Uusimmat viestit

Uusimmat keskustelut

Hobitti II: The Desolation of Smaug

• sinidean hahmo
sinidean
Soturi
Taso: 24
sinidean vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
05.10.2013 14:44 #21

Minä taas suhtauduin ekaan elokuvaan etukäteen niin ennakkoluuloisesti ja skeptisesti, että sen nähtyäni olin todella positiivisesti yllättynyt. Nämä Hobitit ja aiemmat Lord of the Ringsit ovat minulle ennen kaikkea audiovisuaalista karkkia! Juoni ei ole minulle se oleellisin asia. Yhdentekevää on myös se, kuinka tarkkaan elokuvat noudattavat tai eivät noudata kirjoja, onko lisättyjä hahmoja tms. Rakastan näiden elokuvien maailmaa itsessään niin paljon, että voisin katsoa aiheesta vielä monta monta monta elokuvaa! :smile: (Ja Legolasia myös katselen mielelläni lisää, näin loppuhuomautuksena... :wink:)

Summa summarum: innolla odotan tätäkin ensi-iltaa!

• Celestine hahmo
Celestine
Paladiini
Taso: 38
Celestine vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
05.10.2013 16:55 #22

Jihuu, uusi traileri! Kas ihmettä, kun pysyin housuissani :roll: Mut joo, vaikuttaa älyttömän hyvältä. Enkä mä oikein ymmärrä, miksi ekaa Hobittia haukuttiin niin kamalasti, ei se mun mielestä mikään huono ollut. Taistelukohtauksia oli ehkä liikaa ja ne olivat liian pitkiä, mutta se olikin ainoa huono puoli. En ole vielä nähnyt THS-leffoja, koska kirjat ovat vielä lukematta. (Olin edellämainittujen ensi-iltojen aikaan alle kolmevuotias :huh: ) Siinä mielessä katson elokuvat pikeassa järjestyksessä. Kummitäti lupas mut viedä katsomaan leffaa, kun se tulee. Olen innoissani!

Martin Freeman :heart:

Oletteko muuten huomannut, että elokuvan ensi-ilta on 13. joulukuuta ja perjantai :tongue:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

• Knox Gargol hahmo
Knox Gargol
Paladiini
Taso: 39
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
05.10.2013 17:22 #23

Celestine kirjoitti: Oletteko muuten huomannut, että elokuvan ensi-ilta on 13. joulukuuta ja perjantai :tongue:

Kyllä. Perjantai 13. on suosikkipäiväni silloin, kun se on saatavilla, mikä on mainio enne. Nomen est omen, kuten siskoni kummisetä sanoo. Eli nimeni on omena. :wink:

Post scriptum: Celestine muuten, en haluaisi olla tällainen, mutta haluan kuitenkin ja on pakko huomauttaa, että yleensä puhutaan TSH-trilogiasta, THS:stä en ole kuullutkaan.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Viimeksi muokattu: 05.10.2013 17:23 : Knox Gargol.

• Celestine hahmo
Celestine
Paladiini
05.10.2013 22:02 #24

Hups, tuli kirotusvihre. Taru Hormusten Serrasta. :lol:

• Q_Black hahmo
Q_Black
Ritari
Taso: 34
Q_Black vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
05.10.2013 22:55 #25

Uusi traileri oli aika jees! Vaikken mikään superfanittaja olekaan niin kaverin kanssa varmaan käydään kattoo toi kun käytiin se ekakin kattoo elokuvissa.

Legolas <3

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

• Jussi hahmo
Jussi
Arkkivelho
Taso: 59
Jussi vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
07.10.2013 21:38 #26

• Elenna hahmo
Elenna
Ratsumestari
Taso: 26
Elenna vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
09.10.2013 20:32 #27

Martin Freemanin Bilbo on kyllä aivan älyttömän ihana. Aivan. Älyttömän. Ihana. Siinä yksi syy mennä katsomaan tämä, ja tietysti on hienoa nähdä (tai pikemminkin kuulla) Benedict Cumberbatchia samassa leffassa.

Bilbon (sekä Klonkun ja Thorinin) ansiosta tykkäsin ykkösosasta kovasti, ja tietysti maisemat ja musiikki tekevät Keski-Maasta aivan upean. Olen aina kriittinen alkuperäisteoksesta poikkeamista kohtaan, mutta nämä pelastivat paljon - ja pelastavat varmasti myös kakkososan. Vaikka taistelua ja miekanheiluttelua oli (ja vaikuttaa jatko-osassakin olevan) hiukan ylenmääräisesti, niin ihanainen Bilbo tuo muassaan jotain herttaisen hobittimaista koko elokuvan pohjavireeseen!

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.

• Knox Gargol hahmo
Knox Gargol
Paladiini
Taso: 39
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
10.10.2013 01:21 #28

Elenna kirjoitti: Martin Freemanin Bilbo on kyllä aivan älyttömän ihana. Aivan. Älyttömän. Ihana. Siinä yksi syy mennä katsomaan tämä, ja tietysti on hienoa nähdä (tai pikemminkin kuulla) Benedict Cumberbatchia samassa leffassa.

Samaa mieltä siitä, että Freeman ja Cumberbatch pelaavat hyvin yhteen ja Cumberbatch on Stephen Fryn ohella suurimpia odotuksenaiheita minulle DoSissa (lyhenne), ainakin suhteessa ensimmäisessä elokuvassa mukana olemattomiin näyttelijöihin.

Olisi kyllä ollut eeppistä saada Brian Blessed Beorniksi,

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Viimeksi muokattu: 10.10.2013 01:22 : Knox Gargol.

• Kirjaneito hahmo
Kirjaneito
Senesalkki
Taso: 42
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
13.10.2013 18:34 #29

Hyvältähän tämä näyttää. Tykkäsin myös ekasta Hobitista paljon, vaikkei se valitettavasti Sormusten herran tasolle yltänytkään. (Mikä nyt oikeastaan yltääkään?)
Erityisesti ihana Bilbo, mahtavat maisemat ja upea musiikki veivät mukanaan. (Ja tietysti myös Fili ja Kili... :wink: ). Desolation of Smaugkin näyttää tosiaan trailerien perusteella aivan yhtä hyvältä, vaikka se tosiseikka, että tässä päästään jo vuorelle lohikäärmeen luokse, kertoo vikasta leffasta aika paljon.

Varoitus: Spoiler. [ Napsauta laajentaaksesi ]

Ja ainiin. Legolas! Vaikka toisaalta pidän aika turhana sitä, että hänet on Hobittiinkin tungettu, on pakko myöntää, että häntä on ollut ikävä. :heart:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

• MagPie hahmo
MagPie
Kisälli
Taso: 7
MagPie vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
14.10.2013 21:16 #30

Olin hiukan epäilevällä kannalla, kun ilmoitettiin että Hobitista tulee 3 elokuvaa kuten TSH:stakin aikanaan, mutta ekan osan nähtyäni odotan entistä suuremmalla palolla toista. Traileri ainakin näyttää siltä, ettei toimintaa tule tästä(kään) puuttumaan.

Luotan Jacksoniin. :cheesy:

"You have no idea what I'm talking about, I'm sure. But don't worry... you will someday." - L.B

• Dragonil hahmo
Dragonil
Ratsumestari
Taso: 27
Dragonil vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
03.11.2013 10:19 #31

Milloin on Hobitin ensi-ilta? Olen luullut, että se olisi 13.12 syntymäpäivänäni, mutta Finnkinon sivut väittävät sen olevan 11.12! Onko jollakin lisätietoa asiasta?

There is no ignorance, there is knowledge.

• max hahmo
max
Kapteeni
Taso: 46
max vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
03.11.2013 18:07 #32

Keskiviikkonahan se taitaa megaleffoille klassiseen tapaan tulla, kuten edellinenkin osa eli 11.12.

• Jussi hahmo
Jussi
Arkkivelho
Taso: 59
Jussi vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
05.11.2013 19:01 #33

Uusi traileri:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Celestine

• Diara hahmo
Diara
Paladiini
Diara vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
05.11.2013 19:53 #34

Vieläkin joulu on liian kaukana eikä nämä trailerit ja aamulla Facebookiin ilmestynyt Jacksonin viimeisin videoblogi helpota odotusta yhtään. Joulu tule jo! :smile:

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

• Xariel hahmo
Xariel
Vesivelho
Taso: 36
Xariel vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
06.11.2013 17:30 #35

Dragonil kirjoitti: Milloin on Hobitin ensi-ilta? Olen luullut, että se olisi 13.12 syntymäpäivänäni, mutta Finnkinon sivut väittävät sen olevan 11.12! Onko jollakin lisätietoa asiasta?

Keskiviikkona 11.12. on ensi-ilta.

Missäköhän formaatissa tämän elokuvan sitten menisi katsomaan? Finnkinon sivuillakin se on jo kolme: 2D, 3D ja 3D (HFR). Pitää kai ottaa selville mitä niissä on sitten eroa ja miten hinta muuttuu...

Legolaksen silmät ovat muuten uudessa leffassa erilaiset, kirkkaan vaaleansiniset. Se saa promokuva-Legolaksen vaikuttamaan todella kylmältä. Saa nähdä!

Viimeksi muokattu: 06.11.2013 17:31 : Xariel.

• Ligandi hahmo
Ligandi
Vintiö
Taso: 8
Ligandi vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
07.11.2013 21:05 #36

Itselle kolahti tuo HFR-versio viimeksi niin kovaa, että muut eivät ole vaihtoehtona kuin pakkotilanteessa. Ensimmäisen 10 minuutin aikana vain tuijotin rakastuneen näköisenä kuvalaatua. Jossain on puhuttu, että elämys on kuin katsoisi teatteriesitystä ja allekirjoitan tämän täysin.

• Noora hahmo
Noora
Hirviö
Taso: 24
Noora vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
07.11.2013 21:09 #37

Itse aion mennä katsomaan perinteisen 2D näytöksen,koska saan aina niistä 3D laseista kovan pääsäryn,joten ajatus kolmetuntia kestävän elokuvan katsomisesta kovan pääsäryn kera ei houkuttele sitten yhtään ,joten taidan tyytyä 2D versioon.

A reader lives a thousand lives before he dies, The man who never reads lives only one(GRRM)

• Hiistu hahmo
Hiistu
Varjovelho
Taso: 60
Hiistu vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
07.11.2013 21:28 #38

Ainakin edellisessä elokuvassa oli joitain kohtauksia, esim. syvyysvaikutelmia, jotka oli selkeästi suunniteltu 3D-tekniikkaa varten näyttämään hyviltä. Ei yhtä selkeästi kuin joissain muissa 3D-elokuvissa on ollut, mutta oli kuitenkin. Tämän elokuvan trailerista tulee mieleen ainakin ne puissa loikkivat haltiat, jotka kaksiulotteisina trailerilla näyttävät minusta ihan kököiltä, mutta kolmiulotteisina se kökköys ehkä häviää liikkeeseen ja syvyyteen.. Ehkä.

Jos 3D- tai HFR-tekniikka aiheuttaa itselle särkyä, pahoinvointia tai muuta epämukavuutta, niin silloin luonnollisesti nautittavampi leffakokemus ilman uusia tekniikoita.. Muutoin elokuvista saa mielestäni eniten irti, kun katsoo ne mahdollisuuksien mukaan sillä tekniikalla, jolle elokuva on valmistettu.

Viimeksi muokattu: 07.11.2013 21:30 : Hiistu.

• Celestine hahmo
Celestine
Paladiini
07.11.2013 21:34 #39

11.12.? Mutta tuossa tarilerissakin lukee, että 13.12.? Olette sekoittaneet minut pahimman kerran.

• Dyn hahmo
Dyn
Arkkivelho
Taso: 66
Dyn vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
07.11.2013 21:50 #40

3D HFR ei tuottanut mulle normaalia 3D:n migreenitykytystä, mutta en nauti niiden keveidenkään lasien pitämisestä nenällä vielä omien lasien päällä. Eiköhän se 2D siis riitä ihan hyvin.

This is hard, but that's how I wanted it.

Valvojat: RaccoonRasimus
Paikalla 1 jäsen ja 45 vierailijaa
Emelie
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen
Jäseniä yhteensä: 8699