Anime

Louhikäärme
Pilotti
Louhikäärme vastasi aiheeseen: Anime
30.04.2018 18:43 #121

Megalo Box on tyylillinen kunnianosoitus menneiden aikojen animaatioille ja sarjakuville. Rosoinen piirrosjälki, hahmosuunnittelu ja musiikki ovat kaikki rakkaudella tehtyä retroilua. Tarinakin suorastaan tihkuu äijämäistä 60/70-lukujen henkeä, vaikka jonkinlaiseen kuvitteelliseen lähitulevaisuuteen sijoittuukin. Lahjakas mutta yhteiskunnan pohjamudissa rypevä nyrkkeilijänuorukainen "Junk Dog" tarttuu mahdottomaan haasteeseen valloittaa brutaali Megalonia-turnaus, jossa ottelijat mäiskivät toisiaan moottoroiduilla käsivarsilaitteilla. Hänen motivaationaan on pakkomielteinen tarve kohdata uudestaan kehässä arkkikilpailijansa, lajin hallitseva mestari. Kumppaneikseen tähän koitokseen hän saa Yakuza-velkojiaan välttelevän huijarivalmentajan ja temperamenttisen katulapsen. Sarja painaa kaasu pohjassa tyyli ja asenne edellä, ja siinä löyhkää hien ja veren ja bensiinin katku. Sen karussa ja synkähkössä maailmassa vahvat syövät heikot eikä armoa anneta.

Louhikäärme
Pilotti
Louhikäärme vastasi aiheeseen: Anime
06.05.2018 16:49 #122

HVM
Upseeri
HVM vastasi aiheeseen: Anime
09.07.2018 22:25 #123

Noniin nyt sitä kauheeta kakkia silmien täydeltä; heinäkuun alusta lähtien Sword Art Online on Netflixsissä kahden kauden ja yhden OVA voimin, ja saattaa olla pelkoa siitä että pilkan'pätkiä P90:n kanssa on myös tulossa jatkoksi. Kertoo vähän flixin anime-tarjonnan laadusta että SAO itse asiassa nostaa sitä... Joka näin periaatteessa ei pitäisi olla mahdollista, mutta näin on.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Anime
10.07.2018 16:32 #124

Pitäisi kai katsoa joskus lähitulevaisuudessa tuo Megalo Box, koska sen vanhahtavaa toteutustapaa on kehuttu.
Oma lapsuus ja teini-ikä sijoittuivat juuri 80-90 luvuille, joten olen jo kauan tuntenut viehätystä sen aikakauden piirtotyyliä, musiikkia ja tunnelmaa kohtaan. Olen tahkonnut kesän aikana jo ainakin tämmöisen satsin juuri niille vuosikymmenille sijoittuvaa animetuotantoa, joten saa nähdä osuuko nykyaikainen tulkinta retrotyylistä kuinka lähelle aitoa.

Tuossa siis kaikki mainitsemisen arvoiset kasari/ysäri-OVA:t ja leffat mitä muistan nähneeni viimeisen 6 kuukauden aikana ja merkkasin myös plussilla ne mistä tykkäsin erityisen paljon:

3x3 Eyes
Andromeda Stories
Arcadia of My Youth +++
Area 88 +++
Arion
Bavi Stock
Be-Bop Highschool +++ (Tämä jäi valitettavasti kuitenkin kesken, koska kahta viimeistä jaksoa ei löytynyt subattuna mistään..)
Biohunter
The Samurai
To-Y
Windaria
Violence Jack

Jos täältä löytyy muitakin retroanimen faneja, niin olisi kiva tietää mistä te olette tykänneet, jos samoja nimikkeitä ei näkynyt tässä tai viime vuotisessa listassani. Olen tsekannut välillä erilaisia suosittelupalstoja/top-listoja netistä, mutta niissä on yleensä melko samat setit kaikissa..

Viimeksi muokattu: 10.07.2018 19:27 : FreakyMike.

Valvojat: RaccoonRasimus
FreakyMike