Ansa kirjoitti: Odottelen myös sitä kolmatta pidennettyä elokuvaa. Kaksi on jo olemassa ja ne ovat huomattavasti parempia kuin lyhyet versiot. Sitä ihmettelen, miksi kukaan ei oikein pidä siitä "ylimääräisestä", mitä niissä leffoissa on. Kaikki se kuitenkin on Tolkienin omaa eikä mitään keksittyä. Ehkä Tauriel on, mutta muuten. Sinänsä pidin siitä, että niihin elokuviin oli lisätty juttuja. Tolkienin muista kirjoista ei ehkä saisi enää leffaa aikaiseksi... mistä sitä tietää.
Minäkin olen sitä mieltä, että pidennetyt versiot ovat parempia kuin alkuperäiset, onhan niissä enemmän materiaalia ja joidenkin hahmojen tarinoita saa seurata enemmän. Sama on myös alkuperäisten LoTR-elokuvien kanssa, joita harvoin katson enää teatteriversioina, vaikka toki nekin omistan blu-rayllä (sama myös Hobitissa, omistan molemmat versiot). Ei minuakaan sen "ylimääräinen" materiaali häiritse, oikeasti sopii mielestäni tosi hyvin elokuviin. Varsinkin ne Gandalfin ja Radagastin seikkailut. Eikä se Taurielkaan häiritse, hyvä, että edes yksi kunnon naisrooli on saatu.
Vähän kuumottaisi, kun postikusti toi viime viikolla (suureksi yllätyksekseni, kun on se lakko) viimeisen pidennetyn version, mutta toistaiseksi sormet ovat pysyneet poissa muovikääreistä. Ennakkovarasin tuon ja alunperin oli tarkoituksena, että pidän sen itse ja ostan toisen samanlaisen pikkusiskolle joululahjaksi, minä kun olen ne kaikki muutkin hänelle ostanut, niin kuulema kuuluu tämäkin ostaa. Sitten äiti mokoma meni kysymään, että haluaisinko sen joululahjaksi itse. Että nyt sitten yritän sietää tätä tuskaa, että elokuva on asunnossani, mutta en saa sitä katsoa, koska se menee pikkusiskolle ja omani saan vasta jouluna.