Lukusali
huhtikuu 19, 22:57
500 viestiä | Mustelmann

02.10.2018 15:28 #181 :: Rasimus
Star Wars
Mullakin tuli nyt nähtyä Solo: Star Wars story ja jäi vähän meh-olo. Ensimmäinen puolisko oli nykytyyliin liian vauhdikasta, liian täyteen ahdettua menoa, eikä henkilöihin, maailmoihin ja tarinaan ehtinyt yhtään tutustua. Sellainen ei auta kehittämään mielenkiintoa. Loppupuoliskolla onneksi rauhoituttiin ja alettiin keskittyä irtokohtausten sijasta pääasiaan ja leffa parani huomattavasti, mutta vähän liian myöhään. Positiivisesti nimihenkilön näyttelijä ei edes yrittänyt olla Harrison Ford maneereineen, vaikka yhden kerran olin näkevinäni hänen yrittävän Fordin vinoa virnistystä.

...

Ja sitten Star Wars The Last Jedi elokuvasta ja sitä vastaan masinoidusta vihakampanjasta...

Rasimus kirjoitti:

Rasimus kirjoitti: Minulle on jäänyt epäselväksi, miten paljon "liikaa naisia"-nillitystä on SW-leffasta oikeasti esiintynyt miesfanien keskuudessa ja miten paljon noista väitteistä on vastapuolen keksimiä olkikoiria selittämään kritiikkiä. Trolleja aina löytyy, molemmin puolin.

Ai jaa... Että tällasta touhua tuossa taustalla... Oishan se pitänyt arvata.

Muoks 3.10.2018: Ja Hesarin tarkastelu aiheesta.

Sitten artikkelissa mainittu paperi aiheesta

Onko alt-right venäläisten keksimä liike, vai onko venäläiset vain tarttuneet kiinni hyvään työkaluun? Foliohatut päähän ja pohtimaan!
Muokannut 03.10.2018 10:53 Rasimus

24.10.2018 09:27 #182 :: Huoleton
Star Wars
Olen tähän mennessä pitänyt osista 7 ja 8, Rogue One oli mielestäni erittäin hyvä lisä tarinaan ja mahtavaa kuinka siinä "tehtiin sankarikuolemia", joilla selitettiin miksei kyseisiä hahmoja ollut enää muissa osissa.

Jos jotain toivoisin uudelleen leikattavaksi, 1-3 olisivat ne. Nukahdin viimeksi, kun yritin katsoa kakkosta. Ja uskon, että niistä voisi saada jotain parempaa uudella leikkauksella ja musiikilla. Musiikki häiritsee kaikissa uudemmissa osissa, koska se kuulostaa kuin olisi annettu joillekin DJ-aluille pohjaksi vanhat ja tunti aikaa säheltää uudet versiot.

03.11.2018 17:18 #183 :: Fiktiivi
Star Wars
Odotettu Star Wars -elokuva on nyt virallisesti peruttu – Syynä Han Solon leffan floppaaminen

"Odotettu Star Wars -elokuva" olisi siis ollut Boba Fettin tarina. Varmaan ihan hyvä päätös. Solo oli ihan OK avaruussseikkailua, mutta hieman tarpeettoman tuntuinen. Jos Disney alkaa tehdä liukuhihnatahtia elokuvia joka sivuhahmostakin, Tähtien sodasta tulee helposti vain yksi supersankarifranchise.

Rasimus kirjoitti: Ja juoni tiivistyy: Venäjä trollit olivat vastuussa Star Wars The Last Jedin vihakampanjasta

Muoks 3.10.2018: Ja Hesarin tarkastelu aiheesta.

Sitten artikkelissa mainittu paperi aiheesta

Putinin Venäjä tekee yhteistyötä Euroopan äärioikeiston kanssa, miksei siis Amerikankin. Väite, että koko alt-right olisi vain Venäjän trollien työtä, vaatisi kyllä aika paljon perusteluja. Tilanne muistuttaa vähän 50 vuoden takaista tilannetta länsimaissa, mutta poliittiset asetelmat kääntäen. 1960-luvulla nuori radikaalivasemmisto herätti pahennusta trollailemalla vallitsevia arvoja vastaan ja establishment piti sitä ulkomailta johdettuna viidentenä kolonnana. Osittain näin toki taisi ollakin, mutta suurelta osin sen ajan radikalismi oli kyllä ihan kotoperäistäkin. Veikkaisin, että sama pätee tässä: ei sillä, etteikö Venäjä yrittäisi kylvää eripuraa Yhdysvaltoihin, mutta yksinään sen kyvyt siihen eivät ole rajattomat, ja Yhdysvalloissa on myös kotoperäisiä ristiriitoja ihan riittämiin.

03.11.2018 18:15 #184 :: Riku
Ivanilta tuli uusi traileri

24.12.2018 23:12 #185 :: Riku
Star Wars
Ainakin tähtien sodan faneihin voi vielä uskoa. Vader fanifilmi julkaistiin pari päivää sitten. Hyvää joulua.

13.04.2019 00:19 #186 :: Riku
:D :D :D

17.04.2019 23:06 #187 :: Fiktiivi
Star Wars
Episodi ysin teaser on julkaistu.

Tämä ei nyt kuitenkaan kerro kovin paljon enempää kuin että kyllä, kyseessä on elokuva jossa valomiekkaillaan ja lennetään avaruudessa. Lando näkyy tekevän paluun ja Wikipedia tietää, että myös Ian McDirmid on mukana, joten Palpatinen paluu lienee tosiasia :/ Odotan "mielenkiinnolla" miten asia selitetään. Eikö se Snoke olisi ollut ihan riittävän hyvä mystinen kaapupahis, jos sellainen tähän kolmanteen osaan tarvitaan... Mutta jos nyt ei mitään muuta, ainakin Joonas Suotamo on taas mukana, niin voidaan tavata torilla.

18.04.2019 20:59 #188 :: Riku
Star Wars

Fiktiivi kirjoitti: Wikipedia tietää, että myös Ian McDirmid on mukana, joten Palpatinen paluu lienee tosiasia :/ Odotan "mielenkiinnolla" miten asia selitetään. Eikö se Snoke olisi ollut ihan riittävän hyvä mystinen kaapupahis, jos sellainen tähän kolmanteen osaan tarvitaan... Mutta jos nyt ei mitään muuta, ainakin Joonas Suotamo on taas mukana, niin voidaan tavata torilla.

Snoke olisi varmaan ollutkin, ja hahmon mysteeri piti ihmisiä mielenkiinnossa vuosia, mutta Rian Johnson. Käsittääkseni JJ oli laatinut jonkinlaisen suunnitelman koko trilogialle, mutta Rian Kathleenin hyväksynnällä dumppasi sen ilmeisesti sivuun ja teki, mitä itsestään lystäsi. Nyt tuntuu, että yrittävät tunkea kaikkea vanhaa mukaan (Lando, Palpatine ja kuolemantähti) ja houkutella ihmisiä sillä, kun "let the past die" ei ollut lähelläkään, mitä fanit kaipasivat.

• Mab hahmo
  • Mab
    Baronetti

24.08.2019 11:11 #189 :: Mab
Star Wars
Nyt on tulevasta The Mandalorian -sarjasta julkaistu traileri, ihan hyvältä näyttää mielestäni.

Obi-wanista on vissiin myös tv-sarja tekeillä, nähtävästi Disney nyt satsaa sellaisiin ihan urakalla. Saas nähdä, jatkuuko Maulin (ja Qi'ran) tarina siinä, kun Sololle ei varmaankaan jatko-osia uskalleta tehdä.
Muokannut 24.08.2019 11:12 Mab

22.10.2019 11:15 #190 :: Jussi
The Rise of Skywalkerin uusi traileri:

• Xariel hahmo
  • Xariel
    Baronetti

10.11.2019 13:51 #191 :: Xariel
Star Wars
Tämä uuden Star Warsin elokuvan mainonta postereista trailereihin tuntuu jotenkin sisällöttömältä. Toki markkinointiin laitetut miljoonat aika hyvin takaavat sen, että elokuvan traileri kiinnostaa ja saa aikaan sydämentykytystä jo musiikilla ja visuaalisuudellaan. Kaipaisin kuitenkin mainontaan kyllä jotain sisältöäkin, edes hieman enemmän siitä, mitä tulee tapahtumaan, ei vain tunnetta ja "saagan lopulla" mässäilyä. Trailerissakin näkyy monta, monta erilaista upeaa paikkaa jossa seikkaillaan, mutta toivoisin että traileri päästäisi enemmän tarinan kaarta näkyviin. No, toki menen katsomaan joka tapauksessa,

• HVM hahmo

• HVM
    Upseeri

26.12.2019 23:33 #193 :: HVM
Star Wars
Tämän aiheen suosion perusteella risinglaiset ovat ottaneet Gus Johnsonin elämänmyönteisen asenteen SW:siin.
Muokannut 26.12.2019 23:39 HVM

31.12.2019 02:35 #194 :: Fiktiivi
Star Wars
No kieltämättä odotukseni eivät olleet korkealla, mutta tulipa tämä nähtyä. Edelliseen episodiin verrattuna ysi tuntui ainakin yrittävän olla ensisijaisesti seikkailuelokuva eikä luento toksisesta maskuliinisuudesta, mutta toisaalta kasissa ainakin oli pointti ja tuore näkökulma, vaikka se kärsikin huonosta toteutuksesta ja liiasta alleviivaamisesta. Ysi tuntui olevan sekalaisesta silpusta kokoon kasattu viritys, jossa on jopa enemmän juoneen ja maailmaan liittyviä epäjohdonmukaisuuksia kuin kasissa.

Eipä toisaalta käy JJ Abramsia kateeksi, että hän joutui kursimaan kokoon trilogian päätöksen sen jälkeen, kun edellinen episodi veti kaikelta episodi seiskan pohjustukselta maton alta. Nyt JJ sitten vuorostaan nollaakin kaikki Ryan Johnsonin irtiotot mitkä pystyy ja kuittailee tälle rivien välistä ellei suorastaan riveiltä:
Varoitus: Spoiler.

Sekin vähän harmittaa, että Lando ei ole oikeastaan mukana vanhana bisnesmies-lentäjä-peluri-Landona, vaan hänet on ikään kuin otettu elokuvaan vain tuttuna naamana nostalgian vuoksi ja annettu vähän teennäinen rooli. Rey on jotenkin poissaoleva, Finn on työnnetty ikään kuin sivuosaan eikä kehity hahmona mitenkään, ja trilogian päähenkilöistä vain Poella tuntuu olevan sitä energiaa mikä sai episodi seiskan tuntumaan raikkaalta.

Positiiviseksi lopuksi voisi sanoa, että audiovisuaalinen puoli on jälleen priimaa ja lopulta elokuva olisi kokonaisuutena voinut olla huonompikin. Kokonaisuus on enemmänkin laimea kuin katastrofi, mikä on aika vaimea kehu, mutta tämän trilogian tässä vaiheessa ei ollenkaan huonoin mahdollinen skenaario. Tähtien sodan pääsaagalle olisi silti toivonut parempaa lopetusta.

11.05.2020 12:45 #195 :: Jussi
Star Wars

Elokuviin liittyen... The Force Awakens ja The Last Jedi iskivät minuun täysillä, mutta The Rise of Skywalker oli pettymys. Sen takia uudesta trilogiasta jäi vähän huono maku suuhun. En esimerkiksi tykännyt
Varoitus: Spoiler.
paluusta, jota ei pohjustettu mitenkään kahdessa aiemmassa filmissä.
Muokannut 11.05.2020 12:56 Jussi

12.05.2020 09:59 #196 :: KiLLPaTRiCK
Star Wars

Jussi kirjoitti: Disney tiedotti virallisesti, että Disney+-suoratoistopalvelu aloittaa Suomessa syyskuussa. Tarkkaa päivänmäärää ei kerrottu. Aion kokeilla palvelua heti, kunhan se on lanseerattu. Tähtien sota -fanina minua kiinnostaa kovasti The Mandalorian. Disney Plussasta voi katsoa myös The Clone Warsin uuden viimeisen kauden, ja minulla on nähtynä vain kaksi ensimmäistä kautta toisesta Star Wars -piirrossarjasta Rebels.

Itse olen vähän ihmetellyt tuota Disneyn+ suosiota. Ostavatko ihmiset vain nimen, yhtään perehtymättä siihen mitä siellä on tarjolla? Tosin suurin osa tilaajista taisi siirtyä siltä toiselta palvelulta ilmaiseksi yhdeksi vuodeksi, joten Disney+ ei edes tuota Disneylle vielä paljon mitään.
Sitten vielä se sisältö. Disney+ on vanhojen leffojen vuokrauspalvelu. Käytännössä kaikki elokuvat olen nähnyt tai ne on peräti omassa hyllyssä blu-raynä. Ei Disney ole ollut erityisen suuri elokuvien tai sarjojen tuottaja koskaan. Siis jos verrataan muihin jätteihin. Yrityskaupoilla ovat nyt sitten yrittäneet kasvattaa kirjastoaan, mutta saa nähdä miten esim. FOXin K18 elokuvat ja Jack Bauerin 24 kidutukset sopivat Disney+ vuokraamoon.
Vain yksi ainoa mielenkiintoinen uusi sarja eli juuri tuo Mandalorian. On siellä tietysti niitä tuttuja piirrettyjä lapsille, jos niitä on talouteen siunaantunut.
Kaukana ollaan Netflixistä.

21.05.2020 21:48 #197 :: Rasimus
Star Wars
Mua ei yhtään lämmitä Disneyn toiminta. Kun Dumbosta sensuroidaan pois rasistiset varikset (en tiedä tapahtuiko tätä lopulta, mutta kuulemieni Disney-kauhutarinoiden pohjalta en olisi yllättynyt) ja Han Solo ampuu ensin, ollaan ihan väärillä jäljillä vanhojen klassikoiden sisällön suhteen.

The Rise of Skywalker oli ihan hirveää skeidaa ja allekirjoitan kaikki edellä olevat haukut. Perinteiseen tapaan viisi minuuttia juonen kuljetusta ja päälle kaksi tuntia puuduttavaa toimintaa. Sääli sikäli, että Kylo Renistä olisi voinut enemmänkin saada irti kuin nuo mainitut viisi minuuttia, vaikka ne olivatkin kaikki Jedin paluusta pöllittyä materiaalia (Disney päättänyt tehdä trumpit ja toistaa tuttuja kuvioita samalla seuraten päivittäin kannatusgalluppeja sen sijaan että pitäytyisi missään koherentissa suunnitelmassa jotain ihan uutta ja fanien skoopin ulkopuolista yrittäen). Olisi kyllä kiva jos leffantekijöillä olisi käsikirjoitus ennenkuin alkavat työskentelemään, etukäteen mietitystä juonesta ja teemoista puhumattakaan.

Ja Rogue One antoi aikoinaan niin hyvän aloituksen Disneyn alaisille SW-elokuville...
Muokannut 22.05.2020 08:01 Rasimus

06.06.2020 22:46 #198 :: Fiktiivi
Star Wars
Disneyn SW-elokuvat aloitti kylläkin The Force Awakens, joka ei sekään ollut huono avaus. Tuli katsottua se jokin aika sitten uudestaan enkä sitä edelleenkään huonoksi sanoisi, mutta kieltämättä nyt ei ole enää niin innokas antamaan tiettyjä ongelmia anteeksi, kun tietää että trilogia luisui siitä eteenpäin vain jatkuvasti huonompaan suuntaan.

Episodi ysiin liittyen, sillä oli alun perin eri nimi, Duel of the Fates, ja paljon paremmalta kuulostava kässäri (ei Palpatinea) . Valitettavasti ohjaaja Colin Trevorrow sai Disneyltä/Lucasfilmiltä kenkää kesken projektin, nakki napsahti JJ:lle ja käsis meni uusiksi. Pitäisiköhän tämä tulkita niin, että Trevorrowin ideat olivat liian radikaaleja ja JJ haluttiin ruoriin tarjoilemaan riskitön annos supersankareita ja nostalgiatrippailua...

03.09.2020 21:21 #199 :: Jussi
Star Wars

Nyt on selvinnyt, että The Mandalorianin jaksot tulevat tipoittain katsottaviksi Suomen Disney+:ssa. Lainaus Hesarin uutisesta:

Palvelun isoin menestys on ollut ensimmäinen näytelty Star Wars-tv-sarja The Mandalorian. Vaikka sarja on maailmalla julkaistu kokonaan jo ajat sitten, se ilmestyy Suomessa viikoittain. 15. syyskuuta ilmestyy kaksi jaksoa, jonka jälkeen sarjasta ilmestyy uusi jakso joka perjantai. Heti sen perään 30. lokakuuta alkaa sarjan toinen kausi.

Ekan jakson voi tarkistaa ilmaisena maistiaisena Fox-kanavalta 13. syyskuuta klo 21.00. Loput seitsemän täytyy katsoa suoratoistopalvelusta, joka siis starttaa maassamme kaksi päivää myöhemmin.

En tiedä, miten luotettava tämä listaus on, mutta sen mukaan Rebelsistä olisi tarjolla vain kaksi ensimmäistä tuotantokautta. Iso harmi, jos totta. The Clone Warsin uusi kausi onneksi löytyy Suomen Disney+:sta.
Muokannut 03.09.2020 21:23 Jussi

• Chompp hahmo
  • Chompp
    Kisälli
11.01.2021 06:19 #200 :: Chompp
Star Wars
Eipäs olekaan täällä vuosiin tullut käytyä :D Mutta tunnus toimii edelleen ja kun nyt tämän threadin luin niin herätelläänpäs tätä topiccia vähän...

Varoituksena sanon, että jatko-osa trilogiaan liittyviä kommentteja en ole laittanut spoiler tageillä piiloon sillä onhan niistä jo sen verran aikaa kulunut, että kaikki ovat ne nähneet jos ovat halunneet. Mandalorianiin liittyvät kommentit laitoin varmuuden vuoksi spoiler tageillä piiloon.

Ketjun alussa puhuttiin Lucasin tekemistä muokkauksista originaali trilogiaan: niin mua ne ei oo suurimmalta osilta häirinneet ollenkaan, ja monissa tapauksissa ne on mun mielestä ihan ymmärrettäviä ja parannus vanhaan. Ja esimerkiksi Imperiumin vastaiskussa kun Vader puhuu Keisarin hologrammille Lukesta, on suuri parannus vanhaan verrattuna. Jedin paluussa on ehkä useampi kyseenalainen muutettu juttu, mutta niistäkin oikeastaan ainoa mikä mua merkitsevästi häiritsee on alun bändi Jabban palatsissa; sen CGI ei vaan sovi muun lavastuksen kanssa yhteen ja se ihme torakka laulaja - vai mikä onkaan - on typerä... Ei nelos episodin kuuluisa 'Creedo ampuu ensin' muutos ole sekään mua sinänsä häirinnyt, pistää vaan miettimään että miksi se muutos oli muka tarpeellinen?

Vumpalouska kirjoitti: Lucasin lähdöstä ei voi olla ainakaan haittaa Star Warsille.

Rasimus kirjoitti: Yritän pitäytyä erossa koko 1-3 ja 4-6 taistosta, joka on vahvasti ikäluokkasidonnainen kiista

Sinänsä huvittavaa, että kun esiosa trilogia sai aikoinaan kovaa kritiikkiä osakseen, niin nykyään tuntuu jatko-osa trilogia saaneen aikaan sen, että osia 1-3:a pidetään nykyään hyvinä ja enemmän arvossa kuin 7-9:ä.

Niksu kirjoitti: Toisin kuin monet minä pidin episodeista 1-3 ja inhokkihahmoni on Obi-Wan.

Niksu kirjoitti: Jotenkin hyvin harmillista, ettei Ewan McGregor ole tässä elokuvassa.

Vanhoja viestejä, mutta oli pakko kommentoida... En tiedä onko sulla käyny joku kirjotusvirhe ekassa kommentissa vai onko toka kommentti sarkastinen tai jotain, mutta nää ei oikeen tunnu käyvän yks yhteen :D

Vehka kirjoitti: Brienne of Tarth on varmasti mainio pahis

Harmittavasti tää kommentti ei oikeen toteutunu; Phasmaa pidetään ehkä eniten väärin kohdeltuna hahmona uudessa trilogiassa kun ajatellaan kuinka vähän sillä oli aikaa ja tehtävää kankaalla.

Tapsa kirjoitti:

Puolikuu kirjoitti: PS. Tyhmä kysymys ehkä, mutta mitä jedit tekee Voimalla, jos ne vain pääosin heiluttelevat valomiekkaa?

Luke onnistui tuhoamaan Kuolemantähden koska antoi Voiman liikuttaa kättään kun painoi liipaisinta.

Tämäkin jo vanha viesti, joten todennäköisesti kuullut/lukenut tämän jo jostain muualta, mutta jedit käyttävät voimaa myös liikkeissään: voima mahdollistaa mm. korkeat hypyt ja akrobaattiset liikkeet ym.

Mun mielipiteet jatko-osa trilogiasta:

Episodi 7 on minusta ihan hyvä elokuva, vaikkakin Niksun tavoin myös minua häiritsi siinä se kuinka helposti Rey tuntui omaksuvan voiman käytön ja voittavan Kylo Renin. Mutta toisaalta myös ymmärrän kuinka Kylo Renin voittamisen voi selittää, kuten Mab kirjoitti vastauksessaan. Ja koska tuolloin Episodi 7:an aikaan vielä itse - monen muun tavoin - uskoin hyvin vahvasti Reyn olevan Luken lapsi, niin sekin auttoi minua mielessäni selittämään sitä.

Enkä nyt välttämättä halua aloittaa uutta väittelyä asiasta - koska loppupeleissä kuitenkin sinänsä pidän Reystä hahmona - mutta kyllä Reyssä on mielestäni hieman liikaa Mary Sue -maisia ominaisuuksia mitä pidemmälle trilogiassa etenemme. Ja vaikka Mab onkin viesteissään maininnut kuinka niille löytyy perusteita - ja jotkin niistä voinsin jopa hyväksyäkin - niin mun mielestä ongelma on siinä, että elokuvat eivät mainitse tai tuo niitä riittävän selvästi esille.

Episodi 8:in kohdalla en ole koskaan ymmärtänyt kuinka kriitikot ovat voineet antaa sille niin hyvät arvostelut. Vaikka jättäisimme arviosta pois asiat, jotka ovat aiheuttaneet joidenkin fanien keskuudessa suurta närää - kuten Luken kohtelu leffassa tai valonnopeushyökkäyksellä tuhottu vihollinen jne. - niin siitä löytyy niin paljon muita elokuvallisia ongelmia, että en vain voi ymmärtää... Mutta en myöskään tarkoita että vihaisin elokuvaa ihan totaalisesti.

Episodi 9 nyt on mitä on, ja ymmärrän sille annetun kritiikin. Omalla kohdalla kuitenkin ehkä annan hieman enemmän sen vikoja anteeksi koska se tuntuu enemmän Star Wars leffalta kuin Last Jedi, mikä tekee siitä minusta hieman nautittavamman. Mutta eihän se elokuvallisesti mikään loistoleffa ole.

Niksu kirjoitti: TFA oli rakenteeltaan selkeästi ensimmäinen osa trilogiasta ja tuntui jäävän nojaamaan raskaasti tulevaisuuden episodeihin 8. ja 9. Mikäs siinä. Itse tykkään hyvin suunnitelluista, eheistä trilogioista.

Tämä onkin lopulta ehkä syy trilogian huonoudelle; trilogiasta paistaa esiin se, että siinä ei ole yhtä eheää suunnitelmaa ja tarinankaarta. Olisiko kenties tullut parempi trilogia jos Abrams olisi ohjannut kaikki kolme elokuvaa? Ken tietää...

Iivari kirjoitti: Minusta kaikkein ihmeellisin yksittäinen kritiikin kohta fanien mielestä Viimeisessä jedissä on se, kun Luke Skywalker heittää valomiekkansa olkansa yli. Se on ilmeisesti herättänyt raivoa ihmisisissä, jotka ovat viettääneet kaksi vuotta teoritisoiden mitä nokkelaa ja hienoa Luke sanoo Reylle.

Minusta se oli koko elokuvan parhaita yksittäisiä kohtauksia. Koska mitä muutakaan elämäänsä ja itseensä pettynyt erakko tekisi kun hänelle tuodan nokan eteen jotain, joka mitä suurimmissa määrin symboloi sitä kaikkea hienoa, mitä hänestä piti tulla, mutta päätyy kaikkien pettymyksien kulminaatiksi?

Minusta se ei onnistunu koska siitä oltiin yritetty tehdä liian shokeeraava/koominen kohtaus, eikä se sopinut Luken luonteeseen. Musta se olis ollu parempi jos Luke olis esimerkiks vaan alakuloisesti pudottanu sen maahan, tai antanu Reylle takasin, ja kommentoinu ettei tahdo sitä tai jotain. Ongelma Luken kohdalla oli myös se, että ei annettu riittävästi kontekstia sille miksi Luke oli luovuttanu ja lähteny erakoks. Alkuperäsen trilogian pohjalta mitä tunnetaan Lukesta ni on vaikee uskoo ja ymmärtää miks se hylkäis kaikki ja lähtis erakoks yhen lyhyen flashbackin perusteella.

Emelie kirjoitti:

Dyn kirjoitti:

Varoitus: Spoiler.

Mielenkiintosta lukee näitä mietteitä ku itellä oli ihan samanlaiset ajatukset ku Force Awakening näki ekaa kertaa. Ja masentavaa ajatella, että ehkä Abramsilla oli tällaisia suunnitelmia tarinaluonnoksissa, mutta koska saimme Rian Johnsonin Last Jedin niin suunnitelmat meni uusiks. Menetettyjä mahdollisuuksia niin paljon...
Ymmärtääkseni Solo sai valomiekasta koska Harrison Ford niin halus; sai vihdoinki tapatettua Solon :D

Emelie kirjoitti:

Puolikuu kirjoitti: On toki mukavaa saada naispuolinen toimintasankari, mutta Rey on niin op, että se saattaa tuottaa ongelmia seuraavissa elokuvissa. Mitä opittavaa hänellä enää on Lukeltakaan? Mitä mahdollisuuksia Kylo Renillä on vastaisuudessakaan pärjätä Reylle, joka pieksee hänet jo nyt?

Tapsa kirjoitti: Ja Kylo Ren on asetettu tarkoituksella alakynteen Reytä vastaan, koska saagan seuraavissa osissa Rey kääntyy pimeyden puolelle ja Kylo palaa hyväksi ja joutuu näin altavastaajaksi.

No jopas nyt olisikin. :D Olisi kyllä aika saada kunnon naispahis kanssa mukaan, ei kai sitä roolia nyt pelkästään miehille ole varattu.

Tää olis ollu mielenkiintonen idea!

Rasimus kirjoitti:

Riku kirjoitti:

Varoitus: Spoiler.

Laitoin nää nyt varmuuden vuoks spoiler tageihin, jos joku ei oo nähny Mandalorianin tokaa kautta, vaikka ei suuri spoileri olekaan:
Varoitus: Spoiler.

Riku kirjoitti: Itse elättelin toivoa Last Jediin asti ja Rogue one olikin kahta muuta parempi, mutta nyt en enää innostuneena odota uusia leffoje, en ole nähnyt Soloa enkä varmaan näe jos ei joskus osu Netflixsiin ja toivon nykyisten tekijöiden/-johdon elokuvien floppaavan siinä toivossa, että Disney pistää pelin poikki ja hankkii tekijät jotka välittävät Tähtien Sodasta ja sen faneista.

Solo on mun mielestä mainettaan parempi. Mutta oletko katsout Mandaloriania? Favreau ja Filoni vie Star Warsia nyt oikeaan suuntaan, ja tulevaisuus näyttää hyvältä!
Muokannut 11.01.2021 06:27 Chompp

Valvojat: RaccoonRasimus