Rasimus kirjoitti:
Rasimus kirjoitti: Minulle on jäänyt epäselväksi, miten paljon "liikaa naisia"-nillitystä on SW-leffasta oikeasti esiintynyt miesfanien keskuudessa ja miten paljon noista väitteistä on vastapuolen keksimiä olkikoiria selittämään kritiikkiä. Trolleja aina löytyy, molemmin puolin.
Ai jaa... Että tällasta touhua tuossa taustalla... Oishan se pitänyt arvata.
Rasimus kirjoitti: Ja juoni tiivistyy: Venäjä trollit olivat vastuussa Star Wars The Last Jedin vihakampanjasta
Muoks 3.10.2018: Ja Hesarin tarkastelu aiheesta.
Sitten artikkelissa mainittu paperi aiheesta
Onko alt-right venäläisten keksimä liike, vai onko venäläiset vain tarttuneet kiinni hyvään työkaluun? Foliohatut päähän ja pohtimaan!
Fiktiivi kirjoitti: Wikipedia tietää, että myös Ian McDirmid on mukana, joten Palpatinen paluu lienee tosiasia :/ Odotan "mielenkiinnolla" miten asia selitetään. Eikö se Snoke olisi ollut ihan riittävän hyvä mystinen kaapupahis, jos sellainen tähän kolmanteen osaan tarvitaan... Mutta jos nyt ei mitään muuta, ainakin Joonas Suotamo on taas mukana, niin voidaan tavata torilla.
Jussi kirjoitti: Disney tiedotti virallisesti, että Disney+-suoratoistopalvelu aloittaa Suomessa syyskuussa. Tarkkaa päivänmäärää ei kerrottu. Aion kokeilla palvelua heti, kunhan se on lanseerattu. Tähtien sota -fanina minua kiinnostaa kovasti The Mandalorian. Disney Plussasta voi katsoa myös The Clone Warsin uuden viimeisen kauden, ja minulla on nähtynä vain kaksi ensimmäistä kautta toisesta Star Wars -piirrossarjasta Rebels.
.
Nyt on selvinnyt, että The Mandalorianin jaksot tulevat tipoittain katsottaviksi Suomen Disney+:ssa. Lainaus Hesarin uutisesta:Jussi kirjoitti: Disney tiedotti virallisesti, että Disney+-suoratoistopalvelu aloittaa Suomessa syyskuussa. Tarkkaa päivänmäärää ei kerrottu. Aion kokeilla palvelua heti, kunhan se on lanseerattu. Tähtien sota -fanina minua kiinnostaa kovasti The Mandalorian. Disney Plussasta voi katsoa myös The Clone Warsin uuden viimeisen kauden, ja minulla on nähtynä vain kaksi ensimmäistä kautta toisesta Star Wars -piirrossarjasta Rebels.
Vumpalouska kirjoitti: Lucasin lähdöstä ei voi olla ainakaan haittaa Star Warsille.
Sinänsä huvittavaa, että kun esiosa trilogia sai aikoinaan kovaa kritiikkiä osakseen, niin nykyään tuntuu jatko-osa trilogia saaneen aikaan sen, että osia 1-3:a pidetään nykyään hyvinä ja enemmän arvossa kuin 7-9:ä.Rasimus kirjoitti: Yritän pitäytyä erossa koko 1-3 ja 4-6 taistosta, joka on vahvasti ikäluokkasidonnainen kiista
Niksu kirjoitti: Toisin kuin monet minä pidin episodeista 1-3 ja inhokkihahmoni on Obi-Wan.
Vanhoja viestejä, mutta oli pakko kommentoida... En tiedä onko sulla käyny joku kirjotusvirhe ekassa kommentissa vai onko toka kommentti sarkastinen tai jotain, mutta nää ei oikeen tunnu käyvän yks yhteen :DNiksu kirjoitti: Jotenkin hyvin harmillista, ettei Ewan McGregor ole tässä elokuvassa.
Harmittavasti tää kommentti ei oikeen toteutunu; Phasmaa pidetään ehkä eniten väärin kohdeltuna hahmona uudessa trilogiassa kun ajatellaan kuinka vähän sillä oli aikaa ja tehtävää kankaalla.Vehka kirjoitti: Brienne of Tarth on varmasti mainio pahis
Tämäkin jo vanha viesti, joten todennäköisesti kuullut/lukenut tämän jo jostain muualta, mutta jedit käyttävät voimaa myös liikkeissään: voima mahdollistaa mm. korkeat hypyt ja akrobaattiset liikkeet ym.Tapsa kirjoitti:
Luke onnistui tuhoamaan Kuolemantähden koska antoi Voiman liikuttaa kättään kun painoi liipaisinta.Puolikuu kirjoitti: PS. Tyhmä kysymys ehkä, mutta mitä jedit tekee Voimalla, jos ne vain pääosin heiluttelevat valomiekkaa?
Tämä onkin lopulta ehkä syy trilogian huonoudelle; trilogiasta paistaa esiin se, että siinä ei ole yhtä eheää suunnitelmaa ja tarinankaarta. Olisiko kenties tullut parempi trilogia jos Abrams olisi ohjannut kaikki kolme elokuvaa? Ken tietää...Niksu kirjoitti: TFA oli rakenteeltaan selkeästi ensimmäinen osa trilogiasta ja tuntui jäävän nojaamaan raskaasti tulevaisuuden episodeihin 8. ja 9. Mikäs siinä. Itse tykkään hyvin suunnitelluista, eheistä trilogioista.
Minusta se ei onnistunu koska siitä oltiin yritetty tehdä liian shokeeraava/koominen kohtaus, eikä se sopinut Luken luonteeseen. Musta se olis ollu parempi jos Luke olis esimerkiks vaan alakuloisesti pudottanu sen maahan, tai antanu Reylle takasin, ja kommentoinu ettei tahdo sitä tai jotain. Ongelma Luken kohdalla oli myös se, että ei annettu riittävästi kontekstia sille miksi Luke oli luovuttanu ja lähteny erakoks. Alkuperäsen trilogian pohjalta mitä tunnetaan Lukesta ni on vaikee uskoo ja ymmärtää miks se hylkäis kaikki ja lähtis erakoks yhen lyhyen flashbackin perusteella.Iivari kirjoitti: Minusta kaikkein ihmeellisin yksittäinen kritiikin kohta fanien mielestä Viimeisessä jedissä on se, kun Luke Skywalker heittää valomiekkansa olkansa yli. Se on ilmeisesti herättänyt raivoa ihmisisissä, jotka ovat viettääneet kaksi vuotta teoritisoiden mitä nokkelaa ja hienoa Luke sanoo Reylle.
Minusta se oli koko elokuvan parhaita yksittäisiä kohtauksia. Koska mitä muutakaan elämäänsä ja itseensä pettynyt erakko tekisi kun hänelle tuodan nokan eteen jotain, joka mitä suurimmissa määrin symboloi sitä kaikkea hienoa, mitä hänestä piti tulla, mutta päätyy kaikkien pettymyksien kulminaatiksi?
Emelie kirjoitti:
Varoitus: Spoiler.Mielenkiinnolla odotan, taistelivatko lopussa serkukset vai sisarukset. Minä olin heti varma, että Rey on sukua Lukelle. Arvioin ensin jopa Luken tyttäreksi, mutta voihan se tosiaan olla Han Solon ja Leian tytärkin. Jokin viittaus saattanee olla siinä, että Rey näytti hyvin paljon Kuningatar Amidalalta (tai no Keira Knightleyltä lähinnä, joka näytteli tavallaan Kuningatar Amidalaa). Toivoisin serkuksia, mutta saattaa olla sisarukset. Ja mitä olen George R.R. Martinilta oppinut, kukaan hahmo ei ole kuollut varmasti ennen kuin on nähnyt ruumiin (eikä välttämättä silloinkaan). Pitäydyn tällä hetkellä termissä oletettavasti kuollut.
Mielenkiintosta lukee näitä mietteitä ku itellä oli ihan samanlaiset ajatukset ku Force Awakening näki ekaa kertaa. Ja masentavaa ajatella, että ehkä Abramsilla oli tällaisia suunnitelmia tarinaluonnoksissa, mutta koska saimme Rian Johnsonin Last Jedin niin suunnitelmat meni uusiks. Menetettyjä mahdollisuuksia niin paljon...Dyn kirjoitti:
Varoitus: Spoiler.Serkukset! Jumankauta. Näinhän sen just pitää mennä. Anakin oli ristiriitojen repimä kaveri, joka sai kaksi lasta: totta kai molemmilta puolilta löytyy Voimaa ja taipumuksia sekä hyvään että pahaan. Kylo Renissä on herttaista nuoren Anakinin olen-parempi-kuin-muut-uhoa, etsin jo vähän finniä leukapielestä, mutta isoisän unelmien todeksi eläminen ja omaan napaan tuijottelu toimivat niin täysin, niin täysin. Haluan uskoa, ettei kohtaus isiukon kanssa ollut ovelaa teeskentelyä, vaan Kylo-Ben oikeasit kävi sisäistä taistelua ollako hyvis vai pahis: ja päätti tehdä valintansa sittenkin siihen isoisän suuntaan.
Ei varmaan ole mitenkään epäselvää, että Rey on Luken tytär? Lukella ja Mara Jadella on kirjoissa/sarjakuvissakin lapsi (poika nimeltä Ben, ehe ehe), samoin kuin Hanilla ja Leialla on kaksoset (Jaina ja Jacen, joista jälkimmäisestä toki tulee pahis) ja pikkuveli (nimeltään Anakin, ehe ehe). Käytännön syistä voi olla kätevää toki tiivistää yhteen, varsinkin kun koko konkkaronkka on päteviä Voimaan. Hetken elättelin toivoa, että Poe Dameron olisi Kylo Renin veli ja näin ollen yksi kolmesta sisaruksesta (käytännössä siis Anakin, jos unohdetaan sisko-Jaina kuvioista), mutta Internet osaa nimetä hänelle ihan toiset vanhemmat, joten ei sitten. Kaipa he ovat vain kasvaneet yhdessä tai muuta vastaavaa viitaten alkukohtaukseen.
Ok, tässä vaiheessa luin vähän Internettiä lisää, ja Reystä spekuloidaan tämän olevan mahdollisesti kuitenkin Leian tytär (mutta Leia ei puhu kadonneesta lapsesta mitään, vain pahiksesti ryhtyneestä pojastaan) tai sukua Obi-wan Kenobille (ehe ehe, kiva idea, mutta kyllä se nyt vaan on Skywalker, koko homman ideahan on siinä - sitä paitsi Obi-wan otti jediritaruuden too-odella tosissaan). Sanokaa minun sanoneeni, se on Luken tytär se. Parempi olla. Tämän jälkeen toki kiinnostaa, missä on Mara Jade, vai onko koskaan kuvoissa ollutkaan? Harmi jos ei, sillä kirjoissa/sarjiksissa hän on yksi lempihahmoistani. Mutta ehkä ei, kun Lukekin on jo saanut ikää, mitäpä siinä nuoruutta muistelemaan.
Sen sijaan mitä vittua Luke on hengaillut saarella, kun sisarenpoika pistää Imperiumia uudelleen pystyyn? Onko Palpatine noussut kuolleista, vai kuka on tämä mysteerimöykky hologrammiksi? Missä on haamu-Anakin kertomassa tyttärenpojalleen, että ehei, mähän vaihdoin puolta, älä ole enää pahis? Ja ne muut haamut? Eikös kuolemasta palaaminen Voiman avulla nyt ollut jo legitiimi osa kykyvalikoimaa?
Loppufiilikset: Leia on ihqu. Han Solo myös, mutta miksi piti mennä ottamaan valomiekka masuun? Luke mitä vittua. Rey: ihqu, voimakas (vai Voimakas) naishahmo, diggaan. Jos äiti on Mara Jade, hyväksyn tämän. Fanityttö minussa on syttynyt jälleen. Pistetään musa täysille ja odotetaan seuraavaa leffaa, eiköhän se juttu taas siitä käynnisty.
Tää olis ollu mielenkiintonen idea!Emelie kirjoitti:
Puolikuu kirjoitti: On toki mukavaa saada naispuolinen toimintasankari, mutta Rey on niin op, että se saattaa tuottaa ongelmia seuraavissa elokuvissa. Mitä opittavaa hänellä enää on Lukeltakaan? Mitä mahdollisuuksia Kylo Renillä on vastaisuudessakaan pärjätä Reylle, joka pieksee hänet jo nyt?
Tapsa kirjoitti: Ja Kylo Ren on asetettu tarkoituksella alakynteen Reytä vastaan, koska saagan seuraavissa osissa Rey kääntyy pimeyden puolelle ja Kylo palaa hyväksi ja joutuu näin altavastaajaksi.
No jopas nyt olisikin. :D Olisi kyllä aika saada kunnon naispahis kanssa mukaan, ei kai sitä roolia nyt pelkästään miehille ole varattu.
Rasimus kirjoitti:
Varoitus: Spoiler.Jos mää olisin saanut päättää juonikuviosta, Palpatinen seuraajasta olisin tehnyt huomattavasti harmaammalla alueella liikkuvan hahmon (ihan sen kunniaksi, että Imperiumin vastaisku on sarjan paras elokuva juuri tuon harmaasävyistämisen ansiosta). Olisi kiva nähdä vaihteeksi Star Wars -pahis joka ei ole niin "voi juma kun mä olen niin paha kun olen niin syvällä pimeällä puolella että huvikseni kuristelen alaisiani". Voisi olla ihan kokonaan uusi teema, että pitäisikö kapinaliiton suostua Imperiumin uuden johtajan rauhantarjoukseen, jos siihen kuuluu sopimus tyyliin "pysykää te omilla alueillanne vapaasti Tasavallan rippeitä rakennellen, jos ette sekaannu Imperiumin ihmisoikeustilanteeseen, niin mekin jätämme teidät rauhaan"...
Laitoin nää nyt varmuuden vuoks spoiler tageihin, jos joku ei oo nähny Mandalorianin tokaa kautta, vaikka ei suuri spoileri olekaan:Riku kirjoitti:
Varoitus: Spoiler.First Order taas ei ole kunnolla uhkaava. Ainoa uhka tulee siltä, että he vetävät koko galaksia hallinneen impreiumin ylittäviä superaseita / jättialuksia tyhjästä jatkuvasti, mutta nekin tuhoutuvat yhdellä iskulla ja ovat muutenkin täynnä heikkouksia (Snoken aluksen leveys 60km on puolet alkuperäisestä kuolemantähdestä, mutta ei pysty tuhoamaan 3.5km alusta koska muka liian kaukana vaikka ovat selvästi näköetäisyydellä.) Samalla hukataan mahdollisuus erilaisiin tarinoihin jossa imperiumin jäänteet muodostavat salassa ensimmäisen ritarikunnan, mutta ei pysty tuhoamaan tasavaltaa kertaiskulla vaan turvautuvat ovelimpiin juoniin ja asymmetriseen sodankäyntiin poiketen siitä mallista jossa pahikset ovat vaarallisia koska on enemmän ja isompia aseita. Elokuvien ajoitusta universumissa muuttamalla ja chis lajin eliniästä riippuen Thrawin olisi voinut ottaa tähän taustavoimaksi, ehkä.
Solo on mun mielestä mainettaan parempi. Mutta oletko katsout Mandaloriania? Favreau ja Filoni vie Star Warsia nyt oikeaan suuntaan, ja tulevaisuus näyttää hyvältä!Riku kirjoitti: Itse elättelin toivoa Last Jediin asti ja Rogue one olikin kahta muuta parempi, mutta nyt en enää innostuneena odota uusia leffoje, en ole nähnyt Soloa enkä varmaan näe jos ei joskus osu Netflixsiin ja toivon nykyisten tekijöiden/-johdon elokuvien floppaavan siinä toivossa, että Disney pistää pelin poikki ja hankkii tekijät jotka välittävät Tähtien Sodasta ja sen faneista.