Satama
kesäkuu 13, 12:42
99 viestiä | Eija

05.10.2013 14:44 #21 :: sinidean
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Minä taas suhtauduin ekaan elokuvaan etukäteen niin ennakkoluuloisesti ja skeptisesti, että sen nähtyäni olin todella positiivisesti yllättynyt. Nämä Hobitit ja aiemmat Lord of the Ringsit ovat minulle ennen kaikkea audiovisuaalista karkkia! Juoni ei ole minulle se oleellisin asia. Yhdentekevää on myös se, kuinka tarkkaan elokuvat noudattavat tai eivät noudata kirjoja, onko lisättyjä hahmoja tms. Rakastan näiden elokuvien maailmaa itsessään niin paljon, että voisin katsoa aiheesta vielä monta monta monta elokuvaa! :smile: (Ja Legolasia myös katselen mielelläni lisää, näin loppuhuomautuksena... :wink:)

Summa summarum: innolla odotan tätäkin ensi-iltaa!

05.10.2013 16:55 #22 :: Celestine
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Jihuu, uusi traileri! Kas ihmettä, kun pysyin housuissani :roll:Mut joo, vaikuttaa älyttömän hyvältä. Enkä mä oikein ymmärrä, miksi ekaa Hobittia haukuttiin niin kamalasti, ei se mun mielestä mikään huono ollut. Taistelukohtauksia oli ehkä liikaa ja ne olivat liian pitkiä, mutta se olikin ainoa huono puoli. En ole vielä nähnyt THS-leffoja, koska kirjat ovat vielä lukematta. (Olin edellämainittujen ensi-iltojen aikaan alle kolmevuotias :huh:) Siinä mielessä katson elokuvat pikeassa järjestyksessä. Kummitäti lupas mut viedä katsomaan leffaa, kun se tulee. Olen innoissani!

Martin Freeman :heart:

05.10.2013 17:22 #23 :: Knox Gargol
Hobitti II: The Desolation of Smaug

Celestine kirjoitti: Oletteko muuten huomannut, että elokuvan ensi-ilta on 13. joulukuuta ja perjantai :tongue:

Kyllä. Perjantai 13. on suosikkipäiväni silloin, kun se on saatavilla, mikä on mainio enne. Nomen est omen, kuten siskoni kummisetä sanoo. Eli nimeni on omena. :wink:

Post scriptum: Celestine muuten, en haluaisi olla tällainen, mutta haluan kuitenkin ja on pakko huomauttaa, että yleensä puhutaan TSH-trilogiasta, THS:stä en ole kuullutkaan.
Muokannut 05.10.2013 17:23 Knox Gargol

05.10.2013 22:02 #24 :: Celestine
Hups, tuli kirotusvihre. Taru Hormusten Serrasta. :lol:

05.10.2013 22:55 #25 :: Q_Black
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Uusi traileri oli aika jees! Vaikken mikään superfanittaja olekaan niin kaverin kanssa varmaan käydään kattoo toi kun käytiin se ekakin kattoo elokuvissa.

Legolas <3

• Jussi hahmo
  • Jussi

07.10.2013 21:38 #26 :: Jussi

• Elenna hahmo
  • Elenna

09.10.2013 20:32 #27 :: Elenna
Hobitti II: The Desolation of Smaug

Bilbon (sekä Klonkun ja Thorinin) ansiosta tykkäsin ykkösosasta kovasti, ja tietysti maisemat ja musiikki tekevät Keski-Maasta aivan upean. Olen aina kriittinen alkuperäisteoksesta poikkeamista kohtaan, mutta nämä pelastivat paljon - ja pelastavat varmasti myös kakkososan. Vaikka taistelua ja miekanheiluttelua oli (ja vaikuttaa jatko-osassakin olevan) hiukan ylenmääräisesti, niin ihanainen Bilbo tuo muassaan jotain herttaisen hobittimaista koko elokuvan pohjavireeseen!

10.10.2013 01:21 #28 :: Knox Gargol
Hobitti II: The Desolation of Smaug

Elenna kirjoitti: Martin Freemanin Bilbo on kyllä aivan älyttömän ihana. Aivan. Älyttömän. Ihana. Siinä yksi syy mennä katsomaan tämä, ja tietysti on hienoa nähdä (tai pikemminkin kuulla) Benedict Cumberbatchia samassa leffassa.

Samaa mieltä siitä, että Freeman ja Cumberbatch pelaavat hyvin yhteen ja Cumberbatch on Stephen Fryn ohella suurimpia odotuksenaiheita minulle DoSissa (lyhenne), ainakin suhteessa ensimmäisessä elokuvassa mukana olemattomiin näyttelijöihin.

Olisi kyllä ollut eeppistä saada Brian Blessed Beorniksi,
Muokannut 10.10.2013 01:22 Knox Gargol

13.10.2013 18:34 #29 :: Kirjaneito
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Hyvältähän tämä näyttää. Tykkäsin myös ekasta Hobitista paljon, vaikkei se valitettavasti Sormusten herran tasolle yltänytkään. (Mikä nyt oikeastaan yltääkään?)
Erityisesti ihana Bilbo, mahtavat maisemat ja upea musiikki veivät mukanaan. (Ja tietysti myös Fili ja Kili... :wink:). Desolation of Smaugkin näyttää tosiaan trailerien perusteella aivan yhtä hyvältä, vaikka se tosiseikka, että tässä päästään jo vuorelle lohikäärmeen luokse, kertoo vikasta leffasta aika paljon.
Varoitus: Spoiler.

Ja ainiin. Legolas! Vaikka toisaalta pidän aika turhana sitä, että hänet on Hobittiinkin tungettu, on pakko myöntää, että häntä on ollut ikävä. :heart:

• MagPie hahmo
  • MagPie
    Kisälli
14.10.2013 21:16 #30 :: MagPie
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Olin hiukan epäilevällä kannalla, kun ilmoitettiin että Hobitista tulee 3 elokuvaa kuten TSH:stakin aikanaan, mutta ekan osan nähtyäni odotan entistä suuremmalla palolla toista. Traileri ainakin näyttää siltä, ettei toimintaa tule tästä(kään) puuttumaan.

Luotan Jacksoniin. :cheesy:

03.11.2013 10:19 #31 :: Dragonil

• max hahmo
  • max

03.11.2013 18:07 #32 :: max
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Keskiviikkonahan se taitaa megaleffoille klassiseen tapaan tulla, kuten edellinenkin osa eli 11.12.

• Jussi hahmo

• Diara
    Baronetti

05.11.2013 19:53 #34 :: Diara
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Vieläkin joulu on liian kaukana eikä nämä trailerit ja aamulla Facebookiin ilmestynyt Jacksonin viimeisin videoblogi helpota odotusta yhtään. Joulu tule jo! :smile:

• Xariel hahmo
  • Xariel
    Baronetti

06.11.2013 17:30 #35 :: Xariel
Hobitti II: The Desolation of Smaug

Dragonil kirjoitti: Milloin on Hobitin ensi-ilta? Olen luullut, että se olisi 13.12 syntymäpäivänäni, mutta Finnkinon sivut väittävät sen olevan 11.12! Onko jollakin lisätietoa asiasta?

Keskiviikkona 11.12. on ensi-ilta.

Missäköhän formaatissa tämän elokuvan sitten menisi katsomaan? Finnkinon sivuillakin se on jo kolme: 2D, 3D ja 3D (HFR). Pitää kai ottaa selville mitä niissä on sitten eroa ja miten hinta muuttuu...

Legolaksen silmät ovat muuten uudessa leffassa erilaiset, kirkkaan vaaleansiniset. Se saa promokuva-Legolaksen vaikuttamaan todella kylmältä. Saa nähdä!
Muokannut 06.11.2013 17:31 Xariel

07.11.2013 21:05 #36 :: Ligandi
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Itselle kolahti tuo HFR-versio viimeksi niin kovaa, että muut eivät ole vaihtoehtona kuin pakkotilanteessa. Ensimmäisen 10 minuutin aikana vain tuijotin rakastuneen näköisenä kuvalaatua. Jossain on puhuttu, että elämys on kuin katsoisi teatteriesitystä ja allekirjoitan tämän täysin.

• Noora hahmo
  • Noora

07.11.2013 21:09 #37 :: Noora
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Itse aion mennä katsomaan perinteisen 2D näytöksen,koska saan aina niistä 3D laseista kovan pääsäryn,joten ajatus kolmetuntia kestävän elokuvan katsomisesta kovan pääsäryn kera ei houkuttele sitten yhtään ,joten taidan tyytyä 2D versioon.

07.11.2013 21:28 #38 :: Hiistu
Hobitti II: The Desolation of Smaug
Ainakin edellisessä elokuvassa oli joitain kohtauksia, esim. syvyysvaikutelmia, jotka oli selkeästi suunniteltu 3D-tekniikkaa varten näyttämään hyviltä. Ei yhtä selkeästi kuin joissain muissa 3D-elokuvissa on ollut, mutta oli kuitenkin. Tämän elokuvan trailerista tulee mieleen ainakin ne puissa loikkivat haltiat, jotka kaksiulotteisina trailerilla näyttävät minusta ihan kököiltä, mutta kolmiulotteisina se kökköys ehkä häviää liikkeeseen ja syvyyteen.. Ehkä.

Jos 3D- tai HFR-tekniikka aiheuttaa itselle särkyä, pahoinvointia tai muuta epämukavuutta, niin silloin luonnollisesti nautittavampi leffakokemus ilman uusia tekniikoita.. Muutoin elokuvista saa mielestäni eniten irti, kun katsoo ne mahdollisuuksien mukaan sillä tekniikalla, jolle elokuva on valmistettu.
Muokannut 07.11.2013 21:30 Hiistu

07.11.2013 21:34 #39 :: Celestine
Hobitti II: The Desolation of Smaug
11.12.? Mutta tuossa tarilerissakin lukee, että 13.12.? Olette sekoittaneet minut pahimman kerran.

• Dyn hahmo Kirjoittaja

07.11.2013 21:50 #40 :: Dyn
Hobitti II: The Desolation of Smaug
3D HFR ei tuottanut mulle normaalia 3D:n migreenitykytystä, mutta en nauti niiden keveidenkään lasien pitämisestä nenällä vielä omien lasien päällä. Eiköhän se 2D siis riitä ihan hyvin.

Valvojat: RaccoonRasimus