The Mortal Instruments kirjasarja tv-sarjaksi!

12.06.2015 20:22 #21

Mielenkiintoisia castauksia on kyllä tullut. Jännä, että Camille on nyt myös castattu sekä Luken työpariksi on castattu hahmo kirjan ulkopuolelta. Toivon, että sarjan muutokset ei nyt laske suosiota koska fanit on hyvin tarkkoja lemppareistaan. Mielenkiinnolla kyllä odotan sarjaa. Olen kuvia katsellut ja näyttää kyllä paremmalta kuin elokuvassa vaikka leffasta pidinkin.

Camille - Kaitlyn Leeb

Tässäpä kuva Isabellesta, Jacesta ja Alecista:

Viimeksi muokattu: 12.06.2015 20:26 : Q_Black. Syy: kuvan lisäys

09.10.2015 13:52 #22

Ensimmäinen traileri:

Lopussa nähtävän logon perusteella tv-sarjan virallinen nimi on "Shadowhunters: The Mortal Instruments". Hyvä, että kirjasarjan nimi on kuitenkin pidetty mukana alaotsikkona. Viime keväänä muuten kerrottiin, että Cassandra Claren romaaneja on myyty maailmanlaajuisesti hurjat 35 miljoonaa kappaletta.

Minä luin tällä viikolla loppuun Luukaupungin ja katsoin eilen elokuvasovituksen. Kirja oli odottamaani parempi - uskalsin antaa kolme tähteä tietokannassa. Aion lukea myös Tuhkakaupungin. Mutta filmi on surkea, enkä yhtään ihmettele totaalista floppaamista. Voin allekirjoittaa, mitä Mab sanoi aiemmin ketjussa.

Alkupuolella leffa oli ihan katsottava, mutta sitten kun Clary lähti viemään löydettyä Muutoksen maljaa Hodgelle, taso romahti täysin. Lopputaisteluissa en edes jaksanut keskittyä siihen, mitä ruudulla tapahtui, vaan mielessä pyöri muut asiat. En ymmärrä, miksi tarina piti muuttaa aivan toiseksi kuin kirjassa, eivätkä hahmotkaan olleet samanlaisia. Mabin tapaan jäin kaipaamaan maailmankuvausta. Esimerkiksi sitä ei elokuvassa mainittu ollenkaan, että varjonmetsästäjillä on oma valtio Euroopassa. Silti jokainen metsästäjä puhui englantia brittiaksentilla.

Ensimmäinen Twilight, Nälkäpeli, Outolintu ja Labyrintti olivat kaikki leffasovituksena hyvin uskollisia alkuteokselle. Ehkä siksi jokainen myös menestyi lippuluukuilla. En sitten tiedä, miksi Varjojen kaupunkien tekijät päättivät muokata merkittävästi ensimmäisen (ja ainoaksi jääneen) filmin juonta, ja vielä reilusti huonompaan suuntaan. Kiinnostaa nähdä, miten tv-sarja onnistuu. Ollaanko uskollisempia kirjan tyylille, juonelle ja hahmoille? Laukovatko henkilöt nyt jatkuvasti sarkastisia kommentteja, ja muistuttaako sarjan Jace käytökseltään enemmän esikuvaansa?

Viimeksi muokattu: 09.10.2015 14:06 : Jussi.

09.10.2015 18:42 #23

“Shadowhunters” FULL LENGTH TRAILER #1

Trailerin perusteella Clary ei vakuuta. Jace on huomattavasti söpömpi kuin elokuvassa, ja sehän toki on tärkeintä :lol:

On another love

Viimeksi muokattu: 09.10.2015 18:44 : Scartti.

09.10.2015 19:27 #24

Kiitos videosta! Edelliseen viestiin upottamani olikin vain promo-teaseri, jossa esitellään päähenkilöt. Tämä on jo oikea traileri, jossa näkee pätkiä sarjasta. Videon laatu on kyllä makuuni liian heikko, alapuolella sama traileri teräväpiirtona:

Trailerista näkee, että juoneen on tehty muutoksia. Mutta ne eivät häiritse minua, jos tv-sarja on muuten hyvä ja tavoittaa kirjan hengen. Elokuvassa minua haittasi vahvasti se, että muutokset olivat vain huonompaan suuntaan.

Viimeksi muokattu: 10.10.2015 00:44 : Jussi.

09.10.2015 20:42 #25

Tunnen itseni Harvey "Two Face" Dentiksi näiden trailerien perusteella...
"We are two minds about this..." :huh:

Rakastan Claren kirjasarjaa ja siksi leffa oli melkoinen pettymys. Nyt olen odotellut ja seuraillut tämän sarjan valmistumista jokseenkin peloissani. Nämä trailerit eivät nyt vielä vakuuta meikäläistä. Jace ja Clary eivät tunnu omilta ainakaan vielä, mutta ainakin Magnuksessa on potentiaalia!

Odotellaan, kuulostellaan...

10.10.2015 12:50 #26

Trailerin perusteella Clary ei vakuuta ollenkaan, enemmän tulee mieleen rasittava kitisijä :huh:

Kirjoista olen tykännyt todella paljon, pitäisi varmaan ne kaksi viimeistäkin osaa lukea. Leffa oli mielestäni ihan ok, mutta toisaalta totesin jo silloin aikoinaan, että en kirjasta muistanut paljon mitään, niin eroavaisuudet eivät niin paljoa haitanneet. Sarjaa odotan mielenkiinnolla, jos kirjoista saataisiin sitä kautta enemmän irti. Toivotaan, ettei Clary kilju ja kitise liikaa ettei ala ärsyttämään :cheesy:

12.10.2015 21:32 #27

Tässäpä olisi ensimmäisestä jaksosta yli 7 minuutin sneak peek. Vaikuttaa hyvältä, mutta hieman pieniä kliseitä tuolla.

Ja sarja saa ensi-iltansa ABC Familyllä 12.1.2016!

Käykääs sarjan fanittajat tykkäämässä sivusta myös facessa: www.facebook.com/themortalinstrumentsfinland

- Daenerys, GoT

Viimeksi muokattu: 22.12.2015 14:07 : Q_Black.

19.12.2015 00:20 #28

Netflix on hankkinut oikeudet Shadowhuntersiin Yhdysvaltain ulkopuolella. Jaksot saapuvat palveluun päivän Amerikan esityksen jälkeen. Suomessakin voi ruveta katsomaan sarjaa Netflixin kautta 13. tammikuuta.

Uusi traileri:

22.12.2015 14:11 #29

Juuh, itsekin luin pari päivää sitten uutisen tuosta Netflixistä. Aika mahtavaa oikeastaan! Koska sitten yhä useampi pääsee katsomaan sarjaa lähes samaan tahtiin alkuperäisen julkaisun kanssa. Tämä toivottavasti kerää paljon faneja ja uusia faneja sarjalle. Haluaisin niin kovasti, että joka kirjasta saataisiin oma kautensa. Kyllähän videot välillä näyttää hiukan kliseiseltä ja asioita on muutettu sarjaan, mutta toivottavasti sarja kehittyy ja saa ihmiset tykkäämään itsestään. Pidän peukut pystyssä!

Tässäpä n. 20 minuuttia kestävä Beyond the Shadowhunters: The Making of Shadowhunters, jossa kurkistellaan kulissien taakse.

13.01.2016 21:48 #30

Oli kyllä aika plääh. Ei kovin lupaavalta näyttänyt, mutta katsotaan miten homma etenee jakso jaksolta. Mua ei nyt häirinnyt niinkään kaikki ne miljoonat muutokset kirjaan verrattuna vaan kankea vuoropuhelu ja pökkelöt näyttelijät.

Tosi kiva, että tuli Netflixiin (saisivat kyllä tuoda takaisin liudan sarjoja, jotka vai yhtäkkiä katosivat ohjelmistosta. Ei luulis olevan kovin vaikea jollain tavalla ilmaista, että sarja katoaa. Tai no, ilmoitti sen kun katsoi PS3 kautta, mutta osa tulee katsottua läppärillä. Onneksi Hola toimii ja voin katsoa laajempaa valikoimaa.)

13.01.2016 23:30 #31

Pitipä nyt äkkiä heittää jotain tuntoja kun sain katsastettua jakson.

Minusta nämä uudet näyttelijät sopivat itse asiassa todella hyvin rooleihinsa. Ainut kelle en ole vielä lämmennyt on Magnusta näyttelevä Harry Shum Jr. Pidän kyllä näyttelijästä, mutta minusta Godfrey Gao on edelleen ainoa ja oikea Magnus Bane. Ehkä paras castaus oli Isabellen rooliin astuva Emeraude Toubia, joka on minusta 100% Isabelle. Myös Alecin roolissa näyttelevä Matthew Daddario on äärimmäisen söpö. Hiukan hämmennyin Luken roolissa Isaiah Mustafasta, mutta perun epäilykseni ekan jakson nähtyäni. Hodgen roolissa oleva Jon Cor taas tuntui liian nuorelta. Useammasta roolihahmosta oli hiukan epäilyksiä, mutta päätin antaa mahdollisuuden. Ehkäpä se kannattaa!

En ole aikoihin lukenut Luukaupunki-kirjaa, mutta jonkunlainen käsitys tarinan kulusta on. En kuitenkaan muista tarkkaan miten jotkut asiat menevät, mutta minusta sarjassa vaikutti olevan ihan hyvä juonenkulku. Hiukan oli havaittavissa tönkköyttä joissakin kohtauksissa näyttelemisen suhteen, mutta tämäkin asia varmasti kehittyy matkalla.

Tästä se alkaa kehittyä ja muuttua! Toivon todella, että sarja saa paljon faneja ja aktiivisia katsojia koska haluan saada lisää kausia! Eniten minua närkästyttää "fanien" ainainen valittaminen siitä, että miks tuo ei ole niin tai miks tuo ei ole näin, koska se oli kirjassakin. Kaikkien pitäisi muistaa, että tämä vain perustuukirjasarjaan, ei täysin kopioi sitä. Seuraavia jaksoja odotellessa! :heart:

14.01.2016 12:29 #32

Pitäähän minunkin osallistua, koska olen itsekin tämän sarjan fani :)

Itse pidin todella paljon leffasta, josta en osaa kertoa nyt olennaista, koska on ollut pitkä tauko, kun sen viimeksi katoin mut mua hieman harmittaa se, koska mulla on kaikki kirjat mut ei sitä ekaa, niin en voi verrata kirjaa ja elokuvaa :(

Joku aika sitten etsin tietoa, että tuleeko tästä elokuvasta toista osaa mut olikin puhuttu, että tv-sarja tulee. Heti kiinnostuin ja toivoin, että pääsis sen jostain näkemään. Huomasin sit eilen illalla, täällä kerrottiin, että sitä näkee netflixistä ja katoin jakson sit tänä aamuna :)

Minun mielestä sarja vaikuttaa todella hyvälle ja en malta lainkaan oottaa uusia jaksoja :D Näyttelijät sopivat minun mielestä tähän todella hyvin ainakin yhen jakson perusteella. Magnus, joka oli jo leffassa ja kirjoissa mun suosikki ;)

20.01.2016 22:18 #33

Breza kirjoitti: Minun mielestä sarja vaikuttaa todella hyvälle ja en malta lainkaan oottaa uusia jaksoja :D Näyttelijät sopivat minun mielestä tähän todella hyvin ainakin yhen jakson perusteella.

Kiva kuulla, että joku muukin tykkää! :) Moni valittaa juuri siitä ettei sarja ole uskollinen kirjoille, mutta sehän vain PERUSTUU kirjoihin eli mun mielestä sarjan luojilla on melko vapaat kädet. Kuitenkin perusjuoni noudattaa sitä oikeaa kaavaa. Isabelle on kyllä nyt noussut omaksi suosikiksi. Emeraude on niin nätti :heart: Vielä siellä on vähän tönkköyttä näyttelijöiden suorituksissa, mutta kehitystä varmasti tulee vielä tapahtumaan.

Alla kolmannen jakson promo ja sneak peek:

- Daenerys, GoT

Viimeksi muokattu: 20.01.2016 22:19 : Q_Black.

30.01.2016 16:59 #34

Viikonloppu vanhempien luona ja luonnollisesti piti hyödyntää sitä, että heillä on Netflix. Olen nyt kaksi jaksoa ehtinyt katsoa, ja toistaiseksi vaikuttaa ihan hyvältä. Clary ei olekaan sellainen kitisijä, jota trailerin perusteella vähän pelkäsin :grin: Toisinaan sarja mielestäni etenee melko nopeasti sen turhempia selittelemättä, selvästi siis oletetaan, että kirjat on luettu ja maailma tuttu jo sitä kautta. Suurimman miinuksen annan kyllä sille henkilölle, joka tämän on tekstittänyt. Eikö ketään muuta häiritse, että kaikki muu on sarjassa kyllä käännetty, mutta varjometsästäjät ovat myös suomeksi shadowhunters? En nyt millään pääse siitä yli, että on kyllä varjomaailmaa ja varjokaupunkia, velhoja ja sen semmoisia ja sitten shadowhunterseja. Miksi sitä ei voinut kääntää? Jotenkin keskittyminen koko sarjaan katkeaa aina, kun pamahtaa shadowhunters kesken lauseen tekstitykseen. Siitä suuri miinus, joten siis tästä voisi vetää johtopäätöksen, että sarja on ihan hyvä, jos kerran suurin miinus menee suomentajalle.

30.01.2016 18:14 #35

Itseä ei oo kyllä se häirinny. Oon vaa ajatellu et sitä ei kuullu suomentaa niin en oo sitä sen pahemmin miettiny :D

15.02.2016 13:48 #36

Nelli negatiivinen tässä hei... Ei ole meno yhtään parantunut. Magnus (!! mun lempparini kirjoissa) hakenut inspistä eräältä merirosvolta? Tämä mielleyhtymä tuli sekä minulle että teinille. Alec on pitkä, tumma ja Komea, mutta eipä sillä kovin pitkälle pötkitä. Jace näyttää ihan kääpiöltä Parabatainsa vieressä ja mua naurattaa hänen tapansa seistä kädet puuskassa ja tunkeminen Claryn henkilökohtaiselle alueelle AINA kun keskustelevat.

Olisiko taustoja voinut hieman avata enemmän ja aloittaa hitaammin? Tuntuu, että hirveällä höökillä halutaan ympätä kaikkee mukaan, jos vaikka jääkin tähän yhteen kauteen. Emmätiiä. Tulispa Teen Wolfin 5. kausi jo Netukkaan. Asiasta kukkakeppiin.

Yhteistä aikaa teinin kanssa, joten jatkan katsomista :huh:

p.s en ollut aikaisemmin kiinnittänyt huomiota tekstitykseen, koska ne on luokottoman paskoja, enkä lue niitä. Ehkä sitä ei ole suomennettu, koska sarjan nimeäkään ei ole suomennettu? Edellisessä jaksossa mainittiin Tessa. Saisivat luvan suomentaa The Infernal Devices -sarjan.

On another love

Viimeksi muokattu: 15.02.2016 14:04 : Scartti.

15.02.2016 17:48 #37

Itsekin huomasin sen että on ottanut vähä mallia merirosvolta :D

29.03.2016 22:10 #38

No nyt on tullut tämäkinkin katsominen aloitettua. Viisi jaksoa mennyt ja omasta puolestani voin sanoa olevani yllättävän tyytyväinen. Kyllä tämä ainakin leffaversion pesee mennen tullen ja epäilyni jostain näyttelijävalinnoista ovat alkaneet hiljalleen hälpymään. Lukesta en ole vielä ihan varma, mutta suurilta osin minua ehkä vain ärsyttää se, että henkilöhahmo on otettu niin paljon kauemmas hiljaisemmasta roolihahmostaan kirjakauppiaana ja tyrkätty tylsään poliisin rooliin...

Ehdoton lemppari tällä hetkellä Magnuksen nouseva kiinnostus Alecia kohtaan :heart: .

07.04.2016 16:03 #39

Lopullinen tuomio: Jäin kuin jäinkin sarjaan pahasti koukkuun. Syynä lienee se, että pystyin pääsemään yli niistä muutoksista mitkä käsikirjoitukseen oli tehty kirjoihin verrattuna. Loppupelissä tv-sarja oli toteutettu yllättävän uskollisesti ja jo hyvissä ajoin ennen kauden päätösjaksoa olin jo mielessäni päättänyt hankkia sarjan boksin kunhan se myöhemmin tänä vuonna julkaistaan...

2. kauden alkamisesta huhut pyörivät alkuvuoden 2017 tienoilla, mikäli sarja ei mene lakkautettavien listalle. Toivon totisesti, että meitä ilahdutetaan pian jatkoilmoituksella, sarja korvasi tuhatkertaisesti elokuvasta jääneen karvaan maun.

07.04.2016 16:56 #40

Ei huolta, 2. kausi on tilattu. Ainakin mikäli uskomme tätä sivustoa. Muistaakseni näin kyllä imdb:n sivuilta saman uutisen.

Sain jokin aika sitten Netflixiltä sähköpostia, jossa tarjosivat minulle uutta ilmaista kuukautta, sillä en ole vuoteen palvelua käyttänyt. Koodi on voimassa tämän kuun loppuun asti, ja otan sen käyttöön silloin. Nyt on koulussa niin kiireistä, että menisi Netflix hukkaan. Enää muutama viikko ja pääsen katsomaan tämänkin sarjan kokonaan, ensimmäiset pari jaksoa katsoin vanhempien Netflixiltä ja lisää tekisi mieli katsoa.

Valvojat: RaccoonRasimus
MARGO, LordStenhammar