Uusimmat viestit

Uusimmat keskustelut

"Univormu"reality

• Dyn hahmo
Dyn
Arkkivelho
Taso: 66
Dyn loi aiheen: "Univormu"reality
22.10.2015 03:09 #1

Nyt täytyy tehdä tällainen tunnustus, että saan ketjun perustettua. Olen nimittäin ihan koukussa erilaisiin poliisi- ja tullireality-tv-sarjoihin. Ne ovat niin hulvattoman hauskoja! Okei, okei, tiedän ettei saisi huvittua siitä, miten kytät heittävät spurguja putkaan tai tullissa pidätetään huumeiden salakuljettajia. Mutta kuitenkin...

Suomen Tulli -sarjaa olen seurannut erityisesti, koska se esittelee runsaasti myös tullin käyttämien koirien toimintaa. Ja nekös vasta ovat suloisia, vaikka taatusti en halua yhdenkään niistä kiinnostuvan just minusta, kun olen lentokentällä. Myös Australian ja Kanadan vastaavat ohjelmat ovat olleet hyviä - Kanada-versio pyörii tälläkin hetkellä Nelosella, vaikka itse tosin yleensä katson näitä Ruutu.fi:n puolelta. "Isossa maailmassa" tullin ja rajavartiolaitoksen meno onkin vähän hurjempaa, kun aseita ja sekavia asiakkaita tulee vastaan vähän isommissa massoissa. Australiassa vielä erikoisuutena tiukat elintarvikkeiden maahantuontiin liittyvät rajoitukset.

Poliisisarjoja olen katsonut lähinnä Suomen ja Norjan versioina. Amerikkalainen touhu menee ihan yli hilseen, ei jaksa sellaista kovistelua ja aseella uhkailua joka välissä. Suomen poliiseilla on huumoria, ja Norjan vastineet nyt vain kuulostavat niin hauskoilta, ettei sitä ole voinut olla katsomatta.

Mites muut, uppoaako tällainen genre teihin?

This is hard, but that's how I wanted it.

• Astorethein hahmo
Astorethein
Teknovelho
Taso: 42
Astorethein vastasi aiheeseen: "Univormu"reality
22.10.2015 12:37 #2

Poliisien, palomiesten, tullityöntekijöiden ja muiden touhut ovat kyllä ihan katsomisen arvoista viihdettä ja selkeästi reality-sarjojen kärkipäätä. Aktiivisesti en noista mitään katso, mutta silloin tällöin tulee vilkaistua. Suomen versioissa tuntuu tosiaan olevan huomattavasti rennompi meininki isompiin maihin verrattuna, joskin täällä vakavia tapauksia ei tule ihan koko ajan vastaan. Amerikkalainen show-meno ei oikein uppoa minuunkaan.

I'm just a normal everyday pervert.

• Emelie hahmo
Emelie
Verivelho
Taso: 57
Emelie vastasi aiheeseen: "Univormu"reality
22.10.2015 19:17 #3

Mä joskus seuraan Suomen Poliisit-sarjaa, jos se sattuu tulemaan kun kanavasurffaan. Hauskaa katsottavaa, ja tavallaan aika mielenkiintoista. Tuo sarja on varmasti kirkastanut poliisien julkisuuskuvaa paremmin kuin mikään koskaan aiemmin.

Joskus on tullut nähtyä niitä jenkkkiversioita, ja olen myös sitä mieltä, että typerää mahtailua, ei-pysty-ymmärtämään-käsittämään.

I have seen the future .... and I do not wish to go there again.

• Skie hahmo
Skie
Senesalkki
Taso: 41
Skie vastasi aiheeseen: "Univormu"reality
23.10.2015 13:03 #4

Lapin poliisit, parasta viihdettä mitä televisiolla on tarjota. :smile: No okei, oon ehkä vähän puolueellinen tämän mielipiteeni kanssa, mutta se on yksittäinen poikkeus näihin "univormu"realityihin jota seuraan. Kanava kääntyy heti, kun jokin vastaava ulkomainen sarja alkaa.

Always follow your doubts.

• Dyn hahmo
Dyn
Arkkivelho
Dyn vastasi aiheeseen: "Univormu"reality
23.10.2015 20:55 #5

Mulla onkin Lapin poliisit vielä katsomatta, pitää varmaan laittaa listalle. Tullin uusimmalla kaudella on Kilpisjärven tulli mukana, se on ihan hauska. Näkyykö Lapin versiota mistään verkkopalvelusta?

• Skie hahmo
Skie
Senesalkki
Taso: 41
Skie vastasi aiheeseen: "Univormu"reality
23.10.2015 21:04 #6

Fox Playsta pitäisi löytyä. Yleistä mutinaa onkin kuulunut siitä, että Fox ei Lapissa enää näy, joten "paikallis"poliiseja nähdäkseen on pitänyt kääntyä aina nettitv:n puoleen.

Always follow your doubts.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

• max hahmo
max
Kapteeni
Taso: 46
max vastasi aiheeseen: "Univormu"reality
24.10.2015 13:38 #7

Vahingossa olen kattonut vähän. Joltain teineiltä takavarikoitiin viinaa ja tosi collin näkösenä joku koitti piilottaa jonnekin puskaan pulloa poliisin selän takana yms. Se oli ihan hauska pätkä, mutta en mä mitään huumejuttuja tai oikeita rikoksia haluaisi nähdä...

• Dyn hahmo
Dyn
Arkkivelho
Dyn vastasi aiheeseen: "Univormu"reality
31.10.2015 02:45 #8

Katsoin hetken matkaa Lapin poliiseja ja olipas siinä ärsyttävä kertoja mukana. :huh: Varsinaisessa (aidossa ja oikeassa) Poliisit-sarjassa on se kiva, että mitään tarinaa ei yritetä väkisin luoda, vaan poliisit juttelevat ja kertovat tehtävistään itse sen mitä ovat kertoakseen.

Valvojat: RaccoonRasimus
Paikalla 2 jäsentä ja 64 vierailijaa
Jussi, haplotus
Uusin jäsen: Antero Stenhammar
Jäseniä yhteensä: 8768