Game of Thrones

Q_Black
Q_Black vastasi aiheeseen: Game of Thrones
08.04.2017 22:49 #41

Ai hitto, että joutuu odottaa vielä pitkään! Pelottaa Danyn kohtalo koska se on mun suosikki :sad: :heart: Uskon, että seuraavasta kaudesta tulee EEPPINEN! Vihdoin Danysta on kasvanut voimakastahtoinen nainen. Ihan eri asetelma kuin alussa. Teaserikin saa jo hyppimään tuolillaan:

ENSI-ILTA SIIS 16.7.2017!

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

Viimeksi muokattu: 08.04.2017 22:49 : Q_Black.

Dyn vastasi aiheeseen: Game of Thrones
08.04.2017 23:39 #42

Myös muutamia promokuvia on julkaistu ensi kauden pukumuutoksista: linkki

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Game of Thrones
10.04.2017 14:19 #43

Noista promokuvista, laitan varmuudeksi spoilerin

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Game of Thrones
02.06.2017 20:32 #44

Sain tänään katsottua kuudennen kauden viimeisen jakson ja nautin jälleen näkemästäni. Vaikka kokonaiskuva on hajanaisempi kuin koskaan ja yhteen solmittavia juonilankoja koko kerällinen, oli tämäkin kausi ehtaa tavaraa. Suurta ja näyttävää kuvakieltä riitti ja niitä massiivisia taisteluja katselin täydessä erektiossa. Meereenin matsi oli tosin pettymys, kun oli niin lyhyt, eikä lohikäärmeillä mehusteltu tarpeeksi. Mutta äpärien taistelu sen sijaan oli veristä kultaa. Ihan sama, että taktiikkana oli rynnäköidä rynnäkköä vastaan ja Jon oli yksin ottamassa vastaan tuhat hevosmiestä. Se pitkä otto, missä hevosia ja miehiä sinkoilee ympäriinsä, sai laakin valumaan punttiin.

Siinä mielessä kausi oli vähän tylsä ja tasapaksu, että selkeitä huippukohtia ei oikein ollut. Tai olihan niitä, mutta kun eriasteisia huipentumia tykiteltiin melkein joka jaksossa, ei täydellistä vau-efektiä päässyt syntymään. Kuninkaansataman iso räjähdyskin oli vain yksi puolispektaakkeli muiden joukossa. Seiska-seasonista tulee varmasti hyvä, nyt kun Daenerys viimein pääsee pelaamaan isolle pelilaudalle. Uusi kausi tulee olemaan hyvä jo siksikin, että se on odottamani askel kohti loppua. Kunpa askeleita ei vain olisi enempää kuin on luvattu.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 02.06.2017 21:03 : Astorethein.

Kajsa Blom
Vintiö
Kajsa Blom vastasi aiheeseen: Game of Thrones
17.07.2017 12:01 #45

Katselin äsken 7. kauden 1. jakson. Vihdoin Dany pääsee aloittelemaan valloitustaan, mutta naapuri väitti että sen näyttelijän sopimus loppuu imdb:n mukaan 2017, joten ei olisi mukana seuraavassa ja viimeisessä tuotantokaudessa?
Huhuja vaan mun mielestä. Ehkä Starkit valtaa pohjoisesta käsin koko Westerosin, en tiedä!

all's well that ends well

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Game of Thrones
05.01.2018 01:10 #46

Always follow your doubts.

Darkki
Darkki vastasi aiheeseen: Game of Thrones
16.05.2019 12:22 #47

Jos edellisessä kaudessa hieman alkoi näkyä jo tv-sarjan tason laskua, niin tämä vain on pahentunut viimeisen kauden osalta, jossa hahmot käyttäytyvät epäjohdonmukaisesti ja juoni pomppii oudosti... Mahtavat loppuratkaisut jäävät hieman laimeiksi, kun asioita on turhaan jouduttu kiirehtiä. Hahmot jäävät tapahtumien jalkoihin, kun ahdetaan massiivisia juonenkäänteitä kuuteen jaksoon ja hahmot vain ryhtäilevät tapahtumasta toiseen... dialogi ontuu :(

Siitäkin huolimatta, että lyttään toteutusta, niin on tämä kuitenkin televisiodraamaa parhaimillaan! Näin hieno sarja olisi kuitenkin mielestäni ansainnut hieman lisäminuutteja tapahtumien kerrontaan ja varsinkin hahmojen dialogeihin. No onneksi kirjat ovat vielä tulossa.. jotka sitten toivottavasti avaavat paremmin taustoja ja tapahtumia :)

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Viimeksi muokattu: 16.05.2019 12:23 : Darkki.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Sini

Riku
Teknikko
Riku vastasi aiheeseen: Game of Thrones
17.05.2019 10:27 #48

Darkki kirjoitti: HBO:lla on nyt nähty viimeisestä kaudesta viisi jaksoa ja koko sarjan viimeinen jakso nähdään ensi maanantaina. Spoilaamatta mitään juonesta, niin olen osittain tuskastunut siitä miksi ihmeessä tämä kausi on yritetty ahtaa vain 6 jaksoon. Jo edellisessä kaudessa nähtiin vain 7 jaksoa aiempien 10 sijaan. Syy on mielestäni aika selkeä... tv-sarjan juoni meni ohi kirjoista ja tuottajilla ei ole todella mittavaa aineistoa käytettävänä sarjan juonen käänteisiin ja varsinkin repliikkeihin!

Aika monella näyttää olevan vielä vahvempia tunteita aiheesta kuin sinulla. www.change.org/p/hbo-remake-game-of-thro...ters?use_react=false Tätä kirjoittaessa addressilla kauden uudelleentekemiseksi on yli 738 000 nimeä.

KiLLPaTRiCK
Epäkuollut
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: Game of Thrones
17.05.2019 12:21 #49

Mielestäni onnistunut ihan okei.
Kaikenlaista pientä tietysti on jokaisella valitettavana, mutta jotenkin se sarja pitää lopettaa.
Ei kaikille käy kivasti
Ja sarjan taso putosi jo viidennellä kaudella ihan kuin Martinin kirjojenkin.

Linnunlento
Linnunlento vastasi aiheeseen: Game of Thrones
17.05.2019 15:34 #50

Kyllä, hieman liian kiiressä tehdyltä viimeinen kausi on vaikuttanut. En halua spoilata, mutta onneksi kolmas jakso oli jännittävä ja tuntui jopa piristävältä muihin jaksoihin verrattuna. Toivottavasti viimeinen antaisi saman tunteen ja onnistuisi päättämään sarjan kunniakkaasti.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Game of Thrones
20.05.2019 20:38 #51

Neljäs ja viides jakso kehittyivät ihan mielenkiintoiseen suuntaan, mutta kauden alkupuolesta ja päätösjaksosta jäi valitettavasti vähän meh-fiilikset.
Olisin halunnut paljon eeppisempää kliimaksia sarjan loppuun ja tämä kausi jäi muutenkin kaipaamaan enemmän sen kaltaista nokkelaa dialogia ja juonitteluja, mitkä tekivät GoTista aikoinaan niin valtavan suositun tv-sarjan.

Tuntui välillä ihan siltä kuin Tyrionia, Jaimea, Jonia ja tiettyjä muitakin roolihahmoja olisi jotenkin tyhmennetty verrattuna aikaisempiin kausiin. Naispäähenkilöiden hahmonkehityksessä ei näkynyt onneksi mitään niin selvää taantumista.

HVM
Upseeri
HVM vastasi aiheeseen: Game of Thrones
22.05.2019 13:15 #52

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: NoctilucA

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Game of Thrones
22.05.2019 22:36 #53

Netissä tuli vastaan muutama ihan järkevän oloinen kirjoitus missä spekuloitiin eri syitä sarjan tason laskemiselle.

www.forbes.com/sites/paultassi/2019/05/1...istake/#452ce777788a

blogs.scientificamerican.com/observation...-of-game-of-thrones/

Darkki
Darkki vastasi aiheeseen: Game of Thrones
23.05.2019 10:44 #54

Kiitos Mike! Noi oli hyvät artikkelit lukea läpi :)

Se positiivinen asia mikä tästä seurasi on, että odotan itse ainakin kovasti kirjojen julkaisua, jotka toivottavasti paikkaavan tv-sarjan viimeisen kauden aukkokohtia.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Game of Thrones
14.07.2019 22:37 #55

Sain katsottua vasta seitsemännen kauden ja oli mukavaa palata sarjan maailmaan taas pitkästä aikaa. Tämä aika pääsi tosin venähtämään liiankin pitkäksi, koska minulla oli jälleen vaikeuksia muistaa, missä oikein mennään ja kuka olikaan kuka. Onneksi muistettavaa ei ollut lopulta kovin paljoa, koska pelilaudan nappulat olivat käyneet melko vähiin ja kauden lopussa jäljelle jäivät oikeastaan vain kuninkaat ja kuningattaret pienempien pelureiden poistuttua kuvioista.

Tämäkin kausi oli hieno ja viihdyttävä, vaikka kiirehtiminen ja tapahtumien jatkuva tykittely hieman harmittivatkin. Jonin ja kumppanien zombinhakureissu Muurin taakse oli täyttä typeryyttä, mutta noin muuten hyväksyin kyllä kaikki juonenkäänteet. Viimeinen kausi kuumottelee melkoisesti, mutta odotan blu-ray-julkaisua, koska onhan sekin saatava hyllyyn muiden kausien viereen.

I'm just a normal everyday pervert.

KiLLPaTRiCK
Epäkuollut
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: Game of Thrones
15.07.2019 11:44 #56

Osta samantien 4K julkaisu.
Varmasti pimeät kohtaukset pääsevät vielä paremmin oikeuksiinsa.

Valvojat: RaccoonRasimus
LordStenhammar