• Dyn hahmo Kirjoittaja

01.10.2013 23:26 #1 :: Dyn
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Hobitin seuraavasta osasta on julkaistu FB:ssä uusi ja vähän pidempi traileri, joka ainakin itse miellytti: linkki Kyllä tästä vielä hyvä leffa tulee. :cheesy:

Iivarin sanoin: "Epiikka ei ole kuollut, se on vain siirtynyt eri mediamuotoon. Enää kaksi kuukautta!"

Millä mielellä te muut olette tämän leffan odottelun suhteen?

• Darkki hahmo
  • Darkki

01.10.2013 23:29 #2 :: Darkki
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Vaikuttaa ihan mukavalta. En itse tuosta ekasta leffasta oikein innostunut. Leffa oli vähän liian rauhaton ja juoni jäi hieman taka-alalle, mutta toivotaan, että jatko-osa olisi parempi :)

Tässä sama video suoraan Youtubesta:

01.10.2013 23:47 #3 :: Hiistu
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Luulin, että Smaugin ulkonäkö olisi sellainen "yllätys", jota säästeltäisiin ihan viimeiseen asti. Mutta Smaug on jo näkynyt ja sen sijaan piilottelevat Beornia.. Höh. Kesällä netissä levisi jokin hämärä kuva selkäharjaisesta ehkä-Beornista, mutta onko mitään tarkempaa kuvaa vielä julkaistu? Tuostakin kuvasta tuli iso poru, ettei muka voi siltä näyttää. Minusta se näytti söpöltä! :cheesy:

Salaa pelkään, että filmintekijät korvaavat Beornin näyttelijän (Mikael Persbrandt) vielä ennen ensi-iltaa jollain tietsikkahahmolla. Jos hän vaikka saa tuomion jostain rikoksesta.. Hän kun tuntuu olevan vähän tapaturma-altis tyyppi. :roll:Mutta söpö kuin mikä.
Muokannut 01.10.2013 23:48 Hiistu

• Xariel hahmo
  • Xariel
    Baronetti

02.10.2013 20:29 #4 :: Xariel
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Minä olen vain iloinen että aika on kulunut nopeasti ja ensi-ilta on melkein täällä. No, kaksi kuukautta ja vähän päälle vielä, mutta se vilahtaa ohi todella nopeasti.

New Line Cinema kumppaneineen on saanut Tolkienin kirjat erittäin hyvin valkokankaalle. Olen iloinen, että se sama tunnelma joka niin veti puoleensa trilogiaa katsellessa on läsnä myös Hobitti-leffoissa. Musiikki on nappiin, näyttelijävalinnoista olen tykännyt ja vanhoja suosikkeja tulee ruutuun vielä enemmän kuin ensimmäisessä osassa. Mikäs siinä! :)

02.10.2013 20:49 #5 :: LonelyDiamond
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Eikös näitä leffoja tule vielä kolmas? Taru Sormusten Herrasta julkaisemisen kolmena osana vielä ymmärtää, mutta miksi Hobitista pitää repiä kolme leffaa? Eka osakin oli jotain kolme tuntia pitkä. Hyvä tosin että otetaan tämän tekeminen sillä tavalla tosissaan, että luulis ainakin ettei mitään juonen kannalta olennaista jää pois. Ihmettelin vaan sitä että trailerissa näkyi jo lohikäärme Smaug. Eikös se ole aika lopussa ainakin Hobitti-kirjassa. Korjatkaa jos olen väärässä, luin kirjan pari vuotta sitten.

• Tapsa hahmo
  • Tapsa

02.10.2013 20:52 #6 :: Tapsa
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Uusi traileri oli ihan suht. lupaava, kuultiin vähän sitä odotettua Benedict Cumberbatchiäkin lohikäärmeen roolissa. Jännittäähän tämä. Katsoin trailerit vain kertaalleen ettei liikaa tule kaikki selväksi eikä leffaan jää mitään yllätyksiä.

Ensimmäistä osaa en nähnyt 3D:nä enkä niin ollen HFR:nä, nyt aion mennä tsekkaamaan tuon uuden teknologian.

02.10.2013 20:59 #7 :: Hiistu
Hobitti II: The Desolation of Smaug

LonelyDiamond kirjoitti: Eikös se ole aika lopussa ainakin Hobitti-kirjassa. Korjatkaa jos olen väärässä, luin kirjan pari vuotta sitten.

Minullekin oli yllätys, että Smaugin luo näytetään pääsevän jo tämän toisen elokuvan aikana. Kolmas elokuva kai sitten on pyhitetty
Varoitus: Spoiler.
Minullakin on vuosia Hobitin lukemisesta, mutta muistan, etten lukiessa edes kiinnittänyt paljoakaan huomiota tuohon tapahtumaan. Minulle pääasia oli lohikäärme ja sen aarre. (Tähän muistikuvaan voi tosin vaikuttaa myös myöhemmin pelaamani Hobitti-lautapeli, jonka maali oli Yksinäisellä vuorella. :roll:)

Jollekin Tolkieninsa paremmin tuntevalle varmaan tarjoillaan kaikkea muutakin kiintoisaa taustatapahtumaa, noitakuninkaasta ja kaikesta.
Muokannut 02.10.2013 21:03 Hiistu

• Skie hahmo
  • Skie

02.10.2013 21:10 #8 :: Skie
Hobitti II: The Desolation of Smaug

Xariel kirjoitti: Ja Benedict Cumberbatchin fanina on sanottava, että voi hyvänen aika, mikä ääni Smaugilla! Elokuvateattereissa tärisevät kohta itse rakennuksetkin, kun se äänenvoimakkuus on niin korkea ja Smaugin ääni taas niin matala.

Tässäpä omalla kohdallani se suurin syy, miksi menen tämän toisen osan leffateatteriin katsomaan. :smile:

• Jussi hahmo
  • Jussi

02.10.2013 21:25 #9 :: Jussi
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Jos jotakuta kiinnostaa, niin elokuvan suomalaislevittäjä on julkaissut uuden trailerin tekstitettynä:

Ei kannata unohtaa sitä, että Odottamattoman matkan pidennetty versio tulee myyntiin Blue-rayllä ja DVD:llä marraskuussa. Minuun ensimmäinen Hobitti-elokuva iski täysillä, ja toivon Smaugin autioittaman maan jatkavan samalla tasolla.

03.10.2013 17:56 #10 :: celeblith
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Tätä leffaa todella odotan, ja pakko on mennä katsomaan heti kun vain mahdollista. Ensimmäisestä osasta pidin, vaikka se jotenkin hyppi asiasta toiseen. Silti olen todella tyytyväinen että Hobitista on päätetty tehdä monen osan elokuva, ettei vain juosta tapahtumia pikakelaten, vaikka kirjana Hobitti on varsin lyhyt.

Pitääkin lukea tuo kirja uudelleen, kun siitä on vierähtänyt useampia vuosia aikaa.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

03.10.2013 18:29 #11 :: Diara
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Odotan elokuvaa suurella innolla ja varmasti menen heti ensimmäisinä näytöspäivinä elokuvan katsomaan. Pidin ensimmäisestä osasta paljon, mitä nyt ehkä hieman liikaa mässäiltiin taistelukohtauksilla varsinkin elokuvan loppupuolella. Traileri lupaa mielenkiintoista elokuvaa, jota varmasti värittää ne itse kirjaan kuulumattomat pätkät. Hieman jännittää Legolaksen väliintulo, jotenkin olen viha/rakkaus-suhteessa asian kanssa. Legolas oli LoTR-elokuvien suosikkihahmojani, joten on mukavaa nähdä tuo hahmo uudelleen. Samaan aikaan voin lainata pikkusiskoani, joka kysyi minulta trailerin nähtyään "Oliko Legolas siellä kirjassa?" ja kerrottuani vastauksen tuli uusi kysymys: "No mitä ihmettä se sitten tekee tuolla elokuvassa?". Tämä kiteyttää sen oman viha-puoleni, mutta samalla lisää myös mielenkiintoa, on mielenkiintoista nähdä miten tuo vanha tuttu suosikkihahmoni on saatu upotettua uuteen tarinaan.

Joulu, tule nopeammin!

03.10.2013 18:55 #12 :: Fantasyfan
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Minä olen nihkeä ja tuskin lähden sitä katsomaan jos ei joku sosiaalinen tilanne sitä vaadi. Edellisenkin leffan kohdalla oli: "takapuoli puutuu jo. Milloin tää loppuu?" Varmasti kiva leffa, mutta en ole varma haluanko istua sen koko ajan leffateatterissa

03.10.2013 20:51 #13 :: Dragonil
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Tätä kyllä odotan innolla! Odottamaton matka oli parempi kuin odotin, joten toivon tason pysyvän samassa. Vähän kyllä huolestuttaa nuo trailerit, erityisesti Legolas, Tauriel, tynnyrikohtaus... Niin paljon eriä kuin kirjassa! :huh:No, Peter Jackson ei kyllä ennenkään ole pettänyt luottamustani, kyllä hän tämänkin kunnialla kotiin tuo. Ehkä. Aoin mennä katsomaan leffan ensi-illan, koska se sattuu olemaan syntymäpäiväni :cheesy:

03.10.2013 22:56 #14 :: Propagandalf
*Innostunutta odotusta*

Eh, Legolas...? Meh, kunhan on hyvä elokuva (ja ensimmäinen osa oli) niin olen tyytyväinen.

• Noora hahmo
  • Noora

03.10.2013 23:02 #15 :: Noora
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Kyllähän tätä on odotettu ja elokuvateatteriin asti on tarkoitus mennä katsomaan,vaikka Legolas aiheuttaakin pientä hämmmennystä,mutta sille ei voi mitään. Kunhan leffa on muuten hyvä ja viihdyttävä,kuten ensimmäinen osa oli niin sitten olen ihan tyytyväinen siihen :smile:

04.10.2013 08:31 #16 :: Emelie
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Ensimmäinen osa ei vakuuttanut, mutta oli se silti ihan katsottava. Vähän turhan venytetty leffa. Toinen osa kiinnostaa hitusen enemmän, lähinnä nimenomaan Smaugin ja Stephen Fryn takia. Eli kyllähän tämäkin tulee katsottua, luultavasti jo leffateatterissa.

• Vanamo hahmo
  • Vanamo

04.10.2013 15:02 #17 :: Vanamo
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Minäkään en täysin vakuuttunut ensimmäisestä osasta. Se oli nätti ja pääosin viihdyttävä toimintapätkä, muttei sen enempää. Joitain kohtia olisi voinut myös tiivistää ja toimintarämistelyä olisi voinut olla vähemmän.

Käyn kuitenkin mielelläni katsomassa kauniita ja viihdyttäviä elokuvia elokuvateatterissa. Odotan siis innolla myös Hobitin kakkososaa, vaikken odotakaan sen olevan mitenkään mullistava kokemus. En myöskään pistä pahakseni sitä, että tarinaa on venytetty ja sinne on lisäilty asioita. Oikeastaan on ihan kiva saada kaikenlaista uutta ja mielelläni käyn viihtymässä elokuvateatterissa kolmen Hobitti-elokuvan verran.

• Neanna hahmo
  • Neanna
    Vintiö
04.10.2013 15:22 #18 :: Neanna
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Näihin elokuviinhan on tungettu monenlaista, mitä ei ollut Hobitti-kirjassa tai jotka mainittiin vain sivumennen. Valkoinen örkki Azog vain mainittiin kirjassa, mutta on elokuvassa merkittävä. Myöskin "nekromantikko" eli Sauron vain mainittiin, mutta oletan, että häntä nähdään elokuvissa enemmänkin. Sivujuonteista löytyy paljon materiaalia elokuviin. Jonkinverran lisää materiaalia noihin juonteisiin löytyy myös Keskeneräisten tarujen kirjasta sekä muista Tolkienin muistiinpanoista. Kuinka oleellisia ne sitten ovat, onkin toinen juttu. Minua ei toisaalta olisi haitannut, vaikka olisi pysytelty vain yhden elokuvan verran pelkästään Hobitti-kirjan pohjalla, mutta saanpahan kolmen elokuvan verran eeppistä mättöä :lol:.

04.10.2013 17:12 #19 :: Knox Gargol
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Jos tuosta Bloomista pääsisi eroon, Jacksonin elokuvat kohoaisivat laadultaan lähemmäs täsiä pisteitä ainakin minun mielestäni. Pidin ensimmäisestä elokuvasta ja, vaikka kolme elokuvaa tuntuukin hieman yliampuvalta, flashbackit ja itsensä teoksen ulkopuoliset materiaalit maustavat satukirjaa mainiosti. Musiikit olivat oikein jämptit ja 3D:kin toimi, vaikka silmälasillisena pyrinkin niitä välttämään.

Odotan Desolationia mielenkiinnolla ja Jyväskylään tässä porukkaa jo kasaillaan valmiiksi sitä varten.

• Tapsa hahmo
  • Tapsa

04.10.2013 19:06 #20 :: Tapsa
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Siis ensimmäinen Hobitti-elokuvahan oli aivan surkea, mutta tietenkin tämä tulee olemaan loistava!

Valvojat: RaccoonRasimus