Anime

13.02.2016 12:35 #81

Kappas vaan, minulta on mennyt tuo Daisuke kokonaan ohi. Kovin suurelta paikalta se ei vaikuta, mutta ainakin tuon sarjan voi siis tarkastaa!

27.02.2016 19:14 #82

Minulla oli useampi kuukausi tässä välissä ettei animea juurikaan tullut katsottua, mutta nyt on innostus taas herännyt kun uutuuksista löytyi hyviä sarjoja. Tsekkailin uutuuksista sarjojen ekoja jaksoja ja muutama nousi ylitse muiden.

Hai to Gensou no Grimgar (2016) kertoo tavallisista ihmisistä jotka ovat muistinsa menettäneenä päätyneet fantasia-maailmaan. Maailma on hyvin pelimäinen, saat opetella uusia erikoishyökkäyksiä, uusia loitsuja jne. sitä mukaa kun "taso" kasvaa. Eli periaatteessa hyvin tyypillinen MMORPG anime. Se mikä tästä tekee poikkeuksellisen että tämä lähestyy aihetta hyvin maanläheisestä näkökulmasta, "Slice of Life" sarja fantasian lisäksi. Hahmot ovat aluksi aivan täysiä tunareita eivätkä meinaa pärjätä yhtä goblinia vastaan joukollakaan. Olikin kiva miettiä kuinka paljon paremmin itse olisi pärjännyt samassa tilanteessa :)

Sarjaa on tullut vasta puolisen tusinaa jaksoa ja se etenee sen verran hitaanpuoleisesti että toivottavasti se on merkki pitkästä sarjasta. Itse ainakin odotan seuraavaa jaksoa aina innolla. (9/10).

Toinen uusi sarja johon ihastuin oli Gate (2015-2016) . Portaali aukeaa nykypäivän japaniin ja sieltä hyökkää ritareita lohikäärmeratsuineen. Japanin armeija (JSDF) hoitaa tilanteen ja lähettää itse joukon portaalin toiselle puolelle, fantasiamaailmaan ottamaan haltuun sillanpääaseman siellä. Olen aina rakastanut tätä aihetta missä eri aikakausien aseteknologiat asetetaan vastakkain ja koittanut hommata kaikki aiheeseen liittyvät filmit, esimerkiksi missä Japanin asevoimat taistelevat samuraita vastaan tai nykypäivän lentotukialus joutuu toiseen maailmansotaan. Tässä animessa aihe on toteutettu hienosti ja politiikkaakin on sen verran taustalla että juoni voi johtaa mihin vaan. Kaikesta huolimatta tämä on selvä fantasiasarja ja sieltä portaalin takaa löytyy mm. haltiatyttö, goottilolita sodanjumalan papitar, maageja ja lisää lohikäärmeitä. Tänään vasta aloitin katsomaan ja puolisen tusinaa jaksoa katsottu paristakymmenestä toistaiseksi tulleesta joten hupia riittää vielä. (10/10)

Kolmas uusi sarja johon ihastuin oli edellisissäkin viesteissä mainittu Boku Dake ga Inai Machi (2016) . Tätä katsoin vasta yhden jakson verran mutta aloitus oli todella mielenkiintoinen. Odottelen että saavat sarjan päätökseen ja katson sitten kaikki kerralla.

Vähän vanhemmista on tullut katsottua Shomin Sample (2015) missä tavis-poika joutuu eliittityttökouluun koska tytöt ovat vieraantuneet täysin normaalista elämästä ja sinne halutaan esimerkki siitä, kuinka tavalliset ihmiset elävät. Tyylilajina haaremikomedia. En pitänyt kaikista hahmoista mutta sarja oli kohtalaisen hauska ja romantiikkaakin oli mukana niin että aika meni mukavasti tämän kanssa. (6-7/10)

Cross Ange (2014-2015) tuli katsottua pikkuhiljaa. Välillä oli kuukausien taukoja koska tämä oli jollain tavalla raskasta katsottavaa. Sarjan juoni polveili kyllä ihan kivasti ja löytyipä sarjasta loppupuolella pahiskin, joka nousi korkealle kaikkien aikojen huippuinhokkien listalla. Lyhyesti sanottuna sarja kertoo maailmasta missä kaikilla, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, on kyky käyttää taikuutta. Päähenkilönä on prinsessa Ange joka yllätyksekseen saa huomata että kuuluu itsekin tuohon sorrettujen magiattomien joukkoon ja laitetaan tykinruuaksi taistelemaan lohikäärmeitä vastaan mechoilla. Ange on hahmona yksi mieleenpainuvimmista naishahmoista hetkeen ja kasvaa sarjan aikana melkoisesti. Ei voi suositella kaikkein tiukkapipoisimmille. (6-7/10)

Ghost in the Shell: Arise Alternative Architecture (2015) on prequel missä Motako vasta kokoaa joukkoaan. Sarjassa on taas erilaisia parin jakson mittaisia cyber-juttuihin keskittyviä tarinoita hyvin toteutettuna. Ei ehkä aivan noussut Stand Alone Complexin tasolle, mutta melkein (8-9/10)

27.02.2016 20:35 #83

Katsoin loppuun sarjan Shin Sekai Yori (From the New World) , ja en ole ihan varma mitä sarjasta ajattelen. Se oli hyvin outo ja synkkä ja pessimistinenkin, sekä kantaa ottava, mutta samalla tuntui että juoni meni hieman hölmöksi. Eikä siinä mitään, siedän hyvin hölmöjä juonia (kuten Parasyte), mutta nyt tuntui että kaikki ei joko ihan toiminut tai sitten ei vain kolahtanut ihan kohdalle. Jotain voi tosin päätellä siitä että sarja piti katsoa loppuun asti. Se perustuu ilmeisesti kirjaan, liekö kirja sitten kovinkin erilainen, sitä en tiedä.

28.02.2016 23:33 #84

Kolme ensimmäistä jaksoa ERASEDia (Boku Dake ga Inai Machi) katsottu, ja yhdyn mielipiteeseen että todella lupaavalta vaikuttaa! Tietenkään näin vähästä ei vielä voi sanoa mitään lopullista tuomiota. Harmi vain että Daisuki hidastelee minulla vähän väliä, mutta ehkä se on ohimenevää.

13.03.2016 15:22 #85

ERASEDia kaksi jaksoa jäljellä ja täytyy sanoa että sarja on vetänyt tähän asti todella hyvin. Tätähän voisi suositella sellaisellekin, jota ei anime kiinnosta (ei silti että he yleensä suostuisivat animea katsomaan).

Louhikäärme
Pilotti
Louhikäärme vastasi aiheeseen: Anime
13.03.2016 17:13 #86

kyty kirjoitti: Myös Yamishibaista on näköjään tullut kolmas kausi (aikoja sitten?) En ole sitä vielä katsonut ensimmäistä jaksoa lukuun ottamatta, mutta kaksi ensimmäistä kautta olivat varsin mukavia tuttavuuksia. Rujo paperiteatterimainen animaatio tukee juttuja todella hyvin, ja niissä on tunnelmaa. Ensimmäinen kausi oli muistaakseni selvästi parempi kuin toinen, saa nähdä millainen tästä kolmannesta tuli.

15.03.2016 13:37 #87

Viimeksi on tullut katsottua Arslan Senki (2015) , joka on uusi versio jo liki 25v sitten julkaistusta 6-osaisesta Arslan Senki OVA sta (uudessa 25 jaksoa ja tarina jää edelleen kesken eli tarina on paljon yksityiskohtaisemmin kuvattuna). Sijoittuu keskiaikaiseen maailmaan, linnoja ja ritareita. Taikuuttakin esiintyy jonkin verran eli menee fantasian puolelle historiallisen sijaan. Miljöö vastaa jotakuinkin Turkin aluetta ja eräs kaupunki on melkein suora kopio Ninevestä.

Tarina kertoo nuoresta prinssistä joka alkaa taistelemaan maansa valloittanutta armeijaa vastaan. Pakomatkansa aikana hän kerää hyvän joukon sankareita ympärilleen mm. viisas sotastrategi ja voittamaton keihäsmies. Arslan on hyvä hahmo, viisas nuoresta iästään (14v) huolimatta ja empaattinen luonne. Taistelut on kuvattu mielenkiintoisesti ja ne strategiat ovat kekseliäitä. Sarjaa voisi kuvailla roadmovieksi, kasvukertomukseksi ja sotakampanjaksi. Pidin kovasti (8-9/10)

Louhikäärmeen mainostama Shirobako (2014) tuli katsottua. Itse en aivan samalla lailla tykännyt sarjasta mutta olihan se silti ihan mielenkiintoinen. Sarja siis kertoi animefirmasta ja antaa hyvän kuvan animeteollisuuden reaaliteeteistä ja teon eri vaiheista. Ensimmäinen muutama jakso oli sen verran tylsänpuoleinen että melkein lopetin jo kesken, mutta nelosjaksosta alkaen taso nousi vähän ja olihan siellä muutama hienokin jakso. (6-7/10)

Sabagebu (2014) eli Survival Game Club kertoo nimensä mukaisesti koulun airsoft kerhosta joka saa uuden tytön joukkoonsa. Tyttö osoittautuu mestariampujaksi ja innostuu lajista kerhokavereidensa tavoin. Muista vastaavista sarjoista poiketen kaikki päähenkilöt ovat tässä tyttöjä. Tyylilajina komedia, joka jaksossa on 2-3 eri tarinaa mistä revitään huumoria joka oli kohtalaisen onnistunuttakin. (7/10)

Maria the Virgin Witch (2015) kertoo Englannin ja Ranskan välisen satavuotisen sodan loppuvaiheiden aikana (n. vuonna 1450) elävästä nuoresta noitatytöstä joka inhoaa sotaa yli kaiken. Aina kun armeijat kokoontuvat ottamaan yhteen hänen asuinalueidensa läheisyydessä, hän lentää paikalle ja loitsii esille lohikäärmeen tai jonkin muun valtavan hirviön säikyttämään sotilaat karkuun. Tästä hyvästä hän saa niskoileen mm. palkkasotilaiden, kirkon ja jopa arkkienkeli Mikaelin vihat niskoilleen. Sarjassa on jonkin verran paljasta pintaa, varsinkin kun noidalla on apulaisena (familiar) succubus, joka tekee sitä mitä ne nyt yleensä tekevät... Noidan neitsyydestäkin revitään huumoria useampaan kertaan ja löytyypä tarinasta alhaisaateliin kuuluva poikakin jonka kanssa on molemminpuolista ihastusta. Tykkäsin sarjasta ja miljöö, 1400 luvun Ranska, oli toteutettu melko hyvin. Hahmot jopa käyttäytyivät keskiaikaiseen tapaan. Joistain kohdista tuli mieleen yksi suosikkikeskiaikafilmeistäni eli Flesh & Blood (1985) . Sarjalle (7/10).

Akatsuki no Yona (2014)
Lisää fantasiaa ja valtataistelua. Tällä kertaa päähenkilönä punatukkainen prinsessa jonka isä tapetaan ja hän pakenee uskollisen henkivartijansa kanssa syrjäseuduille. Kokematon mutta voimakastahtoinen prinsessa alkaa keräämään legendaarisia lohikäärmesotureita avukseen kostaakseen, mutta tarina jää pahasti kesken vaikka onkin 24 jaksoa pitkä. Tarina oli silti kohtalaisen mielenkiintoisesti kirjoitettu ja pidin sarjasta ja sen hahmoista (8/10).

17.03.2016 19:59 #88

Yritin myös katsoa Shirobakoa joskus kun sarja alkoi, mutta luovutin parin jakson jälkeen. Hyvä tietää että sarja lähtee käyntiin neljännen jakson jälkeen, jos joskus innostun yrittämään sen katsomista uudelleen. Aihe itsessään kun kiinnostaa. Valitettavan usein animessa (ja varsinkin mangassa!) mielenkiintoinen aihe vain jää genren ja esitystavan jalkoihin. Siitä syystä en jaksanut Bakumaniakaan, tosin se taitaakin olla Shounen Jumpin sarja, mikä selittää kaiken.

Huomasin myös, että Space Brothers on tullut päätökseen. Pitäisiköhän yrittää katsoa sarja loppuun, jos/kun on aikaa... Tykkäsin sarjan alusta hitaasta tahdista huolimatta, mutta jossain vaiheessa alkoi tökkiä sekä yhden ilmeen tyypiksi muuttuva päähenkilö että epärealistiset juonenkäänteet, mitkä eivät mielestäni tähän sarjaan sopineet. Luovutin sitten koko sarjan kanssa, mutta tieto siitä että se loppuukin joskus voisi saada katsomaan sen loppuun. Alku on kuitenkin onneksi sen verran hyvässä muistissa.

Louhikäärme kirjoitti: Yleisesti ottaen aika samaa tasoa 2. kauden kanssa. Jos paperiteatterimainen kauhuanime iskee, niin suosittelen katsastamaan sarjat Horror News sekä varsinkin Kagewani joka vain paranee loppuaan kohti.

Kagewani meni listalle, vaikka kahden ensimmäisen jakson perusteella tuntuukin siltä ettei tekniikka tässä sarjassa toimi yhtä hyvin kuin Yamishibaissa, jossa sen käyttöön on selkeämpi syy. Nuo jaksot ovat kuitenkin alle kymmenminuuttisia, joten mikään tuhoton aikasyöppö tämäkään ei ole, joten katsellaan vielä hiukan lisää...

Jäin kyllä Yamishibaissa hiukan kaipaamaan alkuperäistä tunnaria. :neutral:

max
max vastasi aiheeseen: Anime
23.03.2016 10:01 #89

Minullakin on Shirobako jäänyt kesken.. Erased pitkästä aikaa herätti taas animemielenkiiltoa, siinä yhdistyy jännitys jota sarjoilta kaipaan (ilman kiusallista lukiofilosofiaa jota puhtaisiin animetrillereihin tungetaan) ja slice of life ilman malegaze-runkkarifiilistä. Loppua kohden on tosin tullut molempia mukaan.. Siinä sivussa on mennyt Kono Subarashii, joka on tietenkin ihan pelleilysarja, mutta kun ei kehtaa enää tässä vaiheessa elämää mmorpgeihin koukuttua, niin tulee sitten koukututtua näihin mmorpg-animeihin. Varmaan seuraavaltakin kaudelta tulee taas jotain seurattua, ja ikuisuusprojekti Gintamaa jatkettua, hyvä animefiilis on päällä.

05.04.2016 19:51 #90

Tulipa sattumalta vastaan maininta hiljattain katsomastani Maria the Virgin Witch sarjasta kun katselin Youtubesta Skallagrimin asevideoita. The most realistic weapons / armor / fighting in anime .

05.04.2016 23:47 #91

Minäkin bongasin sen aikoinaan Skallagrimin kanavalla. Hän ei ole kuitenkaan erityisen animekeskeinen tubettaja, joten tässä omat suosikkini animearvosteluja ja muuta sen tyyppistä materiaalia sisältävistä kanavista.

www.youtube.com/user/TheAn1meMan/videos
www.youtube.com/user/ChronexiaMisty/videos
www.youtube.com/user/ShallWeCraftCharlie/videos
www.youtube.com/channel/UC_1HVMnw-610qx54iEiWk7A/videos

Oma animeinnostukseni ei ole jostakin syystä vielä alkanut tänä vuotena, vaikka joulun ja kevään väli on usein juuri se vuodenaika milloin jumahdan koneen ääreen eri sarjojen kanssa. Olen kuitenkin lukenut mangaa paljon enemmän kuin vuosikausiin, joten ehkäpä se on korvannut osan vanhasta innostuksesta. Olen tahkonut helmikuusta lähtien jo ainakin tämmöiset sarjat läpi. Tai no muutaman julkaiseminen on oikeastaan vielä keskenkin..

Blade of the immortal
Vagabond
Samurai Executioner
Lady Snowblood
Samurai Legend
Crying Freeman
Vinland saga
Claymore

Vanhoja suosikkejani olivat ennestään jo Berserk & Lone Wolf and Cub ja olen yrittänyt etsiä jotain vastaavantyyppistä ja moni noista aikaisemmin mainituista kelpasivat vallan mainiosti siihen nälkään. Olisiko kenelläkään teistä muista mitään hyviä ehdotuksia muista samanhenkisistä mangasarjoista tai vaikka sitten animestakin?
Seuraavaksi saatan käydä ehkä Fist of the North Star mangan kimppuun, koska se on jonkinlaisen klassikon maineessa. Olen nähnyt jotain yksittäisjaksoja vanhasta animesta ja ainakin yhden leffan, mutta ne eivät vaikuttaneet kovin hyviltä, mutta netissä on kehuttu alkuperäistä sarjakuvaa niin usein, että mielenkiinto on herännyt.

06.04.2016 20:43 #92

Tuossa oli jo sen verran kova lista etten keksi suositukseksi muuta kuin Rurouni Kenshinin. Joitain tarinoita on julkaistu dvd:lä nimellä Samurai X. Ja siitä on hiljattain filmattu kolme ihan kivaa samuraileffaakin.

Itsekin olen lukemassa Lone Wolfia. 20 ekaa albumia nyt luettuna. Tykästyin siihen jo 90-luvulla kun jostain alennusmyynnistä tarttui näppeihin osa amerikassa julkaistuista vihkosista (pokkarit jaettuna osiin ja julkaistu isommassa koossa). Muutaman pokkarin ostin kun niitä alettiin julkaisemaan uudestaan mutta olin silloin niin persaukinen etten pystynyt ostamaan kaikkia kuten veljeni jolta löytyy kaikki 28. Nyttemmin Kazue Koike on alkanut julkaisemaan niitä uudestaan ja 4-5 pokkaria on ilmestynyt New Lone Wolf & Cub nimellä.

Tuota Samurai Executioneria (myös Kazuo Koiken sarja) meinattiin julkaista aikoinaan suomeksikin, mutta kustantaja luopui ajatuksesta. Luuli kaiketi ettei aikuisemmalle mangalle löytyisi lukijoita? Pikkuisen harmitti... vieläkin...

06.04.2016 23:25 #93

Rurouni Kenshin animen katsominen on käynyt joskus mielessä, mutta sarjan pituus lannisti ja piirtotyylissäkin oli jotain häiritsevää, kun googlasin aikoinaan screenshotteja. (Tai jo lähinnä vain hahmojen kasvot ja ilmeet yms.) Pitääkin siis testata jos se uppoaisi mangana paremmin, koska sarjan aihepiiri ja aikakausi ovat kuitenkin tosi kiinnostavia.
Nuo Kazuo Koiken kaksi eri samurai-sarjaa ja Takehiko Inouen Vagabond ovat mielestäni vaikuttavimmat julkaisut mitä siitä aiheesta on ikinä tehty ja myös niissä käytetty realistisempi piirtotyyli sopii historiallisiin aiheisiin jotenkin vain paremmin kuin pelkkä tavallinen huumorimangatyyli kaikkine kliseineen.

Omassa hyllyssä ei ole noista sarjoista kuin vain pelkkä Lone Wolf and Cub, mutta ostan varmasti myös Samurai Executionerinkin jos tulee vastaan kokonaisena settinä minkä hinta ei ole liian älytön. Se on tullut vastaan jo ainakin pari kertaa erilaisten foorumien tai facebook-ryhmien kirppiksillä, mutta kummallakin kerralla joku toinen harrastaja ehti ensin. :sad:
Vagabondikin tavallaan kiinnostaisi myös keräilymielessä, mutta on niin vaikeaa tietää pystyykö suomalainen kustantaja suomentamaan semmoisen keskeneräisen sarjan myös kokonaan loppuun saakka, joten en ole uskaltanut ostaa yhtään pokkaria.. Olen usein tosi neuroottinen keräilyharrastuksieni suhteen ja olisi kamalaa jos loppuosa sarjasta pitäisi hankkia eri näköisenä ja kielisenä painoksena. (Ärsyttää jo ihan tarpeeksi kun Walking Dead sarjakuvan kanssa näyttäisi käyvän juuri niin..)

Pitää miettiä sitten tarkemmin, kun Vagabond on julkaistu edes jossakin muodossa kokonaan. Tarinasta ei pitäisi olla enää kuin vain alle kolmannes jäljellä, jos muistan Musashi kirjan tapahtumat oikein.

Viimeksi muokattu: 06.04.2016 23:26 : FreakyMike.

Einoin
Aseenkantaja
Einoin vastasi aiheeseen: Anime
07.04.2016 02:23 #94

Voisin suositella Mikea katsomaan Rurouni Kenshin: Trust & Betryalin. Kyseinen neljän jakson mittainen animaatio on henkilökohtainen suosikkini. Trust & Betryal kertoo Kenshinin elämästä lapsuudesta tv- animen ja mangan alkuun saakka. Muut Kenshin sarjat eivät minuun oikein ole koskaan iskeneet. Ne ovat liian kliseisiä taistelu sarjoja ja lisäksi piirtotyyli ei pahemmin miellyttänyt minua. Vaikkakin uudet live action leffat olivat ihan viihdyttäviä.

Mangoista voisin suositella tsekkaamaan vaikka muutaman sarjan joita olen itse lähiaikoina lukenut.

Basilisk
Nobunaga no Chef
Historie
Sanctuary
Wolfsmund
Golden Kamui
Mercenary Pierre
Shana Oh Yoshitsune

Kokonaisten sarjakuva settien ostaminen osaa olla ajoittain hyvinkin vaikeaa, eteenkin vanhempien sarjojen kohdalla. Tällä hetkellä yritän itse metsästää käsiini Path of the Assasinin muutamaa puuttuvaa pokkaria. Keräilystä puheen ollen, huomasin vähän aikaa sitten että Kodansha Comics on päättänyt lopettaa hienon kovakantisen Vinland Saga painoksen tuottamisen. Tämä nakertaa ainakin minua aika huomattavasti.

07.04.2016 20:53 #95

Basilisk on tuttu jo ennestään suomeksi ilmestyneen pokkarisarjan kautta. Olihan se kieltämättä ihan viihdyttävä tarina, jos sattuu tykkäämään Ninja Scrollin tyylisestä meiningistä ja semmoinen viiden pokkarin kokonaisuus on muutenkin aika täydellinen pituus vaikka yhdellä istumalla luettavaksi.

Listassasi oli paljon nimiä mistä en ollut kuullutkaan, joten pitääkin tsekata minkälaisia sarjoja ovat. Esimerkiksi listan toiseksi ylin herätti välittömästi kiinnostuksen jo pelkän Nobunaga maininnan perusteella. :smile:

Kenshin OVA:t ja elokuvat oli itseasiassa tarkoituskin tsekata jossakin vaiheessa, vaikka varsinainen animesarja ei niin kiinnostanutkaan. Heh.. Olen usein harrastanut sitä, että jos joku älyttömän pitkäksi venynyt ja suureen suosioon noussut sarja ei nappaa, niin yritän katsoa edes pelkän siitä tehdyn OVA:n tai leffan, etten olisi ihan pihalla koko aiheesta.
Esimerkiksi vaikka Naruton, Bleachin, One Piecen, Gintaman ja Fairy Tailin kaltaisissa hittisarjoissa on jaksomäärä noussut jo niin korkeaksi, ettei yhtään kiinnostaisi käyttää omaa rajallista vapaa-aikaa minkäänlaisten fillereitä vilisevien mammuttisarjojen läpikäymiseen, mutta olisihan se kai "anime-yleissivistyksen" kannalta hyvä nähdä edes jotain yksittäisjuttuja myös niistäkin..

14.04.2016 12:26 #96

RWBY (2013-2016)

Tämä nyt ei ole varsinainen anime-sarja mutta sopinee parhaiten tähän kategoriaan koska sarjan tyyli on kovin tutun tuntuista vaikka sarja onkin amerikkalainen. Sarja on kokonaan (toistaiseksi kolme kautta) katsottavissa Youtubesta. Sarja kertoo neljästä tytöstä (Red, White, Black, Yellow) jotka pääsevät akatemiaan opiskelemaan sankariksi ja taistelemaan maapallon valtaosin vallanneita hirviöitä vastaan. Sarja on julkaistu nettisarjana eli jaksojen pituudet vaihtelevat 6 ja 28 minuutin välillä kun ei tarvinnut välittää tasamitasta.

Taistelut ovat vähän turhankin vauhdikkaita. Ainakin itse olisin toivonut että olisivat jaksaneet animoida puolet lisää niihin. Pidin sarja visuaalisesta ilmeestä vaikka animointi olikin kohtalaisen yksinkertaista japanilaiseen verrattuna. Mutta värimaailma toimi hyvin. Hahmot ovat mielenkiintoisia ja draamaa löytyy kivasti ja vähän romantiikkaakin. Joku taisi sanoa tyylistä että se on Harry Potterin (koulumaailma, taikuus) ja Punahilkan (synkkä maailma) risteymä. Sarja oli ihan hyvin kirjoitettu. Varsinkin kolmannen kauden loppupuolella oli todella hienoja hetkiä. Koukutti ihan kohtalaisesti. Saa nähdä tuleeko jatkoa koska sarjan luoja kuoli viime vuonna vain 34 vuotiaana. Mutta oli kuulemma suunnitellut sarjaa jo usean kauden verran eteenpäin, joten pieni toivo on olemassa että jatkoa saadaan.

Muoks. Meinasi unohtua maininta sarjan musiikista. Sieltä löytyy pari todella upeaa biisiä. Esimerkiksi Valkoisen tunnusmusan Mirror Mirror alku saa ihon kananlihalle. Samaten Punaisen teema on hieno.

Viimeksi muokattu: 14.04.2016 12:32 : Moonlord.

Marski
Marski vastasi aiheeseen: Anime
14.04.2016 13:34 #97

En malta oottaa heinäkuuta, sillä silloin D'grayman vihdoin jatkuu. Oon odottanut tätä kai seittemän vuotta, et tää on niinku ehkä yks parhaimpia asioita, mitä mun kannalta animerintamalla voi tapahtua. Uudet ääninayttelijät kyl pelottaa vähän, mut ehkä äärettömän kaunis animaatio kompensoi tätä.

Muuten mun animen kattomisessa on ollut pitkä tauko, ellei lasketa sitä, että katoin pari päivää sitten kolme ensmäistä pokemon -elokuvaa. Mun pitäis varmaan tehdä se lista kaikista sarjoista, jotka haluasin kattoa ja alottaa niiden kattominen.

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT

11.05.2016 23:55 #98

Katsoin viimein One Punch Manin läpi. Sarja oli ihan virkistävä siinä ettei se ottanut itseään liian vakavasti (paitsi tietysti oman maailmansa sisällä), vaan oli reilusti älytöntä parodiaa. Muutamat vitsit uhkasivat hiukan toistaa itseään. Muuten se oli onnistunut välttämään ongelmat, joita muuten seuraisi siitä, että päähenkilö voittaa kaikki kirjaimellisesti yhdellä iskulla. En ole lukenut mangaa, mutta vaikutti kovasti siltä, että joillakin sivuhahmoilla olisi siinä ehkä enemmän ruutuaikaa.

En ollutkaan aiemmin tiennyt, että sarja perustuu nettisarjakuvaan, joka on piirretty myöhemmin uudestaan.

max
max vastasi aiheeseen: Anime
16.05.2016 16:00 #99

En tykännyt One Punch Manista yhtään, koska vaikka parodioi mäiskeshounenia (kun katson shounenia niin mielellään jotain eeppistä seikkailua), se samalla myös oli sitä. Odotin arvosteluiden perusteella vähän syvällisempää otetta tai ehkei syvällistä, mutta enemmän metatasoja Deadpoolin tai Gintaman tyyliin. Jostain syystä Boku no Hero Academia ei ärsytä samalla tavalla. Ehkä koska siltä ei odottanutkaan mitään muuta.

16.05.2016 20:51 #100

Joo, One Punch Man jakanee mielipiteet ja jättää loput hämmentyneiksi. Itsekin puntaroin tovin että pidänkö nyt tästä sarjasta vai en, mutta kallistuin lopulta pitämisen puolelle. Tietysti auttaa ettei mättöshonenista ole tullut ähkyä. Lisäksi olin huomaavinani sarjassa selkeää fanserviceä, josta oli vaikea sanoa oliko se parodiaa vai ei. Joka tapauksessa silmiin on osunut jo useampi fanart, jotka kertovat että sillä oli (ilmeisesti toivottu) tehokkuus. :smirk:

Toinen sarja mitä olen viime aikoina katsonut on The Lost Village , josta en osaa sanoa pidänkö sarjasta vai en. Veikkaan, että loppuratkaisusta riippuu onko sarja itselleni "ihan ok" vai "miksi tuhlasin tähän tunteja elämästäni". Jostain syystä olen kuitenkin juuttunut katsomaan. Sarjassahan joukko ilmeisesti tarkoituksella varsin epämiellyttäviä hahmoja lähtee perustamaan uutta elämää mystiseen kylään, jonka huhutaan olevan olemassa. Ja sitten tapahtuu asioita.

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Serafia Alho