Tulevia elokuvia

Karajishi
Kaartilainen
Karajishi vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
01.11.2013 08:46 #21

Divergent elokuvaa olen odottanut jo aivan liian kauan! Rakastuin kirjaan ja Insurgent oli vielä edeltäjäänsäkin parempi! Ottaa vain päähän, kun en ole vielä saanut Allegiancee käsiini :evil: Seurailen jatkuvasti uutisia elokuvasta ja tunnistan itsessäni hieman fanitytön piirteitä.. Saisi tulla vain vähän nopeammin :roll:

'' I'm a simple person with a complicated mind ''

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
01.11.2013 11:53 #22

Rinja kirjoitti: Tämä ei oikein tähän aiheeseen vielä kuulu, mutta ajattelin uutisen tuoda kuitenkin jo esiin: Jonathan Strange & herra Norrell -kirjasta puuhataan elokuvaa .

Mielestäni juuri tällaiset ilmoitukset myös kuuluvat tänne, koska nyt ehtii vielä hyvin lukea kirjan ja unohtaa yksityiskohta, jotka voisivat häiritä elokuvaa katsoessa. Kirjan lukeminen jälkikäteen on mielestäni hiukan häiritsevää, kun joku muu on jo puolestani muodostanut mielikuvan päähenkilöiden ulkonäöstä ja habituksesta.

13.11.2013 17:47 #23

Viimeksi muokattu: 13.11.2013 17:48 : Dyn.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
13.11.2013 18:31 #24

Dyn kirjoitti: Disneyn Maleficent-leffan traileri on julkaistu . Tämä vaikuttaa kerrassaan kiinnostavalta! Trailerin perusteella 3D-tehosteita tulee olemaan roppakaupalla, ehkä tämä voisi olla niiden lasien arvoinen elokuva. Kuten ketjun aloitusviestissä jo mainittiin, kyseessä on siis Prinsessa Ruususen uusintaversio Pahattaren näkökulmasta (ja ilmeisen aikuisille suunnattu, näytelty elokuva).

Jos kerran traileri saa aikaan kylmät väreet, on tuo elokuva ehdottomasti katsottava sitten kun se ilmestyy. :cheesy:

13.11.2013 18:38 #25

Mitä nyt nopeasti mieleen tulee niin Tron, John Carter, Narniat ja Pirates of Caribbeanit on ihan kelpo katsottavia tapauksia viime vuosilta, mutta siitä kyllä on vielä pidemmälti aikaa kun joku Disneyn live action-leffa olisi oikeasti säväyttänyt (jos ikinä? :smile: ), ja noiden edellä mainittujenkin vastapainoksi on melkoista tuubaa sieltä suunnalta tuutattu (muistaako kukaan enää Ozia tai Lone Rangeria vaikka ne tuli tänä vuonna?), joten suhtaudun tuohonkin kyllä erittäin skeptisesti...

Viimeksi muokattu: 13.11.2013 18:40 : max.

13.11.2013 19:24 #26

Lone Ranger oli ihan hauska, hei! Ozia en ehtinyt katsomaan, vaikka oli tarkoitus, mutta kieltämättä tämän Pahatar-leffan estetiikassa on vähän samoja viboja.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
13.11.2013 21:56 #27

Wou, ihan jänskältä vaikuttaa. Itse asiassa taisin pari vuotta sitten katsoa huvikseni sen Disneyn vanhan animaatioversion Ruususesta, ja voi että miten otti pattiin se, kuinka... liikkumaton se oli. Yhdessäkään toisessa näkemässäni animaatioelokuvassa - edes muissa vanhoissa Disney-leffoissa - taustoista ei ole saatu yhtä lavastemaisen näköisiä kuin siinä: ne olivat pelkkiä yksityiskohdattomia still-kuvia, eikä ihmisiä tai mitään muutakaan liikkuvaa näkynyt varsinaisten "roolihahmojen" lisäksi lainkaan. Siksipä minua ilahduttivat tuossa trailerissa kaikki mahdolliset elävän näköiset jutut, kuten metsän elävyys ja piikkipuskien tuuheus ja mikä tahansa ei-yksivärinen pinta. :P

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Veadela
Epäkuollut
Veadela vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
07.02.2014 19:20 #28

Eniten näistä odotan Vampire Academya, kun nyt olen melkein lukenut kyseisen kirjasarjan. Jos en olisi lukenut kyseistä kirjasarjaa, luultavasti en olisi laisinkaan kiinnostunut elokuvasta sen nimen perusteella. Mutta kirjassa ei ole päällimmäisena vampyyrineisyys, enemmänkin ystävyys, rakkaus, taistelut ja muu tälläinen.
Potuttaa kyllä paljon, kun Amerikkaan kyseinen elokuva tulee tänään tai ystävänpäivänä (riippuu osavaltiosta) ja Suomeen vasta kesäkuussa... :angry:

"The most important things are the hardest to say"
- Stephen King

08.02.2014 09:51 #29

Tämän hetken odotetuin leffa: LEGO Elokuva
Ensinnäkin legoleffa on sellainen juttu, josta jokaisen nörtin täytyy automaattisesti innostua, IMDB-pisteet on 8.9, leffaa on kehuttu todella paljon esim. Ain't It Coolissa ja Metacritic-pisteetkin on hyvät. Aika lailla kaikki on siis kohdallaan.

Kyseessä on siis uusi Wreck-It-Ralphin tapainen leffa eli näennäisesti lastenleffa, mutta sisältää mielettömän läjän viittauksia nörttinostalgikoille.

Enkkuversiossa olisi myös aika älyttömän kovat ääninäyttelijät, mutta näillä näkymiin Suomeen on tulossa vain dubbaus.

Ensi-ilta ainakin Helsingissä ensi viikonloppuna eli 14.2. Traileri:

Viimeksi muokattu: 08.02.2014 09:53 : max.

VMN
VMN vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
09.02.2014 13:17 #30

Täytyy kyllä sanoa, että on maailman suurin vääryys, jos Lego ei tule kuin dubattuna. Itse ainakin odotan elokuvaa todella paljon. Näyttää ja kaikkien kehujen mukaan myös on todella hauskaa ja viihdyttävää menoa.

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

09.02.2014 13:32 #31

Legon originaalinauhaa kaipaisin minäkin. Traileri näytti leffateatterissa kivalta ja idea hauskalta, harmi jos ei pääse kuulemaan alkuperäisiä ääniä. :(

Viimeksi muokattu: 09.02.2014 13:32 : Dyn.

09.02.2014 14:18 #32

VMN kirjoitti: Mutta kuka vähänkään vanhempi menisi katsomaan tätä dubattuna? Ei Morgan Freemankaan ole äänenä vain jotta joku voi tulla tilalle!!

Kyllä mä ainakin meen. :cheesy:
Paljon cooliuttahan siinä katoaa kun äänicameoissakin ois Anthony Danielsia ja muuta, mut kyllä nykyään on sentään säädylliset dubbaukset ettei ne leffaa sinänsä latista, DVD:ltä sitten enkuks...

09.02.2014 14:27 #33

Enpä tiedä, musta tuntuu pähkähullulta idealta että vähääkään aikuisyleisöä kiinnostavaa elokuvaa ei voi näyttää niitä originaalinauhoilla edes Helsingissä. Suomessa tehdään kyllä ihan hyviä dubbauksia, ehkä joo, mutta ei se silti ole sama asia.

09.02.2014 15:38 #34

Varmaan ne finnkinon pomot aatteli, että kyseessä olisi joku Smurffileffojen tapainen ohestuoterävellys, mikä leffan geneerisestä nimestä tulee mieleen.. Mulle on ihan OK, kunhan ihmisten näyttelemiä leffoja ei aleta dubbaamaan. :smile:

celeblith
celeblith vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
09.02.2014 20:40 #35

Tuo lego elokuva arvelutti minua alkuun todella paljon, ensimmäisiä mainoksia nähdessä ajattelin vain, että onpas tyhmää varmasti. Mutta nyt kun on hieman pidempiä trailereita nähnyt niin luulen, että on aivan pakko päästä katsoman kyseinen leffa! Vaikuttaa niin hauskalta. Ja eivät nuo suomalaiset dubbauksetkaan yhtään hullummilta kuulosta.

VMN
VMN vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
09.02.2014 21:32 #36

Kävin tänään katsomassa Her elokuvan, ja täytyy sanoa, että todella huikea. Kehuin sitä enemmän blogissani, mutta lyhyesti: suosittelen. Lähitulevaisuuteen sijoittuu jossa mies rakastuu tekoälyääneen. Kuulostaa oudolta, jopa on sitä hetken aikaa kun salissa istuu, mutta lopulta se on täysin järkevä. Tämä outo, vieras tapahtuma on tehty todella aidosti ja se tuntuu siltä. Hienoa, suosittelen.

Mutta Legosta vielä. Salissa oli lyhyt mainos elokuvasta ja se oli tietysti suomeksi dubattu. Juu, eihän se kamala ollut, mutta eivät ne neljä repliikkiä mitä kuulin hyviäkään olleet. Vitsit eivät vain sisältäneet sitä samaa voimaa mitä alkuperäiskieli ja näyttely tuovat. Ehkä olen puristi tässä suhteessa, mutta... :neutral:

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

10.02.2014 22:53 #37

10.02.2014 23:12 #38

Nyt näkyvät originaaliversiot (ja ruotsinkieliset duppaukset) myös Finnkinon nettisivuilla. Aina kannattaa marmattaa internetissä. :smile:

14.02.2014 20:32 #39

Dyn kirjoitti: Katsoin just Talvisen tarinan trailerin ja näytti hyvältä! Tuli vähän aikaisempi Pilvikartasto mieleen, toivottavasti täyttää odotukset romanttisena fantsuhöpistelynä.

Melkoista murskakritiikkiä saanut (esim. Metascore on 32/100 eli yhtä huono kuin esim. Vampire Academylla), mutta tasapainottavana tekijänä Neil Gaiman suosittelee ..

Viimeksi muokattu: 14.02.2014 20:33 : max.

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
14.02.2014 20:44 #40

^ Kirja on todella, todella hyvä (ainakin oli silloin aikoja sitten, kun sen luin), mutta sentyyppinen, että tarina on varmasti ollut pirun vaikeaa siirtää valkokankaalle. Mutta jos tässä on onnistuttu, niin leffakokemuksesta tulee varmasti upea.

Itse en kuitenkaan aio mennä katsomaan, koska olen epäilevä tuomas ja koska en voi sietää paria mukana olevaa näyttelijää :evil:

Valvojat: RaccoonRasimus
punnort