Itsekin odotan leffaa ihan mielenkiinnolla ja avoimin mielin. Pohjathan on jo aika pitkälti Star Warsissa vedetty. Disneytä mollataan rankalla kädellä, mutta itse näen mahdollisuuden, että voisivat saada ST:hen puhtia. Katsotaan, katsotaan.
Itse lukeudun siihen porukkaan, jolle vuoden 1977, 1980 ja 1983 leffat (ja siis vain tuo alkuperäinen versio ilman "jälkimaalauksia ja -lisäyksiä") ovat ns. ne ainoat oikeat ja joista into tieteisjuttuihin alkoi. Olin sellainen 5 v., kun ensimmäisen kerran näin nuo elokuvat VHS:ltä. Darth Vader oli eka ihastus (joo, creepyä

), C-3PO:sta, Obi-Wanista ja Ewokeista tykkäsin myös heti.
Luin tuossa joku vuosi sitten Alec Guinnessin päiväkirjamaisen kokoelmakirjan "My Shadow Escapes Me" ja oli aika hauska, kuinka vastenmielisenä näyttelijä piti koko Star Wars hommaa. Kirosi jouluja, koska silloin alkoi aina sadella Obi-Wan- kuvia postista, joihin fanit ruinasivat nimmareita.

Mutta siis, mitä olisi ST ilman Guinnessin Obi-Wania? Ei mitään. Kun katsoin tuossa yksi päivä Teemalta sci-fi- dokkaria (aika huono kylläkin), niin mietin, että miten radikaalisti leffan luonnetta olisi muuttanut se, jos roolissa olisi nähty joku muu. Guinness oli koko homman selkäranka ja toi uskottavuutta elokuvaan.
Enkä muuten ymmärrä koko kohkausta, mikä viime vuonna oli tästä tummasta miehestä Stormtrooperina. Jos miettii, että Imperiumi haali miehiä kaikista galaksin kolkista, niin pakostihan siellä nyt on muitakin kuin anglo-saksiseen ajatus- ja kuvamaailmaan sopivia sotilaita. Olihan noissa "maallisissakin valtakunnissa", kuten Rooman ja Kolmannen valtakunnan, palkkasotureita mm. Afrikan mantereelta ja Lähi-idästä. Olihan SS:lläkin omia muslimidivisioonia, mutta jännästipä ne ovat jääneet vähemmälle puheelle.
Löysin taas ihan hauskan testin:
www.matthewbarr.co.uk/personality/
Sopivasti prinsessa Leia.