kesäkuu 14, 10:14
kesäkuu 14, 10:02
106 viestiä | HourglassEyes

02.09.2016 00:32 #121 :: Dyn
Outlander - Matkantekijä
Olipas aivan äärimmäisen jännittävä viimeinen jakso! :grin:Vaihtelut historian ja tulevaisuuden välillä oli leikattu hyvin, Brianna ja Roger molemmat söpöjä ja koko jakso kovin tunteikas. Hiukan ehkä pisti silmään, että Briannasta oli tehty historian opiskelija insinöörin sijaan... Tavallaan toivon, ettei se muuta liikaa tarinaa myöhemmin. Yhteen jaksoon mahtui paljon asiaa, mutta se ei silti tuntunut lainkaan pitkältä, suorastaan päinvastoin. Nyt on fiilis, etten malta odottaa kolmatta kautta.

03.09.2016 19:42 #122 :: Emelie
Outlander - Matkantekijä
Brianna ja Roger olivat ihan ylisöpöjä, tykkäsin kovasti. Minusta hyvin castatut ja kirjoitetut hahmot, ne olivat aika lähellä omia mielikuviani heistä. En yhtään muistanut, että Briannan piti olla insinööri... :D Mutta saivatpa nyt ainakin jutunjuurta Rogerin kanssa aikaiseksi paikkoja tutkiessaan.

Pidin ehkä eniten 1968 tapahtumista, paluu 1700-luvun Skotlantiin ei oikein kiinnostanut. Ne jopa hiukan turhauttivat, koska halusin nähdä enemmän mm. Clairea varttuneempana.

Odotan myös innolla kolmatta kautta. Spoilereita 3. kirjaan:

• Niksu hahmo
  • Niksu

04.09.2016 17:47 #125 :: Niksu
Outlander - Matkantekijä
Aloitin vasta ensimmäisen kauden katsomisen, joten en puutu keskusteluun muuten kuin sanoakseni, että rakastan Outlanderin teemalaulua.

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen

05.09.2016 22:18 #126 :: Eija
Outlander - Matkantekijä
Katsoin äsken viimeisen jakson. Se taisi olla tuplapituinen muihin jaksoihin verrattuna, mutta 60-luvulle siirtyminen antoi ekstra mielenkiintoa ja potkua tarinaan. Hyvä päätös kaudelle ja mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää.

Muokannut 05.09.2016 22:22 Eija

15.02.2017 19:30 #127 :: Jussi
Outlander - Matkantekijä
Sarjan kolmoskausi starttaa Amerikan televisiossa syyskuussa, Deadline uutisoi tänään asiasta. Yle varmaan näyttää sitten joskus myöhemmin. Kauden pituus on 13 jaksoa.

En muistanut sanoa mielipidettäni kakkoskaudesta. Pidin kaudesta kokonaisuutena vähemmän kuin ensimmäisestä, mutta se johtuu siitä, että Ranskaan sijoittuvat osuudet eivät oikein sytyttäneet (paitsi juonilinjan hieno lopetus). Sitten kun palattiin Skotlantiin, oli meno ehkä vielä parempaa kuin ekalla kaudella. En myöskään kaivannut niin ahdistavaa sisältöä kuin avauskaudelta löytyvät ruoskintajakso ja raiskaukseen keskittyvä jakso. Toisen kausi saa siis minulta plussaa siitä, että nyt ei menty niin epämiellyttävään materiaaliin.

Kakkoskauden päätös oli koko sarjan selkeästi paras jakso tähän mennessä, ja sen nähtyäni kiinnostukseni Outlanderia kohtaan oli korkeammalla kuin koskaan aiemmin. Toivottavasti sarjan tekijät ovat oppineet läksynsä, eivätkä enää jatkossa vie tapahtumia Skotlannin ulkopuolelle. Skottiympäristö kun on se Outlanderin juttu. Kirjoja en ole vieläkään lukenut, joten en seuraa sarjaa adaptaationa.

15.02.2017 22:18 #128 :: Dyn

Jussi kirjoitti: Sarjan kolmoskausi starttaa Amerikan televisiossa syyskuussa

Hienoa! Toivottavasti YLE hankkii sarjan pian, niin ei tarvitse odottaa ensi vuoteen sen näkemistä Suomessa.

03.08.2017 21:33 #129 :: Jussi
Outlander - Matkantekijä
Kolmas tuotantokausi alkaa Ylellä 27. syyskuuta. Yllättävän nopeaa toimintaa! Esitysaika TV1:llä on keskiviikkoisin klo 21.35, ja Areenasta voi myös katsoa.

Tykkännyt: Eija

03.10.2017 14:19 #130 :: Emelie
Outlander - Matkantekijä
Outlanderin 3. kausi alkoi tosiaan viime viikolla Ylellä. Ihan hyvä aloitusjakso, paljon parempi kuin 2. kauden vastaava.

Kausi alkaa siitä mihin 2. kausi päättyi, eli Cullodenin taisteluun ja Clairen paluuseen omaan nykyaikaansa. Hiukan epäröin alkoittaa katsomisen, koska pelkäsin että petyn. Aikoinaan odotin 3. kirjaa kuin kuuta nousevaa, ja se oli melkoinen pettymys silloin. Nykyään osaan jo nauttia siitä tarinasta, mutta sama epäröintifiilis oli päällä jaksoa aloittaessa. Jakson katsottuani odotan entistä innokkaammin seuraavia jaksoja.

Pistetään loput jutut spoilerien taakse.

05.10.2017 18:16 #131 :: Dyn
Outlander - Matkantekijä
Briteissä edetään jo neljännessä jaksossa, ja odotan tietysti joka maanantaita ja uutta jaksoa kuin kuuta nousevaa. Yritän kuitenkin nyt kommentoida Suomi-tahtiin, johon joudun itsekin siirtymään parin viikon päästä.

Minä olen odottanut kolmoskautta innolla, sillä kakkosen lopetus vihjasi siihen, että nykyaikaa nähdään ehkä jopa hiukan enemmän kuin kirjoissa, joissa erityisesti Clairen ja Frankin avioelämän kohtaukset Clairen paluun jälkeen koetaan lähinnä muisteluina ja välähdyksinä. En pettynyt. Kuten Emeliekin yllä kertoili,

04.01.2018 16:04 #132 :: Rasimus
Outlander - Matkantekijä
Nyt on sitten kolmas kausi ohi ja minulle jäi vähän epävarma olo.

Tähän mennessä sarja on ollut realistinen (mitä nyt aikamatkakuvio...) mutta nyt loppujaksoissa mentiin reippaasti seikkailufantasian puolelle ennustuksineen, tavallaan noitineen ja näkijöineen, vieläpä niin että alkoi jo haistaa uutta isoa juonikuviota. En oikein pitänyt moisesta käänteestä, sillä tiukka realistisuus ja Clairen (ja Jamien) kulttuurishokki toimi minulla paremmin.

Sitä paitsi, historiallisesti on lopun alun merkkejä kun sarjaan aletaan sotkea elementtejä jotka siihen ei luontaisesti kuulu. Alkaakohan neljäs kausi romahtavien katsojalukujen ja huonontuvan laadun merkeissä?

Hehehee. Hullu pappi toi kovasti mieleen Herman Toothrotin. Jos ei nimi sano mitään, niin googlatkaa :grin:
Muokannut 04.01.2018 16:06 Rasimus

09.01.2018 09:56 #133 :: Emelie
Outlander - Matkantekijä
Katselin eilen 3. kauden loppuun ja mä taas puolestani olen innoissani. En tiedä paljonko mun innostukseen vaikuttaa se, että olen lukenut kirjat, vaikken niistä muistakaan kuin hyvin karkean juonirakenteen.

Pidin todella paljon kauden alusta ja odotin Clairen ja Jamien kohtaamista kuin kuuta nousevaa. Se jakso oli myös hyvä. Sitten pelkäsin, että käy kuin kirjan kanssa: mielenkiintoni lopahtaa. Moore kuitenkin onnistui jossain sellaisessa mitä en pitänyt todennäköisenä: sai minut ihastumaan loppukauteenkin. En tosiaan pitänyt tarinan lopusta kirjassa, mutta pidin todella paljon siitä tässä sarjassa. Ehkä siinä on osittain kanssa se, että tapahtumat tapahtuvat selvästi reippaammin kuin lukiessa. Tunnin jaksoon oli aina mahdutettu melkoisesti juttuja, joten mielenkiinto pysyi yllä. Plus, hahmot oli taas hyvin castattu.

Pohdintoja/kommentteja koko kaudesta:

Varoitus: Spoiler.

Hatunnosto myös Gabaldonille alkuperäisen tarinan kirjoittajana. En ollutkaan tajunnut sitä aiemmin, mutta jokaisessa kirjassa on tainnut olla erilainen fiilis. Nykyään kun kyllästyy niin helposti, arvostan sitä, että tulee selviä muutoksia.

22.02.2018 05:12 #134 :: Dyn
Outlander - Matkantekijä
Katsoin tämän loppuun jo silloin kuin se loppui, mutta päällimmäisenä mullakin jäi mieleen se, miten kirjan erittäin monimutkainen loppu saatiin melkoisen hyvin mahdutettua muutamaan hassuun jaksoon. Saatoin jopa pitää tästä loppuratkaisusta enemmän: vähemmän turhia koukeroita ja edes takaisin juoksemista. Toisaalta kirjan henki oli onnistuttu säilyttämään - tämä kirja oli ilman muuta mystisin ja erilaisin, mitä monet ovat tässäkin ketjussa maininneet.

Olen snadisti pettynyt John Greyn näyttelijään, joka on minusta hiukan liian nättipoika kuitenkin englantilaisen ylimyksen ja kokeneen sotilaan rooliin. Menetteli ekalla kaudella, kun poitsu tosiaan oli vielä poitsu, mutta nyt aikuisena... nooh, kaikkea ei vois aada.

11.05.2018 13:58 #135 :: Jussi
Outlander - Matkantekijä
Pari päivää sitten uutisoitiin , että Outlanderin kaudet viisi ja kuusi on virallisesti vahvistettu. Neloskausi aloittaa Amerikan televisiossa marraskuussa.

Minä pidin kolmannesta kaudesta kovasti, se oli sarjan paras tähän mennessä. Yliluonnollisten elementtien lisääntyminen oli minusta vain hyvä juttu. Kirjoja en ole vieläkään lukenut.

Moitin ketjussa aiemmin sitä, että iso osa kakkoskaudesta sijoittui Pariisin. Ja sanoin, että toivottavasti jatkossa sarjan tekijät ymmärtävät pitää tapahtumat Skotlannissa. Mutta kolmoskaudella minua ei härinnyt yhtään merelle ja Karibialle sijoittuneet jaksot. Karibian maisemat (kuvattu Etelä-Afrikassa) toivat mukavaa vaihtelua Skotlannin ja New Yorkin näkymiin. Näköjään Ranska-osuudessa minua todellisuudessa haittasivat muuta asiat kuin tapahtumapaikka.

Yle vastasi tällä viikolla kysymykseen siitä, milloin neloskausi nähdään Suomessa:

Hei!

Neloskauden ajankohta ei ole vielä varmistunut, mutta kerromme kyllä heti kun tietoa tulee lisää. Outlanderin kakkos- ja kolmoskaudet uusitaan nyt kesän ja syksyn aikana, kesäkuun 29. päivä alkaen perjantain myöhäisilloissa.

11.05.2018 21:11 #136 :: Dyn
Outlander - Matkantekijä
Kiitos linkistä, Jussi. Odotan innolla myös tulevia kausia.

22.05.2018 00:32 #137 :: Ria Valjanen
Outlander - Matkantekijä
Niitä yliluonnollisia juttuja on enemmänkin niissä rönsyissä jotka Gabaldon on kirjoittanut Lordi Johnista. Ja jatkossa pysytäänkin sitten pääasiassa amerikan mantereella jos vaan mennään kirjojen mukaan.

10.10.2018 19:28 #138 :: Jussi
Outlander - Matkantekijä
Neloskauden tarkka alkamisaika Amerikan televisiossa on 4. marraskuuta. Ylen edustaja vastasi kuukausi sitten Facebookissa kysymykseen Suomen tilanteesta:

Uusi kausi alkaa Ylellä 1.1.2019

Neljännen kauden traileri: