Tulevia elokuvia

18.11.2015 09:04 #61

Independence Day Resurgence - Tätähän maailma kaipasikin. Uutta Independence Day -elokuvaa. Alkuperäisen avaruusolentoinvaasio ja sen torjunta oli kyllä näyttävää, mutta niin aivokuollutta touhua.

Fifty Shades of Black - Luojan kiitos, tämä ei ole jatko-osa vaan parodialeffa. Saas nähdä tapahtuuko sellainen ihme, että nopeasti ja halvalla kyhätty parodia olisi kerrankin parempi kuin alkuperäinen. Mutta ei pelkoa: Kyllä Fifty Shades of Grey saa vielä jatkoa, sen verran sitä käytiin katsomassa (kuka tunnustaa?)

The Divergent Series: Allegiant - Outolintuleffoja tehdään vielä lisää.

Finding Dory - Nemo Etsimässä -leffan jatko-osa.

Beauty and the Beast - Fantasiamusikaali klassikkosadusta. Emma Watson, Ewan McGregor jne. Perustuu animaatioleffan käsikirjoitukseen, mutta näyteltynä? Siinä tapauksessa mielenkiintoista nähdä Ewan kynttelikkönä.

The Magnificent Seven - Uusintarieha ulottuu länkkäriklassikkoon Seitsemän Rohkeata Miestä. Onneksi länkkäriuusversioilla on vähän parempi maine kuin muilla lajityypeillä. Esim. True Grit ja 3:10 to Yuma olivat mainioita uudelleentulkintoja vanhoista leffoista.

Now You See Me 2 - Olihan toi Suuri Puhallus ihan kiva, mutta enpä oikein tiedä jäinkö haluamaan lisää taikuriveikkojen edesottamuksia.

The Forest - Pakko mainita, koska listan ainoa leffa joka ei tähän hätään tunnu jatko-osalta tai uusintaversiolta. Aiheena kauhuleffa Japanin itsemurhametsästä Aokigaharasta.

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales - No comment. Kauankohan näitä jaksetaan tehdä ja katsoa?

The Jungle Book - Tää jo mainittiinkin, mutta mainitaan vielä lisää että elukat puhuvat Idris Elban, Scarlett Johanssonin ja Bill Murrayn äänellä.

Captain America: Civil War - Odotan jännittyneenä, pitävätkö ne yllä kapuelokuvien linjaa suht' iisisti otetuista aikakausityylilajeista, vai sorrutaanko vihdoin ja viimein hajuttomaan ja mauttomaan Kostajat-räiskeeseen jossa riittää hahmoja enemmän kuin pystytään järkevästi kertomaan tarinoita. Civil War -tarina kun vähän niinkuin edellyttää ison supersankarileegion sotkemista tarinaan, kun aiheena pitäisi olla nimenomaan supersankareiden keskinäiset riidat siitä, pitäisikö superit rekisteröidä nimillään ja laittaa valtion valvontaan vai ei.

Zoolander 2 - Ben Stillerin ja Owen Wilsonin muotimaailmaparodia ei ollut ehkä kaksinen leffa, mutta hahmot olivat niin uskomattoman yliampuvia, että kyllähän tämä periaatteessa kiinnostaa.

Suicide Squad - Toinen, joka on alkanut oikeasti kiinnostamaan. Jared Leton Jokerin ja Margot Robbien (kuka lieneekään) Harley Quinnin ensimmäisen kunnon valkokangasesiintymisen takia. Will Smithkin Deadshotin roolissa vaikuttaa jotenkin erilaiselta kuin normaali-Will Smith.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 18.11.2015 09:07 : Rasimus.

18.11.2015 21:05 #62

Lumikki ja metsästäjä nähtiin elokuvissa kolmisen vuotta sitten. Nyt filmi saa jatko-osan Metsästäjä ja talvinen taistelu. Kristen Stewart/Lumikki ei ole enää mukana. Kyllä tämä täytyy katsoa Jessica Chastainin takia... Ensi-ilta on 22.4.2016.

Rasimus kirjoitti: Alice Through the Looking Glass - Johnny Depp palaa, kuten jokin nettijulkaisu asian ilmaisi, Madonnan LSD-siskon rooliin Hulluna Hatuntekijänä.

Tästäkin on jo saatavilla traileri . Liisan seikkailut peilimaailmassa saapuu elokuvateattereihin 27.5.2016.

Viimeksi muokattu: 18.11.2015 21:07 : Jussi.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: HourglassEyes

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
18.11.2015 21:33 #63

Toivottavasti tuo Metsästäjä ja talvinen taistelu on parempi kuin Lumikki ja metsästäjä joka oli paikoin hyvinkin pitkäveteinen ja puuduttava. Traileri ainakin lupailee hyvää.

Kovat odotukset myös tuolle uudelle Alicelle, pidin ensimmäisestä elokuvasta melko paljon, kiva että siihen tulee viimeinkin jatkoa! :cheesy:

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
18.11.2015 21:39 #64

Lumikki ja Metsästäjä ei elokuvana ollut niin karsea kuin oletin, paitsi Kristen Stewartin roolisuorituksen osalta. Niinpä on vain positiivista, että häntä ei enää jatko-osassa ole. Ensimmäisessä elokuvassa oli ainakin muutama muistettava kohtaus ja hahmo.

09.12.2015 01:19 #65

Nämä kolme tulevaa elokuvaa on kaikki mainittu ketjussa.

Hiipivän tiikerin, piilotetun lohikäärmeen jatko-osa Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny saapuu Netflixiin 26.2.2016.

Captain America: Civil Warin ensi-ilta on 29.4.2016. Ensimmäinen traileri julkistettiin äskettäin:

Batman v Superman: Dawn of Justicesta on saatavilla uusi traileri:
www.facebook.com/leffat/videos/1088600454484707/

Viimeksi muokattu: 09.12.2015 01:22 : Jussi.

09.12.2015 01:37 #66

Kunnon nörttilistalle kuuluu toki myös Macbeth, joka saa Suomen ensi-iltansa 25.12. eli mukavasti menee vaikka välipäiväleffana. Trailerista päätelleen päästään kuulemaan kunnon Shakespeare-tulkintaa normaalin leffamussutuksen sijaan! Eeppistä!

10.12.2015 19:40 #67

The Legend of Tarzan tuo valkokankaalle Alexander "Eric" Skarsgårdin rintalihakset. Pääosassa näyttävätkin olevan lähinnä Skarsgårdin rintalihakset.

Dinky Dee
Kisälli
Dinky Dee vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
10.12.2015 21:09 #68

Tammikuu pärähtää käyntiin heti tosi kovilla leffoilla ja tuo mukanaan omilla listoilla pari kauan odotettua leffaa.

Tarantinon uusin, joka kaiken luetun ja nähdyn perusteella vaikuttaisi olevan taas taattua Tarantinoa. Toiset tykkää, toiset vihaa. Itselle Tarantino on ehdottomasti ohjaajien parhaimmistoa.

Toisena The Revenant. Jokohan nyt saataisiin DiCapriolle se Oscar. :wink:
Ainakin kaikki edellytykset hyvään elokuvaan on ilmassa. Esimerkiksi ohjaajan pallilla on Iñárritu, joka on yksi suurimmassa nosteessa olevista ohjaajista Hollywoodissa.

M-O-O-N, that spells 'Tom Cullen'. Laws, yes!

11.12.2015 22:10 #69

Trailereita kiinnostavista elokuvista tulee nyt urakalla. X-Men: Apocalypsen ensi-ilta on toukokuussa 2016.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa

max
max vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
12.12.2015 10:28 #70

Ehdoton ei. Synkät supersankarielokuvat on semmonen laji minkä voisi pistää jo jäähylle, vähintään kymmeneksi vuodeksi. X-Men '92 adaptaatiota voisin mennä katsomaan.

12.12.2015 11:13 #71

Ei Wolverinea? Sitten se on ihan turha leffa... :sad:

Ja joo, supersankarileffoja tulee jo niin joka lähtöön, että saa olla poikkeuksellisen hyvä, jotta erottuu massasta. Genre kyllä tavallaan on sellainen, jota itse tykkään katsoa aivot narikkaan -mielessä, koska tehosteet ovat usein hienoja eikä juoni turhan älyllinen, niin jaksaa vähän väsyneempänäkin työpäivän jälkeen katsoa. Ja toisin kuin turhaan realismiin välillä pyrkivät scifileffat (joita katsotaan sitten kämmen otsalla), supersankaripuolella kukaan ei edes yritä olla realistinen. X-menissä vähän pelkään, meneekö jo sarjan sisäinen realismi kohta rikki. Mulle se kolmen trilogia on kuitenkin se oleellisin, jonka toivoisin säilyvän faktana vielä näissä uusissakin leffoissa, jotka näyttävät järjestään nyt olevan kolmikon esiosia.

max
max vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
12.12.2015 16:03 #72

DC-adaptaatiot kyllä yrittää olla kovin realistisia ja fanitkin toivoo sitä. Siksi laitoinkin ne omalta osalta boikottiin, vaikka Man of Steelista monilta osin pidinkin. Siinä on ihan hirvittävä epäsuhta, varsinkin kun Marvcelin ja DC:n hahmojen olennaisin ero on, että DC:n puolijumalia ei ainakaan voisi oikeasti olla olemassa. Mutta voi sitä someraivon määrää kun vaikka BÄTMÄNISSÄ on jotain EPÄUSKOTTAVAA. Jos oisin Zuckerberg, niin maksaisin Snyderille miljoonia että pistäisi Batman v, Supermaniin jonkun random välinäytöksen jossa Ben Afflick ja Henry Cavill esittää homoeroottisen musikaalinumeron animoiduissa lavasteissa. Siinä menisi yleisössä rillit huuruun ja fedorat vinoon. Muutenkin se olisi varmaan parasta koko leffassa. Eniten näissä synkistelyissä risoo että meillä on nyt oikeasti supersankarielokuvia joita lapset ei saa katsoa. Vaikka nörttikulttuuria kannatankin, niin tuo on semmoinen lause, joka saa vihaamaan ihmiskuntaa sellaiselta kantilta miltä ei uskonut joutuvansa vihaamaan..

Viimeksi muokattu: 12.12.2015 16:16 : max.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
12.12.2015 22:22 #73

Minä ainakin toivon hartaasti, että tämä supersankaribuumi kuihtuisi viimein pois. Minulla ei ole mitään sarjakuvaleffoja vastaan, mutta tämä loputtomalta vaikuttava DC:n ja (enimmäkseen) Marvelin valtakausi saisi jo loppua. Oma kiinnostukseni kuoli joskus Thor ykkösen aikoihin, enkä ole muistaakseni sen jälkeisiä leffoja katsonut. Nolanin Batmaneistakin olen nähnyt vain ensimmäisen.

I'm just a normal everyday pervert.

13.12.2015 23:25 #74

Independence Day: Uusi uhka saa ensi-illan Suomessa 1.7.2016.

Marraskuun alussa uutisoitiin , että Andrzej Sapkowskin Noiturista on suunnitteilla elokuva. Ensi-iltaa kaavaillaan vuodelle 2017. Filmi pohjautuisi kahteen Viimeinen toivomus -novellikokoelman tarinaan: Noituri ja Pienempi paha.

Viimeksi muokattu: 13.12.2015 23:26 : Jussi.

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
14.12.2015 13:04 #75

Esim Bondeja on paljon enemmän, mutta niistä jokaisen voi katsoa katsomatta muita.

23.12.2015 11:49 #76

Taas pikakatsaus jälkituotannossa oleviin, ihan varmasti ulos tuleviin elokuviin... Enemmänkin toki on, mutta mä valikoina mainittavat leffat mun henk. koht. mieltymysten mukaan.

Knights of the Roundtable: King Arthur - Tällanen otsikointi on jotenkin yleistynyt: Ihan kuin taas yritettäisiin kokonaista leffasarjaa, mutta eri henkilöihin keskittyen? Alkuperäisille legendoille uskollista elokuvaa ei taaskaan ole odotettavissa, sillä jo IMDb:n juonikuvaus osaa kertoa, että nuoresta Arthurista tulee kapinajohtaja, jota mysteerinen nuori nainen Guinevere päätyy opastamaan Excalibur-miekan käytössä Arthurin vanhemmat murhannutta Vortigern-diktaattoria vastaan.

Sully - Tom Hanks esittää taas sankarillista jokamiestä, tällä kertaa lentokapteenia joka pelastaa 155 hengen onnistuneella matkustajakoneen pakkolaskulla Hudson-jokeen. Ohjaajana Clint Eastwood, joten sopii odottaa perusronhowardnyyhkyä särmikkäämpi tarina. Toisaalta perustuu kyseisen tositapahtuman lentokapteenin omaan näkemykseen aiheesta.

A Dog's Purpose - Perustuu W. Bruce Cameronin kirjaan (mm. 8 Simple Rules for Dating my Teenage Daughter), jossa seurataan koiran elämää useamman inkarnaation verran, koiran etsiessä olemassaolonsa tarkoitusta tai jotain sinne päin. Bradley Cooper koiran (kertoja?)äänenä.

Inferno - Dan Brownin kirjoista (mm. Da Vinci -koodi) jaksetaan vieläkin tehdä elokuvia, vaikka mä ehdin jo luulla sen junan menneen jo. Tom Hanks jatkaa roolissa.

Ghostbusters - Tartteeko tätä enää edes mainita? Ainakin Dome-sivusto on puffannut naisten haamujengiä ihan kiitettävästi. Ei kiinnosta niin kauheasti, lähinnä nykyiseen klassikoiden puolivillaiseen kierrätykseen kyllästymisen takia.

Storks - Lego-leffan tekijöiden uusi animaatio haikarasta, joka sählää lasten toimitusten kanssa.

Ice Age: Collision Course - Ice Age -leffasarjan viides osa. Minun pitäisi varmaan sivistää itseäni ja katsoa edes eka osa joskus.

The Great Wall - Elokuva Kiinan Suuren Muurin rakentamisesta? Ohjaajana Zhang Yimou, joka tunnetaan mm. mainiosta honkkarista Hero. Hieman ihmetyttää mitä länsinäyttelijät Matt Damon, Willem Dafoe ja Pedro Pascal tarkkaan ottaen tekevät elokuvassa.

Kubo and the Two Strings - Animaatio japanimytologiasta. Kubo elelee rauhassa pienessä merenrantakaupungissa, kunnes hän vahingossa onnistuu vapauttamaan ikivanhoja kaunoja kostavan hengen, jota vastaan on käytävä perinteiseen orpolapsi-jolla-legendaarinen-samurai-isä-henkeen Monkey- ja Beetle-nimisten apureiden ja maagisen (musiikki)instrumentin kanssa.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows - Lisää teinimutskukilppareita, kun se eka tuleminenkaan ei nyt varsinaisesti penkin alle mennyt kaupallisesti.

The Infiltrator - Bryan Cranston esittää tulliagenttia, joka soluttautuu syvälle huumekartellien maailmaan rahanpesijänä. Perustuu tositapahtumiin, joihin liittyi mm. Pablo Escobar. Oletan, että tässä elokuvassa Cranstonilla ei ole kuitenkaan pakottavaa tarvetta keitellä mömmöjä.

The BFG - Ei tarkoita big fucking gunia, vaan big friendly giantia, ja perustuu Roald Dahlin lastenkirjaan, jotka eivät yleensä epäonnistu elokuviksi muunnettuina. Ohjaajana Steven Spielberg Disney-yhtiön leivissä.

Star Trek Beyond - Ja uusi Star Trek -leffasarja jatkuu sekin. Ihan kivoja nämä ovat olleet, vaikkakaan eivät mitään tajunnanräjäyttäjiä.

A Monster Calls - Perustuu Patrick Nessin "Chaos Walking" -lastenkirjasarjaan? Liam Neeson hirviön äänenä!

Huoleton kirjoitti: Mua on alkanut ärsyttää, että saadakseen kaiken irti, on oltava kaikki elokuvat, sarjat ja pikkupätkät katsottuna ja muistissa.

Jos se yhtään lohduttaa, niin tuo on ollut Marvel-yhtiön ohjenuora sarjakuvien suhteen varmaankin jo puoli vuosisataa. Olisi ollut yllätys, jos ne olisivat toimivasta reseptistä luopuneet. Sitä paitsi, siinä on omaa komiikkaansa ajatella, että avaruusseikkailu Guardians of the Galaxy oikeasti tapahtuu samassa todellisuudessa The Punisherin (Tuomari) kanssa.

Jussi kirjoitti: Andrzej Sapkowskin Noiturista on suunnitteilla elokuva

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 23.12.2015 11:50 : Rasimus.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
23.12.2015 12:27 #77

Witcheristä on tehty Puolassa tv-sarjakin, josta on olemassa myös elokuvaksi leikattu versio. Ei taida olla kovin tunnettu tekele, paitsi ehkä innokkaimpien fanien keskuudessa. Imdb -arvosana (3,5) ei tosin lupaa hyvää.

Dark Horse on lisäksi julkaissut Witcher-sarjakuvaa muutaman numeron verran. Eli Noituria luulisi olevan tarjolla riittävästi ja enemmänkin jokaisen fanin tarpeisiin. Enää puuttuu vain Telltalen seikkailupelinäkemys aiheesta ja uskaltaisin lyödä vaikka pienen rahavedon sen puolesta, että sellainenkin joskus ilmestyy.

Tunnen itseni hieman sivistymättömäksi, sillä en ole tutustunut Noituriin vielä missään muodossa.

I'm just a normal everyday pervert.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
23.12.2015 12:48 #78

Rasimus kirjoitti: Hah! En ole yhtään yllättynyt, kun pelit ja kirjojen viralliset käännökset ovat maailmalla lyöneet itsensä läpi aika hyvin. Hieman on kuitenkin pelokas olo siitä mitä on tulossa: Novellit, romaanit ja pelit ovat niin erilaisia keskenään, että yhtään ei osaa ennustaa miten Geraltin hahmoa lähdetään tulkitsemaan, pahimmillaan tulossa on pelielokuvien perinteitä kunnioittava mauton ja hajuton genresillisalaatti.

Jos nyt olen pessimistinen, niin todennäköisesti. Pelit taitavat olla kirjoja tunnetumpia, ja pintapuolisella pelistä hieman ammentavalla genresillisalaatilla saattaa saada paremmin katsojia. Leffojen kanssa ei uskalleta ottaa samalla tavalla riskejä (=tehdä ns. laatua, varsinkaan jos kyseessä on "semmonen missä tapetaan miekalla hirviöitä ja eihän kukaan muu kuin teinipoika sellaista katso".) TV-sarjoissa tuntuu muutenkin olevan paremmat mahdollisuudet saada laatua, ainakin siis jos tuottajana on jokin parempi taho. Puolalaisesta TV-sarjasta en tiedä mitään... muuta kuin huhupuheita ettei olisi kovin kummoinen.

Mutta JOS elokuva on hyvä... niin olen iloisesti yllättynyt.

29.12.2015 09:12 #79

Katsoin pari-kolme jaksoa tuota puolalaista sarjaa YouTubesta jokuen vuosi sitten. Ilman englantitekstejä oli vaikea sanoa mitään kerronnan laadusta. Vähäinen tehostepuoli oli hupaisaa, kääpiöiden kokoa ei oikein osattu päättää. Noiturit eivät olleet järin kalpeita.

Nyt on näköjään englantisubeilla koko sarja YouTubessa.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 29.12.2015 09:28 : Rasimus.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: kyty

30.12.2015 21:17 #80

Rasimus kirjoitti: Deadpool - Yleensä en anna periksi hypelle, mutta jostain syystä olen alkanut oikeasti odottamaan tämän materialisoitumista. Suuri voima tuo suuren vastuuttomuuden...

Ensi-ilta on 12.2.2016. Filmistä julkistettiin joulupäivänä uusi traileri:

Minulle Deadpool on aika tuntematon hahmo - olen nähnyt miehen vain ensimmäisessä Wolverine-elokuvassa. Sarjakuvia en ole lukenut.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa

Valvojat: RaccoonRasimus