääsevät vielä paremmin oikeuksiinsa.

Valvojat: RaccoonRasimus
NoctilucA, Jussi, LordStenhammar