Olipa kerran

Aseenkantaja
Swordsman vastasi aiheeseen: Olipa kerran
23.03.2015 16:30 #41

Kuurosokea Pianisti kirjoitti: - Henry on niin pikkuinen :lol:

Minäkin katsoin isoveljeni kanssa joskus hiihtolomalla yhden ensimmäisen kauden jakson, ja kiinnitin huomiota tuohon aivan samaan asiaan! :smile:
Kovasti on Henry ehtinyt kasvaa sarjan aikana...

Taika on valtaa.

Viimeksi muokattu: 23.03.2015 16:32 : Swordsman.

River
River vastasi aiheeseen: Olipa kerran
23.03.2015 20:44 #42

Kuurosokea Pianisti kirjoitti:
- Suurin osa jaksoista ei uusintakierroksella enää paljon hetkauta, mutta hyväksi muistamani jaksot ovatkin oikeasti hyviä. Tittelintuuren hahmo ei ole väljähtynyt yhtään, hänen menneisyydestään kertovat jaksot ovat kaikkein parhaimpia. Jakso, jossa kerrottiin, kuinka Tittelintuuresta tuli Pimeä olento, oli parempi kuin muistin. Eilen katsomani "Kaunotar ja Hirviö" -jakso, jossa pääosassa ovat Tittelintuure ja Belle, on yhä kauden paras, ehkä koko sarjan. Mielestäni loistavaa näyttelemistä.

Itsekin olen katsellut Herolta uusintoja ehtiessäni ja ohimennen. Tittelintuure on niin :heart: Itse olen tähän asti pitänyt eniten jaksosta, jossa hän ja Hook ottivat yhteen, eli "krokotiilijaksosta". Top class, johtuen puhtaasti siitä, miten jaksossa tuotiin esille perheestään huolehtivan ramman kehrääjän muutos myöhemmäksi superpahikseksi. Sydän ihan vajosi, kun mietti Tuuren vaimon toimintaa... *face slap*

Tytär toi mun mielestä aika hyvän pointin esille näitä uusintoja katsellessa, että Belle ei vaikuta sarjassa yhtään Belleltä, vaan sopisi paremmin Lumikiksi. Itsellä on alusta pitäen ollut sama viba, että jokin hahmossa ei vain toimi.

It's never too late to become what you could be.

25.05.2015 20:42 #43

Nelonen paljasti, että Olipa kerranin neljäs kausi esitetään syksyllä Herolla. Sitä ei ole vielä kerrottu, näytetäänkö sarjaa yksi jakso viikossa vai nopeampaan tahtiin. Koska kyseessä on Hero, niin uskon tiheämpään esitykseen.

29.06.2015 10:57 #44

Poison Girl
Poison Girl vastasi aiheeseen: Olipa kerran
29.06.2015 18:38 #45

Jussi kirjoitti: Neloskausi käynnistyy Herolla sunnuntaina 16. elokuuta. Sarjaa esitetään kaksi jaksoa peräkkäin klo 19 alkaen. Aloituspäivänä on luvassa tuttuun tapaan myös kertausjakso, joka näytetään klo 18. Ekan jakson juonikuvaus:

Jes mahtavaa! Oon odottanut jo koko vuoden! Mutta hämmästyin ettei Nelonen näytä sitä, mutta ei siinä valittamistakaan ole jos HERO näyttää kaksi jaksoa putkeen.

"He ovat kovin erikoisia"
"Eivät sen erikoisempia kuin mekään heidän silmissään"

Swordsman
Aseenkantaja
Swordsman vastasi aiheeseen: Olipa kerran
26.07.2015 11:44 #46

Jes, kiitos tästä tiedosta! Neloskautta odotellessa olin melkein jo unohtanut koko sarjan, ja olisi saattanut koko kausi jäädä multa näkemättä jos en nyt olisi tähän keskusteluun sattunut eksymään :-D

Taika on valtaa.

19.10.2015 14:23 #47

Neljättä kautta on enää neljä jaksoa esittämättä Herolla. Oletin, että tämän jälkeen täytyy odottaa jatkoa ensi syksyyn. Mutta Heron Facebook-sivulla saatiin eilen yllättävän hyvä uutinen:

Pidetään lyhyt vain 1,5 kk tauko ja sit aloitetaan 5. kausi! Eli heti vuoden alusta aloitetaan!

Suomessa ei ole aiemmin näytetty Olipa kerrania näin lyhyellä viipeellä Amerikan tahdista. Viides kausi alkoi USAn televisiossa 27. syyskuuta.

Minä tykkäsin Frozen-juonilinjasta, joka kattoi neloskauden ensimmäisen puoliskon. Nämä saattoivat olla sarjan parhaat jaksot tähän mennessä. Frozenin hahmot saatiin istutettua hyvin Olipa kerraniin, ja pidin erityisesti Emman ja Elsan yhteydestä taikuuteen liittyen. Elizabeth Mitchell vakuutti Lumikuningattarena.

01.11.2015 15:31 #48

Viidennen kauden tarkka alkamisaika Herolla on 3. tammikuuta.

Spin-off-sarja Once Upon a Time in Wonderland on nyt katsottavissa suomeksi tekstitettynä Viaplayssä. Suoratoistopalvelua voi kokeilla kuukauden ilmaiseksi. Viaplaystä löytyy myös "pääsarjan" neljä ensimmäistä kautta.

Kuurosokea Pianisti
Kuurosokea Pianisti vastasi aiheeseen: Olipa kerran
05.01.2016 14:32 #49

Katsoin viidennen kauden ensimmäisen jakson sunnuntaina, vaikka jätin neljännen kauden melkein kokonaan väliin (osin Heron huonon näkyvyyden takia). Olen siis hieman pihalla joistain asioista, mutta onneksi voin tarvittaessa kysyä henkilöltä, joka on neloskauden nähnyt.

Sarja on kyllä edennyt mielenkiintoiseen suuntaan. Olen oikeastaan odottanut jo ykköskaudesta asti, että

Olen siis jokseenkin toiveikas viidennen kauden suhteen, mutta sarjan vanhat ongelmat eivät ole kadonneet minnekään.

Mutta se onkin jo kokonaan toinen tarina ja kerrotaan joskus toiste.

03.10.2016 22:34 #50

Sarjan kuudes tuotantokausi alkoi Amerikan tv:ssä 25. syyskuuta. Yllättävänä käänteenä kausi näytetään Suomessa Nelosen Ruutu-palvelussa eikä televisiossa. Marraskuun 9. päivä aloitetaan tuplajaksolla, sen jälkeen tahti on jakso per viikko. Mutta esitetäänkö kausi ilmaisessa Ruudussa vai maksullisella Ruutu+:lla? Vastaus:

Hei, tiedotamme Ruudun julkaisumallista lähempänä! Tavoitteena on saada jaksot myös Ruudun ilmaiselle puolelle. Perinteistä tv-esitystä ei ole tulossa ainakaan tänä syksynä!

Jos tämä tulee vain maksupuolelle, jää minulta kausi katsomatta. Sitäkään ei ole vielä kerrottu, miten pitkään jaksot ovat saatavilla palvelussa ennen poistumista.

01.11.2016 12:09 #51

Nyt kuutoskauden esittämistapa on selvinnyt. Jaksot tulevat aluksi maksulliseen Ruutuun, ja ilmaispuolelle sitten viikkoa myöhemmin. Ilmaisessa Ruudussa katseluaikaa on aina seitsemän päivää. Eka jakso ilmaantuu Ruutu+:aan 9. marraskuuta, perus-Ruutuun 16. päivä. Toisin kuin aiemmin kerrottiin, ei kautta aloiteta tuplajaksolla.

Viimeksi muokattu: 02.11.2016 13:18 : Jussi. Syy: Korjasin jaksojen katseluajan.

01.03.2017 18:59 #52

Olipa kerran on ollut tauolla Ruudussa tammikuun alkupuolelta saakka. Kuutoskauden kymmenes jakso "Ikävä luoksesi" saapui tänään maksulliseen Ruutuun, ilmaispuolelle se tulee 15. maaliskuuta. Tästä lähtien jaksot näytetään ilmaisessa Ruudussa kahden viikon viipeellä.

Tammikuussa muuten uutisoitiin , että sarja saattaa loppua kuudenteen kauteen.

EDIT: Kymppijakso ilmaantuu perus-Ruutuun 8. maaliskuuta, ja viive on jatkossakin yksi viikko.

Viimeksi muokattu: 04.03.2017 16:05 : Jussi.

12.05.2017 11:42 #53

Eilen uutisoitiin , että sarjasta on tilattu seitsemäs kausi. Tämä yllätti minut, sillä luulin, että kuudes on viimeinen. Jaksoissa on ollut jonkin aikaa tunnelma, että Olipa kerran on saavuttamassa loppuhuipennuksensa. Kausi päättyy kaksiosaiseen jaksoon The Final Battle, ja viimeistä taistoa on pohjustettu huolella. Tämä nähdään Amerikan tv:ssä sunnuntaina.

Katsoin keskiviikkona Ruutu+:sta uusimman jakson Sydämesi laulu, joka oli musikaali. Ilmaispuolelle tämä tulee ensi keskiviikkona. Tykkäsin jaksosta todella paljon, se taisi olla koko sarjan paras tähän mennessä. Laulut olivat onnistuneita, annetaan näytteenä ensimmäinen:

Kausilla 3-5 sarjan tyylinä oli, että yksi tuotantokausi koostui kahdesta juonikaaresta. Ensimmäinen puolisko kertoi oman tarinan, ja joulutauon jälkeen loput jaksot uuden. Nyt kuudennella koko kausi muodostaa yhden tarinalinjan. Minusta tuotantokausi ei lähtenyt kauhean laadukkaasti liikkeelle, mutta siinä puolivälin tienoilla taso hyppäsi ylöspäin, ja kauden jälkipuolisko on ollut ehkä parasta Olipa kerrania koskaan. Mutta tähän on vaikuttanut se, että luulin sarjan päätöksen olevan oikeasti tulossa.

Viimeksi muokattu: 12.05.2017 12:02 : Jussi.

12.09.2017 10:19 #54

Kuutoskausi esitetään myös televisiossa ilmaiskanavalla. Se käynnistyy Herolla perjantaina 27. lokakuuta klo 17.00. Jaksoja tulee kaksi peräkkäin – perinteiseen tapaan aloitetaan erikoisjaksolla, jossa haastatellaan näyttelijöitä.

Dyn vastasi aiheeseen: Olipa kerran
22.02.2018 05:24 #55

Minäkin tutustuin tähän sarjaan viimeinkin. Kolme ekaa kautta ehdin katsoa joululomalla vanhemmillani, ja tulihan minusta(kin) Robert Carlyle -fani tämän sarjan myötä. :grin:

Ihan viihdyttävä, parin ekan kauden kohdalla jopa koukuttava sarja. Kolmonen vähän lähti luisumaan alamäkeä, jotenkin rakenne katosi, mutta kunhan taas on nuo seuraavatkin tarjolla, eiköhän ne tule katsottua.

12.09.2018 12:48 #56

Helmikuussa kerrottiin , että Olipa kerran päättyy seitsemänteen kauteen. Sarjan viimeinen jakso nähtiin Amerikan televisiossa toukokuussa.

Tuotantokautta ei ole voinut Suomessa laillisin keinoin seurata. Mutta seiskakausi on tulossa katsottavaksi Viaplayhin 7. lokakuuta, kuten myös sarjan kaikki aiemmat jaksot.

Valvojat: RaccoonRasimus