28.07.2014 22:24 #1 :: Dyn
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
Ensimmäinen pitkä trailerikin on julki - tosin vähän yllättävällä biisivalinnalla: linkki

Näyttää draamalta ja hiukan myös siltä tunnetulta kohelluksella, jatkunee siis samoilla linjoilla kuin aiemmatkin Hobitit.

29.07.2014 00:56 #2 :: foxkeegan
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
Olipa suoraan sanottuna mitäänsanomaton traileri. Mieleen jäi lähinnä ne kohellukset ja viimeinen dialogin pätkä, joka tässä kontekstissa kuulosti jotenkin yleisön kerjäämiseltä. "Tulkaa vielä katsomaan tämä kolmas kun se nyt on viimeinen."

• Mab hahmo
  • Mab
    Baronetti

29.07.2014 08:31 #3 :: Mab
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
En minäkään tuosta sen suuremmin innostunut, mutta en edeltävien Hobitti-leffojen tason perusteella nyt muutenkaan ole järin innostuneesti odottanut Hobitti kolmosta. Suurellista menoa ja kohellusta vaikuttaisi tosiaan olevan luvassa.

Niin ikään jo elokuvan nimikin antaa ymmärtää, että taisteluissa olisi painopiste. En ole varma, kuinka katsottavaa jälkeä viiden armeijan mätöstä saadaan aikaiseksi (nimim. plärään yleensä kirjoissakin ohi pitkät taistelukuvaukset), mutta Dol Guldurin tilanteen ratkaisua odottelen jonkinasteisella kiinnostuksella.

Trailerin sävystä tuli tosiaan mieleen hiukan sellainen säälittävän kerjäävä vaikutelma...
Muokannut 29.07.2014 08:31 Mab

29.07.2014 09:21 #4 :: Knox Gargol
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
Traileria enemmän minua tässä kiinnostaa kieltämättä se, että Jackson on ilmoittanut tämän olevan hänen viimeinen Keski-Maahan sijoittuva elokuvansa. Sinänsä harmi, koska Hobitin ja TSH:n välisestä ajasta olisi saanut hyvää materiaalia aikaiseksi. Silmarillioniin ei varmaankaan kukaan uskalla koskea filmatisoiden vielä pitkään aikaan.
Tykännyt: Celestine

• Saki hahmo
  • Saki

29.07.2014 11:30 #5 :: Saki
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
Ihan ok traileri mutta tuntui vähän sekavalta ja ympäripyöreältä.. Aion kuitenkin mennä katsomaan itse leffan sillä aikaisemmat osat olivat ihan mukiinmeneviä ja sitä odottettua Jacksonin tasoa.

31.07.2014 10:24 #6 :: Q_Black
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
Aiemmat Hobitti - leffat on tullut katsottua leffassa joten kai se tää vikakin pitää kattoa vaikka sinänsä koko trilogia ei sytytä millään muotoa. Jospa tällä kertaa pysyis leffateatterissa hereillä :lol:

• max hahmo
  • max

31.07.2014 12:47 #7 :: max
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
Odotan innolla, ainakin tähän mennessä trilogia on ollut valovuosia kirjaa parempi enkä odota minkään kummemmin muuttuneen. Tänä vuonna on myös tullut lähinnä "ihan hyvä"-osastoa teattereihin (paitsi alkuvuoden yllättäjä Lego Movie), joten se kasvattaa odotusta entisestään, eiköhän tästä vuoden paras leffa saada.
Muokannut 31.07.2014 12:48 max

31.07.2014 14:36 #8 :: Knox Gargol
Hobitti III: The Battle of the Five Armies

max kirjoitti: eiköhän tästä vuoden paras leffa saada.

Toivottavasti, kun ei ole kovinkaan kummoinen anti ole ollut leffojen suhteen tänä vuonna.

• Niksu hahmo
  • Niksu

31.07.2014 15:57 #9 :: Niksu
Muokannut 31.07.2014 15:57 Niksu

31.07.2014 16:05 #10 :: Knox Gargol
Hobitti III: The Battle of the Five Armies

Niksu kirjoitti: Minäkään en innostunut trailerin perusteella. Parhaimpana jäi mieleen Thorinin eeppinen "saakoot he sotansa"-lause, joka teki minut hyvin iloiseksi. Thorinin hahmokehitys on yksi mielenkiintoisimmista ja Richard Armitage on hyvä näyttelijä. Muutoin traileri oli sekava ja todella outo. Oikeastaan huono. Monista kohdin pilkisti green screeniä vastaan kuvatut otokset ja kyllästymiseen asti käytetyt erikoistehosteet. Haltia-armeijan näkeminen tosin ilahduttaa aina, koska heillä on niin upeat haarniskat.

Kyllä, Richard Armitage on upea näyttelijä. Hän on ollut yksi suosikkinäyttelijöistä jo yli vuosikymmenen ajan. Haltioista en voi olla niinkään samaa mieltä, koska noldor ovat ainoat oikeat haltiat minulle, muut ovat nysviä ja, ikävä kyllä, Keski-Maan ilkeämielisin olento esiintyy elokuvassa. Kyllä, puhun Thranduilista.

31.07.2014 20:41 #11 :: Kuurosokea Pianisti
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
Haluan kolmannen Hobitin olevan joko parempi kuin ensimmäinen, tai huonompi kuin toinen. Jos vaihtoehto 1 toteutuu, se on iloinen yllätys ja jättää hyvän vaikutelman trilogiasta. Ensimmäinen osa oli OK, jota oli mukava katsoa teatterissa, mutta myöhemmin ei niinkään. Toisesta en pitänyt, ja olen innokkaasti vakuutellut sen huonoutta kavereilleni. Ei se inhottava ollut, mutta hiukan tuskainen. Siksi vaihtoehto 2 antaa minulle aihetta vaahdota surkeista elokuvista seuraavan vuoden ajaksi :cheesy:

Kantani kirja vs. elokuva -aiheeseen on tietysti, että kirja voittaa leffan.

Trailer on ihan ok, mutta ottaen huomioon, että odotin 2.elokuvan trailerin perusteella sen olevan 1.osaa parempi, tämä ei ehkä ole kovin hyvä merkki...
Muokannut 31.07.2014 20:52 Kuurosokea Pianisti

• Jussi hahmo
  • Jussi

23.10.2014 13:07 #12 :: Jussi
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
Ketjulla on kiinnostava otsikko: aluksi "Hobitti" suomeksi ja sitten jatko englanniksi...

Smaugin autioittama maa oli ensimmäinen Peter Jacksonin Keski-Maa -elokuva, johon petyin. Tunnelmani ovat siis hyvin erilaiset kuin vuosi sitten. Loistavan Odottamattoman matkan perusteella pidin päätöstä pilkkoa romaani kolmeksi filmiksi oikeana, mutta kakkos-Hobitin jälkeen en ole enää varma asiasta. Toisaalta ensimmäisten kommenttien perusteella Smaugin pidennetty versio korjaa monia ongelmia. Ja voihan Viiden armeijan taistelu palata ykkös-Hobitin tasolle.

Uusi mainosjuliste:

Viestin lopuksi virallinen suomenkielinen juonikuvaus Viiden armeijan taisteluun:

Elokuvassa HOBITTI – VIIDEN ARMEIJAN TAISTELU Bilbo Reppulin, Thorin Tammikilven ja kääpiöretkikunnan seikkailut päättyvät. Kun kääpiöt vapauttavat kotimaansa lohikäärme Smaugin kynsistä, he päästävät samalla tietämättään valloilleen hirveän tuhovoiman. Hurjistunut Smaug kohdistaa palavan raivonsa Järvikaupungin puolustuskyvyttömiin miehiin, naisiin ja lapsiin. Takaisin saatua aarretta kuin riivattuna varjeleva Thorin uhraa ystävyyden ja kunnian aarteen puolesta, ja Bilbon kuumeiset yritykset puhua hänelle järkeä ajavat hobitin tekemään epätoivoisen ja vaarallisen valinnan.

Edessä on kuitenkin vielä suurempia vaaroja. Velho Gandalfia lukuun ottamatta kukaan ei ole aavistanut, että mahtava vihollinen Sauron on lähettänyt matkaan suuren örkkiarmeijan, joka aikoo hyökätä yllättäen Yksinäiselle vuorelle. Pimeyden voimat kerääntyvät ja yhteenotto lähestyy – kääpiöiden, haltioiden ja ihmisten tulee päättää, yhdistävätkö he voimansa vai kohtaavatko he tuhon. Bilbo huomaa joutuvansa taistelemaan sekä itsensä että ystäviensä puolesta sankarillisessa Viiden armeijan taistelussa, jossa pelissä on koko Keski-Maan tulevaisuus.

24.10.2014 12:54 #13 :: Moonlord
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
Huomasin että Uuden Seelannin posti myy Hobitti aiheisia kolikkoja. Ja postimerkkejä tietty löytyy myös. Joka leffasta on tullut oma settinsä. Kalleimmat, 500-1000 kpl lyöntimäärään rajoitetut kultakolikot maksavat n. 2300 euroa mutta halvempia, noin 20 euron kolikkojakin löytyy.

Samaten Weta Workshops myy Hobbit aiheista rekvisiittaa. Muun muassa elokuvissa vilahtavia kolikkoja (joita googlaamalla löysin nämä linkit). Hyviä joululahjoja tarjolla (itselle ainakin).
Muokannut 24.10.2014 13:36 Moonlord

24.10.2014 16:19 #14 :: Dyn
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
Myös Air New Zealand hassuttelee Hobitti-teemalla tässä turvallisuusohjeessa .
Tykännyt: Celestine

• max hahmo
  • max

02.11.2014 18:16 #15 :: max
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
Perjantaina 21.11 on taas perinteinen jonotusyö Helsingin Tennispalatsissa, liput myyntiin aamulla 22.11.

06.11.2014 20:11 #16 :: Dyn

Sama suomeksi tekstitettynä:

Tykännyt: Ageha

11.11.2014 18:03 #18 :: Dragonil
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
Vaikka en ole pitänyt Jacksonin elokuviin lisäämistä asioista (Tauriel yms.), niin on minun kyllä pakko sanoa, että KIITOS Dol Guldurin kohtauksen mukaan ottamisesta! En meinaa pysyä housuissani ajatellessani että saamme vihdoin nähdä Valkoisen neuvoston tositoimissa (ehkä jopa Galadirelin!!?).

Odottamisen aika on ollut pitkä, toivottavasti se palkitaan.

27.11.2014 13:22 #19 :: Dyn
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
LoTR & Hobitti -miksausta ja tunnelmointia tällaisella videolla: www.facebook.com/video.php?v=757216760980598

• Niksu hahmo
  • Niksu

10.12.2014 21:50 #20 :: Niksu
Hobitti III: The Battle of the Five Armies
Leffa nähty. En muista milloin viimeksi olisin poistunut elokuvateatterista niin, että olkapäitä painaa raskas pettymys. Aivan liian hyviä, tarinalle oleellisia kohtauksia oli poistettu tästä elokuvateatterissa näkemästäni leffasta, että en tiedä mitä sanoa. Sen asemesta tarjoiltiin 45 minuuttia järjetöntä, canonia vastaan rikkovaa, muovista taistelua. Thranduilin hahmo häpäistiin (kuten aikanaan Faramir), vaikka pidinkin viimeisestä kohtauksesta hänen ja Legolasin välillä. Thorinin sairautta oli paisuteltu ärsyttävillä itku silmässä-kohtauksilla ja hänen + veljenpoikien kuolema oli täysin pilattu. Mm. siitä kohdasta pidin, jossa Thorin puhui Smaugin äänellä. Koko elokuvan loppu lässähti ja pahasti. Positiivista elokuvassa oli Martin Freeman ja Alfrid. Kaikki Bilbo kohtaukset olivat hienoja, eritoten Kontuun palaaminen, niitä oli vain liian vähän. En silti vain voi sanoa olevani kovin iloinen tämän elokuvan näkemisestä. Mitä käsikirjoittajat ovat kuvitelleet itsestään lähtiessään näin järjettömästi muuttamaan J.R.R. Tolkienin tarinaa? Tulos on irvokas.
Muokannut 10.12.2014 21:57 Niksu

Valvojat: RaccoonRasimus