"Univormu"reality

22.10.2015 03:09 #1 : Dyn
"Univormu"reality kirjoittanut Dyn
Nyt täytyy tehdä tällainen tunnustus, että saan ketjun perustettua. Olen nimittäin ihan koukussa erilaisiin poliisi- ja tullireality-tv-sarjoihin. Ne ovat niin hulvattoman hauskoja! Okei, okei, tiedän ettei saisi huvittua siitä, miten kytät heittävät spurguja putkaan tai tullissa pidätetään huumeiden salakuljettajia. Mutta kuitenkin...

Suomen Tulli -sarjaa olen seurannut erityisesti, koska se esittelee runsaasti myös tullin käyttämien koirien toimintaa. Ja nekös vasta ovat suloisia, vaikka taatusti en halua yhdenkään niistä kiinnostuvan just minusta, kun olen lentokentällä. Myös Australian ja Kanadan vastaavat ohjelmat ovat olleet hyviä - Kanada-versio pyörii tälläkin hetkellä Nelosella, vaikka itse tosin yleensä katson näitä Ruutu.fi:n puolelta. "Isossa maailmassa" tullin ja rajavartiolaitoksen meno onkin vähän hurjempaa, kun aseita ja sekavia asiakkaita tulee vastaan vähän isommissa massoissa. Australiassa vielä erikoisuutena tiukat elintarvikkeiden maahantuontiin liittyvät rajoitukset.

Poliisisarjoja olen katsonut lähinnä Suomen ja Norjan versioina. Amerikkalainen touhu menee ihan yli hilseen, ei jaksa sellaista kovistelua ja aseella uhkailua joka välissä. Suomen poliiseilla on huumoria, ja Norjan vastineet nyt vain kuulostavat niin hauskoilta, ettei sitä ole voinut olla katsomatta.

Mites muut, uppoaako tällainen genre teihin?

22.10.2015 12:37 #2 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa "Univormu"reality
Poliisien, palomiesten, tullityöntekijöiden ja muiden touhut ovat kyllä ihan katsomisen arvoista viihdettä ja selkeästi reality-sarjojen kärkipäätä. Aktiivisesti en noista mitään katso, mutta silloin tällöin tulee vilkaistua. Suomen versioissa tuntuu tosiaan olevan huomattavasti rennompi meininki isompiin maihin verrattuna, joskin täällä vakavia tapauksia ei tule ihan koko ajan vastaan. Amerikkalainen show-meno ei oikein uppoa minuunkaan.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

22.10.2015 19:17 #3 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa "Univormu"reality
Mä joskus seuraan Suomen Poliisit-sarjaa, jos se sattuu tulemaan kun kanavasurffaan. Hauskaa katsottavaa, ja tavallaan aika mielenkiintoista. Tuo sarja on varmasti kirkastanut poliisien julkisuuskuvaa paremmin kuin mikään koskaan aiemmin.

Joskus on tullut nähtyä niitä jenkkkiversioita, ja olen myös sitä mieltä, että typerää mahtailua, ei-pysty-ymmärtämään-käsittämään.

• Skie hahmo
  • Skie
23.10.2015 13:03 #4 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa "Univormu"reality
Lapin poliisit, parasta viihdettä mitä televisiolla on tarjota. :smile: No okei, oon ehkä vähän puolueellinen tämän mielipiteeni kanssa, mutta se on yksittäinen poikkeus näihin "univormu"realityihin jota seuraan. Kanava kääntyy heti, kun jokin vastaava ulkomainen sarja alkaa.

Always follow your doubts.

23.10.2015 20:55 #5 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa "Univormu"reality
Mulla onkin Lapin poliisit vielä katsomatta, pitää varmaan laittaa listalle. Tullin uusimmalla kaudella on Kilpisjärven tulli mukana, se on ihan hauska. Näkyykö Lapin versiota mistään verkkopalvelusta?

• Skie hahmo
  • Skie
23.10.2015 21:04 #6 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa "Univormu"reality
Fox Playsta pitäisi löytyä. Yleistä mutinaa onkin kuulunut siitä, että Fox ei Lapissa enää näy, joten "paikallis"poliiseja nähdäkseen on pitänyt kääntyä aina nettitv:n puoleen.

Always follow your doubts.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

• max hahmo
  • max
24.10.2015 13:38 #7 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa "Univormu"reality
Vahingossa olen kattonut vähän. Joltain teineiltä takavarikoitiin viinaa ja tosi collin näkösenä joku koitti piilottaa jonnekin puskaan pulloa poliisin selän takana yms. Se oli ihan hauska pätkä, mutta en mä mitään huumejuttuja tai oikeita rikoksia haluaisi nähdä...

31.10.2015 02:45 #8 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa "Univormu"reality
Katsoin hetken matkaa Lapin poliiseja ja olipas siinä ärsyttävä kertoja mukana. :huh: Varsinaisessa (aidossa ja oikeassa) Poliisit-sarjassa on se kiva, että mitään tarinaa ei yritetä väkisin luoda, vaan poliisit juttelevat ja kertovat tehtävistään itse sen mitä ovat kertoakseen.

Valvojat: RaccoonRasimus
Mustelmann, LordStenhammar, Lyyskis