Batman v Superman: Dawn of Justice

26.03.2016 22:19 #1 : HourglassEyes
Batman V Superman: Dawn of Justice

Alkupään kangertelun jälkeen BvS toimii ihan mukavasti ja minusta ainakin Affleck oli hyvä korsto-Batman. Leffan parasta antia oli ehdottomasti lopputappelu jossa mukana menossa myös oman elokuvansa saava Wonderwoman. Oikein viihdyttävä 2,5 tuntinen leffateatterissa, oikein hämmästytti pois lähtiessä, että leffa oli todellakin kestänyt niin pitkään. Ja btw, jos olette menossa katsomaan, niin lopputekstien jälkeen sitten ei tule yhtikäs mitään... Ihan vain tiedoksi, jos ette turhaan halua penkissä istua niin kuin me teimme...

03.04.2016 17:12 #2 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Batman v Superman: Dawn of Justice
Menin katsomaan tätä leffaa hieman skeptisenä, sillä suuresti pitämäni Nolanin Batmanit ovat vielä tuoreessa muistissa. Mutta suotta murehdin, tämähän oli omalla tavallaan aivan mahtava leffa! Toki, taas tässä on se efekti, että kun odottaa kuraa, niin yllättyy positiivisesti.

Parasta leffassa oli Batmanin puvut. Ne olivat ihan tajuttoman hienoja,

Harvinaisesti minä pidin kaikista leffan hahmoista, parhaimpina olivat Lex Luthor (sopivan mielipuolinen) ja Jeremy Ironsin Alfred. Alfred oli tässä leffassa huomattavasti aktiivisempi toimija kuin aikaisemmissa versioissaan (tai mitä minä muistan/olen nähnyt). Suurin täky minulle mennä katsomaan tämä leffa oli nimenomaan Jeremy Irons, enkä pettynyt hänen suhteensa. Naishahmojakin löytyi vaikka kuinka monta, joista mieleenjäävin oli Wonder Woman, vaikka tätä ei aivan kauheasti käytettykään.

Sitten niihin negatiivisiin juttuihin... Juoni. Ilmeisesti tässä oli juoni, mutta en kyllä itse sitä osannut seurata lainkaan. Tapahtumista hypittiin toisiin välillä aika randomisti. Vaikka tämä oli hyvin tehty elokuva, täynnä upeita kohtauksia, niin niiden liittyminen toisiinsa oli hiukan epäselvää. Ja sitten

Hahmojen motiivit tehdä asioita olivat todella, todella ohuita. En missään vaiheessa oikein hiffannut, miksi Lex Luthor teki niin kuin teki yms.

Hiukan oudoksutti se seikka, että tyypit löysivät jostain sataman, jossa ei ollut ketään. Ilmeisesti Gothamissa ei ole spurguja tai kodittomia?

Ja sitten lopputappelu:

Tässä leffassa oli sama ongelma kuin monessa muussakin action-leffassa, nimittäin se, että räjähdykset kasvoivat aina vaan isommiksi ja isommiksi, jolloin niistä alkoi mennä maku. Elokuvassa oli myös useampi wtf-hetki:

Aika paljon huonoja juttuja löytyi, mutta ne paremmat olivat sitten merkittävästi parempia. En pääse siitä yli, että tämä leffa näytti hyvältä. Todella vakavissaan tehty leffa (Batmanin treenihetki, Rocky much? :D ), mutta se ei oikeastaan haitannut lainkaan. Ainakin leffan tekijät uskalsivat lähteä ihan eri linjalle kuin Marvel, siitä hatun nosto (tuli olo, että Frank Millerin Batmanit on luettu). Värimaailmakin oli synkkä, joka sopi tähän elokuvaan hyvin.

Kyllä niitä seuraavia leffoja alkoikin jo odottaa.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
03.04.2016 17:40 #3 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Batman v Superman: Dawn of Justice

Emelie kirjoitti: Todella vakavissaan tehty leffa (Batmanin treenihetki, Rocky much? :D ), mutta se ei oikeastaan haitannut lainkaan. Ainakin leffan tekijät uskalsivat lähteä ihan eri linjalle kuin Marvel, siitä hatun nosto (tuli olo, että Frank Millerin Batmanit on luettu). Värimaailmakin oli synkkä, joka sopi tähän elokuvaan hyvin.

Suuri maailma ei ole synkistelystä ja vakavuudesta ilmeisestikään tykännyt, joten Suicide Squadiin ollaan filmaamassa uusia tunnelmaa keventäviä kohtauksia . Sinänsä hyvä, sillä traileri ainakin antaa odottaa leppoisaa elokuvaa. Olisi ainakin minulle iso pettymys jos se ei sellaista olisikaan, kun olen ennakkoasennoitunut trailerin perusteella tietynlaiseen leffakokemukseen. Eri asia tietenkin, jos traileri olisi luvannut jotain ihan erilaista...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
13.08.2016 22:05 #4 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Batman v Superman: Dawn of Justice
Minä katsoin elokuvasta Ultimate Editionin, jossa on kolme tuntia pituutta siinä missä alkuperäisessä kaksi ja puoli. Itse olisin toivonut tuntia lyhyempää pakettia - ei sinänsä mitään pois, mutta tiivistettyä. Leffa ei ollut kuitenkaan yhtä puisevan tylsä kuin aikaisempi Teräsmies, itseasiassa mainettaan parempi viritys ja ihan ok.

Ensimmäinen puolisko tuntui lupaavalta tavaralta käsikirjoituspuolella, kunhan vain muisti normaalin suspension of disbelief -asenteen (suomeksi "Turpa kiinni ja nauti leffasta" aina kun tekee mieli ihmetellä jotain epäloogisuutta).

Plussaa Millerin Dark Knight -sarjisten tyylisestä Batman-tulkinnasta. Ylipäätään on uskottava, että siinä missä Marvelin supersankarileffat aina toimivat jollain tasolla, niin DC:n sen sijaan kannattaa keskittyä vain Batmaniin.

Eli ei näillä eväillä vieläkään Marvelin supersankarileffojen kanssa kilpailla, sillä elokuvan toinen puolisko alkoi hajota logiikkapuolella käsiin.

Voin vielä ymmärtää miksi Batman haluaa Teräsmiehen päiviltä, ja miksi ns. chaotic good Batman tuottaa lawful good Teräsmiehelle ongelman, mutta - kuten Emeliekin totesi - Lex Luthor tuntui tekevän asioita ihan vain huvikseen. Hän tuntui olevan tyyliltään, motiiveiltaan ja menetelmiltään Jokerin vastine (en sarjiksia ole niin paljon lukenut, mutta jotenkin tuntuu ettei Luthor ihan noin sekaisin ollut niissä). Silti miehen ilmiselvä mielipuolisuus tunnu häiritsevän ketään. Ei tosin Batman tai Teräsmieskään vaikuta penalin terävimmiltä kyniltä. Esim. Teräsmiestä ei yhtään ihmetytä lyijyvuorattu pyörätuoli...

Lisäksi ihmiset ovat vähintäänkin kahta eri mieltä Teräsmiehestä tämän edellisessä leffassa aiheuttaman tuhon takia, ja nyt kun tämä päätyi toisenkin kerran pistämään kaupunkia nurin, hän onkin taas sankari
Häh?

Paskiainen ei muuten vieläkään tunnu olevan järin järkyttynyt aiheuttamistaan kuolimista ja tuhoista. Kyllä musta Batmanin epäilykset ja pyrkimykset eliminoida Teris ovat ihan oikeutettuja, sääli että Battis luopui niistä suunnitelmista.

Jne. jne. jne.

Emelie kirjoitti:

Emeli kirjoitti: Elokuvassa oli myös useampi wtf-hetki:

Mulla tuli tehtyä ihan oikeasti face palm -ele tuossa kohtaa. Ei sitten mitään muuta keksitty yhteisen sävelen aikaansaamiseksi...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Valvojat: RaccoonRasimus