• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 2 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 108 päivää sitten)

Star Wars

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
02.10.2018 15:28 - 03.10.2018 10:53 #181 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Star Wars
Mullakin tuli nyt nähtyä Solo: Star Wars story ja jäi vähän meh-olo. Ensimmäinen puolisko oli nykytyyliin liian vauhdikasta, liian täyteen ahdettua menoa, eikä henkilöihin, maailmoihin ja tarinaan ehtinyt yhtään tutustua. Sellainen ei auta kehittämään mielenkiintoa. Loppupuoliskolla onneksi rauhoituttiin ja alettiin keskittyä irtokohtausten sijasta pääasiaan ja leffa parani huomattavasti, mutta vähän liian myöhään. Positiivisesti nimihenkilön näyttelijä ei edes yrittänyt olla Harrison Ford maneereineen, vaikka yhden kerran olin näkevinäni hänen yrittävän Fordin vinoa virnistystä.

...

Ja sitten Star Wars The Last Jedi elokuvasta ja sitä vastaan masinoidusta vihakampanjasta...

Rasimus kirjoitti:

Rasimus kirjoitti: Minulle on jäänyt epäselväksi, miten paljon "liikaa naisia"-nillitystä on SW-leffasta oikeasti esiintynyt miesfanien keskuudessa ja miten paljon noista väitteistä on vastapuolen keksimiä olkikoiria selittämään kritiikkiä. Trolleja aina löytyy, molemmin puolin.

Ai jaa... Että tällasta touhua tuossa taustalla... Oishan se pitänyt arvata.

Muoks 3.10.2018: Ja Hesarin tarkastelu aiheesta.

Sitten artikkelissa mainittu paperi aiheesta

Onko alt-right venäläisten keksimä liike, vai onko venäläiset vain tarttuneet kiinni hyvään työkaluun? Foliohatut päähän ja pohtimaan!

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 03.10.2018 10:53 Rasimus.

• Huoleton hahmo
  • Huoleton
24.10.2018 09:27 #182 : Huoleton
Vastaus käyttäjältä Huoleton aiheessa Star Wars
Olen tähän mennessä pitänyt osista 7 ja 8, Rogue One oli mielestäni erittäin hyvä lisä tarinaan ja mahtavaa kuinka siinä "tehtiin sankarikuolemia", joilla selitettiin miksei kyseisiä hahmoja ollut enää muissa osissa.

Jos jotain toivoisin uudelleen leikattavaksi, 1-3 olisivat ne. Nukahdin viimeksi, kun yritin katsoa kakkosta. Ja uskon, että niistä voisi saada jotain parempaa uudella leikkauksella ja musiikilla. Musiikki häiritsee kaikissa uudemmissa osissa, koska se kuulostaa kuin olisi annettu joillekin DJ-aluille pohjaksi vanhat ja tunti aikaa säheltää uudet versiot.

03.11.2018 17:18 #183 : Fiktiivi
Vastaus käyttäjältä Fiktiivi aiheessa Star Wars
Odotettu Star Wars -elokuva on nyt virallisesti peruttu – Syynä Han Solon leffan floppaaminen

"Odotettu Star Wars -elokuva" olisi siis ollut Boba Fettin tarina. Varmaan ihan hyvä päätös. Solo oli ihan OK avaruussseikkailua, mutta hieman tarpeettoman tuntuinen. Jos Disney alkaa tehdä liukuhihnatahtia elokuvia joka sivuhahmostakin, Tähtien sodasta tulee helposti vain yksi supersankarifranchise.

Rasimus kirjoitti: Ja juoni tiivistyy: Venäjä trollit olivat vastuussa Star Wars The Last Jedin vihakampanjasta

Muoks 3.10.2018: Ja Hesarin tarkastelu aiheesta.

Sitten artikkelissa mainittu paperi aiheesta

Putinin Venäjä tekee yhteistyötä Euroopan äärioikeiston kanssa, miksei siis Amerikankin. Väite, että koko alt-right olisi vain Venäjän trollien työtä, vaatisi kyllä aika paljon perusteluja. Tilanne muistuttaa vähän 50 vuoden takaista tilannetta länsimaissa, mutta poliittiset asetelmat kääntäen. 1960-luvulla nuori radikaalivasemmisto herätti pahennusta trollailemalla vallitsevia arvoja vastaan ja establishment piti sitä ulkomailta johdettuna viidentenä kolonnana. Osittain näin toki taisi ollakin, mutta suurelta osin sen ajan radikalismi oli kyllä ihan kotoperäistäkin. Veikkaisin, että sama pätee tässä: ei sillä, etteikö Venäjä yrittäisi kylvää eripuraa Yhdysvaltoihin, mutta yksinään sen kyvyt siihen eivät ole rajattomat, ja Yhdysvalloissa on myös kotoperäisiä ristiriitoja ihan riittämiin.

03.11.2018 18:15 #184 : Riku
Ivanilta tuli uusi traileri

24.12.2018 23:12 #185 : Riku
Vastaus käyttäjältä Riku aiheessa Star Wars
Ainakin tähtien sodan faneihin voi vielä uskoa. Vader fanifilmi julkaistiin pari päivää sitten. Hyvää joulua.

13.04.2019 00:19 #186 : Riku
:D :D :D

17.04.2019 23:06 #187 : Fiktiivi
Vastaus käyttäjältä Fiktiivi aiheessa Star Wars
Episodi ysin teaser on julkaistu.

Tämä ei nyt kuitenkaan kerro kovin paljon enempää kuin että kyllä, kyseessä on elokuva jossa valomiekkaillaan ja lennetään avaruudessa. Lando näkyy tekevän paluun ja Wikipedia tietää, että myös Ian McDirmid on mukana, joten Palpatinen paluu lienee tosiasia :/ Odotan "mielenkiinnolla" miten asia selitetään. Eikö se Snoke olisi ollut ihan riittävän hyvä mystinen kaapupahis, jos sellainen tähän kolmanteen osaan tarvitaan... Mutta jos nyt ei mitään muuta, ainakin Joonas Suotamo on taas mukana, niin voidaan tavata torilla.

18.04.2019 20:59 #188 : Riku
Vastaus käyttäjältä Riku aiheessa Star Wars

Fiktiivi kirjoitti: Wikipedia tietää, että myös Ian McDirmid on mukana, joten Palpatinen paluu lienee tosiasia :/ Odotan "mielenkiinnolla" miten asia selitetään. Eikö se Snoke olisi ollut ihan riittävän hyvä mystinen kaapupahis, jos sellainen tähän kolmanteen osaan tarvitaan... Mutta jos nyt ei mitään muuta, ainakin Joonas Suotamo on taas mukana, niin voidaan tavata torilla.

Snoke olisi varmaan ollutkin, ja hahmon mysteeri piti ihmisiä mielenkiinnossa vuosia, mutta Rian Johnson. Käsittääkseni JJ oli laatinut jonkinlaisen suunnitelman koko trilogialle, mutta Rian Kathleenin hyväksynnällä dumppasi sen ilmeisesti sivuun ja teki, mitä itsestään lystäsi. Nyt tuntuu, että yrittävät tunkea kaikkea vanhaa mukaan (Lando, Palpatine ja kuolemantähti) ja houkutella ihmisiä sillä, kun "let the past die" ei ollut lähelläkään, mitä fanit kaipasivat.

• Mab hahmo
  • Mab
24.08.2019 11:11 - 24.08.2019 11:12 #189 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Star Wars
Nyt on tulevasta The Mandalorian -sarjasta julkaistu traileri, ihan hyvältä näyttää mielestäni.

Obi-wanista on vissiin myös tv-sarja tekeillä, nähtävästi Disney nyt satsaa sellaisiin ihan urakalla. Saas nähdä, jatkuuko Maulin (ja Qi'ran) tarina siinä, kun Sololle ei varmaankaan jatko-osia uskalleta tehdä.
Viimeksi muokattu: 24.08.2019 11:12 Mab.

• Jussi hahmo

• Xariel
    Vesivelho
10.11.2019 13:51 #191 : Xariel
Vastaus käyttäjältä Xariel aiheessa Star Wars
Tämä uuden Star Warsin elokuvan mainonta postereista trailereihin tuntuu jotenkin sisällöttömältä. Toki markkinointiin laitetut miljoonat aika hyvin takaavat sen, että elokuvan traileri kiinnostaa ja saa aikaan sydämentykytystä jo musiikilla ja visuaalisuudellaan. Kaipaisin kuitenkin mainontaan kyllä jotain sisältöäkin, edes hieman enemmän siitä, mitä tulee tapahtumaan, ei vain tunnetta ja "saagan lopulla" mässäilyä. Trailerissakin näkyy monta, monta erilaista upeaa paikkaa jossa seikkaillaan, mutta toivoisin että traileri päästäisi enemmän tarinan kaarta näkyviin. No, toki menen katsomaan joka tapauksessa,

• HVM hahmo
  • HVM
    Upseeri
23.12.2019 16:09 - 23.12.2019 16:11 #192 : HVM
Vastaus käyttäjältä HVM aiheessa Star Wars
Varoitus sisältää spoilerin
Viimeksi muokattu: 23.12.2019 16:11 HVM.

• HVM hahmo
  • HVM
    Upseeri
26.12.2019 23:33 - 26.12.2019 23:39 #193 : HVM
Vastaus käyttäjältä HVM aiheessa Star Wars
Tämän aiheen suosion perusteella risinglaiset ovat ottaneet Gus Johnsonin elämänmyönteisen asenteen SW:siin.
Viimeksi muokattu: 26.12.2019 23:39 HVM.

31.12.2019 02:35 #194 : Fiktiivi
Vastaus käyttäjältä Fiktiivi aiheessa Star Wars
No kieltämättä odotukseni eivät olleet korkealla, mutta tulipa tämä nähtyä. Edelliseen episodiin verrattuna ysi tuntui ainakin yrittävän olla ensisijaisesti seikkailuelokuva eikä luento toksisesta maskuliinisuudesta, mutta toisaalta kasissa ainakin oli pointti ja tuore näkökulma, vaikka se kärsikin huonosta toteutuksesta ja liiasta alleviivaamisesta. Ysi tuntui olevan sekalaisesta silpusta kokoon kasattu viritys, jossa on jopa enemmän juoneen ja maailmaan liittyviä epäjohdonmukaisuuksia kuin kasissa.

Eipä toisaalta käy JJ Abramsia kateeksi, että hän joutui kursimaan kokoon trilogian päätöksen sen jälkeen, kun edellinen episodi veti kaikelta episodi seiskan pohjustukselta maton alta. Nyt JJ sitten vuorostaan nollaakin kaikki Ryan Johnsonin irtiotot mitkä pystyy ja kuittailee tälle rivien välistä ellei suorastaan riveiltä:

Sekin vähän harmittaa, että Lando ei ole oikeastaan mukana vanhana bisnesmies-lentäjä-peluri-Landona, vaan hänet on ikään kuin otettu elokuvaan vain tuttuna naamana nostalgian vuoksi ja annettu vähän teennäinen rooli. Rey on jotenkin poissaoleva, Finn on työnnetty ikään kuin sivuosaan eikä kehity hahmona mitenkään, ja trilogian päähenkilöistä vain Poella tuntuu olevan sitä energiaa mikä sai episodi seiskan tuntumaan raikkaalta.

Positiiviseksi lopuksi voisi sanoa, että audiovisuaalinen puoli on jälleen priimaa ja lopulta elokuva olisi kokonaisuutena voinut olla huonompikin. Kokonaisuus on enemmänkin laimea kuin katastrofi, mikä on aika vaimea kehu, mutta tämän trilogian tässä vaiheessa ei ollenkaan huonoin mahdollinen skenaario. Tähtien sodan pääsaagalle olisi silti toivonut parempaa lopetusta.

• Jussi hahmo
  • Jussi
11.05.2020 12:45 - 11.05.2020 12:56 #195 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Star Wars

Elokuviin liittyen... The Force Awakens ja The Last Jedi iskivät minuun täysillä, mutta The Rise of Skywalker oli pettymys. Sen takia uudesta trilogiasta jäi vähän huono maku suuhun. En esimerkiksi tykännyt
paluusta, jota ei pohjustettu mitenkään kahdessa aiemmassa filmissä.
Viimeksi muokattu: 11.05.2020 12:56 Jussi.

12.05.2020 09:59 #196 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Star Wars

Jussi kirjoitti: Disney tiedotti virallisesti, että Disney+-suoratoistopalvelu aloittaa Suomessa syyskuussa. Tarkkaa päivänmäärää ei kerrottu. Aion kokeilla palvelua heti, kunhan se on lanseerattu. Tähtien sota -fanina minua kiinnostaa kovasti The Mandalorian. Disney Plussasta voi katsoa myös The Clone Warsin uuden viimeisen kauden, ja minulla on nähtynä vain kaksi ensimmäistä kautta toisesta Star Wars -piirrossarjasta Rebels.

Itse olen vähän ihmetellyt tuota Disneyn+ suosiota. Ostavatko ihmiset vain nimen, yhtään perehtymättä siihen mitä siellä on tarjolla? Tosin suurin osa tilaajista taisi siirtyä siltä toiselta palvelulta ilmaiseksi yhdeksi vuodeksi, joten Disney+ ei edes tuota Disneylle vielä paljon mitään.
Sitten vielä se sisältö. Disney+ on vanhojen leffojen vuokrauspalvelu. Käytännössä kaikki elokuvat olen nähnyt tai ne on peräti omassa hyllyssä blu-raynä. Ei Disney ole ollut erityisen suuri elokuvien tai sarjojen tuottaja koskaan. Siis jos verrataan muihin jätteihin. Yrityskaupoilla ovat nyt sitten yrittäneet kasvattaa kirjastoaan, mutta saa nähdä miten esim. FOXin K18 elokuvat ja Jack Bauerin 24 kidutukset sopivat Disney+ vuokraamoon.
Vain yksi ainoa mielenkiintoinen uusi sarja eli juuri tuo Mandalorian. On siellä tietysti niitä tuttuja piirrettyjä lapsille, jos niitä on talouteen siunaantunut.
Kaukana ollaan Netflixistä.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
21.05.2020 21:48 - 22.05.2020 08:01 #197 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Star Wars
Mua ei yhtään lämmitä Disneyn toiminta. Kun Dumbosta sensuroidaan pois rasistiset varikset (en tiedä tapahtuiko tätä lopulta, mutta kuulemieni Disney-kauhutarinoiden pohjalta en olisi yllättynyt) ja Han Solo ampuu ensin, ollaan ihan väärillä jäljillä vanhojen klassikoiden sisällön suhteen.

The Rise of Skywalker oli ihan hirveää skeidaa ja allekirjoitan kaikki edellä olevat haukut. Perinteiseen tapaan viisi minuuttia juonen kuljetusta ja päälle kaksi tuntia puuduttavaa toimintaa. Sääli sikäli, että Kylo Renistä olisi voinut enemmänkin saada irti kuin nuo mainitut viisi minuuttia, vaikka ne olivatkin kaikki Jedin paluusta pöllittyä materiaalia (Disney päättänyt tehdä trumpit ja toistaa tuttuja kuvioita samalla seuraten päivittäin kannatusgalluppeja sen sijaan että pitäytyisi missään koherentissa suunnitelmassa jotain ihan uutta ja fanien skoopin ulkopuolista yrittäen). Olisi kyllä kiva jos leffantekijöillä olisi käsikirjoitus ennenkuin alkavat työskentelemään, etukäteen mietitystä juonesta ja teemoista puhumattakaan.

Ja Rogue One antoi aikoinaan niin hyvän aloituksen Disneyn alaisille SW-elokuville...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 22.05.2020 08:01 Rasimus.

06.06.2020 22:46 #198 : Fiktiivi
Vastaus käyttäjältä Fiktiivi aiheessa Star Wars
Disneyn SW-elokuvat aloitti kylläkin The Force Awakens, joka ei sekään ollut huono avaus. Tuli katsottua se jokin aika sitten uudestaan enkä sitä edelleenkään huonoksi sanoisi, mutta kieltämättä nyt ei ole enää niin innokas antamaan tiettyjä ongelmia anteeksi, kun tietää että trilogia luisui siitä eteenpäin vain jatkuvasti huonompaan suuntaan.

Episodi ysiin liittyen, sillä oli alun perin eri nimi, Duel of the Fates, ja paljon paremmalta kuulostava kässäri (ei Palpatinea) . Valitettavasti ohjaaja Colin Trevorrow sai Disneyltä/Lucasfilmiltä kenkää kesken projektin, nakki napsahti JJ:lle ja käsis meni uusiksi. Pitäisiköhän tämä tulkita niin, että Trevorrowin ideat olivat liian radikaaleja ja JJ haluttiin ruoriin tarjoilemaan riskitön annos supersankareita ja nostalgiatrippailua...

Valvojat: RaccoonRasimus
LordStenhammar, Skie