02.12.2015 08:49 #61 :: Emelie
Outlander - Matkantekijä
Toisen kauden ensimmäinen teaser-traileri on julkaistu:

2. kauden synopsis:

Season two of “Outlander” begins as Claire and Jamie arrive in France, hell-bent on infiltrating the Jacobite rebellion led by Prince Charles Stuart, and stopping the battle of Culloden. With the help of his cousin Jared (Robert Cavanah), a local wine merchant, Jamie and Claire are thrown into the lavish world of French society, where intrigue and parties are abundant, but political gain proves far less fruitful.

Toinen kausi alkaa keväällä, ja vaikka mitään tarkkoja päivämääriä ei olekaan annettu, vahvimmat veikkaukset osuvat huhtikuulle.

Spoileri liittyen kakkoskirjan hahmoihin ja juonikuvioihin:

Varoitus: Spoiler.

18.12.2015 07:35 #62 :: Emelie
Outlander - Matkantekijä
Ooo, Roger on roolitettu . Jos haluaa välttää spoilereita 2. kirjan tapahtumista, ei kannata avata linkkiä. :p

18.12.2015 10:19 #63 :: Dyn
No onpas söpö. Ehdottomasti kaveri, jonka haluan nähdä kiltissä. :lol:

16.01.2016 13:26 #64 :: Jussi
Outlander - Matkantekijä
Sarja alkaa uusintana alusta TV1:llä 11. helmikuuta. Jos ei ole vielä ehtinyt Outlanderia katsoa, kannattaa nyt korjata tilanne. Yle on myös vahvistanut, että kakkoskausi näytetään kesällä.

Outlander keräsi kolme Golden Globe -ehdokkuutta (kategorioissa draamasarja, naispääosa ja miessivuosa), mutta yhtään voittoa ei tullut. George R.R. Martin on muuten jatkuvasti hehkuttanut tv-sarjaa blogissaan, annetaan esimerkkinä postaus kesäkuulta.

16.01.2016 19:04 #65 :: Dyn
Outlander - Matkantekijä
Onko tietoa, näkyykö kakkoskausi mitään kautta Suomessa ennen tv-esityksiä?

16.01.2016 19:25 #66 :: Jussi
Outlander - Matkantekijä
En tiedä. Muissa Pohjoismaissa ykköskauden näki nopeasti Viaplaystä, mutta Suomessa Outlander ilmaantui Viaplayhin vasta sen jälkeen, kun koko kausi oli näytetty Ylellä.

Suomen Viaplayssä jaksot ovat täyspituisia - Yle esitti lyhennetyt versiot.

23.01.2016 01:34 #67 :: Dyn
Outlander - Matkantekijä
Uusinnasta tietoa , että jaksot eivät jää Areenaan, vaan näkyvät siellä ainoastaan lähetyksen aikana. Tämä on harmi, sillä olin ajatellut katsoa ykköskauden uudestaan, mutta en varmastikaan aio olla päivystämässä joka torstai. Toinen kausi alkaa YLEn fb-päivityksen mukaan heti ykköskauden uusintojen perään.

23.01.2016 09:06 #68 :: Mab
Outlander - Matkantekijä
Tuosta tuli mieleen, että mä kerran päädyin katsomaan jotain sarjaa, jota näytettiin Areenassa myös ainoastaan lähetysaikana. Aluksi minäkin harmittelin, mutta sitten muistin, että näinhän sitä itse asiassa on suurimman osan elämästään sarjoja katsonut ja silloin sitä odotti innolla kunkin jakson alkamista :D Nopeasti on ehtinyt tottua ylellisyyteen, että ei ole pakko liimautua kuvaruudun ääreen just tiettynä viikonpäivänä ja tiettynä aikana.

23.01.2016 12:40 #69 :: Dyn
Outlander - Matkantekijä
Mab, tuo on kyllä ihan totta. Mutta saavutetuista eduista ei halua luopua... :wink:

23.01.2016 14:27 #70 :: Mab
Viisauden sanoja eittämättä sinullakin :grin:

29.01.2016 07:30 #71 :: Emelie
Outlander - Matkantekijä
Nyt Briannakin on saatu roolitettua.

Odotan kevättä ja 2. kautta nyt jo melko malttamattomana. :)

01.02.2016 13:27 #72 :: Jussi
Outlander - Matkantekijä

Dyn kirjoitti: Toinen kausi alkaa YLEn fb-päivityksen mukaan heti ykköskauden uusintojen perään.

Huomasin, että Ylen nettisivuilla annetaan tarkka päivänmäärä. Outlanderin toinen kausi käynnistyy torstaina 2. kesäkuuta klo 21.05. Yllättävän lähellä ollaan Amerikan tahtia.

Mab kirjoitti: Nopeasti on ehtinyt tottua ylellisyyteen, että ei ole pakko liimautua kuvaruudun ääreen just tiettynä viikonpäivänä ja tiettynä aikana.

Minä en pystyisi elämään ilman tallentavaa digiboksia... Areenaa, Katsomoa ja Ruutua käytän todella harvoin.

01.02.2016 13:40 #73 :: Dyn
Outlander - Matkantekijä
Mä käytän paljon Areena ja Ruutua läppärillä, helppo katsoa missä vain. Toivottavasti kakkoskausi näytetään YLEllä "normaalisti" Areenan kannalta, mutta näinhän tehtiin myös ykköskauden kohdalla sen ensiesityksellä, eli ehkä toivoa on.

01.02.2016 14:15 #74 :: Jussi
Outlander - Matkantekijä
Olen varma siitä, että Outlanderin kakkoskausi tulee normaalisti Areenaan. Ilmeisesti Ylen uusintaoikeudet ykköskauteen eivät kattaneet nettiesityksiä.

Joo, kannettavalta tietokoneelta on kätevää siirtää suoratoistopalvelun kuva televisioon. Ja Areenassakin on nykyään HD-tarkkuus. Mutta en voisi kuvitella seuraavani tv-sarjoja säännöllisesti pieneltä läppärin ruudulta. Tai no varmaan komediasarjoja voisi, mutta Outlanderin tyylisissä visuaalisesti näyttävissä draamasarjoissa iso taulutelevisio on ehdoton. Olen kyllä kokeilumielessä ja hätätilanteessa[*] katsonut äitini tabletista muutaman draamaohjelman, mutta kuva tuntuu liian pieneltä. Yhden kerran testasin kännykälläni, mutta katselu oli pakko lopettaa nopeasti.

Tykkään katsoa ohjelmat ja elokuvat sohvaltani. En omista minkäänlaista kotiteatteria (en ole hifisti), ainoastaan 40-tuumaisen HD-telkkarin. Koska kyseessä on Samsung, niin sovellukset Areenoihin ja vastaaviin löytyy, mutta harvoin tulee käytettyä. Sen sijaan HBO Nordic -ja Viaplay-sovellukset ovat ahkerassa käytössä.

[*]Esimerkiksi kun Eloonjääneiden jakso oli poistumassa Maxin ohjelmakirjastosta, eikä muutakaan välinettä ollut tarjolla.
Muokannut 01.02.2016 14:16 Jussi

12.02.2016 07:16 #75 :: Emelie
Outlander - Matkantekijä
Nyt on julkistettu tarkka päivämäärä toisen kauden alkamiselle: 9.4..

Tuon linkin takana on myös traileri (sekä kuvia) kakkoskaudesta ja jos haluaa välttää isoja spoilereita (jos ei ole lukenut kirjoja), ei kannata katsoa. :)

12.02.2016 15:21 #76 :: Dyn
Outlander - Matkantekijä
Oujea, odotan innolla! En ole tuolloin Suomessa, mutta täytyy virittää vpn-yhteys niin saan katsottua jaksot Areenasta joka tapauksessa. :grin:
Muokannut 12.02.2016 15:21 Dyn

12.02.2016 21:51 #77 :: Emelie
Outlander - Matkantekijä
Pienenä tarkennuksena vielä (olin aamulla niin innoissani, että jotain oleellista unohtui mainita), että tuo 9.4. tarkoittaa siis kauden alkamista jenkkilässä (Suomessahan sarja jatkuu ilmisesti 2.6.). Mutta taidat olla Dyn tuolloinkin jossain muualla kuin Suomessa, joten Areenan virittäminen tulee vastaan kuitenkin. :)

13.02.2016 01:29 #78 :: Dyn
Outlander - Matkantekijä
^ Juu olen, voisin tietysti selvittää, saisinko UK:sta näkyviin jonkin sopivan kanavan... :tongue:Odotan tätä kakkoskautta kyllä suuremmalla innolla kuin oikein mitään tv-sarjaa pitkään aikaan! Ykköskausi ei ollut ihan loistava, mutta kuitenkin minusta hyvä toteutus kirjalle. Koska pidin kakkoskirjasta paljon hovijuonitteluineen kaikkineen, on mukava nähdä, miten nämä sopivat tv-sarjaan.

15.02.2016 12:02 #79 :: Mab
Outlander - Matkantekijä
Vaikka ykköskauden jälkeen olinkin niissä tunnelmissa, ettei tätä taida tarvita enempää katsoa, kummasti olen kuitenkin alkanut viime aikoina miettiä että ehkä sitä voisi sittenkin ainakin ensimmäiset jaksot toisestakin tuotantokaudesta vilkaista...

Skottimaisemat, kivat aksentit ja historiallinen miljöö ylipäätään ovat itsessään sen verran viehättäviä, että jo niidenkin takia voisi olla perusteltua istahtaa töllön ääreen. Ja jos kakkoskaudessa on enemmän hovijuonittelua, niin sen parempi. On sitä kuitenkin kiva katsoa jotain tämäntyyppistä, ja kun Game of Thronesin seuraaminen on mulla ollut jäissä, niin ei sitäkään kautta saa pukudraama-annosta :tongue:

30.03.2016 15:54 #80 :: Jussi
Uusi promovideo 2. kaudesta:

Huomasin vasta tänään tiedon, että Outlanderin kakkoskausi on ykköstä lyhyempi. Jaksoja on nyt 13, viimeksi 16.

Valvojat: RaccoonRasimus