Thor: The Dark World

Dyn loi aiheen: Thor: The Dark World
01.10.2013 23:44 #1

Marvel-Thorin toinen 'oma' leffa tulee Suomessa ensi-iltaan 30.10. Finnkinon sivuilta löytyy jo traileria ja Youtubesta lisää (on se linkitä-video-suoraan-feature hieno, mutta en aio yliviljellä :wink: ).

Tämä leffa herätti ainakin jossain mafiassa/peli-illassa innostusta, joten ehkä leffamiitillekin löytyy tilausta. Thor ei ehkä ole ihan ykkössuosikkini näistä leffa-Avangers-hahmoista, mutta aivan varmasti elokuva tulee nähtyä. Pidän tästä elokuvien Marvel-universumista paljon, se on kaiken tehostehätön alla sen verran näyttävä ja juuri sopivan mahtipontinen. Supersankareiden sukkahousuistariisuminen on myös tehnyt hyvää jonkinlaiselle 'uskottavuudelle'.

Odotan siis tätä ensi-iltaa innolla, mites te?

Emelie vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
03.10.2013 07:36 #2

Eka Thor-leffa ei vakuuttanut, mutta Avengers-leffassa Thor toimi hahmona sen verran hyvin, että tämä toinen 'oma' leffa kiinnostaa. Loki (Tom Hiddleston) on suosikkipahikseni, joten jo pelkästään hänen takiaan raahaan itseni leffateatteriin.

En odota juonelta paljon, mutta toivoisin näkeväni tässäkin leffassa sitä huumoria, jota oli ensimmäisessä leffassa (ja kaikissa muissakin Avengers-teemaisissa leffoissa, joita olen nähnyt.)

Raccoon
Velhokokelas
Raccoon vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
03.10.2013 12:03 #3

Minä pidin ensimmäisestä Thor-elokuvasta paljon enemmän, mitä ystäväni. Mielestäni kuitenkin elokuvaan oli saatu juuri sopivasti jumalaista ylimielisyyttä, mitä Thorilla (ja muillakin hahmoilla) sarjakuvissakin oli ennen kuin sitten opetus kantoi hieman hedelmää.

Uudelta elokuvalta odotankin sitten vähintään samaa tasoa ja kostajat-elokuvan jälkeen luottamus on vain vahvistunut, että saadaan kunnon jumalameininkiä.

Malekith ja tummat haltiat ( :wink: ) ainakin antavat hyvää potentiaalia pahispuolelle. Ei mitään liian voimallisia, mutta sopivan näyttävää rähinää varmasti tulossa.

Odotan innolla...

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
19.10.2013 08:12 #4

Ekassa leffassa eniten minuun teki vaikutuksen puvustus. Muutoin leffa ei ihan kolahtanut. Siinä ei ollut mitään mikä olisi pitänyt hereillä. Liian tasapötköä. Toisen leffan lähden kyllä katsomaan toiveena, että Avengerin laajennettua tarinaa, olisi mahdollisesti tähänkin saatu vähän väriä ja värinää.

max
max vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
19.10.2013 10:17 #5

Tuskin voi tulla yhtä jäyhää menoa kuin Kenneth "Shakespeare" Branaghin käsittelyssä..

Anitra
Aseenkantaja
Anitra vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
30.10.2013 21:10 #6

Jos pitää Marvel leffoista, tämä kannattaa käydä katsomassa!

Olen itse katsonut Thorin ja Avengerin ja kourallisen muita Marvel leffoja. Olen auttamaton Loki fani ja se veti tämän katsomaan ihan elokuvateatteriin. 3D arvelutti aluksi, mutta loppujen lopuksi päätin sijoittaa rahani ja katsoa millainen se on.
Ja en pettynyt.

Kaiken kaikkiaan leffa oli hauska, visuaalinen ilme onnistunut ja jatko-osa parempi kuin ensimmäinen. Ja kaikille scifisteille: siellä lennetään avaruusaluksilla. GO AND SEE!

02.11.2013 02:32 #7

Oli hyvä leffa, tarpeeksi aivotonta mäiskettä ja sydäntäriipaisevia kohtaloita, vähän tuhottiin maailmaa mutta NY säästyi tällä kertaa ehjänä. Jepajee. Leffan jälkeen ei vieläkään päästy ihan yksimielisyyteen, kuka pojista nyt onkaan söpöin, komein tai eniten herkkis, mutta onhan sitä argumentteja suuntaan ja toiseen. Portmankin söpöilee juuri sopivasti. :wink:

Anteeksi aivoton kommentti, on vähän aivoton olo tämän leffan jälkeen. Ihqutuksen lisäksi näissä leffoissa nyt ei ihan hirveästi mitään syvällisempää sanottavaa ole, mutta menköön hyvänä viihteenä siis. Syvällä sisimmissäni ei tosin liikahtanut mikään muu kuin kohtuullinen kuolaus niitä muutamia näyttelijöitä kohtaan, tietty.

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
02.11.2013 15:56 #8

Dyn kirjoitti: Syvällä sisimmissäni ei tosin liikahtanut mikään muu kuin kohtuullinen kuolaus niitä muutamia näyttelijöitä kohtaan, tietty.

Haha, käytyäni katsomassa tämän leffan en keksinyt oikein mitään sanottavaa, mitä oisin voinut tänne kirjottaa. Mutta Dynin sanojen takana voin seistä täysin. :wink:

Always follow your doubts.

Jewel
Jewel vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
02.11.2013 17:37 #9

En odottanut ensimmäiseltä Thorilta paljoakaan, joten yllätyin positiivisesti ja tykkäsin. Onko tämä kakkonenkin sellainen, jonka kestää ihminen katsoa, eli onko se riittävän tarinavetoinen?

02.11.2013 19:13 #10

Tarina vetää sen verran, että mäiskintään ei puudu, kuten kävi esim. Supermanin loppupuoliskolla. Turha fiilistely ja venailu puttuvat myös, mikä on tällaisen leffan kanssa vain hyvä. Eteenpäin mennään koko ajan. Uutuudenviehätys on toki poissa ja hahmot ovat ennestään tuttuja, mutta mukaan on ujutettu runsaalla kädellä ihan hyvää eikä turhan päälleliimattua huumoria. Päähahmojen välinen jännite pelaa hyvin ja leffa välillä tuntuu elävän pääasiassa juuri siitä.

Tarinahan itsessään on hyvin simppeli: on pahisjätkä, joka tahtoo tuhota Kaiken, ja hyvisjätkät, jotka yrittävät estää tämän. Ykkösosaan nähden juonessa on vähemmän alleviivattua henkilönä kasvamista, pois lukien ehkä Lokin luomat illuusiot, jotka ovat tässä leffassa keskeinen osa juonta mutta joita ei juurikaan ole sivuttu aiemmin (jännää, koska kyky on melkoisen hyödyllinen). Pahisjätkän syyt olla pahis jäivät ainakin meidän katsojajoukollemme vähän etäisiksi, enemmänkin koko yhteisen vihollisen pointti on muokata veljesten Thor ja Loki suhdetta.

Viimeksi muokattu: 03.11.2013 00:26 : Dyn.

Glare
Kaartilainen
Glare vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
02.11.2013 23:57 #11

Näin viimeinkin leffan ja hyvin oli onnistunut. Malekith ei ole itselleni pahemmin tuttu pahis. Toisaalta, kun luin ja etsin kotona hänestä tietoa, tuli kah olo. Tämä onki tuttu kaveri. Elokuvassa tämä pahis nyt oli vain... Nössö.

Elokuva oli hyvin viihdyttävä, mutta tietyllä tavalla Lokin ns. nössöys ärsyttä. Uusimmille faneillehan tämä oli täydellistä, mutta vanhana Marvelin lukijana tuli enemmän narinaa ja nurinaa. Mutta tietyllä tavalla hahmo oli yhtä ärsyttävä kuin lehdissä. Mutta pidän suuni kiinni tämän hahmon kohdalla ja hyppään tästä pois.

Mutta seuraava asia tulkoon spoileriksi, näin Marvelinfanina aloin tuulettamaan elokuvan loputtua.

"Being insane isn't curse, it's a gift!"
"My inner dragon, ate my inner child."

Viimeksi muokattu: 02.11.2013 23:59 : Glare.

Emelie vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
03.11.2013 11:35 #12

Oli ihan katsottava leffa, tavallaan parempi kuin ensimmäinen, mutta tuntui olevan vain välielokuva. Tapahtui sen verran asioita, että koko elokuvaperheen juonta saatiin eteenpäin, mutta silti sen verran vähän, että hiukan jopa turhautui itse elokuvan pääjuonen yksinkertaisuuteen. Eli on siis jonkin verran ristiriitaiset fiilikset.

Elokuva oli melko epätasapainoinen. Välillä mäiskittiin kuin viimeistä päivää, ja välillä taas oli pätkä huumoria, jonka jälkeen se unohdettiin. Ja suurin osa hauskuudesta tuli nimenomaan Lokista ja hänen kommenteistaan. Ja tästä päästäänkin leffan parhaaseen antiin, Lokiin :heart: . En ala tässä sen enempää asiaa selittämään, mutta pidin hänestä tässä elokuvassa enemmän kuin ensimmäisessä Thor-leffassa.

Huumorissa oli häivähdys Whedonia, mikä on suuri plussa. Näyttelijät tekivät ihan yhtä hyvää työtä kuin aikaisemmin. Mielenkiintoisin lisä oli

Dyn kirjoitti: Pahisjätkän syyt olla pahis jäivät ainakin meidän katsojajoukollemme vähän etäisiksi

Glare kirjoitti: Malekith ei ole itselleni pahemmin tuttu pahis. Toisaalta, kun luin ja etsin kotona hänestä tietoa, tuli kah olo. Tämä onki tuttu kaveri. Elokuvassa tämä pahis nyt oli vain... Nössö.

Malekith oli todellakin aika mitäänsanomaton pahis, ei säväyttänyt millään tavalla. Alkaa vähän kyllästyttää nämä musta-valkoisuus asetelmat, sen takia

Fantasyfan
Fantasyfan vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
03.11.2013 17:26 #13

Kävin eilen katsomassa leffan illalla kun noita 2D näytöksiä oli niin huonosti tarjolla. Sali oli kuitenkin lähes täynnä. Saatiin paikat sellaisella rivillä jossa on väliä takana olevaan penkkiriviin joten ei tällä kertaa ollut selkänojaan potkijoita (kuten n. 5 edellisellä kerralla. Helsinkiläiset wtf?), mutta vieressä istui tyyppi joka ei malttanut olla kommentoimatta tapahtumia tyttöystävälleen tai ihan vain itselleen "ohoh!", "Aaah!" ja "Kappas".

Työkaveri oli aikaisemmin varoitanut jo Facebookissa, että elokuvan traileri on spoilaava joten jätin sen katsomatta. Ja kieltämättä minulla elokuvanautintoa parantaa huomattavasti se kun en ole vaivautunut selvittämään edes elokuvan perusteemaa. Juoni oli niin yksinketainen, että sen spoilaa trailerissa moneen kertaan, mutta toisaalta leffa oli täynnä kivoja visuaalisia tai humoristisia koukkuja jotka pitivät mielenkiintoa yllä.

max
max vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
03.11.2013 18:04 #14

Erittäin kova leffa ja ylitti jopa ne odotukset, jotka Iron Man 3 tuleville Marvel-leffoille asetti. Taisteluita olisi taas voinut karsia vähän, kuten mielestäni lähes jokaisesta leffasta, mutta suurin osa niistäkin oli ihan kiinnostavia ja ennen kaikkea viihdyttäviä. Elokuvan alku oli vähän blahhhhhblahhh, mutta kyllä se siitä lähti yhä paremmin käyntiin ja etenkin toisen puoliskon huumoritykitys oli mahtavaa, loppukohtaus oli aivan täydellinen. Hyvät näyttelijät, coolit lopputekstit myös, joiden jälkeinen bonuskohtaus oli kaiketi ihan kiva pohjustus tulevalle, mutta latisti vähän hienon lopetuksen jälkeen. Kokonaisuutena täydet pisteet ja ehkäpä paras Marvel-leffa tähän asti (1. Thor 2, 2. Iron Man 3, 3. Avengers).

Viimeksi muokattu: 03.11.2013 18:05 : max.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
17.11.2013 15:43 #15

Musta on ihanaa, kun ihmiset eläytyy.. ehkä siks, että mä oon semmoinen. 'Eih' 'ooh' ja 'uuhh' + spontaanit tirskahdukset ihan väärissä kohdissa. Aivot narikkaan leffa, josta ei edes syvällistä halua kauheasti tonkia. Kaikinpuolin hieno leffa.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Aemilia
Upseeri
Aemilia vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
21.11.2013 18:25 #16

Täytti odotukset joo!

Odotukset:

Ykkös-Thor keskittyi enemmän Maahan ja vain vilautti Asgardia. Nyt päästiin takaisin komeisiin jumalsaleihin ja Asgardin rakenteeseen syvemmälle. Odin ja Frigga olivat esillä yllättävän paljon, ylväs ja herkkä pari.

Ei lainkaan pelkkää rymistelyä ja taistelua! Ei läheskään niin paljon kuin edellisessä Hobitissa...

"Sinun tähtesi ovat niitä, jotka osaavat nauraa."

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
30.05.2014 01:30 #17

Ensimmäisessä leffassa oli jotenkin tuore lähestyminen supersankari aiheeseen ja näyttelijät olivat pääosin todella hyviä. Varsinkin Thorin pikkuveljellä Lokilla oli tarpeeksi syvyyttä ja monimutkaisuutta.

Toisessa osassa häiritsi tuo Jane. Muutenkin tuo iän ikuinen "pakollinen romanssi" tuntui tavallistakin pakotetummalta tässä osassa. Natalie Portmanin esittämä Jane ei myöskään iske sitten yhtään. Sif on paljon vaikuttavampi tapaus, mutta valitettavasti hän ja soturi kolmikko ovat suorastaan naurettavassa sidekick-asemassa näissä leffoissa. Erityisesti Sif ansaitsisi isomman roolin. Kaipaisin leffaan enemmän draamaa, nyt aika kului liiaksi iänikuisiin erikoistehosteisiin ja turhiin taistelukohtauksiin.

Tykkäsin edelleen hahmokehityksestä, jonka Loki ja Thor kävivät läpi, mutta jotain jäin kaipaamaan. Loppu oli myös tekemällä tehty. Kenties vika on käsikirjoittajassa tai ohjaajassa, tiedä häntä. Potentiaalia näillä Thor-leffoilla kuitenkin on ja siksi on sääli, ettei sitä osata hyödyntää oikein.

Viimeksi muokattu: 04.11.2014 02:48 : Niksu.

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Thor: The Dark World
03.11.2014 10:04 #18

Olen Thor-leffojen näkemisen suhteen tapani mukaan jälkijunassa, mutta sain joku viikko sitten katsastettua ykkösen ja eilen tuli sitten tutkailtua tätä kakkosta.

Eka Thor-leffa oli yllättävän hupaisa ja pääkolmikko (Thor, Loki ja Jane) tarjosivat viihdyttävää ja mielenkiintoistakin katseltavaa. Joten kakkosleffalle oli sitten jonkinlaisia odotuksiakin, mutta ikävä kyllä tuli todettua, ettei se onnistunut vastaamaan niihin kovinkaan hyvin.

Lokin hahmo toimi edelleen parhaiten, etenkin sen jälkeen kun alun angstauksesta voitiin hiukan hellittää. Thor niin ikään oli edelleen sellainen perussympaattinen jäpikkä, mutta Janesta oltiin nyt tehty jokseenkin laimea hahmo. Loppupuolella hänellä oli joku vähän pitempi repliikki, niin havahduimme, että kas, Janehan taisi viettää puoli elokuvaa pyörtyneenä neitona pulassa. Jos Natalie Portman on saatu mukaan, niin pitäisi hänelle antaa jotain tekemistäkin. Odinilla puolestaan riitti paasattavaa vaikka muille jaettavaksi, mutta hahmona ei juuri tylsempää voi keksiä kuin patronisoivan patriarkaatin jota kaikki kuitenkin kunnioittavat :roll: Pääpahis ei ärsyttänyt, mutta ei nyt kiinnostanutkaan.

Ei pitäisi varmaan liian vakavasti katsella jotain supersankarielokuvaa, mutta haluaisin kuitenkin tulla viihdytetyksi. Nyt juoni oli aika mitäänsanomaton (eikä Lokin ja Thorin suhde riittänyt yksinään kannattelemaan sitä - edit. tai ehkä se olisi, jos siihen olisi paneuduttu enemmän ), huumori enimmäkseen väsynyttä ja ennalta-arvattavaa (tosin se pätkä, jossa Loki vaihtoi hahmoa oli hauska) ja hahmogalleriassa oli ongelmia. Lopetuskin tuli sen verran puun takaa, että se synnytti enemmän turhautumista kuin kiinnostusta. Jotain on elokuvassa pielessä, kun katsomiskokemuksen suurimmaksi iloksi muotoutui surkeiden puujalkavitsien kertominen toisillemme. Tai no, olihan se paidaton Thor sentään jotain :wink:

Viimeksi muokattu: 03.11.2014 10:22 : Mab.

26.07.2017 00:54 #19

Thor: Ragnarok -elokuvan melkoisen vauhdikas traileri on julkaistu:

Johan sitä paluuta Thorin ja Lokin matkaan onkin pitänyt odotella.

Valvojat: RaccoonRasimus
LordStenhammar