Hobitti III: The Battle of the Five Armies

Q_Black
Q_Black vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
10.12.2014 23:53 #21

En koskaan tutustunut LotR:n ja Hobittien kirjoihin, mutta kaikki elokuvat olen nyt katsonut. Täytyy myöntää, että en ole mainitsemieni trilogioiden suurimpia faneja, mutta kyllähän nämä katsastaa.

Kolmas ja viimeinen elokuva jatkaa suoraan siitä mihin toinen osa jäi. Smaug riepottelee vuoren juurella sijaitsevaa kylää ja sen asukkaat pakenevat henkensä edestä. Vaikuttavimman ja hienoimman roolinsa tässä elokuvassa teki kyllä kieltämättä Luke Evans, jonka näyttelemä Bard varmasti on noussut monen naisen päiväunien kohteeksi. Tekihän hän vaikuttava työtä myös Dracula Untold - leffan tiimoilta.

Kolmannesta osasta ei ainakaan toimintaa puutu enkä nukahtanut tällä kertaa leffateatteriinkaan. Edellisen osan kohdalla saattoi vähän niin käydäkin *köhöm*. Kuten aina, nämä elokuvat ovat visuaalisesti todella hienoja, mutta jatkuvan sotimisen katseleminen alkoi jossain välissä jo vähän kyllästyttää, samoin kuin Tammikilven sekoilu vuorensa uumenissa.

Loppuun olikin pudotettu muutama yllättävä pommi ainakin tällaiselle ihmiselle joka ei ole kirjoihin kajonnut ja täytyy sanoa, että se harmitti. Taisinpa vähän vetistelläkin lopussa. Ei siis sellainen loppu jota odotin, mutta toisaalta myös yllättävä.

Legolas oli alunperin suosikkini LotR:ssä ja on kyllä edelleenkin. Tauriel oli myös symppis.

Lopussa tuli kyllä sellainen nostalginen fiilis ja teki melkein mieli alkaa kaivelemaan sormuksen ritareita kaapista. Ehkäpä joku päivä katsastankin!

Mut tää kolmas osa oli ehdottomasti kehnoin. Ensimmäinen paras. Toinen se unettava :lol:

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
11.12.2014 11:29 #22

Jeps, kävin tämän eilen katsomassa. Täytyy sanoa, että elokuva oli oikeastaan parempi kuin odotin.

Hahmoissa oli jälleen minusta onnistuttu hyvin, varsinkin Bilbon ja Thorinin kohdalla. Muutenkin kääpiöt olivat loistavia. Tykkäsin myös arrogantista Thranduilista, mutta ihmettelen vähän, miten ihmeessä hänestä lopussa paljastuikin ihan joviaali äijä, joka höpöttelee Taurielin kanssa aidosta rakkaudesta. Ei logiikkaa. Olen iloinen, että Beorn näytettiin taistelussa, mutta olisin halunnut nähdä hänet vielä lopussa Gandalfin ja Bilbon matkustaessa Kontuun, kuten kirjassa.

Leffan selkein miinus on älytön kliseisyys. Esim.

Ylipäänsä olisi virkistävää nähdä elokuva, jossa keskeiset hyvikset kuolisivat ilman valtavaa dramatiikkaa. Ylidramatisointi on itseasiassa toinen Hobitin ongelmista. Olen sitä mieltä, että koko Azog-kuvion olisi voinut jättää trilogiasta pois, samoin kuin Tauriel ja Kili- rakkaustarinan. :roll:

Ja sitten Legolas… aina kun Legolas astuu näyttämölle, tapahtuu jotain aivan ihmeellisiä stuntteja. Tästähän toki saimme esimakua jo Sormusten herrassa ja edellisessä Hobitissa. Kuten Nostalgia Critikin videossa The Dumpest Lord of the Rings- videossa huomautetaan, Legolas on niin hyvä, että hän voisi voittaa vaikka koko sodan yksin. Nytpä muuten selvisi todellinen syy, miksi Legolas oli sormuksen saattueessa: hän on saanut tarpeekseen naisista.

Täytyypä sanoa, että Hobitti aiheutti himoa lukea Taru sormusten herrasta uudelleen. Onneksi joululoma on tulossa.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
12.12.2014 17:38 #23

Minulta on jostain syystä kadonnut kaikki into tämän leffan katsomiseen. En ole edeltävistä osista ollut kauhean vaikuttunut, mutta olen kuitenkin kaiken aikaa ajatellut käyväni katsomassa vielä viimeisenkin osan. Nyt kuitenkin, kun asia olisi ajankohtainen, tajusin ettei minua oikeastaan kiinnosta itse leffa juuri lainkaan. Lukemani arvostelut vain vahvistavat tätä vaikutelmaa.

Saas nähdä, muuttuuko mieli joululoman aikana, mutta nyt tunnen jonkinlaista ylpeyttä siitä, että en annakaan leffalipun ostamisella hyväksyntääni Hobitti-filmatisoinnin kolmiosaiselle rahastukselle ja Tolkienin maailman jacksonisaatiolle.

En varsinaisesti tullut tänne kuitenkaan purnaamaan (vaikkei sitä välttämättä uskoisi :wink:), vaan jakamaan linkin, joka sattui tulemaan vastaan. Siinä on pieni kysely Hobitti-elokuvien katsojille. Nyt olisi tilaisuus auttaa tutkimuksen teossa! :smile:

www.worldhobbitproject.org/fi/home/

Diara
Diara vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
12.12.2014 23:17 #24

Lyhyesti sanottuna, itku siinä lopussa tuli.

Aika tarkkaan 13-vuotta sitten istuin isäni ja isosiskoni kanssa leffateatterissa. Kirjasta olin lukenut ehkä 100 sivua, ja tiesin vain sen, että isäni pitää elokuvaan perustuvaa kirjaa suuressa arvossa. Se kolmetuntinen muutti koko elämäni, kirjaimellisesti.

En tiennyt fantasiakirjallisuudesta yhtikäs mitään ennen Tolkienia. Paljon muusta kirjallisuudesta en sitten ole pitänyt sen jälkeen. Joku vaan naksahti sen 11-vuotiaan päässä siellä leffateatterissa.

Tänään leffateatteriin mennessä mietin jo etukäteen, pystynkö olemaan itkemättä leffan lopussa. Kuten todettu, en pystynyt. Leffa oli mielestäni hyvä, yhden ainoan ylilyönnin löysin.

Toki olihan niitä ylilyöntejä muitakin. Legolaksen stuntit lähinnä naurattivat järjettömyydellään, yhdestä tuli ihan jopa joku Super Mario-peli mieleen. Eipä se silti haitannut paljoa, hauskahan sitäkin oli katsoa. Leffassa oli paljon huumoria vakavuuden keskellä.

Etukäteen olin lukenut arvosteluista, miten paljon kaikkia oli häirinnyt se, että Bilbo oli elokuvassa vähän sivuosassa. Tottahan se oli, mutta toisaalta, eihän Bilbolla ollut kirjassakaan kovin suurta osaa taistelun keskellä. Ehkä sitä Bilboa olisi vähän enemmän kaivannut sekaan, mutta taas toisaalta tarinan järkevyyden kannalta, ehkä näin oli parempi. Ei ehkä olisi ollut niin uskottavaa, että täysin taisteluissa kokematon hobitti olisi lytännyt örkin toisensa perään haavoittumatta.

Mitä tähän nyt sanoisi. Minä pidin paljon, lopetus tälle 13-vuotiselle taipaleelle oli hieno. Tässä kirjoittaessani taustalla soi leffan loppukappale, meinaa vieläkin vähän tulla tippa linssiin. Se on nyt ihan oikeasti ohi.

Olen miettinyt valmistujaislahjaa itselleni, kuukauden matka Australiaan ja Uuteen-Seelantiin ensi kesänä. Olen vielä vähän epäröinyt lähtemistä, mutta nyt tunne on vaan voimistunut. Minä haluan käydä Hobittilassa ja kuvauspaikoilla. Eikös se opintolaina ole sitä varten, että voi toteuttaa unelmia?

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
13.12.2014 21:09 #25

Kävin minäkin tämän katsomassa ja pitihän se heti tulla kertomaan ensivaikutelma.

Mä tykkäsin tosta leffasta. Taistelujen määrä ei yhtään haitannut, kun ottaa huomioon elokuvan nimen.

Siitä Sauronin osiosta en tykännyt kovinkaan ja mietin, että

Varsinaiset taistelut olivat ihan hyviä, tosin se Smaugin tappo olisi voinut olla edellisen leffan lopussa, nyt se tuntui vain turhalta filleriltä. Taisteluiden koreografia oli hyvää ja varsinkin se eri armeijoiden kohtaaminen leffan lopussa oli todella viihdyttävää.

Mutta tosiaan muutamaa kohtaa lukuunottamatta tykkäsin tosta ja varmaan hommaan kaikkien kolmen extended versiot, kunhan niistä tulee semmoinen kiva bundle.

E: Unohdin lisätä, että

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Viimeksi muokattu: 13.12.2014 21:59 : Strato.

Saki
Saki vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
16.12.2014 13:33 #26

Minäkin kävin katsastamassa tämän sunnuntaina. Tykkäsin enemmän kuin odotin ja enemmän kuin trailerin perusteella olisi osannut arvata.

Alku oli ihan ok, keskellä menetteli ja loppu oli melkeinpä paras osa tästä leffasta. Taisteluja oli paljon, mutta ei silti liikaa.

Alfrid oli huvittava ja oli kiva että koko leffa ei ollut vain turhaa mäiskimistä. Legolaksen stuntit olivat tosiaan välillä naurettavia, ja -kuten Diara jo sanoi- muistuttivat välillä Super Marioa :D

celeblith
celeblith vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
16.12.2014 19:04 #27

Ehdinpäs minäkin joulukiireiltä leffan katsastamaan. Kovasti olin odottanutkin.

Pidin leffasta, vaikkei se yhden katselukerran perusteella oikein yltänyt aiempien osien tasolle.

Leffassa tosiaan kokoajan tapahtui, mikä oli hyvä. Ei ollut pitkiä ´tylsiä´kohtauksia. Muttei onneksi pelkkää taisteluakaan, mutta hyviä taistelukohtauksia oli, vaikka Thorinin lopputaistelusta en oikein innostunut. Jotenkin leffa tuntui paljon lyhemmältä kuin ekat osat, varmaan juuri tapahtumien takia.

Smaugin osuus jäi hivenen harmittavan lyhyeksi. Ja jotenkin moni muukin kohtaus tuntui minusta jäävän hieman kesken.. en osaa selittää.

Legolasin stuntit huvittivat, vaikka olihan hieman vastaaviin totuttu jo Sormusten herrassa.

Yleisesti pidin, mutta vaatii vielä toisen katselukerran ennen parempaa tuomiota :lol: Luultavasti tykästyn enemmän,niin yleensä käy.

Celestine
Celestine vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
17.12.2014 16:25 #28

(Töstä tulee sekava ja huonosti jäsennelty teksti, mutta ei voi mitään.)

Nähty on.

Lähdin teatteriin ilman suuria odotuksia, joten yllätyin positiivisesti. Alun olis toki voinut jättää edelliseen osaan, mutta mä kyllä tykkäsin siitä. Smaug on upea. Muuten taistelu- ja rymistelykohtauksia olisi saanut lyhentää. (Tai ehkä vika on mussa, jaksan seuraa taistelukohtauksia max. 10 min.)

Elokuvaa voisi sanoa jopa positiiviseksi yllätykseksi. Hiljaiset kohtaukset olivat parhaita, kuten Bilbon ja Thorinin keskustelu tammenterhosta. Nyt tykästyin jopa Taurieliin, vaikka kolmiodraamaa vastustin edelleen. Elokuva oli visuaaalisesti näyttävä, kuten kuikki muutkin, mutta LOTR hakkaa Hobitin kyllä ihan 3-0. (Ja kirja 6-0.)

Sitten spoilereita. Ehkä eniten häiritsi

Bilbon osan pienuudesta olen surullinen, mutta toisaalta Bilbohan pyörtyi ja missasi puolet taistelusta. Martin Freeman nyt on edelleenkin loistava, mutten tässä rupea fanitytöksi ja hysteerisenä ihkuta tyyppiä. Parasta Bilbon kohdalla oli tämän keskustelu Thranduilin kanssa
ja
Sitten lopun fanityttökohtaus, kun

Legolasista puheenollen, hän näköjään osasi lentää. Ehkä hän onkin keiju. Niin paljon kuin Legolasista pidänkin, en voinut olla huomaamatta ajan kulua. Hobitti tapahtuu ennen LOTRia, muuta Bloom näyttää vanhemmalta. Onhan kaveri toki edelleen upean näköinen, mutta seinälläni oleva, 11 vuotta nuorempi Legolas miellyttää silmääni enemmän. *heittää lentosuukon julisteelle* Mutta selvisipä

Bilbon

Ai niin, ja leffan paras repliikki tuli Bardin suusta:

Musta tuntuu, että miljoona asiaa jäi sanomatta, mutta lopetan tämän sepustuksen leffaseuralaiseni tokaisuun: "Onneksi Sormusten herrat on jo tehty. Näitten pohjalta en luottaisi työhön ollenkaan."

Niin totta.

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

Viimeksi muokattu: 17.12.2014 16:50 : Celestine.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito, Bensku, Saki

Kuurosokea Pianisti
Kuurosokea Pianisti vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
20.12.2014 17:40 #29

Monet ilmeisesti pitivät Alfridista, mutta omasta mielestäni hän oli turha. Elokuva ei tarvitsisi tällaista pelleä.

Sanoisin, että Viiden armeijan taistelu oli trilogian paras, mikä on aika yllättävää. Taistelu ei oikeastaan tuntunut puuduttavalta. Henkilöt saivat syvyyttä, etenkin Thorin ja myös Thranduil. Hobitti on hieno tarina ahneudesta.

Taurielia ja Kiliä oli sopivan vähän.

Tässä elokuvassa torvet törisivät erittäin mahtipontisesti. Örkkien sotatorvi kuulosti hurjalta ja suuri lippu-merkinanto-hökötys näytti uhkaavalta. Bombur toitotti myös jyhkeästi. Tällä osa-alueella elokuva on vertaansa vailla.

Mutta se onkin jo kokonaan toinen tarina ja kerrotaan joskus toiste.

Viimeksi muokattu: 20.12.2014 18:06 : Kuurosokea Pianisti.

Dyn vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
20.12.2014 19:51 #30

Olin positiivisesti yllättynyt tästä elokuvasta. Sotahommissa oli hiukan LoTRin hienojen taistelujen, kuten Helmin syvänteen ja Pelennorin kenttien tuntua, vaikka aivan yhtä hurjiin hetkiin ei päästykään. Taisteluja odotin, taisteluja sain, että eipä siinä sitten mitään pahoja pettymyksiä.

Aloituksessa...

Hobitti olisi minusta toiminut ehkä parhaiten niin, että ykkönen ja kakkonen olisi nivottu yhteen kolmituntiseksi leffaksi, ja nämä loppujyristelyt pidetty omanaan. Loppu linkittyi hienosti LoTRin alkuun, mutta vinkkejä tai visioita kirjojen välisestä ajasta olisin ehkä kaivannut vielä lisää, kuten

Joka tapauksessa odotin erikoistehosteilla varustettua mättöä, jota toki sainkin, mutta myös ihan ilahduttavan matkan Keski-Maahan.

Strato kirjoitti:

Viimeksi muokattu: 20.12.2014 19:57 : Dyn.

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
20.12.2014 20:03 #31

Dyn kirjoitti:

Strato kirjoitti:

Kiitos :smile: tämä selvensi paljon tuota. Vaikka Silmarillionin olen viimeksi vuosi sitten lukenut, niin enpä muistanut enää tässä vaiheessa mitään tuosta.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Q_Black
Q_Black vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
22.12.2014 10:52 #32

Höh, miksi ei spoilereita saa auki? :(

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

Viimeksi muokattu: 22.12.2014 10:52 : Q_Black.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

Darkki
Darkki vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
22.12.2014 16:06 #33

Q_Black kirjoitti: Höh, miksi ei spoilereita saa auki? :(

Nyt pitäisi toimia taas.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

Emelie vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
04.01.2015 20:55 #34

Leffa katsottu.

Ei, en vaan ymmärrä. Kliseinen, pitkitetty, tylsä. Lopputuleman tiesi, tiettyjen hahmojen kohtalon joko tiesi tai arvasi ja lopputaistelut olivat lähinnä naurettavia.

Ärsytyksen aiheet:

Jos Smaug polttaa kylää kerralla noin viidenneksen(?), niin kylän tuhoamisen ei pitäisi kestää niin kauaa kuin mitä se nyt teki. Ja miten se kellotorni muka pystyy jäämään pystyy siten miten se jäi, kun kaikki muu ympäriltä palaa? Ei mitään tolkkua. Muuten itse ampumiskohtaus oli ihan hieno.

Thorinin piti kuolla keskellä taistelua, ei missään kaksinkamppailussa (joka oli typerästi tehty sekin. Tyyppi ponkaiseen jään alta, ihan oikeasti?)

Alfred (whatever the name was) oli täysin turha comic relief -hahmo, olisi voinut jättää kokonaan pois.

Legolaksen stuntit. Siis mitä?

Kivitorni kaatuu rotkon ylle, ei hajoa edes silloin vaikka siihen isketään isoja reikiä. Ja se, että torni ei hajoa kaatuessaan, mutta menee paloiksi kun Legolas iskee sen seiniin.

Bardin perhe seilasi ihan koko ajan mukana ja oli aina sattumalta "oikeassa paikassa oikeaan aikaan".

Hyvin tehty:

Thorinin hulluus sinänsä hyvin tehty, vähän liian pitkitetty.

Martin Freeman loisti, pidin myös Richard Armintagesta.

Eläinhahmot olivat hienoja, kuten sen hirvi.

Strato kirjoitti: Varsinaiset taistelut olivat ihan hyviä, tosin se Smaugin tappo olisi voinut olla edellisen leffan lopussa, nyt se tuntui vain turhalta filleriltä.

Minusta leffan alku oli hyvin tehty. Ensinnäkin se näytti hyvältä ja oli mielenkiintoinen, samalla se jatkoi heti siitä mihin 2. leffa jäi. Toimi tavallaan kuin introna elokuvalle (koska minä en ainakaan heti muistanut missä vaiheessa 2. lopussa oltiin).

Ja taistelut itsessään olivat näyttäviä (ei kyllästynyt katsoessaan).

Mutta koko trilogian huonoin elokuva. Ykkönen oli hyvä, kakkonen vielä parempi. Tämä oli vain surullisen huono.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

Tapsa
Tapsa vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
08.01.2015 00:17 #35

Minä nautin Hobitti kolmosesta aika paljon katselukokemuksena, oikeastaan enemmän kuin kakkosesta. Tämä johtuu siitä että ykkösosan jälkeen olin hieman pettynyt mutta jotenkin kuitenkin ajattelin että jos tämä tästä vielä paranisi, kuitenkin kirjan parhaat osat olivat vasta tulossa. Smaugin autioittama maa oli sitten niin surkea toisinto kirjasta että se otti päähän. Elokuva kuitenkin toimi täysin Tolkienista irrallisena fantasiamäiskintänä aika hyvin, joten nyt odotukseni olivat oikeanlaiset kolmosta kohtaan.

Viiden armeijan taistelu oli ehkä vähiten alkuperäisteokselle uskollinen filmatisointi mitä olen koskaan nähnyt. Kaikki kirjan fokus ja tyyli oli heitetty menemään, leffasta suurin osa oli täysin uusia tapahtumia ja hahmoja. Mutta minä olinkin tässä vaiheessa jo unohtanut kirjan ja leffan vertailun joten ei haitannut.

Olivathan taistelukohtaukset suoraa videopeligrafiikkaa mutta mikäs siinä, pelaanhan minä videopelejäkin. Aika monet jutut oli vedetty täysin överiksi (Dol Guldurin taistelu, Legolaksen temppuilut, Thorinin uppoaminen kultahallusinaatioon) ja minua nauratti jokseenkin joka toinen kohtaus. Paitsi ne Alfrid-pätkät joiden ilmeisesti oli tarkoitus olla hauskoja.

Huonoin osa elokuvassa oli se että loppuratkaisu oli käsittämättömästi leikattu kokonaan pois. Mitä tapahtui Bardille ja Dainille? Mitä tapahtui Arkkikivelle? Mitä tapahtui Yksinäiselle vuorelle ja sen aarteelle? Miksei meille näytetty Thorinin hautajaisia ja Bardin kruunajaisia?

Narri
Peto
Narri vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
09.01.2015 22:10 #36

Tapsa kirjoitti: Mitä tapahtui Bardille ja Dainille? Mitä tapahtui Arkkikivelle? Mitä tapahtui Yksinäiselle vuorelle ja sen aarteelle? Miksei meille näytetty Thorinin hautajaisia ja Bardin kruunajaisia?

Mitä tapahtui naisten vaatteisiin pukeutuneelle Alfridille!? Blu-raylla julkaistava pitkä versio sisältää varmaan tunnin lisää leffaa.

poistettu
Pilotti
poistettu vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
10.01.2015 08:18 #37

EN tykännyt kyllä ollenkaan. No rehellisyyden nimissä sanottava, että oli siinä mukavia kohtauksia, mutta liikaa taistelua ja äksöniä. EHkä tämä on leffa, joka aukeaa vasta tokalla katselukerralla, mutta vähän huonon maun kyllä jätti suuhun. Hahmot tuntuivat jäävän vähän pinnallisiksi, taistelusta taisteluun ja liian vähän suvantovaiheita.

Yksi iso plussa oli kyllä se, että Galadrielista oli lisää juttua ja Thranduilista.

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 10.01.2015 08:18 : poistettu.

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
13.01.2015 17:06 #38

Hupaisa leffa.

Luin Hobitin viime vuonna ekan kerran, ja vaikka pidinkin, en ole lähelläkään täysveristä Tolkien-fanaatikkoa. Leffat tuli katseltua fiiliksellä "kivat efektit. Kuka tuo olikaan?"

Kaverit uhkailivat, että olisin itkenyt koko leffan, mutta silmäkulma kostui vain kohdassa tammenterho (se vaan oli nii naws) ja kun kaikki muut alkoivat itkemään. Se tarttui.

Vika oli ehkä minussa, mutta yleisestikin en päässyt tunnelmaan mukaan. "Oh gosh, Thorin on niin eeppinen, tuo katse, mä haluan kirjoittaa jotain tällaista..." mutta sydän ei pakahtunut. Vaikka yritin.

Stunteille repesin täysin. Voi sua Legolas.

Pahiksiakin tuli niitattua ihan liian helposti. "Voi ei, tarvitaan apua. Tässä yhdellä kädellä tapoin kolme ihan ohimennen. Miksei kukaan auta meitä?" *Thorin hyppää mukaan eeeeeeeppinen ilme kasvoillaan* "WOHOO NYT ME SAATIIN HITTO VÄHÄN REIPAS KYMMENEN KÄÄPIÖTÄ LISÄÄ, NYT ME KUULKAAS VOITETAAN!"

Poislukien ne kaksi pahista, joita ei sitten millään saatu hengiltä, vaikka ilmeisesti olivat samaa lajia kuin ne, jotka kaatuivat siihen kun vähän kopautti otsalohkoon.

Tykkäsin kyllä, olis kiva katsoa uudestaan jos vaikka pääsisi paremmin fiiliksiin mukaan. Thorin on paras. Ja Bard. Ja pidin myös todella paljon kaiken visuaalisuudesta. Upeita tulikohtia. Ihanan värinen leffa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito, Saki

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
13.01.2015 20:26 #39

The Big Bad Wolf kirjoitti: *Thorin hyppää mukaan eeeeeeeppinen ilme kasvoillaan* "WOHOO NYT ME SAATIIN HITTO VÄHÄN REIPAS KYMMENEN KÄÄPIÖTÄ LISÄÄ, NYT ME KUULKAAS VOITETAAN!"

Repesin leffassa täsmälleen samalle kohdalle :lol:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

Fiktiivi
Fiktiivi vastasi aiheeseen: Hobitti III: The Battle of the Five Armies
08.02.2015 15:10 #40

Emelie kirjoitti: Leffa katsottu.

Hetken ehdin jo vaikuttua tästä kohtauksesta: toiminta on hetkeksi tauonnut ja Thorin katsoo miettivästi jään alla aavemaisesti lipuvaa kuollutta vihollistaan. Mutta ei, sitten taas toimintakohellus alkaa ja katsojan naama laskeutuu kohti kämmentä.

Tämä jotenkin kuvaa koko elokuvatrilogiaa: kun pohjalla on hyvä alkuperäinen tarina, rooleissa hyvät näyttelijät ja muistissa onnistuneet LOTR-leffat, odottaa Hobiteistakin mahdollisuutta eläytyä rehellisesti Keski-maahan, mutta aina jonkin vaikuttavan kohtauksen jälkeen leffa sanookin lotrololololol ja heittää taas pöhköä toimintaa ruudulle, koska painovoimaa ja kaikkea uskottavuutta uhmaavat tietokoneörkit ovat nykyään siististi cool.

Jackson tosin taisi käyttää LOTReihin elämästään suunnilleen vuosikymmenen, joten ei sinänsä ihme jos hän ei jaksanut panostaa Hobitteihin enää samalla tavalla. Harmi että del Toro vetäytyi projektista.

Valvojat: RaccoonRasimus
Freyja