Anime

08.07.2015 14:10 #61

Chaika - The Coffin Princess Avenging Battle (2014)
Sarjan kakkoskausi. Jatkaa fantasiaseikkailua missä tyttö etsii isänsä, tapetun tyrannin, palasiksi hakattuja ruumiinosia haudatakseen ne. Samaa tekee pari muutakin tyttöä, jotka kaikki väittävät olevansa prinsessoja ja kärsivät muistinmenetyksestä, eli jotain hämärää on tekeillä. Ja kaiken lisäksi joillan alueen hallitsijoilla tuntuu olevan tarve saada uusi sota aikaiseksi. Lentäviä linnoituksia, lohikäärmeitä ja muuta kivaa luvassa. Ihan kiva sarja (8/10)

Dog Days" (2015)
Sarjan kolmas kausi. Sankariparimme matkaa takaisin fantasiamaailmaan kesälomaa viettämään. Mutta nyt salamointi häiritsee vähän loitsua ja sankarimme joutuvat aiotun paikan sijasta salaperäiseen metsään, missä tuntuu olevan hankaluuksia kun hirviöitä on alkanut esiintyä yhä kiihtyvällä vauhdilla. Sööttiä ja pirtsakkaa fantasiaa, tosin ei ehkä pärjää aivan aiemmille kausille? (7/10)

Absolute Duo (2015)
Poika menee taistelukouluun, missä jokaisella on kyky muodostaa jonkinlainen ase taikavoimillaan. Poika joutuu asumaan samaan huoneeseen tytön kanssa, joka heti edistää haaremin syntyä. Eli fanserviceä on luvassa toiminnan lisäksi. Sarjan katsoo läpi mutta miksikään mestariteokseksi tätä ei voi sanoa (5/10)

Infinite Stratos 2 (2013)
Toinen kausi. Jatkaa tarinaa pojasta joka on kaikkien tyttöjen keskellä mecha-koulussa keräämässä haaremia itselleen. Nyt saadaan pari tyttöä lisää haaremiin. Häviää ekalle kaudelle. Tarina on kohtalaisen heikko tällä kertaa. Romanttisten kohtausten lisäksi tarinoidaan salaperäisestä järjestöstä joka hyökkäilee koululle. (5/10)

World Break: Aria of Curse for a Holy Swordsman (2015)
Sarja kertoo tyypeistä joita koulutetaan käyttämään taikavoimiaan pelastamaan maapalloa valtavien hirviöiden hyökkäyksiltä. Henkilöillä on muistoja edellisistä elämistä ja aina tiukan paikan tullen sankarimme muistaakin taas jonkin aiemmassa elämässään hallitseman loitsun. Sarjassa on omituisia loitsuja jotka kirjoitetaan ilmaan pitkien litanioiden kanssa samalla kun vastustaja vain istuu odottamassa mitä nyt mahtaa tulla... Heti alussa tulee selväksi että tämä on haaremisarja, kun yksi tytöistä väittää olleensa edellisessä elämässään pojan rakastettu. Keskivertosarja. (6/10)

Tonari no Seki-kun (2014)
Lyhyt komediasarja missä luokan takapenkillä istuva tyttö seuraa vieressä istuvan pojan omituisia tekemisiä kesken tunnin. Tämä kun voi keksiä alkaa vaikka tekemään lumiukkoja, pelaamaan pelejä omilla säännöillään tai vaikkapa leikkimään pikku-ukoilla. Mielikuvituksekas ja ihan hauskakin sarja. (6-7/10)

Danganronpa the Animation (2013)
Poika joutuu lukituksi entiseen kouluun jota johtaa sadistinen robottinallekarhu. Päästäkseen ulos sieltä, hänen täytyy tappaa joku muista opiskelijoista. Jujuna on se, että murhaajan pitää selvitä siitä paljastumatta muille. Jokaisen murhan jälkeen muut tutkivat johtolangat ja käyvät porukalla läpi murhan. Eli luvassa draamaa ja jännitystä. Välillä tuli ihan Death Note fiiliksiä, mutta vain paikoitellen. Mielenkiintoinen sarja silti. (6-7/10)

Yamada-kun and the Seven Witches (2015)
Poika sattuu törmäämään rappusissa tyttöön, ja vahingossa heidän huulensa osuvat yhteen. Tämän seurauksena he huomaavat vaihtaneensa vartalojaan. Tyttö on ensimmäinen seitsemästä koulussa olevasta noidasta, joilla on eri kykyjä. Nämä kilpailevat keskenään eli luvassa juonittelua ja pähkäilyä mistä mahtaa löytyä seuraava noita. Romantiikkaakin löytyy, varsinkin kun noitien kyvyt toimivat suutelemalla. Tämä on kerännyt paljon hyviäkin arvosteluja mutta ei minulle kolahtanut aivan samalla tavalla. (7/10)

Muutama sarja on kesken, eli palataan asiaan kunhan saan ne loppuun. Edellä mainittu Plastic memorieskin on katsomislistalla.

Viimeksi muokattu: 08.07.2015 14:13 : Moonlord.

12.07.2015 19:52 #62

Sateisen ja kylmän kesän piristykseksi kavalkaadi videoklippejä. HUOM! Varokaa spoilereita! Katselu omalla vastuulla :smile:

Kaorin viulu soi. Ja kuinka!

Joukkueeseen pääsykoe ei ollut ihan sitä mitä odottaisi...

Kissahenkiolennolla unohtui väärä nettisivu auki :cheesy:

Päätöntä menoa.

Isukki ilmestyi ovelle harvinaisen huonolla hetkellä :lol:

Robottitytön elinaika on lyhyt :sad:

Hunajoidun mustekalan makuelämys ei ollut Megumi-paran mieleen :huh:

Suurenmoisen valtiattaremme puheenvuoro. Muistakaa kumartaa syvään.

"Järjestömme nimi on... nudistiranta!"

Tytär VS äiti. Eeppistä.

Älkää yrittäkö tätä bussissa :smile:

Andoun haaremi on hyvin, hyvin mustasukkainen...

GTO kertoo kummitustarinan.

Kanzaki Urumin kosto on kauhea :shock:

Pusipusipusi :heart:

Viimeksi muokattu: 12.07.2015 20:07 : Louhikäärme. Syy: linkit korjattu
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Moonlord

12.07.2015 23:23 #63

Ekan videoclipin Shigatsu wa Kimi no Uso meni katselulistalle. Kiitokset siitä. Klassisesta musiikista pitävälle voin suositella iki-ihanaa Nodame Cantabile ä.

Kill la Killin videot jätin katsomatta koska se on katselulistalla muutenkin enkä halua spoilaantua :)

Edellisen viestini jälkeen olen ehtinyt katsoa Danna ga Nani o Itteiru ka Wakaranai Ken 2-sure-me (2015) animen. Helppo suoritus koska jaksot ovat vain muutaman minuutin pituisia. Kertoo nörtistä animeharrastajasta joka on jollain ihmeen tavalla saanut "normaalin" vaimon itselleen ja hauskoista ja välillä tunteellisista tapahtumista heidän elämässään. Tämä toka kausi oli ekaa parempi. (7/10)

14.08.2015 14:49 #64

Shigatsu wa Kimi no Uso (2015)
Tämä tuli katsottua kiitos Louhikäärmeen. Se kertoi siis entisestä pianistista joka törmää lahjakkaaseen viulistityttöön joka väkisten raahaa hänet uudestaan musiikin pariin.

Pidin sarjasta ja se tulikin katsottua melkein putkeen, mitä nyt piti vähän nukkua välissä. Mutta siitä olisi saanut kyllä paremmankin. Päähenkilön neuroosit ärsyttivät välillä todella pahasti. Olisin toivonut hänen pääsevän niistä eroon muutaman ensi jakson aikana, vaan ei. Musiikkikohtausten aikana oli aivan liikaa takautumia. Jakso 18 oli huippu, musiikkinsakin puolesta. Romantiikkaa ja draamaakin löytyi musiikin lisäksi. (8/10)

Nisekoi: (2015)
Sarjan toinen kausi. Haaremiin saadaan lisää tyttöjä ja tunteet syvenevät puolin ja toisin. Hauska sarja. Tällä kertaa Yakuza-jutut jäävät enemmän taka-alalle.

Owari no Seraph (2015)
Tuhon jälkeen vampyyrit ottavat vallan ja ihmiskunnan rippeet elävät joko linnoitetuissa kaupungeissa tai orjina vampyyrien hallinnon alla. Päähenkilö on poika joka pakenee vampyyreiden luota ja liittyy niitä vastaan taisteleviin ihmisiin. Mielenkiintoinen ja dramaattinenkin toimintasarja. (8/10)

Dungeon ni Deai o Motomeru no wa Machigatteiru no Darou ka? (2015) "aka Danmachi" eli Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon?
Tämän nimihirviön takana on yksi parhaita fantasiasarjoja. Päähenkilö on nuori seikkailijapoika joka saa sponsorikseen yhden jumalista, jumalatar Hestian. Poika halua tulla esikuvansa kaltaiseksi, naistaistelijan joka pelasti hänet luolastossa, ja alkaakin keräämään taitoja ja varusteita nopealla tahdilla. Perinteistä ja vauhdikasta luolaromppausta hyvin toteutettuna. (9/10)

Yahari Ore no Seishun Love Come wa Machigatteiru. Zoku (2015) eli My Teen Romantic Comedy SNAFU TOO!
Jatkokausi. Koulun kerho joka auttaa muita oppilaita näiden ongelmiensa kanssa. Päähenkilö on edelleen samanlainen mörökölli vaikka romantiikkaakin saadaan himpun verran lisää. Jotenkin pidin sarjan tunnelmasta vaikka sarja oli hidas etenemään ja välillä ehkä jopa tylsänpuoleinen. (7/10)

Log Horizon (2015)
Sarjan toinen kausi. Kovaa raidausta ja nuorempien sankareiden seikkailuja. Mukiinmenevää fantasiaa edelleenkin, vaikkakaan ekan kauden tasolle ei ehkä aivan päästy. (7/10)

07.09.2015 08:28 #65

Hajime no Ippo Rising (2015)
Aiemmat 102 jaksoa saavat jatkoa viiden vuoden tauon jälkeen 25:lla uudella jaksolla missä tarina jatkuu siitä mihin aiemmin jäätiin. Eli kyseessä siis nyrkkeilysarja missä Hajime puolustaa jälleen Japanin mestaruuttaan, Takamura taistelee saadakseen toisen maailmanmestaruuden, eri painoluokasta tällä kertaa ja pari muutakin nyrkkeilytallin jäsentä pääsee eteenpäin urallaan. Aivan lopussa oli valmentajien nuoruudenmuisteluita sodan jälkeisiltä ajoilta, jotka eivät olleet niin kiinnostavia.

Edelleen aivan loistavaa meininkiä. Ottelut olivat paikoitellen jopa jännittävää katsottavaa. Täyttä realismia tästä ei kyllä löydy, varsinkin Aokin kohdalla on käytetty kovinkin omituisia, mutta hauskoja maneereja. Yleensä kierrän urheilusarjat kaukaa (koululiikunta teki tehtävänsä ja sai inhoamaan melkein kaikkea joukkueliikuntaa) mutta tämä on koukuttavaa katsottavaa. (8/10)

Viimeksi muokattu: 07.09.2015 08:29 : Moonlord.

Einoin
Aseenkantaja
Einoin vastasi aiheeseen: Anime
07.09.2015 14:09 #66

Fate/stay night: Unlimited Blade Works
Maagi Kiritsuga Emiya pelastaa lapsen palavista rauniosta ja ottaa hänet omaksi pojakseen. Viisi vuotta ottoisänsä kuoleman jälkeen Shiro Emiya päätyy keskelle seitsemän maagin ja heidän legendaaristen sankari henki familiaarien välistä taistelua. Taistelun tavoitteena voittaa oikeus Graalin maljaan ja mahdollisuus toteuttaa yksi toive.

Unlimited Blade Works perustuu peliin nimeltä Fate/Stay night. Pelissä on kolme tarina vaihto ehtoa ja siinä missä orginaali Fate/Stay night anime kertoi Fate tarina valinnan näistä vaihtoehdoista, niin Unlimited Blade Works kertoo nimensä mukaisesti Unlimited Blade Works tarina linjan.

Sarja on melko perus taistelu ja taikuus sarja. Unlimited Blade Works on kuitenkin tuotanto arvoiltaan huomattavasti laadukkaampi kuin perus tv-animet ja sarjan korkea budjetti näkyy. Sarja ei tehnyt minuun kovinkaan suurta vaikutusta juonensa puolesta. Hahmot ja animaatio olivat kuitenkin tarpeaksi hyviä, että sarjan katsoi läpi ilman kyllästymistä. Ihan kiva suuren budjetin taika seikkailu.

Mobile Suit Gundam: The Origin – Blue-eyed Casval
Universal Century 0068, Zeon Xum Deikun kuolee kesken julistuksensa, jossa hän ilmoittaa avaruuskolonisaatio side3 ”Munzon” itsenäiseksi eroon Earth Federationista. Munzo vajoaa kaaoksen valtaan. Zabin suku käyttää tilaisuutta hyväkseen ja kaappaa vallan. Deikunin lapset Casval ja Artesia joutuvat pakomatkalle päästäkseen turvaan keinottelevilta Zabi suvun jäseniltä.

Elokuva on ensimmäinen osa Mobile Suit Gundam: The Origin elokuva sarjaa. Elokuvat kertovat tarinan siitä kuinka Casval Deikunista tulee legendaarinen mecha pilotti Char Aznable- ”Punainen Komeetta” ja kuinka Casval ja artesia päätyvät eripuolille Munzon itsenäistymisen seurauksena syntynyttä sotaa Zeonin ja Earth Federationin välillä.

Mielestäni elokuva oli varsin hyvä. Tuotannoltaan elokuva on hyvin tehty. En tiedä olenko itse puolueellinen koska olen gundam fani, mutta suosittelen kuitenkin elokuvaa kaikille. Elokuva kuuluu gundam sarjoissa osioon jota sanoisin ”aikuisten gundamiksi”, se ei yritä tyrkyttää uusia model kittejä, figuureja tai lisäosia ostettavaksi, vaan kertoo tarinan joka pohjautuu saman nimiseen mangaan. Hyvä lähtö kohta ihmisille jotka haluavat tutustua gundamin ihmeeliseen maailmaan ja yhteen animen ikonisistä hahmoista, kuin myös ihmisille jotka ovat katsoneet gundamia aikaisemminkin.

Moonlord kirjoitti: ... Aivan lopussa oli valmentajien nuoruudenmuisteluita sodan jälkeisiltä ajoilta, jotka eivät olleet niin kiinnostavia.
...

Jaa, minun mielestäni kauden viimeiset jaksot olivat juurikin ne parhaat. Oli hienoa saada lisää taustaa näille hahmoille, eteenkin salin päävalmentajalle. Aiemmin hänen taustoista ei oltu kerrottu muuta kuin, että hän on entinen nyrkkeilijä. Itse katsoisin mielelläni kokonaisen spin-off sarjan Kamogawan nuoruudesta.

15.09.2015 12:35 #67

Minäkin katsoin toissapäivänä loppuun Fate/Stay Night: Unlimited Blade Worksin . Tuotantoarvot olivat tosiaan korkeat. Varsinkin muutama eka jakso oli täyttä hunajaa (mutta sitten alkoi pikkuhiljaa heikentyä sellaisten juonenkäänteiden takia mistä en pitänyt). Ei pääse ekan Fate sarjan tasolle koska siinä oli mielenkiintoisemmat juonenkäänteet. Tämä tarinahan on aikaisemminkin julkaistu elokuvana , mutta vasta nyt, pitkässä sarjassa se pääsi oikeuksiinsa. Saber ja Rin Tohkasa ovat yksiä parhaita naishahmoja mitä on animessa tullut vastaan, pidin kovasti myös Lancerista ja Riderista. Shirou oli edelleenkin idiootti. (8/10)

27.09.2015 22:42 #68

Nyt ehdin katsoa Louhikäärmeen jo toukokuussa mainitseman Plastic Memories sarjan ja pidin siitä kovasti. Ihmissuhdedraamaa, scifiä ja romantiikkaakin. Kertoi siis maailmasta missä ihmisillä on paljon robotti-seuralaisia erilaisisa hommissa. Näillä on tarkasti määritelty elinkaari ja päähenkilö on töissä firmassa joka hakee robotit pois juuri ennen elinkaaren päättymistä, työkaverinaan yksi näistä roboteista.

Alkoi vähän hissukseen, mutta parani koko ajan ja viimeisissä jaksoissa tuli jo ihan tippa silmäkulmaan. Henkilöt olivat symppiksiä ja juoni mielenkiintoinen. (8-9/10)

05.10.2015 14:16 #69

Akagaki no Shirayuki-hime (2015)
Snow White with the Red Hair

Hieno sarja joka kertoi punatukkaisesta herbalisti-tytöstä. Punaiset hiukset ovat todella harvinaisia ja tyttö herättää niiden takia aatelismiehen huomion. Tämä kun haluaa moisen erikoisuuden haaremiinsa. Tyttö pakenee naapurimaahan ja tutustuu siellä aivan toisenlaiseen aateliseen, prinssi Zeniin. Ihmissuhdedraamaa, romantiikkaa ja pikkuisen seikkailuakin luvassa. Sarja oli todella hienosti toteutettu, huippulaatua kaikin puolin. Hienovarainen, kohtalaisen rauhallinen tunnelma oli mukavaa seurattavaa. (8-9/10)

Monster Musume (2015)
Everyday Life with Monster Girls

Ihmiskunta sai tietää että erilaiset myyttiset lajit ovat oikeasti olemassa. Ja pian maapallo saikin paljon erilaisia vierailijoita joille annettiin lupa asua maapallolla, mikäli he löytävät ihmisen joka suostuu heidän isännäkseen kulttuurinvaihtosopimuksen perusteella. Pääosassa on nuori mies joka on empaattinen kaikkia elämänmuotoja kohtaan ja nämä ihastuvatkin häneen nopeasti. Eli luvassa haaremisarja missä miehen koti täyttyy erilaisista lajeista kuten lamia, harpyija, kentauri, merenneito...

Sarja oli hauska ja välillä yllättävän romanttinenkin. Ecchiä, eli paljasta pintaa näkyy paljon, pääasiassa humoristisessa mielessä. Sarja on Japanissa ilmeisesti melko suosittu ja jatkoakin on luvassa. Minuunkin sarjan huumori puri hyvin ja katsoinkin jaksot melko pian ilmestymisen jälkeen. (8/10)

25.10.2015 18:32 #70

Overlord oli yllättävän hyvä kesäkauden animesarja. Vaikka se kertookin videopelin maailmaan sisälle loukkuun jäävästä pelaajasta, sarja eroaa silti huomattavasti muista saman "genren" tuotoksista kuten SAO ja Log Horizon.

Päähenkilö on kiltajohtaja virtuaalitodellisuus-fantasia-MMORPG pelissä, joka lopetetaan. Pelin viimeisenä päivänä muut killan jäsenet lahjoittavat kaikki tavaransa päähenkilön hahmolle ja kirjautuvat ulos pelistä. Tämä jää yksin odottelemaan lopullista sulkemishetkeä, mutta nukahtaa sitä ennen. Herätessään hän huomaa olevansa yhä pelihahmonsa - epäkuolleen luurankomaisen velhon - ruumiissa. Pelistä ei enää voi poistua, eikä toisiin pelaajiin tai ylläpitäjiin saa minkäänlaista yhteyttä. Sen sijaan NPC-hahmoille on jotenkin ilmestynyt tietoisuus ja persoonallisuudet, ja ne ovat alkaneet elää. Lisäksi killan tukikohta on siirtynyt videopelin tutuista maisemista toisenlaiseen, tuntemattomaan maailmaan.

Koska päähenkilö on epäsosiaalinen erakko, ei hän juurikaan kaipaa takaisin tosimaailmaan, vaan päättääkin ryhtyä tämän uuden maailman valtiaaksi. Apunaan valloitushankkeessa hänellä ovat killan tukikohtaa vartioimaan luodut hahmot, jotka myöskin ovat kaikki jonkinlaisia hirviöitä. Sarja on tunnelmaltaan synkempi ja kyynisempi kuin esim. SAO, useimmat keskeiset hahmot ovat moraalisesti vähintäänkin kyseenalaisia, eikä väkivaltaisia kohtauksia turhaan kaunistella.

Marski
Marski vastasi aiheeseen: Anime
13.11.2015 20:40 #71

Liitynpä minäkin anime aiheeseen. Mä pidän itteeni aika kriittisenä animen suhteen ja siksi onkin vaikeeta löytää sarjoja joista oikeesti tykkään paljon. Ehdottomia suosikkeja kumminkin on:

D'grayman
Koitan selittää juonen lyhyesti, jolloin useita, oleellisa termejä jää ilman kunnon selitystä... 15-vuotias Allen Walker on Exorcist, eli henkilö, jolla on "pyhiä voimia", joilla hän kykenee tuhoamaan Akumaksi kutsuttuja olentoja. Voiman lähde on Innocence. Pääideana on siis se, että Exorcistit ettii näitä Innocenceja, oli ne ihmisten hallussa tai ei, ja kerää ne talteen. Matkoilla listitään Akumoita ja koitetaan pelastaa maailmaa, eli tappaa Millenium Earl, heppu, luo Akumoita.
Näin tiivistin semi monimutkaisen juenen ja sain erittäin loistavan animen kuulostamaan huonolta. Animessa on 103 jaksoa ja mangaa on ilmestynyt 220 chaperia, ja se jatkuu vielä.

Ouran High School Host Club
Tää on varmaan monille tuttu, huikea sarja
Haruhi on kotoisin keskiluokkaisesta perheestä, mutta hyvän koulumenestyksensä takia hän pääsee Ouran High Schooliin, rikkaiden yksityiskouluun. Rauhallista paikkaa etsiessään, hän kohtaa joukon poikia ("Host Club"), jotka ovat koulussa lähinnä viihdyttääkseen koulun tyttöjä. Pienten väärinkäsitysten jälkeen Haruhi, jota pojat alukuun luulevat pojaksi joutuu liittymään Host clubiin. Tässä vaiheessa kaikki luulevat häntä pojaksi. Ja sitten alkaa aikamoinen kohellus.
Taas loistava sarja. Ja paljon, paljon silmäniloa.

Wolf's rain
Tää on aika erikoinen sarja, mutta hyvin toteutettu... Eletään tulevaisuudessa, tarkkaa vuotta ei mielestäni ole sanottu. Maailmanloppu on kuitenkin lähellä, koska ihmiset ovat saastuttaneet ja muutenkin tehneet vääriä valintoja. Tässä vuosien saatossa sudet on tapettu sukupuuttoon. Tai näin uskotaan. Sudet ovat kuitenkin älykkäinä eläiminä oppineet naamioitumaan ihmisiksi. Nuori urossusi, Kiba, etsii "paratiisia", mutta eksyy matkalla kaupunkiin. Siellä hän kohtaa kaltaisiaan ja pian he kaikki lähtevät joukolla etsimään paratiisia kukkatytön, Chezan avulla, sillä tyttö on avain paratiisiin.
Tää on semi monimutkanen ja väkivaltainen ja samalla todella surullinen

Ja sitten vähän aikaa sitten oon kattonut Digimonista ekan ja tokan kauden suomidubilla. Se nostalgian määrä...

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT

14.11.2015 12:44 #72

Voisin kait turista vaihteeksi nyt meneillään olevista sarjoista.

Subete ga F ni Naru eli Everything Becomes F: The Perfect Insider perustuu kirjaan, josta on tehty useita sovituksia mm. sarjakuva ja TV-sarja, ja nyt siis myös animaatio. Tarina on eristyneelle saarelle sijoittuva murhamysteeri, jota tutkivat ketjupolttava akateemikko Saikawa Sōhei ja hänen mentorinsa lahjakas tytär Nishinosono Moe, jolla on yksipuolinen ihastus Saikawaan. Mysteerin keskiössä on huippuälykäs tietokonenero Magata Shiki, joka murhasi omat vanhempansa 14-vuotiaana ja on ollut siitä asti eristettynä saarelle rakennetussa vankilamaisessa tutkimuslaboratoriossa. Saikawa ja Nishinosono matkustavat tapaamaan Magataa, mutta heidän saavuttuaan tapahtuu jotakin järkyttävää ja kaksikko päätyy laitoksen henkilökunnan kanssa keskelle käsittämättömältä vaikuttavaa murhamysteeriä. Sarja on hidastempoinen ja tulvii dialogia, joka on ajoittain vaikeasti seurattavaa. Juoni kuitenkin vaikuttaa mielenkiintoiselta.

One Punch Man on supersankari/shounen/sentai parodia, joka irrottelee genren kliseillä. Päähenkilö Saitama on japanissa asustava naamioitunut trikoosankari, jolla on omituinen ongelma: hän on niin ylivoimaisen vahva, että nujertaa minkä tahansa vastustajan vain yhdellä iskulla. Tämän luulisi olevan vain hyvä juttu, mutta Saitamaa se masentaa koska se tekee supersankarin elämästä tylsää! Lisäksi hänellä on vaikeuksia saada osakseen kaipaamaansa huomiota maailmassa, jossa hirviöiden ja superkonnien hyökkäykset ja niitä vastaan taistelevat viittasankarit ovat arkipäivää. Sarja on varsin mukiinmenevä yhdistelmä komediaa ja toimintaa, varsinkin jos genrekonventiot ovat katsojalle tuttuja. Päähenkilö on tylsän yksioikoinen mutta sivuhahmot ovat sitten sitäkin värikkäämpiä.

31.12.2015 13:15 #73

Laitetaanpa vielä varmuuden vuoksi tännekin: eli huomenna Yle teemalla nähdään Miyazakin maailma -lahjapaketti , joka sisältää kaksi elokuvaa (Laputa – linna taivaalla ja Naapurini Totoro) sekä studio Ghiblistä kertova dokumentti.

Tapsa
Tapsa vastasi aiheeseen: Anime
31.12.2015 14:49 #74

Louhikäärme kirjoitti: sekä studio Ghiblistä kertova dokumentti.

Jos muuten ette ole nähneet tuota dokkaria (Unten ja hulluuden valtakunta) ja tykkäätte Miyazakin elokuvista (kuten oletan kaikkien tykkäävän) niin suosittelen katsomaan, siitä avautuu jännä näkökulma Ghiblin toimintaan ja siihen, millainen henkilö Miyazaki on (kummallinen).

03.01.2016 16:56 #75

Vuosi vaihtui, joten nyt on sopiva hetki katsoa taaksepäin ja muistella menneen vuoden animetapauksia. Listaan tässä ihan omiin tuntemuksiini perustuen yhdestä tai toisesta näkökulmasta parhaiten onnistuneita sarjoja.

Paras fantasia: Overlord

Paras lyhykäinen: Danna 2

Paras alkutunnari: Ushio & Tora

Parhaiten yllättänyt: Gakkou Gurashi

PARAS: Shirobako :heart:

Viimeksi muokattu: 03.01.2016 16:59 : Louhikäärme.

Chain-of-destiny
Chain-of-destiny vastasi aiheeseen: Anime
04.01.2016 22:53 #76

Oi D'grayman on superhyvä!! Suosittelen! Ja avatakseni hieman Millenium Earl -hahmoa: Hän suostuttelee läheisensä menettäneitä tuomaan läheisen takaisin kuolleista. Kuitenkin tämä kuollut joutuu tottelemaan Earlin käskyjä ja hän
joutuu tunkeutumaan kutsujansa nahkaan ja ottamaan näin tämän muodon. Eli akumat=demonit ovat ns. kuolleiden rauhottomia sieluja, jotka exorcist vapauttaa kahleistaan.
Innocence on tosiaan voimalähde, joka päähenkilö Allenilla on kädessä ja HuhHUIJAA sil on valkone ISO koura tappelussa!

Oma nuoruuden lemppari on FullMetal Alchemist, jonka moni tietää varmasti suomen tv :stä:) Hyvä juoni, ihanat hahmot ja Mahtava huumori. Pari(kymmentä) kyyneltäkin on tirautettu sarjan tiimoilta..

Elor
Paimen
Elor vastasi aiheeseen: Anime
14.01.2016 22:06 #77

Tapsa kirjoitti:

Louhikäärme kirjoitti: sekä studio Ghiblistä kertova dokumentti.

Tuo on tosiaan siitä hyvä dokumentti että se ei yritä luoda mitään kiiltokuvakatsausta puhuvista päistä ja myyntimenestyksistä. Ghiblistä on niitä historiikkejakin tehty, joten on mielenkiintoista nähdä tällainen erilainen, joka kuvaa Miyazakia ja Ghibli-studiota arkisen työnteon keskellä. Vielä vuorokausi Areenassa tällä erää!

Mielenkiintoisena yksityiskohtana mieleen jäivät nuo piirretyt "ikkunat" mm. taivaalle ja niitylle. Tuollainen saattaisi piristää omaakin huonetta. :)

12.02.2016 17:36 #78

Nyt sen rohkenen jo julistaa: tämän talvikauden paras animaatio on spefi-jännäri Boku Dake ga Inai Machi. Sarjan tapahtumat sijoittuvat kahdelle aikakaudelle, 1980-luvun menneisyyteen sekä tarinan "nykyhetkeen" vuonna 2006. Päähenkilö Satoru Fujinumalla on selittämätön kyky elää uudelleen hänen lähellään tapahtuvia kuolemantapauksia edeltävät hetket ja siten mahdollisuus pelastaa henkiä. Eräänä päivänä tuo kyky sinkoaakin hänet kauas takaisin lapsuuteensa, aikaan jolloin Kayo Hinazuki, eräs hänen koulunsa oppilaista, joutui lapsia sieppaavan sarjamurhaajan uhriksi. Murhaaja saatiin väitetysti kiinni, mutta Satoru uskoo tämän jääneen vapaalle jalalle lavastettuaan toisen henkilön syylliseksi. Hän alkaa kuumeisesti selvittää mysteeriä aikeinaan pelastaa Kayo ja toiset murhatut kummallakin aikakaudella. Sarja on hieman sekavan ensimmäisen jakson jälkeen ollut erittäin mukaansatempaava ja jännittävä. Hahmot, varsinkin Kayo Hinazuki, ovat mieleenpainuvia eikä heitä ole liikaa. Lopputunnarikin on mainitsemisen arvoinen.

Viimeksi muokattu: 12.02.2016 17:39 : Louhikäärme.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Anime
12.02.2016 21:30 #79

Harmin paikka, tuota Boku Dake ga Inai Machia ei ole katsottavissa Crunchyrollissa Suomesta käsin. (Kulkee myös nimellä ERASED)

Pitäisiköhän sen sijaan katsoa Parasyte uudestaan?

13.02.2016 00:06 #80

kyty kirjoitti: Harmin paikka, tuota Boku Dake ga Inai Machia ei ole katsottavissa Crunchyrollissa Suomesta käsin.

Se on katseltavissa Daisukissa .

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: kyty

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Serafia Alho